Novinky
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469
35 komentářů
Ada je zase tady
2
Kdyby v tom byl diesel, dalo by se o tom uvažovat i dnes. :yes:
peterle
0
najmä v dojčlande
U tohoto mě vždy napadne ten vtip, kdy zatímco ostatní značky musí svá auta neustále vylepšovat, UAZ stvořil dokonalé auto už před 45ti lety >😁
Ty si s ním niekedy jazdil?
Keby jazdil, tak by zistil, že je to dokonalé auto?
Zistil by, že je to obstarožný nekvalitný šrot. Dokonalé auto to bolo možno na výkrese v dobe svojho vzniku.
Niekto tu neovlada sarkazmus. >😁
nekvalitní šrot co projede celou Sibiř a kupují si ho armády , doly atd.
I u nás jezdí Czech coal Buchankou.....
Kdo chce víc leštěnku, je tu UAZ Patriot
I u nás jezdí Czech coal Buchankou.....
Kdo chce víc leštěnku, je tu UAZ Patriot
Áno, vystihol si to. Je to jednoduché hrubé auto, ktoré sa dá opraviť na kolene. Preto je v špecifických podmienkach rozšírené, pre nič iné. Má voči iným autám práve tak navrch ako mali cez vojnu ruské T35 voči inak dokonalejšej nemeckej technike.
Ta dokonalješí německá technika měla díky benzínovému motoru akční rádius 2 km a protože neměli věčně benzín, tak byli v troubě. Sice to mělo super pancíř, ale zas to bylo těžký jak kráva, takže to velkým bahnem neprojelo.
T-34 byla jednodušší na výrobu, šlo jich víc vyrobit za měsíc, díky dieslu to mělo skvělý akční rádius a ještě to bylo relativně lehký.....
Navíc co bylo špičková německá technika v roce 1938, už nebyla špičková technika v roce 1945. Viz FW 190 a Me-109, který už souboje s Lavočkinem La-7 moc nedávali, nebot byli ve všech parametrech horší >😁 >😁
T-34 byla jednodušší na výrobu, šlo jich víc vyrobit za měsíc, díky dieslu to mělo skvělý akční rádius a ještě to bylo relativně lehký.....
Navíc co bylo špičková německá technika v roce 1938, už nebyla špičková technika v roce 1945. Viz FW 190 a Me-109, který už souboje s Lavočkinem La-7 moc nedávali, nebot byli ve všech parametrech horší >😁 >😁
Jo, T34, preklep. Píšem presne o tom o čom ty - hrubá primitívna technika, ktorá vydrží viac v extrémnych podmienkach, to je celé. Preto v súčasnom svete, ak naozaj nežiješ na Sibíri alebo práve nejdeš na dobrodružnú výpravu, je UAZ jednoducho šrot. A nič na tom nezmenia ani jeho kvality v extrémnych podmienkach, pretože jeho možnosti využitia sú uzučké.
O tej leteckej technike v druhej svetovej by si si mal niečo doštudovať, neviem, ako si prišiel na to, že Nemecko aj v roku 45 posielalo proti Lavočkinom rovnaké Me109 ako v roku 1938.
Napriek vonkajšej podobe boli stroje G-série už dosť podstatne iné ako pôvodné Me 109 E1 - E3. Rusi dlho lietali na I-153 a I-16 (s I-16 do konca vojny), Jak 1 a LagG3 len horko-ťažko stačili ne Messerschmitty, dorovnávať začal až Jak-3 a La-5, druhý menovaný však s problémami, mal ťažšie ovládanie a nebol zďaleka tak obratný. MiG-3 bol skôr výškový stroj, jeho využitie bolo malé a z nedostatku vhodnej techniky boli Rusi vďační aj za americké stroje Bell-39 s motorom v strede, ktoré americkí piloti nechceli.Messerschmitty mali malý akčný rádius, čo bola kvôli obrovským vzdialenostiam v Rusku značná nevýhoda, ale najmä im dochádzali piloti. To bola hlavná pohroma, nie kvality La-7. Nemci si to dosť pokazili aj tým, že potenciál Fw-190 uznali až na konci vojny a výrobu rozbehli už neskoro
O tej leteckej technike v druhej svetovej by si si mal niečo doštudovať, neviem, ako si prišiel na to, že Nemecko aj v roku 45 posielalo proti Lavočkinom rovnaké Me109 ako v roku 1938.
Napriek vonkajšej podobe boli stroje G-série už dosť podstatne iné ako pôvodné Me 109 E1 - E3. Rusi dlho lietali na I-153 a I-16 (s I-16 do konca vojny), Jak 1 a LagG3 len horko-ťažko stačili ne Messerschmitty, dorovnávať začal až Jak-3 a La-5, druhý menovaný však s problémami, mal ťažšie ovládanie a nebol zďaleka tak obratný. MiG-3 bol skôr výškový stroj, jeho využitie bolo malé a z nedostatku vhodnej techniky boli Rusi vďační aj za americké stroje Bell-39 s motorom v strede, ktoré americkí piloti nechceli.Messerschmitty mali malý akčný rádius, čo bola kvôli obrovským vzdialenostiam v Rusku značná nevýhoda, ale najmä im dochádzali piloti. To bola hlavná pohroma, nie kvality La-7. Nemci si to dosť pokazili aj tým, že potenciál Fw-190 uznali až na konci vojny a výrobu rozbehli už neskoro
Doštudovat by sis to měl ty [odkaz]
Jasně, SSSR měl i Aerocobry a Hawker Hurricane z Británie, to nikdo netají.
Jasně, SSSR měl i Aerocobry a Hawker Hurricane z Británie, to nikdo netají.
Ajáááj, no keď čerpáš z takýchto materiálov, tak potom hej...
Diskutovať by sa o tom dalo dlho. Parametre La-7 neboli nejak výrazne lepšie, aspoň nie tak, aby Messerschmitty tak drvili. Hlavný rozdiel bol v pilotoch, Nemci usádzali do kabín chlapcov, čo sotva prešli nejakým výcvikom. Naopak, Rusi mali hromadu majstrovských pilotov, slávny Pokryškin okrem Lavočkinov lietal aj s Airacobrou a bol s ňou nemenej úspešný.
Diskutovať by sa o tom dalo dlho. Parametre La-7 neboli nejak výrazne lepšie, aspoň nie tak, aby Messerschmitty tak drvili. Hlavný rozdiel bol v pilotoch, Nemci usádzali do kabín chlapcov, čo sotva prešli nejakým výcvikom. Naopak, Rusi mali hromadu majstrovských pilotov, slávny Pokryškin okrem Lavočkinov lietal aj s Airacobrou a bol s ňou nemenej úspešný.
La-7 určitě nedeklasovala poslední verze Fw190 a Bf109. La-7 se jim vyrovnala a v něčem je předčila v malých a středních výškách, ale pak ji už docházel dech. Německé stíhačky byly konstruovány a laděny s ohledem na jejich hlavního protivníka, což byly západní letadla. Stačí se jen podívat na to kolik stíhaček Luftwaffe obsluhovalo západní a kolik východní frontu.
Západním stíhačkám se vyrovnal až La-9 a Jak-3U/Jak-9U.
Západním stíhačkám se vyrovnal až La-9 a Jak-3U/Jak-9U.
Historické prameny tvrdí něco jiného a to že La-7 byla nejlepší evropská stíhačka v roce 1944 a 1945 😄
Měla údajn lepší dolet, manévrovatelnost a motor než německé....
Hitler už se na konci soutředil jen na proudové Me-262 a Arado jako na zázračné zbraně, klasické stíhačky už se moc nevyvíjely ani nestavěly....
Měla údajn lepší dolet, manévrovatelnost a motor než německé....
Hitler už se na konci soutředil jen na proudové Me-262 a Arado jako na zázračné zbraně, klasické stíhačky už se moc nevyvíjely ani nestavěly....
Toto by mohlo byť jedno z mojich áut snov; atmosferický benzínový motor, plnohodnotný offroad s mechanicky ovládaným pohonom 4x4, pekný dizajn. Akurát mi nejde do hlavy, ako tak pozerám na palubku, že to nemá otáčkomer.
Len by si s tým začal jazdiť a ver že chuť by ťa čoskoro prešla. Bol to šrot už v dobe vzniku. Dnes je to nostalgia, lebo s tým jazdili armády Varšavskej zmluvy, v civile si toho u nás veľa nenašiel, ale vojaci s tým jazdili, lebo museli. To auto malo dobrú priechodnosť terénom, ale zároveň blbé vlastnosti pri bočnom náklone, prevrátiť to nebol problém. Hlučné, slabé, spoľahlivosť mizerná, náhradné diely snáď ešte v horšej kvalite ako pôvodné. Ani zadarmo.
a skúšal si niekedy Land Rover Defender? Raz som na ňom išiel z Nemecka 800 km. Funglovka. A keď fúkol bočný vietor, tak bol problém to udržať na ceste pri 110 km/h.
tohle sou offorady do těžkého teérnu a drsného zacházení, žádné leštěnky na dálnici. Defender, UAZ Hunter, Santana.....
Na dálnici ještě tak Jeep Wrangler.
Jinak UAZ má samozřejmě civilnější SUV Patriot....od kteérho je i pikap a krom toho je ve vývoji nová dodávka + stále dělaj ještě klasickou Buchanku
Na dálnici ještě tak Jeep Wrangler.
Jinak UAZ má samozřejmě civilnější SUV Patriot....od kteérho je i pikap a krom toho je ve vývoji nová dodávka + stále dělaj ještě klasickou Buchanku
Tak to je snáď niečo iné, nie? Nemôžeš porovnávať jazdné vlastnosti off-roadov v teréne a na diaľnici. Ja som jazdil s UAZom na vojne 16 mesiacov a keby mi to auto niekto daroval, tak ho asi zhodím z nejakého útesu do rokliny. Všetci sa nad ním rozplývajú aká úžasná kára a pritom je to fakt len primitívny ruský traktor do lesa.
mali sme velitelsky UAZ na ZVS. Mal som moznost riadit ten zazrak. To bolo tazko udrzatelne aj za bezvetria pri rychlosti cez 60km/h. Kolko ten benzinak zral neviem, ale malo to nebolo. Povedal by som, ze V3S bolo uspornejsie auto so svojim patvalcovym dieslom. Ked vysiel rozkaz, ze sa maju prestat pouzivat vsetky vozidla, ktore maju nadspotrebu, zostali sme s jednou pojazdnou V3S😄 Aj tu bolo treba roztlacat. Vlastne zostali pojazdne len T72 jednej tankovej roty v Leviciach, ale s hrdzavymi hlavnami. Ulozenky v Sturove boli zakonzervovane. Novovzniknuta ASR v roku 1993 >😁
Kolik to žralo ti řeknu přesně, protože jsem s tímto Úžasem vozil gumy (lampasáky) na vojně. Letní norma byla 19 l a zimní 21 l. Na delší trase se tím dalo jet za 12 l, ale běžně to žralo tak 16 l, v terénu to pod 20 l nešlo. Jak tady někdo vychvaluje terénní jízdní vlastnosti, tak tomu se musím jen smát. Stačilo někde zkřížit nápravy a byl jsi v *, protože to nemělo žádné uzávěrky diferenciálů.
To bol hnus pred 45 rokmi a stejne aj dnes...Za 45 rokov urobili pokrok asi ako dnes Cinania za pol roka...
Byla by pro tebe lepsi v ruske divocine skoda karoq s litrem?
Máš divné prirovnania. Ako často jazdíš do ruskej divočiny?
Toto auto je pre tých, ktorí jazdia
Iba ak tak. Má to výhodu, že to opraví aj šikovný kováč. Odloží podkovy a opraví UAZa. Ja som skôr nepochopil, prečo by niekto bral do divočiny SUV...