Parádní článek. Musím se přiznat, že jsem sám byl docela překvapen, když jsem zjistil, jaké možné 3D modely pro tisk se dnes dají na internetu internetu najít. Jen tak mimochodem, kdyby někdo nevěděl, kde je hledat, tak tady https://sharplayers.cz/…isk-v-roce-2020/ mají docela užitečný přehled webů, odkud lze 3D modely stáhnout.
Jestli chcete kvalitní tiskárnu za dobré peníze, tak já mám ve firmě tuto https://www.nc.cz/…er_d301156.html, tiskne denně, tiskne velice přesně a kvalitně.
Vybírejte ji určitě podle použití, na co ji potřebujete, kvalitní 3D tiskárna se dá koupit už za 15 tisíc, ale pokud ji chcete například do firmy, tak budete potřebovat kvalitnější tiskárnu.
MB a Porsche je neco jineho. Povalecne automobilka mnohdy ma a predvalecne zada u dodavatele. Ten je davno koupeny nekym, ale dedci zajdou do archivu, vetsinou vykres najdou. Mladi barevni s ochmyrenyma bradama na prototypove dilne si vyzkousi udelat neco, co znaji jen z cernobilych fotek firemniho muzea. K vseobecnemu nadseni je vyrova tehnejsiho dilu technologicky jednodussi nez dnes ...Na vsechny soucastky to vhodne neni, ale na male plastove cicince exotickych tvaru je 3D super. Sam jsem nedavno nechaval tisknout ozubene kolecko pro nahon pocitadelka ujete vzdalenosti v kamaradove youngtimeru.
VW ti dodá jakýkoliv díl na jakékoliv VW auto vyrobené kdekoliv, třeba na brouka z Mexika nebo z Brazílie. Mají digitalizované staré katalogy náhradních dílů z papírových výkresů a stačí si vybrat a objednat. A celé to provozují na ofiko stránkách pod sekcí volkswagen-classic-parts.
Porsche i Mercedes jsou jedny z mála automobilek, co se o své kulturní dědictví starají a podporují veteránisty dostupností náhradních dílů. V podstatě nic není nemožné nevyrobit znovu. Údajně by takto mělo fungovat i BMW, Volvo (ale u těch nevím, jak je to teď pod čínskou vládou), nebo u Jaguaru.
Jiné automobilky po uplynutí ochranných legislativních lhůt sešrotují většinu náhradních dílů, co mají skladem a zákazníky posílají do autosalonů pro nová auta, případně k druhovýrobcům dílů, nebo na vrakoviště hledat použitelné díly. A jsou i automobilky, které aktivně brání výrobě některých dílů. A to je např. VW (byť je to trošičku pochopitelné, protože součástí designu dílu je i logo VW)