Technika
kalousek
0
Na obrázky jsem nekoukal ale předpokládám správné že v Toyotě vynalezli periskop ?
jpor (RSKa)
3
No, v podstate je to princíp periskopu, ale sofistikovane aplikovaný. Používajú optické hranoly s čiastočným odrazom, ktorými obalia A-stlpik a ono to zdá sa funguje. Za ten nápad jednoznačne :yes:
mrazik
2
Verim ze to funguje, ale stejne bych to rad videl v realu.
...ale to sme videli u Volva už asi pred 15 rokmi.
Vecerny alkoholicky oplach ? V seriovej produkcii nevidim ziadne podobne volvo napriec casom.
A co Ecoboost ? Zije ? Tesnenie pod hlavou ?
A co Ecoboost ? Zije ? Tesnenie pod hlavou ?
A Toyka to má už v sérii? Nemá a ani nebude, pretože nemajú z čoho spraviť A stĺpik aby vydržal nárazové testy...
EcoBoost 145tis nalietané, švihá ako nový, prečo?
EcoBoost 145tis nalietané, švihá ako nový, prečo?
Este nema, ale zacinaju len teraz patentom, tak nesudim uz teraz.
Ja len, ze niekomu ta 1,6 EB musi drzat (aspon statisticky). Teda neviem co je u teba spotrebak. U VAGu skoro vsetko.
Behal som s Focusom 1,0 a na autobahne mi to bralo o 2 litre viac ako silnejsia atmo v tazsom aute ...
"Otupeny" prvy stupen mi tiez zral nervy.
Ja len, ze niekomu ta 1,6 EB musi drzat (aspon statisticky). Teda neviem co je u teba spotrebak. U VAGu skoro vsetko.
Behal som s Focusom 1,0 a na autobahne mi to bralo o 2 litre viac ako silnejsia atmo v tazsom aute ...
"Otupeny" prvy stupen mi tiez zral nervy.
1.0EB v B-Maxe som spravil asi 500km, mal som ho z požičovne, vracal som ho so spotrebou +/-6,5L/100, mesto aj diaľnica, PL/DE.
1.6EB a problémy s ním by som rád potvrdil, ale sledujúc štyri najväčšie fóra v CZ, PL, SK - nijaké, okrém nejakej lastovičky raz za rok, nevidím. A to sú autá na cestách už šiesty rok. Takže asi máš inú štatistiku.
1.6EB a problémy s ním by som rád potvrdil, ale sledujúc štyri najväčšie fóra v CZ, PL, SK - nijaké, okrém nejakej lastovičky raz za rok, nevidím. A to sú autá na cestách už šiesty rok. Takže asi máš inú štatistiku.
To asi ano. Problemy su na DE dialnici pri dlhodobej zatazi, alebo v tazsom aute Mondeo, Kuga (napr. Ozzman a "xxx").
BTW To si ten 1,0 EB len hladkal. Ja som mal celkovu cez 10 litrov ! Na palube 2 osoby a notas.
BTW To si ten 1,0 EB len hladkal. Ja som mal celkovu cez 10 litrov ! Na palube 2 osoby a notas.
Jazdím diaľnice v DE rýchlosťami začínajúcimi sa dvojkou...
A nič som nehladkal, jednoducho nepotrebujem ohluchnúť. Železo som si 1.0EB zajazdil vo Focuse a aj vtedy je v premávke dosiahnuť 10l problém.
A nič som nehladkal, jednoducho nepotrebujem ohluchnúť. Železo som si 1.0EB zajazdil vo Focuse a aj vtedy je v premávke dosiahnuť 10l problém.
"Řešení by navíc oproti systému kamer bylo cenově dostupnějš"
jako fakt tohle nekdo v redakci napsal? vite kolis dnes stoji FHD kamerovej senzor s optikou a display do 6" co se tyce vyrobnich nakladu? necelich 8 dolaru pri serii nad 1000 kusu 😉 kdejaky kutil si dnes muze dodelat kuprikladu parkovaci kameru do auata za min ne $10 i s displayem nekde na palubovce, staci si proste z Ciny objednat komponenty a udelat si na ne potrebne redukce, obaly a drzaky
obdobne se chystam na zadni parkovaci kameru, kde budu ale muset jeste vyresit BT vysilac pro telefon nebo tablet, pripravu na kameru v aute mam od vyroby
ja mam na balkone takto malou kamerku (krabicka 1x1x1cm) mirici na moje zaparkovane auto, i bezna webka FHD by byla nasobne drazsi a vetsi nez to co jsem si za $6 objednal z Ciny a jen si k tomu pridelal dostatcne dlouhej kable s usb, pravda ten konektor a kabel stali asi dalsich 30 korun >😁
fakt neverim ze soustava hranolu s odraznyma plochama bude levnejsi nez kamerka a display, jeste aby nam pak taky ukazali jak uzasne to bude odrazet v realu, na patentovych nakresech vypada vsechno suprove >😁
jako fakt tohle nekdo v redakci napsal? vite kolis dnes stoji FHD kamerovej senzor s optikou a display do 6" co se tyce vyrobnich nakladu? necelich 8 dolaru pri serii nad 1000 kusu 😉 kdejaky kutil si dnes muze dodelat kuprikladu parkovaci kameru do auata za min ne $10 i s displayem nekde na palubovce, staci si proste z Ciny objednat komponenty a udelat si na ne potrebne redukce, obaly a drzaky
obdobne se chystam na zadni parkovaci kameru, kde budu ale muset jeste vyresit BT vysilac pro telefon nebo tablet, pripravu na kameru v aute mam od vyroby
ja mam na balkone takto malou kamerku (krabicka 1x1x1cm) mirici na moje zaparkovane auto, i bezna webka FHD by byla nasobne drazsi a vetsi nez to co jsem si za $6 objednal z Ciny a jen si k tomu pridelal dostatcne dlouhej kable s usb, pravda ten konektor a kabel stali asi dalsich 30 korun >😁
fakt neverim ze soustava hranolu s odraznyma plochama bude levnejsi nez kamerka a display, jeste aby nam pak taky ukazali jak uzasne to bude odrazet v realu, na patentovych nakresech vypada vsechno suprove >😁
Já ti nevím. Samozřejmě argumentuješ správně, jenže... tohle "analogové" řešení má jednu zásadní výhodu. Absolutní nezávislost na elektronice, elektrické energii...
Navíc moje zkušenost s "kamerkou" umístěnou vně automobilu je veskrze negativní... špína atd.
Navíc moje zkušenost s "kamerkou" umístěnou vně automobilu je veskrze negativní... špína atd.
Veľkou výhodou tohoto optického riešenia Toyota je to, že obraz bude presne zodpovedať tomu, ktorý by vodic videl "bez stĺpika" z daného miesta, a bude sa príslušne meniť keď zmení polohu, nakloni sa alebo posunie sedačku atď. Elektronický obraz naproti tomu by sa musel nastavovať zmenou natočenia kamery, a v nejakej krízovej situácii by to mohlo spôsobiť ze uvidíš prekážku na trochu inom mieste ako naozaj je, a to by bol pruser.
Jediná nevýhoda je, že stĺpik bude automaticky dvojnásobne široký, lebo z podstaty vyplýva, že na každej strane musia byť tie hranoly rovnako široké ako polovica stlpika. Takže bude mohutnejsi, ale zase keď bude cezeň vidno, tak je to vlastne jedno. A estetika sa nejak spraví už...
no to je pekne ze jsi popsal vyhody, a jak to souvisi s mim postem kde rozporuju jen cenu?
1) kolik je hodin?
2) ty moje hodinky jsou ale zajimave vid?
1) a koli je teda hodin?
2) a vis kolik jsem za ne zaplatil?
1) super to netusim, a kolik je na nich zrovna hodin, kolik ted ukazuji?
2) no ale stejne si jeste koupim jine
>😁
1) kolik je hodin?
2) ty moje hodinky jsou ale zajimave vid?
1) a koli je teda hodin?
2) a vis kolik jsem za ne zaplatil?
1) super to netusim, a kolik je na nich zrovna hodin, kolik ted ukazuji?
2) no ale stejne si jeste koupim jine
>😁
Takové zamyšlení, pořád tady čtu jak která automobilka něco nového vymyslela, nové pohony, motory, bezpečnostní prvky, jde vcelku o zásadní a někdy i revoluční věci. Ale co je podivný že mezi tyto automobilky nepatří koncern vw kdy tahle společnost naposled něco užitečného vyzkoumala? Největší a nejbohatší automobilka světa ale vývojem nesahaji ani mazde po kotníky kde je chyba? Je to jejich strategie počkat co konkurence vyzkouma, počkat jestli se to osvědčí a pak to o kopírovat a nabídnou?