Ja len doplním, že R-ko vzniklo viac-menej tajne. Myslím, že ho bez zadania vytvorili dvaja vtedajší vývojári, pretože sa im skúšané kupé absolútne nepáčilo. Jak 1000 MBX za veľa nestála a vo svojej dobe príliš zákazníkov neoslovila, tak ani dvojdverový prototyp Škody 100, ktorý bol tvarovo ešte jednoduchší a tuctovejší, práve za srdce nechytil. A tak v čase, keď sa rozhodlo o otom, že dvojdverák skrátka nebude, pozvali vtedajších šéfov do konštrukčnej kancelárie a ukázali im kresby, a myslím že i model kupátka. Tých nové tvary tak nadchli, že prakticky okamžite rozhodli o tom, že to pôjde do výroby. Na mená tých pánov si už nespomeniem, musel by som to niekde pohľadať, ale na meno vtedajšieho šéfa konštrukcie hej, bol to ing. Saidl, vraj skvelý človek.
Trochu by som oponoval, pretože MBX nijak zvlášť estetické nebolo. 110R je niekde celkom inde, napriek tomu, že celkovo stovka bola voči tisícke nudná, priam bezpohlavná. Dopyt po MBX je skôr dnes medzi veteránistami, pretože je zvláštne a dosť vzácne. V jeho dobe po ňom takmer neštekol pes. Predajom nepriala ani dosť vysoko nasadená cena.
I tomu se dá oponovat - mbx bylo designově zajimavé i ve své sobě - málo hardtopů s klenutým zadním oknem a negativně skloněným sloupkem to mělo vyřešeno takto elegantně. A zájem o ně byl vždy, jen to naráželo na realitu socialismu - vyrábělo se to doslova na kolení v malých seriích, hnilo to jak papír a náhradní karoserie neexistovala takže i z toho mála co se vyrobylo jich dost skončilo nakonec ve stovkový kastli...
Dosť možné, že si vzali inšpiráciu...a možno trochu aj z exteriéru... Celkovo to ale zvládli na jednotku, takých pekných kupátiek je na svete jak šafránu...
MBX-ko i přes své konstrukčíní nedostatky bylo pohledné auto. Následná 100vka nebyla zdaleka tak vydařená, a proto ani její odnož v uvedené podobě nemohla být lepší než originál. Zaplaťbůh za to, že alespoň ta 110R-ko se jim tak povedla. :yes:
no a potom se do ČSSR dostalo pár kusů Simca 1200s coupé >:D A najednou se objevila Š 110R... jak prosté...stačí se podívat na interiér Simcy...zajímavá podobnost s interiérem eRka :yes:
o tomto prototypu jsem dosud neslyšel.
Chápu snahu o zmodernizování vzhledu MBX v intencích tehdejšího vývoje od zaoblených pontonových karosérií k těm trochu krabicovatějším. Ale provedení C- sloupku je fakt i z tehdejšího pohledu tristní , a to jak profilem, tak především sklonem, který měl být větší (a kapota motoru kratší). Ještě, že nedošlo k realizaci této myšlenky. R-ko je nesrovnatelně povedenější kousek.
Jen by mě zajímalo, zda byla tehdy šance, že by Tudor byl levnější, než sedan... Pokud ano, pak by jistě mohl mít místo ve výrobě (která ale stejně nestíhala uspokojit poptávku).