Videa
To že se má jezdit na správně nafouklých je slyšet pořád odevšad. Jenže jak tlak přesně změřit? Mám asi 8 tlakoměrů, dva jsem si nechal ocejchovat ve škole. Každý měřil jinak, rozdíly byly až 30%. Nebylo by tedy od věci udělat test tlakoměrů. Navíc bychom měli měřit když jsou gumy studené a ne třeba až na dálnici na pumpě.
Na benzince lze nouzově trochu upustit, dofouknout, takhle 32x a cca to odpovídá normálním podmínkám. Jízdou se to zvedne asi o 0,2-0,3, co mám vyzkoušeno.
Test např. zde: [odkaz]
Test např. zde: [odkaz]
Kontrolovat tlak jednou za dva týdny? Jaké množství vzduchu asi tak u běžné „zdravé“ pneumatiky za tuto dobu unikne? – nazval bych ho prakticky neměřitelným za běžných podmínek, odhadoval bych pokles tlaku o míň než 0.05 baru. Zvlášť když tím pěkně míchá ta teplota - ke změně naměřeného tlaku o 0.1 bar obvykle stačí změna teploty jen o 8 až 9 °C. Zvlášť na jaře se tak může klidně stát, že během chladného rána naměříme o 0.4 baru méně než o pár hodin později během slunečného odpoledne.
Řekl bych, že častější kontroly tlaku tak mají smysl hlavně na podzim, kdy se k přirozenému úniku vzduchu přidává i vliv zřetelného snižování průměrných okolních teplot. Ale i tak mi přijde kontrola jednou za dva týdny zbytečně často… snad jen při podezření na „pomalý defekt“ některé z pneumatik by mi dávalo častější porovnání tlaku všech pneu smysl.
Řekl bych, že častější kontroly tlaku tak mají smysl hlavně na podzim, kdy se k přirozenému úniku vzduchu přidává i vliv zřetelného snižování průměrných okolních teplot. Ale i tak mi přijde kontrola jednou za dva týdny zbytečně často… snad jen při podezření na „pomalý defekt“ některé z pneumatik by mi dávalo častější porovnání tlaku všech pneu smysl.
Pac nemam rezervu, kontroluju tlak pred kazdou delsi jizdou. Presne jak rikas ze zdrave pneumatiky unikde nulanulaprd a pripadny pokles tlaku signalizuje ze neco neni v poradku. A resit to desitky kilometru od baraku je problematicke zvlast kdyz nemam uplne standardni rozmery kol
Jj, též nemám rezervu a třeba před dovčou to samozřejmě taky zkontroluju – ale jde v podstatě jen o kontrolu „globální“ hodnoty tlaku všech pneu…. na případný problém jedné z nich upozorní auto samo už v zárodku úniku.
Nektery upozorni, nektery ne.
Clanek je placnuti do vody. Mohlo byt video auta pri losim testu s podhustenyma vs. normalnima. Martin nemel sedet v aute jako drevo, ale ukazat nam tu tabulku na B sloupku. Nasleduje prakticke zjisteni, ze u vetsiho mnozstvi pump vzduch bud nefunguje, nebo ma znicenou/ukradenou hadici nebo alespon zmateny merak. Uzavreno testem tlakomeru. Vcetne rucickovych, vyobrazeny by se mohl plest s tehotenskym testem.
U nasich aut doma poznam spatny tlak o 0.3 uz pohledem na gumu, napriklad po zimnim stani. Na novejsich kousich to mame samozrejme v menu, pri jizde kdyz je nuda, ale na youtube to neni, tak vzdycky listuju tim menu divam se na aktualni tlak ve vsech kolech, teplotu oleje, motohodiny, palubni napeti, sklon cesty a million jinych.
Na zdravem aute staci kontrola co 2-3 mesice nebo pred dlouhou jizdou. Problem je spis ten, ze velka cast lidi to nedela nikdy. Osobni zkusenost, ze i kdyz clovek jezdi sam okolo baraku, ty nizsi hodnoty vyrobce nejsou moc ono a je lepsi vybrat z +210km/h nebo 5 panacku. Dusik zas netreba, ten jen pro sportovni auta od 911 vyse.
U nasich aut doma poznam spatny tlak o 0.3 uz pohledem na gumu, napriklad po zimnim stani. Na novejsich kousich to mame samozrejme v menu, pri jizde kdyz je nuda, ale na youtube to neni, tak vzdycky listuju tim menu divam se na aktualni tlak ve vsech kolech, teplotu oleje, motohodiny, palubni napeti, sklon cesty a million jinych.
Na zdravem aute staci kontrola co 2-3 mesice nebo pred dlouhou jizdou. Problem je spis ten, ze velka cast lidi to nedela nikdy. Osobni zkusenost, ze i kdyz clovek jezdi sam okolo baraku, ty nizsi hodnoty vyrobce nejsou moc ono a je lepsi vybrat z +210km/h nebo 5 panacku. Dusik zas netreba, ten jen pro sportovni auta od 911 vyse.
Zetti, problém sú hlavne staré plechové disky. Ráfiky sú veľakrát hrdzavé a spuchnuté a tadiaľ potom ľahko uniká vzduch.
Tohle nemam na mysli, kdyz jsem mel defekt, vzdycky to bylo nejake poskozeni pneumatiky. Sroubek, hrebik apod. I kdyz se pneumatika propichne, tlak vetsinou unika pomalu, nekdy nekolik dni. Ja mam kompresor v garazi. Zapnu knoflik, obehnu s dlouhou hadici auto a zkontroluju tlaky. Psss, psss. Je to rychlejsi nez zaparkovat u benzinky. Vypnu kompresor a jedu. Takhle to delam leta. Kolo jsem na ceste menil naposledy pred vic nez 15 lety. Pricina byla stejna jak jsem popsal. V servisu jsem najel na ztraceny sroubek 😄 😄 😄 Kdybych kolo zkontrolovat pred jizdou, nemusel bych se s vymenou spinit na ceste. A to pred tou vymenou nebyla cesta jen jedina.
Nedávno sa písalo, že Číňania bohatnú a kupujú autá, ale sú to ich prvé autá, ich otcovia mali čo robiť, aby nezomreli hladom za Maa, tak že neovládajú základné veci, napr. vôbec nevedia že do pneu patrí vzduch, že v motore je olej a tak.
Takže redakcia nás degradovala na ich úroveň. Presne takéto recyklované článočky, čítam od detstva, takže pár desaťročí.
Ale napísať ako a či zmeniť tlak, pri výmene letných za zimné a inom rozmere kolies, to nie. To by sa muselo nejako zistiť a nie len recyklovať z minulých desaťročí.
Takže redakcia nás degradovala na ich úroveň. Presne takéto recyklované článočky, čítam od detstva, takže pár desaťročí.
Ale napísať ako a či zmeniť tlak, pri výmene letných za zimné a inom rozmere kolies, to nie. To by sa muselo nejako zistiť a nie len recyklovať z minulých desaťročí.
Já osobně hustím pneumatiky směsí 80% dusíku a 20% kyslíku se kterou nemám dlouhodobě žádné problémy. Tato směs je běžně k dostání pod obchodním názvem vzduch.
Omlouvám se za ironii, ale článek mi tak trochu připadá jako reklama na dusík. Vzhledem k tomu, že ve vzduchu je dusíku asi 80%, tak pokud skutečně z pneumatiky rychleji uniká kyslík, po několika dohustěních bude kyslíku v pneumatice minimum.
Omlouvám se za ironii, ale článek mi tak trochu připadá jako reklama na dusík. Vzhledem k tomu, že ve vzduchu je dusíku asi 80%, tak pokud skutečně z pneumatiky rychleji uniká kyslík, po několika dohustěních bude kyslíku v pneumatice minimum.
Dusík v pneumatikách a jeho "stabilita" je mnohokrát vyvrácený nesmysl. Všechny plyny mají stejnou tepelnou roztažnost, kdo nevěří ať si přečte nějaký VŠ skripta se základy termodynamiky. Rozdíly teda sice opravdu jsou, ale o pěkných pár řádů menší než jde běžným tlakoměrem na pneumatiky vůbec zaregistrovat. Dusík má smysl tak akorát pro závodní auto kde jsou pneu tak extrémně namáhány, že životnost je prakticky na dobu jednoho použití a teploty neustále na pokraji hoření gumy.
Príklad😒br />
Idem na dovolenku, vyrážam ráno zo Slovenska, 18°C.
Prechádzam cez Maďarsko, 27°C.
Cez Srbsko, 35°C. Fyrom pominieme, nepodstatné km.
Končím v Grécku, 42°C.
Mám si gumy kontrolovať a fúkať pri každých hraniciach? Alebo pri každom tankovaní? Alebo pri cikpauze?.
Nech e😜ert odpovie, som z toho voláky zmätený...
Prechádzam cez Maďarsko, 27°C.
Cez Srbsko, 35°C. Fyrom pominieme, nepodstatné km.
Končím v Grécku, 42°C.
Mám si gumy kontrolovať a fúkať pri každých hraniciach? Alebo pri každom tankovaní? Alebo pri cikpauze?.
Nech e😜ert odpovie, som z toho voláky zmätený...
Nedávno jsem si koupil nový pístový kompresor z [odkaz] a tak tlak pneumatik kontroluju vždy, když je dofukuji. To dělám tak jednou do týdne, protože si myslím, že je to činnost, která opravdu není na škodu.
Mička nemá vlastni invenci a kopíruje? Nene! >😁 >😁 >😁
O tom ale moje reakce nebyla, ta mířila na tu tématickou shodu náhod s Honzou Koubkem.