Ekonomika
tak a teraz čo ďalej?
Nepanikař. To je přirozené. S pokračujícím zvyšováním výkonu a snižováním spotřeby se benzínovým motorům podařilo hlavně v menších autech dostat k hranici, že diesel (většinou dražší) přestává mít při průměrném ročním nájezdu rentabilní.
Tohle jsem věděl už dávno. Byla to jen otázka masového příchodu turbibenzínů.
To je celý.
Vem to tak - vem si Fabii starou 1.2 nebo 1.4 versus 1.9TDI. Neporovnatelnej rozdíl. TDI vo raketu víc jede a nežere.
Dneska? Kdo chce 1.4TDI místo 1.2TSI? Proč? Nikdo.
Tohle jsem věděl už dávno. Byla to jen otázka masového příchodu turbibenzínů.
To je celý.
Vem to tak - vem si Fabii starou 1.2 nebo 1.4 versus 1.9TDI. Neporovnatelnej rozdíl. TDI vo raketu víc jede a nežere.
Dneska? Kdo chce 1.4TDI místo 1.2TSI? Proč? Nikdo.
dalej nic, ono je uplne fuk co kdo udela, trh si to zaridi tak jako tak sam a pres nesmyslny zasahy politiku
zrusit prime dotace a dane finance spise vyuzivat na vystavbu infrastruktury, ostatne na soucasnou fosilni infrastrukturu ty dotace dal bezej byt neprime, ale porad v tak obrich castkach, ze bude jeste hoodne dlouho trvat nez se neco zmeni
jen pro predstavu jak dotujeme fosilni prumysl v CR, kdys se nekde modernizuje silnice nebo dalnice, tak sjezd a najezd od benzinky je soucasti rozpoctu coby vyceprace a plati to stat bez spoluucasti toho komu patri ta benzinka, na dalnici je prumer takoveho sjezdu a najezdu okolo pul miliardy a na silnici 1 tridy okolo 100 milionu korun, a platime to my vsichni :yes:
zrusit prime dotace a dane finance spise vyuzivat na vystavbu infrastruktury, ostatne na soucasnou fosilni infrastrukturu ty dotace dal bezej byt neprime, ale porad v tak obrich castkach, ze bude jeste hoodne dlouho trvat nez se neco zmeni
jen pro predstavu jak dotujeme fosilni prumysl v CR, kdys se nekde modernizuje silnice nebo dalnice, tak sjezd a najezd od benzinky je soucasti rozpoctu coby vyceprace a plati to stat bez spoluucasti toho komu patri ta benzinka, na dalnici je prumer takoveho sjezdu a najezdu okolo pul miliardy a na silnici 1 tridy okolo 100 milionu korun, a platime to my vsichni :yes:
Tak si zasereme celou planetu lithiem a kyselinou sirovou... No, to zní jako plan!
Nejlepší je elektrárna v autě = vodíková [odkaz] z vejfuku leze destilka :yes😒br />
1 elektrárna se hlídá líp než 100 milionů aut vyrobenejch ročně 😄
A sou elektrárny který toho zas tak moc nezaserou [odkaz] 😉
1 elektrárna se hlídá líp než 100 milionů aut vyrobenejch ročně 😄
A sou elektrárny který toho zas tak moc nezaserou [odkaz] 😉
Elektráreň v aute? Ty si asi spadol z jahody. Všetci tu skučíte, jak je elektromobil drahý, nerentabilný a nekonkurencieschopný, a zrazu sú palivové články a vodík najlepšie, aj keď sú ešte o triedu drahšie? :-!
Elektrárny se hlídají líp, aspoň na papíru. Třeba ty polské, s výjimkou na limity, které údajně i tak porušují. A přechod od uhlí tam nehrozí, protože mají armádu horníků a co pak s nimi.
Těším se, jak záběry na lidi peroucí se o máslo nahradí bitka o nabíjecí kabel.
Těším se, jak záběry na lidi peroucí se o máslo nahradí bitka o nabíjecí kabel.
Nejen na papíru = je to jedno místo vs tisíce teda spíš miliony aut. Lidí co si vyndaj filtr, zaslepěj egr ventil atd. atp. sou = radši nevědět 😉
Nojo už sem viděl bitku důchodců o 250g másla za 46 kč nebo kolik :yes: >😁
Proč kabel? [odkaz] [odkaz]
Proč kabel? [odkaz] [odkaz]
Dneska je problém ve městech zaparkovat, kdyby i jen polovina potřebovala dobíjet, tak je to apokalypsa jak se slevou na cukr před Vánoci 😄 Jako na rovinu, mně je jedno, jak to dopadne, jestli si budu kupovat dál benziňák nebo elektro, neušetřim ani prd, celkově to s emisema taky nehne a dobiju si to nějak doma v garáži třeba přes třífáz. Ale nesdílím tu ignoraci problémů, bezbřehou adoraci EV a to, že se skládám na ty, co se považují za průkopníky.
Máš velmi měkký představy o apokalypse = až přijde bude to myslim fakt o hodně horší 😄
I kdyby prodeje elektroaut stouply o 500% tak než jich v celkovym počtu bude 50% je to na roky a roky = do tý doby neni problém mít indukční dobíjení na každym parkovacim místě 😉
Viz aktuální Čína [odkaz] nebo roky americkej kontinent = zrovna v tomhle je EU dost nebo spíš hodně pozadu
A to nemluvim o postsovětskejch státech Evropy = začínáme ztrácet kontakt s realitou = timhle tempem bude za chvíli těžkej soupeř i Jižní Amerika >😒]
I kdyby prodeje elektroaut stouply o 500% tak než jich v celkovym počtu bude 50% je to na roky a roky = do tý doby neni problém mít indukční dobíjení na každym parkovacim místě 😉
Viz aktuální Čína [odkaz] nebo roky americkej kontinent = zrovna v tomhle je EU dost nebo spíš hodně pozadu
A to nemluvim o postsovětskejch státech Evropy = začínáme ztrácet kontakt s realitou = timhle tempem bude za chvíli těžkej soupeř i Jižní Amerika >😒]
Já to vidím jinak - fanošukové EV asi žijí v představě, že jim má někdo povinnost stavět dobíjecí stanice. Ať si to každej zacáluje ze svýho.
Na formě nabíjení nezáleží, kabel nebo indukce, ale dneska auta stojí kde se dá. Když prostor fyzicky nestačí, po jeho částečném zabrání nabíječkama nebude už tuplem. BTW dnes když bude parkovat podél chodníku 10 fábií a 1 kaďák, tak potřebují součet délek + mezery (pokud někdo neparkuje jak kkt). S nabíječkama bude 11 míst o délce, aby se tam ten kaďák vždycky vlezl.
I to Norsko, co se pasovalo do role propagátorů to nedává a to má prachů z ropy, že neví co s nima.
Tak mě napadá, že si dám patentovat novinku - hypotéku na nabíjecí parkovací místo. Když dneska v Praze stojí čtvrt míče obyčejný před panelákem, tak to bude darda. A pak si vás kůpím všecky >😁
Na formě nabíjení nezáleží, kabel nebo indukce, ale dneska auta stojí kde se dá. Když prostor fyzicky nestačí, po jeho částečném zabrání nabíječkama nebude už tuplem. BTW dnes když bude parkovat podél chodníku 10 fábií a 1 kaďák, tak potřebují součet délek + mezery (pokud někdo neparkuje jak kkt). S nabíječkama bude 11 míst o délce, aby se tam ten kaďák vždycky vlezl.
I to Norsko, co se pasovalo do role propagátorů to nedává a to má prachů z ropy, že neví co s nima.
Tak mě napadá, že si dám patentovat novinku - hypotéku na nabíjecí parkovací místo. Když dneska v Praze stojí čtvrt míče obyčejný před panelákem, tak to bude darda. A pak si vás kůpím všecky >😁
Mimo mísu... zkus myslet vlastní hlavou.
Lidí je prostě moc... a minimálně Evropa chudne.
Na to první není lékem vyrábět stále větší auta.. nejlépe SUV... a na to druhé není rozhodně lékem vyrábět výrazně dražší auta...
Řešení je vlastně jednoduché: auta do 4 metrů, s benzínovým motorem do 100 koní... a životností zase aspoň 10 let = poloviční výroba, poloviční produkce CO2 i všech jinejch smradů.
Při výrobě i při provozu... a přitom se těch menších aut vejde do stejného prostoru o hodně víc...
Zkoušel sis někdy představit, že při parkování o metr delšího auta potřebuješ na 1000 aut minimálně o kilometr delší řadu?
Kolik tisíc aut parkuje denně třeba v Praze...?
Lidí je prostě moc... a minimálně Evropa chudne.
Na to první není lékem vyrábět stále větší auta.. nejlépe SUV... a na to druhé není rozhodně lékem vyrábět výrazně dražší auta...
Řešení je vlastně jednoduché: auta do 4 metrů, s benzínovým motorem do 100 koní... a životností zase aspoň 10 let = poloviční výroba, poloviční produkce CO2 i všech jinejch smradů.
Při výrobě i při provozu... a přitom se těch menších aut vejde do stejného prostoru o hodně víc...
Zkoušel sis někdy představit, že při parkování o metr delšího auta potřebuješ na 1000 aut minimálně o kilometr delší řadu?
Kolik tisíc aut parkuje denně třeba v Praze...?
Zkus myslet svou vlastní = největší místní bojovník proti hlouposti SUV sem zrovna já = neopisuj 😉
Lidí je fakt moc = a Evropa fakt chudne = o tom neni sporu. Ale většina si to bohužel neuvědomuje nebo aspoň nepřipouští
Poslední auto který sem spolukupoval je Auris hybrid = má víc než 100 koní i víc než 4 metry a CO2 umí dost pod 100g/km = v zásadě splňuje co myslíš
Zkoušel sem to v kolonách = pár blbů který spočítáš na prstech vyrobí o kilometr delší frontu = neuvěřitelný co? 😄
Lidí je fakt moc = a Evropa fakt chudne = o tom neni sporu. Ale většina si to bohužel neuvědomuje nebo aspoň nepřipouští
Poslední auto který sem spolukupoval je Auris hybrid = má víc než 100 koní i víc než 4 metry a CO2 umí dost pod 100g/km = v zásadě splňuje co myslíš
Zkoušel sem to v kolonách = pár blbů který spočítáš na prstech vyrobí o kilometr delší frontu = neuvěřitelný co? 😄
No, vytáhnout je jednu část celého prohlášení Ti sice prospělo, ale jinak ses s tím nevypořádal.
Ale jinak Auris mi moc nevadí.. hybrid proč ne, a nemá moc přes 4 metry.
I když pro většinu lidí zbytečně, Yaris v hybridu by úplně stačil, ne?
To co potřebujeme je naplňovat jen skutečné potřeby... a nezaměňovat dobrej pocit s potřebou.
Jo, já si taky rád zařídím rychle silné auto... ale připouštím, že takové není ideál pro každodenní provoz, a pro všechny.
A nejsem ten druh co říká.. já ho chci, tak já můžu.. ať to nedělají ti ostatní!
Myslím, že vzhledem k okolnostem - a tím myslím počet lidí a stav planety - silná auta patří zavřít do "rezervace".
Když bude možné si půjčit silné auto a zajezdit si na uzavřené trati, tak mi to jednou, dvakrát ročně stačí... zatím to jde na některých okruzích. Ještě by to chtělo něco podobného pro "okresku".
Takový rallye k pronajmutí.
😄
Ale jinak Auris mi moc nevadí.. hybrid proč ne, a nemá moc přes 4 metry.
I když pro většinu lidí zbytečně, Yaris v hybridu by úplně stačil, ne?
To co potřebujeme je naplňovat jen skutečné potřeby... a nezaměňovat dobrej pocit s potřebou.
Jo, já si taky rád zařídím rychle silné auto... ale připouštím, že takové není ideál pro každodenní provoz, a pro všechny.
A nejsem ten druh co říká.. já ho chci, tak já můžu.. ať to nedělají ti ostatní!
Myslím, že vzhledem k okolnostem - a tím myslím počet lidí a stav planety - silná auta patří zavřít do "rezervace".
Když bude možné si půjčit silné auto a zajezdit si na uzavřené trati, tak mi to jednou, dvakrát ročně stačí... zatím to jde na některých okruzích. Ještě by to chtělo něco podobného pro "okresku".
Takový rallye k pronajmutí.
😄
A bicykl by nestačil? Třeba s elektromotorem, ať nežeru. Nabíjet se to dá i v bytě, to by byly ulice volné. Nesmíš být rozmazlený. >😒]
Elektrokolo je náhodou bomba :yes: 😉
Hlavně v dešti, zimě = pro běžný denní ježdění do práce >😒]
Hlavně v dešti, zimě = pro běžný denní ježdění do práce >😒]
Ciste pokrytectvo. Na jednej strane kecas nieco o skutocnych potrebach a zavierani silnych aut do rezervacii a hned za tym, ze pokial bude moznost si ho pozicat na okruh tak ti to bude aj vyhovovat a zaklincujes to, ze nie si z tych co by hovorili:".. já ho chci, tak já můžu.. ať to nedělají ti ostatní!" Ukazkova schiza. Bud jedno, alebo druhe.
Tak bud zrusme "silne" auta a bez vynimky, ziadne okruhy a podobne zalezitosti pre bohatych a rovnako zrusme akykolvek motosport, pretoze to nie je skutocna potreba.
Rovnako nech ustredie strany rozhoduje, co je "skutocna" potreba - pretoze kratky yaris musi stacit.
Dufam, ze nevlastnis ziadne silne auto, rovnako nemas velke auto - idealne nieco vo velkosti yarisa a dufam, ze nemas viac ako jedno auto, inak je tvoj nazor vies co.
Tak bud zrusme "silne" auta a bez vynimky, ziadne okruhy a podobne zalezitosti pre bohatych a rovnako zrusme akykolvek motosport, pretoze to nie je skutocna potreba.
Rovnako nech ustredie strany rozhoduje, co je "skutocna" potreba - pretoze kratky yaris musi stacit.
Dufam, ze nevlastnis ziadne silne auto, rovnako nemas velke auto - idealne nieco vo velkosti yarisa a dufam, ze nemas viac ako jedno auto, inak je tvoj nazor vies co.
No, to žes to nepochopil ještě neznamená, že to tak není...
Co je na tom tak těžkého k pochopení ale nevím.
Pár silných auta na uzavřeném okruhu... a každý, kdo cití potřebu si jít zajezdit rychle, tak může... a relativně bezpečně.
A přitom nezabírají místo na přelidněných silnicích, uvnitř měst a na ucpaných parkovištích...
Zkus o tom přemýšlet, než zase začneš plodit. "Nerozumím tomu"... a "je to blbost", to jsou opravdu dvě odlišné kategorie.
A Yaris byl příklad . nahoře píšu o 4 metrech a 100 koních... budeš se divit, ale mám dvě auta, protože potřebuju mít dvě auta... ale jedno je kousek pod metry, druhé kousek nad... obě jsou atmosferické benzíny s dlouhou životností.
A obě překvapivě jezdí docela úsporně, na to, že to jsou atmosferické benziny...
Co je na tom tak těžkého k pochopení ale nevím.
Pár silných auta na uzavřeném okruhu... a každý, kdo cití potřebu si jít zajezdit rychle, tak může... a relativně bezpečně.
A přitom nezabírají místo na přelidněných silnicích, uvnitř měst a na ucpaných parkovištích...
Zkus o tom přemýšlet, než zase začneš plodit. "Nerozumím tomu"... a "je to blbost", to jsou opravdu dvě odlišné kategorie.
A Yaris byl příklad . nahoře píšu o 4 metrech a 100 koních... budeš se divit, ale mám dvě auta, protože potřebuju mít dvě auta... ale jedno je kousek pod metry, druhé kousek nad... obě jsou atmosferické benzíny s dlouhou životností.
A obě překvapivě jezdí docela úsporně, na to, že to jsou atmosferické benziny...
Samozrejme, ja mam lepsi napad - ziadne auta, a mozes si svoje "potreby" hrat doma za PC ako simulator. Problem vyrieseny, a kazdy kto si chce zajazdit urobi to uplne bezpecne a bez dalsich emisii.
Mas dve auta, lebo ich "potrebujes". Ja takisto potrebujem teraz kombik a potom budem potrebovat SUV, alebo kamion, pripadne autobus. Ja sa ale aspon netvarim ako pokrytec, ktory nevidi dalej ako za svoj prah narozdiel od teba. A nemam potrebu nikomu nic zakazovat a neskryvam to za pseudoeko reci, ale nech ostanu tie moznosti, ktore akurat nahodou tvojim potrebam vyhovuju. Takze ano, rozumiem tomu a to co vravis je blbost.
Mas dve auta, lebo ich "potrebujes". Ja takisto potrebujem teraz kombik a potom budem potrebovat SUV, alebo kamion, pripadne autobus. Ja sa ale aspon netvarim ako pokrytec, ktory nevidi dalej ako za svoj prah narozdiel od teba. A nemam potrebu nikomu nic zakazovat a neskryvam to za pseudoeko reci, ale nech ostanu tie moznosti, ktore akurat nahodou tvojim potrebam vyhovuju. Takze ano, rozumiem tomu a to co vravis je blbost.
Já se nepotřebuju vypořádávat = většinu toho řikám opakovaně možná už dávno před tebou 😉
Auris sme vzali protože sme dva kluci skoro 190 😄
Yaris hybrid je pro město dobrá volba = my jezdíme trochu i po Středočeskym kraji a prostě sme chtěli o píď větší = reálnej rozdíl mezi spotřebou neni moc velkej. Mám rekord 1,9 litru tuhle náhodou dvě popojížďky za sebou 2,7 a 2,8 ale to sou extrémy. Reálně to bejvá tak 3,9 až 4,6 l. Ale oba jezdíme relativně dynamicky = za prvních 10t. km zatim spokojenost :yes😒br />
Naplňovat skutečné potřeby zní rozumně = ale velmi snadno se to zvrhne v komunismus socialismus = a to se fakt nepovedlo ;-\
Jestli chceš říct používat rozum tak jo = ale toho byl vždycky nedostatek a lepší to nejspíš hned tak nebude 😉
Máš to ve spoustě sci-fi filmů i knížek = a souhlasim s tim = pro běžný popojíždění je škoda plejtvat ropou = elektroauta, vodík nebo tak něco. A spalovací motory do zábavnejch aut = který v reálu zajímaj jen zlomek lidí
Auris sme vzali protože sme dva kluci skoro 190 😄
Yaris hybrid je pro město dobrá volba = my jezdíme trochu i po Středočeskym kraji a prostě sme chtěli o píď větší = reálnej rozdíl mezi spotřebou neni moc velkej. Mám rekord 1,9 litru tuhle náhodou dvě popojížďky za sebou 2,7 a 2,8 ale to sou extrémy. Reálně to bejvá tak 3,9 až 4,6 l. Ale oba jezdíme relativně dynamicky = za prvních 10t. km zatim spokojenost :yes😒br />
Naplňovat skutečné potřeby zní rozumně = ale velmi snadno se to zvrhne v komunismus socialismus = a to se fakt nepovedlo ;-\
Jestli chceš říct používat rozum tak jo = ale toho byl vždycky nedostatek a lepší to nejspíš hned tak nebude 😉
Máš to ve spoustě sci-fi filmů i knížek = a souhlasim s tim = pro běžný popojíždění je škoda plejtvat ropou = elektroauta, vodík nebo tak něco. A spalovací motory do zábavnejch aut = který v reálu zajímaj jen zlomek lidí
A fakt JEDNA elektrárna obslouží 100 milionů aut?!
A tos ještě pořád nezaujal stanovisko k "ekologické stopě" výroby a likvidace baterek... a že by to bylo baterek!
Pro 100 milionů aut...
😉
A tos ještě pořád nezaujal stanovisko k "ekologické stopě" výroby a likvidace baterek... a že by to bylo baterek!
Pro 100 milionů aut...
😉
No to snad je jedno na kolik vyjde jedna ne? Princip je jasnej = jedno místo se snadno pořeší = miliony aut viz praxe = ani náhodou
Viz odkaz elektráren který nejsou na uhlí už je taky docela dost = i když ne u nás 😐
Likvidace baterek je zrovna docela hodně sledovaná oblast = jak spíš sám víš 😉
A baterky sou a budou nejspíš jen přechodný období = cíl v dohledný době vidim ve vodíku a odpadu v podobě destilky
Viz odkaz elektráren který nejsou na uhlí už je taky docela dost = i když ne u nás 😐
Likvidace baterek je zrovna docela hodně sledovaná oblast = jak spíš sám víš 😉
A baterky sou a budou nejspíš jen přechodný období = cíl v dohledný době vidim ve vodíku a odpadu v podobě destilky
Vidím ako po dieselgate vypúšťajú diesle menšie CO2 oproti benzínom 😁DD. Acea si môže nechať všetkých smraďochov, veď to je čistá rakovina. Môže to síce vyzerať, že si se*em do huby pretože sám vlastním naftové auto. No asi po dvojročnej skúsenosti čo to auto vlastním som si uvedomil strašnú chybu. Oproti benzínu sa dlhšie zahrieva, je hlučný, neskutočne to smrdí, spotreba tiež nie je taká úžasná a servis radšej ani nebudem spomínať. Diesel si nikdy viac nekúpim.
N€sereš si do huby, s€reš si na hlavu. :-!
To nemá s € moc společnýho [odkaz] 😄
Nejen v tom jak se vypořádat s Dieselgate = sme za zbytkem světa trochu pozadu 😉
Nejen v tom jak se vypořádat s Dieselgate = sme za zbytkem světa trochu pozadu 😉
nenehajte si s.rať na hlavu ! otvorte si hubu >😁
A pěkně pusou i nosem [odkaz] >😁
tvoj ranný štart ?
Ne = jezdim nudně benzínem nebo benzín-hybridem 😉
Tvuj? 😄
Tvuj? 😄
ja to roztáčam ešte kľukou.....príp dolu z kopca >😁
Choď si to chipnuť nech sa ti to doj*be. 100 % že máš TDI volsvagnu.
Moderní diesel ale není takováto popelnice jakou asi máte Vy.
Nové dieslové motory smrdia tiež poriadne, šak to cítim keď idem pešo po meste, ale asi začnem nosiť rúško ako v číne alebo nejakú plynovú masku. Btw Mám desaťročné auto s comon railom takže zas až tak staré to neni.
10 let starý nafťák už je úplně o něčem jiném než současné diesely. Takový ten kyselý zápach ani náhodou. Vím o čem mluvím. Za posledních 10 let jsem vystřídal 4 a ten poslední 2 tdi se vstřikováním močoviny není vůbec cítit. Žádné saze i zápach.
No vidíš, ja som vymenil 8 ročný cr dízel za oužasný moderný benzín a ten smrdí o hodne viac 😉 . Po štarte si spomenieš na 2t motory a výfuk je po dvoch mesiacoch čierny ako komín starej chalupy >😁
kokos šak jasné že benzín po štarte smrdí pretože katalyzátor nefunguje jak má ale jak sa zohreje, čo je veľmi rýchlo tak už necítiš nič a keď ti to smrdí furt tak si ho vymeň, kristuš mária on ti povie že po naštartovaní benzín smrdí, to snaď nie je pravda >😁
Ja mam zase opacnou zkušenost. Mel jsem předtím kombika LPG a vadilo me caste tankovani, občas nekde na venkove po vecerech zavrene LPG stanice, méně mista v kufru a smrdi to taky 😄 Ted mame dva naftaky a oba topi dřív jak benzinova auta. Mel jsem několik 405,205, a ted mame 206 a 5008 a C5 a všechny v nafte topi dřív jak benzinak, ty stary dieseli měli maly a velky okruh vody, takze se ohrali téměř okamzite, a ty modernejsi mají pomocne elektricke ohrivani, takze topi taky drive nez většina benzinu. Dokonce tusim tady na AUTO.CZ byl test focusu 1,6 vs TDCI a ten naftak i dle testu topil drive. A co se hluku tyce tak pouze při rozjezdu na první dva kvalty je to trosku hlucnejsi, ale na neutral nebo za jizdy uz zvuk naftaku vůbec nevninam. A ani nemuzu rict, ze by smrdeli. Ano smrdeli mi ty 405 a 205. Smrdi mi ještě ta 206 protože ma motor 1,9D. Ale 5008 a C5 s FAPem uz necitim ani když parkuji v garážích, nebo spis takto, není to o nic horsi/lepsi smraz nez z modernich primovstrikovych benzinu. Co se servisu tyce tak par "naftových veci" se dělalo, ale vzhledem ke kilometrum se to stále vypaltilo. S naftou se mi jezdi pohodlneji ve velkych autech. Naopak v ibize a fabii se mi mnohem lepe jezdilo s HTP, které bylo po meste krasne lehke a zive na ovladani. Ja osobne bych diesel vymenil jezdie za nejaky turbo benzin 1,4/1,6 nebo atmosféru minimalne 2,0, ale tam ta spotřeba bude nekde jinde, a predelat na LPG to uz dost dobře nejde ty primovstriky. A CNG je strasne omezena nabídka a na bazarech obzvlast. A na nove auto bohužel nemam, protože auta velikosti C5/Monde👋5008/C4 Picasso jako nove stoji proste moc a to jsou v zakladu s motorem 1,6 atmosféra benzin, coz proste není adekvatni pohon pro takova auta.
Varování na konci pobavilo. Těch pár gramů navíc na jedno auto provozované v EU výměnou za dýchatelnější vzduch bude jistě otázkou přežití lidstva.
Máš jen tak volnou vzdálenou představu kolik lidí umře na blbej vzduch? V Česku, v Evropě na světě = ročně? 😉
Má hlubokou pravdu. ***i. ***i kupují muzeální motory s vysokou spotřebou a vysokou produkcí CO2 a lidstvo na to dojede... :no: [odkaz]
takze Ado, odedneska nedychat a neprdet ! je ti to jasny, pro dobro lidstva proste neprodukuj zadne CO2 😉
"There are no tropical cyclones in the Eastern North Pacific at this time."
Takže je všechno v cajku...
Takže je všechno v cajku...
Dieselové aut mohou spolehnout na moderní technologie, které emise výrazně snižují, stále produkují větší množství NOx než benzinové agregáty. Ty ale, jak jsme si řekl výše, produkují více CO2. Jde tedy vlastně o volbu mezi emisemi NOx, které mají okamžitý vliv na zdraví člověka nebo CO2, který může v dlouhodobém horizontu ovlivnit klima planety.
:-! [odkaz] :-!
:-! [odkaz] :-!
Výše popsaný vývoj je bezesporu velmi pozitivní. Nafťák je prostě z principu smrdutější, než moderní benziňák. Až přímovstřikové benziny dostanou i filtr pevných částic (s jeho dlouhou životností by prý něměly být žádné problémy), bude to ideální řešení. Argumentace s vyšším CO je úplně ***ská, protože podíl jeho emisí automobilovou dopravou je celoplanetárny zcela minimální, až zanedbatelný! :-!
A čo si predstavuješ pod pojmom poctivý benzín?
[odkaz] [odkaz]
Co? No čistě benzinový (popř. plynový) pohon, bez těžkého balastu přidaného hybridního ústrojí (elektromotor + přídavná baterie) a bez automatické převodovky či variátoru. Přeplňování mi naopak nevadí, jen tři válec ale ano (kromě použití v minivozech) :-!
Zase tá vlastná garáž, prečo je automat zbytočný balast?
... podle me je zbytecny balast mechanicka rucni brzda... >😒]
Prečo zbytočný balast, ty ju nepoužívaš 12x za deň? >😁 . Na minulom aute bopa elektrická a a) nikdy s ňou nebol problém a b) nikdy mi nechýbala (okrem vyblbnutia sa na prvom snehu) Neočakávam, že to Arese pochopí. Momentálne mám v aute "poctivú" ručnú brzdu a minimálne pre manželku je to skôr na príťaž. No aspoň že nemusím trpieť na súkromnom aute manuálnu prevodovku >😁 >😁
😃)). no, ja take netrpim na aute jen tak nejaky hloupocky automat dnesni doby. ja mam plne automatizovanou prediktivni prevodovku, ktera vzdy s predstihem presne pochopi moje myslenkove pochody a podle toho zaradi - moje myslenkove pochody zprostredkovavam pomoci leve nohy a prave ruky, co by komunikacniho kanalu - nemohu si to vynachvalit. 😉 :yes: p
Takže tvojim metrom je aj podiel naftových áut na znečistení rovnako minimálny až zanedbateľný.
Pokud by sis pozorně přečetl můj příspěvek, tak bys takovou pitomost nemohl napsat. Benziňáky jsou na tom vůči nafťákům emisně daleko líp. (myslím tím samozřejmě jedovaté látky, ne neškodné CO2) 😲
CO2 je neškodné v sódovke, nie v atmosfére. 😉
To je možné, ale jeho část produkovaná auty je takřka zanedbatelná (proti např. skotu, sopkám apod.).
Letos už jsem se rozhoupal apo 14 letech obnovil vozovej park. A po letech na LPG mam, světě div se, normálního benzínáka. Sice s mym nájezdem jsem pokukoval po nafťákovi ale ty mi smrděj, čmuchat se to nedá. Zlatý starý Avie se smradem nafty a oleje. Z dnešních jde síra nebo co to je za nečuchatelnej humus. A musel by bejt za stejný peníze jako benzín. Taky mně nakoplo že je asi poslední šance koupit normální (i objemově) motor bez turba a taky plní Euro6. Nějaký CO2 mně nikdy nezajímalo, tak jako před 20 lety, ani za 20 let mně zajímat nebude. A když dokáže Vitara na benzín jezdit v průměru kolem 5,5L nevidim důvod pořizovat nafťáka, kterej by výrazně míň nežral. Dneska bohužel už nový auto na LPG prakticky neseženeš a CNG beru jako slepou uličku s dojezdem jako elektrošroty. Bohužel kravinám jako TPMS a start-stop jsem se už vyhnout nedokázal 😒
Ze článku na mně jasně dejchlo - zavařili jsme dieselgatem nafťákum, je třeba zatočit i s benzínama - světlým zítřků, vstříc.
Kdyby fakt politici mysleli a zakázali třeba převod aut mladších 5 let.... a né ještě podporovat konzm s timhle náročnym spotřebičem (suroviny a místo na planetě)
Ze článku na mně jasně dejchlo - zavařili jsme dieselgatem nafťákum, je třeba zatočit i s benzínama - světlým zítřků, vstříc.
Kdyby fakt politici mysleli a zakázali třeba převod aut mladších 5 let.... a né ještě podporovat konzm s timhle náročnym spotřebičem (suroviny a místo na planetě)
Nejde přeci o to, kdy auto prodá první majitel, ale kdy se sešrotuje (z hlediska využití toho, co bylo do auta vloženo). Nebo ti jde o zvednutí cen?
Klidně ať se zvednou ceny aut. Od doby krize jsou auta ošizený a podceněný a můžeme si z našeho českýho pohledu říkat co chceme. Měl by vzniknout tlak na výrobce s minimální výdrží řekněme 0,5 mega km a 15-20 let. A né je nechat ať nám vnucujou každý 3 roky novou šunku. U firem je to extrém po 3 letech ale znam i soukromníky, koho auto za 2-5 let "přestane bavit" a chce jiný. Sorry ale tohle je průser, kadžý auto na světě zabírá min 5m2 a každý který se nevyrobí, je jenom dobře. Klidně bych byl pro zavedení daně z převodu auta jako je to u nemovitostí (i když to považuju za zlodějinu). Doved bych si představit třeba po 10 letech repasovací sadu na auto, kde by se vyměnilo všechno opotřebený a dalších 5-10 let by byla dál záruka na funkčnost/mobilitu. A né že automobilka uvede za 3 roky xiftlift a za 5 let novou generaci a už při druhý servisce ti prodejce naznačujue jak máš zastaralý auto a že už neni "in" a bylo by vhodný ho vyměnit.
Aké sú úsmevné tieto naivné snílkovské predstavy. Neosocializmu a zakazovačom všetkého možného zdar!
Tebe niekto drzi pistol u hlavy, ked po troch rokoch musis kupit novu sunku? Ad2: keby vyrobca take auto vyrabal, tak ho nezaplatis, lebo budes znovu fnukat ake je drahe, nehovoriac, ze mnoho ludi nechce vlastnit rovnake auto nejako extra dlho a je jedno ci je to funglovka, alebo jazdenka.
Ad3: vsak kludne si kup auta hned 2. Jedno budes servisovat a druhe zavri do garaze, o 10 rokov ho mozes preskladat na jedno funkcne - lebo to je presne to iste co navrhujes, ale vlastne zistis, ze mozes predsa uzivat to druhe a nemusis prehadzovat nic a tudiz si vlastne na zaciatku minul 2xtolko penazi, miesto toho si si za rovnaky balik mohol kupit auto nove aktualne zodpovedajuce podmienkam. Vo vysledku - prachov si minul rovnako, materialu sa minulo rovnako, ale hlavne, ze sa "setri" - predovsetkym nech to stoji, co to stoji.
So sudruhmi na vecne casy a nikdy inak ...
Ad3: vsak kludne si kup auta hned 2. Jedno budes servisovat a druhe zavri do garaze, o 10 rokov ho mozes preskladat na jedno funkcne - lebo to je presne to iste co navrhujes, ale vlastne zistis, ze mozes predsa uzivat to druhe a nemusis prehadzovat nic a tudiz si vlastne na zaciatku minul 2xtolko penazi, miesto toho si si za rovnaky balik mohol kupit auto nove aktualne zodpovedajuce podmienkam. Vo vysledku - prachov si minul rovnako, materialu sa minulo rovnako, ale hlavne, ze sa "setri" - predovsetkym nech to stoji, co to stoji.
So sudruhmi na vecne casy a nikdy inak ...
Napríklad v mojom okolí vymenili dvaja D za B. Dôvo😜 polovica najazdených km. Čiže aj menej spotrebovaného paliva, teda menej CO2.
Je nepochopitelné, že dosud nejsou zatíženy ekologickou daní muzeální zážehové motory z důvodu nadměrné produkce CO2! [odkaz] [odkaz]
Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě paliva ... emise skleníkového plynu tedy vede naftový motor.
:-! [odkaz] :-!
:-! [odkaz] :-!
Zdechni, hloupé zvíře!
pravdu do země nezašlapeš 😄
A kde vidíš nejakú pravdu na zašlapanie...? 😲
přečti si nadpis :-!
Dnes se již diesel nevyplatí, co ušetříte na palivu, takže v době vysokého znečištění, aby nahradil třeba auta na benzín a plyn CNG. Tak příští koupím nové auto Fabia IV nebo VW Polo 6 na benzín 1,5 TSI :-!
A mame tu dalsi zo serie naplanovanych clickbait clankov.
Dalsia faza bude narast benzinovych hybridov. Z toho pohladu su dizle slepa ulicka. Okrem nakladnej/hromadnej dopravy a serioznych offroadov.
Dalsia faza bude narast benzinovych hybridov. Z toho pohladu su dizle slepa ulicka. Okrem nakladnej/hromadnej dopravy a serioznych offroadov.
Tak jo >😁 Ten boj proti globálnímu oteplování už vážně dosáhl statutu "ideologie". Radši ať benzíňák produkuje o něco více CO2, které je z automobilové dopravy stejně zanedbatelné a pro člověka není přímo škodlivé, než aby mi diesel kouřil pod nos rakovinotvorné saze.
Chápu, že pro některé účely se diesel nahradit nedá (náklaďáky, dodávky, fleety pro cesťáky...). Ale říct, že si škodíme odklonem od dieselu, může jenom zelenej ***. Tak zelenej, až v důsledku vlastně vůbec zelenej není 😄
Chápu, že pro některé účely se diesel nahradit nedá (náklaďáky, dodávky, fleety pro cesťáky...). Ale říct, že si škodíme odklonem od dieselu, může jenom zelenej ***. Tak zelenej, až v důsledku vlastně vůbec zelenej není 😄
Ten nadpis má hlubokou pravdu, ***i. Jen ***i kupují muzeální motory s vysokou spotřebou a vysokou produkcí CO2 a lidstvo na to dojede... [odkaz]
JInak citát:. Dodal ale, že je nutné také podpořit zájem zákazníků o nákup těchto vozů, například zavedením pobídek a rozvojem dobíjecích stanic v celé EU
Přeloženo: Všichnise budou z daní za PHM skládat pár pozérům na jejich šaškování s elektromobilama, které zdaleka nejsou konkurenceschopné.
Takhle je to holt = takhle 😄
Jak píšu níž. Já osobně si nemyslím, že je to tak úplně všechno kvůli dieselgate. Stalo by se to asi i tak. Myslím odklon od dieselů v menších autech.
Ale nejde jen o malý auta [odkaz] [odkaz]
Ale zrovna Němci jsou úplně vymknutí z normálu (uprchlíci, naftová hysterie).
Jak řiká jeden přední českej ekonom = když si Německo objedná o 10% míň máme krizi, když o 10% víc..
A víš co je fór? Je to pravda >😁
Nad náma Německo pod náma Rakousko vedle nás Německo = prostě 100 milionů vymknutejch z normálu = a eště nás živěj. Sme v.. 😄
mimpochodem nejhorsi dani v CR co se tyka prodelecnosti je silnicni dan, na te se vybere jen cca pulka toho co spolika vyberci aparat dane silnicni dane, pritom jeji zruseni pro nepotrebnost a pritez statnimu rozpoctu maj ve volebnich programech jen tusim dve mensi strany >😁
Píše prostě nesmysly... tak nějak standardně.
😉
psal jsem o dvou danich prvni z pohonnych hmot kde se vybere spotrebni dan a DPH, a kdys se tyto dve dane z pohonnych hmot sectou, tak to nepokreje ani vydaje statu ktere za nasledujici rok utrati na vystavbe a modernizaci silnic, dalnic a zeleznic 😉
druhou dani je pak silnicni dan, ktera je v tomto state ztratova jiz pri jejim vyberu, aneb stat stoji mnohem vice ten aparat s uredniky ktery ma vyber silnicni dane nastarost, nez kolik za dany rok na teto dani vybere 😉
Předmětem daně silniční jsou silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla (dále jen „vozidla“)
a) registrovaná v České republice,
b) provozovaná v České republice a
c) používaná
1. poplatníkem daně z příjmů právnických osob s výjimkou používání k činnosti veřejně prospěšného poplatníka daně z příjmů právnických osob, pokud příjmy z této jeho činnosti nejsou předmětem daně z příjmů, nebo
2. poplatníkem daně z příjmů fyzických osob k činnosti nebo v přímé souvislosti s činností, ze kterých plynou příjmy ze samostatné činnosti podle zákona upravujícího daně z příjmů.
A to nám zatim Němci co se vymkli normálu jak tu padlo a další posílaj až 80% ceny nový dálnice = počkej až je to přejde 😉
Výběr daně samozřejmě může být ztrátový. Náklady na výběr tedy mohou převyšovat vybraný obnos.
Přitom jich bylo potřeba tak 100 000 propustit 😐