Britský miliardář James Dyson, vynálezce bezsáčkového vysavače a majitel firmy Dyson na výrobu vysavačů a ventilátorů, hodlá do roku 2020 uvést na trh vlastní elektrický vůz.
masturbujes mozna tak ty ;-) prvni seriove vyrabene BEV je Mitsubishi Miev ktere se v Japosku zacalo prodavat v roce 2009, v Evrope se pak zacali sourozenci tohoto auta prodavat v roce 2011, a rekneme prvnim pouzitelnym seriove vyrabenym elektromobilem byla az Tesla S se zacatkem prodeju v roce 2012 ;-)
a tve uzasne lzi o nestoupani prodeju BEV jsou taky uzasne, proc mas potrebu lhat, to je nejaka tvoje aura?
a ano diesel hybridy jsou, ale prilis se neprodavaji a nekde ani nedostanou nastupce protoze se automobilkam moc nevyplacej a emise u mich nejsou jinak zvlast odlisne od jen dieselu ;-)
neklesaji cirou nahodou prodeje naftaku? a co jako ze hybridy valcuji prodeje BEV, sak at je valcuji, hybrid je prechod mezi a je to idelani volba prave na onen prechod mezi obema "svety" tech technologii, seriove vyrabena BEV jsou na trhu smesnych 5-6 let, to je v oblasti autoprumyslu smesne kratka doba ktera je vpodstate kratsi nez zivotnost nejake generace modelu ;-) doba vetsich prodeju BEV teprve prijde a to behem 5-10 let kdy se zacnou ve velkem objevovat elektrifikovane varianty napric nabidkama automobilek, a pokud to nechapes tak jsi hodne hloupej
smartphony prvni 3 roky taky nezasahli nejak vyrazne do kolace trhu s mobilnimi telefony, presto dnes tvori v modernim svete prez 60% prodeju, LCD displays se taky k zivotu probouzeli prez 10 let kdy nemeli vpodstate zadnou vyhodu, a kolik si dnes poridis CRT obrazovek? hochu ty se prober a zimni spanek prenech medvedum ;-)
Prečo by to nik nekupoval ako súkromne auto? V rodine mame dve auta, jedno dovolenkové a jedno na chodenie do prace a tam sú kritéria jasné: automat, dĺžka do 4m a dobra ekonomika prevádzky(cena + spotreba + údržba). Ak by sa EV tejto veľkosti s dojazdom okolo 200km dostali na cenu 15000 tak je by sa ich predávalo dosť. Na západe je bežné mať viac ako jedno auto a veľa ľudí dochádza len pár desiatok km, takže teoretický dojazd 200 by bol dostatočný.
hlavne s elektromobilitou je to omnoho snazsi se do te konkurencni strany v autech dostat, odpada dnes asi ta nejnarocnejsi drina v podobe pohonne jednotkya prevodovky, ktere sebou nese as prilis balastu ohledne ruznych norem a predpisu ktere je potreba splnit
tak takovej 500 wattovej motor do kazdeho kola, a zrychleni bude pul dne na 10 metru v hodine >:D
ale jako pokud investuje 2.5 miliardy liber, tak celkem i verim ze to muze bejt hodne povedene, Tesla Roadster vznikl s investici necelych 50 milionu dolaru a Model S mel investici 1.5 miliardy dolaru nez vyjel prvni kus z linky, takze se to da uskutecnist, kor dnes kdy spoustu veci ma jiz proslapanou od jinych
mimochodem prumyslove Dysony trakturkoveho typu maji motory okolo 20-30kW, tedy pro mensi vuz kde by byli takove motory dva myslim plne dostacujici motorizace, a nejcasteji Dysona zobrazuji v puvodnim Mini Cooperu, no uvidime co slodej z te 4stovky hlav :-)
Vyzera ze Dyson si to naplanoval lepsie ako Musk. Identifikoval najvacsiu slabinu dnesnych EV a sikovne kupil startup spolocnost Sakti3 zaoberajucu sa vyvojom solid state baterii a bude skor vyrobca baterii a motorov a auto mu zmontuje nejaka skutocna automobilka a teda by nemal mat problemy s kvalitou spracovania a ergonomiou ako Tesla. :yes:
Skus si najprv precitat jeho vlastne slova a vyhlasenia skor ako zacnes sirit nezmysly a hovorit za neho :-) 23. Februara na sude pocas rozvodoveho konania uviedol "About four months ago, I ran out of cash". Tesla bola pred krachom a zachranili ju znami aj neznami investori ktori do nej naliali obrovske mnozstvo penazi. Tesla je StartUp ktory chcel nastartovat nieco co uz existovalo: masovu vyrobu EV ktoru zvladla lepsie ozajstna automobilka Nissan-Renault a preto su dnes jednotka na EV trhu. Ja hodnotim cely projekt a ten so zaratanim vsetkych investicii od zaciatku je v strate bliziacej sa k miliarde + vela nepriznanych a nezaznamenanych investicii a tato strata sa zvysuje kazdym dnom kedze Tesla predava kazde jedno auto so stratou $13 000. Takze moje tvrdenie ze Tesla je vysoko stratovy projekt je uplne korektne a zhorsuje sa to kazdym dnom. Pritom vyvoj EV je super jednoduchy oproti vyvoju jedineho spalovacieho motora hlavne ked nakupis baterie od subdodavatelov.. ale to je drahe a preto kym Tesla sama nezacne vyrabat next gen baterie, bude iba viac a viac stratova.
vsechny svoje penize Musk do Tesly faaakt neinvestoval ;-) staci si projit cisla o tom kolik a za kolik postupne nakoupil akcii Tesly a kolik byla jeho pocatecni investice do Tesly kdys do ni vstupovaljako spolecnik, jedna se vpodstate jen o desitky milionu dolaru :-! precti si aspon nejdriv bud informace na wiky, nebo v lepsim pripade knisku kterou vydal, tam se dozvis vic a nebudes pak psat blbosti o tom co kde a jak :-)
ztratova je Tesla velice malo nato jaky ma obrat a jake ma vydaje na rozvoj spolecnosti, v tomto si zase staci precist kazdokvartalni hospodarskou zpravu ;-)
Re: koukám, že na elektromobily už si troufá pomalu každý, k
Oni si všetci trúfajú, lebo vedia postaviť a zapojiť elektromotor, ale jaksi im nedochádza, že automobil je jaksi komplexnejší produkt a jeho konštrukcia a mechanika je vysoko vysoko nad ich naivné predstavy.
U nás v práci zháňame už dlho aspoň dvoch konštruktérov (je ich akútny nedostatok), hlásia sa "rekvalifikanti" elektrotechnici, mechatronici a výpočtári - a všetci majú predstavu, že stačí ovládať CAD-softvér a ostatné príde behom 2-3 mesiacov samo... Pritom neovládajú základné veci, o niektorých vedia empiricky a o niektorých ani netušia že existujú. Takým ľuďom to ale ťažko vysvetlíš, a už vôbec nepochopia, prečo ich nechceme a prečo nemôžu dostať rovnaký alebo dokonca vyšší plat ako samostatní konštruktéri s 15-20-ročnou praxou...
Re: koukám, že na elektromobily už si troufá pomalu každý, k
Ty si expert, a kvôli čomu asi vývoj batérií beží? Pretože už sa niet kam hnúť, technológiou aj cenovo dosiahli maximum možného? Bež sa zakopať, ty slepá cesta vývoja...
Presne. Moja žena najazdí denne 12-50 km, veľmi zriedka do 100, jej by sa elektromobil hodil - aj so súčasným dojazdom. Jak píšeš, ceny sú zatiaľ vysoko, ale to už dlho nepotrvá a je možné, že až Yariska dojazdí, nahradí ju niečo práve s elektrickým pohonom. Prečo nie?
Investoval do Tesly vsetky svoje peniaze zarobene na PayPale a SpaceX. Ked dosli peniaze a Tesla mala zkrachovat tak prisli investori a naliali do nej dalsie peniaze a leju ich dodnes kedze Tesla zvysuje stratu kazdy den. Takze tolko k faktom ze Tesla je super stratova. Ak mas podklady pre tvoje hlupe tvrdenie tak sem s nimi :-)
Tesla nie je skutocna automobilka.. je to stratovy projekt propagacie EV ktory ale prisiel neskoro kedze Nissan uz davno predtym predaval svoje doteraz najpredavanejsie EV. Tesle sa akurat podarilo ukazat EV ako Cool auta s uzasnym zrychlenim, aj ked so slabym dielenskym spracovanim, zlou ergonomiou atd.. proste aspekty ktore ozajstne automobilky zvladaju lepsie. Mozno ta to prekvapi ale Muskov ciel je vyrabat auta.. masove EV cize planovany Model 3, nerobi to len preto ze ho bavi prichadzat o peniaze, aj ked je to vlastne jeho zivotny styl :-) ale na konci kazdeho minutia vsetkych penazi je uspech a opatovne zbohatnutie este vo vacsom meritku. Pri Tesle to vsak nepride pretoze stavia EV na starych bateriach ktore su najvacsou brzdou dnesnych EV. Buducnost Tesly sa ukaze ked konecne na trh pride masova vyroba Modelu 3 a ako velmi jeho predaje znizia ovela racionalnejsie a praktickejsie EV Bolt/Apmera-e a Leaf 2018 ktorych predaje o chvilu niekolko nasobne predbehnu Model S. Zaujimave bude sledovat kedy pride Tesla s novou technologiou baterii a ci to bude skor ako Solid State baterie od Toyota/BMW a ktore budu lepsie. Ak budu konkurencie schopne tak mozu konecne vytiahnut Teslu z hlbokej straty.. nie auta, ale baterie v nich a baterie v autach ostatnych automobiliek ktore si neplanuju vyrabat baterie same ako napr velky VW ;) Tolko od niekoho kto sa v EV trhu ozaj orientuje :-!
Dufam ze tie miliardy neutopi v super stratovej automobilke ako Elon Musk ale pojde do praktickych a rentabilnych masovych EV. Vstup na tento trh je neporovnatelne jednoduchsi a lacnejsi ako u ICE automobiloch, len treba ma lepsiu strategiu ako Tesla :-)
Včera byla Honeywellem představena nová turba s novými parametry zvyšující výkon a točivý moment jak benzínů tak hybridů.
Poněvadž to tu není, www greencarcongress.com
Teď jsi to shrnul přesně,
10-15 let blábolů a kde nic tu nic, humbuk kolem Tesly, pár Leafů, pár EV Renaultů, humbuk v Norsku které totálně nestíhá stavět infrastrukturu
Myslím že rozumní lidé už dávno pochopili že z prdu kuličku neuděláš
Navíc nejsou výrobci baterií, nejsou baterie, není dost surovin, baterie jsou velké, těžké a drahé .............
Ale toto bylo už řečeno, humbuk a hysterie stejně trvá.
Stále nové články o připravovaných elektromobilech už jsou fakt otravné a zoufale nudné. Stejně je nikdo, kdo má všech pět pohromadě, coby soukromá vozidla nebude kupovat. Elektrovehikly se hodí jen pro rozvoz zboží po centrech měst, ale to je vše. Pište prosím na auto.cz jen o pořádných autech se spalovacími motory! 8-s
to vidíme každý den, prodeje nafťáků šly svého času nahoru o 4% ročně, prodeje EV stále nedosáhly ani na 1% >:-[] tomu se říká pokrok
hybridy EV těžce válcují
trefuješ se vedle woe
prodej nafťáků klesá to ano
ALE PRODEJ EV TÉMĚŘ NESTOUPÁ
ano stoupá prodej hybridů jakožto životaschopnějšího produktu
a pozor, hybridy nejsou jen benzínové, jsou i dieselové a není jich málo
promiň ale 1% v EV (za 10 let co se o tom denně masturbuje) v EU za OBROVSKÉHO přispění Norska, které bere 50% EV, to je propadák, to je opravdu UBOHÝ výsledek EV