Kdyby to snad někdo nepochopil hned z nadpisu, tak toto je další článek v řadě o Škodovce, který se vůbec nijak tématicky neváže k žádnému novému modelu. Prostě jen tak vyšel. Takže to co jsem psal v příspěvku pod článkem Auta na náplavce: Speciálni příloha je už evidentní. Vzhledem k bohaté historii automobilky Škoda se takovýchto "výstřelů do tmy" dočkáme ještě spousty, pád webu na dno to však nezastaví.
On favorit nebyl zas tak hrozny... Ve sve dobe to bylo moderni vozidlo, jen prisel v dobe, kdy se kvalita aut zacala pomerne vyrazne zlepsovat. U Felicie se provedlo par uprav, kde se povedlo vetsinu much vychytat. Snad jedine, co je hodne spatne, ale s cim se nedalo moc delat, je umisteni delici steny dozadu az tesne pod palubku, co se castecne podili jak na mizerne tuhosti karoserie, tak na vyssim hluku, ktery ma na svedomi i topeni umistene v prostoru motoru misto pod palubkou (na druhou stranu se nemusi rozebirat cely interier pri poruse na topeni)
Docela zajimave je, ze karoserie prvnich felicii se vlastne nelisi od poslednich Favoritu a az v prubehu vyroby doslo k upravam a vyztuzeni karoserie, souvisejicim s, ve videu zminovabou, montazi airbagu a VW motoru. Docela by me zajimalo, jestli k tomu Skodovku vedla snaha uvest novy model co nejdrive, nebo neco jineho.
...úkol splněn! O Felicii se tu sice psalo už v červnu tohoto roku, ale úkol zněl jasně. Musí se znovu objevit! Jde o tak zajímavé auto, že zastíní i čerstvé automobilové novinky z celého světa.
Neumím si představit, že si Honza tohle prachsprosté mlácení prázdné slámy vymyslel sám.
Snad námět pro Tarantina: druhý díl parchantů by neměl přívlastek Hanební, ale Ostudní.
Na Feldu rád vzpomínám, byla to totiž poslední spolehlivá Škodovka a nezmar auto s N.D. za pár kč. Vydržela neskutečné věci a kdyby nosné prvky nesežrala rez, jezdí to stále. Všechny ostatní novější modely Škodovky už je předražený šunt s hromadou problémů a hlavně nespolehlivostí. Aspoň jsem Škodovce vděčný za to, že mi s novějšími modely (Fabia, Octavia) otevřela oči a přinutila hledat u Japonců a zase řeším pouze výměny oleje a pneu, jako tomu bylo u Feldy ;-)
Vzpomínám, jak jsem tenkrát (leden 1995) tohle auto kupoval. Nadšení dlouho nevydrželo. V zimě občas auto jelo na 3 válce, opraveno až na 4. reklamaci. Neřekli čím to bylo. Další problém byl s převodovkou. V mrazech "chrastilo" (zřejmě) ozubené kolo 5. PS, opraveno, ovšem záhy se pazvuk objevil zase. Prý nemám řešit, jelikož se jedná jen o "kosmetickou vadu". Auto ale řadilo v pohodě. Dále, při zařazené zpátečce se rozsvícela kontrolka dobíjení. Tohle se nepodařilo opravit nikdy.
Krom tohoto ale auto fungovalo v pohodě. Předchozí Forman, kupovaný v závěru výrobního cyklu, byl absolutně bez vad. Zvlástní, obě auta měla stejný pohon (1.3 BMMT 50 kw).
Taky je tu nějak moc Škodovek, ale už je úterý a myslím, že by se slušilo vzpomenout na Auta na Náplavce... je to takové hezké jubileum jednoho týdne, kdy se náplavka začala plnit auty, ne? >:D
Ale to video je na konci fakt pekne useknuté. To robil skutočný odborník. Ráčkujúci moderátor, to je len čerešnička na šľahačke, to bolo po revolúcii strašne moderné...
měla pouze jednu jedinou chybu, špatnou protikorozní ochranu. Měl jsem GLX z roku 2000, měla už ABS, stavitelnou sedačku, okna a zrcátka v elektrice. Najel jsem s ní 200 000 km, během provozu jsem měnil pouze gumy, výfuky, brzdy a pochopitelně olej. Měla škodovácké rádio a prima schránku na drobnosti pod ním. Škoda, že tím éra českých aut skončila. Její nástupce Fabia byla na blití od prvního pohledu.
To ze predni naprava z Feldy neni delana na litinove bloky je takova urban legend :-) S prichodem VW motoru dostala pevnejsi napravu plus dodatecne vyztuzeni karoserie. To, ze u VW motoru casteji odchazely cepy, mohl mit na svedomi i stabilizator, ktery tahal za ramena, misto za tlumice, jako u modernejsich aut. Pokud se hodil stabilizator na 1.3, odchazely taky rychleji
Jinak vzpera mezi tlumici se vaze k airbagum, ne k motoru - bez aitbagu ji nema ani 1.9
Pravda, Skodovacka 1.6 by byla asi lepsi, ale na 74kW vykonu by si to vyzadalo trochu vic uprav, hlavne v oblasti brzd, nez slabe motory od VW
Pamatuju si jak k sousedům na východě čech tehdy přijela bílá Felda na testovacích značkách...celkem nenápadný a nemaskovaný auto...překvapení přišlo když po nastartování chrochtala >:D První 1.9D . Bohužel tím,že Felda vycházela z Favoritu,nebyla přední náprava stavěná na těžké litinové bloky VW (už p.Hrdlička při výrobě Favoritu poslal k šípku VW když mu nabízeli motor 1.1 který se pak montoval do Trabantů...pro p. Hrdličku byl ten motor těžký a výkonově slabý...škodováckej celohliník byl lepší). Litinové motory dostaly standartně rozpěru mezi tlumiče,ale ta váha na předku byla hodně znát. Škoda že se do produkce nedostala škodovácká 1.6.
kde sa okolo Felicie obšmietajú a opierajú slečny, ktoré vyzerajú a sú zmaľované ako prostitútky. Hotová katastrofa! Kto to chce vidieť, nech pošle e-mail.
... alebo ten článok ležal už dopredu pripravený v šuplíku, len to niekto pokašľal a vydali to skôr ako je skutočné pseudovýročie >:D Ale pripájam sa k domnienke, že kliky ničím nenahradíš a účel svätí prostriedky. :-)
O tých nie veľkých odlišnostiach svedčí aj fakt, že zabudovať prístrojovku z Felicie do Favorita nebol vôbec veľký problém. Síce to potom vyzeralo dokopy tak všelijako, ale proti gustu... >:D
Proč to nevydáte 26.10., kdy bude jakési pseudovýročí? Nechápu jaksi pontu.
Nebo je potřeba do konce čtvrtletí splnit plán kliků na články a Škodfka je ten pravej tahák, na kterej se klikne a je pořádná diskuse? Tak jsem teda kliknul taky a není zač :yes:
Felicie byla pro mne první nové auto se kterým sem jezdil. Sice to bylo v roce 2000 - to už byla možnost si koupit fabii combi, ale já tenkrát zvolil pěknou felicii kombi (1.6 MPI, 14" kola, klimatizace, dálkový centrál....) a během šesti let jsem na ní najel téměř 300 tis- km.
Airbagy v zakladu byly, ale jak kde :-) Pri projizdeni nemeckych inzerci jsem nenarazil na Feldu bez dvou aitbagu a ABS - nevim, zda to byly predpisy nebo si to v nemecku nedovolili. A vetsina limitovanych edici jej mela. Ale tim se nijak nelisila od vozu te doby.
Co povazuji za hnus a nepochopitelne rozhodnuti je, ze verze bez airbagu postradala i deformovatelny sloupek volantu a vyztuhu v motorovem prostoru... Korunove polozky, ktere maji na bezpecnost pomerne velky vliv - volant pak drtil hlavy nebo hrudniky a uchyty tlumicu, umistene pomerne daleko od motorove steny, se casto rozjely od sebe a deformacni zony neplnily svuj ucel.
pozrel som si tvoj sloh o prilohe na naplavce a skutocne ma to rozsekalo ;-):yes:
ale napriklad tu jednicku na webu uz tusim konecne prestali v testoch pouzivat.. mam na mysli to oznacenie pri fotke na zaciatku testu: 1 na webu: najdes ju napriklad pri jaguari XE na tejto stranke [odkaz] .. dnesne testy ale uz toto oznacenie na fotke nemavaju nastastie...
ale suhlas.. keby aj tu "nejlepsi jizdu na webu" proste dali prec asi by to opat len padlo na uzitok ... a ze je autoforum dalej som pisal aj ja uz davno.... ono stejne tu vacsina z nas chodime len debatovat
Ta antikorozni ochrana nebyla tak spatna, problem byl jinde - Felda nemela plastove podbehy/nadkoli. Za lemy, kolem drzaku predniho narazniku a v zadni casti prahu se usazovalo bahno - a prave tam zacnou vsechny Feldy reznout. Videl jsem jednu, co je mela osazene uz z vyroby - a byla cista... Prvni Ocrltavie na tom byly stejne, pak se to timto zpusobem opravilo. Samozrejme, slavne pate dvere to neresi, ale stejny problem mely i mnohem mladsi passaty >:D
Tři odstavečky, to snad nejde ani považovat za článek. Milá redakce, je mi z vás na blití. :no:
Taky si myslím, že si to Mička sám nevymyslel, o to ale hůř. Machalo Machalo, do roka a do dne!!! :no:
Ja bych to tipoval spis na predpisy, zahlidl jsem i Feldu ktera nemela vubec nic. Ani mlhovky, dokonce ani to oplastovani radicky s drzaky plechovek, ktere po faceliftu mely temer vsechny - ale 2 airbagy a ABS to melo.
Problem to neni hlavne proto, ze ve Felicii je nejvetsi kus palubky prave z Favorita >:D Pokud se sunda kulata horni pulka, naskytne se cloveku pohled na temer celou favoriti palubku, vcetne vydechu ventilace na bocni okenka :-)
Tak v tej dobe nemala Škoda v Nemecku žiadne meno, málokto si ju spojoval s VW, skôr sa ľuďom vybavovali spomienky na Favority či 120 M verzie. Proste išli tzv. kórejskou cestou, keď predávali ľuďom za priaznivú cenu značne vybavené autá. Takto podobne to ešte fungovalo aj pri prvých Octaviách či Fabiách pokiaľ sa nemýlim. V našich podmienkach ale Felicia s dvoma airbagmi minimálne do FL bola veľmi zriedkavým javom.
tazko zrovnavat nezrovnatelne... felda vychadzala este z favoritu... uz v case prichodu bola vlastne moralne zastarala... ale napriek tomu to bolo po stranke pouzitelnosti velmi schopne jednoduche a prakticke auto.. svoj ucel to splnilo.. aj ked napriklad bezpecnost bola jej najslabsim clankom... este ani ta nasa verzia vyrobena uz na sklonku zivota v r 2001 ( maj 2001.. fakticky slo o takmer posledny kus ) nemala stale ani jeden jediny airbag v 50kw zaklade... taketo nieco je dnes uz nemyslitelne ale tak bola kusok ina doba este a ine naroky na auta .. vlastne sa ani tak rychlo nejazdilo.. aj tie cesty neboli vsade take rychle a preplnene .... fakt za tych poslednych 10-15 rokov sa svet aut neskutocne zmenil ... jak po stranke technologii vybavy tak aj bezpecnosti ale aj cestnych komunikacii a inych veci... z auta sa dnes napriklad stali v niektorych pripadoch uz akesi "sperky" a doplnky... kym auto kedysi prioritne sluzilo na presun z bodu A do bodu B tak dnes mam pocit ze niektori uz auta beru ako nejake doplnky na ukazovanie sa... kazdopadne zmenilo sa to uz.. svet aut sa meni z roka na rok... a za par rokov uz auta budu vsetko hybridne vajcia s jednopriestorovou kasnou s 22kami kolami... to roznorode caro aut z minulosti sa uz zacina pomaly ale isto stracat...