Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!
Zpět na článek
19. 9. 2017 15:03
19. 9. 2017 15:07
19. 9. 2017 15:08
19. 9. 2017 15:19
19. 9. 2017 18:00
20. 9. 2017 07:43
19. 9. 2017 15:30
19. 9. 2017 20:37
20. 9. 2017 07:48
20. 9. 2017 07:31
20. 9. 2017 08:24
20. 9. 2017 08:34
20. 9. 2017 09:27
20. 9. 2017 09:28
20. 9. 2017 11:01
20. 9. 2017 11:07
20. 9. 2017 11:45
20. 9. 2017 13:11
20. 9. 2017 13:59
20. 9. 2017 14:14
19. 9. 2017 15:22
19. 9. 2017 15:34
19. 9. 2017 15:45
19. 9. 2017 16:06
19. 9. 2017 16:20
19. 9. 2017 17:00
19. 9. 2017 17:02
19. 9. 2017 17:37
19. 9. 2017 23:27
19. 9. 2017 17:01
19. 9. 2017 17:20
20. 9. 2017 07:53
19. 9. 2017 17:27
19. 9. 2017 17:48
19. 9. 2017 18:03
20. 9. 2017 08:20
19. 9. 2017 15:17
19. 9. 2017 20:51
19. 9. 2017 21:03
Avatar - Emel
19. 9. 2017 15:03
Mercedes
Hm, to je hodně solidní výsledek... vlastně bez nějaké zásadní modelové novinky. Že by zákazníci vnímali nové motory?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ozzman
19. 9. 2017 15:07
Re: Mercedes
Ty "hrozné" od Renaultu >:D
Avatar - Emel
19. 9. 2017 15:08
Re: Mercedes
Ale prd, Mercedes Kangoo jsem nemyslel :-) , myslím nové šestiválce.
Avatar - fOE
19. 9. 2017 15:19
Re: Mercedes
Ach ty vecny optimisto... :-)
Avatar - woody-alien
19. 9. 2017 16:04
Re: Mercedes
Nech ho, u M-B si tuhle spekulaci může dovolit. ;-) Vysvětlit stejným způsobem nárůst Volva, to by ovšem byl oříšek. >:-[]
Avatar - _Karel_
19. 9. 2017 18:00
Re: Mercedes
Nárůst Volva - mě teda přijde, že Volvo i přes růst paběrkuje.V měsíčním žebříčku (který mi přijde zbytečný) je na úrovni Mazdy. A i v tom půlročním docela bída.Modelů mají dost.
Avatar - woody-alien
20. 9. 2017 06:52
Re: Mercedes
No asi takhle, titulkový M-B má za měsíc nárůst 9%, Volvo 28%. Za celé zatímní období 2017 M-B 9.6%, Volvo 8%. Takže procentuální nárůst tam je. V absolutních číslech to už taková sláva není, to je jasný.
Avatar - Emel
20. 9. 2017 07:43
Re: Mercedes
Volvo má ty nové modely..
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2017 15:30
Re: Mercedes
Jo ty nové motory 2,0 CDI plnící s rezervou Euro6D. >:D Bravo Mercedes bravo diesel !!!
Avatar - woody-alien
19. 9. 2017 15:48
Re: Mercedes
Ani Renault A,B,C-klasse si nemyslel ? :-)
Avatar - euro89
19. 9. 2017 20:37
Re: Mercedes
Nevim, zda jsi to ted myslel ironicky nebo vazne, ale kazdopadne ty ctyrvalce Renault, ktere se davaji do mensich modelu A, CLA, GLA, B, C... jsou opravdu strasny. Nemyslim ted spolehlivost, na to jsou ty motory jeste moc novy a vetsina ma moc malo najeto, ale minimalne na servis je to z pohledu mechanika hruza. 8-s
20. 9. 2017 07:48
Re: Mercedes
Prečo? Skús napísať viac ...
Avatar - Dinar
20. 9. 2017 07:31
Re: Mercedes
Nové motory jsou zatím jen v esklasse, a kolik těch faceliftů se mohlo zatím prodat, pár set, takže motory to není. Spíše nezapomínejme, že oproti ostatním z D3 má Mercedes auta typu citan, vito, třída V, třída X, to jsou čísla navíc, která se hodí.

Každopádně moc nerozumím smyslu podobných článků, rozborů prodejů z čísel jednoho měsíce, a ještě srpna, který je spec. v západní Evropě dost nestandardní. ;-)
Avatar - Emel
20. 9. 2017 08:24
Re: Mercedes
Citan, Vito apod. - dobře dobře, to ale není důvod k relativnímu nárůstu, ne? Ty modely tu byly i loni.

Beru že měsíční čísla jsou celkem o ničem, on má ale Mercedes skoro +10% i za YTD... ok, má to i Fiat nebo Toyota, ale tam je vysvětlením Tipo a CHR.
Avatar - Dinar
20. 9. 2017 08:34
Re: Mercedes
Z takových tabulek se podstaty nedobereš, všechno sečteno dohromady, zajímavá tab. bude až po konci roku - jednotlivé modely ve třídách, to má smysl nějak hodnotit. Soutěžení premiových výrobců v absolutních prodejích mi přijdou o ničem, viz. různé portfolio a předpoklad, že v premii by ta absolutní čísla snad ani měřítkem být neměla, vede to jen k tomu, že na křižovatce pak vedle sebe zastaví dva řidiči coby mercedesí položky ze stejné "tabulky", jen jeden sedí v eskládě a druhý v citanu, renaultu s hvězdou na čele. ;-)
Avatar - Emel
20. 9. 2017 09:27
Re: Mercedes
Jasně jasně, však to byl taky smysl původního zamyšlení... +10% je relativně dost, kdepak se to asi vzalo, když vlastně není žádná podstatná novinka? Když už tu o tom teda hodnou chvíli diskutujeme, tak jsem se podíval na základní modely... a je to E +35%, C +10% (1-6/17).
20. 9. 2017 09:28
Re: Mercedes
Myslím, že se podstaty dobereš, protože tyto statistiky (ACEA) nejsou o Citanech nebo Vitech či X-kách. Ty jsou ve statistice "Commercial Vehicle Registrations" a ne v této, která je o "Passenger Car Registrations". Mercedesu se v Evropě daří a získal docela slušný náskok jak na Audi, tak na BMW. Je to vidět i ze statistik klíčových tříd, C-klasse drtí druhou A4 a třetí 3er, E-klasse drtí druhé 5er a třetí A6 a S klasse drtí druhou 7er a třetí Panameru.
Avatar - Dinar
20. 9. 2017 11:01
Re: Mercedes
Zjevně máš větší přehled, mě by ty statistiky po modelech zajímaly, dej prosím odkaz, to co umím na ACEA webu najít, se vždy týká značky jako celku, po modelech jsem statistiku nenašel. Díky.
Avatar - Emel
20. 9. 2017 11:07
Re: Mercedes
Čísla po modelech jsou na carsalesbase, tam je ale Mercedes včetně LUV
[odkaz]
20. 9. 2017 11:45
Re: Mercedes
[odkaz] rozkliknutím modelu je vidět i červenec.
Avatar - Dinar
20. 9. 2017 13:11
Re: Mercedes
Bezva, díky za odkaz. :yes:

Jen jsem zběžně kliknul na premiovou střední za 1/2 roku 2017 a čtu:
"Audi takes the semgent lead with 110.822 sales, just ahead of BMW with 108.303 sales."
Céčko má dle grafu prodeje kolem 96 tis., ono jde o to, že pod céčkem se prodává vše od sedanu po kabrio, audi i bmw to mají rozdělené, po sečtení 3er a 4er (A4, A5) je to tedy jinak, min. v této třídě C-Klasse konkurenci nedrtí. ;-)
20. 9. 2017 13:59
Re: Mercedes
Ano, to je pravda.
Avatar - Emel
20. 9. 2017 14:14
Re: Mercedes
To máš ale taky carsalesbase, která teda bere data myslím primárně z JATO... a když si klikneš na Mercedes jako takový, tak tam jsou i ta LUV.
Avatar - Uživatel_5340709
19. 9. 2017 15:10
Su klidný,
český soused si korejského souseda drží od těla na délku paže. A dělá to dobře. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
29
19. 9. 2017 15:22
Re: Su klidný,
..no jak se to vezme.V Evropě jo,ale celosvětově je Hyundai o level jinde.
19. 9. 2017 15:34
Re: Su klidný,
no ale Hyundai sa chvali, ze predava najlepsi kombik v Cechach. Teda som myslel, ze im ide o predaje v Europe >:D
19. 9. 2017 15:45
Re: Su klidný,
Víš jak to je..reklamě nesmíš zas tak moc věřit.V reklamách se toho nažvaní,neber je tak moc vážně.Ale i 30 kombi..hmm,moooc hezky
Avatar - woody-alien
19. 9. 2017 15:53
Re: Su klidný,
Takže tedy Hyundai i30 neujede všem ? No, zatím to vypadá, že neujede ani Dacii, resp. ještě ji ani nedojel. :-)
Avatar - white label
19. 9. 2017 15:58
Re: Su klidný,
Tak snad bys nechtěl extra prémiový juondé srovnávat s Dacií, nebo snad chceš, aby Vošu definitivně kleplo... >:D ;-)
19. 9. 2017 16:06
Re: Su klidný,
Nejede..vždyť je to jen auto.Za mě hezké,snad i spolehlivé a kvalitní,ale pořád jen auto.A jen tak mimochodem..dobrý "reklamy" pro změnu na škodofky jsou třeba zde,na acz.
19. 9. 2017 16:24
Re: Su klidný,
To je dle vkusu, na mě příliš banánu a málo auta. Na jakýchkoliv jiných než největších kolech pak spíš jako přetížený kočárek :-|
Avatar - white label
19. 9. 2017 15:49
Re: Su klidný,
Njn, dobrého málo, nejlepšího ještě méně... ;-)
19. 9. 2017 16:04
Re: Su klidný,
A neni to proto, ze na nekterych trzich Skoda neprodava? Treba USA. Smysl ma porovnavat jen trh, kde prodavaji oba, nebo ktery nas zajima. A to je pro nas Evropa.
19. 9. 2017 16:20
Re: Su klidný,
Přesně tak,článek je o prodejích v Evropě.Je jasné,že se zde bude nejvíc prodávat aut evropských značek.Že je Hyundai až vzadejc je logicky.No ale překvapuje mě stagnace(propad) vw.Renault roste,otázka času kdy ho vystřídá na prvním fleku..
Avatar - white label
19. 9. 2017 16:23
Re: Su klidný,
Otázkou času se dá "argumentovat" kdykoli/u čehokoli...
19. 9. 2017 16:31
Re: Su klidný,
Ja myslim, ze Skoda a Hyndai zacinaly na startovni care ve stejne dobe, Skodu v zapadni evrope do zacatku 90tych let vazne asi nikdo nebral a spis naopak, Hyundai mel urcity naskok. Skoda ma v Evrope sice domaci trh v CR, ale CR je mala zeme.. A to jeste az doted Skoda nemela SUV, Yeti snad ani nepocitam.
19. 9. 2017 17:00
Re: Su klidný,
Hyundai je asijská automobilka a je jasný,že např v Evropě nebude prodávat nejvíc aut nikdy.Hyundai bude mít a má větší prodeje třeba v té Asii,kde je domácí zase ona..logicky.A to stejný i Japonci.Evropani jsou možná v tomhle (zbytečně) konzervativní.Narozdíl od USA.
Avatar - Emel
19. 9. 2017 17:02
Re: Su klidný,
K tomu nutno říct, že Japonci nebo Korejci jsou ještě mnohem konzervativnější, v tom smyslu, že preferují domácí produkci. Ekonomicky je to chytré.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2017 17:22
Re: Su klidný,
Na druhej strane aj Hyundai ci Kia vyrabaju niektore modely v europe. Podla tej logiky by ich mali europania preferovst tiez. :-)
19. 9. 2017 17:37
Re: Su klidný,
Jenže Hyundai je samostatná značka, která se nemá za koho schovat. Škodovka je pak VW s trošku jiným kabátem a lepší cenou. Pozice je tedy zcela jiná. Myslíš si třeba, že by někdo v Německu kupoval v takové míře Škodovky a Seaty, pokud by to nebyl převlečený VW?
Avatar - idam.i
19. 9. 2017 23:27
Re: Su klidný,
Presne o tom to je.Pokial by za Škodou nebol VW group mám obavy,že by sa jej ťažšie žilo,hoc by mali sebalepšie auta .Prečo sa v Nemecku a nie len tam oháňajú deutsche kvalitet.Pozri kde je Toyota a to je svetová jednotka.
Avatar - Emel
19. 9. 2017 17:01
Re: Su klidný,
Podle mě je to dané hlavně modelovým cyklem, Golf je na trhu už pět let, Megane je pořád relativně novinka. VW navíc chybí SUV levnější než Tiguan. Nemyslím si, že tam je nějaký dlouhodobější trend ve prospěch Renaultu.
Avatar - white label
19. 9. 2017 17:13
Re: Su klidný,
Jasně, až se naplno rozjede nové Polo (+ T-Roc/T-Cross...) a přijde Golf 8, karta se zase obrátí, takže je to vlastně zase jen ta "otázka času"... >:-[] ;-)
19. 9. 2017 17:20
Re: Su klidný,
Já myslím,že trend tam je..navíc si přičti dieselgate.Prijde mě,že dlouhodobě klesá,stagnuje jen vw,narozdíl od značek koncernu.Možná si lidi tu aféru spojují jen s vw..proto ten pokles+modelová řada též stárne .Zato Renault má modely komplet relativně nové a přesně takové jaké zákazníci chtějí..
Avatar - Emel
20. 9. 2017 07:53
Re: Su klidný,
Renault má modely komplet relativně nové - a o tom to je. Zato za tři nebo čtyři roky je bude mít všechny komplet relativně staré ;-)

Když chceš trendy, musíš koukat na delší časový úsek. Když to vezmu od roku 2010, tak VW osciluje mezi 1.541.890 (2013) a 1.704.547 (2016). Tržní podíl je od 11,20% (2010) do 12,82% (2012). [odkaz]

Renault byl těch 2010 na 1.164.277 a 8,36%, ze kterých spadl na 797.577 a 6,51% 2013 a postupně se vrací (1.094.374 a 7,29% 2016). [odkaz]

I tak měl ale k VW nejblíž v tom roce 2010...
20. 9. 2017 09:58
Re: Su klidný,
Dlouhodobě je to tak, že Renault kdysi byl rovnocenným hráčem s VW a vyráběl resp. prodával v Evropě prakticky stejné množství aut a byl mezi nimi minimální rozdíl (výroba se u obou pohybovala někde mezi 1,3 a 1,6 mio aut a záleželo kdo měl zrovna novinky a podle toho byl vpředu). V letech 1994, 2002, 2003 a 2004 byl vítězem tohoto souboje Renault. Od roku 2005 ovšem nastal velký pád Renaultu až pod úroveň 0,8 mio (2013) ze které se nyní hrabe nahoru 1,1 (2016), ale dosud se nevyhrabal a k jeho bývalé úrovni mu chybí ještě pořádný kus cesty.

VW vs. Renault
2016 1.704.547 vs. 1.094.374
2015 1.699.221 vs. 970.454
2014 1.606.145 vs. 872.486
2013 1.541.890 vs. 797.577
2012 1.608.647 vs. 818.598
2011 1.703.915 vs. 1.068.600
2010 1.558.848 vs. 1.164.277
2009 1.664.443 vs. 1.124.622
2008 1.553.488 vs. 1.082.950
2007 1.610.684 vs. 1.180.115
2006 1.671.551 vs. 1.286.563
2005 1.604.470 vs. 1.577.920
2004 1.550.745 vs. 1.679.288
2003 1.420.458 vs. 1.526.968
2002 1.501.393 vs. 1.561.696
2001 1.613.585 vs. 1.583.400
2000 1.629.687 vs. 1.569.349
1999 1.738.201 vs. 1.662.226
1998 1.577.306 vs. 1.541.891
1997 1.385.501 vs. 1.325.864
1996 1.419.469 vs. 1.290.208
1995 1.287.799 vs. 1.241.584
1994 1.217.235 vs. 1.308.986
1993 1.212.689 vs. 1.195.732
1992 1.574.089 vs. 1.432.445
1991 1.447.522 vs. 1.343.241
1990 1.406.891 vs. 1.315.495
Avatar - _Karel_
19. 9. 2017 18:03
Re: Su klidný,
No, za mě - klidně ať Renault vystřídá VW na první příčce, ale je cca na dvou třetinách prodejů VW, tak to na brzké střídání nevypadá.
Avatar - Joky
19. 9. 2017 17:27
Re: Su klidný,
ticho Škodomile, ještě pár šikovných pokut za ty jejich levárny.....
Schválně jestli budeš dál budeš jezdit ve své modle , až to budou muset prodat a bude
tam napsáno Made In PRC....hehe
Pak za Korejce ještě oblízneš všech 10...
19. 9. 2017 17:48
Re: Su klidný,
Škodomile..cože?
Avatar - Joky
19. 9. 2017 18:03
Re: Su klidný,
to není reakce na tvůj příspěvek.
sleduj " pavouka " příspěvků
Avatar - Uživatel_5340709
19. 9. 2017 21:30
Re: Su klidný,
Nejsem škodomil, bohužel.
20. 9. 2017 08:20
Re: Su klidný,
Též nejsem škodomil,bohudík..
Avatar - speedfred
19. 9. 2017 15:17
...
a nejaké výsledky Alfy tam nemáme?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
19. 9. 2017 15:26
Pocet minusovych znamenek
"Naopak Opel/Vauxhall (-1,6 %) a Ford (-3,5 %) jako jediní z top ten hlásí meziroční pokles registrací, z čehož mimochodem těžil již zmíněný Mercedes-Benz."

Vazne, vazne jen 2x minus v top10? :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2017 15:32
Re: Pocet minusovych znamenek
Vážně z poklesu Fordu těžil Mercedes?
Spíše snad Mercedes těžil z nepříliš dobrých výsledků Audi a BMW.
Zdá se že "elektro" divize BMW moc nepomáhá. :-)
Avatar - woody-alien
19. 9. 2017 15:47
Re: Pocet minusovych znamenek
Kuš....nějakých 4,4% není žádnej pokles....to je spíš nadechnutí před útokem. :-! >:-[]
Avatar - _Karel_
19. 9. 2017 18:07
Re: Pocet minusovych znamenek
>:-[] :yes: To se nepočítá.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2017 15:47
Kde je fostek?
Chyba mi tu to jeho : Mercedes uber alles! :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
19. 9. 2017 16:38
Re: Kde je fostek?
Mercedes má teď jen dvě chyby, falešné výfuky a E se těžko poznává od S a C.
Avatar - wakantanka
19. 9. 2017 17:23
Re: Kde je fostek?
Toto neriesim. Len ze teraz by to jeho vecne pasovalo pod tento clanok jak * na serbel. :-)
Avatar - praděda7
19. 9. 2017 22:50
Re: Kde je fostek?
....AMG....no nekup to.....[odkaz]
19. 9. 2017 16:42
Re: Kde je fostek?
Něco psal, že jede na návštěvu do Číny a podívat se za Kim Čong Unem ...
Avatar - wakantanka
19. 9. 2017 17:24
Re: Kde je fostek?
Zeby cenzura zakozovala aj auto.cz Kurna to sme tu potom jak parta disidentov. :-)
19. 9. 2017 20:51
Fleet
Myslím si, že prodeje automobilů tak nějak hodně korespondují i s tím, jaké státy vlastní firmy mimo svá území. Pokud vlastní Německá firma další firmy v rámci EU, třeba ve Španělsku, Itálii, nakupují se německá auta.To samé platí i pro Francouze atd...myslím že fleet je tak nějak rozdílový, respektive hraje to povětšinou svoji roli.Nemyslím si, že by Německá firma nakupovala, ač je třeba ve Francii, Francouzké auta a tak dále...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
19. 9. 2017 21:03
Re: Fleet
Zalezi o ake auta sa jedna. Na robotu budu riesit TCO a az potom znacku. Ak to budu auta pre management ci ako benefit urcitym zamestnancom sa ten vzorec zrejme obrati. :-)