Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.
Zpět na článek
Avatar - kari.laz
22. 9. 2017 09:13
To už snad nestojí ani za komentář, ale přemůžu se...
Lepší Peugeot s lepším motorem a 6st vs 5st převodovkou prohrál na design ze čtyřokou "zrůdičkou". Rozkaz zněl jasně, Octavia nesmí prohrát.
Vážně tohle máte v auto.cz zapotřebí? To opravdu chcete potvrdit, že patříte k odpadu, jako například autosalon na Primě? Občas se dají zavřít obě oči a pokusit se najít důvod, proč autor testu rozhodl jak rozhodl, ale občas už to nejde ani kdyby jsem si oči vypíchl, jako například v tomto testu. Je smutné, kam až můžete klesnout.
22. 9. 2017 08:46
je to historicky moment!
poprvé v historii prohral vetsi kufr. Presto, ze s dojezdovou rezervou je kufr Peugeotu o dost vetsi, vetsi je také tolik dulezita sirka mezi podběhy, známka za kufr je u obou stejna!
ze peugeot nenapraska tyhle ctyroky oblude, která vypada jak chudej pribuznej ve vnejsim designu, to jsem opravdu necekal. lepsi podvozek a motor peugeotu? cert to vem.

Vyhrava silhava OOOOctavia.. :no:
22. 9. 2017 08:24
Re: Kdo vyhrál?
Tak se tím pomalu pročítám a nemohl jsem se pousmát:

"z kdysi nudné a přísně konzervativní Octavie se stalo výrazné auto. Čtyři oči sice nepadly do vkusu každému a z některých úhlů skutečně mohou vypadat zvláštně, za Octavií se ale nyní nepochybně otočí více lidí a navíc rychlá expanze „čtyřočka“ na českých silnicích dokazuje"

Nevím jestli použili nějaký dotazník, ale popravdě, když už na Oktávku padla řeč, tak s každým jsem se shodl, že ty světla jsou děs. A že se otočí víc očí? No za Multiplou nebo Rextonem se taky otočilo hodně očí... A hodnotit rychlou expanzi díky designu světel, to už je fakt k smíchu.
22. 9. 2017 10:11
Skoda vs cely Svet 28:3
Seat Ibiza ST vs. Škoda Rapid – víťaz Škoda Rapid
Hyundai i10 vs. Škoda Citigo – víťaz Škoda Citigo
Opel Astra Sports Tourer vs. Škoda Octavia Combi – víťaz Škoda Octavia
Škoda Octavia Combi vs. Peugeot 308 SW – víťaz Škoda Octavia
Škoda Citigo vs. Peugeot 108 – víťaz Škoda Citigo
Nissan X-Trail vs. Škoda Octavia Scout – víťaz Škoda Octavia
Hyundai ix35 vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yeti
Jeep Renegade vs. Škoda Yeti – víťaz Škoda Yeti
Opel Corsa vs. Škoda Fabia – víťaz Škoda Fabia
Škoda Fabia vs Hyindai i20 - víťaz Škoda Fabia
Škoda Fabia Combi vs. Seat Ibiza ST vs. Renault Clio Grandtour- víťaz Škoda Fabia
Ford Fiesta vs. Mazda 2 vs. Škoda Fabia - víťaz Škoda Fabia
Škoda Superb vs. Volkswagen Passat - víťaz Škoda SuperB
Ford Focus ST TDCi vs. Škoda Octavia RS TDI - víťaz Škoda Octavia RS
Hyundai i30 Kombi vs. Škoda Octavia Kombi - víťaz Škoda Octavia Kombi
Mazda CX-3 vs. Škoda Yeti - víťaz Škoda Yety
Seat Ibiza vs. Škoda Fabia - víťaz Škoda Fabia
Škoda SuperB vs. Mazda 6 - víťaz Škoda SuperB
Jaguar XF 20d vs. Škoda Superb 2.0 TDI - víťaz Škoda SuperB
Fiat Tipo 1.4 vs. Škoda Rapid 1.2 TSI - víťaz Škoda Rapid
Seat Ateca vs. Škoda Yeti - víťaz Seat Ateca
Opel Astra 1.0 Turbo vs. Škoda Octavia 1.0 TSI - víťaz Škoda Octavia
Citroën C3 1.2 PureTech vs. Škoda Fabia 1.2 TSI - víťaz Škoda Fabia
Mini One vs. Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo- víťaz Škoda Fabia
Ford Edge 2.0 TDCi vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI - víťaz Škoda Kodiaq
Mitsubishi ASX 2.2 DI-D vs Škoda Yeti 2.0 TDI - víťaz Mitsubishi ASX
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI vs. VW Golf Variant 2.0 TDI - víťaz Škoda Octavia
Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG vs. Kia Sorento 2.2 CRDi A/T - víťaz Škoda Kodiaq
Peugeot 5008 GT 2.0 HDI vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 - víťaz Škoda Kodiaq
Kia Picanto 1.25 GT vs. Škoda Citigo 1.0 MPI MC - víťaz Kia Picanto
Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi - víťaz Škoda Octavia

Vsetky porovnavacie testy auto.cz od roku 2014 doteraz, ktorych sa zucastnil nejaky model Skody. Jednoducho sa zmierte s tym, ze Skoda vyraba bezkonkurencne najlepsie auta na svete.
22. 9. 2017 08:30
Re: Ať už
Takže hlučnější motor,hlučnější podvozek,horší výbava a výrazně vyšší cena překonává tišší motor, tišší a komfortnější podvozek a výrazně nižší cenu..?!A jsme opět u "skryté" reklamy..
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 09:18
Re: Kdo vyhrál?
Nekomplikuj to tomu Burešovi [odkaz] už takhle to měl těžký >:-[]
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 09:06
Re: Kdo vyhrál?
Myslíš v tom interiéru kde má Pažout lepší sedačky? ;-)

Je to prostě klasická komedie = tentokrát má větší kufr = širší vyšší delší s nižší nakládací hranou než Okta = tak to posuneme jinam = ve všem lepší kufr + lepší přední sedadla sou prostě málo

V Oktě navíc trochu schod, Pažout skutečně rovná plocha = fakt to měl dneska pachatel testu těžký :-)

Naštěstí tam máme ten design = tim to doženem = a design šilhavý Okty = to je jistota = ten se přece líbí každýmu >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2017 08:31
Re: Kdo vyhrál?
Můj vlastní duševně-designový boj ;-) : Při premiéře čtyřočky trochu rozpaky, trochu překvapení, ale říkal jsme si, že na živo to bude snad lepší. Po pár setkáních naživo jako dobrý, ale .................... A teď když se s ní setkávám každý den /přítelkyně ji má jako sl. auto/ - křivky svírají podivné úhly, mimo předního pohledu maska chladiče tvoří podivný "zobák", nevyvážené, s každým dalším setkáním je to nepovedený "fc".
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 08:18
Re: Kdo vyhrál?
U Davida Bureše je to napVWostá jistota :-)

Drtivě lepší cena, nedunící lepší motor, překvapivě stejný jízdní vlastnosti = ale design škodovku zachránil a vytáh jí na vítězství :yes: >:D >:-[]
22. 9. 2017 09:13
Výkon
Přemýšlím, jak se mám vyjádřit k tomu, že Vaculíkově Octavii naměří 99kW a tenhle kus s prakticky stejnym motorem dostane napráskáno od stodvacetikoňového Peugeota rozdílem třídy. Jen převodovkou to nebude.
24. 9. 2017 11:35
naprostý souhlas
Asi to bude znít komicky, ale tenhle test mě při nedělním ránu pobavil – přesně tento „test“ prožíváme v rámci rodiny už přibližně rok.
Začnu ale popořadě. Jsem rodilej pežoťák. Kousek od nás bydlí soused, co vozí z Francie pežoty a tak naše rodina (soukromě) nejezdí v ničem jiném – začátky byly v malé 106, s příchodem partnerky přišla 306, s miminkem jsme pořídili 406, pak přišla celkem pohodová 307 a nakonec půl roku utrpení s 407. I když se přiznám, že člověka co má na svědomí (kvalitu) 407 bych s chutí umučil kuchyňským nožem, šli jsme i přesto dál pěžotí cestou – 308 sw. Paralelně s tím jsem měl možnost porovnávat konkurenci, protože moje služební auta byla hodně různorodá – bylo jich téměř ke dvěma desítkám – od Felicie (1.9d), přes mazdy (323, 626) až třeba po touran.
A teď jsem vyfásnul právě testovanou octu. Obě auta máme přibližně rok a ačkoliv se to spoustě lidí tady nebude líbit, s testem naprosto souhlasím. Z hlediska mého úhlu pohledu jsou pro mě klíčové 3 věci:
1) poloha za volantem. Jsem příznivce novinek, ale i jako zarytej pežoťák musím říct, že se ikokpit prostě nepovedl. Mám 185 a střídám se s manželkou co má 165 – v oktávce dám sedadlo níž, upravím, zpětný zrcátka a jedu. V pežotu mě hledání tý správný pozice zabere i pět minut. A i když si dám extra záležet, stejně mám pocit že to úplně není ono.
2) odkládací prostory. Sedneme s manželkou do auta, vyndáme klíče + mobily – a v pažoutu je to problém. A to už nemluvím o tom, když si chcem oba dát kafe (a nedejbože vzít láhev s vodou).
3) síťový program/háčky v kufru. Jsme početná rodina a vzhledem k tomu, že děti jsou ve „vývinu“, máme spotřebu jako malé městečko – velký nákup 2x týdně je naprosto běžný. Pokud bych měl označit věc, která mě v pežotu nejvíc iritovala byla to nutnost pokaždé hledat nákup po celém kufru. Stačilo projet prudčeji zatáčku, nebo nejet 20 po kruháči a i když jsem se snažil tašky v kufru co nejlépe zapřít. Stejně to spadlo a rozházelo se. Ačkoliv je to prkotina, považuju háčky v kufru (a síťový program) za dar od boha.

Je mi naprosto jasné, že se objeví velké množství negativních reakcí, které mě budou označovat za „…píp…“, protože si neuvědomuju že pežot má lepší tohle, a tohle a tohle… nebo že jsem placenej škodovkou atd. Takže to ještě jednou zopakuju – jde o můj prakticko/rodinný nezávislý pohled a chápu, že někdo může mít jiná kritéria. Já ale po roce souběžného provozu obou aut můžu bez výčitek prohlásit, že pro mě je (i jako pežoťáka) lepším a praktičtějším autem oktávka…
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 09:46
Re: je to historicky moment!
Design šilhavý O3 neni tragedie = ale taky to neni to čim by měla nad lepšim motorem, líp odhlučněnym podvozkem, většim kufrem, o dost nižší cenou atd. vyhrát. A tenhle test Okta vyhrála díky designu = fakt špatně :-!
Avatar - Jaros71
22. 9. 2017 09:07
Re: je to historicky moment!
Souhlas...tragický facelift a vítěz Octavia díky designu?
VTIPNÉ ! 8-s
Jenže Peugeot je nepoužitelný pro mne z hlediska strašného interieru>
i kokpit je šílenost , stísněný prostor fakt..pěkný design karoserie frantíka nezachrání.
Řazení je u francouze průměr , motory oba nic moc..takový Fiat má JTD lepší , stejně jako Opel...jenže ten u PSA asi nebudou využívat..jejich škoda.

Obě auta vzadu bez multilinku...jezdit to dobře nemůže.
Vzal bych VW Golf , ideálně ale s 2.0 TDI.
VW navím má nyní akci kombík bez příplatku , takže sleva -30 tis..
Golf nemá tragický facelift a interier je lepší než u Škody i Pažouta.
Má víceprvek vzadu a mnohem lépe jezdí. :-!
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2017 08:23
Ať už
je to plichta, nebo možná o fous má navrch Peugeo /těžko říci/, .................... musím se smát, co všechno snese koncernový papír. Když člověk porovná tabulky továrnách údajů, má jasně navrch Octavia, přitom test ukázal něco jiného. :-!
22. 9. 2017 08:15
Kdo vyhrál?
Tak schválně, ještě jsem to nečetl, o SW nic nevím - nezajímá mě. Ale vsadím se, že vyhrála Škodárna a nebo nebyl vítěz.
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 08:50
Re: Kdo vyhrál?
Právě že ne = Pažout je ve všem kultivovanější s lepšim motorem a má i větší kufr = škodovku zachránil fakt jen ten výrazně lepší design >:D >:D >:-[]
22. 9. 2017 08:54
lol
staci si prejst tu uvodnu tabulku a je jasne ze octavia nema narok (aby mala podobnu vybavu, tak musis ist vyssie ako fresh a pekne doplatit), ale nakoniec to sokujuco na
auto.cz vyhrala:) a motor 1.6 tdi s 5kvaltem, to je uplna parada:)))
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 09:35
Re: To už snad nestojí ani za komentář, ale přemůžu se...
Nemůže to vynechat = to je ta kapitola kvůli který jinak skoro ve všem lepší Pažout prohrál >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
22. 9. 2017 08:57
Re: Kdo vyhrál?
Jenomže ten kufr u Peugeotu ukradl prostor z interiéru. ;-)
Avatar - removed
22. 9. 2017 10:10
povzdech... nikoliv hejt
Ach ano, rojí se těch čtyřokých pavoukovců v Praze čím dál víc. Chodím po ulicích a snažím se nebýt negativní vocas, ale stejně mne bolí u srdce, neboť touha po estetice mi nedovolí býti naprostým ignorantem. Ač jsem se přesvědčoval snad tisíckrát, že si zvyknu, nepřesvědčil jsem sám sebe. Možná proto, že jsem o kráse přední masky Octávie nebyl přesvědčován ani nikým z blízkého či dalekého okolí.
I korporátní parkoviště se začíná plnit čtyřokými Octávkami. Všiml jsem si zajímavého, pravděpodobně podvědomého, efektu. Nikdo z uživatelů čtyřoček již na své parkovací místo necouvá tak, jako tomu bylo dřív. Každý (a když píšu každý, tak myslím každý uživatel čtyřočky) zaparkuje tak, aby ten čumák nebyl na očích, čili čumákem co nejblíž stěně kancelářských budov. I náš fleet manager musí čelit nespokojeným poznámkám rozmazlených děvčat z HR, ba dokonce mu jednou už ruply nervy a musel rázně a hlasitě vysvětlit, že on není autorem designu současné Octávie.
Korporátní kolegové z Francie nás častují svými posměšky, neboť v době, kdy tuto designové zemětřesení nikdo nečekal, bavili jsme se svorně na jejich účet, když Renault vyslal do boje své Talismaní a Méganní mrože se svými kly. Kdybychom jen věděli, co nám na rozloučenou vyšle do světa pan Kabáň a spol… jistě bychom byli umírněnější…
A Peugeot? Jasně… všechno na dotykáč… tohle raději nebudu komentovat. To je typický nepřímý důkaz toho, že i dnes by vzhledem k francouzské schopnosti domýšlet vlastní činy byla Paříž pravděpodobně anexována kýmkoliv do tří dnů.
22. 9. 2017 09:08
politics
blázni čekající test, že vůz, ve kterém jezdí desetitisíce Čechů je horší než francouzský výrobek ... jak by k tomu přišly firmy, že svým zaměstnancům nedají k jejich práci odpovídající vůz
Avatar - Emel
24. 9. 2017 12:07
Re: Argumenty...
...až do doby, než si zase koupíš Golfa místo Focuse... pak bude zase vše naopak, se zpětnou platností >:D
23. 9. 2017 07:59
5 kvaltu za pul mega
To docela nestiham.
Me v zivote nenapadlo, ze v r. 2017 budou mit Oktavky 5 stupnovou prevodovku.
To je proste blbej vtip pri cene 500 tisic.

Tohle jsem resil nekdy pred 7 lety 2010, kdyz jsem si kvuli tomu radsi koupil Golfa (benzin). Ze to budou skodovce zakaznici tolerovat o dalsich 7 let pozdeji, to by me ve snu nenapadlo :-)
Avatar - _Karel_
22. 9. 2017 15:17
"souboj"
Sám bych z těch dvou aut dal přednost jednoznačně oktávce, nejlépe s HDI.
Ale jak sám nesnáším fandy, co hledají slovíčka, která by se mohla jevit nespravedlivá, sám mám teď problém nedělat totéž. Věta "Na to Francouz umí odpověď leda tak kolejnicovým systémem" na mě působí jako červený hadr.Když pominu, že kufr Peugeotu vypadá stejně dobře jako kufr Audi, pak kolejnicový systém rozhodně není žádné "leda", je to skvělá věc. A určitě mnohonásobně hodnotnější, než plastový háček za 5 korun. Na druhou stranu - za těch 5 korun tam ty háčky Peugeot taky mohl dát.
22. 9. 2017 11:26
Re: Inak
Ako bezny smrtelnik bez fleet, som na octaviu vedel zohnat 15% a na 308 mi dali 15 bez pytania, skoncilo to na 22%. Kazdopadne po zlavach bola porovnatelna octavia o 4k drahsia a bolo to horsie auto po mnohych strankach - niec sa povedalo aj v clanku a nieco nie.
22. 9. 2017 10:20
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
No tak to je mazec. Myslím že by to měl někdo vyšetřit, naprostá nevyváženost. >:D

Sice se smějeme, ale spiše je to smutný a hlavně ty lidi co se pod tím podepisují, to jsou fakt charakteři.Ale možná jen dobře vybírají vždy horší konkurenci.

;-)
22. 9. 2017 10:19
Tabulky??
Je zajímavé že tady chybí srovnávací tabulka spotřeby a zrychlení. Asi to už není důležité.., teď se vyhrává na ničím neměřitelný design. Hmmm... kam jsme se to dostali???
22. 9. 2017 10:01
Octavia SW
Zaujímavý výsledok, veľmi zaujímavý. Čo je troška smutné, že pokiaľ by aj náhodou bodovo vyhral Peugeot, na predaje Octavie v krajoch českých (a Slovenských) to nebude mať žiaden vplyv.

Pri motore je to jasné, možno by snáď niekomu vadila tá turbo-diera pri Peugeote (aby sa bolo čoho chytiť). Chod prevodovky bude asi u Škodovky lepší, ten chýbajúci stupeň to ale bohato vykompenzuje. Podvozok, tam si každý vyberie to svoje.

V interiéri to bude už zložitejšie, predsa len tá podivná architektúra Peugeotu nebude sedieť každému, taktiež ovládanie klimatizácie iba cez dotykovú obrazovku je obrovské mínus (auto bez klasického ovládania klimatizácie proste automaticky z výberu vypadáva u mňa), snáď to ďalšia generácia porieši. A tiež to možno niekomu nepríde až také dôležité. K poznámke ale, že v Octavii je všetko tam, kde to čakáme - tam to bude tým, na čo je človek naučený a ako mínus u jedného a plus u druhého by som to nebral. Sedenie vzadu? Priestor je jedna vec a bude prekážať jedincom nad určité rozmery svojej telesnej schránky, kvalitu sedenia zas ocenia tý, čo sa naskladajú aj do toho menšieho bez akéhokoľvek pocitu diskomfortu. A konečne - kufor. To, na čom si Škodovka zakladala veľmi dlho (aj keď často neprávom - vlastná skúsenosť s "litrami" Škody), stratila. Ono to zas vlastne vôbec nie je problém (tých pár litrov), problém to je len v kontexte toho zakladania si na tomto parametre.

K dizajnu nakoniec len, mám síce radšej jednoduchšie línie, ale zjavne sa aj tu dá čo-to pokaziť. Pokiaľ sa tie disproporčné svetlá niekomu páčia, potom sa nečudujem, že aj tú Multiplu si niekto kúpil dobrovoľne. Dúfam, že nikto nečakal pokles predajov Octavie len kôli nepeknej prednej časti (tie predaje fakt nie sú dôkazom toho, že ten predok je podarený, nebodaj ešte príťažlivý). Proste vnútorné svetlá nejako zanikajú v maske a tie bočné vypadajú ako hmlovky z Citiga nahodené na masu hmoty Octavie... Peugeot je proste Peugeot, niekomu sa páčiť bude, inému nie, ale žiadnu výraznú chybu nemá.

Aj keď sa dajú nájsť nie práve dobré riešenia u oboch (tak, ako aj dobré), tomu tunajšiemu bodovému hodnoteniu naozaj nerozumiem. Kvalitu Octavie by nijako neznížil ani opačný výsledok. Nakoniec je ale dobre, že každý si môže vybrať, a konkurentov v triede je viac ako dosť :-)
Avatar - kari.laz
22. 9. 2017 10:01
Re: To už snad nestojí ani za komentář, ale přemůžu se...
Ten test je mimo celý a tím designem to jen potvrdili.
Avatar - kari.laz
22. 9. 2017 09:59
Re: To už snad nestojí ani za komentář, ale přemůžu se...
Budeš se divit, ale stalo se to.
Každopádně pokud chtějí testy dělat tímto způsobem, psát 75 článků denně o autech na náplavce ve stylu "Neuvěřitelné, tomu nebudete věřit..." a uvnitř článku napsáno "auto se posunulo o tři metry dopředu a je nyní vidět jeho přední kolo" Tak to pro mě bude stejný odpad jako autosalon.
Mají tu i dobré články, ale poslední dobou z toho dělají čím dál častěji bulvár a komedii.
22. 9. 2017 08:36
Re: Ať už
njn, přitom by stačilo dílčím hodnocením přiřadit různou váhu....
takhle je to jako test časopisu žena a život... vnější vzhled má stejnou váhu jako jízdní vlastnosti >:D
Avatar - rohYpnol
22. 9. 2017 13:56
JASNO
tak zatímco venku máme neustále zataženo a honí se mračna, tak tato srovnávačka nám udělala hned na začátku jasno, že. Srovnávat francouze s autem o oktávu výš, to už chce odvahu. No, o vítězi snad nikdo nepochyboval.

Takže závěr je napsaný správně, vše vyšlo a dopadlo jak mělo. Gratulujeme ke standardně odvedené práci... Víkend může začít >:-[] :-!
Avatar - Hammunasakra
22. 9. 2017 08:56
Re: Ať už
Těch 600 t. vs 750 t. za hlučnější auto s menšim kufrem to Burešovi trochu zkomplikovalo = ale nedal se a řek si: VWždy zVWítězíme :-)
22. 9. 2017 18:09
Re: je to historicky moment!
Na to musím zareagovat, větší hlouposti jsem ještě neslyšel. Co je interieru 308 tak strašného ? Co je iCocpitu šíleneho ? Řazení je u 308 naprosto precizní. PSA HDi je je špička ve třídě a rozhodně se mu může Fiat a Opel možná přiblížit nebo i rovnat, ale v žádném případě bych Oplem Peugeota nenahradil.
9 z 10 pacientů nepozná, že má vzadu trubku nebo multiněco ! A co znamená že Golf lépe jezdí ? Co si mám pod tím představit ? To jsou hrozné kecy.
Avatar - KANKUNEN
22. 9. 2017 09:52
Že je interiér v Peugeotu šaškárna dokazuje
i sám Sebastian Loeb. V závodních Peugeotech je displej už normálně viditelný přes volant. Asi se mu blbě jezdí s volantem na koulích.
24. 9. 2017 18:38
Re: naprostý souhlas
Zdejším "škodo-koncerno-bijcům" se tvůj příspěvek určitě nebude líbit! :-)
23. 9. 2017 10:45
Argumenty...
...kupců a nekritických příznivců Peugeotu na i-cockpit jsou stejně směšné, jako redakce při testování škodovek.

Tolik nesmyslů a bajek naposlouchaných od prodejců se vidí snad jen v diskuzích o všemocných a nežeroucích TDI ;-)

Zcela upřímně Peugeot svou snahou udělat něco jinak (jako vždy u francouzů), zkazil jinak velmi dobré auto, ostatními parametry schopné soupeřit o špičku segmentu. ;-\
Avatar - _Karel_
24. 9. 2017 11:49
Re: naprostý souhlas
Ta hliníková příčka je super, o tom žádná a řeší problém tašek skvěle.Spíš to bude o tom, že má ojetinu bez příčky (a těch bude většina) a ne každýmu se chce vysolit za příčku několik tisíc. Háčky má každá oktávka. Ale kvůli téhle jednotlivosti bych nepsal "argumentY nechápu".
24. 9. 2017 09:45
Re: Jasná bilance
" P308 SW pro mě fakt není dobrou volbou" a to je naprosto v pohode, jedna se o Tvou volbu. V pohode je take to, ze recenze neni objektivni a autor informuje o svych pocitech, dojmech.

Problem je vzdy jak informuje, viz treba kufr a kolejnice, jak bylo zmineno vyse. Bodove hodnoceni je zmatecne - michaj objektiva a dojmy a clovek mnody - nejen u konkurence Skody - nevi co vlastne autor hodnotil a jake jsou vysledky viz treba tady spotreba, viz nekde jinde brzdna draha atp.

Na dren. Tady na auto.cz neni uz manipulace podprahova - skryta, ale odkryta - evidentni, bez obalu. Neco jako na autosalonu pred recenzci VW, kdy jde reklama na VW a objevi se na obrazovce pismenka PP. Pred kazdou recenzi by melo byt uvedeno "komercni sdeleni".
23. 9. 2017 08:11
Re: Vsechno pekny,
"asi úplně stejně porovnatelné auto"

Tak proč v testu proti sobě staví dvě neporovnatelná auta >:D >:D Dávají body za základní cenu a pak dávají body za ergonomické ovládání příplatkové výbavy. Co to je za nesmysl. Stejně tak se hodnotí kvalita jízdy, ale člověk se nedočte, jestli součástí výbavy nebyl třeba DCC. Jen suše na konci shrnou, že oktávka byla o 150 tis. dražší. Recenze podle mě ok, objektivně shrnuté klady a zápory, ale to bodování a hodnocení by měli dát na starosti nějakému brigádníkovi z prvního stupně Matfyzu. Ten by to udělal podstatně líp. Podle současného systému jsou důležitějši čistě subjektivní faktory ve smyslu jak se mi auto líbí a jak se mi v něm sedí než jak vlastně jede. A to je k smíchu. Ale alespoň jde data krásně ohýbat. Jinak by hlučné nepohodlné ošklivé auto s pětikvaltem za 750 tis. nemohlo nikdy vyhrát.
Avatar - _Karel_
22. 9. 2017 14:55
Pane Bureši
můžete mi prosím vysvětlit, jak dokážete 100cm širokou dírou mezi podběhy Octávie prostrčit předmět široký 103cm a u Peugeotu dírou širokou 105cm prostrčit jen 102cm? Předem díky.
22. 9. 2017 09:31
Inak
Ja by som hodnotil inak. Za interier by som urcite nedal tak vyrazny naskok Octavii, ale povedzme remizu. OK v Octavii sa da argumentovat ergonomiou a lepsou priestrannostou. Ale interier 508 zase posobi ovela hodnotnejsie, zaujimavejsie a dizajnovo premakanejsie.
Tiez dizajn by vyhrala 508. Ako ste mohli dat tak vyrazne vysiu znamku za dizajn Octavii, to mi hlava nebere... Ale dobre, vas subjektivny nazor.
Takze by vyhrala Peugeot a ten by som aj uprednostnil. Ani nehovorim, ze v porovnatelnej vybave je o 100 tisic lacnejsi.
Avatar - Enthusiastic.driver
23. 9. 2017 11:27
Re: Dotykové ovládání klima
Kolečko - řídím, hmátnu poslepu, cvaknu doleva nebo do prava po zvyku...

Dotykovka - řídím... podívám se jednou, kde je čudlík klima a zmáčknu... zase řídím... podívám se podruhé, kde je +- a zmáčknu....

Jedno je intuitivní, rychlé a přesné, druhé pak pomalé a odvádějící pozornost... Sorryjako.
Většina zdravých lidí má pohybovou paměť a opravdu nemusí na kolečko při točení koukat - to je zcela chybná premisa... První generace i-cockpitu je naproti tomu napřesdržku a 308 v mých očích úplně diskvalifikovala. Za 1000 km jsem si na to nezvykl a pokaždé mě to točilo.
23. 9. 2017 08:05
Re: Dotykové ovládání klima
To je blbost zejo.
Je to velky kolecko, ktere vidis i periferne a tudiz tam nekoukas, najdes ho poslepu po hmatu.
Kdyz s nim otocis, ukaze se ti teplota na radiu, takze opet se dolu nekoukas.

Teda aspon tak to je v golfu. Ne ze bych s tim tocil, nastavim 22 a tak to mam v lete v zime... :-)

A k te vzdalenosti, to je taky vtip ne? Vzdyt je to stejne daleko, jako radici paka hehe, jak teda radis, kdyz tak daleko od volantu ruce nedavas? :-)
Avatar - rohYpnol
24. 9. 2017 23:58
Proč vítězí Škodovka?
Srovnáváme dva RODINNÉ AUTOMOBILY. Co z toho vyplývá?

1) rodinné - auto by mělo být především pohodlné, praktické a prostorné.
Takže v pohodlí vítězí jasně Peugeot, praktičností Škoda, prostorností si nemají co vyčítat. A jestli 183 cm redaktorovi v Peugeotu zůstává před nohama stále místo a přesto je prostornost označena nálepkou "stísněný interiér"... tak co si o tom asi tak pomyslet, že 8-s 8-s

2) automobily
mělo by asi jít především o to, jak vozy jezdí. A motoricky vítězí Peugeot zcela nepochybně. 6-kvalt, bezproblémové (bezpodvodné) emise, výrazně lepší pružnost.

To vše s rozdílem 50 papírů ve prospěch Peugeotu, což je 1/10 pořizovacích nákladů. Včetně záruky.

Shrnuto sečteno podtrženo, je přeci úplně logické, že vyhrána Škoda, že >:-[] 8-s 8-s
22. 9. 2017 13:09
Výbava a příplatky
Na konci roku 1997 přijíždí za vyšší cenu Octavia s pětikvaltem, na plechových kolech, s okny na kliku a bez počítače. Poprávu získává 8 z 10 bodů za výbavu. Pardon, on je to rok 2017?! 8-s >:-[]
Avatar - Emel
24. 9. 2017 21:37
Re: Jasná bilance
Jistě, 1.4TSI se divíš že někdo koupí, ovšem 1.2 od Peugeotu je ideál. Napsal bych ti něco i k dalším věcem, třeba k té obrácené ručičce otáčkoměru... ale dneska už mi došly perly i hrách :-)
24. 9. 2017 21:20
Re: naprostý souhlas
Karel: přesně tak.
OT: největší legrace na těhlech fórech je, když se objeví nějaký čobol, co mu ještě teče mlíko po bradě (poku je to mlíko) a začně ostatní přesvědčovat, jak dělají věci špatně... :-!
24. 9. 2017 19:36
Re: naprostý souhlas
Ano, samozřejmě, existují. Ale do nich se vejdou tak max 2 igelitky a to ještě za předpokladu, že jsou to ty úzký. Takže v kufru 3-5 skldacích přepravek... Navíc práce s nima není zrovna ideální (u kasy do tašek, pak u auta z tašek do přepravek...).
Jak jsem psal - měl už jsem desítky aut a zatím jsem nenarazil na lepší řešení než jsou háčky.

hele na rovinu - nehodlám tady dělat najkýho agitátora škodovky - je mi to celkem u (|) - jestli si oktávku někdo koupí nebo ne. Jen mě pobavil ten test, kterej porovnával to co srovnávám každej den. A ať si o zdejších redaktorech říká kdo chce a co chce, ten srovnvávák docela sedí...
Avatar - Ronault.
23. 9. 2017 17:21
Re: To už snad nestojí ani za komentář, ale přemůžu se...
Takhle to opravdu nefunguje, že má každý na design svůj vlastní názor. A argumentovat, že se to dobře prodává u Octavie, která by se v ČR prodávala i kdyby vypadala ještě hůře, teda jestli to ještě hůře jde, je úplně na hlavu.
23. 9. 2017 08:59
Vyborny "test"
Diky totmuto testu bych nevehal ani okamzik a koupil si o generaci starsi Peugeot.

Nesmyslne bodove "hodnoceni" nekomentuji ani jine redaktorske ulety.

Jen jedna poznamka: Peugeot ma ZAKLADNI interier, Octa ma PRIPLATKOVY LUXUSNI. To je na dokresleni naprosto brutalni a uz ani nezakryvane manipulace ze strany ACZ.
Avatar - Beefcake
22. 9. 2017 18:43
Re: Zkušenosti
Ak uz aj nic ine, ta teplota je fail.
Este by som mal problem si zvyknut na opacne orientovany otackomer, ale to by kludne mohli mat konfigurovatelne a naviac otackomer az tak nesledujem.
Argumentacia "testera", pardon - externeho spolupracovnika Skody, ze sadne a hned sa s ovladanim Skody zzil je klenot. Vozit sa nezanedbatelnu cast v zivota v skodovkach, ako je u nas bezne - to je jasne, ze kazdy ovladanie pozna spamati. Ako argument usmevne.
22. 9. 2017 14:05
5 rychlostí
O objektivitě :no: testu je napsáno v diskuzi hodně.

Já bych jen dodal, že Peugeot má 6 rychlostí a Octavia jen 5!
Ale za řazení mají bodů stejně - 8 >:D

Můj názor - komu vyhovuje kokpit Peugeotu, ten má s 308 možnost výrazně lepší volby.

Kdo je konzervativní, tomu bych doporučil připlatit si u Octavie za 7 st. automat ;-\ , tempomat, automatickou klimatizaci atd.
22. 9. 2017 13:17
Re: Tabulky??
Tabulku zrychlenia nepotrebujes! Staci ti vediet, ze 308ka dostala za zrychlenie 8 bodov, a Octavia 9! A spotrebu tiez nemusis poznat. Vsak pisu ze sa lisila len o par desatin litru (mozno 7-8, to nie je dolezite).

Vsak uz to pochop! Vies kolko im to dalo roboty, aby Octa napokon vyhrala aspon o tie dve stotiny bodu? A ty im to chces pokazit!
22. 9. 2017 13:02
už sa to tu začína podobať na autoforum alias autofór
dobrá blbosť, pretože peugeot má lepší motor, pohodlie, dizajn jak zvonku tak zvuntra duplom, lepšie tvarovaný kufor, je lacnejší, ale vyhrá to škoda >:D robíte si srandu? Fakt sa divím niektorým článkom tu. Z vlastnej skusenosti keď som sedel v mercedese B dvojliter diesel ročník asi 2007 a potom v renaulte scenic iba s 1.5 diesel približne rovnaký ročník, tak ten renault bol omnoho pohodlnejší, tichší, kultivovanejší, proste pôsobil luxusnejšie na mňa. Aj kedysi porovnajte napr. citroen C5 asi rok 2002, šak to sa s passatom tej doby nedalo ani porovnávať. Jasne že sa to častejšie kazilo, keď citroeny boli väčšinou fullky alebo veľmi dobré výbavy pričom passaty nemali ani zadné okienka v elektrike. keď v aute nič nemáš tak sa to nemože pokaziť >:D
22. 9. 2017 12:55
Re: Nejsem odbornik jako zdejsi diskutujici...
Nevím, jestli se koncernu vyrovná ford, ale to, že koncern byl mezi špičkou, ale už není a jde kvalitou dost dolů a má technických průserů v poslední době snad nejvíc ze všech automobilek je prostě fakt. A to, že je pořád považovaný za výrobce kvalitních aut (s čímž do jisté míry i souhlasím) jen svědčí o tom, jak dobře na tom koncern v minulosti byl, ale už není. Je přinejlepším na stejné úrovni s francouzi a korejci. Japonci jsou už jinde..
22. 9. 2017 11:52
Re: Inak
dotyk disp - automaticka klima a neriesis. A ak naaahodou potrebujes, robis to raz za uhorsky rok, takze to nevadi. Ludia su mozno konzervativni, ale dotykacov bude len pribudat.
Mna kokpit oslovil, lebo to nie je typicka nuda a nie je ani katastrofa ako v podobe niektorych predchadzajucich modelov u franzucov v snahe sa odlisit. Co viac, mne vyslovene sadol, preto mi vyhovuje viac ako konvencne riesenia
Co ale beriem za uplnu spicu - maly volant. Uz teraz budem mat problem s buducim autom, ktore pripadny "nedostatok" v podobe velkeho volantu bude musiet vykompenzovat niecim inym.
24. 9. 2017 17:23
Háček
Octavia tyto testy vyhrává s železnou pravidelností, ale na konci je vždy schovaný háček. Tím je cena, která je v tomto případě cena o 150 tisíc (!) vyšší, než u porovnávaného konkurenta. To je propast jako kráva. Sorry jako, ale za 150 tisíc (budeme-li se držet ceníku) si nikdo normální nekoupí víc místa v interiéru a intuitivnější ovládání.

Bohužel se to tak nějak Oktávce ve srovnávacích testech stává dost často....
24. 9. 2017 13:34
Re: naprostý souhlas
Ano, jde. Jenže ten je na prd. V rámci organizéru máš 2 možnosti - příčka nebo síť (za tu jsme si připlatili 2,5t).
Jenže pokud máš třeba 3-4 tašky, tak s příčkou jsou v "bezpečí" jen ty krajní tašky. Ostatní v zatáčce vypadnou. nehledě na to, že tohle řešení značně ztěžuje manipulaci s nákupem. A síť je pro normální nákup nepoužitelná - ta se hodí k zajištění stabilní vertikální věci - třeba když vezeš na sobě 3 přepravky.
To že moje argmenty nechápeš je logické, moje argumenty vychází z mých praktických zkušeností. Pokud je pro tebe třeba klíčový výkon, oceníš to že pažout jeden výrazně líp (imho má takový ten turbokopance, co pamatuju ze starých td oktávek). Mě už holt zajímají jiné věci (a třeba motor (pokud má 70+ kw) je mi v podstatě ukradený).
Avatar - Ronault.
23. 9. 2017 17:33
Re: Argumenty...
No, mě třeba ten i-cockpit nevadí a malý volant vždy vyhovoval, ale věřím, že někdo, kdo má jiný posaz jako já, může nadávat. Niméně v momentě, kdy jsem viděl, že Octavia dostala o bod navíc za design, tak jsem dále prostě nečetl. V nižší střední třídě není více odpudivé auto při pohledu zepředu než Octavia, i ten Kabaň byl kvůli tomu odejit. 8-s
22. 9. 2017 13:16
Re: Nejsem odbornik jako zdejsi diskutujici...
:-) 1.2 Tsi , 1,4 Tsi řetězy, 1.8 Tsi, 2.0 Tsi spotřeba oleje, 7st DSG, v historii 2.0 TDI PD 16v, VW 5.0 TDI ... Je to málo průserů?? Ano diesly má koncern už ok (dieselgate navzdory), ale až po přechodu na Italský vynález - systém C-R.. Ale jo, koncern je pořád TOP :no:
Avatar - removed
22. 9. 2017 12:46
Re: povzdech... nikoliv hejt
1. Mondeo mi zachránilo svou konstrukcí docela nedávno život. Nedám na něj dopustit. Že mi SuperB nevyhovuje je moje věc. Nelíbí se mi, nechci v něm jezdit.
2.Na tom trvám - je to můj subjektivní názor. Každý bývá v některých svých názorech osamocen. Lepší, než se každé ráno dívat v zrcadle na zcela neznámého člověka bez jakéhokoliv vlastního názoru.
3.Mojí korporátní přátelé (nejen) z Francie vzhledem k oboru, kterým se zabýváme, mají přehled slušný. Nic jim podsouvat nemusím.
4. Holky z HR rozhodně v holátkách nejezdí. Ony by rády OPEL.

Je mi jedno jestli mi věříš nebo ne. Jsou diskutéři, u kterých by mi to vadilo, ale Ty, se svým občasným trollingem, k nim nepatříš.
Avatar - miromen
22. 9. 2017 12:15
Re: Nejsem odbornik jako zdejsi diskutujici...
Nevim jak u 308, ale zrovna kvalita či spiš nekvalita stirani u Golf VI byla věc, ktera mi asi nejvic pila krev. Jinak mam taky v součastnem autě koberečky ze kterych jde nečistota sice špatně dolu, ale že by byly nekvalitni bych neřekl. Po vice než 20tkm je např. kobereček u řidiče minimalně opotřebovan a to je zaklad, žadne připlatkove.
22. 9. 2017 09:29
Re: To už snad nestojí ani za komentář, ale přemůžu se...
Stalo se někdy v historii zde na auto.cz, že Škoda (jakýkoliv model) prohrála souboj s jinou značkou (Ideálně mimo VW) ? Tohle už je fakt do oka bijící, téměř vše má lepší peugeot, ale designem ho octa předběhne.. Na druhou stranu přirovnávat auto.cz k autosalonu na primě, to nee. Autosalon je odpad všech odpadů, na to se nedá vůbec dívat.
24. 9. 2017 21:26
Re: hodnotit
Jako teorie dobrý. V praxi (u mě) už tolik ne. jezdil jsem už desítkama aut (viz výše) a musím přiznat, že z hlediska ergonomie mi přišel nejlepší koncern (a volvo). Jediné, co mi u (konkrétně u oktávky) vadí je ovládání tempomatu.
Avatar - Sumi2000
24. 9. 2017 01:11
Re: je to historicky moment!
Kamarád dělá už roky v servisu Peugeot..
Podle něj jsou to největší *** a slavné HDi..?
Sami si z něj v servisu dělají srandu..zanmená to :
HDi...HODNĚ DRAZE INVESTUJ !! >:D
Pro servis super zpráva , živí je ty opravy.. :-)
Fiat i Opel mají rozhodně lepší a kvalitnější diesly.
A platí to i o japoncích.
Samozřejmě francouzské auto si sám nekoupí..
Avatar - dal
22. 9. 2017 21:58
Dotykové ovládání klima
Nerozumím tomu, proč tu někdo papouškuje to, že je to nějak složité. Ten kdo s tím jezdí, ten problém nemá. Stačí na to jedno kliknutí a to na ikonu která je úplně vlevo nahoře v zorném poli řidiče. Dle mého názoru je nebezpečnější klimu regulovat někde dole i když kolečkem. Většina zdravých lidí má periferní vidění a v tomto případě nemusím nic dlouze hledat. I když mám na regulaci klimy ten čudlík jako v oktávce určitě ho nereguluji poslepu ale také se podívám kde je před tím než tu teplotu nastavím, notabene je to ovládání dole, což určitě není lepší řešení. Další věc je ta, že když držím volant, tak jak mám, tak k té ikonce to mám asi 15 cm a u oktávky půl metru.
22. 9. 2017 11:07
Nejsem odbornik jako zdejsi diskutujici...
... ale Peugeot 308 ma ted manzelka na operak. Je to sice Active a ne Allure, takze nejaka vybava chybi, ale je to taky 1.6 diesel a mame navic jeste navigaci a couvaci kameru. Uprime, za ty penize je to vyborne auto, jenze kdybych si mohl vybrat, radsi vezmu koncern. Pominu ovladani, na ktere uz sem po letech uzivani Golf VI GTD 2009 a Touareg 3.0 TDI 2010 nebo Skoda Rapid 1.2TSI zvykly. Na Peugeotu mi vadi drobne detaily, jako dementni prekryv steracu ve vyhledu ridice, kdy voda/led z praveho sterace zustane nahore na skle a steka dolu, ani by to ten levy mohl sebrat, protoze zacina niz. Nebo nekvalita vnitrniho calouneni a kobercu, kde z toho pri luxovani nemuzu dostat bordel ani s olbrimi snahou. Chapu, ze je Skoda drazsi, ale zda se mi kvalitnejsi, trebaze o designu lidi rikaji, ze je chladny a ty druhe oci Octy Skodovka teda pos$!la.
23. 9. 2017 21:58
Jasná bilance
Tak jistě, Octavii Combi lze vyčíst nyní kontroverzní ztvárnění světlometů, na druhou stranu jejímu vzhledu výrazně prospěl rozšířený rozchod zadních kol. Taky komfort odpružení verzí s obyčejnou zadní nápravou jistě není nic extra a přední sedadla i odhlučnění podběhů by mohlo být lepší. Vše ostatní (vč. fantasticky široké nabídky různých motorizací a dalších verzí RS 4x4 či Scout) je u octávky fakt super.
To Peugeot 308 SW je zatížen mnohem, mnohem většími nedostatky: výhradně tříválcové benzinové motory s jediným objemem 1,2 l (neuvěřitelné!), mírně řečeno problematické ztvárnění pracoviště řidiče (špatně čitelné budíky s trestruhodnými protisměrnými ručičkami, maličký volant, dotykový displej ovládající téměř vše) a hlavně opravdu velmi málo místa pro nohy zadních pasažérů. A k tomu ještě velmi neúhledné, jezevčíkovité proporce + velký poloměr otáčení daný extrémním rozvorem. Pánové sorry, ale takovou lavinu přešlapů nemohou vyvážit ani komofortnější přední sedačky, ani hodnotnější výplně dveří... P308 SW pro mě fakt není dobrou volbou (a v případě benzinového pohonu to platí dvojnásob). Proto jsem ho také před rokem a tři čtvrtě při výběru svého budoucího kombíku nižší střední třídy musel okamžitě vyřadit. Bohužel, poslední kombi tohoto segmentu, které se mi u Peugeotu opravdu líbilo, byla 306 Break, pak už následoval poloMPV 307 Break/SW a 308 SW minulé generace s odporně tvarovaným zadním sklem i zadními svítilnami. Jakoby už prostě lev tento segment neuměl, či co... :-O
Avatar - rohYpnol
25. 9. 2017 07:44
Zcela mi v testu chybí
Porovnání výkonu světel. Přitom tak zásadní věc :-!
Avatar - _Karel_
24. 9. 2017 21:28
Re: naprostý souhlas
Prosím tě, když to co píšeš čteme my, mohl by sis to po sobě číst i ty a psát aspoň trochu správně? To je jak kdyby to psal číňan, tam písmenka chybí, tam přebývají.....
Avatar - woody-alien
24. 9. 2017 08:22
Re: Argumenty...
A není snad ? Jakýpak najednou, vždycky byl. Třeba C-HR. Jedni jdou do kolen nadšením, druzí do předklonu, aby si nepotřísnili boty obsahem žaludku. :-) Tady jde spíš o to, že kolem této kategorie by měl testér našlapovat s nejvyšší opatrností. Každý test bude vždy více či méně subjektivní, ale odkopat se hned v úvodu a za použití takto z prstu vycucaných argumentů, to by se stávat nemělo. Za mě tam měla být plichta, aby nebylo ovlivněno to důležitější z testu.
Avatar - woody-alien
24. 9. 2017 00:40
Re: Jasná bilance
Mluvím o tom, že nejprve popíráš existenci 1.6 THP v 308 kombi, a když se ukáže, že nemáš pravdu, tak začneš, že s automatem (který mimochodem není pro benzín v nabídce) ti je to stejně k ničemu a dál bychom se zřejmě dostali právě k té mechanické ručce a bůhvíčemu ještě.

Chceš ceník ? Máš ho mít. ;-)
[odkaz]
Avatar - _Karel_
24. 9. 2017 00:01
Re: Jasná bilance
Tolik výmluv místo "spletl jsem se".
Ty si opravdu v ceníku zaškrtáváš? Já v konfigurátoru. A tam je běžně dostupný 1,6THP.
Avatar - Emel
23. 9. 2017 21:50
Re: povzdech... nikoliv hejt
Proč by měli mít depku? Seatu se podařilo vyhrabat se ze ztráty, aktuální móda SUV jim dává možnost začít trošku znova a Ateca je možná to nejlepší z celé koncernové stáje. K tomu mají Cupru, nově i s 4x4... já bych byl na jejich místě dost spokojený - svým způsobem je příjemnější se drápat nahoru, než nahoře být a čekat kam spadneš :-)
Avatar - Ronault.
23. 9. 2017 17:23