Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
CrankyDude
...nevím, a je mi to jedno. Těžko se píše v tom horku, hm? 😉 Co třeba tohle: [odkaz] to je zajímavé.
MOJE JMÉNO
MBX-ko i přes své konstrukčíní nedostatky bylo pohledné auto. Následná 100vka nebyla zdaleka tak vydařená, a proto ani její odnož v uvedené podobě nemohla být lepší než originál. Zaplaťbůh za to, že alespoň ta 110R-ko se jim tak povedla. :yes:
Trochu by som oponoval, pretože MBX nijak zvlášť estetické nebolo. 110R je niekde celkom inde, napriek tomu, že celkovo stovka bola voči tisícke nudná, priam bezpohlavná. Dopyt po MBX je skôr dnes medzi veteránistami, pretože je zvláštne a dosť vzácne. V jeho dobe po ňom takmer neštekol pes. Predajom nepriala ani dosť vysoko nasadená cena.
I tomu se dá oponovat - mbx bylo designově zajimavé i ve své sobě - málo hardtopů s klenutým zadním oknem a negativně skloněným sloupkem to mělo vyřešeno takto elegantně. A zájem o ně byl vždy, jen to naráželo na realitu socialismu - vyrábělo se to doslova na kolení v malých seriích, hnilo to jak papír a náhradní karoserie neexistovala takže i z toho mála co se vyrobylo jich dost skončilo nakonec ve stovkový kastli...
rrren9
má půvab jen jako nerealizovaný prototyp. Jinak žádný. MBX vypadá lépe a o 110R ani nemluvě.
Chápu snahu o zmodernizování vzhledu MBX v intencích tehdejšího vývoje od zaoblených pontonových karosérií k těm trochu krabicovatějším. Ale provedení C- sloupku je fakt i z tehdejšího pohledu tristní , a to jak profilem, tak především sklonem, který měl být větší (a kapota motoru kratší). Ještě, že nedošlo k realizaci této myšlenky. R-ko je nesrovnatelně povedenější kousek.
Jen by mě zajímalo, zda byla tehdy šance, že by Tudor byl levnější, než sedan... Pokud ano, pak by jistě mohl mít místo ve výrobě (která ale stejně nestíhala uspokojit poptávku).