Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Opravdu nastává konec dieselů? Nebo je zachrání nejnovější technologie?

195 komentářů

Nicco
Mno pocitam, ze kolem Stuttgartu budou ted levne diesely a bazary je zacnou navazet do CR.
Dieselovy mildhybrid je pekna teorie, ale takto komplikovana vesmirna lod, je i pekne draha na vyrobu a prodej.
Bohuzel ale vsichni resi jenom auta nova a nikdo nerezi co realne po silnicich jezdi.
Avatar - Hittman
Hittman
No někoho, kdo si koupil výrobek dle tehdy platných norem, nemůžeš omezovat. Pokud má někdo ještě auto z roku 1990, které projde technickou dle tehdy platných norem, nemůžeš mu ho vzít z důvodu, že dnešními normami neprojde.
IPace
sak ten diesel nikdo nikomu nevezme, jen mu proste zakaze jizdu na nekterych komunikacich, a vis co je vtipne, ze v nekterych statech jsou nektere komunikace statni a nektere patri mestum, takze to ze ti stat neco garantuje neznamena, ze to bude garantovat i mesto

je to stejne jako by si nekdo stezoval ze nejakou ulici jezdi jiz 50 let, a vcera tam dali zakaz vjezdu a on ji tedy nemuze vyuzivat jako poslednich 50 let, realne proste prichazi doba, kdy pod zakazem vjezdu bude dodatkova tabulka ze se to tyka jen dieselovych aut

ale je pravda ze misto zakazu, meli proste postupne zvysovat spotrebni dane na naftu, pokud se chci jako stat neceho zbavit, je nejsnazsi cesta prave zvyseni dane na danou vec :-)
Avatar - Hittman
Hittman
Je otázka, co je dnes dobré a co špatné, jelikož záleží, zda je "to" v kurzu a oblibě Bruselu a nebo nikoliv, podle toho se to prezentuje. Člověk už dnes ani neví, zda migroši jsou ti hodní doktoři a nebo ti zhnilí nefachčenka jdoucí si pro sociální dávky....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sou logicky oboje >:-[]

A v umírání na blbej vzduch nejde o nějakej Brusel = stejně na tom sou na americkym nebo asijskym kontinentu. Už i Čína která na to zkusila leta s.át otočila = prostě 100% na to kašlat nejde = došli by ti platiči daní >:D
IPace
Brusel sem Brusel tam, diesel zije jen diky Bruselu, bez Bruselu by zrejme zadne dieselove hody automobilky ani nemeli a nemeli by potrebu to vyrabet a cpat lidem tak jako dnes, diesel v osobni doprave je vysostnej hlavne v Evrope, vsude jinde po svete na diesel zvysoka a jen tam paberkoval, jasne WinDiesel ti napise ze vladne celemu svetu a dolozi to tabulkama kde v USA valcuje i benzinove 6-8 valce a ze brzo na naftu zacnou litat i ponorky, ale sak vime jak to je >:D
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ó jak jednoduchý je tvůj svět
blahoslaveni budiž chudí duchem !
ryccardo
Tak omezení vjezdu do center měst se starými auty už platí i teď (teda u nás jsem to ještě neviděl, ale v Německu je to celkem běžný) Od toho konec konců jsou ty eko plakety, kdy do určitých lokalit můžeš jen s moderníma auta od EURO4 nahoru. Počítám, že to co nevidět zpřísní a bude to od EURO5 nahoru bez ohledu na to jestli je to diesel nebo benzín.
IPace
kez by to zacalo i v CR :-)
Avatar - Skipper
Skipper
Hm, zrovna dnes jsem jel za jedním Euro V VW. Tolik kouře, co z toho vycházelo jsem snad nikdy neviděl. A přitom tohle Euro V auto by vjezd do centra mělo povolený.
CrankyDude
Ty jsi asi nejel ve vlaku taženém parní lokomotivou, vid? :-!
Avatar - Skipper
Skipper
Právě že jel a tohle bylo snad horší ;-)
ryccardo
Ne takový by nemělo mít vůbec technickou. To je ale jinej problém. Jinak totiž všechny EURO5 motory bez vyjímky nijak nekouří a dá se za nima normálně dýchat, takže není problém takový auta pouštět do center. Ono i EURO4 pokud má motor v pořádku není žádná nedýchatelná pohroma.
Nicco
Nic mu brat nebudu, Emisni bude kazdych 60 dni a bude stat 5000Kc. Za registraci takoveho auta bude 50000Kc. Budou sa merit i emise NOx, jestli funguje EGR.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
jede na plné obrátky... A Dusil to navíc ještě všechno tak skvěle motá dohromady, že z toho vznikl pejskočičí dort.
Snížení emisí CO2 nelze bez dieselů? A odkdy?
A celým článkem se táhne jedna zásadní, leč opomenutá skutečnost - diesel sám od sebe možná není mrtvý, ale všechny úpravy, které mají komplexně snížit jeho emise škodlivin, jsou výrobně poměrně drahé. Tím pádem přestane být konkurenceschopný vůči benzinům (to už vcelku je) a velmi brzy i vůči hybridům a elektrovozům. Fanatici dieselové sekty budou sice ještě chvíli skákat a vřeštět, ale pokrok nezastaví.
kesumb
No a hlavně všechny ty úpravy jsou reálně v provozu maximálně u prvního majitele. Druhej to očipuje, vykuchá a je z toho zase smrdutá popelnice.
Spíš se obávám, aby "levné" dieselové ojetiny z Německa nezaplavily bazary u nás..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To je skoro jistota, že se tomu tak stane. ČSR (rozuměj Česká sobecká republika) je pro takové odpadky hotový ráj. Můžeme jedině doufat v to, že se situace dříve chytne EU a nařídí to plošně, čímž tyhle vehikly odepíše tak maximálně někam na Ukrajinu.
topten
k tomu uz dochazi a vláda místo aby to zatrhla, tak nas v cesky kotline necha otrávit a udusit
kesumb
Ono asi nelze zakázat dovoz aut homologovaných byť podvodem. Proč ale nefungují STK jak mají to fakt nechápu. Nejhorší je, že znám docela dost lidí v mém okolí, kteří si nechali auto "upravit" a jsou nadšení, jak dobře koupili..
Taky nechápu, proč se stopla jednání o nízkoemisních zonách.
Je zvláštní, že před 10 lety nikdo o pasivním domě slyšet nechtěl a dneska se staví naprosto běžně. Ale kouřící auto nikomu nevadí..
kuny
Vadí... Kdyby nevadilo, tak se tohle téma nepitvá každý druhý den na všech zpravodajských webech...
topten
jenze ti co s tim muzou něco udelat - politici - s tim nic nedelaji.
mozna proto, ze je před volbama a nechtej nastvat dunihlavy, ale na druhou stranu, tech co jezdi benzinovym motorem je vic, tedy i vic "benzinovych" volicu.

proc zadna politicka strana nemá ve svém programu, ze chce zprisnit dohled nad znecistovani ovzdusi z dopravy, tedy zejména dyzlu a ze prestane danove zvýhodňovat naftu?
vzdyt by to bylo docela dobry téma, na který by urcite velka cast volicu slyšela ..
kuny
Hele, já s Tebou souhlasím, že je nesmyslné daňově zvýhodňovat naftu. Myslím, že by se měl benzín zlevnit (nikoliv nafta zdražovat), aby se to vyrovnalo. Proč to politické strany nemají ve svém programu? Asi to není ten nejpalčivější problém současnosti (cena paliv), protože to stejně tak nějak kopíruje vývoj v celé EU, který mi až zas tak moc neovlivníme a tak trochu alibisticky se vezeme s davem.

Co se týče toho, že by se s tím momentálně nic nedělalo, tak to si nemyslím. Už jenom zpřísňování technických a emisních kontrol je součást nějaké aktivity s cílem omezit kuchání. A ruku na srdce, to je asi problém u nových aut největší.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože takovou politickou stranu by tu nikdo krom mě a toptena a SamanARa nevolil? >:-[]
topten
cena paliv není problem soucasnosti, ale problem soucasnosti jsou emise z dyzlu a změna cen ve prospěch nižší ceny benzinu oproti nafte, to casem muze vyresit
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V překladu = proč dotovat dražší servisně náročnějí a na emise horší diesly? :-|
kuny
Emise NOx z osobních aut na naftu tím největším problémem určitě nejsou. Mnohem větší problém jsou nespálené uhlovodíky nezpracované vylágrovanými (nebo vykuchanými) katalyzátory starších aut a saze, které produkují zejména nafťáky bez dpf (nebo vykuchané čipnuté povozy). Také bych odbočil od automobilismu a zaměřil se na lokální topeniště na tuhá paliva - ono totiž v zimě v Praze zatížené kolonami aut se dýchá obvykle lépe než odlehlých vesničkách zatížených čoudem ze spálených pet lahvý naplněných pilinami s vyjetým mogulem.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Teda "ostravský brikety" už jsem nikde dlouho neviděl... nezamrzl jsi v minulém století, kuny?
kyklop
Nezaspal a má pravdu. Kukni si spravodajstvo o počasí v zime a u nás sa riešili miesta na stredom slovensku kde pomaly ani muchy nelietajú a dízel tam prejde raz za hodinu. Príčina - pálenie úplného bordelu v kachliach.
kuny
ja ne, ja s tim netopim :-). podle me s tim vesnicani topi dodnes. jinak si ten smrad v zime ani nedovedu vysvetlit ;-)
topten
tahle vláda zakazala kourit i v tech největších pajzlech, kam nikdo zadnyho nekuřáka nikdy nenutil chodit, ale pro nemluvňata co dychaj jedy a rakovinu z motoru nehnou ani brvou
kuny
To je fakt, nechaj v klidu jezdit staré avie, tatry, warťasy, stodvacítky a pro nová auta přejímáme bez adekvátního kritického pohledu všechny normy podle Bruselu. Měli bychom kvůli ekologii zakázat auta starší 10-ti let (mají totiž nefunkční katalyzátory obecně, atd.), všechny nové diesely (tzn. ty do 10-ti let stáří), také bychom měli zakázat všechny přímovstřikové turbobenzíny (nemají dpf) a hybridy rovněž, protože ty baterky, to jsou chemické továrny samy o sobě. Pochopitelně všechno vztáhnout i na náklaďáky a jestli si někdo myslí, že na dovolenou poletí z Ruzyně letadlem, tak to prr. U prodových motorů se nedá o katalyzátorech vůbec uvažovat. No a armáda? Gripeny vrátíme Švédům a ostatní letadla sešrotujem.... Dojedem těch pár posledních atmosfér do jejich deseti let věku no a poslední pak zhasne. A maminky k porodu do nemocnic budou chodit pěšky, aby se v okolí vyskytující se nemluvňata něčeho nevhodného nenadýchala. :no:
topten
ja bych nebyl takhle radikalni, nechal bych dojezdit to co jezdi (stejne to tak dopadne), jen bych prisel s nejakym casovym programem, jak se zacnou znevýhodňovat auta, která realne neplni emisni normy a první co bych udelal, bych místo danovyho zvyhodnovani nafty danove zvyhodnil benzin.
prirozene by se pak kupovaly vic benzinaky nez naftaky a postupne by se naftaky vymytily
kuny
Já bych v první řadě úplně zrušil nesmyslný hon na CO2 a soustředil bych se na ty opravdové jedy. A to tak, že bych na technické emise aut měřil v zátěži (na válcích), ne naprázdno (to je totiž měření o hvně a to bys koukal, co reálně i ze starších benzíňáků leze za srágory). Stará auta bych nenechával jen tak dojezdit - dal bych autům nějaký věk provozovatelnosti (např. 15 nebo 20 let) po této době bych dané auto považoval za morálně a technologicky zastaralé, které nemá na silnici co dělat (a konec). A ještě jednou, souhlasím s tím, že by benzín neměl být daňově znevýhodňován oproti naftě.
_MT_
Nefunkční katalyzátor je snad opět ukázkou nefunkčnosti (nebo neefektivity) STK, ne? Nebo jsou limity pro starší auta tak volné, že katalyzátor nepotřebují?
kuny
To určitě, ale to je přeci dáno tím, že neměříš motor v zátěži, ale naprázno. Logicky se tak neprojevují různé netěsnosti pístnových skupin nebo ventilů (např. průsak oleje, průnik nespálené směsi do výfuku, atd.) a válec plníš jen "zlehka" a celé spalování probíhá i u relativně vylágrovaného motoru velice efektivně. Abys mohl motor měřit v zátěži, potřebuješ válcovou zkušebnu. A to není žádná prča, když Ti tam někdo přiveze nějakého broučka s 300kW... Maj to vůbec někde na světě?
_MT_
Pro homologaci se měří na válcích. Samozřejmě ne na plný kotel, tak říkajíc, jede se měřící cyklus. Zkušebna tedy nemusí zvládat 300 kW.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže homologace je zase jen na novém motoru se vším, co k němu patří a jen v NEDC režimu. Jenže realita je pak někde jinde. Nejvíce mě vždycky vyděsí černé oblaky za čtyři, pět let starým Mondeem či Passatem...
_MT_
To přeci nic nemění na tom, že tenhle přístup řeší problém, který nadnesl kuny. Nepovažuji NEDC za vhodný, ale v principu to řešení je. A i NEDC by podle mne byl lepší, než měřit bez zátěže. Zase taková sranda to není. To by to automobilky nestálo desítky miliard.

Pokud to mají nastavené tak, že auto nepotřebuje katalyzátor nebo filtr pevných částic, aby prošlo, byť ho potřebovalo, aby získalo homologaci, tak je něco špatně.
kuny
blue sun ma pravdu - muj problem to neresi. ja tvrdim, ze stare vylagrovane keply s polofunkcnim katalyzatorem (s chipem/bez dpf/atd. - dosad, co vidis na silnicich) klidne prolezou merenim emisi. a duvod je prosty - i hodne vylagrovane motory naprazdno maji relativne velice dobre emise, protoze se v tom rezimu naprazdno ty jejich neduhy projevuji pouze minimalne.
_MT_
Reagoval jsem na toho broučka s 300 kW. Co jsi tím tedy chtěl říct, když teď píšeš, že je podružné, kolik musí zkušebna zvládnout?
kuny
Chtěl jsem tím říci, že momentálně zkušebna nemá žádné válce a kdyby náhodou měly zkušebny válce pořizovat, tak budou muset zohledňovat reálné výkonny, které budou muset těmi válci ubrzdit. A postavit si na stolici 300 kW auto a hnát ho tam na brzdě třeba na 150kW (to je to, co je podle mého momentálně podružné) zase není žádná sranda, to musí být řádně robustní systém, aby se Ti tam něco nebloklo a když se tam něco blokne, aby Ti to nevypochodovalo stěnou ven. Jelikož navíc maximální výkon aut není shora omezen, je otázka, jak výkonné válce by sis měl v takovém případě vlastně pořídit. Jistě, všichni měřiči výkonnů aut takovýto válcový systém v podstatě mají, takže reálně to řešitelné je, ale tady mluvím o systémovém opatření, které (zjednodušeně) co dva roky prožene všech 6 milionů aut přihlášených v ČR přes emisní test na válcích (tj. 15 000 aut každý pracovní den).
_MT_
A proto jsem zmínil homologaci. Tam se jede měřící cyklus a ten je nastavený tak, aby ho projela i plečka. I to nejpomalejší, co lze homologovat (v některých cyklech lze rychlejší segmenty vynechat/ nahradit pomalejšími, pokud takových rychlostí vozidlo ani nedosáhne). Všichni jedou stejné tempo. Je tedy úplně jedno, že má auto třeba 600 kW, v testu využije řekněme 30 (jen střílím). Nezjednodušilo by to situaci?

Samozřejmě je tu otázka peněz. A také času. NEDC trvá asi 20 minut. Plus režie, kdy to auto musí připravit a pak zase odstrojit. Nebylo by od věci to zkrátit.
kuny
Určitě. Já konkrétní podmínky homologace neznám. Já jen vím, že když přijedu s dieselem na emise, tak mi tak ten osel v montérkách stoupne na plyn a bez zátěže pošle motor do omezovače (na pár vteřin). A tím nezjistí o motoru vůbec nic. Nejde tu primárně o těch pár vteřin ale o to "bez zátěže".
kuny
no pockej, ja nemluvim preci o homologaci, kde testujes stejne jednoho fungl noveho zastupce, nez ho schvalis pro prodej ve stotisicovych seriich, ale o kazdem jednom aute po letech provozu. pokud je nebudes testovat na valcich pod zatezi, realna data o emisich neziskas. jestli k tomu potrebujes mit valce, co ubrzdi 150kW nebo 300kW je uz celkem podruzne, protoze v prvni rade je evidentni, ze realne zadna stanice kontroly emisi zadne valce nema, takze to, co se tam dneska meri, je obycejna potemkinova vesnice a muzes se na to stejne jako v nemecku rovnou vykaslat... a samozrejme ze to same by mely absolvovat i kamiony, apod., abychom se i u nich o realnych stavech motoru neco dozvedeli.
_MT_
Pleteš se, netestuje se jen jeden. Mám takový pocit, že se začíná se třemi, nebo je to s pěti? Něco takového. A když naměří příliš rozdílné hodnoty, přihazují další a další auta.

Tak by museli pořídit válce. Zkouška by byla dražší. No a co? Podstatné je, jestli by to pomohlo. Bylo by zvláštní mít náročnější test pro ojetá auta než pro homologaci. Otázka tedy je, stačil by NEDC (teď už pomalu WLTP) na jejich odhalení? Samozřejmě by tam byly rozdíly. Pro homologaci se měří odstáté auto. To by bylo u kontroly nepraktické. Nebo by stačilo něco ještě jednoduššího?
kuny
Podívej, já nevím, na kolika autech se dělá homologace. To přeci zase není stěžejní myšlenka toho, co píšu: na (pár) nových kusech děláš homologaci, ale v reálu Ti jezdí statisíce různě opotřebovaných aut. A ty už nikdo reálně nezměří a sám asi cítíš, že tato různě opotřebovaná auta budou mít řádově jiné emise čistě podle opotřebení konkrétního kusu. Je přeci zcela irelevantní, jak dělám homologaci, když auta v provozu nijak systematicky nesleduju.

Rozhodně kdybys zavedl test emisí na válcích a měřil motory v zátěži, projevily by se propastné rozdíly mezi různě opotřebovanými pohonnými jednotkami, které jsou bez zátěže minimální. Konkrétní metodika (měřit NEDC, WLTP, jak bude auto připraveno) není pro myšlenku, o které mluvím, podstatná, i když určitě by stačilo něco jednoduššího. Vždyť sám přeci vidíš, jak některé nafťáky při naložení plného plynu čoudí. Ale když jim naložíš plný knedlík naprázdno, tak nečoudí prakticky vůbec - prostě není odpor v hnacím retězci, Turbo Ti systém nenatlakuje, vstřikovače tam tolik paliva nenadávkují, aby to čoudilo jak teplárna. Je přeci veřejným tajemstvím, že emisní kontrola měřením splodin často ani neodhalí vykuchaný dpf. Prostě ten motor naprázdno nečoudí. A to je konkrétní viditelný příklad. Ty ostatní (pístové skupiny s omezenou těsností, podpálené ventily, atd.) se také projeví zejména pod zátěží.
_MT_
To chápu. A také si myslím, že by kontrola emisí aut v provozu měla být účinná. Jinak to podkopává smysl kontroly emisí při homologaci. Auto může snadno na silnicích strávit přes deset let. Proto je vyžadována nějaká životnost těchto systémů. Když už nechtějí lidi zatěžovat tím, že by museli špatně fungují systém nechat vyměnit/ opravit, tak by alespoň měli být schopni zjistit, jestli se v tom někdo nehrabal. Efektivní kontrola ojetých aut je prostě potřeba, pokud nám skutečně záleží na ovzduší.
kuny
No vidíš, tady bezezbytku souhlasím. Svým názorem (zavedením měření emisí pod zátěží) dávám pouze "na stůl" představu, jak si osobně myslím, že by se toho dalo účinně dosáhnout.
Avatar - JDM
JDM
A ty lidi téma starejma autama jezdí protože se jim to líbí? Nebo že je to baví? Zadotuj průměrný český rodiny ať si koupí novy ekologicky auto...
Avatar - Anonym
Anonym
IMHO jsou dost volné. Mám motor, který byl primárně určen pro americký trh, takže má například dva třícestné katalyzátory a spoustu dalších vychytávek. Avšak pro kontrolu emisí v EU je určena limitní hodnota oxidu uhelnatého při volnoběhu 0,5 % (dle staré emisní kartičky, dle dílenské příručky a dle starších protokolů měření emisí ... 0,3 % dle protokolu emisí z roku 2017, takže evidentní chyba nového systému) a hodnota lambda není při volnoběhu předepsána. Škoda 120L měla pří volnoběhu určeno 1,0 %, jestli si to dobře pamatuju.
Avatar - JDM
JDM
Impreza wrx 2001 má tři katalyzátory právě kvůli US normám.
Avatar - Skipper
Skipper
Jejda, tady by měl Doc. Chocholoušek radost.
Avatar - Hittman
Hittman
Ty jsi "otravnej" už teď.. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Máš aspoň vzdálenou představu kolik lidí umře na blbej vzduch? U nás nebo v Evropě? Ročně ;-)
Avatar - Hittman
Hittman
A ty máš představu kolik jich zabijí jedy přidávaný do "kvalitních" potravin??
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky odpověď >:-[]
Avatar - Hittman
Hittman
>:-[] Berme to se selským rozumem!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ber to klidně svym selskym = nic proti >:-[]

Ale hlavní je co ti z toho vyšlo? Kašlat na zplodiny = pár set tisíc lidí sem tam? >:D

Předpokládám že poslat do .dele Babiše i VW spíš ne, nebo? >:-[]
Avatar - Hittman
Hittman
Kdyby měli opravdu úmysly, které proklamují, provedou něco s leteckou a námořní dopravou, která planetu likviduje daleko větší měrou než automobilismus. Ale jak víme, kážeme vodu, pijeme víno a v pozadí toho je něco jiného....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale blbost = tahle krávovina byla i tady 100x probraná

A v námořní a letecký dopravě která před tebou za tebou vedle tebe nestojí v koloně = tu čeká možná docela velkej zlom = vodík

Nějak nevěřim že bys o pozadí věděl víc než všichni kdo se oborem zabejvaj ale pověz: Co jiného je v pozadí ;-)
Avatar - Hittman
Hittman
Money money money, nic vic
IPace
potraviny si muzes vybrat, vzduch ktery dychas si ale vyberes hodne blbe

"tak a dost, odted dycham jen kvalitni cerstvej a bezemisni vzduch, protoze jsem se rozhodl zit zdrave" :-!
Avatar - Hittman
Hittman
Vybrat? Kde??? Pokud vím, všude se hnojí a chemicky ošetřuje +- stejně, nehledě na chemii aplikovanou pro přepravu ovoce a zeleniny, atd. Co si mám jako vybrat? Čerstvej banán z jižní Ameriky nebo čerství rajče ze Španělska či kvalitní hovězí z Brazílie?? >:D
IPace
ja nakupuju ovoce a zeleninu a dalsi produkty bud na vlastni zahrade/zahradce a nebo u zdejsiho farmare v prvni vesnici za mestem kde ziju, a ano u neho nemam 100% jistotu ze to ma bez chemie, ale kdys porovnam treba jeho potraviny a to co muzu kupovat kuprikladu v Lidlu (kterysto povazuju za relativne kvalitni obchod) tak tam je sakra rozdil >:D

stejne tak treba maso a vejce mam od farmare a pecivo z male pekarny, chutove a i obycejnym pohledem je tam proste rozdil extremni, kazdej mame volbu si nakoupit kde uzname za vhodne a kvalitu kterou jsme ochotni akceptovat :-)
kuny
No tak vzduch si vybrat do značné míry můžeš také. Copak jsi patník u silnice, že se nemůžeš sebrat a odtáhnout tam, kde se Ti dýchá lépe? ;-)
Avatar - N6600
N6600
No, ale do CHKO Ti nikto nedovoli sa prestahovat. A skus z Beskyd dochadzat do Prahy do prace :-)
kuny
Tak nepracuj v Praze... No to jsou zase výmluvy, tohle... ;-)

Prosím, každý, kdo se cítíte být patníkem u silnice, dávejte palce dolů! Děkuji ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To přece neni jen o Praze! Ty fakt dneska nepoužíváš hlavu ;-)

Vytáhni ji a rozlídni se [odkaz] >:-[]
Avatar - N6600
N6600
Dakujem za radu, to mi nenapadlo >:D

So znacnou ironiou mam jednu radu pre Teba aj ja - Zmen si nick na Chuck Norris, pretoze len ten dokaze pracovat tam, kde pre neho nie je ziadna praca :-)
kuny
Tak Chuck Norris je nepochybně vyjímečný, jenže já jsem jen obyčejný člověk. Ale tady máš také jednu lehce ironickou, leč faktickou poznámku: mnohem více lidí v ČR pracuje kdekoliv jinde než v Praze. Tedy není práce jenom v Praze ;-)
Avatar - N6600
N6600
Tiez mam fakticku. Rozlisuj pracu a profesiu. Inak povedane, banik v Ostrave, ked pride o pracu, pojde asi tazko farat do Tabora. Rovnako tak si nemyslim, ze zmenim svoju aktualnu pracu a pojdem robit zubara, lebo v XY je ich malo a verim si, ze to dam... :-)
kuny
... kdyz holt trvas treba na tom, ze musis byt prezident cr, tak holt pracujes v praze na hrade. to se pak neda nic delat. holt zravy vzduch musis ozelet. notabene ted po zemanovi to bude na tom hrade atmoska ;-).
Avatar - N6600
N6600
Nelaka ma byt prezidentom, ale o to zaujimavejsie znie byt sef ceskej narodnej banky :-) Byvaleho poznam osobne. Fajn chlapik. Ale ani ta praca neide robit z Brna, ani z Ostravy, alebo Hornej Dolnej. Len z Prahy. Lebo je prilis specificka. Rovnako ako kopa dalsich. A to je cela pointa :-)
kuny
pointa spociva v tom, ze kdyz chces delat guvernera cnb, tak holt musis cisty beskydsky vzduch ozelet. a to si pak davas na misku vah. urcite bys misto toho mohl v beskydech hazet lopatou (pochopitelne za mi. penez). vzdy je neco za neco a neco prevazi. takze zit a pracovat v praze je zrejme tvoje volba, stejne jako je mou volbou zit a pracovat mimo prahu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 15:32 = proč mluvíš jen o Praze? Myslíš že v Plzni, Brně, Ostravě je to jinak? :-)
Avatar - N6600
N6600
Ale Ty si tvrdil, ze si mozem vzduch do znacnej miery vybrat. Ja Ti len vyvraciam, ze nemozem. Snad necakas, ze z aktualneho zivotneho standardu a prace na kariere vyhodim vyhybku a pojdem do drevenice na kraj lesa a budem sa zivit medom a cucoriedkami. A to len preto, lebo je tam fajn vzduch.

Nebolo by lepsie mat ten lepsi vzduch na co najviac miestach a mestach?
kuny
... ted te nechapu... a ty si snad do znacne miry vybrat nemuzes?... jestli chces lepsi vzduch, hod vyhybku nedelef karierniho kravataka, beztak si akorat cely den paris v gatich koule... vyber mas a je to proste.

ja mam praci s pomerne znacne nadprumernym ohodnocenim, kterou muzu delat po telefonu. tedy odkudkoliv, kde je telefonni signal. kancelar mam v malem meste a i do prace v lete muzu v kratasech, abych nemel vejce natvrdo. takze moznosti jsou ruzne, je to vzdy neco za neco. a tam kde bude koncentrace lidi velika, bude i mnohem vetsi mira znecisteni. vzdycky. kdyby byl misto prahy lesopark a smelo se tam jezdit jenom na kole, tezko bys tam mel zase cnb.
Avatar - N6600
N6600
Nemozem, pretoze ten typ prace, co robim a hlavne klienti su vylucne v Prahe. Takze ak pojdem niekam inam, bude to pre mna, jemne povedane, znacny diskomfort. Tazko prestahujem seba, svoju pracu a klientov mimo Prahu len preto, ze chcem cisty vzduch. Takze si fakt nemozem vybrat.

To, ze Ty mas taku pracu je fajn. Ale si mozno jeden z miliona. Takze robit na zaklade toho sudy je znacne skreslene.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak dej vědět kdes ho našel [odkaz] :-|

Tohle je průměrná 24hodinová úroveń znečištění ovzduší PM10 = v roce 2005

Tohle rok 2011 [odkaz]

Letos [odkaz]

Chápu že z toho někomu vyjde = na emise aut kašlat >:-[]
kuny
... zase vedle. Chápu, že máš práci , kterou můžeš dělat pouze v Praze. Jelikož Ti ta práce vyhovuje, přebíjí to ostatní překážky (například "povinný" život v Praze) a Ty tam zůstáváš a práci měnit nehodláš. Ale alternativu máš. Můžeš třeba dělat toho včelaře v Beskydách (nebo někde házet lopatou, prodávat ve stánku s občerstvením, uklízet v horském penzionu, atd.). Jenže to se Ti nechce, protože to má pro Tebe ještě další dopady (mzda, apod.). Ale to přeci neznamená, že si nemůžeš vybrat, kde budeš dýchat vzduch, ne? Stejně tak chápu, že v místě, kde jsi, se snažíš prosazovat "pořádky" takové, aby se Ti tam žilo lépe (např. čerstvější vzduch v Praze).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 15:32 ;-)
IPace
ale tak ano, ja si vybral castecne i u toho vzduchu, z Prahy jsem se odstehoval do Krkonos do relativne maleho mestecka, ale kdys pominu fakt ze tu zrovna jezdi asi 1000 kamionu denne kvuli objizdce a absenci dalnice na Polsko, tak i bez tech kamionu tam ten vzduch vzdycky bude o kompromisu kde si proste lepsi nez bych chtel nevyberu, protoze ta doprava tam proste porad bude a je a nemam moznost ji nikam odsunout
kuny
... no tak jsou i vesnicky, pres ktere hlavni silnice nevedou a nakladaky tam nejezdi. samozrejme je to vzdy o kompromisu a uprimne, ted jsi to trefil - tezke kamiony delaji nejen kraval, ale take neskutecne smrdi. zvlast tam, kde nemuzou jet plynule po dalnici. pritom kamionovou prepravu podporujou ty japonske vyrobni nesmysly jako bezeskladova vyroba just in time apod. tezke naklady patri na zeleznici a tuhle cestu by mel stat (potazmo eu) prosazovat. ekologicky prinos by byl nesporny. zatimco likvidace atmosferickych benzinu v osobnich autech ma dopad na ekologii presne opacny.
kuny
Nemám a nemá to nikdo. Na to existujou pouze statistické kalkulace založené na nějakých hypotézách, kde se jednotlivým zdrojům znečistění dají nějaké váhy a pak se to rozpočítá na zejména různé plicní choroby, které končí smrtí. Ale ani u jednoho takto zemřelého pacienta není možné určit jediný a jednoznačný vliv emisí z aut. Snad krom těch bláznů, co si dali šlofíka v kabině a zavedli si k tomu okýnkem výfukovou rouru.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak nic = to je vážnější než sem myslel >:-[]
kuny
Hele, ona si klidně řekne, že myslela >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je eště vážnější než sem myslel >:D >:-[]

Ale k tvýmu vtipnýmu nesmyslu z 15:17 = co nevim já nemůže vědět nikdo jinej = starej opakovanej fór ale člověk se ho nikdy nenabaží :yes: :yes: :-)

[odkaz]
kuny
Njn, hele, když si myslíš, že víš, kolik letos umře lidí na blbý vzduch, nevíš také náhodou, kdo vyhraje na příštím mistrovství světa ve fotbale? Já že bych si rovnou vsadil, protože takhle zkraje bude nejvýhodnější kurz, víš?

... Ono předpovídat budoucnost, to je kumšt. Kdyby to někdo opravdu spolehlivě uměl, určitě by historie neznala ani Hitlera, Stalina a jim podobná esa... Nebo třeba Černobyl. To bychom také neznali...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele bacha přecházíš z blbosti do kategorie demence ;-)

Vim kdo vyhrál minulý a předminulý a kolik lidí loni a předloni atd. = teď už bys to moh dát = co? >:-[]
kuny
Ne, nevíš kolik lidí vloni a předloni zemřelo na emise z dieselových osobních aut (nepočítám ty sebevrahy s trubkou v kabině).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale na to si v 15:17 nereagoval žejo = tak nevymejšlej další trapnosti = i když docela vtipný :-)

Takže víš nebo ne kolik zhruba umře lidí na blbej vzduch ročně = v Evropě a v Čechách?

Můžeš si třeba tipnout = předvídat minulost zas takovej kumšt neni >:-[]
kuny
No když víš, kolik umře v evropě nebo v ČR lidí na blbý vzduch ročně, určitě to víš i pro letošek. Ale tedy když to pro letošek nevíš, tak třeba to víš alespoň pro ta léta minulá:

... Tak kolik umře lidí na blbej vzduch ročně, hm? ... A prosím jednotlivé lékařské zprávy s prokazatelným konstatováním: "umřel na blbý vzduch". Nebo tak něco podobného. Sem s tím :-). ...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale na to si v 15:17 nereagoval žejo = tak nevymejšlej další trapnosti = i když docela vtipný :-)

Takže víš nebo ne kolik zhruba umře lidí na blbej vzduch ročně = v Evropě a v Čechách?

Můžeš si třeba tipnout = předvídat minulost zas takovej kumšt neni >:-[]
kuny
... Prosím Tě, ovládej se, nepoustuj sem dvakrát to samé, vždyť už tak je to tu s přehledností na štíru! ;-)
_MT_
Samozřejmě. Protože se bavíme o dlouhodobém vlivu, kdy nejsi vystaven jednomu zdroji, ale mnoha a každý přispívá svou kapkou k předčasnému úmrtí (rozvoji chorob). Tohle představuje značný problém při výzkumu škodlivosti emisí z aut. Těžko se vybírá experimentální a kontrolní skupina.
kuny
no vidis, o tom mluvim. tech zdroju je mraky a nemuzes ty vlivy od sebe oddelit a nejaky blazen si sem klidne napise, ze se to vi. tenhle udaj se pouze snazi ten vliv nejakym zpusobem kvantifikovat. a tento zpusob je podle meho soudu dosti hloupy a zavadejici, protoze ani u jednoho cloveka nemuzes nikdy jednoznacne urcit, jestli se mu ta fatalni choroba (pokud to byla treba rakovina plic, co kdyz umrel na blby infarkt nebo treba na mrtvici) byla vubec ovlivnena nekvalitnim ovzdusim. nemame ten paralelni vesmir, kde bychom si to mohli overit. a navic nedavno jsem tu psal, ze v ramci cr je nejdelsi prumerny vek doziti v praze. tedy zjevne vlivy spatneho prazskeho vzduchu jsou vice nez vyvazeny ostatnimi pozitivnimi vlivy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Prosim tě nebuď trapnej = ten příspěvek tam furt je = lžeš jak když tiskne = já za tvoje omezený chápání nemůžu ;-)

Stejně sis vymyslel tu Prahu = a přes opakovaný upozornění si to nenechal vymluvit = dneska fakt nejsi ve formě :-)
kuny
ty jsi blba, vid? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepřeháněj to :-!

Podělals to = neumíš číst = tak nebuď baba a postav se ke svý blbosti čelem >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jak si něco vymyslíš = a pak zkoušíš tvrdit že si to vymyslel někdo jinej = to je super taktika :yes: :yes: >:-[]

S tim infarktem a mrtvicí ale bacha = to už je kravina to by moh někdo prokouknout ;-)

Jinak vono se ví kolik lidí umřelo na AIDS, nebo i na chřipku nebo na auta = uvnitř i zvenku :-)

Tak si prosim tě už nevymejšlej = podívej se že to sis vymyslel ty, jen ty = a trochu si posyp hlavu = nejspíš ledem, aby vychladla :-)

I když ty ne = my lidstvo toho víme relativně dost [odkaz] ;-)
Avatar - Skipper
Skipper
Panebože, to jsou bláboly. Ví se prd. Tohle se prosté kvantifikovat nedá - zkus navrhnout studii, která by to dokázalá vyčíslit. Jak odstraníš ostatní vlivy? Veškeré ostatní toxické látky, případné vliv genetiky? Jak vytvoříš kontrolní skupinu? Zjevně o studiich moc nevíš. Pseudostudii, kde se potvrdí, nebo vyvrátí podle objednávky to, co chci, Ti vytvoŕím kdykoliv. Na podobnou úroveń kladu články v médiich s názvy: Vědci zjistili, źe...
Výpovědná hodnota nula. Dokud studie nemá recenze a není vydaná karentovaným časopisem, tak je to jen cár papíru. A i tam se objevují podvody. Nikdo není dokonalý.
To stejný, asi nevíš, jak se vypisují úmrťáky. Zemře li někdo co jen trochu starší,, tak prostě zemře na ICHS. Pitvat ho nikdo nebude, protože to dnešní zákon ani neumožńuje. AIDS? Možná. ale to je docela specifická nemoc. Chřipka? Ani náhodou.
Vono se ví = jedna paní povídala.

PS - nemám rád nafťáky. Ale jen proto, že pro ně nemám využití. Pro delší trasy nafťák jasné vede. Ve městě zase benzín, pŕípadné elektromobil. Každé má svoje, jen je chce využívat na to, na co jsou určené.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Panebože proč se obracíš na mě = to celou dobu tvrdí jen kuny = ne já! ;-)

My známe celkový čísla a že autodoprava je jednim z těch vlivů = a že to neni 1%

A žádný vědci = prostě víme kolik lidí ročně umřelo na chřipku = a je to pro laika nečekaně vysoký číslo. No a víme kolik ročně na blbej vzduch = jedno jestli za česko nebo Evropu = a sou to taky hodně nehezký čísla

Zbytek si kuny vybájil = snadno dohledatelný od kterýho příspěvku :-)
Avatar - Skipper
Skipper
Bavíš. Já se Ti jen snažím vysvětlit, jak systém funguje. Známe celkem kulový. Popravdé ani neznáme veškeré vlivy na rozvoj onemocnění. A už rozhodně nemůžeme kvantifikovat, jaký mají na jeho vzniku podíl.
Co se týče počtu úmrtí - neexistuje způsob, jak říct, kolik lidí umřelo na ,,blbý vzduch,,. AIDS - asi jo. Chřipka? Možná, ale o tom by se dalo taky vykládat. ,,Blbý vzduch,, není diagnóza, takže nějakou statistiku z toho dostaneš těžko.
Víš max jen to, co zpracuje nějaký úřad typu UZIS. No a UZIS zpracuje jen to, co vypíše ohledávající lékař do úmrťáku. No a jak to funguje, jsem Ti napsal výše.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tys furt nepochopil že se mi snažíš vnucovat něco co sem neřek = takže jo bavíš ;-)

Samozřejmě že víme = úplně přesně = na co kdo umřel = takže máš každej rok úplně přesný číslo kolik lidí umřelo = třeba na tu chřipku, na sebevraždu, v autech, nebo třeba na ten AIDS atd. atp. :-)

Statistiky se vedou na úrovni států a pochopitelně sou i za celou Evropu

Tu ptákovinu že víme kolik z toho je od aut rsp. že dovedeme kvantifikovat co konkrétně má větší menší podíl = pochopitelně nevíme. Už sem ti jednou řek že to si = viz diskuze = vymyslel kuny. Napodruhý to snad pobereš = ne já = kuny. Buď tak hodnej a dohledej si to = a nesnaž se to házet furt na mě = dík

Jestli je tvuj argumet že občas nějakej doktor jako příčinu úmrtí napíše blbost = a v celkovejch součtech je pak logicky ta blbost = no k tomu neni co dodat :-)
Avatar - Skipper
Skipper
Píšeš, že víš, kolik lidí ročné zemře na blbý vzduch. Chápu, ne kolik na autodopravu atd, ale jen blbý vzduch. No já se Ti snažím vysvétlit, že právě TO, kolik lidí zemře na blbý vzduch, rozhodně nevíme.
K přesným číslům - téměř všichni nad 70 umřou na ICHS. I Ti Tvoji pacienti s chřipkou. Jendoduše proto, źe ne každý respiraćní infekt se slabostí a bolestí svalů je chřipka - o té můžeme mluvit jen, když ji prokážeme serologicky. No a téměŕ všichni tito pacienti mají již 5 a více jiných diagnóz - pŕekvapivé srdeční selhávání se projevuje zhoršeným dechem a slabostí. Nemocní často nechtéjí k lékaři, stav se zhorší v noci no a najdou je ráno. Ohledající lékař pak napíše bezprostŕední diagnózu srdeční selhání, základní diagnózu ICHS. Tak to prostě fugnuje. Na chřipku papírové zemře jedině pacient, u kterého byla prokázána serologicky a má tu smůlu, že to imunita a léčba nezvládne, tedy máme statisticky naprosto nesedící čísla. Jak se říká, jediná statitstika, které véřím, je ta, kterou si sfalšuji sám. Nevidíš do toho, já na rozdíl od Tebe jo. Opět - nevíme nic. Kuny má v tomhle ohledu pravdu a napsal to i docela přesně. Přečetl jsem nejednu studii, ne jenom výcucy z nich, které se jako senzace objevují v médiích. Plus mám celkem přehled o tom, jak se studie sestavují tak, aby měly smysl. Studie na ,,blbý vzduch,, se sestavit nedá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak nic no = zkusil sem to ;-)

Sem rád že umíš číst :yes: :-)

Kuny nemá pravdu vymyslel si blbost a pak jí do mě stejně jako ty cpal = vidim do tebe, kunyho i toho >:-[]

Když mu to došlo = ukončil diskuzi. Ty ne = ale pro jistotu se tomu výhýbáš jak čert svěcený..

Kdyby Churchill věděl kolik lidí to po něm bude opakovat = snad by to ani neřek :-)
Avatar - Skipper
Skipper
Citace z 22:41
A žádný vědci = prostě víme kolik lidí ročně umřelo na chřipku = a je to pro laika nečekaně vysoký číslo. No a víme kolik ročně na blbej vzduch = jedno jestli za česko nebo Evropu = a sou to taky hodně nehezký čísla

Poslední věta je prosté blbost, nevíme to. A neexistuje způsob, jak to zjistit. A proto, když vidím podobný blábol, tak mi to prostě nedá. Já diskusi taky končím - jdu jen spát, nic jiného za tím nehledej ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nic nehledám = prostě roční přehled kdo na co umřel a kolik to bylo bab a kolik chlapů existuje. Stejně věk dožití a taky jaký bylo počasí a tak. Už hodně let nazpátek ;-)

Zajímavý že vždycky bez výjímky když tady tyhle statistiky zmínim = je někdo zpochybňuje. A vždycky snad bez jediný výjímky = přijde na řadu Churchill :yes: :-)

A velmi vtipný že nejdřív si mi vkládal do klávesnice něco co přes ní nepřešlo = a když si to zjistil: Začal si zpochybňovat příčiny úmrtní obecně >:-[]

Ty jenž do toho vidíš = vidíš tam chybovost spíš 1-2% nebo spíš 98-99%? :-)
kuny
... Hele, já jsem "ukončil diskuzi" proto, že jsem šel spát. Ale z mého úhlu pohledu se nejedná z Tvé strany o diskuzi, protože tu dokola meleš ty samé kraviny jako kolovrátek. To přeci není diskuze, ne? Ještě se teď snažíš tvrdit, že jsem ty Tvoje kraviny o tom, že víme, kolik lidí v Evropě a ČR umře na "blbý vzduch", snad vymyslel já. No to už je k popukání :-)
ryccardo
definuj levnou dieselovou ojetinu. Vycházeje z logického faktu, že drtivá většina lidí si koupí novější auto (tudíž čistší na provoz) než který má doma bych se vůbec nebál toho, že se k nám ze západu budou tahat dieselové ojetiny.
kuny
No, víš, on ideálem pohonné jednotky pro menší a střední osobní auta byl atmosférický nepřímovstřikový benzíňák. Tak to bylo do té doby, co trh dominantně řídila ekonomická pravidla, která šla ruku v ruce s pravidly ekologickými. Největší rozmach dieselů v EU způsobila dementní euroúředník. Ten samý dementní euroúředník rovněž prakticky zlikvidoval ten spalovací ideál - benzínovou nepřímovstřikovou atmosféru.... Takže mluvit v tomto případě o pokroku je značně nadnesené.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
budeš se divit ale i nepřímovstřikované atmosféry generují spoustu jemných částic - problém je že ony nejsou vůbec vidět ale stačí pořádně protůrovat atmo motor a uvidíš je :-)
kuny
Ale jo, samozřejmě, žádné spalování není zcela čisté. Ale prostě z toho, co známe, nám spalování benzínu nepřímovstřikem dělá výrazně méně bordelu než spalování přímovstřikem.
Avatar - Skipper
Skipper
Pokud se nepletu, tak jsou vétší, než u nafťáku a tělo si s nima docela dobře poradí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Se pleteš = přímovstřikový benzíny sou dle všeho fakt problém

WinDiesel je velkej naftovej fanatik = ale v tomhle má pravdu :-|
kuny
Ty už jsi v tom tak zamotaná, že ani nevíš, na co reaguješ. Řeč je o sazích z nepřímovstřikových benzínových motorů. Nikoliv přímovstřikových. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Buzno kliď hormon nebo co to máš = si transka nebo co teda? >:D >:-[]

Už si našla koule nebo co tam dole máš = přiznat žes to totálně pomotal? Že sis vymyslel Prahu i počet mrtvejch od aut? :-)

Tak co = odpovíš? ;-)

Tak nepřímovstřikovej benzín? Čim dál lepší [odkaz] [odkaz] [odkaz] :-)
kuny
??? No dobře, tak zkusím Ti odpovědět:

1) Jsem chlap, vím, co mám v kalhotech. Podle mě Ty jsi holka a vydáváš se tu za chlapa, ale moc Ti to nejde.

2) Praha je hlavní město ČR, to snad tady ví každý, takže Prahu jsem si "nevymyslel". Pokud narážíš na diskuzi mezi mnou a N6600 na téma dýchaného vzduchu vs. pracovního uplatnění, tak tu Prahu do této diskuze vnesl on svým příspěvkem z 15:28. Ne já. A vůbec to nevadí, Praha je dobrý modelový příklad, nevím, proč ti tak leží v žaludku téma Prahy, patrně je to zase jeden z Tvých nesmyslných blábolů.

3) Mrtvé od aut jsem odtušil od těch Tvých mrtvých na blbý vzduch, které jsi tu vytáhla v souvislosti s emisemi z aut (hlavně tedy dieselů). Ale na mou explicitní otázku, kolik tedy lidí podle Tebe umře na ten blbý vzduch (když se oprostíme od aut) jsi jako obvykle neodpověděla. Přitom to bylo Tvoje stěžejní téma příspěvku z 14:47.

4) Bavíme se tu o nepřímovstřikových benzínech, Tvoje odkazy na články ohledně tvorby sazí přímovstřikovými benzínovými motory jsou v tomto kontextu mimo mísu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1) To je tak blbý že to nejde ani komentovat = kdy kde se potkáme?

2) Přes mý opakovaný upozornění si furt opakoval jen Praha. Viz snadno dostupný info = je tu mraky míst kde to je horší než v Praze = neni to dobrej modelovej příklad

3) Odtušil si blbě = sem rád žes to přiznal. Ne podle mě = to už zase píšeš blbost

4) Možná ale fakt jen možná je v tomhle směru lepší kombinace přímýho a nepřímýho vstřiku = jinak současnej benzín je taky pěknej problém = i když těžká volba >:-[]

No snadná [odkaz] :-)
kuny
ad 1) Nepotkáme se nikde. S ženskými se neperu. :no:
ad 2) Mimo mísu. O Praze jsem se bavil zejména v souvislosti s prací N6600. Tvoje upozorňování je mi u zadku a nemá s tím nic společného
ad 3) Tak co, kolik mrtvých umřelo na ten blbý vzduch? Napíšeš to nebo tu budeš kolem toho dále trapně šaškovat?
ad 4) Zase mimo mísu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. čekal sem něco podobnýho :-)
Neperu? Jak víš že ti chci rozbít hubu? >:-[]

2, 3, na to jaký blbosti si jen v týhle diskuzi napsal = machruješ statečně :yes: >:D
Že sou ti vlastní omyly u zadku nemusíš psát = je to vidět i bez toho
Nicméně Praha prostě neni dobrej příklad = jak už teď víš i ty žejo ;-)

Trapně okolo toho od první chvíle šaškuješ ty = prostě sou na to oficiální statistiky = jen netušim proč je od včerejška zpochybňuješ = a teď napíšeš že nemáš ani páru co v nich je :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. čekal sem něco podobnýho :-)
Neperu? Jak víš že sem ti chtěl za tvý buznokecy rozbít hubu? >:-[]

2, 3, na to jaký blbosti si jen v týhle diskuzi napsal = machruješ statečně :yes: >:D
Že ti vlastní omyly sou u zadku nemusíš psát = je to vidět i bez toho
Nicméně Praha prostě neni dobrej příklad = jak už teď víš i ty žejo ;-)

Trapně okolo toho od první chvíle šaškuješ ty = prostě sou na to oficiální statistiky = jen netušim proč je od včerejška zpochybňuješ = a teď napíšeš že nemáš ani páru co v nich je :-)

4. Rozhodně [odkaz] >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Běž za svejma [odkaz] a buď rád že nežiješ třeba v Rusku [odkaz] ani do kina by tě nepustili >:-[]
kuny
To opravdu nevím. Tam jde hlavně o ten princip, kdy dávka paliva je vstříknuta do předkomůrky, kde by se měla bezezbytku odpařit, než se vůbec vsaje do válce. Doba mezi vstřikem a zážehem je násobně delší než u přímovstřikových motorů (vstřik - nasátí - komprese - zážeh oproti nasátí - komprese - vstřik - zážeh; tzn. u nepřímého vstřiku vsřikuju cca o jednu otáčku motoru dříve než zapaluju) a to je ten princip, který velmi efektivně eliminuje tvorbu pevných částic (zakarbonovaných nespálených miniaturních ka***k paliva). I kdyby náhodou se s tím výrobce dobře popasoval u nového motoru, s přibývajícím věkem se vstřikovače opotřebovávají a typickým projevem je horší kvalita rozprašování paliva a tím tvorba větších ka***k, které se nestihnout do zážehu odpařit. Stejný princip v bledě modrém se projevuje u nafťáků - s věkem prostě čouděj téměř všechny.
Avatar - Hittman
Hittman
>:D
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
zatím tady vřeštíš jenom ty pane všeználku >:-[] ale štěkáš na nesprávný strom
Niemand
Dusil asi dostava naftu zadarmo, lebo inak by si ľahko zistil, ze NOx je ako skleníkový plyn oveľa účinnejší, niektoré molekuly až 200 krát, takže 0,5g NOx je ako 100g CO2 + ešte zdravotne riziká. A nehovoriac o tom, že do výpočtu CO2 u dieslov sa nezapočítava CO2 vzniknutá vypaľovaním DPF.
topten
"Snížení emisí dusíkatých sloučenin jde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva".
u dyzlu to ale evidentne neplati, protože dyzl ma nižší spotřebu, ale vytvori minimalne o rad vic dusíkatých sloucenin nez benzin.

ani se neda souhlasit s tim, ze dyzl vykazuje o 20% min CO2 nez benzinak, protože vzhledem k tomu, ze spalenim litru nafty vznikne o 10% vic CO2 nez spalenim litru benzinu, znamenalo by to, ze benzinak by mel zrat o 30% vic nez naftak, coz rozhodne ve vetsine odpovidajicich motorizacích dnes uz neplati
XTad
Je to presne naopak. Cim vyssi ucinnost (nizsi spotreba) tim vice NOx.
Niemand
Stačí sa pozrieť na širšie súvislosti. NOx je ako skleníkový plyn oveľa účinnejší, niektoré molekuly až 200 krát, takže 0,5g NOx je ako 100g CO2 + ešte zdravotne riziká. A nehovoriac o tom, že do výpočtu CO2 u dieslov sa nezapočítava CO2 vzniknutá vypaľovaním DPF. Proste dieslova lobby v EU šliapala dobre, až kým výrazne neprestrelili.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Skleník vem čert, ale NOx je toxická záležitost.
Patt_66
Tato věta je evidentně úplně špatně !! Autor článku chtěl asi napsat že: "Snížení emisí uhlíkových sloučenin (CO2) jde ruku v ruce se snížením spotřeby paliva". Sloučeniny dusíku se spotřebou nesouvisí, protože to by benzínové motory musely mít řádově nižší spotřebu, benzíny ho vypouštějí o řád méně než diesely. Taky si myslím si že autor článku v této problematice trochu plave, protože NOx navíc nejsou ani skleníkové plyny. NOx způsobují smog a ten je lokálním problémem, to znamená že NOx vypuštěné na určitém místě (při určitých podmínkách) zůstávají a způsobují lokální dusivou atmosféru (SMOG). Zatím co CO2 je typický skleníkový plyn, rozuměj působí globálně (stoupá do výšky a jeho vrstva "má na svědomí" oteplování celé planety). V tomto článku se mi zdá že Tomáš Dusil (ač se vyzná v motorech a autech) plete trochu hrušky s jablky, neboli skleníkové a smogové plyny.
Disponent
Čím to je, že když se svezete po ježdění s ropákem pružným a tichým benzínem, baví vás to více. Hned se cítíte zhýčkaní a zpátky ni krok. Pro nás nepodnikatele je tento problém se zanikajícími naftovými agregáty absolutně neaktuální. Chceme to, co tolik nevrčí a co rychleji pro naše ženy do interiéru topí - i za cenu o litr vyšší spotřeby. Méně čidel znamená méně náročný servis. Raději se zajímáme o nové technologie, jako mají Tesly a další. Nepotřebujeme kilometry, chceme se nechat rozmazlovat asistenty a žít zdravěji, tak ať nafta zcela zmizí, jsme pro. Podnikatel nemusí šetřit. A my, když si chceme zazávodit, postačí nám Octavia RS 245 v plné palbě s vůní kůže. TDI nemusím - zadymuje po načipování okolí jak tank - fuj.
kuny
No to víš, flotilová pravidla nadnárodního koncernu hrající si na ekologii - a hle, hned mám na služebák na výběr velké množství aut a značek... Ale všechny jsou v dieselu, důvod: CO2. Kde asi soudruzi v Bruselu udělali chybu.
Avatar - Hittman
Hittman
Mluv za sebe. Díky
topten
nedavno sem něco prevazel cca 200km dodávkou, samozrejme naftovou. jasne, je to pracovni auto, tam se nejaky duneni a smrad v aute neresi.
ale vsimnul jsem si, ze když jsem stal cca 5min před semaforem, tak jsem nevypnul motor, pritom benzinak vypinam i na pul minuty.
jezdit dyzlem je diagnoza
Avatar - Hittman
Hittman
jj, ty jsi takový "zralý" pacient... ;-)
kuny
Jaks mohl takhle pošlapat sám sebe! ... Potřebuju převézt ekologicky náklad? Žádný problém, naložím na dvoukolák tažený oslem. >:-[]
topten
ja sem nikdy netvrdil, ze naftak nepatri do zadnyho auta.
nakladaky, autobusy bagry, traktory a další pracovni stroje na naftu mi nejak zvlast nevadi a velka dodavka je taky pracovni stroj.
do osobního auta ale patri benzin
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Při srovnání daňový zátěže a nedotování nafty dává diesel smysl tak od Bentaygy vejš = prostě autobusy náklaďáky atd. jak správně píšeš :yes: :-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ježiš další moudroser je tady 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Něco ti vypadlo [odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to je hluboký, to každej nedá ............... 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přečet sem si tvoje příspěvky z 15:00 15:06 a 14:58 = a bylo to = snadný ;-)
Avatar - Emel
Emel
Zní to dobře... jen je to úplně mimo realitu.
Avatar - Skipper
Skipper