Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 330e – Pobaví, nebo jen uspoří?

172 komentářů

stealth01
Děkuji za zajímavý test. Auto je to moc pěkné. Uvidíme, jak se bude do budoucna prodávat, zvláště s přihlédnutím k ceně 330i a velmi podobně dynamice.
Varlamow25242
Kdyz srovname BMW s Priusem Plug-in Hybrid. Téma stojí kolem 1 mil., což oproti bavoráku neni až takový rozdíl. Samozřejmě, že výbava bude u Priusu na vyšší urovni, ale výkon, lepší jízdní vlastnosti a především design by byl pro mě jasným důkazem toho, že BMW může ohrozit prodeje Priusu
Avatar - N6600
N6600
Osobne si nemyslim, ze by BMW ohrozovalo Prius PHV/Prime, prip. opacne. Tie auta su v uplne inych kategoriach a kto lovi vo vodach BMW, nad Prusom premyslat nebude. Rovnako tak kupec Priusu nad BMW. Ostatne "stealth01", ci "Dylan McKay" su toho dokazom.
DonVito
No jenom aby obdobne vybaveny 330e nestalo milion a pul 😄

Potom uz mas cenovy rozdil 50%.

Podivej se na cenu testovanyho auta..
stealth01
Otázka dohody. Já 330e v BMW individuál 1.664.000, po slevě 1.255.000.
DonVito
Jo dobre. Ta toyota by sla taky o neco dolu.

Tzn rozdil minimalne 25 procent. To uz nepovazuju uplne za porovnatelny.

Ta toyota ma vyhody v uspornosti (i mimo zasuvku..) a spolehlivosti a BMW je proste BMW :yes😒br /> O tom se tu asi rozepisovat nemusim 😄
Mig_35
Stealth zase háže číslama😊
Dobře jen takový drobný dotaz: jaký má smysl psát nějaké částky, když o kus jinde doznáváš, že to máš na splátky a to co uhádáš na slevě zase přeplatíš úvěrové společnosti?
stealth01
Částkama hážu asi jen proto, aby se toho chytil Mig 😄

Je to jednoduché, proste tolik peněz na auto nemám, musím si ho vzít na splátky.
A zadruhé, kde jsi vyčetl informaci o tom, kolik přeplatím?
Je to par desítek tisíc, pokud tě to zajímá. Nechme konečně peníze penězma, je to ostatně jediné téma, které tě zajímá a to je dost smutné.
Mig_35
Já se neptal ani na to, proč to bereš na splátky, já se neptal ani o kolik přeplatíš.
Já se ptal na to, jaký má smysl uvádět částku, za kterou to koupíš, když to za ni nekoupíš😊
Mně nezajímají peníze, jen už asi podesáté čtu, jakou slevu jsi dostal, ok, budiž, jestli tě to zajímá, mám možnost 24% u BMW, nezapomeneš vypočítat přesné částky /to jsem tady u nikoho jiného neviděl, rozhodně ne tak často jak u tebe/ a pokud budeš psát i o něčem jiném, rád si to přečtu😊
A když mi člověk, který háže s oblibou číslama napíše "nechme konečně peníze penězma" potom se musím pousmát...
stealth01
Kdybych házel číslama... Kdybych... Tak proboha proč s nimi nehážu ani v jedné ze svých recenzí na auto.cz

Nezdá se ti to divné, psychologu amatére? 😉

Ještě jednou k diskuzi😒br />
Don Vito: No jenom aby obdobne vybaveny 330e nestalo milion a pul
Reakce: Otázka dohody. Já 330e v BMW individuál 1.664.000, po slevě 1.255.000.

Co se ti přesně nelíbí? Zdá se ti to jako "obliba házení s čísly"? Nebo jako ubohá paranoia "za vším hledám jeho chlubení"?
stealth01
Mig_35 11😁8 Já se neptal ani na to, proč to bereš na splátky, já se neptal ani o kolik přeplatíš.
Mi_35 01:22 to co uhádáš na slevě zase přeplatíš úvěrové společnosti?

Mig_35 11😁8 Já se ptal na to, jaký má smysl uvádět částku, za kterou to koupíš, když to za ni nekoupíš😊
Don Vito 31.7. 14:49 No jenom aby obdobne vybaveny 330e nestalo milion a pul

Mně nezajímají peníze, jen už asi podesáté čtu, jakou slevu jsi dostal, ok, budiž,
KDE?

nezapomeneš vypočítat přesné částky /to jsem tady u nikoho jiného neviděl, rozhodně ne tak často jak u tebe/ a pokud budeš psát i o něčem jiném, rád si to přečtu😊
ZÁKLAD DISKUZE O CENÁCH AUTOMOBILŮ JSOU REÁLNÁ ČÍSLA. KDYŽ TAK MĚ OPRAV.

A když mi člověk, který háže s oblibou číslama napíše "nechme konečně peníze penězma" potom se musím pousmát...
SORRY, ALE JSI JEDINÝ, KDO TO TADY ŘEŠÍ. MY SE BAVÍME O CENÁCH 330E VŮČI KONKURENCI, POROVNÁVÁME A TY DO TOHO VSTOUPÍŠ SE STUPIDNÍMI ANALÝZAMI O STAVU MÉHO DUŠEVNÍHO ZDRAVÍ

:-!
Mig_35
že je někdo chlubílek ještě neznamená, že je psychicky nemocný, to tě nejspíš nepřekvapí😊
reálná čísla - to jsi mně pobavil, srovnával jsi cenu BMW po slevě s cenou Toyoty bez slevy...
o slevách jsi mluvil i M3 a jinde, nemusím to doufám hledat
DonVito
Ahoj Migu.

Nechápu co to tady řešíš. To vlákno skončilo tím, že je BMW nejmíň o 25 procent dražší.

Na tom je snad shoda. Tzn bylo by to jako porovnávat auto za 400 tis s autem za 500 tis nebo dražším.

Nevím co sem taháš splátky a podobné věci - nepodstatné detaily.

Čau

PS Nepřijde mi je, že je někdo "chlubílek".
Já jsem rád za informace od majitele.
Můžu porovnat se svými zkušenostmi s trojkou atd.
Přesně o tom by podle mě tyhle diskuze měli být.
Samozřejmě, že napíšeš komentář pod test auta které vlastníš!
Jestli to bereš jako vychloubání, tak nevím o čem chceš diskutovat.

Asi o úvěrech, ale to jsi tady špatně 😄
Mig_35
Jak jsi tady dlouho? Vidíš torzo obrazu a podle něj si děláš úsudek. Nebudu ztrácet čas vysvětlováním podrobností, časem poznáš sám...
DonVito
Uz ani nevim jak jsem tady dlouho.

Presne tak mne staci torzo.

Posuzuju kazdy prispevek zvlast.

Nedivam se na historii prispevku ani tvou ani stealthe.

A nezajima me jak jste tady dlouho.

Jsem ochoten dokola diskutovat s kunym i s windieselem, stejne jako driv treba s gti.
Nemam s tim problem, snazim se pochopit jejich pohled na vec.
Hlavne pri tom se dozvim nejvic noveho.

Co me mrzi je nerespektovani faktu nebo fundovanych zdroju. Clovek uvede odkazy na studie, odborne clanky, vypocty atd. a diskutujici to shodi s tim, ze je to na vode. A zacne v reakci psat o necem jinem 😄

Snad jeste k tomu uveru. Uver a podminky jsou samozrejme dulezite.
Nicmene porovnali jsme tady cenu priusu plugin a 330e a to hodne hrube (+-200 tisic).
Pochopil jsem kam tim miris, ze za slevu dostal stealth nevyhodne financovani.
To je ale tvuj vymysl. Anebo jsi jeho financni poradce.
Nehlede na to, ze to same se ti muze stat u Toyoty pokud zrovna nenabizi uver bez navysini.
martin.b
Já myslím, že hlavní myšlenka byla, že toto bmw je jízdně,vzhledově atd daleko od priusu ale naopak finančně zase tak vzdálený není. Popravdě já teda ani nevěděl, kolik stojí prius.
DonVito
Za sebe bych tedy napsal, ze kazdopadne jizdne je 330e jinde.

Exterier Priusu plug-in se mi opravdu libi..
BMW 330e je pekne, ale nic zvlastniho. Treba sedmicka se mi nelibi skoro vubec.
Myslim, ze s Kabanem se to zlepsi.

O tom jestli je minimalme 25 procent malo nebo moc (v tomto pripade 250 tisic) by se dalo diskutovat dlouho 😄

Ta Toyota ma udavanou spotrebu 1l a 330e 1,9l. Myslim ze tomuto pomeru bude odpovidat realna spotreba (i kdyz samozrejme pujde zase o styl a pouziti).
V porovnani za stejnych podminek mela Toyota spotrebu 1l a GTE myslim 3,5l na sto.
Tzn myslim, ze spotreba Toyoty bude oproti 330e dejme tomu polovicni.
martin.b
Jasný, každý máme přece jiný vkus resp. 3er a prius si vůbec nekonkurují minimálně vzhledem. Podle mne má vzhled auta být tvořen linkami, které mají smysl z podstaty určení auta tedy jízdy a dynamiky nebo naopak klidně jednoúčelově pro co nejnižší odpor vzduchu tzn. PRIUS. U něj mám trochu problém s pochopením minimálně zádě. Ta spousta věcí mi tam přijde jako samoúčelové asijské kudrlinky. Můžu se plést. Asi bych si ho nikdy nekoupil, ale přesto je to pro mne ikona.
Z hlediska designu mi ale vadí daleko více třeba velmi rozšířeně používané fejkové koncovky výfuků napříč koncernem, HK až třeba po GLS nebo ty obrovské záslepky v náraznících bez jakékoli funkce dnes už prakticky u všech značek.
martin.b
A z hlediska jízdy prius asi určitě vyjde úsporněji, protože je to primárně úsporný auto, kde je tomu vše podřízeno. 330e na to jde z druhé strany, tzn. furt se jedná o velmi svižný klasický bavorák, ale v určitém druhu použití do něj lze tankovat 1x za měsíc...
stealth01
Já bych se do diskuze (pokud se jeho přílišná starost o ostatní dá ještě nazvat diskuzí) s Migem moc nepouštěl. Teď určitě napíše, že to poznáš v budoucnu, co jsem zač.
On mě zná a ví o každém mém kroku.
Málokdy (spíše nikdy) se od nej dozvíš něco o autech. On jen řeší ostatní.
Takže si dej pozor na to, co napíšeš. On si dělá v excelu databází.
Jo a jeho mistrovské dílo, je vytrhavani z kontextu. 😄
martin.b
Škoda, že diskuze se často zvrhne v obhajobu vlastní garáže v horším případě v napadání ze závisti.
martin.b
Já si myslím, že právě u hybridu je počítání nákladů (pořizovačka, úvěr) podstatné. Můj názor je, že tato auta si kupují buď eko(víceméně)šílenci nebo lidi, kteří čekají, že se jim to auto vyplatí. Alespoň tedy u nás, kde nejsou pobídky nesmyslných dotací atd. Proto mi vůbec nepřijde mimo, když tady někdo vyčíslí konkrétní náklady. Já mám například vyloženě rád benzínové auta, přesto jsou obě 2 poslední (audi i bmw) diesel. Mohou se mi totiž líbit benzinové sebevíc, ale když si za 3-4 roky spočítám náklady na pořízení a provoz a odečtu zbytkovou prodejní hodnotu, tak prostě raději ušetřím na smradlavém nafťáku. Auto v článku je třeba pro mne zajímavou alternativou s jedinou velkou neznámou zbytkové prodejní hodnoty a zkušenosti reálného majitele včetně jeho výpočtů mi přijdou velmi užitečné.
Mig_35
Život je otázkou priorit. Kdybys chtěl ušetřit, koupíš si Dacii Duster a máš vystaráno. Je docela legrační co tady Stealth občas prezentuje, jako např. spotřebu 8.3 u M3 nebo 6.4 nafty u SQ7. Kdo si koupí auto s takovou PC a následně se chlácholí takovými čísly - to je diagnóza. To je jako stavba pasivního domu. Na začátku investuješ 10M do technologií aby ses následně utěšoval, že bydlíš vlastně zadarmo...
martin.b
Já myslím že to diagnoza není. Předesílám že jsem osobně maximálně otráven narůstajícím samolibým ekoterorismem, který je všude kolem nás, ale mně je to třeba také důležité, jak úsporně dovede jet silné auto. Podle mně je to taková poučka ze světa motorů před 15i lety, že kdo má drahé auto, automaticky neřeší spotřebu. Jezdím často delší trasy a ty absolvuji většinou vzhledem k hustotě provozu a jiným omezením často rychlostí ne větší než kdekdo s tou dachnou. Opakuji, že starny zelených považuji za největší zlo, ale přesto proč tankovat na jednuu jízdu jako do dvou aut. SQ7 6,4 nemám vyzkoušeno, M3 věřím. S dovětkem, že zrovna tak rád za 25.
Mig_35
Chápeš, že spotřeba je v kontextu pořízovací ceny naprosto nepodstatná? Koupit si Teslu za 3M a pochvalovat si že jezdím za korunu? A co ty vstupní náklady? Ty se nepočítají?
martin.b
Rozhodně to není pravidlem resp. tu situaci překrucuješ.. Když budu mluvit za sebe, tak si prostě kupuji auto, které se mi líbí, vyhovuje a na které samozřejmě mám. A ať je to co je to, ať to má 200 nebo 600 koní, logicky ocením, když "žere" co nejmíň. Není to o tom, že kdo si koupí auto v ceně 5i dachen, tak řeší spotřebu, protože mu nezbyde na benzín. 😁DDDD
martin.b
A teslu tady neřeším, bavíme se o bmw, které mi přijde už zajímavé jako alternativa ke klasickým 3er benzin/diesel.
martin.b
Ještě další z důvodů pořízení hybridu je zalíbení v technologiích. Za sebe klasického petrolheada můžu říct, že když vidím tichý odjezd na elektro auta od školky, tak to má něco do sebe. I když mi to tím ekoterorismem trochu zavání. 😁DD
stealth01
Díky za normální diskuzi. Kdybys chtěl, velmi rad se s tebou setkám. Člověka s tak rozumnými názory bych chtěl poznat osobně. Plus můžeme vyzkoušet prave 330e.
Když tak SZ.
martin.b
OK, díky. 😄
stealth01
No jo Migu. Ležím ti v žaludku. Mě nezmenis, jsem už takový. Ale možná je čas se podívat do zrcadla. 😉
stealth01
Kdybych testoval Lamborghini, tak vždycky mi půjde o to, jakou to auto má nejnižší možnou spotřebu.

Vysvětlení je od 20:50 v tomto testu i8😒br />
[odkaz]
Tommino
Tady musím taky reagovat, že mám teda asi taky diagnózu, ale informace o spotřebě je pro mě zajímavá. Ať je to u OCT nebo M3. A to sám spotřebu nějak extra neřeším. Jsou to jenom informace, které nikomu neublíží a někoho naopak potěší 😄 . Ano, zajímá mě, že M3 je schopná jet třeba za 9l, když lupnu na dálnici tempomat 130, i když je mi jasné, že reálná bude třeba 13. Jak jsem řekl, je to přece jen informace 😉 Co jste si pánové udělali, není v tom ženská? >😁
stealth01
Kéž by ženská... Šlápl jsem Migovi do jeho modrobílého úsměvu a sundal mu modrobílé brýle. On poznal realitu a teď z toho několik let nespí... 😉
martin.b
Vůbec se nenech rozhodit. Tvé testy jsem zběžně zhlédl, popravdě neměl jsem čas je vidět celé, ale opravdu dobrá práce. Sleva 25% u BMW do výroby žádný problém, že se musí nutně odrazit v úvěru je samozřejmě hloupost. Určitě jsi mne nahlodal minimálně o tomto autě uvažovat.
Mig_35
Ty leasingové společnosti jsou de facto charita a žijí z dobrého pocitu.
martin.b
Ok reálně do 3% úrok, už jsem viděl i 1.9% ale to už musíš mít flotilu. Mám tak již několikáté auto resp. v životě jsem auto nekoupil za hotové. Před pár lety takové úročení nemyslitelné, dnes běžné.
stealth01
Rozhodit se Migem? Ne, to ani náhodou. On to musí psát, je to jeho povinnost zabývat se druhými. Málokdy se dozvím něco nového v diskuzi o autech.
On se proste snaží a nikdo mi to nežere.

Nedivil bych se, kdyby si dělal nějakou soukromou databází mých příspěvků, vytrhaval je z kontextu (což je jeho silná stránka) a posouval je do diskuze, přesvědčujíc ostatní o mé pravé povaze.

Já si z něj dělám legraci, je to součást tohoto světa a s mou ženou se jeho psycho analýzám vždycky zasmějeme. Neber ho vážně.
Mig_35
Stealthe,
asi dva roky jsi tady trávil tím, že jsi donekonečna opakoval, že BMW je nejhorší auto na světě až jsi tím lezl na nervy úplně každému a cpal jsi to do každé diskuse.
Pak jsi se jal pořídit BMW M3 a dával jsi to na odiv už před jeho objednáním. Potom jsi to auto, nejlepší na světě, prodal. To se mi těžko chápalo, to přiznávám.
Možná ti křivdím, ale člověk který do diskusí píše příspevky typu "v autě mám stereo systém za 189 tisíc" a "za auto jsem dal 2.2 miliónu" mi přijde jako vychloubačný. Normální člověk napíše "v autě mám Harman Kardon" nebo něco takového. Ta cena přece není až tak podstatná, kdo chce, tak si tu informaci dohledá. Ale ty ji nevynecháš skoro nikdy.
Psychoanalýza? Já tě vůbec neznám. Jen tenhle fakt mi asi těžko uniká. Co mi uniknout nemůže, že tě u auta zajímá spotřeba, kvalita interiéru, barva... a jízdní vlastnosti až někde úplně vzadu.
A pokud jsem jediný, kdo ti tohle někdy napsal, tak se zdvořile omlouvám a jsem na tebe vysazený. Ale co jsem viděl jinde, tak to bude trochu jinak...
martin.b
Některé ty diskuze jsem kdysi se zájmem četl, protože jsem zažíval obdobné pocity z bmw když jsem přešel z audi. Ten kvalitativní skok jsem také těžko snášel.
Jinak co jsem od něj četl, tak prostě dává vše transparentně, právě proto aby to nikdo už nemusel hledat a aby bylo patrné pořizovačka s extra, náklady...samozřejmě to bije někoho do očí, ale měl by si přiznat, že nejspíš jen kvůli vysokým částkám. Kdysi jsem platil 1500 za 4 repro do fabie I navíc, tím bych asi nikoho nedráždil.
Mig_35
No fakt je ten, že už tady kdysi scanoval i faktury😊)) takže vlastně je to všechno kosher😊
stealth01
Aha, a opět jsme o vytržení veci z kontextu. To je to samé, jako bych někde řekl, ze jsem zabil .... mouchu ... A tys me označil za vraha malých dětí.

Proč jsem to skenoval? Inu, proto, ze me někdo z fanatiků BMW obvinil, ze jsem pětku "bůhví" kde koupil jako ojetinu a ze se nemam divit, ze vrže.

Takže scan faktury je tady bráno jako vychloubání nebo jako důkaz? Z kontextu to dokáže vytrhnout každý, ty s cílem me poškodit a zesměšnit. To je celé.
MariAchi
Ja jsem to psal taky. A taky jsem vysazeny...
stealth01
Migu,

já jsem takový, jaký jsem. Okolí tvrdí, že své věci nikdy nevystavuji na odiv. Dovol, abych ti připomněl pár základních faktů😒br />
1. Na diskuze pod testy se brzy zapomene. Co je ale vidět na první pohled jsou recenze na moje auto a případně blogy. Proč, teď se vážně zamysli, proč jsem nikdy v těchto recenzích nevytáhl ani jednou částky, proč jsem tam neřeši peníze? Vždyť tam by to moje vychloubání bylo vidět přece nejvíce. Tam bych mohl prodat svůj majetek.

2. M3 jsem prodal po dohodě s manželkou. To auto není pro mě, byť ho stále moc miluji a nedám na něj dopustit. Prostě neumím využít jeho potenciál a mám stále pocit, že mě chce zabít. Láska, která je ale dost sadistická. Proč to řešíš, netuším.

3. BMW kritiku zasloužilo plným právem Rozvrzaný interiér, chyby z výroby, chceš sedět v autě, které Tě řeže do prstu pokaždé, když odbočuješ a musíš použít tu gilotinu nekvalitně spojené páčky? To, co tady BMW předvedlo zasluhuje stále dokola opakovat a opravdu nejsem sám. Co test novinářů, to kritika kvality a zpracování. Auta vrzala po několika stovkách kilometrů. To je fakt, tak nevím, co opět řešíš.

4. Mě u aut zajímá spotřeba? Ano, velmi. Prostě mám lepší pocit, když výrobce udělá i silné auto tak, aby bylo úsporné. Zajímá mě interiér? Přesně, pro mě je to místo, kde žiju a vizitka výrobce, jak moc si svého zákazníka váží. Jízdní vlastnosti? A kde je jako chceš v přecpaném autosvětě využít? Myslím tak, abys poznal jemné rozdíly? Krizové situace jsou spíše dílem štěstí a náhody, prostě se nacházíš v určitý moment na špatném místě.

5. Auta kupuji podle technologií.

6. Vždycky jsem ty částky vytáhl jako reakci. Už jsem to psal a nevím proč to opakovat.

Příklad😒br />
Petr Kováč: Sašku, štúdiové bedničky kúpiš tak do 10k súperove. Volvo má ozvučené za 100 tis.

Má reakce: cena není důležitá a nic nevypovídá o kvalitě. Já mám v autě příplatkový audio systém s 23 repro za 181 tisíc a rozhodne bych netvrdil, ze hraje lépe než dobré domácí Hi-Fi.

Takto si představuješ vychloubání??? To je to, co zmiňuješ jako "však ho poznáte lépe"?

Migu, to není nic jiného než sprostá pomluva, je mi tě v tomto líto.

Jinde jsem psal opět jako reakci, že mám auta za miliony, ale že k majitelům Rapidu se chovám se stejným respektem a beru je jako kolegy řidiče.

Opět, je to vychloubání?

Nebudu to dále rozepisovat, ještě jednou, jsem takový jaký jsem. Kvůli tobě se měnit nebudu, to je jasné. Důležité pro mě je, co si o mě myslí lidi, kteří mě doopravdy znají.
Zeptej se Tommina, když jsem teď testoval jeho Alfu, do jaké míry jsem řešil SQ7, se kterou jsem tam přišel... Ta šla okamžitě do ústraní, ani slovo o ni nepadlo.

Proč mě řešíš, fakt netuším, něco v tom bude, ale nevím co.
Mig_35
Tak počkej.
Posledně jsi mi tady psal, že se někdy vychloubáš a že jsi si toho vědom a teď to popíráš?
Asi každý máme takové momenty a proto jsem kvitoval s povděkem, že jsi schopen si to uvědomit. A teď mi píšeš, že je to tvoje přirozenost a že s tím nic dělat nebudeš? To je samozřejmě tvoje volba a já ti do toho nemám co mluvit. Jen můžu napsat, že se mi to protiví.
Kdybych byl jediný, kdo ti to píše, mohl bys mně nařknout ze zaujatosti, ale viděl jsem to i na streamu u Honzy Koubka...
A tím bych tuhle diskusi asi ukončil. Jestli tě někdo z něčeho nařkne a máš potřebu scanovat faktury, potom příště budeš ukazovat i účetnictví. Nech si něco pro sebe. Nejsi povinen každému všechno vysvětlovat😊
stealth01
Někdy se vychloubá každý... Spíše je to dělení radosti...
O tom, co se protiví mě se nebudu rozepisovat. Nemám rád zášť, zlobu, závist a nenávist + lezení do cizích životů. Taky s tím nic nenadělám. Stále jsou lidé, kteří tyto vlastnosti dávají až okatě najevo.
Stream a jeho osazenstvo, kde se nadává každému do "k...rev" a "D...bilů" bych do naší diskuze vůbec netahal. Jediný, kdo mi to tam psal byl nějaký Jech, což je duševně narušený jedinec.
A faktury budu skenovat v případě jakékoliv nespravedlnosti nebo nařčení.

Mimochodem, pokud si myslíš, že od teď budu držet ústa a krok, tak se mýlíš. Pokud budu chtít reagovat částkou, cenou, čímkoliv, tak to prostě udělám.

Tím končím tuto zatracenou diskuzi, kdy jsi z jednoho blbého údaje o ceně aut udělal vlákno o čtyřech stranách... To taky vypovídá něco o tobě...
Mig_35
ok k tomu už asi nemám co říct😊
Tommino
Člověče, já na tom nic špatnýho nevidím. Když napíše ceníkovku a cenu, za kterou auto koupil, co je na tom. Ty v dalším příspěvku napíšeš, že umíš u BMW slevu 24% (což je bomba), ale zase nevidím zase tak velký rozdíl v tom, jestli někdo uvede cenu A a cenu B. Nebo slevu v %
lada 2102
Může mi někdo znalejší sdělit kolik kilometrů a v jakém režimu je třeba najet, aby se baterie dobily jízdou. Děkuji. Většinou tento údaj v testech chybí a majitelé Priusů, které znám toto neřeší neboť s nimi jezdí 5 km do práce a toho to mají polovinu z kopce a těší je, že dělají něco pro planetu.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Nazdar! Dojezd reálný je s tímto vozem 27km (dojel jsem z práce dom a pak čtvrtinu do práce bez nabíjení. Zpět to jízdou dobiješ za 15min ani ne.
stealth01
Vše je vysvětleno v mem testu 330e, od 2 minuty a 55 sekundy dále.

[odkaz]

Jinak cca 55 kilometrů v režimu sport.
DonVito
Moc pekny test :yes😒br />
Myslim samozrejme to video v odkazu vyse..

Je to asi nejdelsi a nejpodrobnejsi test auta co jsem videl.

Auto je samozrejme uzasne. To co ty zminujes jako vyhodu - ticho pri EV modu - se mne take libi.

Jenom dve drobnosti - vykon toho wall.. je asi 3 kw (zminujes kwh).
A to dalnicni nabijeni bych asi nenazyval rekuperaci, ale spis jakymsi generatorickym rezimem. Ten je vhodny podle me jedine k tomu, ze si auto nabijes pred bezemisni zonou. Jinak je to samozrejme nesmysl.

Souhlas s temi koly, myslim, ze by si to zaslouzilo vetsi pro jizdni vlastnosti.
Ale takhle je zase velky komfort.

Nezkousel jsi brzdy v jine trojce, nemyslim M3?
Neni danej spatnej pocit tim, ze je to hybrid a je tam zpocatku jen to brzdeni rekuperaci?
A jeste dotaz. V EV modu auto normalne radi?
_MT_
Nabíjení za jízdy do rezervy se hodí také ve chvíli, kdy budeš elektřinu potřebovat. Třeba na provoz klimatizace s vypnutým motorem.

Ano, auto řadí. Elektromotor je dimenzovaný pro použití před převodovkou.
lada 2102
Díky za vysvětlení, hezký test. Nechci se auto.cz dotknout, ale mohli by se učit. BMW pěkné, za tvoji nákupku bych o něm možná uvažoval, ale přece jen mám cca 80% dálnice a dost by mě limitoval kufr. Nechci kritizovat, ale třeba místo vysvětlování paměti u sedadel bych uvítal skutečně naměření míry interiéru a kufru. Nejsem si jist jakou máš výšku, ale já se se svými 2 metry v BMW 3 za sebe vlezu akorát tebou chválený plast na zadku sedadel mě zase tlačí do kolen, ale samozřejmě pro děti super.
kesumb
Pěkný test, který objasnil mé dotazy níže a ukázal kvalitu testu zde na webu.
Co mě trošku překvapuje je výkon wallboxu, protože z 3 fází a 16A by mohl mít klidně 11kW.
Avatar - mariov8
mariov8
Nemůžu si pomoct, mám hlubší zkušenost ale jen s mercedesem C (což je srovnatelný vůz), ale s benzínovým céčkem se do 8L dá jezdit také. I bez Hybridu. Tak proč?
fenixto
mne postradaju zmysel vsetky hybridy, ved 6-8litrov spravis spotrebu takmer v akomkolvek beznom aute (diesle este menej), tak aky vyznam dat pol milion navyse ked neusetris nic? este mas aj mensi dojazd (41litrova nadrz je fakt na smiech)
Avatar - mariov8
mariov8
Nejhorší je, že ten kolega s tím dojížděl do práce v Praze, krátká trasa s ohřevem motoru. Nic optimálního. Na dálky se dá dostat i někam mezi 6 - 7L.
stealth01
Já jsem natankoval naposledy v květnu. A pořad jezdím, nádrž je skoro plná. Který diesel toto dokáže? Ujet třeba 5 tisíc kilometru na jednu nádrž?
Avatar - mariov8
mariov8
No jo, ale já mám auto na ježdění, i několik tisíc km měsíčně. Potřebuju o víkendu otočit Slovensko a přes týden za dva dny Stuttgart (Stuttgart je 2x 500km za 4,5h). Klidně vyžiju s tím, že palivo mi vystačí jenom na 1200km, vždyť čerpací stanice jsou i v Německu co 50km a natankováno mám za 5 minut i s kafem. Neznám lepší alternativu než diesel.
stealth01
Jo tak záleží na způsobu využití. Já to auto mám v podstatě hlavně na město, ale s tím, ze když pošli rodinu v rodinném autě k moři a já zůstávám ve městě, mohu jezdit kamkoliv a kdykoliv.
Avatar - mariov8
mariov8
Tomu rozumím. Teď je to jasné, ale já mám podíl dálničních km přes 50% i okresky budou dělat přes 25%. Po městě upřednostňuji pěší chůzi (žel rodina moc ne), když už to je daleko tak holt rodinné auto, v nouzi nebo do centra Prahy "mastnou tyčí".
vondry87
No hlavně málokdo vrazí tolik peněz do auta, když ho vlastně nepotřebuje (tzn. malý nájezd po městě). Obecně se asi dá říct, že čím víc km v autě najedu, tím víc jsem ochoten do něj investovat. Proto mně třeba takové auto taky smysl nedává, ale sto lidí sto chutí..
mrazik
Samozrejme, ze na tvoje vyuziti nedava hybrid smysl. Ja jezdim pres tyden do prace cca 13 km a delsi trasa hrozi jen o vikendu. Takze pres tyden bych jezdil plne na elektrinu, o vikendu benzin. Tam uz bude ,,uspora" znatelna.
DonVito
To je presne to co nechape vetsina lidi.

Je to plug-in hybrid. To znamena ze se dobiji (typicky) doma pres noc v zasuvce.
No a rano pak muzu ujet treba 30km bez ICE (spalovaciho motoru) to znamena jako elektromobil = spotreba 0 litru. No a kdyz ujedu denne jen 25 km a to zopakuju 4x po sobe, tak mam spotrebu 0 l/100km.

Proto ta udavana spotreba okolo 2 litru.
Pro nekoho kdo ujede 500 km denne je to samozreme nesmysl ten pojede za 8l.
Ja ujedu denne treba 50km, takze bych mohl jezdit realne v dlouhodobem prumeru za ty 2l/100km.

Omlouvam se vsem, kdo to chapali. Cilem je jen osveta 😄
Mig_35
Spotřeba benzínu = 0.
Nikoliv spotřeba.
A jak tady někdo jinde píše, proč řešit návratnost u auta za milión😊
Analogie s vytápěním domu se nabízí. Vstup 200-300 tisíc a potom máš "levnou elektřinu". Ovšem, že se k nějakým zajímavým číslům dostaneš až na hranici životnosti zařízení už se jaksi nezmiňuje😊
Avatar - speedfred
speedfred
mesto a prímestké jazdy ak chceš mať plnohodnotné auto.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Nemozes hadzat vsetky hybridy do jedneho vreca. Hlavne treba rozlisovat hybrid a plug-in hybrid. Druhy menovany je nezmysel, ak uz riesit nabijanie tak rovno celej velkej baterie v EV a nie komplikovat to s ICE. Poriadny hybrid ma len Toyota - ICE stale v optimalnych otackach kvoli planetovej prevodovke a samotny ICE je zkonstruovany vyhradne pre hybrid. Tieto pozliepane riesenia od VW, BMW, MB atd.. len robia zle meno hybridom a spotreba je nezaujimava. S HSD jazdis za 4-5l vsetky rezimy a to su hodnoty ktore ziadny diesel s automatom nikdy nedosiahne, nehovoriac o poruchovosti a nakladnosti servisu a taktiez o emisiach.
stealth01
Třeba proto, ze spotřeba je závislá vždy jen na způsobu jízdy. Já ji mám od 1 do 7 litrů.
Na nádrž tak ujedu od 500 do 2000 km. Kdežto u klasického vozu tu spotřebu nemůžeš moc ovlivnit.
Avatar - mariov8
mariov8
U mého soukromého auta jsem dlouhodobě malinko pod 8L. Umím i za 6 ale i za 10L. 😉 Myslím, že tu spotřebu můžu moooc ovlivnit. :-!
MariAchi
Ale ten 1l tam asi moc dlouho nevydrzi, ne?
Treba po meste klidne udelas do dvou litru, to verim, ale pak si das Praha-Ostrava a je tam hned 8.
Je to tak..?
Nevyjedes prece celou nadrz se spotrebou treba 1.5 / 100..?
stealth01
Je to tak, jak píšeš. Úplně od novoty za 12500 kilometru mám 4,3
MariAchi
Tak to je kazdopadne hodne slusne :yes:
bez_prislusnosti
To pochopí jen člověk, který uvažuje o novém 3/C classe.. prostě si připlatíte oproti 330i asi 100.ooo, který pokud denně dojíždíte třeba 20 km do práce nebo po městě, se za 3 roky vrátí už jen na ušetřeným palivu. A pokud nebude u brambora blbnou elektronika (coč bývá celkem často) tak později ušetříte na brzdách a pod.. A pro někoho není problém jezdit tankovat, někdo bydlí na vesnici a má zas na rozumnou čerpačku dál a tak je pro něj jednodušší vždy na noc strčit auto do zdi..

A představte si, že by tím jezdili třeba policajti co krouží jak šneci po sídlišti nebo centrem a dali celou směnu jen na baterky.., při střídání směn pak z wallboxu dobili… Ono ne vždy "já to mám vyřešený líp" znamená, že cizí řešení je špatné :-!
Avatar - mariov8
mariov8
To je rozumný příspěvek.

Takže to musím mít kam vrazit do té zdi, mít na novou C klasse / 3er, musím jezdit denně pravidelně krátkou trasu (do práce, děti) a chuť mít e😜erimentovat, nebo další 2 - 3 auta k tomu. To se nám panečku omezila potenciální klientela v ČR...

Hybridy zkrátka představují řešení mobility pro velice malou skupinu zákazníků.

Ta policie je zajímavý nápad, by mne zajímala TCO takového vozidla.
DonVito
Vzdyt na to nabiti 3ha15min te staci obycejna zasuvka 230V.

Nechapu proc bys k tomu mel mit dalsi auta?

Jestlize jezdis jen dalky, tak si 330e proste nekoupis.

Ale mas pravdu pro lidi ve meste co parkujou na ulici to zatim neni.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Zásuvku má doma snad každý majitel rodinného domu, pravidelně jezdí denně krátkou trasu drtivá většina řidičů.. v čem vidíš to omezení?

Prostě hybrid dokáže být při každodenním životě prospěšný pro spoustu lidí. Kdo chce drandit dálnice, koupí si 330d, kdo chce být okreskový král, pořídí 340i... Jednoduché...
DonVito
Pisu to o prispevek vys. Kdyz bydlis ve meste a parkujes na ulici nebo na parkovisti, vetsinou se tezkou dostanes k zasuvce.

I takovy lidi existujou 😉

Nebo jinymi slovy skoro vsichni kdo nebydli v rodinem dome - RD. 😄
Flajzi
Tak holt je to auto pro lidi, co bydlí v RD se zásuvkou u auta. Říká snad někdo, že to má být univerzální řešení pro všechny?
Existuje snad univerzální auto pro všechny?
DonVito
Nerika. Jen je to omezeni..
Mig_35
Neposuzuj optikou České republiky. Ve světových metropolích je garáž u domu občas totální přepych.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proto se v těch metropolích už roky zaváděj místa pro elektromobily a plug-in hybridy = jak se svym přehledem určitě sám víš 😉
stealth01
Ten příplatek je 26 tisíc a hlavně u 330e dostaneš nezávislou klimu ve standardu.
DonVito
Priplatek za co?
stealth01
Rozdíl v ceníku mezi 330i a 330e (nebo se mýlím)?
DonVito
No podle ceniku je to asi 110 tisic.
stealth01
Ty ceniky jsou nějaké divné. Příplatek za sportovní automatickou převodovkou u 330 i oproti automatu 130 tisíc????
DonVito
No kdybys usetril 5 litru na 100km oproti 330i tak bys musel najet 75.000km, aby se ti to vratilo.

To neni spatny, s tim ze tam mas vyrazny bonus v komfortu. Akorat musis kazdy den strkat do zasuvky. Ale zase v nekterych parkovistich uz muzes take nabijet. Treba u nakupaku. A potom muzes jezdit zase vic za nulu. V zahranici muzes do bezemisnich zon atd.

Myslim, ze automobilky maji na hybridech (obecne) mensi marze.
Protoze je tlaci kvuli celkovym CO2.
stealth01
Asi jsme se nepochopili. Já myslím ze ceník je proste divny. Příplatek za sportovní automatickou převodovku proti automatické převodovce u 330i byl vždy max 4 tisíce.
Teď tam skáče 130 tisíc. Já jsem to počítal nedávno. Je to 26 tisíc rozdílu.
DonVito
Jj ja to pochopil.

Jen jsem se jeste vratil k tomu cenovemu rozdilu za hybrid.

Verim tomu, ze ty ceniky se meni. A muzou tam byt chyby. V tom tvym testu taky uvadis jednu hodnotu a uz tam byla napsana jina..
Ted je to zase jinak.. Ve vysledku stejne musis smlouvat 😄
DonVito
No pro policii je to zajimavy napad.

Ale ta ekonomicka navratnost bude obtizna.

Kdyz si vezmes, ze jsou placeny z rozpoctu (statem) a odectes si u benzinu dane >😁
Tak si predstav, ze ma policie benzin za 10kc 😉
To bych si asi i ja poridil radsi 330i a nemusel to ani strkat do zadny zasuvky 😄
Avatar - mariov8
mariov8
Právě že to vím, proto by mne to TCO zajímalo, s ohledem na typickou vysoutěženou nákupku u motorových vozidel z poslední doby.

Tam je to zajímavé hlavně proto, že u nich se moc nedá počítat se zůstatkovou hodnotou. Pokud to není poptané jako operák, bude limitně blízká nule.
DonVito
Nevim co je TCO.
Avatar - mariov8
mariov8
Total Cost of Ownership, takový parametr, který se u větších flotil sleduje jako ekonomický ukazatel rentability provozu.
DonVito
No k tomu muzu napsat jen to, ze policejni vysoutezeny nakupni ceny byvaji dobry.

Tzn. Marze pro automobilku minimalni.
bez_prislusnosti
Jenže s jejich stylem jízdy 20 km/h nebudou jezdit za 5l/100km.. navíc často někde stojí zašití, motor jede jen aby auto topil👋chladilo.. Pokud budu porovnávat cenu benzinu bez všech daní (tedy asi 13-14 Kč/l), tak elektřina v nejlevnější distribuční sazbě a bez DPH stojí ca 1,50 Kč/kwh. Běžná spotřeba elektromobilů i hybridů je 15 kwh/100 km, tedy 0,225 Kč/km.

Navíc kvůli ČR se hybridy nevyrábí - ty bychom jezdili pořád na dřevoplyn 😄 - ale pokud jste někdy byli v DE, NL, Be, Fr.. v satelnitních městečkách.. tak přesně tam budou stát nejčastěji.
MariAchi
Opravdu je na fotkach Luxury line? Podle vzhledu bych to tipnul spis na Msport, nebo M paket, obji se neslucuje s Luxury paketem... Jedine ze by testovali jine auto, nez ktere nafotili.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Je to M, jednoznačně. Někde mají chybu...
kalousek
Pochopil jsem správně že při překročení rychlosti 120 km/h během zrychlování auto skokově ztratí cca 50 kW výkonu ?
stealth01
Pochopil jsi to špatně.
DonVito
Ja to pochopil take tak.

Neni to tam tak napsane?

Citace😒br /> Protože elektromotor může vozidlo pohánět jen do rychlosti 120 km/h. Pokud jedete více, bez ohledu na nastavený režim, je 330e poháněna výhradně spalovacím motorem, i když stlačíte pedál akcelerace úplně na podlahu. A benzinový agregát poskytuje výkon 135 kW, což uváděné nejvyšší rychlosti už celkem odpovídá.
_MT_
Když se u hybridu normálně řekne, že je elektromotor schopen auto pohánět do rychlosti X, tak se tím myslí, že pak musí nastartovat spalovací motor. Nelze z toho usuzovat, že nad touto rychlostí nepracuje. Jen na to sám nestačí. Tuplem to nedává smysl, když je tu před převodovkou. Nemusí ho vůbec zajímat, jakou rychlost má hřídel na druhé straně převodovky.

Vysvětlení maximální rychlosti by se mohlo skrývat v tom, jak se určuje. Přeci jen při plném nasazení nevydrží elektromotor moc dlouho. Nebo je tam z tohoto důvodu takhle nastavený omezovač (abys pak v levém nepřišel o pomoc elektromotoru a nezačal chtě nechtě zpomalovat).
MariAchi
Tak to je samozrejme neco jineho: Do 120 jede auto na elektromotor, pak se prepne, nebo pripoji spalovaci motor, auto tedy o zadny vykon neprijde, ale naopak dostane davku koni navic.
stealth01
Elektromotor a celá jeho síla je k dispozici kdykoliv. Ve 150, 40, 205...
Záleží na nabití akumulátoru. System pořad udržuje 7% (plus 20% nedotknutelná rezerva) na případnou krizovou situaci.
kalousek
V tom případě prosím o vysvětlení citace z článku😒br />
"...elektromotor může vozidlo pohánět jen do rychlosti 120 km/h. Pokud jedete více, bez ohledu na nastavený režim, je 330e poháněna výhradně spalovacím motorem, i když stlačíte pedál akcelerace úplně na podlahu...."

???
DonVito
Myslim, ze vysvetleni je nasnade. V clanku je nesmysl.

Sorry redakce. Ale v clancich je tak casto tolik nepresnosti, ze duveruji diskuzi 😉
MariAchi
Je to napsano spravne, od 120 jede auto na spalovak, pote elektromotor uz jen pomaha treba pri akceleraci, jinak je napajen jen natolik, aby nekladl spalovaku moc velky odpor.
DonVito
To snad nemyslis vazne mariachi. Cetl jsi zaverecne hodnoceni a Minusy???

Citace😒br /> Od rychlosti 120 km/h už vůz pohání výhradně spalovací motor

Takze toto je napsano na 100 procent spatne 😉
Je to tak i mysleno.
Dostalo se to do zaverecneho hodnoceni.
Bohuzel autor se nejak nema k tomu to opravit..

Jak se rika: neni o cem. Mariachi 😄

Ale ty jsi to popsal v podstate spravne, narozdil od autora 😉
kalousek
Taky si myslím že slovo "výhradně" znamená provoz pouze na spalovák, bez elektromotoru. Takže tady máme rozpor proti tomu co (celkem logicky) píše stealth a tím co zjistil autor testu. Vysvětlení rozporu můžou být dvě😒br />
1- autor dostal k testování vadný kus

2- autor testu je p.Dusil
DonVito
Jo to prvni je pravdepodobne, myslim ze by to na to mohl svest.. Nebo autor jezdil s 330i luxury line 😄

PS To co tady pise Stealth doklada i jeho video.
Krome toho, ze to jede jak vystreleny (ne jako 135kw 😉 ) je videt i spotreba elektricke energie pri zrychlovani do 180..
pavlik123
Kurňa lidi, proč řešíte ekonomickou návratnost ? U auta přes mega ? Kdo chce ekonomickou návratnost, nekupuje si auto 1,2 mega.

Je to motorizace pro ty, kteří nechtějí smrdět ostatním pod nos a jezdit ekologicky. Není to o úspoře. Chápu že v zemi, kde si lidi co na to nemají berou půjčku, jen aby měli BMW, řeší ekonomickou návratnost. Ale obávám se, že tato kategorie aut není úplně určená pro lidi, co to mají na lízačku.

Akorát ta rychlost ... Prius umí jezdit 135 km/h na baterky.
stealth01
No tak hlavně kupovat auto celé a ihned je ekonomicky nesmysl.
Zaplatím 20 procent ceny, oněch 20 procent mi stát o měsíc později pošle na účet a já mám prostředky, které mi vydělávají další prostředky.
A o BMW vůbec nejde. Je to značka jako každá jiná, jen se s ni jezdí pěkně.
webpaja
Chlapče, tyhle povídačky jsou doménou těch, co si na auto ještě mega nikdy nevydělali.

Srovnávat Prius s 3er chce hodně odvahy a fantazie. >😒]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"Srovnávat Prius s 3er chce hodně odvahy a fantazie. "

To je pravda, ale musit to brat tak, ze to je jeste relativni novinka, treba se na uroven Priusu jednou dostane... 😉
stealth01
Jasně. Prius je auto vytvořené mimozemšťany na jiné planetě 😉
webpaja
Snad radši ať se na úroveň Priusu ani nikdy nedostane 😉
stealth01
>😁 :yes:
webpaja
Spousta lidí se ptá proč hybrid? Vůbec bych s ním neměl problém, jen těch hybridů vhodných pro moje potřeby prostě tolik není (GS450h?).
RWD, šestiválec a baterky. Běžná jízdy hybridně se základem ve výkonné R/V6, přijedu do města a projíždím ho na EV.
To je podle mě ideální stav.
U 3er je R4 ještě v pohodě, o třídu výše bych rád dostal válců víc.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
:yes:
Mig_35
Tak active hybrid v předchozí generaci byl lahůdka...
kesumb
Ahoj,
jestli to chápu správně, je to následově😒br /> spalovací motor->vícelamelová spojka->elektromotor->převodovka-> kola (zjednodušeně)

Pak by ale muselo jít připojit elektromotor při jakékoliv rychlosti, protože by nikdy neměl být mimo rozsah provozních otáček. Respektive by měl mít otáčky stejné nebo v nějakém fixním poměru ke spalovacímu agregátu. To je ale v rozporu se článkem. A dále to pak musí normálně řadit i v provozu na elektromotor, stejně jako GTE od VW. O tom jsem se taky nic nedověděl.
Pak bych se chtěl zeptat, jestli je možné nechat to zaparkované a nechat puštěnou klimu? A pak topení, má to tepelné čerpadlo a nebo to v provozu na elektřinu topí jen odporově?

díky
DonVito
Jak jsme psali v diskuzi vyse, v clanku je to samozrejme nesmysl. Elektro pomaha porad.

Je to videt i v odkazu stealth01 (video - test) jakou ma auto spotrebu - elektrickou - pri jizde na dalnici vyssimi rychlostmi.
Pri 180km/h je to az 36kwh/100km. To auto jede jako krava (viz 39 minuta). Vubec nechapu vyjadreni auto.cz ze to nejede!

Nebo je to jinak? Na auto.cz jen kdo maze ten jede 😄 ?

Vrchol vseho je, ze tuto nepravdivou informaci dal autor do zaverecneho hodnoceni jako minus. :no😒br />
Na to razeni jsem se take ptal pod tim videem. Myslim, ze to radi normalne i v EV modu.

Klimatizaci je mozne zapnout aplikaci na dalku, take viz test (video..).

Topi to zrejme odporove, ale nevim, takhle z hlavy 😄

PS Jeste se vratim k te podpore elektro. Autor ma dojem, ze to nad 120km/h nejede, spise to vypada tak na 135kw >😁
Po techto informacich ma clovek pochybnosti jestli autor clanku tim autem vubec jel.

Tak tady je orientacni cas z 0-200 Audi TT TDI 135kw cca 28s.
BMW 330e ma zhruba 24s 😉
At si z toho vyvodi zaver kazdy sam..
kesumb
Díky, test jsem dokoukal.
Čas 0-200 za 24s je hodně dobrý, auta co mají pod 20 je dost málo a už mi přijdou rychlý až dost.
Jak jsem psal, zklamaný jsem trošku z toho wallboxu, protože by to mohlo mít klidně vyšší výkon. Každopádně ten wallbox evidentně není vůbec nabíječka, ale pouze kabel s základně jednoduchou elektronikou pro nabíjení. Takovej kabel si lze udělat na koleni s krabičkou z ebay, která vlastně simuluje základní komunikaci s vozem, víc se dá vyhledat na vyhledávačích když se zadá "ev select cable". Auto má evidentně jenom jednofázovou nabíječku, Q7Etron už má snad aspoň dvoufázovou.
Každopádně auto vypadá moc hezky i na živo..
DonVito
Jo mas pravdu. Hlavne je Wallbox pure jen jednofazovej. Tzn ze to je jedina moznost jak nabijet - 1 faze 230V ac.

Ma to jen jisteni (nadproud), prepetovou ochranu a jedno rele, ktere sepne zrejme po zastrceni kabelu. Pro CR ma vykon 3,7kw.

Na druhou stranu si myslim, ze to staci. Auto ma dostatecne vykonny menic pro nabijeni a 3h a 15 minut mi pripada dostatecny.
kesumb
Jestli to chápu správně, tak elektro auta mají dva piny pro stejnosměrný nabíjení. Pak je tam mennekes konektor a ten má tři fáze, nulu, zem a dva nějaký komunikační konektory. To je ale velmi jendoduchý a podle odporu mezi nima se dá nastavit proud, jakej to auto bude odebírat. Takže je v principu možný mít kabel, kam se do jednoho konektoru dá přepínač a tím se pak nastavuje odebíranej proud. To je teda pro případ ovládání palubní nabíječky. Jak je to při stejnosměrným nabíjení nevím,
DonVito
Tak za prve nejedna se o Luxury Line, ale o M-Sport Line.

Za druhe a to je jeste horsi, ten nesmysl, ktery se objevuje i v zaverecnem hodnoceni, ze od 120km/h nepomaha elektromotor!

Dale bych uvital podrobnejsi popis EV modu, to ze auto v tomto rezimu radi (zrejme) by stalo za zminku. Treba rozjezd hybridni Toyoty bude zrejme plynulejsi..

A na zaver ke spotrebe. Podle me pro mnoho ctenaru je to nedostatecne objasneno. Ja bych napsal, ze spotrebu bude urcovat predevsim frekvence (jak casto) dobijeni auta resp. jak casto budu pouzivat EV mod. Cim castejsi pouziti EV modu tim nizsi spotreba.
Pri EV modu 100 procent (tzn jizda jen na elektrinu) je spotreba 0 l/100km.
webpaja
Je smutné, že čtenáři jsou schopni na pár řádků nesmyslů redakce udělat velmi odborný a věcný rozbor, cupující články na kousíčky. Shrnul jsi to velmi pěkně a navazuješ tak jednoznačně na informace Stealtha01 a Dinara, kteří se tu o 330e na základě vlastních zkušeností již vypsali.

Trapnosti padající z redakce nabírají na intenzitě a tak zbývá jen otázka, zda je to nezkušeností, neodborností, hloupostí nebo jde o cílený záměr zničit kdysi kvalitní web. ;-\
Avatar - speedfred
speedfred
príp. otázka,jazdili vôbec na tom aute?
webpaja
Dovolím si vůči tobě jednu jazykovou zlomyslnost. Na autě možná, ale v autě na místě řidiče evidentně ne >😒]
DonVito
No to je zlomyslnost (nebo spis uprimnost?) vuci autorovi "testu" resp. redakci 😄
Avatar - speedfred
speedfred
no dobre no
😒
kyklop
Tento hybrid mi dáva zmysel, tú sú moje dôvody,.
1) väčšinou po meste nalietam cestou d👋z práce a d👋zo školy denne cca 35km z toho veľkú časť v zápche ,takže +- väčśinou sa budem pohybovať na elektriku
2) mám ho kde nabíjať (rodinný dom)
3) cez víkend to bez problémov spraví nejaký dlhší výlet

A teraz negatíva :
1) chýba mi 50000€
2) nemôže ťahať brzdený príves s aspoň 1400kg (aspoň podľa špecifikácie na sk stránkach)

😄
jhamil
Toto BMW by dávalo určitě smysl hodně lidem, ale jsme v CZ kde věkový průměr vozového parku je cca 15 let. Můžeme se na něj tak maximálně koukat na fotkách, u dealera a číst na auto.cz.
Avatar - TangoLima
TangoLima
Nejsem žádný extra češtinář, ale jak může redaktor napsat Radost s jízdy?? 8-s
MariAchi
...tak ted uz chapu, proc je ten clanek plny nesmyslu, nepravd a neuplnych popisu, a nikdo z redakce se k tomu nevyjadruje 8-s :no:
memorex31
Takže za koľko to jazdí, som sa nedozvedel...
Výrobca tvrdí cca 2l/100km, s vybitými batériami počítajte skôr 7-8l.
A aká je teda spotreba v reálnom živote? Batérie sa dobíjajú pri jazde, nie? Predpokladám, že majiteľ tohto auta vyrazí každé ráno s nabitými batériami.. takže?
Aká je spotreba napr. na 300km dlhej trase, keď vyrazím s nabitými batériami, pôjdem v meste, po okreskách aj po diaľnici? Aká bola spotreba počas testu.? Niečo som prehliadol?
Avatar - speedfred
speedfred
stealth01 ti o tom povie vic,prip pozri jeho video.
hufuh
absolutně v tomto "testu" schází údaj dojezdu na baterii, jen je opatrně naznačeno, že to asi bude špatné

o efektivnosti hybridů lecos napoví test TopGearu viz video zde [odkaz]
DonVito
No tohle bych rekl, ze o efektivnosti hybridu napovi velmi malo.

Kdyz vezmes hybrid na okruh, brzdis tak kratce, ze rekuperujes minimum energie.
Motor bezi temer neustale v maximalnich otackach.
To jsou presne rezimy, ktere hybridu (krome nize) vyhovuji nejmene. Bez prekvapeni je uspornejsi M3, ktere jede v optimalnim rezimu a netaha sebou baterky 😉

Takze pro toho, kdo chce hybrid na okruh je Honda NSX.
Pro toho kdo chce jezdit usporne je Prius.

PS Vysvetleni uvadi Jeremy az na konec strucne, ze zalezi na jizdnim stylu.
A s touto bombou koncime..
hufuh
definuj "jezdit usporne"

co chceš šetřit?
1) peníze
2) energii
3) přírodu
4) ?

1) rád bych viděl objektivní kalkulaci návratnosti hybridního sytému (bez dotací a klidně i s) oproti stejnému autu bez hybrydního sytému

2) energie spotřebuješ s hybridem víc, protože máš těžší auto, jen chvíli jedeš na elektriku ze zásuvky, tak máš chvíli menší spotřebu fosilního paliva

3) úzce souvisí s bodem 2), ano mohl bys výrábět energii např. ze slunce, ale stejná energie (vzhledem k tomu, že se jí ze slunce vyrobí prozatím málo, a to úplně opomíjím efektivnost solárních panelů) by se dala využít na něco užitečnějšího než pohon neefektivního hybridního auta
DonVito
Jezdit usporne znamena vsechno dohromady.

Kalkulaci ti tady asi nevystrihnu 😄
Jen jsem v diskuzi vyse uvedl, ze pri rozdilu 5l na sto bys musel s tim BMW najet 75 tisic.
A to bez zapocteni nakladu na elektrickou energii.

Ze s hybridem spotrebujes vic energie, jak pises, je pravda a Jeremy to dokazal na tom okruhu 😉
Vsude jinde spotrebujes min.
Proc?
Za prve motor pracuje i diky elektro v optimalnim rezimu (v kratkem kopci vypomuze energie z aku).
Za druhe mnohem efektivnejsi elektricke rozjezdy (nepalis energii na spojce nebo v hydrodynamickem menici).
Za treti muzes rekuperovat (energii kterou bys spalil v brzdach posles zpet do aku)
Za ctvrte, kdyz stojis v lete v zacpe klima bezi na baterky (nebezi spalovaci motor)
Za pate plachtit muzes s vypnutym spalovacim motorem (viz toto 330e) protoze mas elektrickou vyvevu na brzdy.
Za seste samozrejme start-stop.

Jinak jestli chces specielne k plug-in hybridu. Ten proste kombinuje vyhody elektromobilu s klasickym autem. Kdyz ujedes do 30km mezi nabitim ma EV.
Kdyz ujedes vic mas jen obycejny hybrid (tzn dojezd je urcen - mimo jine - mnozstvim paliva v nadrzi).
hufuh
no jistě že kalkulaci nevystřihneš, a proč ji nevystřihnou třba výrobci jako jako jasnej argument? a proč sou na to dotace když je to tak výhodný???

z dalších tvých od boku vystřelených "argumentů" vyberu "start-stop", ten je i v "normálních" autech ...
DonVito
Nevim co jsi ode mne cekal za kalkulaci.
Tak se s ni vytas ty 😄 Kdyz jsi tak chytrej.
Porovnej 330i a 330e a uvidis, kdyz te to tak zajima.

Dotace na to jsou zrejme kvuli CO2, ale na to se me neptej. Ja nejsem urednik MZO 😄

Jo ale rozdil ve start stopu je, ze u spousty aut je tam jen kvuli homologaci (kvuli tomu taky nemuze zustat vypnuty). Nici starter baterku atd. A vetsinou startovani neni zrovna komfort treba u dieselu..

Ale hlavne vetsina lidi (alespon co znam) start stop vypina 😉
hufuh
a proč bych ji měl dělat já nebo Ty? čekla bych ji od marketingového oddělení výrobce hybridů a od lidí co hybridy tlačej, pokud mě chtěj přesvědčit pádnejma argumentama, já prozatim vycházim ze základů fyziky a selskýho rozumu

DonVito: Ale hlavne vetsina lidi (alespon co znam) start stop vypina 😉
ok, takže jenom trolíš : ) ... mě ale doopravdy zajímá, jak to reálně ve skutečnosti je a pokaždý když se někoho zeptám na reálné srovnání, dostává se mi jen líbivých hesel postrádajících argumentační váhy
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To, ze mas ty zaklady fyziky pomylene, jsem ti psal uz pod clankem o londynskem taxi. Uz ses tam neozval...
DonVito
Jeste ad 3.

Prius Plug--in hybrid ma celkovou!!! bilanci CO2 podle spotreby v testu AMS 83g/km.
Viz porovnani Golf GTE vs. Prius plug-in.
To je vysledek odborneho casopisu, ktery se rozhodne nestavi na stranu Toyoty..
Tak si zkus odpovedet jestli je to neefektivni. 😉
Nebo mas nejaka jina cisla?

Mimochodem Golf mel asi 168g/km 😄
Mas pravdu v tomto pripade zadny zazrak, ale u nej se zas holedbali ze jede jak GTI..

Tak asi tak. Narychlo z hlavy 😄
hufuh
1) na jaké vzdálenosti a při jakých jízdních režimech to měřili?

2) aby srovnání mělo relevantní výsledky, je potřeba porovnávat stejná auta od stejných výrobců, čili Prius s hybridem srovnávat s Priusem bez hybridu, ale stejným spalovacím motorem, stejným koeficientem odporu vzduchu, ve stejných jízdních režimech atp. ... pak se dá říct, kdy je co efektivnější a jak moc to odpovídá reálným provozním podmínkám
DonVito
1) Nevim, precti si cervenovy Auto-Motor-und-Sport. Jaka cisla mas ty? Ktera dokladaji neefektivitu hybridu jak pises. Myslim krome tech vysledku TG >😁

2) Jj jsou to diletanti v AMS. Kdyztak se obrat na ne, ne na me. Ja jen opsal vysledek. 😄

PS Promin ale Prius bez hybridu se ti asi otestovat nepodari. To bys chtel moc 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Prius se v nehybridni verzi nedela, takze porovnavat to nemuzes.

Podle spritmonitor.de ma Auris v benzinu prumernou spotrebu uzivatelu 6,76 l/100km a hybridni verze aurisu 5,33 l/100km. Neni to exaktni mereni stejnych aut na stejnem okruhu, ale desitky az stovky nahodnych uzivatelu, takze ta cisla jsou realne pouzitelna. Filtroval jsem auta vyrobena 2015-2017, aby se do nehybridni verze nepocitaly modely deset let stare.
hufuh
SUPER, máme první čísla, která se torchu blíží relevantnímu srovnání a se kterými se dá tedy pracovat

pojďme tedy pokračovat v diskusi

našel sem aktuální ceník Toyota Auris viz [odkaz]

nejlevnější Auris hybrid je za 509 900,- Kč

ve stejné výbavě😒br /> nejlevnější benzínový motor 393 900, rozdíl v ceně 116 000 Kč
nejsilnější benzínový motor 412 900, rozdíl v ceně 97 000 Kč

rozdíl ve spotřebě dle Tvých zjištění je 1,43 l na 100 km

aktuální cena benzínu 28 Kč / l (a to sem hledal hodně levnou pumpu)

úspora na 100 km 40,04 Kč

návratnost (za kolik km)😒br /> levnější motor: 289 710 km
dražší motor: 242 258 km

a to mě hned napadá další otázka: jak dloho vydrží baterie hybridního systému a kolik stojí nová sada?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] [odkaz]
DonVito
Za prve pro vypocet navratnosti bys mel najit spis drahou pumpu 😉

Za druhe bys mel pripocist u auta bez hybridu alespon priplatek za automat..

Za treti komfort hybridu nevycislis.

Za ctvrte, ve meste budou rozdily vetsi nez 1,4 litru.

Pro me uz za techto predpokladu hybrid smysl dava.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kdyz ono se salonnim kritikum tezko neco vysvetluje, kdyz maji "nazor" na auto, o kterem jenom cetli...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To jsi hodny, zes hledal hodne levnou pumpu. Co kdybys to zkusil spocitat i pro nejakou drazsi? 😉

Baterie 300 tisic km vydrzi uplne v pohode, cena novych je pokud vim v desetitisicich. Kdyz te to tak zajima, proc se neptas kolik vydrzi a kolik stoji filtr pevnych castic nebo dvojhmota v jinych autech?

Mimochodem, pokud jsem se neprehledl, nikdo tady netvrdil, ze se hybrid nejak dramaticky financne vyplati. Jejich primarni funkci (pokud je mi znamo) je snizena spotreba emisi, hlavne ve mestech.
DonVito
Jeste ad 3.

Prius Plug--in hybrid ma celkovou!!! bilanci CO2 podle spotreby v testu AMS 83g/km.
Viz porovnani golf GTE prius plug-in.

Tak si zkus odpovedet jestli je to neefektivni.

Mimochodem golf mel asi 168g/km 😄
hufuh
mícháš hrušky s jabkama

ale vlastně je to argument podporujcí moje tvrzení, že hybridy sou nesmysl
DonVito
No kdyz myslis ze 83g/km a 1 l/100km je hodne tak mas pravdu.

Ciste elemtromobilite zdar 😄
DonVito
Ja jsem od tebe zatim zadny argument nevidel 😄

Snad jen krome toho, ze baterky jsou tezky..

Zkus dodat taky nejakou informaci ty. Treba nejake cislo 😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To nic, on rad "viri vody", ale relevantni argumenty se cekat nedaji. Jestli te to zajima, najdi si jeho argumentaci proti hybridum pod clankem o novem taxi pro Londyn.
hufuh
jo to si najdi, usetris mi cas : )

já především kladu otázky a chci odpovědi vycházející z relevantních měření
DonVito
Tak v tom pripade by te ta odpoved u Priusu Plug-in mela uspokojit.

Udavane CO2 je 23g/km. Tech 83g/km je myslim vcetne vyroby el. energie, vyroby paliva i neefektivity nabijeni.

Cekal jsem, ze pod tim napises: wau, tak to je fakt dobry, ty hybridy maji nedostizne emise.

No a tys napsal, ze to podporuje tve tvrzeni 😐

Ukaz mi jake auto ma nizsi emise (staci CO2), krome EV a Plug-n hybridu s vetsi baterkou nez Prius Plug-In.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Trp zpátečníku [odkaz] 😄

6. září má bejt představenej novej Leaf = taky seš zvědavej? 😉
hufuh
já mám jako argumetn fyziku ze základní školy, na rozpohybování větší hmotnosti potřebuješ více energie
DonVito
No prave 😄

Myslis ze nemam ani zakladku?
hufuh
myslim, že se bojíš pravdy ; )
kesumb
Jenže rozpohybovávání auta není kulička ze sedmé třídy. Hraje do toho účinnost motoru v různých provozních stavech, rekuperace energie a další faktory, které nelze zanedbat. Takže ty donekončena omejvaný teorie o hmotnosti PHEV a hybridů jakožto nevýhodě jsou spíš než cokoliv jinýho neochota zamyslet se nad problémem více.
DonVito
Myslim si, ze ho nepresvedcime.

Ja uz mu tohle psal vyse..

On veri jenom Jeremymu 😄
webpaja
On hlavně Jeremyho nepochopil. Na nadsázku, humor potřebuješ být otevřená mysl. Diskuze mi připomíná snad jen rozpravu s někým po otřesu mozku. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdo by taky chtěl hybrid když tu je úsporná nafta [odkaz] >😒]
DonVito
[odkaz]

Dem Elektroauto gehört die Zukunft, sagen E😜erten rund um den Globus. Und der Diesel ist weltweit tot mit Ausnahme Deutschlands.

Pise se zde ze diesel je mrtvej, krome Nemecka. To bohuzel plati i pro nas jako nemeckou provincii 😄 Alespon ze tu mame Hyundai, momentalne ma naslapnuto.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mrtvej je = bohužel to zombie tu bude eště pár let strašit 😄

Viz muj odkaz i docela škodit 😐

A eště hůř: Kam asi pudou Dieselgate nafty až se jich němci začnou zbavovat ;-\
Avatar - Gasoline
Gasoline
Takže realita. Firemni Yaris 1.5 a 1.5 Hybrid. Provoz převážně město. Hybrid je při srovnatelné výbavě cca o 50k dražší. Spotřeba cca 6l vs. 4l. Podotýkám, že to není plug-in, takže žádné zásuvky.
Návratnost 83k km, při typickém nájezdu u nás ve firmě, asi tři roky. + bonus čistšího provozu. A mám rád ty obrázky co a kam proudí.
Já jsem spokojený. >😁