Společnost Tatra Trucks poodhalila techniku čtyřnápravových vozidel pro Armádu České republiky a vyzdvihuje spolupráci s českými zbrojařskými firmami při jejich výrobě.
zkoušeli za tímto účelem menší T810, ale z testů vyšlo, že je příliš zatěžována přední náprava. Navíc tyto T815-7 budou po nákupu nových minometů sloužit jako muniční vozy pro nové houfnice, táákže ...
konspiraci zatím netřeba hledat. V3S, jsou už prehistorické, AČR chce jen Tatry (po celou dobu) a sedmičky jsou patřičně na výši.
nahradit Pragu V3S pro stejný účel třicetitunovou obludou 8x8...
byť chápu, že u verze 6x6 by přední náprava tu prodlouženou pancéřovanou kabinu neunesla. Pak je spíš otázka, jestli to nechtělo úplně jiné (min. o kategorii menší) auto.
Takto to na daňového poplatníka působí tak, že Stranad potřeboval prodat co největší (rozuměj nejdražší) obludy a tak se na to vytvořila poptávka...
Tatra nabízela verzi T815-7 4x4 jako náhradu za V3S a R210, ale armáda nadále trvala na typu R210. Ten sice v té době už vlastnila Tatra, ale už jej nemohla homologovat beze změn, takže jej musela předělat, čímž vznikla T810.
V době, kdy se pořizovaly T-810 nic lepšího nebylo. T-815 je oproti 810 větší, těžší a nenabízí nosnost navíc. Je zase dobrá jako nosič nástaveb. A sedmičková řada vůbec ještě neexistovala. T-810 možná nemusí lidi milovat, ale svou práci splní dobře.
A tak na okraj... minomet sice není tak těžký, ale vezená zásoba plus vše okolo toho je více, než jedna a půl tuny. O prostorových nárocích pak ani nemluvím.
Dělám v oboru veřejných zakázek už skoro deset let...
Minomet s sebou neveze jen jednu minu, že? Pancéřování kabiny asi taky nebude vážit dvacet kilo, že? Navíc platforma je univerzální, takže nástavba jde ve chvíli snadno nahradit něčím jiným a to auto není jednoúčelové.
S ohledem na to, jaké jsou požadavky na balistickou ochranu v dnešní době proti staré V3S je to ještě dobrý výsledek.
Pancéřovaná T-810 má malou nosnost, uveze jen tři osoby a žádné jejich vybavení. Nebo dvě osoby s výbavou, což je na obsluhu minometu (nebo na jiné funkce, kde je potřeba čtyřmístná kabina) příliš málo. A má přesně ten problém, který popisuješ - přetížená přední náprava.
Vidět za vším nějakou konspiraci je už na léčení.
OK, pak by bylo fajn, kdyby to do účelu pořízení tak napsali. Protože když napíší, že to bude složit k přepravě čehosi, co váží komplet sotva 1500 kg, pak to na daňového poplatníka působí jako plýtvání (a to jak pokud jde o pořízení, tak pokud jde o provoz).
Jinak vidím i pozitivum, na rozdíl od strašidelné pancéřované T810 je toto alespoň hezké :-) .
Mimochodem nebyla vlastně blbost pořizovat ty podivné a ne právě levné T810 (ROSS) 6x6? Neposloužily by lépe T815-7 4x4?