Společnost Tatra Trucks poodhalila techniku čtyřnápravových vozidel pro Armádu České republiky a vyzdvihuje spolupráci s českými zbrojařskými firmami při jejich výrobě.
nahradit Pragu V3S pro stejný účel třicetitunovou obludou 8x8...
byť chápu, že u verze 6x6 by přední náprava tu prodlouženou pancéřovanou kabinu neunesla. Pak je spíš otázka, jestli to nechtělo úplně jiné (min. o kategorii menší) auto.
Takto to na daňového poplatníka působí tak, že Stranad potřeboval prodat co největší (rozuměj nejdražší) obludy a tak se na to vytvořila poptávka...
S ohledem na to, jaké jsou požadavky na balistickou ochranu v dnešní době proti staré V3S je to ještě dobrý výsledek.
Pancéřovaná T-810 má malou nosnost, uveze jen tři osoby a žádné jejich vybavení. Nebo dvě osoby s výbavou, což je na obsluhu minometu (nebo na jiné funkce, kde je potřeba čtyřmístná kabina) příliš málo. A má přesně ten problém, který popisuješ - přetížená přední náprava.
Vidět za vším nějakou konspiraci je už na léčení.
Dělám v oboru veřejných zakázek už skoro deset let...
Minomet s sebou neveze jen jednu minu, že? Pancéřování kabiny asi taky nebude vážit dvacet kilo, že? Navíc platforma je univerzální, takže nástavba jde ve chvíli snadno nahradit něčím jiným a to auto není jednoúčelové.
zkoušeli za tímto účelem menší T810, ale z testů vyšlo, že je příliš zatěžována přední náprava. Navíc tyto T815-7 budou po nákupu nových minometů sloužit jako muniční vozy pro nové houfnice, táákže ...
konspiraci zatím netřeba hledat. V3S, jsou už prehistorické, AČR chce jen Tatry (po celou dobu) a sedmičky jsou patřičně na výši.
OK, pak by bylo fajn, kdyby to do účelu pořízení tak napsali. Protože když napíší, že to bude složit k přepravě čehosi, co váží komplet sotva 1500 kg, pak to na daňového poplatníka působí jako plýtvání (a to jak pokud jde o pořízení, tak pokud jde o provoz).
Jinak vidím i pozitivum, na rozdíl od strašidelné pancéřované T810 je toto alespoň hezké :-) .
Mimochodem nebyla vlastně blbost pořizovat ty podivné a ne právě levné T810 (ROSS) 6x6? Neposloužily by lépe T815-7 4x4?
V době, kdy se pořizovaly T-810 nic lepšího nebylo. T-815 je oproti 810 větší, těžší a nenabízí nosnost navíc. Je zase dobrá jako nosič nástaveb. A sedmičková řada vůbec ještě neexistovala. T-810 možná nemusí lidi milovat, ale svou práci splní dobře.
A tak na okraj... minomet sice není tak těžký, ale vezená zásoba plus vše okolo toho je více, než jedna a půl tuny. O prostorových nárocích pak ani nemluvím.
Tatra nabízela verzi T815-7 4x4 jako náhradu za V3S a R210, ale armáda nadále trvala na typu R210. Ten sice v té době už vlastnila Tatra, ale už jej nemohla homologovat beze změn, takže jej musela předělat, čímž vznikla T810.