Auto odstavené na nekrytém parkovišti třeba u pláže se dokáže pořádně rozpálit. Testovali jsme, jak z něj co nejefektivněji učinit opět místo pro život.
a takisto je to aj s kosou u nas ... ked pride v zime kosa.... tak odporucam nechat ju v pivnici a je po probleme... vedro a kosa proste do auta nepatria... ;-)
pekna veta: Aspoň to má každé slušné auto, třeba Octavie ve vyšší výbavě určitě
ale spominas sedacky - ale kazde slusne auto ma vetrane sedacky....
a kazde slusne auto ma aj elektricke zadne dvere - takze mala rada - ked sa blizis k autu, tak uz z dialky si otvor zadne dvere - uniknu litre prehriateho vzduchu, kym sa vobec dostanes k autu! :-!
Rozumíš tomu špatně, ale z části máš pravdu (kabrio).
Když si vozidlo přirovnáš ke zbrani, taky by jsi ji nenechal jen tak někde ležet aby si ji nějaký zloděj (který na ni nemá ani papíry) mohl vzít a působit škodu. Převedeno do extrému by do odemčeného auta stojícího z kopce mohlo vlézt dítě a vyřadit.
Další věc je ta, že vždy a vše by mělo být řádně zajištěně, z důvodu možného vzniku dalších přestupků či trestných činů (natankování do odcizeného vozu, ohrožování ostatních účastníků provozu atd.), které se musí v případě vzniku následně řešit.
Možno hneď od začiatku to moc logiku nemá - ale inak má. Často to používam.
Proste chladiť chladnejší vzduch stojí menej energie :-) a pri automatickej klíme aj menej fúkania. Pri autách s menším výkonom to človek pocíti aj samotnom výkone motora.
Samozrejme občas treba vypnúť vnútorný okruh, či vyvetrať otvorením okien. Niektoré autá aj samé po čase vypnú vnútorný okruh aj keď bol manuálne zapnutý. Niektoré majú režim aj auto na reguláciu vnútornej cirkulácie, iné to majú iba automatizované so senzorom kvality/znečistenia vzduchu - proste variantov je veľa - záleží od prístupu výrobcu. Preto sa oplatí čítať manuál.
Mne sa osvedčil postup - už pri príchode auta - zároveň s odomknutím stiahnem okienka. Človek získa nejakú minútu navyše. Potom po naštartovaní a zapnutí klímy nechám ešte km a otvorené - následne zavriem a zapnem vnútorný okruh.
To s tým okruhom používam najmä pri extrémnych horúčavách.
A proč ne? Stejně jako zbraň i to vozidlo by mělo být zabezpečeno dostatečně (rozuměj v maximálně možné míře, jak ukládají předpisy) na to, aby bylo pachateli co nejvíce zabráněno v odcizení a následnému zneužití dané věci po dobu tvé nepřítomnosti. U zbraně je to zamčení do sejfu či uzamykatelné skříně, u vozidla je to zavření oken a zamčení. Je na tom něco nepochopitelného?
Normální člověk možná má automat, ale dle tvého úsudku v ČR moc normálních lidí nejspíš není, jelikož se domnívám, že drtivá většina vozidel v ČR je vybavená právě onou manuální převodovkou a to včetně manuální ruční brzdy.
Mojí generaci se souzi roky snažili vymýt mozky, u drtivé většiny z nás se jim to nepovedlo. Ti dnešní evropští souzi jsou u vás, generace vyrostlé už po revoluci, evidentně mnohem úspěšnější... :-!
Změnit tresty zlodějům by samozřejmě pomohlo. Zloděj dnes nekradou s přesvědčením že je nikdo nechytí, ale vědí že i když je chytí stejně se jim nic moc nestane. Proč asi máme x-násobné recidivisty, kde x je klidně dvoumístné číslo ?
Kdyby takovému usekli ruku, neměl by už čím krást.
Možná by stačilo, kdyby kriminál pro ně neznamenal rekreaci, ale trochu se tam i nadřeli.
To ustanovení (které nic neříká o oknech) jsem vždy chápal tak, že nemám nechávat klíče v autě, aby někdo nemohl prostě nasednout a odjet. I když si matně vybavuji, že nám snad mohli v autoškole říkat něco o tom, že okénka máme nechávat pouze pootevřená (tou škvírou se neprotáhneš). Nikdy mě ale nenapadlo, že bych měl auto zamykat, aby ho snad někdo náhodou neodbrzdil. Ono z kopce/ do kopce bych stejně měl mít kola stočená a zámek řízení znemožní jejich otočení. S elektronickou parkovací brzdou pak nepochodí (nebo si to alespoň myslím; není to něco, co by člověk zkoušel).
Už jsem měl auta, která střechu neměla, respektive její nasazení bylo tak pracné, že jsem se neobtěžoval, případně ji s sebou ani nevozil. U otevřených aut se snad počítá s tím, že bys to mohl nechat stát bez střechy. Vím, že by se schránky měly zamykat s dveřmi. A doufal bych, že z interiéru ani nepůjde otevřít nádrž, zavazadlový nebo motorový prostor, ale nikdy jsem to nezkoušel.
Klidně mohu nechat zbraň ležet v místnosti. Jen musím dodržet požadavky na zabezpečení a nikdo neoprávněný nemůže mít klíče. Volně položené zbraně nejsou ani tak o zlodějích jako o rodině, návštěvách. Zabili se kvůli hloupým chybám i držitelé průkazů. Kvůli zlodějům jsou specifikované požadavky na zabezpečení (síly stěn, třídy dveří, trezorů atp.), které mají zajistit jeho zpomalení.
Rozumný človek, kým zapne klímu, tak na chvíľu otvorí okná, aby prehriaty vzduch z auta vyhnal von. Tým pádom už nemusí tak vadiť, že klíma automaticky prepne na vnútorný okruh. Naviac, ak si v meste, nemusíš dýchať smrad z výfukov, síce klimatizácia má filtre, ale zďaleka nezachytia všetko svinstvo z okolitého vzduchu.
Normální člověk nechápe auto jako zbraň, otevřené auto jako návod ke zločinu, taková argumentace je úchylná. Pamatuju doby, kdy nám dávali za příklad země, kde se auta zamykat nemusejí, jako vzor fungující společnosti. Tomu jsem rozuměl, pokutě za otevřené okýnko ve 40st u vlastního auta s argumentací pomatenců tvého typu nerozumím a rozumět nechci. Pokud mi někdo ukradne nezamknuté auto, může to zajímat max pojišťovnu.
Motocykl má také zamykání, aby se s ním nedalo odjet, jestli sis toho náhodou nevšiml. Děti na motorku nelezou, protože ji vidí ze všech stran a není tam nic k objevování.
A na závěr - kdysi bylo módou házt vajgly do otevřených střešních oken, asi bys nebyl nadšený z propálené sedačky...
Škoda jen, že i když se Ti tímto způsobem povede ten vzduch vypumpovat, velice rychle (obvykle desítky vteřin) se ten čerstvý vzduch zase ohřeje na téměř původní teplotu – materiály interiéru jsou rozpálené (a mají v sobě akumulováno mnohem víc tepla než ten vzduch)… musel by si pumpovat opravdu dlouho, aby si snížil i teplotu těchto materiálů. To už mi přijde mnohem lepší udělat ten průvan otevřenými okýnky na počátku jízdy - řekl bych, že je to mnohokrát účinnější.
Je zvláštne že tu nebolo spomenuté pumpovanie horúceho vzduchu z auta. Ak zabudnem (nechce sa mi) dať slnečnú clonu na auto, vcelku účinný spôsob je vypumpovanie horúceho vzduchu z auta. A to stiahnete zadné okno na druhej strane vozidla a dverami vypumpujete vzduch z vozidla. Stačí 5 krát prudšie otvroiť zatvoriť dvere. Teplota vo voze za vyrovná približne na vonkajšiu. Na youtube sú aj videá kde takýmto spôsobom rýchlo znížite teplotu trebárz zo 60 na 32°. Potom samozrejme nasleduje zapnutie klimatizácie. Ale v aute sa už aspoň dá sedieť.
Driv, nez zacne psat clanky, by se mel pan redaktor zamyslet, pouzit logiku a nejspise nastudovat manualy k pouzitym pristrojum. Ve 32°C venkovni teploty opravdu neni mozne namerit na hlinikove odrazove folii 24°C.
Pro usnadneni patrani doporucuji kapitolu ,,chyby mereni vlivem emisivity materialu". Merit laserovym teplomerem leskly material - to by vola nenapadlo...
Timto pro me ztratil clanek jakoukoliv hodnotu..
Teoreticky by jsi neměl odcházet od rozpitého piva na wc, protože by se za tvé nepřítomnosti mohla strhnout rvačka a tvůj půlitr by někdo mohl použít jako zbraň a protože ty jsi ho nezajistil řetězem k noze stolu, takže by jsi mohl dostat pokutu a kdyby to bylo se zraněním, tak by to mělo jít k soudu.
Ten zákon platil už za bolševika a je běžný i v jiných státech. Každý majetek musí být zabezpečený, přestože je jeho nedotknutelnost chráněna zákonem. Pojišťovna ti nic nedá, když se zjistí, že auto nebylo zabezpečeno minimálně prostředky od výrobce (zamykání volantu, imobilizér, zámky dveří). Policajům akorát takové vemeno, které nechá auto otevřené, jen přidává zbytečnou práci. A jak zde někdo podotkl - zvídavé děti vlezou dovnitř, auto odbrzdí a je zle. Dítě nemá tak vymakané myšlení, aby dokázalo domyslet konec svých činů, chce si hrát a toto je pro něj také hračka...
změnit tresty pro zloděje nikdy nikam nevedlo, zloděj krade s tím, že ho nikdo nechytí. Sekaly se ruce, dávaly se vysoké tresty v tvrdé káznici - a stejně se kradlo, krade a bude krást...
Nechápu,proč by měl člověk platit pokutu za to,že nechá otevřené okna svého vlastního auta,na které si sám vydělal,peníze tím pádem několikrát zdanil !!
Majitelé kabria a roadsterů musí mít podle nějakého howada taky zavřené okna?
V případě vykradení auta je to pouze vztah řidiče a jeho pojišťovny,nehledě na to,že člověk,který nechá otevřené okna,zcela jistě v autě nic cenného nenechá,narozdíl od mistrů,kteří v zamčeném autě nechají cokoliv,včetně děcek a čoklů..To je fakt debilní doba..navíc dnes mají prakticky všechny auta tu funkci,že zamčené nejdou stejně zevnitř otavřít,proto při prohledání vnitřku auta zlodějem paradoxně škoda nevznikne,narozdíl od rozbití okna,aby se feťák přesvědčil,že ve schránkách nic není.
Soudruzi policisté také chodí a zkouší,jestli jsem při odchodu z domu zamknul dveře,zhasnul na záchodě a zavřel okna??????Nebylo by lepší změnit tresty pro zlodějské mr.dky? Nebylo,protože oni pokuty potřebují,aby měl stát na jejich výplaty..
Fakt ubohé..
Ty máš dost..Jak můžeš srovnávat na chodníku položenou brokovnici,nebo pistoli s autem,které má otevřené okna????? Motorce se dá taky vyřadit rychlost,nehledě na to,že je pro děcko na ní nasednout asi 100 x snazší,než vlezt do auta oknem..navíc normální člověk má automat,takže nevyřadíš nic.. To bys pak nesměl nechat na chodníku ani koloběžku a v restauraci bychom jedli rukama,protože takový steakový nůž,který leží na stole jen tak,je podle Tebe smrtící zbraň hromadného ničení...
Chápeš,že se tady trestají ti lidé,kteří nic neudělali,zatímco takovému zlodějskému hnojovi se nestane nic, jelikož mu není co vzít???? Doma v tom vedru taky spíš za zavřeným oknem a přes den jsou také zavřené ? V Bangkoku si za 20 korun půjčíš ze stojanu kolo a vrátíš ho do jiného,klidně na opačné straně města...nikdo nic neukradne,protože tam se se zlodějema neserou a basa je basa,ve které se bojuje o vzduch..Tady má kdejaký zmetek práva,ale o povinnostech nikdy nic neslyšel,proto se z toho jednou po se re me úplně všichni...a bude to brzy..
Keby si pri tomto elaboráte dali aspoň trošku námahy!
MythBusters to v Kalifornii urobili jednoducho - na plochu postavili dve identické autá.
V čiernom namerali v interiéri vyššiu teplotu o cca 7°C oproti bielemu. - a hotovo! ;-)
V horucavach, ale plati to aj v zime, pred prichodom k autu ho nastartujem dialkovo, a klima sa uz postara o prijemnu teplotu v aute pred nastupenim. ak som od auta dalej nez je dosah dialkoveho ovladania, mozem ho nastartovat aj pomocou aplikacie v mobile. Super vec a vsetky jeepy to maju v standarde od strednej vybavy.
Asi tak, pamätám ako dieťa, keď sme boli na návšteve vzdialenej rodiny vo Švajčiarsku ( to už bude aspoň 20 rokov naspäť) a tam sa v garáži bytového domu, v obchoďáku ,alebo v kempe za mestom auto nezamykalo :-) . V reále by to mal byť v prípade krádeže vozidla, alebo súčasti len medzi vodičom a poisťovňou
je to jednoduché, při vnitřním okruhu se chladí jen ta kapka vzduchu uvnitř auta a to se vychladí rychle, kdyby byl zapnutý okruh vnější, tak se ochlazený vzduch odvádí z auta ven a chladí se zase další horký venkovní vzduch. Jednoduše ochlazuje se i okolí auta zbytečně, něco jako kdyby byla otevřená okna (když to přeženu).
Deti na motorku lezu, lebo chcu na nej sediet a tvarit sa ako motorkari. Ved v aute, ked mu ho otvoris a povies, nech sa posadi, vacsinou idu decka za volant. Tie ostatne...
V Londyne AC zapinam malo kedy tam je lepsie ked funguju dobre stierace a ohrievanie sedaciek... aj ked tento rok sa AC zislo... na dovolenkach pri mori necham na 5 min zapnuty motor s AC len musim byt pri aute alebo ak je auto za branou tak to je tiez v pohode. Este zvyknem namacknut dialkove otvorenie vsetkych okien a stresneho okna myslim ze vela aut uz ma tuto uzitocnu funkciu...
Někdy ten vnější okruh asi může vycházet o chlup líp, ale není to vždy tak jednoznačné...
Vstup vnějšího vzduchu bývá často umístěn u konce přední kapoty, takže jeho části bývají sluncem velmi dobře prohřáté. Tyhle vstupy sice začnou nasávat chladnější vnější vzduch, ale díky tomu, že je jejich materiál tak zahřátý, zároveň nechtěně fungují jako jeho ohřívač (alespoň ze začátku). Do kabiny či k výparníku klimatizace tak přichází vzduch o znatelně vyšší teplotě než je venku.
Naproti tomu, vstup do vnitřního ventilačního okruhu bývá umístěn někde poměrně nízko v interiéru, kde je teplota vzduchu (i materiálů) přeci jen o něco nižší, než teplota vzduchu např. v úrovni hlavy (která člověka při vstupu do auta pocitově „omráčí“ asi nejvíc). Může se tak stát, že vzduch procházející sacím úsekem vnitřního okruhu bude mít stejnou či dokonce nižší teplotu než vzduch procházející vnějším vstupem.
Ba co horsie, male dieta, ktore prislo do krcmy s mamou na dzus, by sa mohlo napit z toho jeho nedopiteho pollitra, takze by vlastne podal alkohol chranenej osobe, nema na to zivnost, danovy delikt, podnikanie bez opravnenia, keby nezobral peniaze, poskodil by stat na dani...
A ani nechcem domysliet, co by sa stalo, keby si z toho piva odpil turista, ktoreho viera mu to zakazuje. To pokuta nespravi. Myslim, ze pootvorene okno na aute je v porovnani z vyssie uvedenym nevinna dobrocinnost, ved auto, jak je znamo, je Faradayova klietka a tymto sposobom moze nezistne umoznit spoluobcanom ukryt sa pred nahlymi burkami ztepla. CHMU urcite pred nimi varoval >:D >:D >:D
Takže za Vaše generace nechávala odemčená auta? Proč se tedy montovaly zámky na volant, vypínače čerpadel, chránící kolíčky na tyčinku od zámku apod.? Tobě to možná přijde normální, nezamknout auto, nebo nechat otevřená okna, mě ne. Je to stejná samozřejmost, jako že si před rozjezdem dám pás.
V autě je padesát, venku 30, ale klima si automaticky hodí vnitřní okruh a chladí ten teplejší vzduch z auta. A to nemluvím o tom, že když si vypnu vnitřní okruh, tak v autě je vzduch čerstvý a příjemnější na dýchání.
No, v některých arabských zemích se běžně fyzicky trestá, včetně sekání končetin a bezpečno na ulici tam moc není.
Stejně jako v Thajsku a dalších zemích máš za pašování drog 50 leté vězení či trest smrti a stejně se tam drogy pašují.
Takže vaše teorie o tom, že zloději kradou s vědomím, že když je chytí, tak se jim skoro nic nestane, je jaksi trochu mimo.
To vazne moderni auta neumi? 20 let stara Felicie to umi (pokud uz tedy mela elektricka okna), a se zapnutym zapalovanim funguje i automaticky dojezd. V dnesni dobe, kdy potrebny hardware stoji v radech desitek korun je to s podivem, ze se prodavaji auta, co to neumi.
Kazde auto ma nekde vzadu vetraci otvory. Stare Skodovky mely cerne mrizky na C-sloupku. Favority a Felicie mely mrizky v zadni hrane zadnich dveri. Jina auta maji mrizky na bocich pod zadnim naraznikem
Jak se odemcene auto lehceji ukradne? Dostat se skrz bocni okno neni zadny problem, postaci ostre kladivko. Jindy staci protocit zamek ve dverich pomoci sroubovaku. Proto maji auta jeste zamek spinaci skrinky, zamek volantu a imobilizer. Kdo si dokaze poradit s temito, poradi si i se zavrenymi dvermi.
Takze argumentovat proti otevrenym oknum tim, ze to ulehcuje zneuziti, je mylne.
Klimatizace nejen chladi, ale i vysusuje. A v suchem vzduchu se lepe vyparuje pot, tim padem neni potreba tolik chladit pro komfortni teplotu... Je fakt, ze v prvnich fazich by si mela klimatizace pohlidat teplotu vstupniho vzduchu, ale to se srovna behem par minut, rychleji, pokud se interier pred jizdou vyvetra.
Je to v rozporu s Evropskou legislativou. Nastartovat auto bez osádky nebo ponechat motor v chodu je špatně, pouze na výjimku nebo pro speciální aplikace. Řeší se to například pro auta integrovaného záchranného systému nebo pracovní vysokozdvižné plošiny.
Nakup cerneho vozu je snizeni komfortu predevsim v tom, ze ten vuz vypada ciste presne 30 minut po poslednim myti. Ted, komfort to snizuje hlavne tem, kteri nejezdi radi v aute jako od lesniku. :-)
Otazka, jestli to maji nebo "maji". Myslim ze i evropske mondeo treba by to melo umet, ale v evrope neumi neb tomu chybi na klici ten "startovaci cudlik". Kdyby si ale majitel splasil verzi klice z US trhu a nejaka dobra duse mu jej v Evrope nakodovala... ?
PS: Tebe jsem tu nevidel, uff, nejaky ten patek :))
Somariny pises: rozdiel v interieri biela vs cierna karoseria je takmer 12 stupnov, co je extremny rozdiel. Tych testov bolo vykonanych viacej. Jeden tu: :-|https://auto.hnonline.sk/…oli-klimatizacii
Popravde pri dnesnych horucich letach je kupa cierneho auta znizenie komforu za priplatok :)
Jestli ti v té jiné době, jiném světě ale nehrozí pokuta. Tedy pokud ti při chlazení /topení jede motor. Já mám zkušenost z A kdy jsem v zimě přes aplikaci nastartoval benzínové ;-) auto a byl jsem ještě na sjezdovce. No a když jsem přišel k autu (asi 5 min po dálkovém startu) nějaký rakušan na mě cosi blekotal o ekologii a polici.
niekde som čítal, že stačí vypnúť klimu vždy pár minút pre vypnutím motora a ventilátora a potom nesmrdí, lebo je vyvetraná. Minulý rok som to robil a fungovalo.
keď máš otvorené okno, ľahšie sa auto ukradne. Potom sa samozrejme volá polícia, ktorá za naše prachy musí ten prípad riešiť. A potom sa samozrejme policajtom a poisťovni tvrdí, že všetko bolo pozamykané, aby poisťovňa cálovala. Takže ak je niekto taký frajer, že je mu jedno, že mu ukradnú auto a nechce vyplatiť poistku a polišov zavolá len na kávičku, potom ok, nech si nechá okná otvorené.
musím priznať, že aj mne by automatické nastavenie vnútornej cirkulácie vadilo. Viem, že sa to ochladí ľahšie, ale čerstvý vzduch v aute má predsa význam tiež. Nechcem v aute chládok a smrad.
Ale ony i ty otevřené dveře dost pomohou – přece jen je ten teplý vzduch výrazně lehčí, což už samo o sobě způsobí slušné proudění teplého vzduchu ven v horních částech dveřních otvorů a nasávání chladnějšího vzduchu dovnitř spodní částí.
Můžeš si to někdy zkusit vizualizovat např. pomocí cigaretového kouře nebo dýmu zhasnuté svíčky přiložené ke dveřím hned po jejich otevření.
Ak by si pivo uz zaplatil, si zodpovedny, ak by si ho nechal bez dozoru, tak si zodpovedny. O dietati pisem ako o chranenej osobe preto, lebo tak ju definuje trestny zakon. Danovy delikt je nepriznany prijem alebo neoznamenie nepriznaneho prijmu alebo ineho plnenia. Tvoja argumentacia s pootvorenym oknom a moznym trestnym cinom alebo v pripade nizsej hodnoty vozidla iba priestupkom je podla teba v poriadku. Moja s rovnakou interpretaciou len inych paragrafov trestneho zakona a danoveho zakona je podla teba mimo. Hlavne ze si uzil ten pocit z toho :no: .
Jsi úplně mimo. V případě, že by se napilo v mé nepřítomnosti, nepodával bych mu ho já, ale ono samo, potažmo, když je v dané hospodě i rodič, tak si za své dítě zodpovídá sám, nebo v jistých případech provozovatel (kterým já, jak jistě chápeš, nejsem). Tím, že ho neprodávám, nechápu, proč bych měl mít na něj živnost. Jaký prosím daňový delikt? Jaké podnikání bez oprávnění? Tím, že kupříkladu z dobré vůle pomohu někomu na zahrádce nebo babičce s taškama do schodů a nechci za to žádnou odměnu, poškozuji stát na dani? Jak by jsi chtěl vypočítat daň z ničeho? ;-)
Keby pouzil zrkadlovu foliu kvoli vyssej odrazivosti slnecnych lucov, tak by nameral mozno 15 stupnov a zaver clanku, ktory som necital, by bol, ze v tychto teplotach treba mat v poriadku kurenie >:D
Zamok na volant som prvy raz videl az niekedy v 1992. Ono pred 1989 tym soudruzi prislusnici boli dost uspesni a tie prava pachatelov sa nebrali tak vazne. Teraz soudruzi pomahaci funguju ako statisticky urad, zapisu a zalozia.
Súhlasím. Je to len dočasné riešenie. Ale bežne vidím ľudí ako majú dvere otvorené a čakajú pri aute kým teplý vzduch odprudi z auta pritom stačí pár sekúnd a do auta je možné nastúpiť.
Moje zkušenost - pokud má auto dálkové zamykání, lze podržením odemykacího tlačítka otevřít všechna čtyři okna (a zase zavřít zamykacím tlačítkem). Aspoň to má každé slušné auto, třeba Octavie ve vyšší výbavě určitě. Stačí při příchodu k autu takto stáhnout okénka, v autě je pak úplně jinak, než když je neotevřu. Pak nastartuji, nechám okna otevřená, ujedu nějaký ten desítek metr dokud nezačne klima foukat studený vzduch a pak teprve okna zavřu. Akorát ta rozpálená sedačka se jaksi neochladí, ale to bych už od Octavie chtěl moc... :-) A pravda je, že bílá barva je bílá barva.
Bílá barva? Pokud máš bílý/světlý interiér pak ano, ale samotná barva karoserie! má na přehřívání interiéru až překvapivě malý vliv, což bylo prokázáno i praktickými testy, které tento mýtus jasně vyvrátily.
Takže závěr je ten, že automatická klimatizace opravdu vyhodnocuje vnitřní okruh špatně. A pokud chci v autě 22 a venku je 25, tak nějaké dušení ve vydýchaném vzduchu je nesmysl .