Předchozí generace Hondy Civic Type R proslula svým komiksovým vzhledem a velice tvrdým odpružením. Exoticky vypadá i novinka, zůstal zachován i podvozek?
No, já s tím nesouhlasím. Tvary auta jako takového jsou naprosto jednoduché a tím, že se na to dá křídlo (relativně velké, ale taky jednoduché) se na tom nic nemění.
1997 není žádný pravěk, když to vezmu z JDM-positive pohledu - už byly na trhu pár let RX-7 FD a Supra MkIV, Eclipse a 3000GT... známí řešili přestavby Pulsara GTI-R na LHD... já si příchod Integry pamatuju, sice se mi to auto líbilo, ale žádný šok to rozhodně nebyl.
Koukám, že Tvá Honda minulost je velmi slušná, samé pěkné kousky :yes: Ja měl v té "lepší době" EK9 VTI, sériového, jen s Mugen koncovkým tlumičem výfuku. V době Octávií 1.8T příjemná změna. Hodně dobré auto i na současné poměry.
Koukám, že máš celkový přehled a záběr, na rozdíl od většinové části zdejších diskutujících. Doufám, že se Honda s novými modely v EU chytne, nové motory "konečně tahají vodspodu" , jen je škoda Accorda a zvláštní cenové politiky. Cena u Civica a HR-V od 400.000 Kč, Jazzu od 280.000 Kč, byť v zde zažité výbavě, by auta prodávala lépe. Ale to je zřejmě utopie.
Hondu v Evropě pochovali ekofašisté a soudruzi z Bruselu, které mají Zelení pod palcem a ty má zase pod palcem Al Gore, který na zeleném šílenství vydělal miliardy. Ja měl v Austrálii 3 Hondy. 1977 Civic 1.5l 4dr, 1994 Integru DC2 VTiR, kterou jsem lehce upravil a jezdil s ní klubové sprinty na okruzích. Nakonec jsem měl Integru DC2 Type R rok 2000, kterou jsem "podstatně" upravil a s pomocí Hondata ECU točila do 9500ot/min. To byla řízená střela a s Magnaflow výfukem měla zvuk jako Jumbo jet taking off........ ;-) Ach jo, to byly časy.......ale současná M140i také nezní špatně, když se na trojku vytočí do 6500ot/min... ;-)
Ale jo, souhlasím, v F1 se Hondě daří asi jako mě v horolezectví - stále dole. Tam je to fakt "ostuda". Škoda, průkopníci různých technologií a takhle to mastí.
Tak ještě že běžná auta stále drží rozumnou kvalitu a prodeje v Americe i Asii se drží cca na plánovaných číslech. Jakožto dlouhodobý fanda značky jsem byl často skeptický, od dob Civiců VTI, Intergy se Honda v Evropě potácí od zdi ke zdi... No uvidíme.
Osobně, pokud bych měl na výběr, bych bral variantu a) je blíž mému motoristickému srdci >:-[]
No, jedna věc je zvažovat a druhá mít na to peníze. Že peněz nazbyt nemají, to se potvrdilo jejich ukončením aktivit v F-1. Až po delší době se vrátili, ale již jen jako dodavatel motorů (zatím nic moc) a to pouze pro jeden tým.
S trakcí silných FWD aut mají výrobci prakticky jen 2 možnosti. Nechat řidiče se s autem poprat anebo výkon na prvních dvou stupních částečně upravit. Většina se přiklání k druhému řešení s důvodů, které jsem už zmínil nahoře.
Ja s tim jezdil v Golfu (prvni 77kW kteremu namerili 89kW...) a vim, ze to jede slusne.
Proste proradil a bylo to, to se vazne muze stat, ovsem nekde od 50ti uz je ten ecoboost uplne jina liga :-)
Jestli je fakt pravda, co tvrdí motorističti novináři a že jich to napsalo řeklo fakt dost, tak posledni CTR s trakcí během jízdy nemá, což tu už v testu padlo. Jasně, rozjezd z místa s vyplou stabilizaci je věc druhá, ale to "trápí" spousty aut.
Nedávno jsem četl, ze Honda právě zvažuje širší zavedení pohonu všech kol, mimo segment SUV a Crossover, tak uvidíme.
Jistě, váha naroste. Ale co to je nějakých 30-40kg navíc, když má auto 320koní a 400Nm krouťák...ale mám takový dojem, že tato platforma s 4x4 nikdy nepočítala.
To nevím, řídí přes 20 let, sice jeho předchozi auto byl FFII na LPG, ale EB už má pres rok, tak už by to mohl umět ovládat :-) Hele, mezi námi, ten malý motůrek ve Fabce nejede vůbec špatně, pominu-li stav, že na brzdě má standardně o 10 PS víc.
To asi ano. Musel bych se do této situace dostat a to auto mít doma. A taky zvážit stav, že mám auto, které připomíná ST a na semaforu mě vyklepe frajírek s kšiltem dozadu s Fábií III s motorem 1.2 TSI a 81 kw (nekecám, tohle se právě tomu kolegovi stalo) 8-s
No prave, pokud chces odjizdet od semaforu prvni, asi nejdes po vykonne predokolce ... :-) Ovsem pokud chces rychle auto, podle me to splnuje i predokolka, zvlast kdyz se dnes bavime o celkem silenych 300k+ 400Nm+ :-)
Díky, zítra jedu do Ovy, tak ze zvědavosti kouknu, zda na to narazím a nebude to už v remitendách.
Ano, na Hornopolní-Cihelní ;-) Asi bude emigrovat do Vítkovic, takže už tam budu mít jen mechanika. Co už, Fauvé grup už stejně doma není.
Těžko říct, jak moc se to projevilo na jízdních vlastnostech, myslím to predchozí poškození, ale moc jistě jsem se s tím v táhlých zatáčkách necítil - hrušovské mosty od Přívozu, směr Bohumín, 110 km/h a vůbec jsem tomu nevěřil. To s VTI no problemo :yes:
Jasný, jsou borci, kteří ti upraví ECU. Sám jsem o tom jednu chvíli uvažoval, když jsem přesedl z MPS gen1 do MPS gen2. Ale nakonec jsem si uvědomil, že ten 1 a 2kvalt stejně moc nepoužívám a už vůbec nevytáčím, tak jsem tu úvahu nechal vyšumět... :-!
Čert ví, kde je zakopaný čokl. Nicméně žít se s tím dá, jedničku jen do cca 3.500 a hned zařadit dvojku, což je stále v otáčkách ideálního pásma točivého momentu. Ale i tak, mít to auto, pídil bych se po reflashi ECU ;-)
Tohle je to aktuální číslo:
[odkaz]
Je to často na benzínkách (OMV, Benzina...).
Že by u Hellera? Tam jezdím.
Nemůžeš dát úplně na dojem z rozstřelené (byť opravené) káry, kdybys to jel jako nové, možná by ses divil, co to je za "jiné" auto, ale to platí obecně.
Potvrzuji. Jezdil jsem Focus3 1.6 EB a jednicka taky mirne pridusena, ale nicemu to nevadi, jede to i tak slusne a dvojka tahne paradne uz odspodu. Vazne to je reseni spis k dobru.
Podle me to v tomto pripade nebyly ani tak emise nebo torque steer, jako spis odskakovani napravy pri prudkem rozjezdu (napr. pri rychlych startech ( = podlaha) na mokru se to projevilo, ovsem mel jsem sportovni podvozek a pneu 235 ktere to mohou umocnit).
Podle me tim spis chteli predejit jak samotnemu odskakovani, tak asi predevsim prenosum techto razu zpet na vsechny funkcni prvky (zaveseni, dvuhmotovy sevtrvacnik, prevodovka atd.).
Nikdy jsem o EVU neslyšel, dnes prvně - díval jsem se teď na google. Info sosám hlavně z tubka, pohodlnější a alespoň procvičim engliš ;-) Ze zvědavosti kouknu zítra v trafice, jestli EVO nemají.
S tou R32 jsem měl štěstí. Mám kolegu, který dělá karosáře u jednoho velkého ostravského prodejce VW. Doma pak melouchaří a měl tam na opravu rozstřelenou R32. Po večerech jsem za ním chodil na kukačku a až to složil, udělal geomku, natankovali jsme za litr a šli blbnout. Pamatuji si, že výkonově a zvukově fajn, ale takové těžší na čumák, místy jsem z toho měl strach. Máš pravdu, moc jsem jich v životě nepotkal, a pokud vím ten týpek to nakonec rozstřelil totálně, tak možná proto ;-)
S R jsem měl čest pracovně a docela krátce. Přišlo mi to o dost sterilnější auto a DSG kopalo jak prase.
To pořadí vzniklo z hodnocení celkem sedmi! zkušených jezdců, CSS dostal celkem 3x 2. místo, 2x 3. místo, 1x 4. místo a 1x 6. místo, což nakonec v pohodě stačilo na celkové 2. místo z 12ti. 911 R zvítězilo naprosto suvereně, 5!x 1. místo, 2x 2. místo.
To EVO (česká mutace) je teď ještě na pultech, a je to hodně dobře investovaných 99 Kč.
S tím G4 R32 jsi měl štěstí, moc jich tu není, to auto mám rád, přitom jinak 4. g. Golfu moc nemusím. G5 R32 už tak charismatický nebyl a z těch GR s R4 je nejlepší, ten aktuální (G7R po faceliftu).
Tak to čumím, osobně bych to pořadí poskládal jinak, ale to je samozřejmé, když člověku chybí exaktní zkušenost. Pořadí toho Golfa, ve vztahu k ostatním autům je ale neskutečné. Zajímavé by bylo pořadí, když by identická vozidla dostalo k dispozici více odborné motoristické veřejnosti. Potěšen jsem z pořadí NSX ;-)
Já to nikdy neřídil, v ruce jsem měl pouze R32 z 4. a R z 6. generace. Tady ale dodávám, že ač to jsou velmi dobrá auta, sáhl bych tenkrát i nyní jinde. Něco mi tam chybělo.
Výkonově na tom budou hodně podobně, takže by to byl hlavně souboj podvozků, ten na CSS je prý skvělý, má nějaké spešl tlumiče, které CS vůbec nemá.
V EVO z něj byli docela na větvi a dali ho na druhé! místo z 12 nejlepších sportovních aut roku:
12. M2
11. AMG C63 S Coupe
10. FoRS
9. AM Vantage GT8
8. Huracán LP580-3
6. AR Giulia QV
6. M4 GTS
4. R8 V10 Plus
4. NSX
3. McL 570S
2. GTI CSS
1. 911 R
Mrazík. To jo. Ale kritizovali ho ti, co nezkusili, jak takový torque steer může být nebezpečný. A v dnešní době plné nenažraných právníků si to nemůže automobilka jen tak lajznout... :-!
Clubsport S a jeho 310 kobyl by byl zajímavý konkurent na test CTR. Je jich však (údajně) tady velmi málo, tak kdo ví, zda by to mohli zorganizovat. Ale tohle bych chtěl vidět, souhlas :yes:
Podle mě se s tím poprali vcelku slušně, utlumený mi CTR nepříjde. Trakce bude pro někoho oříšek, pokud to v tomhle testu maximálky nevypl, ale jinak to je v pohodě...
Kolega z prace má FF 1.5 EB Red edition. Tam taky, jednička utlumená, od dvojky nahoru fajn průběh. Že by emise? Třeba k vůli popojíždění v kolonách a tak... Nic jiného mě nenapadá.
On je trochu rozdíl mezi tím, něco riskantního dělat (a znovu přiznávám - taky tomu občas naložím), a něco riskantního dělat a ještě to dětinsky stavět na odiv. Jestli si to neuvědomuješ, pak se nezakuckej a zhluboka dýchej, až někoho sejmeš a zabiješ :-!
P.S. Doufám, že budeš mít tolik štěstí nebo řidičského umu, že se to nestane.
Mám nový auto. Ale s těma rovinkama máš pravdu. Ale odhadnout brzdnej moment, ro je zábava né? Hele jo, mám suprsport - a co, proč bych nemohl mít rád hot hatche a diskutovat o nich? když o nich vím 100x víc než ty, můžu si kafrat do aleluja :-)
Principiálne nie je žiaden rozdiel medzi ST, GTI a CTR, všetko sú hotheče, výkonné predokolkové pätdverové hatchbacky, rozdiel je len výkon toho dvojlitra. Takže CTR nebude žiadny superšport na víkendy, notabene teraz, keď je podstatne komfortnejší a denne použiteľný (čiže keď trocha zgolfovatel ;-) ).
Ale možno treba trochu odstupu, aby si človek uvedomil, že sú to len nuansy v rámci kategórie, ale v zásade sú všetky hotheče rovnaké a rozlišovanie medzi nimi je úplne umelé, ako povedal kolega Bully, keď z CTR presadol do Lotusu. ;-)
Vím, o čem mluvíš. Měl jsem MPSu 1gen a ta mě jednou při přeřazení z vytočené jedničky na dvojku málem polámala ruky. Podruhé jsem to již nezkoušel. Proto také MPS gen 2 již měla elektronicky upravený výkon/krouťák.
Věřím, že jízdně bude CTR lepší, tím spíš, pokud bude mít Cupra taky manuál.
Mě by mnohem víc zajímalo srovnání s GGTI CSS, ale toho se už asi nedočkám nikde, škoda.
Tož, když bys tu vyvrtanou díru nějak zakončil třeba pohlednou průchodkou, tak by to bylo docela košer.........ale v tomto případě hrála asi větší roli aerodynamika. I think......... :-!
No jo, ale Escort byl jen homologation speciál, kdežto ITR byl sériový cesťák. ale pravdou zústává, že křídlo měl šílené...hrůzostrašně velké, které začínalo někde na střeše....to ITR se dalo ještě zkousnout.
Nemám nic proti tomu, že jezdíš rychle. Taky mě to baví. Ale takhle se tu tím chlubit, to snad může jen puberťák. Připomínáš mi tlouštíka Abbota ze South Parku: "Tenhle tejden jsem pětkrát š*kal. Nakopal bych ti p*del, rozumíš?!" >:-[]
Fajn, popravdě jsem nečekal jiný závěr, ten ostatně koresponduje s výsledky jiných webů :yes: Great job, Honda.
Mám prosbu, návrh na srovnávací test - postavte CTR vedle Cupry ;-)
Nie, vôbec nejazdím na okruh kvôli absolútnej rýchlosti a je mi v zásade jedno, či na cieľovej rovinke dám 210 alebo 220, tá rovinka je najnudnejšia časť okruhu a zábava je najväčšia v zákrutách.
Ak jazdíš furt 200 i 300, tak určite nemáš hotheč, ale nejaký superšport a teda diskutuješ pod nesprávnym článkom.
Ale s tím zrychlením 0-200 máš pravdu, kór u sporťáku. 0-100 ti nic moc neřekne ani u normálního auta. Člověk nemusí jezdit 200, ale když bude mít něco zrychlení na 200 za 25 sekund, tak je jasné, že ze 120 to pořád je schopné slušně zrychlovat. A to se může v provozu hodit.
Prosím tě, neurážej dokonale jednoduchý a velmi čistý design ITR, srovnání s tímhle přeplácaným kolotočem snad ani nemůžeš myslet vážně. Už si konečně našel ty brýle? Podle toho, co píšeš, určitě ne. ;-)
Podívej se, na jaký příspěvek reaguji a zeptej se KANKUNENa, jak to myslel.
Podle toho, co zde obecně a tady konkrétně píšeš zrovna ty můžeš být se svím nickem v klidu. Ty nedostáváš :no: za nick, ale opravdu za obsah, který píšeš a také za formu, jako volíš. :-!
Od roku 1997 už uplynulo hodně vody.......můžu tě ubezpečit, že Integra Type R s ohromným křídlem působila tenkrát jako zjevení... :-! Asi takové, jako ta dnešní CTR. :-!
M140i? Napřed si musíš udělat pilotní licenci....... >:D
Já si jenom myslí, že 0-200 by řeklo hodně o síle motoru a aerodynamice. 0-100 je hodně o trakci a váze. u silnejch aut. Viz níže můj další koment o škodovce 130LR
Já jezdím 200 furt. i 300. Tys jel na okruh abys jel 200?
>:D >:D >:D
klucí... o tom to je, proto to píšu. Aby to vypovídalo o těch autech. Se silným autem nepotřebuješ na 200 letiště. moje třeba je 100-200 za 6.7 a tím pádem kdy trochu potáhneš mezi zatáčkama a je rovinka, 200 je skoro vždycky.
prostě 0-200 bch věděl rád. vypovědělo by to víc o aerodinamice a síle. 0-100 je hodně o počáteční trakci a váze. Papírově stejný zrychlení jako tahle Honda měla 130ka LR se 100kW. Protože lehká, koncept vše vzadu.
Ale nevím, jestli tohle někdo chce číst.
Meleš nesmysly. já mívám suveréně nejvíc :no: normálně.
prober se.
kdo mluví o okresce? prostě by to vydstihlo dynamiku auta. 0-100 bych uváděl taky.
U ještě rychlejších aut je 0-100 mrtvej údaj o trakci, vozovce a gumách.
To pozor, hotheč je z podstaty veci univerzál, takže by ako daily car mal fungovať. Môj tak rozhodne funguje a zvláda všetko od okruhu po vozenie detí do školy. To, že niekto si bude HH pestovať ako víkendovku, je fajn, ale na to sú určené iné, zábavnejšie autá a potom mať HH je zbytočné obmedzovanie sa.
celkovo je to take "vycencane" kusok... predna maska zlozena z 30 roznych tmavych plastov posobi az moc preplacane... ale auto ma celkovo pekne proporcie .... uz to nevyzera ako ta predosla zehlicka ... prave celkovy tvar auta je tu asi najvacsim krokom vpred... lebo ked sa zameriame na detaily na kasni tak to opat ziadna slava nebude
ja moc na tieto domace tuningy nie som... :*) ... pritom mozno stacilo mensi ale vzdusnejsi otvor... a bolo by to lepsie aj vizualne aj realne v praxi na odvod vzduchu
ale voci predoslej type R je ta nova ozaj krasavica ;-)
Uff.. jako já chápu odkaz Integry, to auto je super... ale v designu - pokud to mám napsat jednoduše, tak tam žádný odkaz nevidím. Na Integře nic šokujícího nebylo. Když pominu čtyři světla (která se mi po pravdě moc nelíbila) a dejme tomu křídlo, tak je to vlastně ukázkově "nudné" auto - absolutně čisté, jednoduché, funkční tvary. A Civic X je úplný opak.
mne sa moc neapci tento hluchy plast [odkaz] keby bol aspon nejaky dierovany pre privod vzduchu k brzdam ale na foto vyzera ze nie je nijako priepustny ... gti vie ten naraznik lepsie aj ceed GT
dokonca vyzera v tejto type-R verzii snad aj tak nejak "prirodzenejsie" voci tym beznym verziam... pricom predosle type R bolo "strasidelnejsie" na pohlad ako tie bezne verzie ...
Tak s R Hondami mám již něco odježděno. Silnice i okruhy. Vždy velká spokojenost. Tato nová "kára" se podle článku rýsuje jako něco "velice special". Vzhled? Zrovna tak jako v roce 1997 působila Integra Type R jako zjevení, tak i nová CTR působí jako zjevení. A o to Hondě šlo a stále jde. A to je dobře! Já jdu s dobou a určitě si ji otestuju. Když mě okouzlý, tak bude jedna mírně jetá M140i na prodej... ;-)
V testech je podvozek velmi chvaleny, jako ostatne cele auto, 3 mody nastaveni mluvi za vse. Vypadat ty kola muzou jak chteji, to auto proste nema chybu. Design je veci kazdeho soudruha, to auto jezdi tak jak vypada, takze je vse v poradku.
Treba takovy GTI vypada ze by mohl byt HH a pak ten mekejs podvozek nestiha na zakladni Civic. To se pak clovek nemuze divit, ze se stale nekdo u HH ohani komfortem, kdyz to auto nema jinak co nabidnout. Pasivni bezpecnost je pak v kopru, natoz zazitek z jizdy.
[odkaz]
[odkaz]
Tyhle papirovy data jsou jen snuska nesmyslu. Da se na videich najit i zrychleni z nuly, kde Type-R udela Golf R. Na ruznych videich je jasne videt, ze Focus je jedina spicka v tomto soupereni. Golf na to ze je 4-kolka je v tomto vcelku nepovedeny, na Focus se brutalne nechyta.
Data v techto srovnavacich tabulkach jsou proste mimo. Treba spotreba se v jinych testech hodne chvalila u Hondy v porovnani s ostatnimi. Skutecnost je takova, ze spotreby dle spritmonitoru vykazuje Honda o cca 1litr lepsi nez Golf s DSG. Spotreba Focusu rovnez hodne vysoka, snad o dalsi cca 1 litry vyssi nez Golf.
jí to docela dávají z 0-100. nepíšu to, že je to jako bezva...ale proto, že je to jistě čtyřřkolním odpichem. A právě proto by mě už spíš u aut zajímalo spíš 0-200. Už pěkně dlouho. Myslím, že u nových sportovních aut by to byl více vypovídající parametr, než archaické 0-100.
Jo, jestli se Hondě podařilo nabídnout trochu komfortu navíc bez ztráty jízdních kvalit, což by se s víceprvkem povést mohlo, nabídnout větší auto za víceméně stejné peníze - pak tleskám a říkám, že bych si to eventuálně uměl v garáži představit (i když samozřejmě je to na horní hranici akceptovatelné extravagance).
PS: že jsou veškeré aerodynamické prvky stoprocentně funkční bych při pohledu na ty přední nasávací otvory asi nenapsal a zlepšení aerodynamiky o 3% je směšné... pokud tedy nemyslíte tři procentní body (rozdíl je doufám jasný).
že je to cool. >:D
Jistě i jakž takž pěkně pojede. :yes::yes::yes:
A když dá fostek tři palce nahoru rejžokastrolu, je to jednou za maximálně 10 let >:-[]