Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus RS vs. VW Golf R – Raubíř a profesor

Kompaktní hot-hatche od Fordu a Volkswagenu jsou tradičními soupeři. Jak jsou mezi nimi rozdány karty po letošním faceliftu Golfu R?
Zpět na článek
18. 8. 2017 08:25
18. 8. 2017 08:44
18. 8. 2017 08:51
18. 8. 2017 08:52
18. 8. 2017 08:54
18. 8. 2017 10:38
18. 8. 2017 09:03
18. 8. 2017 09:55
18. 8. 2017 10:22
18. 8. 2017 11:04
18. 8. 2017 12:17
18. 8. 2017 12:45
18. 8. 2017 12:45
18. 8. 2017 12:46
18. 8. 2017 09:02
18. 8. 2017 09:22
18. 8. 2017 09:15
18. 8. 2017 09:29
18. 8. 2017 09:34
18. 8. 2017 10:05
18. 8. 2017 13:19
19. 8. 2017 12:16
18. 8. 2017 10:33
18. 8. 2017 12:06
18. 8. 2017 12:56
Avatar - wakantanka
18. 8. 2017 08:22
CISTE TEORETICKY
by som bral Focusa RS. Univerzalnost beriem u GTI ci ST, ale kazdy mame ine priority. Nehovoriac o tom ze RS sa mi paci viac. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fostek
18. 8. 2017 08:25
Souhlas zhruba
Auta znám. Focus jede líp. Ale to už si můžu koupit sporťáka nebo kabrio. Věci, co má v popisu práce hatchback zvládá Golf líp. A viděno touhle optikou, dává mi smysl Golf R Kombi (Variant).
Kupovat si HH jako sporťák je schizofrenie. Já beru Rko na ježdění kratších cest a do města. Hrozný je v něm to Dynaudio, úplně vyhozený prachy :-( A ubohý je, že nedodávaj sedačky, co byly v minulým GTI Clubsport. A stačilo napsat, půjčil bych vám kluci manuál. Ale mě v tomhle autě dává vzhledem k výše popsanému použití smysl i DSG.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
19. 8. 2017 11:23
Re: Souhlas zhruba
Souhlasím. Jsou to jistě zábavná auta, ale s tou cenou...na hatchback do města je to moc a tolik radosti jako poctivé kupé zadokolka to neudělá.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 08:30
Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
dokonce sportovní, .................... a co se na těchto autech hodnotí tedy nejvíc? Rychlost, jak sedí, ovladatelnost a čitelnost podvozku /zábavnost/. Všechno toto dělá RS líp, tak nechápu tu popravu v testu kvůli spotřebě, komfortu a interiéru. U takto zvolených parametrů by proti RS zvítězila i Octavia 2,0 TDI.
Rozbalit vlákno
185
18. 8. 2017 08:39
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
No, rozhodne nie som obdivovatel vw, ale tebou popisane kriteria sa pri HH musia zohladnit. Nie su to totiz sportaky, kde neriesis nejake kompromisy, ale auta ktore maju splnit (sklbit) dve veci - sportovo povozit a byt pouzitelne ako daily car. Ak nesplnia to druhe, nemozu byt hodnotene ako dobry HH, nech jazdia akokolvek dobre, pretoze potom to nie je HH ale sportak ku ktoremu potrebujes druhe auto co ta bude vozit do prace a neodtrhne ti slezinu na prvom vymole.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 08:49
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Všechno je relativní, golf bude vždycky měkčí oproti RS, ale nikde není napsáno, že bys měl problém s ním dojet pro děti do školky a do práce. U těchto aut není apriori první kritérium univerzálnost. Jedině co bych připouštěl jako mínus u RS je dlouhodobá spotřeba cca. těch 10-11 litrů, pod které se asi nedostaneš. Ale i to je relativní, to má dnes každé větší silnější benzínové SUV taky.
Avatar - Atlis
18. 8. 2017 08:53
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Dlhodobo budeš za 10-11 jazdiť aj s Golfom R. Ak si niekto naivne myslí, že ten dvojliter žerie 6l/100, tak je mimo.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 08:56
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Zatím co mám zkušenosti se slabšími 2,0 TSI, tak určitě. Jednotlivé jízdy se dají zajet slušně /pokud chceš/, dlouhodobě je podle mě skoro každé TSI od koncernu se spotřebou spíš v horším nadprůměru./nebo totálně rozchlastané/.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 08:59
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Se slabším 2.0TSI není problém jezdit dlouhodobě za 8, za předpokladu, že do toho nezařadíš moc dálnice.
Avatar - Atlis
18. 8. 2017 09:01
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
...a mesto. A budeš jazdiť do 100km/h.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:04
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
To ne. Na normálních silnicích můžeš jezdit hodně svižně a stejně se do té osmičky vejdeš. A město taky není velký problém, pokud ho samozřejmě neprostojíš na světlech s vypnutým SS.
Avatar - Atlis
18. 8. 2017 09:09
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Tak jo, Horní ***ákov s 5tis obyvateľmi a štatútom mesta je určite v pohode. Ja hovorím o meste, ktoré má pár stotisíc obyvateľov a priemerná rýchlosť cez mesto je tak okolo 25km/h. Ak máš štastie.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:14
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
K tomu těžko něco napsat. Když stojíš na křižovatce se zapnutým motorem, je spotřeba nekonečná. Když jedeš Blankou nebo po Jižní spojce pod laskavým dohledem kamer, klidně se podíváš pod 6l. Já se ale snažím moc se autem po Praze nemotat.

Osobně beru jako referenci spritmonitor.
18. 8. 2017 20:27
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
1) Zapnuty start stop - LOL
2) A co si predstavujete pod takovym pojmom svizne Kefalin? Do osmicky to bude predpisova jizda (a nemelo by v tom moc byt mesto). Sviznejsi jizdy na 8 litrech zacinaji. Ale chapu, ze pro nekoho je svizne 110 mezimesto, no co uz.
3) V golfu R to za 8 dlouhodobe da se rict ani nejde. A pokud ano, tak jsi se seknul pri vyberu auta tak o 150-200 koni
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:02
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Jenomže dálnice je dnes cesta, kterou používáš dost často a její poměr ku ostatním se bude zvětšovat.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:06
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Jasně, a každých 10km/h nad 130 je znát, rychlá dálnice je klidně za 12... pokud plánuješ jezdit hodně, dlouhé trasy převážně po dálnici a rychle, třeba v Německu, tak je prostě nafta pořád jasná volba.
Avatar - Atlis
18. 8. 2017 09:11
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Tak tie dva litre v spotrebe medzi dieslom a naftou si myslím prežiješ...
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:20
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Na dálnici jsou to spíš 4 než 2... a čím rychleji jedeš, tím víc to je. Ale máš pravdu - přežiju :-)
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 09:25
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Nevím, jak je tomu u 2.0 TSI, ale když už jsme u Fordu, tak já mam rozdíl dálnice 130-150km/h 4 litry ( 1.6 EB vs 2.0TDCi). A to je už sakra znát...
18. 8. 2017 09:28
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Přesně tak. Měl jsem auto, kde to bylo ještě víc jak ta dieselová auta nemám rád, tak je to opravdu citelný rozdíl už tím, že se nemusíš vůbec hlídat. U benzinového auta jsem spotřebu kontrolovala, u dieslu ji víceméně neřeším.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 09:33
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
I u dieslu se to dá korigovat a to pak koukáš, jak to auto umí být úsporné. Jezdím normálně za 6-6,5 a to vůbec nešetřím, dálnice, Praha, okrsky, plyn tlačím k podlaze několikrát za jízdu a neřeším. Pak jsem zkusil 3 dni dojíždět do práce (okrska 20-dálnice30-Praha50 %) a zvládl jsem to za 4,8 .... na Vinohrady, což je centrum a ráno ve špičce.

U EB to dávám za 7 a hodně se snažím... párkrát předjedeš a je tam o litr víc...najedeš na dálnici a už to zase leze.

Věřím, že se dá s TSI 2.0 jezdit kolem 6ti, ale to je spíše hodně volná jízda, což je při tom výkonu hřích >:D
18. 8. 2017 09:36
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
To je ale naprd řídit takové auto a furt si hlídat spotřebu. :-) Kdysi jsem měl tiguan 1.4, každému žral přes 10, já jezdil za 7, ale cíleně ekonomickou jízdou.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 09:38
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Ano... dá se to, ale je to peklo >:D
Avatar - Atlis
18. 8. 2017 09:33
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
V prípade Focusu (môj 1.6EB 200k+ 2011) vs 2.0TDCi (150k, služobák, fl 2015) sú to niečo málo cez dva litre. Ale tiež je to rozdiel takmer 60k. Takže to mám v trubke.
18. 8. 2017 09:32
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Pokud se bavíme o výkonných motorech, tak srovnávání s naftou je zcela mimo mísu, protože ty nejvýkonnější nafty končí v této kategorii na mírném benzínovém nadprůměru, typicky třeba Okta nebo Fokus na 135kW. Což je tak akorát na dlouhé pohodové cestování, ale rozhodně nic, co lze srovnávat s auty 180kW+.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 09:34
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Ale pokud se nemýlím, tak se tu řeší právě to pohodlné cestování na dlouhé trasy :-) A tady, jak píše Emel, prostě nafta sedí ! Proto kralují ORS TDI, nebo pro mne by byl Focus ST TDCi ;) Kombi, samo...
18. 8. 2017 09:48
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Když jsme u Fordu, tak s 2.0EB v kombíku jsem za poslední 2 roky absolvoval přes desítku delších (500 - 1500km) rychlopřesunů s jasnou převahou dálnice, polovičku z toho ve 4-5 lidech, a nikdy jsem se na danou trasu nedostal přes 9 litrů v průměru stylem jízdy limit +20, resp. pohodových 160 v DE tam, kde šlo. Celkový průměr za více než 50tkm 8,38.

Silnější 1.6 EB vs. 2.0TDCi dle Spritmonitor - 6,25 vs. 7,60, tzn. ano, na extrému může někdy někdy být rozdíl 4 litry, ale v průměru je to zlomek.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:57
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
"Tam kde to šlo" - no, to je přesně ono. Ono se na té trase většinou vyskytnou pomalejší místa, která pak tu spotřebu korigují. Ale samotná rychlá jízda po dálnici je prostě mor.

Proto - kdo má dálnici jen jako součást mixu a nelítá po ní každý týden, tomu rád doporučím benzín. Pokud má být rychlá dálnice převažující způsob využití auta, pak bych i já zůstal u nafty... a nebo se prostě smířil s rozdílem >1CZK/km.

Jinak, když už tu máme spritmonitor:
Focus 2.0EB průměr 9,44
Mondeo 2.0EB průměr 9,78
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 10:02
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
:yes:
Avatar - Emel
18. 8. 2017 10:07
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
BTW - jel jsem teď svůj oblíbený úsek, Norimberk - Praha. U Norimberku jsem dojel novej Multivan... a normálně až ke sjezdu na Regensburg nezpomalil pod 190km/h, s výjimkou asi tří situací kdy se někdo namotal do levého pruhu (nebyl moc provoz) - zatáčky, kopce... furt. Fakt jsem čuměl... a zajímala by mě spotřeba >:-[]
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 10:21
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
To je maso, ale zase jako proč ne... ten Multivan na to má, pokud není naložený, tak určitě... vždyť i když my roztáhneme naloženého obstarožního Tranzita T350 s 2.4Tdci 85kw, tak umí držet 150-160, pokud není výrazný kopec..... spotřeba je pak rovna Barikovým amerikám a každé zpomalení trvá, než se zas rozjedeš :-)
18. 8. 2017 10:06
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Ano, vím. Už 4. auto v řadě mám 10% pod průměrem Spritmonitoru a vím proč (plynulý styl jízdy, SW, aditiva, gumy ...).
Avatar - Emel
18. 8. 2017 10:15
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Je potřeba počítat s tím, že spritmonitor je pořád primárně německá stránka, takže té rychlé dálnice tam v těch mixech bývá dost... zejména u aut k tomu určených. Taky jsem mírně pod (asi 5%), ale nedělám si iluze... stačilo by přidat do mixu 20% dálnic a byl bych nad. Ne že by na tom záleželo... mně spotřeba zase tolik nezajímá.
18. 8. 2017 10:17
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
přesně tak, v "našich" podmínkách vychází většinou spotřeba lépe, pokud ji odhaduješ dle spritmonitoru
18. 8. 2017 10:30
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
No takže se můžeme vrátit o pár příspěvků výše a dojdeme k tomu, že německý Spritmonitor odráží německý styl jízdy, kde rozdíly ve spotřebě benzín vs. nafta u srovnatelných motorizací nejsou nikterak tragické, tudíž při provoze u nás nebo v zemích bez limitu Vmax (kde i v Německu těch úseků ubývá, dnes tuším jde o 60% dálnic) to bude vycházet zřejmě ještě lépe a ve finále je to zlomek diskutovaných 4 litrů.

Spotřeba mne zajímá čistě statisticky a třeba u posledního auta mne lítá mnohem méně, než u všech předchozích. Ať jezdím prakticky kdekoliv a jakýmkoliv stylem, tak je to v jednom litru mezi 7,8 - 8,8, což mi na 300 koní přijde hodnota dost solidní.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 10:54
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
V běžném mixu to bude jistě vycházet lépe... a myslím, že už jsem tu taky napsal něco v tom smyslu, že v běžném mixu nevidím pro naftu důvod a že jediný režim, kdy turbobenzín nefunguje, je rychlá dálnice. Jestli jsi i tam do devíti, pak gratuluju... já ne.
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 10:25
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Já takové trasy s TDCi jezdím za 5,5 ;) Naložený.... protože těch 160 v D stejně jedeš jen chvilkově a pak se zase ploužíš na omezených 100-80 km/h :-) Horší je, když příjdou hory, tam už to tlačit do kopce znamená na 6/100 >:D
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:12
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
A to je přesně ta věc, sedni do mazdy 6 2,5 /jasně má "jen" 140 Kw/, ale jestli jedeš 120, nebo 160 na spotřebě skoro nepoznáš. TSI jede pěkně, ale jak ho začneš jen trochu hnát, spotřeba jde rapidně nahoru.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:19
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Má 140kW a 256Nm. To první odpovídá 1.8TSI, to druhé 1.4TSI... takže touhle optikou spotřebu 8 na spritmonitor nevidím jako žádný zázrak, protože stejných 8 má Superb 1.8TSI DSG taky.

Navíc je 2.5G jen s automatem a ten je laděný spíš na pohodu. Ale prozradím ti tajemství - kdyby byla 2.5G v manuálu a třeba v Attraction, možná by stála v garáži :-)
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:28
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Jede o pohlavek líp než 1,8 TSI, určitě není ale tak pružná. Jinak ta 2,5 G už měla být dávno v garáži, kdo čichne k technice Mazdy pochopí, že mu něco chybělo. ;-)
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:35
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Já měl Mazd asi deset, k šestce jsem čichnul... ale prostě jsem nenašel variantu s odpovídající price / power / value.

Ono se to těžko srovnává. 2.5G je jen v automatu. 1.8TSI v automatu má krouťák snížený na stejně ubohých 250Nm. V automatovém duelu by to mohla být plichta, manuální Superb jede líp než ta 2.5 (co do dynamiky).
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:38
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Jj, 2,5 G má cenu dost vysoko. Koncern není špatný, ale vždycky mě naštve ta lehká "tupost" a "bezmocnost" na volantu a v zatáčkách.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:46
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Mně ta cena vůbec nepřijde špatná... za předpokladu, že chceš vybavené auto střední třídy s automatem. A to je ten problém.

Když Mazdu, tak benzín a manuál. Ne že by byl ten automat špatný, ale manuál je prostě skvělý. No nic, třeba budu zanedlouho vybírat další auto, tak tomu dám ještě šanci... :-)
Avatar - Ozzman
18. 8. 2017 09:39
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Vůbec, když se na to podívám, tak motory TSI i přes shodný výkon a podobně velké auta, mají lepší dynamické parametry... proč ? Jsou o tolik účinnější? Jsou auta lehčí ? Nebo mají vyšší výkon, než udávaný ?
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:46
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Můj názor je pořád stejný, v koncernu jsou motoráři jen tak napůl, výkony honí turbem a průtokem benzínu.
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:52
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Na nějak zásadně větší účinnost nevěřím, výsledek prostě odpovídá reálnému výkonu a krouťáku vs. hmotnost auta. DSG má možná své mouchy, ale co do dynamiky je zřejmě efektivnější než starší měničové převodovky.

Asi by bylo potřeba to řešit konkrétně... u Mondea se šuškalo něco o nadváze... ale obecně těžko říct.
18. 8. 2017 19:43
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Ano, vybavené Mondeo by mělo být těžké. Ale vybavený Passat také bude notně těžší než říká základní hmotnost. Nárůst to možná bude menší, ale bude tam.
18. 8. 2017 09:54
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
C může být správně. Viz. třeba:

TSI 2.0 220 HP:
[odkaz]

TSI 2.0 230 HP:
[odkaz]
18. 8. 2017 19:39
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Problém u výkonu je, že je tam nějaká tolerance, myslím +-5 %. A když se do ní nevejdeš, nemělo by to auto být typově shodné. To je celkem vážná věc. Můžou ty motory vyrábět tak přesně, že se vejdou do horní části tolerance. Porsche to tak dělalo (a asi pořád dělá) u motorů pro GT auta. Tu spodní část tolerance zahodili, měli to 0-5 % a každý kus přeměřili. Teď je otázka, jestli má VW tak přesnou výrobu a jestli třeba měří každý motor a třídí je podle toho, co jim naměří. Nevěřil bych tomu. To spíš uvěřím tomu, že na brzdě naměří (dopočítají) hausnumero.

Je tu samozřejmě možnost, že si zahrávají a pouští do světa motory, které nejsou typově shodné s tím, co homologovali. Určitě by toho byli schopni, jen mi nepřijde, že by to za to stálo.
18. 8. 2017 19:40
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Nemá moc smysl srovnávat údaje od výrobců, protože nikdy nevíš, jak moc byli konzervativní.
18. 8. 2017 19:25
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Jestli na spotřebě nepoznáš 120 od 160, tak je s tím motorem něco špatně. To jsou základy fyziky. V průměru se to možná ztratí, ale ten rozdíl musí být u jakéhokoli úspornějšího motoru značný.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:03
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Takže to 2,0 TSI používáš jen do "stropu" 1,5 TSI. :-)
Avatar - Emel
18. 8. 2017 09:09
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Po většinu času ano. Limity 2.0TSI jsou vysoko v číslech začínajících dvojkou a tak po normálních silnicích nejezdím. Ale na druhou stranu, je hodně předjížděcích manévrů s plynem na podlaze (byť třeba ve středním pásmu otáček).
Avatar - woody-alien
18. 8. 2017 20:21
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Mně osobně na spotřebu nejhůř vychází "radostná" okreska. Dálnice ani ne, jednak kvůli delší šestce u DSG, druhak proto, že dálnice je pro mě jen nutné zlo, kde saze v mém nitru nevzplanou. ;-)
Avatar - Emel
18. 8. 2017 23:26
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Možná, ale to nikdy neudělá celou nádrž... aspoň u mě.
Avatar - speedfred
18. 8. 2017 10:23
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
s M235 jazdím dlhodobo cca 9l, je pravda že mám ale minimum mesto.
a ten výkon aj využívam keď sa dá.
18. 8. 2017 10:29
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Potvrzuji svou zkušenost, pokud nebudeš hopsat furt po městě, přes 10 nejezdíš.
18. 8. 2017 10:24
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Otazka je, aky benzin mali obe auta natankovane ked sa merala spotreba. Ak mal focus spotrebu 11 s 95 oktanovym a Golf pod 10 s 98 oktanovym (cize obe auta podla odporucani vyrobcu), tak to financne nemusi byt az taky rozdiel. Pripadne Focus moze mat s 98 oktanovym podobnu spotrebu ako Golf.
18. 8. 2017 09:04
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
I se současným RSem se stejně jako s minulým dá při civilní jízdě jezdit někde mezi 9 - 10. A i kdyby to bylo za 11, tak na čtyřkolku se 350PS to rozhodně nevidím jako žádný problém. Rozdíl ve spotřebě cca. 1 litr potvrzuje i Spritmonitor, ale jak píšu, nikdo "normální", kdo si takové auto koupí, to řešit určitě nebude.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 8. 2017 09:15
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Jasně, souhlas a teď se můžeme vrátit na začátek, že za tohle dostalo RS dva body dolů.
18. 8. 2017 16:01
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
A kolikrat si tankoval 98? Je fascinujici strhnout body rs za spotrebu, kdyz benal te bude stat vic s golfem >:D
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2017 09:59
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Na tohle tu máme GTI a ST, tohle by měly být skutečně extrémní verze (zejména pak RS). Pohled testu je skutečně příliš moc zaujatý pro VW, ale nic nového...
18. 8. 2017 10:13
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
V čem konkrétně vidíš v testu neobjektivní zaujatost pro vw?
Avatar - Emel
18. 8. 2017 10:17
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Třeba v tom, že i na horších gumách (pokud se nepletu, jsou ty Micheliny víc než jen běžné UHP) zastaví o 6,5m dřív... to je nehoráznost. Kdyby to bylo obráceně, už bychom v diskusi četli, jak jsou brzdy strašně důležité ;-)
18. 8. 2017 10:20
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
OK, to beru.
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2017 10:18
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Třeba v popření podstaty těch aut vůbec? Přistupovat k testu extrémních HH jako k testu rodinného kombíku prostě nefunguje.
18. 8. 2017 10:26
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Podstata golfu r je být nejrychlejší golf, co se dá koupit. Mít auto, co nedráždí, jede velmi rychle a umožní ti pocit mít pocit, že jsi dobrý řidič, i když to vůbec nemusí být pravda.
Focus je daleko víc řidičtější, zábavnější atd. prostě typický hothach. Ale objektivně Focus by takové auto jako golf popravdě nedokázal udělat, protože není technologicky tam, co je dnes VW. Ať je to adaptivní tempomat nebo třeba že s tímto nárazníkem si nedovede ani poradit s parkovacími čidly.
Za sebe bych si z těchto dvou vybral focus, ale zase nějak extra neobjektivní přístup vůči VW tady nevidím.
Ty brzdy jsem uznal níže, to jsem přehlédl.
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2017 10:48
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
To je sice pěkné, ale pokud chci tohle srovnávat s jiným extrémním HH, pak to nejde přes velikost kufru (mimochodem, ani zmínka, ale přitom málo bodů) nebo spotřebu paliva...
Ty plky, jak "technologicky není tam, co VW", to už pak víceméně brání další diskusi... Nebo mám říci, že VW není techologicky na výši, protože do Golfu R neumí přední mlhovky nebo skořepinová sedadla, nebo že neumí udělat samosvorný diferenciál (což asi neumí, protože všude používá jen elektronickou náhražku)?
18. 8. 2017 11:01
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Spotřeba paliva je důležitá u každého auta. Poučka o tom, že máš drahé auto, neřešíš spotřebu, tak nikoho takového včetně sebe neznám. Maximálně u motorky je mi to jedno.

Kufr u hothatch přece je důležitý právě z podstaty univerzálnosti užití.

Jinak nevím to bodování, tam asi budeš mít pravdu, popravdě na to se ani nekoukám a tam to zřejmě vždy VW musí zde vyhrát. Jestli to vyhrál golf na litry kufru a zfixlovanou brzdnou dráhu, tak ok.:)

To nejsou plky. Opakuji, že bych daleko radši bral ten focus, ale VW je někde úplně jinde než FORD. Není to o tom, že by ford neznal věci jako adaptivní tempomat nebo park. čidla. Je to o tom, že nejsou sto to pro tento nárazník tam dát, aby auto stálo co stálo. Auto jako focus rs je daleko snažší vyvinout než komplexní golf r. Přední mlhovky jsou obecně k ničemu, v životě jsem je reálně nepotřeboval, přední čidla neumět dát je trošku sranda. Ty skořepiny a samosvor v golfu R zřejmě nikdo moc nebude postrádat, holt šetří se a VW toto vždy umělo, gofl R je auto do levého pruhu autobahn, focus na okresky.
Avatar - wakantanka
18. 8. 2017 12:14
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
No ale akože u takéhoto typu auta riešiť predné parkovacie čidlá ... veď to už z princípu je auto pre niekoho, kto vie nielen šoférovať ale aj jazdiť nie? Podľa mňa, toto už sú autá, kde nejaká praktickosť by mala mať ďaleko menšiu váhu, ako potešenie z jazdy samotnej. Každodennými univerzálmi sú rovnako podľa môjho skromného názoru autá typu GTI, ST, či Octa RS.
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2017 12:38
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Prý "komplexní golf R"... no tak ty jsi marný. Fakt, naprosto nezaujatý člověk, to se hned pozná...
18. 8. 2017 12:51
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Pletes se hned 2x. Golf r je opravdu maximálně universální auto. Žádná jiná automobilka nic takového dnes nedovede vyrobit. Jeho univerzálnost je vlastně jeho jediná slabina.
Zaujatý opravdu jsem. Myšleno v nadsazce, ale aktuálně nemohu přijít ve na jméno za krizi co rozebrala v aut.prumyslu.
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2017 15:12
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Golf R je především, v kontextu hothatchů, maximálně nudné auto. A že by Ford nebo někdo jiný neuměl podobné vyrobit? Ale umí, proč by neuměli? Prostě to dělají jinak...
Jak rozdílné třeba byly dvě verze Méganu R.S. - základní nebo Cup... jen o podvozku...
18. 8. 2017 15:34
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Kolik km máš najeto na silnici a okruhu s tímto golfem a kolik s jednotlivymi renaulty? Ty ten rozdíl R.S. poznáš/využijes í mimo okruh?
Mne přišel ten cup na silnici nepoužitelnej doslova strašně. Golf r muze byt klidne pouzit do autoskoly a pritom na dalnici mne prakticky nic nepredjede.
Avatar - Blue Sun
18. 8. 2017 18:28
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Promiň, ale s oVWcí se dál bavit nebudu. Je to jen ztráta drahocenného času.
18. 8. 2017 21:10
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Zadny problem. Moc jsi mu toho o sobe prozradil timto sdelenim. :-)
18. 8. 2017 13:02
Re: Máme tu dvě nejostřejší verze aut,
Ty bys chtěl s takovým autem lítat dverma bokem? Mne totiž ta hodnocení zni často strašně bycharska. Já bych od golf a chtěl spíš rychlý přelet dálnici, rozvoz dětí nebo převoz kola pri sklo0enych sedackach.