Ojetiny
jen se podívejme na držáky, ojetá škoda prostě drží! mám od škodovky taky ojetou oktávku z bazoše, dokonce po druhým majiteli a prostě držák! :-!
v porovnání s dnešními auty byla zastaralá. Ale opravy si udělal člověk na koleně, Výměna výfuku 300,- Zlobil mě pouze občas termostat, ale za stokorunu se dal vyměnit. Vyhodil jsem z něj nýtek a auto se sice pomaleji zahřívalo, ale už nikdy nevařilo. Nešikovný byl brzdový válec v kufru, kam se mi bez rozebrání nevešel kočárek.Ale auto mě vždy a všude dovezlo, o tom, jak dobře jelo v zimě na sněhu a ledovici se může dnešním osobákům jen zdát - tedy pokud nemáte 4x4 nebo SUV. V zimě jsem jako ostatní dal dečku před chladič a "stodváca" i topila. Se sytičem se dalo startovat kdykoliv a když byl velký mráz stačil motor pootočit vzadu klíčem a pak nic nebránilo úspěšnému startu.
Mě potkala jen vadná zapalovací cívka, jinak to celkem fungovalo, dostal jsem ji po otci. (120 GLS) Ale jezdil jsem s ní jen krátce, protože jsem si záhy za 80000,- pořídil výdobytek kapitalismu Peugeot 305D po barevné generálce. To byl teprve střep, škola života, nakonec jsem po cca 10 letech vysoudil peníze na povedeném prodejci, zpět.
no jo kdyz byl velky mraz... no tak u nas kdyz byl jednou velky mraz tak nam raz prosim pekne zamrzli sviecky a bolo ich treba kahanom ohriat 😉 ... a konkretne nas kus startoval od nova tak nejako na dvakrat stale... na prvkrat motor nenaskocil snad nikdy ale inak to auto nemalo jednu jedinu chybicku.. uplne ze dokonale bolo >😁 😉
inak hodne na tychto skodovkach odchadzali poloosy aj spojky a remen si menil tusim uz pri 60-70 tisicoch ... ale tak zase servis stal par korun
inak hodne na tychto skodovkach odchadzali poloosy aj spojky a remen si menil tusim uz pri 60-70 tisicoch ... ale tak zase servis stal par korun
Krásně ukazuje zaostalost sovětské kolonie oproti západu. 8-s :no:
Jaký pán takový krám, pod tvýma rukama bude kraksna i jakékoliv vyspělé auto z vyspělého kapitalismu - asi toho moc nepamatuješ >😒]
Asi se shodneme, že 105/120/130 bylo nechtěňátko, které se nemělo narodit. Sice sto pětka bylo auto, se kterým jsem najezdil své první tisíce kilometrů,ale nostalgií po něm netrpím.Přesně jak píše autor: nebrzdila, vůle v řízení měla hrozitánsky velké, nastartovat ji v zimě a neuchlastat byl kumšt, každou chvíli jsem vařil, doléval vodu, nechával měnit těsnění pod hlavou válců, topení netopilo, ale smrdělo ... Když jsem pak přesedl do favoritu (1993, po 548 nebo kolika vylepšeních), byl jsem nadšený. Takže já bych si z nostalgie pořídil spíš nějaké to dobře zachovalé fávo.
Zemědělská vůle v řízení byla u kusů se šnekovou převodkou řízení, v novějších bylo už hřebenové řízení, které bylo o poznání přesnější.
V novejsich = posledné dva roky výroby. 11 rokov tam bol šnek a dámy zápasili pri parkovaní s volantom. Chcelo to netočiť ním pri stojacom aute
tak nasa z r 86 uz mala hrebenove riadenie.. kym lada ktoru mala teta mala to riadenie s obehom gulocok... a to bolo ozaj zapasenie s tym volantom... nie zeby v skode bez posilnovaca to slo lahko ale predsa len to hrebenove slo celkovo lahsie ako gulickove
Rozhodně nesouhlasím s názory, že se jedná o kraksnu. Mám sice 23 let ale asi mám více zkušeností než s těmito auty než 50ti letí "odborníci". Škoda 105l jsem měl. A musím říct, že jezdila výborně. Seřídil jsem si ventily, předstih u rozdělovače a karburátor a chytala na první ťuknutí, tak rychle, že ani nové auto tak rychle nestartuje. A to měla najeto 90 tis km. Brzdy jsem odvzdušnil a jejich účinnost byla na dnešní poměry slabší, ale moc mdlé nebyly. Chlazení byl problém. To musím přiznat. V koloně se muselo zapínat topení jinak hned začala vřít. Mám 100 ku z roku 1976 a ta díky ventilátoru chladí oproti 105l výborně, ježe větrák ubírá výkon motoru. U nás jich stále jezdí hodně a někteří lidé ani o jiném autě neuvažují protože takovou službu za tak nizké provozní náklady jim nedá žádný nový vůz.
tie auta boli proste zastarale uz v dobe vzniku.... ale tak vtedy sa moc nedalo vyskakovat... teta mala ladu 1600 v tom case a to uz bola "niekto" ... veruze kazdy jej ju zavidel >😁 ... kua.... az som si hned spomenul na film vrchni prchni 😉 ... akoze fakt sila 😉
Pamatuju si jak si ji kolega koupil funglofku v roce 1979. Privez ten skvost ukazat do prace. V ohybu zadniho cela byla dira jak hrom, asi chybka lisu. Nekdo to celo musel vylisovat, nekdo nastrikat, pak to proslo vystupni kontrolou a bolsevickym autosalonem Mototechna. Krasne bylo vsem vsechno u zadele
Jaká je skutečná příčina problému s chlazením u těchto typů motorů ? Protože u těchto "stodvacítek" atd se mluvilo,že je to motorem vzadu,moc vody 12 litrů ... Ale nástupce Favorit měl ty problémy taky,stejně jako Felicia a dokonce Fabia kde ten motor "překopali" na 1.4 taky občas vaří
Lada mala objem chladiacej zmesi okolo 9 litrov
nejde o počet L ale o koncepci. Dej si druhý termospínač na odvodu z domečku
nerozumíme si ,na tohle se vymlouvali u Škoda 105 ;130 ... že je motor vzadu,moc vody, atd Nástupce Favorit ale měl ty stejné problémy k tomu ještě hliníková hlava válců ...atd. Felicia totéž a Fabia kde to překopali na1;4 občas taky vaří Slyšel jsem že na problém s přehřívání je třeba i v konstrukci kdy tento typ motoru má na třikrát uložený klikový hřídel což může být problém nebo jeden z problémů
Tyvole nic nevíte a pak označíte hlavu ventilů za hlavu válců. Hlavní problém u 120 a odvozených bylo dlouhé potrubí. Všechny auta pak sdilela problémy s vodní pumpou, která prostě po čase odejde (lopatky se rozežerou ve fridexu, těsnění netesni). A pak tu je termostat, u Favorita/Feldy se zasekaval po čase většinou na velkém okruhu, takže se motor chladil až až. Ovšem po čase to sabotovala pumpa.
A hliníková hlava byl dobrej krok kupředu, ale stávající fridex G11 ji žral, měli tehdy predepisovat G12. G11 patří do starých 120, G12 Fa/Fe
A hliníková hlava byl dobrej krok kupředu, ale stávající fridex G11 ji žral, měli tehdy predepisovat G12. G11 patří do starých 120, G12 Fa/Fe
V těch fridexech máš chybu, g11 byl právě ten nový, do starých litinových hlav patřil stabil, g12 je pak věcí až octavie. Ale jinak :yes:
G11 je modrý nebo modrozelený fridex do stodvacítky a starších litinových motorů. G12 je růžový, na ten jsem kvůli problémům s G11 přešel u svýho favorita. Pak je G12+ a tuším G12++ a ten je stejně jako G13 fialový. Možná mám v těch nových chybu, ale ve starých ne.
Pak byl ještě (zelený, tuším G48?) do náklaďáků a ještě nějaký ekologický blempt.
Pak byl ještě (zelený, tuším G48?) do náklaďáků a ještě nějaký ekologický blempt.
To se právě pleteš, problémy u favoritu resp. hliníku byly s tím starým stabilem, proto se přešlo na g11 resp. fridex g48 (jsou jedno a to samé, obojí vyhovuje normě vw lt 774c). G12 a její další verze jsou už něco jiného.
Tak ted v tom mam peknej hokej, jaka chladici kapalina se ma tedy použít do 120 a jaka do Favorita? V obou případech mám na mysli prvni verze před FL.
Hokej v tom není, jediný co je nutný dodržet je že stabil nesmí do hliníkových hlav. Jinak těch variant je více, ale ta klasika je do 120 stabil a do fa/fel g11.
Zažil jsem to se svým favoritem a i známý s Felicií (taky 1.3). G11 po čase zruší těsnění pod hlavou a trochu vyžere hlavu. Můj favorit musel už na vybrus a G11 už zničil 2 těsnění, to druhý zničil za 3 měsíce! . Teď jezdím na G12 a ok. Na Felicii měnili 3 těsnění za rok než nalili G12 (u Feld se snad už I psala v návodu G12)
Stabil nechme spát, ten by tím motorem za chvíli protekl.
Stabil nechme spát, ten by tím motorem za chvíli protekl.
Machýrku : do 120 (105,100,žigul, matiz,...) stabil nebo G11. Do Favorita a odvozených motorů (felda 1.3, fábka 1.4) G12. Pokud jsi měl předtím jinou kapalinu, tak to musíš pořádně propláchnout (u Favorita ještě nastavit páčkou topení, u feldy není třeba). G11 s G12 dělají dohromady divy.
Podle některých názorů by šla použít i G12+, G12++ a G13, ale s tím bych nelaboroval.
Podle některých názorů by šla použít i G12+, G12++ a G13, ale s tím bych nelaboroval.
U 120 bola problémom hlavne vodná pumpa, v nižších otáčkach nestíhala posúvať to množstvo chladiva dopredu k chladiču. Posledné typy mali tuším o jednu lopatku viac a tie už chladili aj kúrili diametrálne odlišne. Prečo sa ale podobý problém vyskytoval aj vo Favoritoch a neskôr netuším.
Pěkný článek (i když pár drobných nepřesností by se našlo), ale s tím benzínem autor nemá pravdu. Verze 135 měla stupeň komprese snížení proto, že první bezolovnaté benzíny (vč. toho v Československu) měly jen 91 oktanů (z hlediska oktanového čísla byl tedy jen na úrovni tehdejšího Specialu). Pokud by už tehdy měl Natural 95 oktanů, stačilo u 136 změnit slitinu sedel ventilů a nemusela by se vyvíjet verze se sníženou kompresí. Jinak dle tehdejších měření na brzdě v zahraničních testech měla verze 135 výkon někdfe mezi 44-45 kW, takže rozdíl od 136 se 46-47 kW zase nebyl tak propastný. V praxi proto i 135 jezdila o dost lépe, než 130 (pokud tedy nebyla přidušena katalyzátorem).
Pan redaktor napsal hodně povrchní článek, ale asi to bude tím,že o škodovkách toho moc asi neví,protože jinak si to nedovedu vysvětlit.
Proč opomenul třeba 105 SP, nebo když holedbáte v článku 120LX proc jste nezmínil 120LE těch bylo ještě o něco méně a co třeba 135 GLI se stříkováním od Bendixu a s řízeným katalyzátorem.Přístrojovku s IPURU nepřišla v roce 85! Článek hoden tak do časopisu pro ženy a né na web o autech.
Proč opomenul třeba 105 SP, nebo když holedbáte v článku 120LX proc jste nezmínil 120LE těch bylo ještě o něco méně a co třeba 135 GLI se stříkováním od Bendixu a s řízeným katalyzátorem.Přístrojovku s IPURU nepřišla v roce 85! Článek hoden tak do časopisu pro ženy a né na web o autech.
sme mali 15 rokov ( 86-01 ) ... velmi rad na nu spominam ... taka bezovo-svetlohneda 😉 .. sice mala spustu chyb a uz od nova to nebol ziaden technologicky zazrak ale v tej dobe ozaj nebolo tolko moznosti ako dnes... kazdopadne nam vydrzala 15 rokov .. sice sa s nou vela nejazdilo ale posluzila statocne... viem ze zhruba pri 90 tisic nam odisiel tachac ... proste sa nejako zasekol ... ale tak viac nez 120 tisic nakoniec asi stejne nemala... este pamatam ze v r 2001 sme ju predali za 10 tisic korun... to boli casy ... pritom nie je to ani tak davno zase
PS: inak dnes by uz clovek bezne male 15 rocne auto za sestinu povodnej ceny asi nepredal ... 😉 .. ak zvazim ze nasu 16 rocnu feldu sme dali pred par dnami doslova len za par eur tak 105L-ka bola v tomto neskutocny drzak :yes:
PS: inak dnes by uz clovek bezne male 15 rocne auto za sestinu povodnej ceny asi nepredal ... 😉 .. ak zvazim ze nasu 16 rocnu feldu sme dali pred par dnami doslova len za par eur tak 105L-ka bola v tomto neskutocny drzak :yes:
článek hodně obecně napsanej, a hlavně 105 model 87 už měly posilovač.
a na š 120LE autor trochu zapomněl
a na š 120LE autor trochu zapomněl
Jo, presne, je to zase sity horkou jehlou, jak pises, neni tam vubec zminka o S 120 LE, chybi S 105SP, S 105 GL (i kdyz ta nebyla ve verzi "M" pokud me pamet neklame), o S 130 L, kterou omezene delali v MB, takze vypadala jako bezna S 120 (byla bez "luxusni" vybavy obvyklych stotricitek ..). Jinak me teda udivuje, ze si takovou pomerne ojetou a obycejnou skodovku kupuje muzeum Skoda Auto; cekal bych, ze si sezenou aspon 130 GL a ne takovej pelech ..
o tom slyším poprvé, ví o tom někdo něco víc? byl třeba prototyp? celý výfuk téhle modelové řady má asi půl metru, zajímalo by mě kam by se kat dal napasovat.
Začínal jsem na 105S 1985 a bylo to skutečně zoufalé vozidlo. Jak se říká - na první auto se nezapomíná. Já dodám: bohužel.
EDIT: kat už jsem našel.
Začínal jsem na 105S 1985 a bylo to skutečně zoufalé vozidlo. Jak se říká - na první auto se nezapomíná. Já dodám: bohužel.
EDIT: kat už jsem našel.
kat byl na těch přívodních trubkách, samozřejmě neřízený, západní pozdější 120cky měli už slušnou výbavu, centrál, vstřikování, lepší odhlučnění, R13 kola normálního rozměru atd..
Já měl bohužel užovku, startovala dobře, v létě vařila a v zimě pokud sem jel kratší trasu tak sem vůbec nic neviděl.
Favorit byl proti tomu enterprise !
Já měl bohužel užovku, startovala dobře, v létě vařila a v zimě pokud sem jel kratší trasu tak sem vůbec nic neviděl.
Favorit byl proti tomu enterprise !
Zajímavý... měli jsme 105 L z roku 87... a asi byla nějaká prémiová 😃 měla hřebenový řízení, velký světlomety, posilovač brzd, 4x stahovatelný okýnka a 4x samonavíjecí pás a popelník 😃
ŠÁDEVOLE JITRNICE JAKOU SVĚT NEVIDĚL >😁 >😁 >😁 TENDLE ZREZIVĚLÝ KRÁM CO VÍC KORODOVAL NEŽ JEZDIL SE V ROCE 2017 HODÍ LEDA S IMPREGNACÍ DO MAUZOLEA ŠÁDEVOLE v BOULESLAVI >😁 >😁 >😁
OSTUDA automobilky 80tých let minulýho století. Nj jenže po 40ti letech v roce 2017 má vlastně šáde zase jen vyspělou pístovou technologii takže kulový [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Řada medií si všímá uniklého videa ze sjezdu Strany zelených, na které zemský ministerský předseda Bádenska -Wirtemberska (mj. země s největším automobilovým výrobním potenciálem v N.) Kretschmann s využitím negativního dopadu VW dieselgate vystoupil s požadavkem, aby od r. 2030 nebylo již možné v Německu přihlásit do provozu žádné auto se spalovacím motorem. Konkrétně by nebylo již možné přihlásit žádné nové auto s tímto pohonem, ale bylo by možné majitelům těchto aut nechat je "dojezdit", ale ne již někomu prodat...
Tak např. TV ZDF v dnešním pořadu "Múnchen Report" připomněla, jak chaotické a nepřipravené tyto plány Zelených jsou. Nikdo je zatím vůbec nekonzultoval s největšími výrobci jako jsou BMW či Daimler (Mercedes Benz) a ani nikdo vůbec neví, co se statisíci pracovníků, kteří budou po přechodu na e-mobilitu zbyteční jak přímo v těchto továrnách, tak i u subdodavatelů, v servisech atd., což bude představovat obrovský sociální problém. Jen pro představu jen přímo u výrobců aut v N. pracuje přes 250.000 lidí. z nichž jich bude potřeba jen zlomek (jak uvedl mluvčí BMW tak současný tříválcový spalovací motor má zhruba 1.200 součástek, zatímco stejně výkonný elektromotor jen 20!!!). Obdobně u aut prakticky zcela odpadne výměna brzd, rozvodů, výměna olejů, chladicí kapaliny, elektromotory jsou víceméně bezúdržbové, a tak budou mít autoservisy na starosti jen pneu, skla a karosářské opravy... A ani předchozí plány, že německé automobilky budou místo toho si vyrábět elektromotory a baterie se zatím vůbec nenaplňuje, protože N. zcela v tomto směru zaspalo a světová špička v tomto oboru je v Číně a v Asii.
Navíc těchto 12 let uplyne velice rychle a nikdo vůbec zatím nemá představu jak navýšit kapacitu elektrické sítě a hlavně z čeho (poté, co se N. vzdalo jaderné elektřiny, je stále více jak polovina el. energie vyráběna v hnědouhelných elektrárnách a to by emise tedy nezlepšilo), jak velká plocha bude potřeba pro nabíjecí stojany - minimálně několikanásobně větší než u stávajících ČS, protože na rozdíl od aut na fosilní paliva musí auto i při rychlonabíjení zůstat na stojanu několik desítek minut, kde získat další velká místa zejména v přeplněných městech nepočítaje náklady na jejich výkup a výstavbu... A kde vůbec sehnat počet e-aut, když Zelení by rádi viděli, aby jich už nejlépe polovina nahradila stávající se spalovacím motorem - polovina je v N. zhruba 23 mil. aut a Němec ze 65% upřednostňuje německé auto, což činí 15 mil. aut!!! A kde pak uskladnit těch vyřazených 23 mil aut a jak je co nejrychleji zlikvidovat...
Ale to v hysterii po VW dieselgate a navíc v předvolebním boji před volbami do Spolkové sněmu teď u Zelených nikoho nezajímá, byť takhle rychlý přechod na e.mobilitu do r. 2030 je spíše nerealizovatelný než realizovatelný...