Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zpátky do minulosti: Podívejte se, jak Škoda v roce 1994 poprvé představila Felicii

Jan Mička Jan Mička 5. 9. 2017 • 16:14
56
33
Zobrazit náhledy (56)
Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 skfe50Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998 Škoda Felicia 1998
V říjnu letošního roku tomu bude 23 let od představení Škody Felicia. Takto to vypadalo během oficiálního galavečeru v jednom z pražských hotelů.

Středa 26. října 1994 byla pro český automobilový trh nesmírně důležitým dnem. Připadlo totiž na něj představení Škody Felicia, všechno se ale odehrávalo trochu jinak, než jak jsme zvyklí z dnešní doby. Automobilka totiž už dopoledne představila vůz veřejnosti, na Karlově mostě jej dokonce slavnostně pokřtila vodou z Vltavy, a teprve poté přišla řada na speciální akci pro odbornou veřejnost, během které bylo možné se s vozem projet. Večer pak v pražském hotelu Atrium proběhl galavečer, ze kterého přinášíme dobovou televizní reportáž.

„Zájemce o nový vůz upoutá zejména jeho interiér, o kterém se dá říci, že odpovídá evropské úrovni,“ říká v reportáži reportér televize Nova Evžen Staněk. Vůz neměl v nabídce veškerou možnou výbavu hned, kupříkladu ABS, předepínače bezpečnostních pásů a airbagy přibyly až v dalším roce. Řeč přišla také na design karoserie, který vychází z Bertoneho Favoritu. Důvodem byl fakt, že vedení koncernu považovalo základní linky karoserie za zdařilé, ale nemalou roli hrály také finance. V reportáži se uvádí, že vývoj Škody Felicia přišel na zhruba 1,2 miliardy korun. Kdyby byl vůz navržen jako zcela nový, stál by vývoj až 5 miliard korun.

Škoda Felicia se nejdříve vyráběla v provedení hatchback, kombi bylo představeno až v červnu 1995. Už v roce 1998 dostala facelift, který se zaměřil zejména na tvary přední části převzaté ze Škody Octavia – byla to „Felicia s novou tváří“. Výroba byla ukončena v druhé polovině června 2001, přičemž celkem vzniklo 1.420.441 exemplářů v nejrůznějších provedeních. Vedle hatchbacku a kombi (včetně N1) se vůz vyráběl i ve variantách pick-up, Vanplus a FUN.

Související články

Témata
7. 9. 2017 07:17
Re: Filda bylo vynikající auto
Ta antikorozni ochrana nebyla tak spatna, problem byl jinde - Felda nemela plastove podbehy/nadkoli. Za lemy, kolem drzaku predniho narazniku a v zadni casti prahu se usazovalo bahno - a prave tam zacnou vsechny Feldy reznout. Videl jsem jednu, co je mela osazene uz z vyroby - a byla cista... Prvni Ocrltavie na tom byly stejne, pak se to timto zpusobem opravilo. Samozrejme, slavne pate dvere to neresi, ale stejny problem mely i mnohem mladsi passaty >:D
Avatar - Hanson
6. 9. 2017 14:13
Filda bylo vynikající auto
měla pouze jednu jedinou chybu, špatnou protikorozní ochranu. Měl jsem GLX z roku 2000, měla už ABS, stavitelnou sedačku, okna a zrcátka v elektrice. Najel jsem s ní 200 000 km, během provozu jsem měnil pouze gumy, výfuky, brzdy a pochopitelně olej. Měla škodovácké rádio a prima schránku na drobnosti pod ním. Škoda, že tím éra českých aut skončila. Její nástupce Fabia byla na blití od prvního pohledu.
6. 9. 2017 08:05
Re: Nostalgie
To ze predni naprava z Feldy neni delana na litinove bloky je takova urban legend :-) S prichodem VW motoru dostala pevnejsi napravu plus dodatecne vyztuzeni karoserie. To, ze u VW motoru casteji odchazely cepy, mohl mit na svedomi i stabilizator, ktery tahal za ramena, misto za tlumice, jako u modernejsich aut. Pokud se hodil stabilizator na 1.3, odchazely taky rychleji

Jinak vzpera mezi tlumici se vaze k airbagum, ne k motoru - bez aitbagu ji nema ani 1.9

Pravda, Skodovacka 1.6 by byla asi lepsi, ale na 74kW vykonu by si to vyzadalo trochu vic uprav, hlavne v oblasti brzd, nez slabe motory od VW
Avatar - KubikCv
5. 9. 2017 22:35
Nostalgie
Pamatuju si jak k sousedům na východě čech tehdy přijela bílá Felda na testovacích značkách...celkem nenápadný a nemaskovaný auto...překvapení přišlo když po nastartování chrochtala >:D První 1.9D . Bohužel tím,že Felda vycházela z Favoritu,nebyla přední náprava stavěná na těžké litinové bloky VW (už p.Hrdlička při výrobě Favoritu poslal k šípku VW když mu nabízeli motor 1.1 který se pak montoval do Trabantů...pro p. Hrdličku byl ten motor těžký a výkonově slabý...škodováckej celohliník byl lepší). Litinové motory dostaly standartně rozpěru mezi tlumiče,ale ta váha na předku byla hodně znát. Škoda že se do produkce nedostala škodovácká 1.6.
Avatar - KubikCv
5. 9. 2017 22:29
Re: Srovnejte s Polem 1994
tak přední okno Fa/Fe je identické >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud