Jaky je zasadni rozdil mezi ruskym trhem, ktery roste a evropskymi, ktere klesaji? Je jediny a obrovsky - cena paliva. Az se automobilky konecne zameri na spotrebu a udelaji pro evropana auto s provoznimi naklady podobnymi tem ruskym, mohou opet rust. Do te doby je ceka vlekla stagnace az pokles. Bohuzel evropske automobilky radeji venuji penize politikum, aby prosadili ruzne ulevy a podpory, namisto investovani do alternativnich a uspornych pohonu. Evropske automobilky se staly obeti sve vlastni neochoty investovat do novych technologii. To je cele.
V najblizsich mesiacoch pride novy/faceliftovany Golf, Golf Plus, Megane, Civic, C4, vsetko nizsia stredna - najpredavanejsia trieda takze pokles myslim si nebude. ;-)
Auta sa najviac kupuju v mesiacoch april maj jun oktober november december. Pocas dovoleniek a zaciatkom roka je maly utlm. ;-) A samozrejme ked pride novy model. :-)
Ja tedy myslim, ze hlavnim duvodem boomu v Rusku je mala nasycenost trhu. V Evrope ma auto kazdy a tak si akorat rekne, ze s jeho obmenou jeste chvili pocka.
Vazne mysli, ze kdyby benzin spadl na 15Kc/L (tam nekde je ruska cena), ze by to melo na prodej aut vliv "naprosto minimalni"? Rusky trh je dobry priklad, protoze je vicemene svetovou anomalii. Jinak vsechny ostatni rozhodujici trhy klesaji nebo stagnuji. A to i ty nenasycene. Tak silny rust zaznamenava jediny trh - rusky.
Že někde stojí benzín 15 Kč/l ovšem vůbec nevypovídá o kupní síle obyvatelstva. A vzpomeň si na prodejní statistiky u nás, když stál benzín např. 18 Kč.
No jo. Pro vetsinu beznych Evropanu ten otres znamenal jedine - vysokou cenu paliva a castecne i potravin. V Evrope, nechranene drahou korunou, jeste vice nez u nas. Kazdy se presvedcil, ze behem par tydnu, muze byt z jejich nalesteneho vozu nepojizdna hromada plechu, kterou bezny clovek nedokaze uzivit. Tak ted si kazdy nakup noveho otesanka 2x rozmysli. Minimalne nez automobilky prijdou s nejakym reseni. Zatim nepredvedly vubec nic.
Když ti klesne vývoz do USA, tak se to projeví i na platech. A celkově na znejistění obyvatelstva. "koukejte soused se má teď hůř, my můžeme taky". A kde budeš šetřit? No na autě. Dražší benzín se projeví max. v nákupu úspornějších aut, resp. motorů a ve zmenšení počtu jízd. Toť vše.
S poslední větou souhlasím, ono taky se dá říct, že vysoké ceny paliva nutí lidi kupovat nová auta s nízkou spotřebou a prodávat stará auta, která měla před deseti lety kombinovanou spotřebu o 2 l větší. Kdyby se koupěschopnost obyvatel zvyšovala, teoreticky by měl prodej růst.
No vzdyt rikame to same. Lidi odkladaji nakup aut, protze znejisteli a protoze nova auta neprinaseji na poli uspor provoznich nakladu vubec nic. Kdyby se na trh dostala auta znatelne uspornejsi, tak lide nejenomze nakupy nebudou odkladat, ale naopak budou mit zajem vymenit stara neefektivni auta za nova, aby se nemuseli omezovat v jezdeni. V novych technologiich je ukryta nova prosperita automobilek. Prechod na nove technologie pohonu muze zvysit automobilkam prodeje na mnoho let dopredu. Bohuzel automobilky tento potencial, krome nekolika vyjimek, nevyuzivaji.
Priemerny vek aut v SRn je 8,5roka. Jednoducho ludia nemaju peniaze na nakup novych aut a jazdia do vtedy, pokial prejdu ich auta cez TÜV. Ludi, ktori sa pohybuju na hranici slabeho prijmu (1200-1600 brutto )je predsa len vacsina. Neustale stupajuce ceny zakladnych potravin, ceny el. energie, paliv, teraz od septembra plynu o 25%,... nic prijemne.
Uz niekolko rokov v Nemecku rastu platy -chvalyhodne, ale stale si za svoje platy Nemeci mozu kupit menej a menej statkov. Z kazdeho Eura , ktore zarobi Nemec mu ostane vo vrecku iba 48 Centov. :-(
A to číslo z poslední věty jsi vzal kde? Pracuju v Německu už nějaký ten pátek a oobně mám z každého Eura cca. 72 Centů, protože moje žena ještě studuje a mám proto daňovou třídu 5. Od ledna už bude taky pracovat, a to budu mít s daňovou třídou 4 cca. 60 Centů/€. Neříkám, že to je hodně, ale rozhodně dost daleko od 48 Ct./€...
A k tématu diskuze: velkou příčinu vidím i v tom, že sice možná platy minulý léta trochu rostly. Ale pro naprostou většinu lidí výrazně pomaleji, než ceny aut... U některých aut už máš pomalu cenu v Eurech stejnou, jako dřív v Markách, což se o platech bohužel říct nedá.
Ale to jsou preci 2 strany teze mince. Krize znamena drahe palivo a mene penez na nej a drahe palivo znamena krizi. V dobe krize odlozim nakup auta s vysokymi provoznimi naklady, ale soucasne se chci zbavit zravych vozu a urychlit jejich nahradu uspornymi vozy, abych mohl i v dobe krize fungovat jako drive. A kdyz usporna auta nejsou, nekupuju nic. A presne to se deje v USA. Prodeje drahych SUV a pickupu propadaji a prodeje uspornych aut rostou. V Evrope je to mene patrne, protoze se tu extremne zrava auta diky vyssimu zdaneni prilis nenosi, ale trend je uplne stejny. Zatimco to tady pisu, tak v televiznich novinach bezi klip, podle ktereho klesa zap. Evropa, dokonce uz i Cina. Ale zejmena USA, kde podle autora automobilky nedokazaly zareagovat na rust cen paliv. Celou dobu nerikam nic jineho.
No drahe palivo je jedno z ohniviek retaze preco si ludia odkladaju a nekupuju nove auto. V SRN uz je celkom dost znaciek, ktore predavaju svoje auta na splatky a bez navysenia!!!, no napriek tomu si ludia nekupia tieto auta a radsej si vystacia so starsim, aj ked im ponuka menej luxusu, vybavy , bezpecnosti a dynamiky. S tym usetrenym palivom, ak dovod na kupu noveho auta, no neviem neplati vzdy + vaha auta, rozmery neustale rastu, naroky na emisky stupaju a spotreba miesto toho aby rapidnejsie klesala, bud neklesa vobec alebo len malicko.
tzv. bolestiva hranica, kedy nemci uz nechu akcepotvat cenu benzinu a obmedzuju sa v jazdeni uz bola davno prekrocena niekdy v april/maj2008
K věčně omýlanému tématu "dřív byla auta úspornější" je v aktuálním německým Auto-motor-sportu zajímavý článek. Srovnání BMW 2002tii s 118i, pak Audi quattro z roku 88 s 200PS s TT 2.0TSI a nakonec MB S 530 někdy z 80. let se současnou S500. No a bez výjimky všechny současné modely žerou míň. A to minimálně o 2 litry. A teď nemluvím o jakési skleníkové normované spotřebě, ale o reálné spotřebě, kterou redaktoři zjistili srovnávací jízdou na stejný trati. Neboli ty dost vysoký investice do motorů se musely někde ukázat. Spíš bych brečel nad vysokou hmotností. Protože auta s dnešními motory ale s hmotností třeba před 20ti lety, by žrala ještě daleko míň...