Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion – Víc než Passat?

Volkswagen opět postavil sportovně laděný vůz na bázi Passatu. Jen už se nejmenuje (Passat) CC, ale Arteon. Je to jeho jediná změna? Ale kdeže...
Zpět na článek
7. 7. 2017 08:24
7. 7. 2017 09:34
7. 7. 2017 15:49
7. 7. 2017 18:04
7. 7. 2017 21:26
7. 7. 2017 08:59
7. 7. 2017 09:00
7. 7. 2017 09:24
7. 7. 2017 09:28
7. 7. 2017 09:46
7. 7. 2017 10:01
7. 7. 2017 17:26
7. 7. 2017 09:25
7. 7. 2017 09:36
7. 7. 2017 09:35
7. 7. 2017 09:39
7. 7. 2017 14:15
7. 7. 2017 15:10
7. 7. 2017 15:23
7. 7. 2017 19:34
7. 7. 2017 19:57
7. 7. 2017 20:01
7. 7. 2017 14:58
7. 7. 2017 15:16
7. 7. 2017 15:31
7. 7. 2017 18:44
7. 7. 2017 19:53
8. 7. 2017 19:33
8. 7. 2017 19:58
8. 7. 2017 22:02
8. 7. 2017 22:31
8. 7. 2017 21:26
9. 7. 2017 09:23
9. 7. 2017 10:52
10. 7. 2017 08:31
7. 7. 2017 19:12
7. 7. 2017 19:58
9. 7. 2017 09:17
7. 7. 2017 09:15
7. 7. 2017 09:58
7. 7. 2017 09:26
7. 7. 2017 09:28
7. 7. 2017 17:10
8. 7. 2017 19:48
7. 7. 2017 17:09
7. 7. 2017 10:13
7. 7. 2017 11:30
7. 7. 2017 10:58
7. 7. 2017 14:51
7. 7. 2017 15:15
7. 7. 2017 16:31
7. 7. 2017 18:11
7. 7. 2017 18:26
7. 7. 2017 18:39
7. 7. 2017 18:57
7. 7. 2017 19:13
7. 7. 2017 20:45
7. 7. 2017 20:59
8. 7. 2017 09:29
8. 7. 2017 13:50
7. 7. 2017 18:43
7. 7. 2017 19:35
7. 7. 2017 18:49
7. 7. 2017 19:15
8. 7. 2017 00:42
8. 7. 2017 13:51
7. 7. 2017 11:10
7. 7. 2017 14:28
8. 7. 2017 14:48
8. 7. 2017 18:55
8. 7. 2017 18:59
8. 7. 2017 19:05
8. 7. 2017 18:01
8. 7. 2017 18:12
8. 7. 2017 18:14
8. 7. 2017 18:16
8. 7. 2017 18:26
8. 7. 2017 18:41
8. 7. 2017 18:50
8. 7. 2017 19:01
8. 7. 2017 19:11
10. 7. 2017 21:37
8. 7. 2017 19:37
8. 7. 2017 19:53
8. 7. 2017 20:14
8. 7. 2017 20:43
8. 7. 2017 20:23
8. 7. 2017 20:34
8. 7. 2017 20:49
9. 7. 2017 07:36
8. 7. 2017 20:51
8. 7. 2017 21:02
8. 7. 2017 21:33
8. 7. 2017 21:50
8. 7. 2017 18:28
8. 7. 2017 19:27
10. 7. 2017 08:08
10. 7. 2017 21:35
31. 3. 2018 16:34
7. 7. 2017 08:24
2.0 Bi-TDI
už jste v redakci měli dokonce i v Superbu?? Kdy se na auto.cz objeví první test?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
7. 7. 2017 08:37
Re: 2.0 Bi-TDI
asi majú nejaké interné info z MB.
Tiež som o tom ešte nepočul,ale tiež nemôžem vediet vsetko >:D
7. 7. 2017 09:34
Re: 2.0 Bi-TDI
Já vím o něm od minulého roku.Bude jak v Kodiaqu RS,tak v superbu.
U superba asi ve faceliftu příští rok.
7. 7. 2017 15:49
Re: 2.0 Bi-TDI
Tak to máš asi opravdu spešl informace... Facelift Superbu příští rok? >:D
Avatar - iudex
7. 7. 2017 18:04
Re: 2.0 Bi-TDI
Prečo nie? Priemerná životnosť modelu je 6 až 7 rokov; SIII bol predstavený v Ženeve na jar 2015, celkom to vychádza, že na jesennom autosalóne 2018 bude predstavený facelift, s ktorým vydrží ďalšie 3 roky.
7. 7. 2017 21:26
Re: 2.0 Bi-TDI
facelift superba je planovan na cca polovicku roku 2019. rozhodne to nebude drive. co (a pokud neco) se tam bude v ramci faceliftu menit pod kapotou ale netusim.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 08:59
Rovnaké dojmy
Tak test Arteonu som si po mojej aktuálnej skúsenosti s ním s chuťou prečítal. A v zásade musím skonštatovať, že hodnotenie v teste sa do značnej miery zhoduje s mojím (neberúc do úvahy odlišný motor a detalily výbavy).
Akurát ma vcelku prekvapuje to konštatovanie, že sa za ním všetci obzerali, v žltej kurkuma pochopím, v bežnej bielej auto ale tak nevyniká. Ale asi to tak bude, presne toto konštatovali aj v prvom slovenskom teste, naviac 20" disky pomôžu vizuálne každému autu.
Celkovo mi Arteon dáva väčší zmysel práve v tých slabších verziách (výbavou i výkonovo), ako bolo konštatované v teste, keď základná cena Arteonu s R4 BTDI je vyššia, ako cena A5 SB so šesťvalcom, to budú kupujúci ťažko predýchavať. Preto mi väčší zmysel dáva výbava Arteon (základný stupeň), kde je všetko podstatné; obdobne tak by som volil slabší motor, ako ideál sa javí stredný dízel či benzín (oba 140 kW), viem si predstaviť aj základný benzín 1,5TSI (predsalen Arteon nie je športiak, skôr pohodlná limuzína).
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Joky
7. 7. 2017 09:35
Re: Rovnaké dojmy
jestli se lidi spíš neotáčeli kvůli tomu , aby se podívali na pitomce , který si koupil předražený technický zázrak od emisních leváků!
9. 7. 2017 22:13
Re: Rovnaké dojmy
To je ale vuuul, ten joky
Avatar - lamal
7. 7. 2017 10:52
Re: Rovnaké dojmy
arteon ma byt pre niekoho kto chce viac a nehladi na co najvacsie auto za nejlepsie peniaze... ked ma nejaky zakaznik VW pustit perie, tak prave za toto auto... trochu iracionalne a srdcom ? v tomto pripade kusom ľadu... ten interier by mi za tu cenu vadil, nie spracovanim ale stvarnenim a jedoduchosti kt je OK tak max u passatu
7. 7. 2017 14:09
Re: Rovnaké dojmy
A5SB ale není co největší auto za co nejméně peněz, že.
Avatar - lamal
7. 7. 2017 15:17
Re: Rovnaké dojmy
zalezi v akej vybave ho kupis... ked to bude socka 2.0TDI tak asi niekomu pojde o najviac adidas s cenou od...
7. 7. 2017 20:08
Re: Rovnaké dojmy
Co nejvíc kroužků či proužků možná, ale největší těžko, když je menší. ;-)
Avatar - lamal
7. 7. 2017 20:12
Re: Rovnaké dojmy
pre kazdeho je velke nieco ine ;-) kazdopadne chapeme sa
Avatar - Skipper
8. 7. 2017 14:34
Re: Rovnaké dojmy
Arteon je podle mně úźasným vítězstvím oddělení marketingu nad technickým oddělením. Dovedou prodávat auto,které není lepší než passat, s divným dizajnem za mnohem vyšší částky.
Bohuźel je to pravý opak Phaetonu. Tam inženýři dovedli udělat úžasné auto, chtělo to jen trochu atraktivnější kabát, ale marketing ho nebyl schopen dostatečně prodat.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 7. 2017 19:06
Re: Rovnaké dojmy
Lépe bych to neřekl...

Slogan "náskok díky marketingu..." v praxi.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 11:45
Re: Rovnaké dojmy
Mě se teda v téhle (zřejmě perleťové) bílé líbí víc, než ve žluté.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 13:54
Re: Rovnaké dojmy
Tá biela perleť je samozrejme krajšia, ako pastelová biela, ale v princípe dať 1440 eur za bielu farbu mi príde choré. Bežná metla/perleť stojí 670 a aj tá promo žltá za 810 eur je furt oveľa lacnejšia. Mojou voľbou by asi bola červená chilli metalíza: [odkaz]
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 14:00
Re: Rovnaké dojmy
Ta červená vypadá taky výborně. Abych se přiznal - klidně bych těch 1440 euro dal. Já mám bílou rád.
Avatar - N6600
7. 7. 2017 09:00
Wow...
Auto za 1.3 mega a za bezklicovy vstup sa este musi priplacat 28.200. No nic...

A ked nad tym rozmyslam, ci si vybrat za rovnake peniaze Arteon, alebo Audi A5, tak je volba jasna.
Rozbalit vlákno
34
7. 7. 2017 09:24
Re: Wow...
Asi tak. Jedině že bych byl někdo, kdo má peníze, ale chce zůstat relativně nenápadný. A to relativně je dost s otazníkem, protože Arteon až tak nenápadný určitě nebude a vzhledem k přítomnosti Audi na každém rohu to možná bude větší přitahovač pozornosti než všechna Audi dohromady. Takže když se vrátím k původní otázce, kdo si koupí VW místo Audi? Možná ten, kdo chce vyčnívat z davu. Bez ohledu na znak na kapotě. A třeba taky ne. Uvidíme :-)
Avatar - N6600
7. 7. 2017 09:28
Re: Wow...
Uvidime :-) Som zvedavy. Uz len preto, ze Phaeton sa tiez tlacil do vod Audi a nedopadol slavne...
7. 7. 2017 09:46
Re: Wow...
Phaeton měl úpně jiný úkol, o prodejní čísla ani moc nešlo
Avatar - N6600
7. 7. 2017 10:01
Re: Wow...
Because Ferdinand Piëch designed the Phaeton with one goal: "The Phaeton will be the Best Car Ever Built" [odkaz]

Otazkou zostava, ci svoju ulohu splnil. Mal svoje specifika a unikatne riesenia, ale za 1.3mld to nestalo. Podla mna.
7. 7. 2017 09:25
Re: Wow...
Za rovnaké peniaze sa dá kúpiť aj mnohé iné...

Pokud jde o vnitřní prostor, tak odhaduju, že konkurentem pro Arteon by byla spíše A7 než A5. Podélné uložení motoru Audi ukrojí totiž z prostoru pro posádku daleko více než příčné uložení VW.
Avatar - N6600
7. 7. 2017 09:36
Re: Wow...
Samozrejme, ze ano. Ale zostal som zamerne v koncerne :-)

Je to mozne, ale i tak mi dava viac zmysel to Audi. I ked by to bola A5. Materialy, design. A dokonca, ak by kriterium bol koncern a cena, kludne by som siel do A5 Sportback Sport 2.0 TSI Quattro a vykon by bol este o chlp lepsi.
7. 7. 2017 09:35
Re: Wow...
Je lepší si rovnou přidat Easy Open bez alarmu.V ceně je bezklíč+bezdotykové otvírání víka kufru.
7. 7. 2017 14:15
Re: Wow...
Bezklíčový vstup nestojí 28.
Avatar - N6600
7. 7. 2017 15:10
Re: Wow...
To nemam z vlastnej hlavy. Je to uplne na konci textu testu:

Výbava testovaného vozu:
20“ kola z lehkých slitin Rosario v matně černém provedení (+28.500,-), Easy Open bez alarmu – otevření víka kufru kopnutím, bezklíčový vstup (+28.200,-), ...
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 15:23
Re: Wow...
To jsou ale dvě položky za 28t, ne jen bezklíč.
7. 7. 2017 19:34
Re: Wow...
Ona je to jedna položka - Easy Open bez alarmu. To za tím je (zkrácený, neúplný) popis. Dá se koupit i samostatně. I když se mi ta částka nelíbí, alespoň má člověk na výběr. Osobně mu moc nevěřím.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 19:57
Re: Wow...
Napsal jsem to nepřesně, jedna ceníková položka to asi je, ale je v tom přece kromě bezklíčového zamykání ještě "podkop" kufru, který není všeobecně součástí bezklíčového zamykání.Tedy dvě funkce v jedné položce. Např. u superba je virtuální pedál dražší než bezklíč. Takže mi přišlo nepřesné tvrdit, že bezklíč je za 28t.
7. 7. 2017 20:01
Re: Wow...
Ono je tam navíc i elektrické víko. A možná ještě něco. Tyhle věci ale myslím na rozdíl od "keyless" samostatně nekoupíš (ten stojí asi polovinu). Není to tedy vyloženě balíček. Je to prostě takový keyless+ (ve smyslu rozšířený). :-) Jinak chápu, jak jsi to myslel.
Avatar - 3_diamanty
7. 7. 2017 14:58
Re: Wow...
na druhej strane bezklucovy vstup by som v aute nechcel hoci nech stoji aj 5 melonov... takze je to vec individualna...

dnes uz mozes mat aj yetinu za melon ( v plnke ) .. takze to je tak s tymi cenami dnes uz... alebo mozes mat za melon a tristo babek gycovu DS5ku .... ono cena obecne nie je podla mna zla u arteona... ved bude sranda ked stinger od kie bude nakoniec este drahsi ako arteon ... ale pockajme si ;-)
Avatar - N6600
7. 7. 2017 15:16
Re: Wow...
Ja zase nechcem auto bez bezklucoveho vstupu. Je to prijemne, ked len chytis klucku a auto sa odomkne, alebo stlacis bod na klucke a auto sa zamkne.

Aspon sa vyhnes takej trapnej situacii, akou je napriklad nafasovanie firemneho auta, aby si neprovokoval so svojim, ktore tuto feature nema a netahas za klucku ako * a v kabine nehladas neexistujuce tlacitko Start, aby si nastartoval...

To samozrejme mozes. Ale ide o to, ze VW sa tlaci do oblasti, kde ma Audi a nechapem preco. Navyse, ak by som si mal vyberat medzi Audi a VW, beriem Audi. To povazujem za plnohodnotnu premiu.
Avatar - 3_diamanty
7. 7. 2017 15:31
Re: Wow...
bezklucovy vstup ma aj svoje tieniste stranky.... ale plne chapem ak niekto v tejto cene to proste uz chce ako standard ;-) ....

s tym audi suhlas... ale asi je dnes v mode ked si vyrobcovia konkuruju navzajom hoci su jedna a ta ista rodina ;-) ... akurat som to chcel napisat ze mne sa arteon dokonca paci viac ako A4 a zrejme od A4 to ani horsie auto nebude ... takze ozaj netusim ako si zakaznici podelia v koncerne tieto "milionove kusky" ale za mna arteon ma na to aby kludne zobral zakaznikov vlastne aj audine

arteon si viem predstavit ako rodinny sportovo ladeny voz ktory ozaj vie spravit dojem... proste pre majetnejsich taka stylovka .. ono audiny su uz na kazdom rohu a defakto vsetky su tak nejake vizazou rovnake.. ale arteon ma predsa len take kusok vlastne caro a to sa mi na nom paci ... na parkovisku urcite "zasvieti" viac ako nejedno bmw alebo audi ci tie az prisne rovnake ( zaroven hodne nudne ) medvede .. asi aj prave preto mi arteon zacina byt coraz viac sympaticky... a aj na ten face s minimalistickymi svetlami a hodne nizko posadenym logom si uz zvykam... len to chce spravnu farbu vozu ... cize ziadna cierna.. ale pekne ostre syte a stavnate farby.. tato ozaj nema chybu a k sportovemu stylu auta sedi ako uliata [odkaz] :yes:
7. 7. 2017 19:53
Re: Wow...
Pro odemčení auta není vyžadována žádná činnost z tvé strany a není nijak ověřováno, že skutečně stojíš u auta a nesedíš třeba v kavárně. Veškerá aktivita je na straně auta. Klíč tedy nevysílá na tvou žádost, ale na žádost auta. Automobilky při implementaci tohoto systému zklamaly. Označil bych to až diletantstvím. A proč? Abych si ušetřil sáhnutí pro klíče? Abych o nich snadněji ztratil přehled? Aby byla vybitá baterie ještě větší opruz? Jo, s bezkontaktním otevírání/ zavíráním kufru mi to dává smysl. Alespoň za tu bezpečnostní díru něco slušného dostanu.
Avatar - Skipper
8. 7. 2017 19:33
Re: Wow...
Tak nevím. U mého auta to funguje tak, že musím zmáčknout čudlík na klice. Poté, co auto ověří, že klíč je dostatečně blízko, tak se dveře odemknou. A dostatečně blízko znamená prakticky u dveří. Když stojím metr od auta a čudlík zmáčkne někdo jiný. tak se auto prostě neotevře.
Avatar - white label
8. 7. 2017 19:48
Re: Wow...
Ale stačí patřičně zesílit signál a je to...
Tyhle systémy jsou pro zloděje darem z nebes...
Avatar - Skipper
8. 7. 2017 19:58
Re: Wow...
Tim pádem jo, ale zase, pokud vím, podobný problém má i klasické dálkové ovládání? (Načtení frekvence atd). Ale jsem v autokrádežích laik ;-)
Osobné si myslím, že pokud si Tvé auto vyhlídnou, tak si jej taky odvezou. Zámky ve dveřích jsou dobré na to, aby v autě nespali bezdomovci.
8. 7. 2017 22:02
Re: Wow...
Klasika rozhodně není dokonalá a máš ještě imobilizér a mechanický zámek zapalování, i když si poradí i s tím. Ale tady se ani nemusí obtěžovat s prolomením kódu/ implementace. Auto může otevřít pravým klíčem, aniž by ti ho musel krást. Je to velmi jednoduché. Profík může v klidu počkat, až k němu auto přijede, aby zneškodnil případný sledovací systém. Normální nasednutí budí méně pozornosti a neriskuje, že ho v tom venku chytí.

Zloději mají řadu triků v rukávu. Jen naštve, když zabezpečení podrývají, místo aby ho zlepšovali.
8. 7. 2017 22:31
Re: Wow...
Jinak na obranu proti primitivnímu načítání kódů se přešlo na tzv. plovoucí kódy. Kód je tedy pokaždé jiný. I na tohle však existuje triviální útok. Ke dveřím dáš zařízení, které aktivuje rušičku, když použiješ dálkové ovládání, aby znemožnilo příjem kódu, ale zároveň je schopné ho samo zachytit. Uloží si ho a vyšle předchozí kód. Prvně nemá co vyslat. Ale uživatel klidně stiskne tlačítko znovu, když se nic napoprvé nestane. Dveře se otevřou pomocí toho staršího kódu a v zařízení zůstane uložen ten novější, který je stále platný. Tenhle útok zneužívá toho, že jsou ty kódy platné nekonečně dlouho. Mění se po použití, ne po daném časovém intervalu. Dnes jsou na trhu čipy, které umí časově omezené kódy, takže zvoní hrana i tomuto triviálnímu útoku. Řekl bych, že před deseti lety bylo pozdě.

Vždy se směji, když ve filmu odšroubují klávesnici, aby otevřeli dveře. Říkám si, jaký blbec by člověk musel být, aby ovládání zámku vedlo přímo ke klávesnici. A pak člověk naráží na takovéhle radosti. Asi v zájmu nižší ceny, nebo jak jinak si to má člověk vysvětlit.
Avatar - white label
9. 7. 2017 00:20
Re: Wow...
Ukrást se nějak dá všechno..., ale proč to ještě usnadňovat, klasický klíč s dálkáčem vyšle signál jen když ho sám zmáčkneš.
8. 7. 2017 21:26
Re: Wow...
Normálně záleží na síle signálu. Což je fajn, když ti vůbec nezáleží na bezpečnosti. A k dokonalosti to dotáhli tím, že minimálně u některých aut nemusí být klíč v autě, jakmile je motor nastartovaný. I když mám takový pocit, že jsem viděl udělátko na tohle, které pracovalo přes mobilní síť. Jeden maník se ti nalepí na zadek, zatímco jeho kámoš ti normálně s autem odjede, jako by se nic nedělo. Za tohle by někdo zasloužil nakopat.
Avatar - N6600
9. 7. 2017 09:23
Re: Wow...
No, na odomykanie musim siahnut na klucku a pri zamykani musim stlacit tlacitko. V prinicipe nevidim rozdiel medzi dialkacom, co je z hladiska kradeze jednoduchsie z dovodu vacsej vzdialenosti. A bateriu menim raz za 3 roky, modul i auto ma na to upozorni.
Avatar - Emel
9. 7. 2017 10:52
Re: Wow...
Ten rozdíl je v tom, že na kliku stojícího auta může sáhnout kdokoli... a pokud je klíč v dosahu, auto se odemkne. U klíčku může taky to tlačítko smáčknout kdokoli, k tomu ale musí mít ten klíč fyzicky v ruce.
Avatar - N6600
10. 7. 2017 08:31
Re: Wow...
To samozrejme nerozporujem, ale po skusenostiach s Lexusmi, mozem povedat, ze perimeter od klucky je tak dva kroky, co je cca 1 meter. A aj to len z tej strany, kde je kluc. V praxi to znamena, ze ked stojim u dveri vodica, tak sa da auto otvorit/odomknut len zo strany vodica. Z nijakej inej strany a nie viac ako od jedneho metra. Mne osobne to prijde celkom bezpecne.

A ano, mozem ten kluc dat inej osobe, nech si otvori a nasadne a robievam to tak obcas. Ale potom zase musim kontrolovat, ze mam kluc zase u seba, lebo je potrebny na nastartovanie, jazdu a nasledne zamykanie.
7. 7. 2017 19:12
Re: Wow...
Tento argument arteon vs. a5 zaznie vela krat, ale naozaj, treba si pozriet rozmery. A5 je mensia octavia v interieri, arteon & superb su velkostou interieru a kufrom uplne inde

toto moze byt pre beznych ludi nie plne relevantny fakt, ci uz ma kufor 500 alebo 600l.. to sa nejak poriesi

ale pre stale zvacsujuci sa pocet vysokych ludi s vysokymi detmi je to uz uplne ina dolezitost ak nechcu kupit nejake trapne SUV
7. 7. 2017 19:58
Re: Wow...
Nebudeš mít s vysokými dětmi problém s klesající střechou?
Avatar - N6600
9. 7. 2017 09:17
Re: Wow...
To vsetko je pravda, ale povedzme si uprimne - rodinne auto to nie je ani jedno... A pre rodinu basketbalistov je tu Escalade :-)
7. 7. 2017 09:12
Naleštěná bída
No vcelku je to klasický koncernový počit.
Vezmeme odcházející prémiový model. Vyretušujeme támhleto a tohleto a začneme prodávat pod spodnější značkou.Přičemž si za to pro jistotu řekneme stejné prachy.

[odkaz]

Pokud tedy tohle vw a redaktoři považují za dizajnový koncernový odvaz, tak to jen ukazuje na bídu koncernu. Inu jak tvrdí o Aertonu v reklamě - není pro každého.
Je pouze pro lidi, kteří si to nesrovají s konkurencí ( i mezikoncernovou - sic!).
Rozbalit vlákno
25
7. 7. 2017 09:32
Re: Naleštěná bída
Platforma Arteonu nemá s Audi A5 technicky společné zhola nic... ach jo :no:
7. 7. 2017 09:44
Re: Naleštěná bída
Reagoval jsem na dizajn ( na který Aertonem vw sazí nejvíce ) , což se z toho mého výplodu dá vyčíst. Prostě to vypadá úplně stejně jako A5.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 09:55
Re: Naleštěná bída
Ale to prirovnanie k A5 SB je pre Arteon v podstate lichôtka, keďže Sporback je naozaj pekné a pôsobivé auto. A v podstate o to aj VW išlo, spraviť auto, ktoré vizuálne konkuruje prémii, pričom od tej strednotriednej prémie je podstatne väčšie.
7. 7. 2017 10:07
Re: Naleštěná bída
V podstatě máš pravdu. Ale žádný dizajnový odvaz se nekoná.
Aerton je prostě pěkná holka, která není ničím zajímavá. Člověk se ohlédne, ale po 10 vteřinách už by si jí nevybavil.

Teď otázka proč konkurovat vlastní značce, podobnou cenou a dizajnem ? V případě značky, která v portfoliu zastává nižší pozici mi to nejde do hlavy.

Ono už to tady jednou bylo - viz. Phaeton. Naleštěná bída, která se stejně prodávala jako vypadala.Daleko lépe by VW udělal, kdyby zachoval filozofii původního CC. Tedy za něco málo více peněz pěknější auto.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 10:14
Re: Naleštěná bída
Ale Arteon filozofiu CC zachováva, tiež to bolo štýlovejšie a o niečo drahšie auto, ako Passat. Problém je, že Arteon je drahší o hodne. Byť to nejaké 2-3 tisícky, bolo by to úplne v pohode, ale aktuálne ceny (u vás začína Arteon cez milión) z neho robia o triedu drahšie auto, pritom o triedu vyššie nepatrí.
7. 7. 2017 14:40
Re: Naleštěná bída
To bude dané výbavou. A samozřejmě záleží, jak se k tomu postaví dovozce. Vem si, že základní německý Arteon (110 kW TDI se 7 st. DSG) stojí prakticky jako Passat Highline se stejným motorem a starší 6 st. DSG. Ve druhém stupni Elegance je o tři tisíce dražší. Asi nečekáš, že by Highline byl zásadně lépe vybavený než Elegance (i když tam nějaké rozdíly jsou, například má Highline v základu třízónovou klimatizaci, ale komplexně to srovnávat nebudu). Od VW myslím i padlo, že má být Arteon zhruba o tolik dražší (myslím tři, čtyři tisíce).
Avatar - Emel
7. 7. 2017 10:20
Re: Naleštěná bída
No, Phaeton... to nebyla úplně naleštěná bída. Na podvozkové platformě Bentley, s motory V10 a V12, s výrobou ve skleněné továrně... to bylo spíš naopak, technicky to bylo zajímavé auto, ale málo "naleštěné" :-)
Avatar - iudex
7. 7. 2017 10:25
Re: Naleštěná bída
Keď si už tu, vyjadri sa k Insignii, ktorú si nakúsol (na MACZ alebo pod mojím blogom).
Avatar - Ozzman
7. 7. 2017 10:37
Re: Naleštěná bída
Včera jsem měl poprvé tu čest s bílým kombikem. Trochu mně zklamala, je hodně placata a dlouhá. Poprvé jsem myslel, že je to nějaký korejec. Ještě počkám se soudem na další setkání
Avatar - iudex
7. 7. 2017 10:47
Re: Naleštěná bída
Kombík sa ani mne až tak nepáči, tá linka majúca ozvláštniť D stĺpik mi nesedí. Ale lift sa mi aspoň od stola páči, práve som si dohodol jazdu, tak pôjdem skúsiť. Skôr tipujem, že tam bude ten efekt promo verzie vs. základ ako u Arteona, teda všetci poznáme tie prezentačné fotky/videá červenej Insignie s OPC paketom na 20", tak snáď reálna verzia nebude veľkým sklamaním.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2017 10:59
Re: Naleštěná bída
Tak pak preferuj, ale to co jsem viděl spíše vypadalo na vyšší výbavu :-) Neříkám, že je ošklivá, jen jsem asi čekal více :-)
Avatar - iudex
7. 7. 2017 18:05
Re: Naleštěná bída
Už som jazdil, hodím to na blog.
Avatar - Emel
7. 7. 2017 10:53
Re: Naleštěná bída
Už jsem to tu psal... naživo trošku zklamání, z těch pár kousků co jsem po Německu potkal. Ten efekt nízkého dynamického auta požírajícího Pandy naživo tolik nefunguje, když jsem postavil vedle Superba, tak to byla pro Insi maximálně plichta... ale konkrétně tohle byla nějaká služebáková šedokonfigurace.

V ceníku je pořád akční sleva 90t (v konfigurátoru ne), takže 2.0Turbo 191kW 4x4 za 850, s povinným příplatkem za světla za 900 - to považuju dál za nejlepší kup v dané cenové relaci, v hezké barvě atd. Samozřejmě v závislosti na ochotě dát ještě nějakou další slevu, na Passat jsme teď dostali přes 20%.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 10:57
Re: Naleštěná bída
Passat nemôžeš brať do porovnania, ten je už v podstate výpredajový, aj u nás je pre biznis klientelu automatický bonus -5000 eur. Kdežto Arteon dostane len klasických pár percent ako novinka, ako som naveľa vytiahol z predajcu, stropom je 8%. Takže cenovo je tá Insignia o level nižšie a tak si v podstate ani nekonkurujú (resp. 2,0Turbo 4x4 konkuruje 1,5TSI 2WD).
Avatar - Emel
7. 7. 2017 11:15
Re: Naleštěná bída
Píšu o Insignii, ne o Arteonu... Arteon jsem zatím neviděl, neprohlížel, jen jsem četl blog a test a přikláním se k názoru, že tu cenu si neobhájí.

Insignii srovnávám se Superbem, Mondeem a Passatem, případně 6. Jak říkám, na první pohled vypadá těch 900 neodolatelně, ale právě proto píšu, že se slevou se tam dostaneš třeba s Passatem taky (na Sup TDI jsme dostali o něco horší nabídku) a pak je to znovu o osobních preferencích. Za sebe píšu, že bych ji z výběru nevynechal.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 11:34
Re: Naleštěná bída
OK, rozumieme si. Inak ja možno na rozdiel od typického kupujúceho viac rozlišujem tie karosárske verzie, sedan u mňa vypadáva z hry, preto pre mňa Passat a Insi nie sú alternatívne statky, tými sú len Insi-Arteon-Superb-Mondeo a možno budúci Stinger.
Inak videl som nedávno Sup vo fleet farbe, bola to taká červeno-oranžová a pomerne výrazná farba a dala inak okukanému SUpu úplne nový švih, paráda. Neviem, ako presne fungujú tie fleetové farby, či ich dajú každému, ak áno, určite by som vyberal z nich (favorit je raspberry red).
Avatar - Emel
7. 7. 2017 11:47
Re: Naleštěná bída
U nás se to jmenuje myslím individuální lakování, stojí 22.900 a běžná metla 16.900, což v ceně auta nehraje roli. Trošku problém je, že u běžného dealera mají maximálně tak malý vzorníček, ale šance podívat se jak to bude vypadat na autě moc není. Na výběr je snad 50 barev...

Lift vs. sedan rozumím, ale já případně nemám problém s kombíkem... u Insi se mi teda tolik nelíbí, ale u Passatu je stejný (stejně konzervativní) jako sedan.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 11:55
Re: Naleštěná bída
Copak Insignia není taky liftback?
Avatar - iudex
7. 7. 2017 13:42
Re: Naleštěná bída
Práveže je, preto píšem, že pre mňa Insignia a Passat nie sú konkurenti.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 13:45
Re: Naleštěná bída
Á, sorry, špatně jsem to pochopil. :-)
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 11:51
Re: Naleštěná bída
Asi máš trochu zvláštní chápání pojmu "naleštěná bída". U citroenů DS mi ten termín sedí, ale proč Phaeton? Auto s šesti i dvanáctiválci je naleštěná bída?
7. 7. 2017 14:31
Re: Naleštěná bída
Pokud nebyli spokojeni s prodeji Phaetonu, tak asi měli velké oči. Vždyť v dané třídě překonal Jaguar nebo Maserati. Doufal bych, že si nemysleli, že s první generací budou mít prodeje na úrovni A8. Nedej Bože S-Klasse. To by museli být řádně padlí na hlavu. A ta tvá naleštěná bída technicky vycházela právě z A8.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2017 11:49
Re: Naleštěná bída
Nechci se hádat, ale přijde mi, že je to NOVÁ A5. Takže jaký "odcházející prémiový model" ??
7. 7. 2017 13:36
Re: Naleštěná bída
No máš pravdu. Spletl jsem se. Pořád jsem byl v přesvědčení, že aktuální A5 je facelift.
7. 7. 2017 14:22
Re: Naleštěná bída
Až na to, že jsou ta auta na úplně jiných platformách. Není to tedy výprodejová A5. Nemluvě o tom, že bude Arteon větší. A na té fotce máš současnou generaci, která ještě dlouho nikam odcházet nebude.
Avatar - Hittman
7. 7. 2017 09:15
Zajímavé
je to, že oproti A5, která je myslím těžší, má také 7st. převodovku má Arteon papírově vyšší spotřebu a je pomalejší, nehledě na BMW..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
7. 7. 2017 09:58
Re: Zajímavé
S tou váhou by som si nebol istý, testovaný Arteon má 1828 kíl (!), nemyslím, že A5 bude ťažšia.
7. 7. 2017 09:21
pekné ale dízel?
Nechápem ako si môže niekto kúpiť takého krásne auto so super výbavou, zaplatiť 50 000 eur a dať si tam dízlový hlučný motor. Však takému človeku musí byť jedno, či na 100 km zaplatí 9 eur alebo 11. To naozaj nestojí za to mať tichý benzínový motor (zrejme aj lacnejší)?
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Hittman
7. 7. 2017 09:27
Re: pekné ale dízel?
Ne. V6 TDI je tichý motor (třeba v A6).. ;-)
Avatar - Jenik3
7. 7. 2017 09:41
Re: pekné ale dízel?
Diesel ma smysl v 6-valci. Prefoukany 4-valec je ukazka toho, jak krecovite se VW drzi nafty, i kdyz nemusi. Jenze 6-valec dostava pouze vyssi koncernova trida.
Osobne mne vice zajima na pohodu vyladeny benzinovy dvoulitr 140 kW (320 Nm). Jiz nyni je dostupny v A4.
Avatar - iudex
7. 7. 2017 09:59
Re: pekné ale dízel?
Jj, ten podladený benzín je asi ideál z hľadiska výkonu, kultivovanosti a spotreby. Keď som sa bavil s predajcom, či už nejaký Arteon predal, jediný predaný kus bol práve TSI 140 kW.
Avatar - wakantanka
7. 7. 2017 11:36
Re: pekné ale dízel?
6 valec dostávajú hlavne autá postavené na inej platforme ako MQB, do ktorej sa proste nevojde :-)
7. 7. 2017 14:38