Novinky
A teď nemyslím 1,9 TDI 😜 Nejvíc se mi líbí zvuk atmo třírotoru, čtyřrotor turbo taky není špatný, jak na volnoběh by málokdo řekl, že se tam ukrývá třeba 1000 koní >😁
Mazda jede, klasický pístový motor bych bral aktuální Skyactive-G, tahá odspoda, výkon přes 165k je v trojce OK a spolehlivost + spotřeba je snová. :yes:
Mazda jede, klasický pístový motor bych bral aktuální Skyactive-G, tahá odspoda, výkon přes 165k je v trojce OK a spolehlivost + spotřeba je snová. :yes:
Člověk by řekl, že Wankel je slepá ulička. Když se ho tenkrát všichni v Evropě a Americe vzdali, tak ho Japonci svou pílí a houževnatostí dotáhli do do Le Mans a užitečného konce. Ale co dál s těsněním lišt a průběhem spalování. Nepomohlo víření a vrstvení směsi, tlaky v lištách (tření, mazání?), .... vše se projevilo jako negativum někde jinde a navíc emisní předpisy byly rychlejší.
Motor Wankel je obecně velký příklad toho, jak geniální nápad (s krouživým pístem) sebou přinese těžkosti, které výhody nápadu mažou a jejichž vyřešení je nakonec geniálnější, než nápad sám - a mnohdy vyřešit nejdou.
Motor Wankel je obecně velký příklad toho, jak geniální nápad (s krouživým pístem) sebou přinese těžkosti, které výhody nápadu mažou a jejichž vyřešení je nakonec geniálnější, než nápad sám - a mnohdy vyřešit nejdou.
Já myslím, že je to jen taková zábava pro mazdí nerdy.
Do série se nikdo nepožene.
Každopádně, s dvanácti válcem by to byla roztomilá lahůdka...
Do série se nikdo nepožene.
Každopádně, s dvanácti válcem by to byla roztomilá lahůdka...
Wankel pochovaly emise...nic víc a nic míň. Těsnění se dalo vyměnit na kuchyňském stole za půl hodiny. Byl sem u toho.... :-!
Wankel pochovala nekompatibilita s beznym uzivatelom. Vyzadoval citlive zaobchadzanie a vela starostlivosti, napriek tomu bola spolahlivost motora horsia ako zo skody 120. Okej na vikendove auto, ale ako daily car neakceptovatelne.
No takhle... za půl hodiny jsi možná vyměnil těsnění, když už jsi měl vyndaný motor z auta, všechno připravené, motor rozebraný, očištěný atd. Ani tak si tím nejsem úplně jistý, ono napasovat všechny ty lištičky a pružinky je docela piplačka.
Navíc... tohle je řešení pro někoho, kdo kupuje staré FC za 1000€, ne pro kupce nového auta.
Navíc... tohle je řešení pro někoho, kdo kupuje staré FC za 1000€, ne pro kupce nového auta.
Zajímavé je to s tím hybridem, to by se nabízelo jako cesta z emisních problémů, která v podání Hondy nebo nakonec i BMW zřejmě funguje...