Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda: Nový koncept s motorem Wankel potvrzen pro Tokio

15 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
zvědavostí! :yes: :yes: :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
...třeba si koupili nějakého Einsteina z koncernu... 😉
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
A teď nemyslím 1,9 TDI 😜 Nejvíc se mi líbí zvuk atmo třírotoru, čtyřrotor turbo taky není špatný, jak na volnoběh by málokdo řekl, že se tam ukrývá třeba 1000 koní >😁

Mazda jede, klasický pístový motor bych bral aktuální Skyactive-G, tahá odspoda, výkon přes 165k je v trojce OK a spolehlivost + spotřeba je snová. :yes:
comper
Wankel pochovala nekompatibilita s beznym uzivatelom. Vyzadoval citlive zaobchadzanie a vela starostlivosti, napriek tomu bola spolahlivost motora horsia ako zo skody 120. Okej na vikendove auto, ale ako daily car neakceptovatelne.
starý_kluk
Člověk by řekl, že Wankel je slepá ulička. Když se ho tenkrát všichni v Evropě a Americe vzdali, tak ho Japonci svou pílí a houževnatostí dotáhli do do Le Mans a užitečného konce. Ale co dál s těsněním lišt a průběhem spalování. Nepomohlo víření a vrstvení směsi, tlaky v lištách (tření, mazání?), .... vše se projevilo jako negativum někde jinde a navíc emisní předpisy byly rychlejší.

Motor Wankel je obecně velký příklad toho, jak geniální nápad (s krouživým pístem) sebou přinese těžkosti, které výhody nápadu mažou a jejichž vyřešení je nakonec geniálnější, než nápad sám - a mnohdy vyřešit nejdou.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jako že wankel bude opět super na jízdu, o tom nepochybuju, jen jak se jim podaří zakouzlit s emisními limity.
Machbuster
Je to v pytli >😁 Ja ted koupil super LEXUS a zase budu jeste muset i novy wankel 2020, to abych uz z te prace ani domu spat nechodil >😁 😄 😄 tesim se moc na novy koncept.
Avatar - praděda7
praděda7
Já to neměnil, měnil to machr na rotary....já jen valil oči..... 😉
Avatar - Emel
Emel
No takhle... za půl hodiny jsi možná vyměnil těsnění, když už jsi měl vyndaný motor z auta, všechno připravené, motor rozebraný, očištěný atd. Ani tak si tím nejsem úplně jistý, ono napasovat všechny ty lištičky a pružinky je docela piplačka.

Navíc... tohle je řešení pro někoho, kdo kupuje staré FC za 1000€, ne pro kupce nového auta.
Avatar - praděda7
praděda7
V Austrálii byly RX2 Capella, RX3, RX4 i RX5 daily drivers i race cars......... 😄
starý_kluk
Ano, hybrid by zřejmě Wankelův provoz zlepšil. Musel by to být nejlépe sériový hybrid, kdy by se Wankel vůbec neúčastnil trakce a běžel by si v ideálních otáčkách a zatížením (kdy má nejlepší možnou tepelnou účinnost), na něž by byl vyladěn a hnal jen generátor do mezi-aku. Ale zřejmě i tak by se nedosáhlo uspokojivých parametrů se spotřebou oleje, spalování, mechanických ztrát, .... Inu, výhoda absence vratných sil přinesla jiné těžkosti - viz zde jinde.
Avatar - praděda7
praděda7
Wankel pochovaly emise...nic víc a nic míň. Těsnění se dalo vyměnit na kuchyňském stole za půl hodiny. Byl sem u toho.... :-!
Avatar - feroj
feroj
urobiť to ako u Ferrari? ... Mazda vyčlení časť automobilky, ktorá bude robiť nastupcu RX8 (RENESIS?)ako samostatná "malá" automobilka... a dostane výnimku na emisie :-!
Avatar - removed
removed
Já myslím, že je to jen taková zábava pro mazdí nerdy.
Do série se nikdo nepožene.
Každopádně, s dvanácti válcem by to byla roztomilá lahůdka...
Avatar - Emel
Emel
Hezkých konceptů už tu bylo dost, teď by to fakt chtělo nějaký posun směrem k sériové produkci. Ono motor (16X) už snad byl víceméně hotový.

Zajímavé je to s tím hybridem, to by se nabízelo jako cesta z emisních problémů, která v podání Hondy nebo nakonec i BMW zřejmě funguje...