Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!

Chiptuning, tedy zvyšování výkonu motoru úpravou programu řídicí jednotky, nebyl legální nikdy. Teprve od letošního června však hrozí vysoké pokuty úpravcům i majitelům. Zároveň si však lze nechat úpravy jednoduše schválit.
Zpět na článek
26. 8. 2017 08:09
26. 8. 2017 08:47
26. 8. 2017 09:32
26. 8. 2017 11:46
26. 8. 2017 21:14
27. 8. 2017 00:09
26. 8. 2017 09:37
26. 8. 2017 11:18
26. 8. 2017 11:40
26. 8. 2017 13:40
26. 8. 2017 14:01
26. 8. 2017 12:33
26. 8. 2017 14:09
26. 8. 2017 16:54
26. 8. 2017 20:52
26. 8. 2017 22:28
27. 8. 2017 12:40
26. 8. 2017 23:20
27. 8. 2017 00:07
27. 8. 2017 01:18
27. 8. 2017 07:07
Avatar - lordlord
26. 8. 2017 08:09
.
nedávno se jedna společnost chlubila, že má posvěcení od státu na čiptuning
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
26. 8. 2017 08:47
Re: .
Smutný že tohle je v sousednim Německu naprosto normální = upravenejch aut tam jezděj miliony :-|
26. 8. 2017 09:32
Re: .
Všetky s TDI motormi od VW.
Avatar - Ada je zase tady
26. 8. 2017 21:14
Re: .
A takto vypadá jen začátek celosvětové katastrofy, která je výsledkem podpory neekologických zážehových motorů, které chrlí do ovzduší zcela zbytečně megatuny CO2 navíc oproti motorům vznětovým: [odkaz]
Avatar -
27. 8. 2017 00:09
Re: .
Však u nás je to od 1. 6. taky normální - akorát to z toho článku není moc jasné. Firmy, které získají oprávnění, mohou provádět úpravy legálně a se zápisem do TP, tak jako v Německu.
Avatar - Little Boy
26. 8. 2017 09:37
Silenost
Nevidim jediny duvod proc statu na sebe praskat takovy druh informace... zvlast v bananistanu jako ten nas kde papir je to hlavni a realita v podstate nikoho nezajima. Automobilky se davno prispusobily, jen par natvrdlych lidi to jeste nechape..
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2017 11:18
?
Nie som zástanca chiptuningu, ale prečo je legálne že automobilka za 120k auto pýta cenu a za to isté kde sú malé zmeny v software o 3000 EUR viac? tu by mal štát zdaniť znova tento neoprávnený zisk asi! Tie autá sú navlas rovnaké pri niektorých značkách!
Rozbalit vlákno
5
26. 8. 2017 11:40
Re: ?
Pocuj sudruh, pretoze automobilka nechava vykonovu rezervu a nejde nadoraz. To, ze si niektori myslia, ze ked ide o ten isty motor a len premapovanim RJ dojde k zvyseniu vykonu a uz ziaden iny rozdiel tam nie je, nie je problem automobilky, ale uplna naivita. Auto moze mat rozdielne komponenty, ktore su tiez vykonovo odstupnovane, nejde teda len o SW upravu - tu robi az chiptuning a tiez moze byt na ukor zivotnosti.
Ad2 - nikto ta predsa nenuti kupovat auto od daneho vyrobcu, ked sa ti jeho obchodna politika nepaci(hoci na zaklade bludov), nevidim ziaden normalny dovod, preco by mal stat zasahovat.
Avatar - eLzyx
26. 8. 2017 13:40
Re: ?
je to motor od motoru. Některé motory ačkoliv vypadají stejně mohou mít jiné turbodmychadlo, vstřiky, nebo třeba chybějící proměnné časování ventilů u slabší verze. Ale existují i motory, které jsou továrně podladěné, bez jakéhokoliv HW rozdílu proti silnější verzi. A dělá se to proto, že je to levnější než vyvinout slabší motor, který je potřeba zejména kvůli pokrytí širšího spektra konkurenčních nabídek, případně kvůli daňové zátěži v různých zemích.
26. 8. 2017 14:01
Re: ?
Ano. A je to do značné míry otázka objemu výroby. Čím větší objem mají, tím spíš se jim vyplatí slabší verzi "ošidit" (tedy vyrobit specifické, "slabší" díly). U verzí, které jsou hodně blízko sebe, nemusí dávat smysl dělat odlišnosti (čím menší úspora, tím větší objem by byl třeba). Hraje také roli, jak ten motor vznikal. Se silnější verzí nemuseli původně počítat, což je může donutit udělat víc změn, než by bylo optimální. Protože by ten motor měl splnit nějaké interní požadavky na výdrž.
26. 8. 2017 12:33
Re: ?
Máme relativní svobodu. Je tvá věc, že se třeba špatně rozhodneš. Nikdo tě nenutí to kupovat. Buď ten výkon chceš (s plnou tovární zárukou), nebo ne.

Vem si třeba osciloskopy. Jsou modely, kde i to nejlevnější provedení má stejný hardware jako to nejdražší (např. 1 GHz má stejnou desku jako 6 GHz) a platíš desítky tisíc euro jen za jiný konfigurační soubor. Nemusí se ti to líbit, když máš zájem o lepší model, ale dělá se to kvůli objemu. A také to umožňuje snadný upgrade. Příklad: Keysight 6000X, čtyřkanálový 1 GHz stojí cca. $18k, příplatek za 6 GHz je něco přes $20k (dělá se jako 1; 2,5; 4 a 6). Další desítky tisíc můžeš utratit za software, který má opět i ten nejlevnější, ale je zablokovaný (dnes už nabízí zvýhodněný balíček asi za 5k, což by ti normálně koupilo tak dvě funkce). Stejně tak je zajímavé, že ty stejné funkce jsou u vyšších řad dražší a dražší. A to i u osciloskopů, které stojí na stejné platformě (stejný čip atd.). Jo, člověk si někdy připadá, že s ním vyjebali. :-)
26. 8. 2017 14:09
Re: ?
Tak. Každý nechť si svůj obchod postaví dle svého a my ho můžeme buď akceptovat, nebo jít o dům dál. Vůbec je fajn že tu možnost máme..
Avatar - fOE
26. 8. 2017 16:54
majstrštyk
Koukam jak si redakce dava opet extra zalezet na bombastickem nadpisu, jak jinak si vysvetlit, ze uz ctu snad jeho treti verzi? Kazdopadne takhle, takhle tedy ano. Dostat do nadpisu jeden otaznik a jeste dva vykricniky k tomu? To je mastrstyk. :yes:

Kez by podobna pece byla venovana radeji obsahu...
Rozbalit vlákno
4
27. 8. 2017 06:55
Re: Majstrštyk zoufalců
Ano, mira zoufalosti redakce je vrcholná ;-)
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2017 10:40
Re: Majstrštyk zoufalců
Doufejme že to už je vrchol ;-)
27. 8. 2017 11:12
Re: Majstrštyk zoufalců
Nejsem si jistý :-!
Avatar - Floyd
27. 8. 2017 19:59
Re: Majstrštyk zoufalců
Jako že by se to konečně překlopilo k lepšímu? To nastane, až odtamtud vysmahne Machala >:D >:D >:D
26. 8. 2017 20:52
blbost...
"...Úpravy totiž většinou zvyšují předvstřik tak, aby se palivo vznítilo opravdu už ve chvíli, kdy je píst v horní úvrati..."

Blbost! Palivo sa vznieti podstatne skor, nez je piest v hornej uvrati. Ono totiz chvilu trva, kym palivo dohori. Ak by sa palivo vznietilo naozaj az ked je piest v hornej uvrati, stracali by sme vykon a ucinnost...
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2017 22:28
Cha cha
Na tyhle neustaly zakazy a restrikce se muzu tak leda vykaslat >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2017 10:36
Re: Cha cha
Jasně že můžeš = nechat si načipovat motor i na brutálně vyšší výkon totiž neni zakázaný = viz třeba to sousední Německo kde sou takovejch aut miliony a je to naprosto běžný :yes: :-)

Dneska to konečně bez problémů de i u nás = u tvýho 1.9 TDI třeba +25 kW +100 Nm neni problém

O kolik to máš zvednutý ty?
27. 8. 2017 12:40
Re: Cha cha
Budeš se možná divit ale já to nemám čipnutý vůbec. Nemám náladu jezdit s dýmajícím šrotem. Pokud bych si ale koupil turbo benzín tak ten bych si čipnout nechal vzhledem k tomu, že se to neprojevuje zvýšenou kouřivostí. Kdyby s tím měl být problém na emisích a nešlo by to vyřešit přes známý, tak si nechám vždycky před technickou jednou za 2 roky přehrát původní mapu a pak si zase zajedu nechat přehrát software zpátky. On to totiž není zase takový problém. Úpravci to neoficiálně nabízejí, takže na hypotetickou nelegálnost chiptuningu se můžu tak leda vykašlat.
Avatar - Hammunasakra
27. 8. 2017 12:53
Re: Cha cha
No dneska už žádný restrikce a zákazy nejsou = konečně by to mělo být jako v Německu

Je to zase jen bulvární titulek = typický ACZ
Avatar - dock37
26. 8. 2017 23:20
no!
Príliš dlhý článok na to,aby to bola pravda!!! Potrebujete podporopovať niekoho kto nechce chiptuninng!?Článok na dve veci!!! :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar -
27. 8. 2017 00:07
Re: no!
Možná to ne všichni z článku pochopili. Ale realita je taková, že zatímco doteď byl chiptuning v šedé zóně a nikdy nebyl oficiálně schválený, nyní od 1. 6. je u firem, které projdou homologačním procesem, legální a zapisuje se do TP. Takže ačkoli se palcové titulky snaží od chiptuningu odradit, legislativa chiptuning naopak nově povolila.
27. 8. 2017 01:18
Re: no!
V šéde zóně úplně ne, legální byl a mnoho aut ho zapsaný mělo. To že to bylo komplikované a 99,9% lidí to nedělalo je věc jiná.
27. 8. 2017 07:07
Re: no!
Nepřijde mi, že by se titulek snažil odradit. Jen loví senzaci. Chápu ho tak, že pokuta hrozí tomu, kdo to nemá v pořádku.
27. 8. 2017 01:21
Až na úvodní omyl ok
Škoda úvodu s mylně šířenou informací že to doposud nebylo legální. Bylo. Ale bylo to poměrně komplikované a drtivá většina firem a klientů na to kašlala.
Rozbalit vlákno
4
Avatar -
27. 8. 2017 08:52
Re: Až na úvodní omyl ok
No neexistovala tu žádná firma, která to měla schváleno a pokud někdo chtěl, mohl si auto schválit individuálně, což stálo zhruba 30-40 tisíc korun podle typu vozu za jedno auto, takže to samozřejmě nikdo nedělal. Dnes je zodpovědnost na poskytovateli služby, aby si homologaci zajistil a zákazník s vozidlem nikam na státem pověřenou zkušebnu nemusí. Výkon zapíše přímo schválená tuningová firma s licencí.
27. 8. 2017 10:41
Re: Až na úvodní omyl ok
Možností bylo i více, každopádně se evidentně shodneme že legální to tedy bylo bezesporu i do té nedávné úpravy.
Avatar - Bully_
27. 8. 2017 14:49
Re: Až na úvodní omyl ok
Shodneme se naopak spíš na tom, že to bez homologace legální nebylo nikdy. Legalizovat to šlo, ale za vysoké částky a kdo by to taky vůbec dělal, když nebyl de facto dohledatelný a de iure ani postižitelný.
27. 8. 2017 19:34
Re: Až na úvodní omyl ok
Takže to legální bylo, neb homologace možná byla, přesně to co jsem psal prve. To že to bylo finančně náročné je pravda tak napůl - pro českou firmu a její vlastní úpravu ano, pro nadnárodní společnosti už nikoliv neb to měli zhomologované v jiných státech EU.