Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Devil007cz
Ono to neni zase tak slozite.
Staci k dnesnimu kombonivanemu cyklu pricist cca 25 procent navic a dostanete se na realnou spotrebu.
A nebo se staci podivat na Sprintmonitor a kouknout se tam na prumer za vozidlo/motor/prevodovku. Samozrejme Sprintmonitor nebude fungovat pro jeste nove prave uvedene vozidla na trh.
I kdyz treba Karoq na tom bude stejne jak Seat Ateca napriklad. Koles stejne jako Nissa X-trail a naslo by se vic podobnych pripadu.
Staci k dnesnimu kombonivanemu cyklu pricist cca 25 procent navic a dostanete se na realnou spotrebu.
A nebo se staci podivat na Sprintmonitor a kouknout se tam na prumer za vozidlo/motor/prevodovku. Samozrejme Sprintmonitor nebude fungovat pro jeste nove prave uvedene vozidla na trh.
I kdyz treba Karoq na tom bude stejne jak Seat Ateca napriklad. Koles stejne jako Nissa X-trail a naslo by se vic podobnych pripadu.
Spritmonitor bude mít problém, najednou budou reálná data k dispozici oficiální cestou .........
a kam sa má pozrieť živnostník, keď mu daňováci uznajú len polovicu reálnych nákladov na benzín?
Má si stěžovat na nesmyslná pravidla (daňová, ne homologační, ale může to klidně zkusit i tam).
u čápa?
U zákonodárců, kde jinde. To oni ten problém vytvořili. Chápu, že se ta hodnota používá ve chvíli, kdy si chceš zjednodušit administrativu. Ale nemít tu možnost, když mám všechno zdokumentované? Je to můj náklad na provoz auta. Nemusím se jim zodpovídat, proč mám vyšší spotřebu. To by mi za chvíli mohli kecat do toho, jestli skutečně potřebuji tak drahý počítač nebo auto. Nakopat. Chápu také, že nechtějí, abych používal firemní palivo k soukromým účelům. Holt to nemají jednoduché. Tenhle problém je u řady věcí.
to ja viem a súhlasím s tebou, ale zas chápem aj druhú stranu (bože jak ťažko sa mi to píše), lebo inak by som mohol dať do nákladov bločky celého činžiaku. V tomto prípade je jediným reálnym riešením reálnejšia spotreba v techničáku. Ja by som navrhol, aby každý, kto má právo používať firemné auto mal nárok na stanovené paušálne náklady na benzín a nemuselo tisíc štátnych úradníkov prerátavať 7 rokov staré bločky na každú feldu.
Amen. Mne je ukradnuté, že jazdím za viac, ako mám v TP, keď si to platím sám a jazdím súkromne. Akonáhle ale ten údaj má vplyv na moje príjmy a výdavky (napr. čo si môžem úplatňovať), tak už ma to trápi. Naviac sú situácie, kedy ani možnosť reálneho preukázania spotreby nejestvuje a môžeš si uplatniť iba to, čo je v TP. A to je problém.
Tankování ti musí sedět s knihou jízd. Těžko si tedy můžeš dát do účetnictví kdejakou účtenku. Leda sázíš na to, že jsou na finančáku blbci (případně lemry). Ještě horší je to s elektronickými, které každou chvíli zaznamenávají polohu auta. Jo, mohl by sis natankovat méně a zbytek strčit do kanystru, případně z auta pak palivo odčerpat. Pokud kniha jízd neeviduje i data z průtokoměru, na to by se jim přicházelo špatně. Ale to je relativně dost práce (myslím takhle krást palivo).
Chápu, že je to pro úředníky makačka prohrabat se tím množstvím dat a dokazovat, že podvádíš. Takový je holt život. Kdyby chtěli, tak by mohli vyžadovat nějaký elektronický systém. Nakonec, manuální vedení knihy jízd je celkem otrava. A zaměstnavatelům by asi nevadil lepší přehled. Pokud to však dodnes nemají, asi by se jim ten extra výdaj nelíbil. Ale byl by výběr - buď podle normy, nebo elektronická kniha jízd.
"Reálná" normovaná spotřeba je utopie. Co když tím autem jezdím v terénu. Protože to má práce prostě vyžaduje. Co když to auto věčně tahá vozík, jezdí naložené, využívá se střešní nosič. Je to nesmysl.
Chápu, že je to pro úředníky makačka prohrabat se tím množstvím dat a dokazovat, že podvádíš. Takový je holt život. Kdyby chtěli, tak by mohli vyžadovat nějaký elektronický systém. Nakonec, manuální vedení knihy jízd je celkem otrava. A zaměstnavatelům by asi nevadil lepší přehled. Pokud to však dodnes nemají, asi by se jim ten extra výdaj nelíbil. Ale byl by výběr - buď podle normy, nebo elektronická kniha jízd.
"Reálná" normovaná spotřeba je utopie. Co když tím autem jezdím v terénu. Protože to má práce prostě vyžaduje. Co když to auto věčně tahá vozík, jezdí naložené, využívá se střešní nosič. Je to nesmysl.
kamoš spomínal,že na SK keď máš elektronickú knihu jázd tak nakladuješ 100% výdavkov ,pri rukou písanej knihe nákladuješ 80% výdavkov.
To nie je pravda. Faktom je, že kombinácia GPS a tank karty ti umožňuje cpať do nákladov celú spotrebu vrátane nadspotreby (v zamestnaní na tom fungujeme). 80perc si môžeš odpisovať keď nevedieš žiadnu evidenciu a len vyhlásiš,že auto používaš na tých 80 perc služobne....
"Tankování ti musí sedět s knihou jízd" - to je trochu zložité, lebo u nás používame tankovacie karty kde ti po mesiaci dolezie faktúra a hotovo. Nikto si nedáva tú námahu aby to s knihou jázd porovnával a daňováci si nikdy nedali námahu toto skontrolovať....Potom ešte existuje kategória súkromné auto používané na služobné účely (okrem zamestnania mám aj svoju zábavu) a to je úplne iná liga >:D >:D
WinDiesel
Zdá se mi že autor článku pořád ještě nepochopil že WLTP je o měření spotřeby, potažmo řeší CO2, zatímco RDE je o měření emisí výfukových plynů, jako jsou CO, NOx atd.
Přesně tak. I když se mluvilo o rozšíření měření emisí v provozu i na CO2 (spotřebu). Jednou na to možná dojde. I RDE je ale svázané pravidly. Pokud ta pravidla zvolí nešťastně, tak výsledná data opět nebudou reprezentativní. A je úplně jedno, že to měří v provozu.
Dojde na to myslím od 09/2019. Ale EK/EU bude mít problém, zjistí že jim vyletí CO2 o 15 až 30% nahoru. proto mají teď nahnáno z dieselové antihysterie, s masivními prodeji benzínů jim spotřeba vyskočí o 15% a pokuty s tím nic nenadělají.
Musejí se už konečně rozhodnout zda jim jde spíše o CO2 stopu nebo o jedovaté emise. Ono to nejde moc skloubit dohromady. Tedy jde ale ztuha, za velkých nákladů pro automobilky. A EV nejsou také žádné řešení. Hybrid, když se vypustí z města na dálnici je taky pěknej průser co se týče CO2 a to za cenu dobře vybaveného dieselu.
Musejí se už konečně rozhodnout zda jim jde spíše o CO2 stopu nebo o jedovaté emise. Ono to nejde moc skloubit dohromady. Tedy jde ale ztuha, za velkých nákladů pro automobilky. A EV nejsou také žádné řešení. Hybrid, když se vypustí z města na dálnici je taky pěknej průser co se týče CO2 a to za cenu dobře vybaveného dieselu.
V legislativě jsem si toho ještě nevšiml. Ale vím, že ta myšlenka padla. Zatím nemají ani limity na PM. A pro potřeby emisních cílů měli nadále pracovat s NEDC. Kdo ví, jaký by to tedy mělo význam. Jestli by tím podmínili homologaci.
nechci ti lézt .... ale přijde mi, že tady prodáváš svůj "všeobecný" přehled dost levně, Martine.
Všechna čest. A myslím si, že nejsem sám, kdo si to myslí.
Všechna čest. A myslím si, že nejsem sám, kdo si to myslí.
Díky. Jednak nepovažuji svůj přehled za nějak hluboký. Tu a tam si přečtu nějaký článek/ publikaci, občas mám možnost si promluvit se skutečně znalými lidmi. Zase tolik se tomu nevěnuji. A pak mi to nepřijde z finančního hlediska zajímavé. Takhle z toho sice nemám žádné peníze, ale je to jen odreagování během práce.
No pokud by dále pracovali s NEDC, vysvětlovalo by to hodně. Ale byla by to těžká schizofrenie, ale daly by se udržet množství CO2 bez skokového zvýšení ........
Těžká schizofrenie provází EU už delší dobu.
Momentálně uvádí Mazda na trh v USA diesely se značnou výbavou (LNT, SCR) aby se plnily normy US. Mohla by uvést stejnou techniku i v EU ale to bude až za rok protože to povolují předpisy.
Ještě štěstí že má Mazda extrémně nízkou kompresy takže ani v EU neemituje nikterak velká množství NOx - ale opět je to zbytečná schizofrenie.
Těžká schizofrenie provází EU už delší dobu.
Momentálně uvádí Mazda na trh v USA diesely se značnou výbavou (LNT, SCR) aby se plnily normy US. Mohla by uvést stejnou techniku i v EU ale to bude až za rok protože to povolují předpisy.
Ještě štěstí že má Mazda extrémně nízkou kompresy takže ani v EU neemituje nikterak velká množství NOx - ale opět je to zbytečná schizofrenie.
Jde o to, že plán nalajnovali za NEDC. Přechod na WLTP "v polovině závodu" by byl problematický. Současnou "etapu" by tedy měli dojet na NEDC. Mám však takový pocit, že by neměli měřit oba cykly, ale změřit jen dle WLTP a pak spočítat ekvivalent NEDC, nebo jak tomu nadávají. :-) Nebudu to však hledat (jestli si můžou vybrat atd.). Měli bychom tedy v technických údajích vídat obě hodnoty.
Dá se předpokládat, že další "etapa", tedy cíl pro 2025, bude už dle WLTP. Skutečné emise můžou sledovat ze spotřeby paliv. Ta nekecá.
Dá se předpokládat, že další "etapa", tedy cíl pro 2025, bude už dle WLTP. Skutečné emise můžou sledovat ze spotřeby paliv. Ta nekecá.
Nonsens
ak by nebol dízlgejt, tak by nás ojebabrávali ešte pár rôčkov. Na tom je vidieť, že je to politická kauza.
To s tím nemá mnoho společného. Na WLTP se pracuje hodně dlouho. O RDE pak mluví už evropská norma z roku 2007 a dávala myslím časový rámec (myslím právě 9/2017, jenže myslím mluvila o pevných částicích, ne o NOx, přitom teď máme RDE limity na NOx, ale na pevné částice ne - to je důsledek gatí). A emise jsou politická otázka. Tyhle normy pak vznikají pod OSN a vyjadřují se k nim země z celého světa, protože je pak řada zemí přejímá.
scadar
Jako potencialni problem u RDE vidim opakovatelnost mereni...V realnym svete pusobi na auto takovejch vnejsich vlivu, ze nejistota mereni musi byt obrovska...
tu nejde o to, aby testovaná spotreba bola navlas reál, ale aby to aspoň neboli také kraviny.
Jízda musí splnit nějaká pravidla. Až vyhodnocením dat se zjistí, jestli tu jízdu lze započítat, nebo ne. Ta právě omezují průběh jízdy, tedy i styl. Když se tedy v provozu připlete do nějaké nečekané situace, tak tu jízdu může zneplatnit. Ve hře je i nejistota daná použitým vybavením (které prostě nedosahuje kvalit plnohodnotné laboratoře). Proto jsou tam nějaké faktory, které upravují limity.
def
Pane Dusile,
nejprve bych Vás chtěl požádat, zda by jste alespoň nedělal chyby v opisování a nešířil tak mezi veřejností bludy a nepravdy, či polopravdy, což se Vám v každém článku podařilo. CF nemůže být snížen až na 0,5, páč by to znamenalo, že při zkoušce RDE musí auto vypustit o polovinu méně emisí, než při laboratorním testu. CF má klesnout na hodnotu 1,0 a k tomu se bude připočítávat margin (měřící odchylka) 0,5. Takže časem by mělo CF klesnout na 1,5 při RDE. Pak bych chtěl upozornit, že při testu RDE se neměří CO2 (spotřeba), ale pouze pevné částice PN a NOx.
Dále zde neuvádíte důležité věci jako, že se budou zohledňovat při měření takové věci jako velikost kol, tažné zařízení, střešní okno, spojler, RS nárazníky, vyhřívaný sedačky atd. Hmotnostní odporové a aerodynamické pakety. Takže nabušený Fokus s difuzorem na 20" kolech bude mít v techničáku jinou spotřebu a emise u stejného motoru jako Fokus holátko na 14". A podle energetických štítků se za to budou platit v různých zemích daně.....
Teď se chci zeptat, co je to reálná spotřeba?!!!!!!!!!!!
Auto má vždy takovou spotřebu a emise, jak moc a kdy šlapu na plyn!!!!! a jakou výbavu ve vozidle vozím, co všechno jsem si v autě pustil atd. Takže znovu.... Co je to reálná spotřeba? Protože, když při služební cestě nespěchám zajedu i o litr nižší spotřebu než je v TP ať už to byl vznětový nebo zážehový motor a naopak, když spěchám mám několikanásobně vyšší. Jeďte se podívat do Německa na dálnice, kde to každý smaží 180 a asi by vás překvapilo, že se nejen, že nevejdou do udávané spotřeby, ale vypouští sto až tisícinásobné hodnoty škodlivých látek!!!! Tak nevím, proč tu řešíte jestli během testu regeneruje DPF nebo ne..... RDE test je bezesporu totální ptákovina a jak tu kolegové uvádějí, nic neměř při analýze dvakrát po sobě :))))) Baťoh na zádech, aerodynamika v pr...eli, pokaždé jiný asfalt, teploty, stoupání, vítr, atd.
WLTP podle mého názoru nikdy nesjednotí čísla z TP s čísly palubním počítači.
Díky za odpověď.
nejprve bych Vás chtěl požádat, zda by jste alespoň nedělal chyby v opisování a nešířil tak mezi veřejností bludy a nepravdy, či polopravdy, což se Vám v každém článku podařilo. CF nemůže být snížen až na 0,5, páč by to znamenalo, že při zkoušce RDE musí auto vypustit o polovinu méně emisí, než při laboratorním testu. CF má klesnout na hodnotu 1,0 a k tomu se bude připočítávat margin (měřící odchylka) 0,5. Takže časem by mělo CF klesnout na 1,5 při RDE. Pak bych chtěl upozornit, že při testu RDE se neměří CO2 (spotřeba), ale pouze pevné částice PN a NOx.
Dále zde neuvádíte důležité věci jako, že se budou zohledňovat při měření takové věci jako velikost kol, tažné zařízení, střešní okno, spojler, RS nárazníky, vyhřívaný sedačky atd. Hmotnostní odporové a aerodynamické pakety. Takže nabušený Fokus s difuzorem na 20" kolech bude mít v techničáku jinou spotřebu a emise u stejného motoru jako Fokus holátko na 14". A podle energetických štítků se za to budou platit v různých zemích daně.....
Teď se chci zeptat, co je to reálná spotřeba?!!!!!!!!!!!
Auto má vždy takovou spotřebu a emise, jak moc a kdy šlapu na plyn!!!!! a jakou výbavu ve vozidle vozím, co všechno jsem si v autě pustil atd. Takže znovu.... Co je to reálná spotřeba? Protože, když při služební cestě nespěchám zajedu i o litr nižší spotřebu než je v TP ať už to byl vznětový nebo zážehový motor a naopak, když spěchám mám několikanásobně vyšší. Jeďte se podívat do Německa na dálnice, kde to každý smaží 180 a asi by vás překvapilo, že se nejen, že nevejdou do udávané spotřeby, ale vypouští sto až tisícinásobné hodnoty škodlivých látek!!!! Tak nevím, proč tu řešíte jestli během testu regeneruje DPF nebo ne..... RDE test je bezesporu totální ptákovina a jak tu kolegové uvádějí, nic neměř při analýze dvakrát po sobě :))))) Baťoh na zádech, aerodynamika v pr...eli, pokaždé jiný asfalt, teploty, stoupání, vítr, atd.
WLTP podle mého názoru nikdy nesjednotí čísla z TP s čísly palubním počítači.
Díky za odpověď.
Niektoré fakty si uviedol zaujímavé, ale teoretizovanie o neuchopiteľnosti reálnej spotreby si si mohol odpustiť. Každému tu je jasné, že reálna spotreba sa od prípadu líši a že je rôzna keď dupeš a keď nie. Ale vždy keď sa tu hovorí o reálnej spotrebe, tak sa tým myslí normálna priemerná svižná jazda s priemerným zaťažením zodpovedajúcim najbežnejším podmienkam (ani ľavý v nemecku, ani dôchodca do lidla). Nikto nemal problém s tým, že na ceste do frakfurtu nemal spotrebu 3,5 l, ale že ju nemal ani pri bežnej jazde bez tehly.
Jo, jo..... ale nevím jak u Vás v SK. Ale u nás když se zavedl bodovací systém, tak si vzpomínám na krásné reportáže, jak si lidi u pumpy pochvalovali, že jak začali ze strachu o body dodržovat rychlost tak jim klesla spotřeba o 1 až 1,5l :)))))))))) Co je to střední zátěž? Někdo ti měřil zátěž motoru během tvé jízdy svižné jízdy do práce? Obávám se, že tvá jízda do práce bude něco přes 50% zátěže.....:)))) Já se trochu měřením zabývám. Ale nejužitěčnější je ukazatel okamžité spotřeby, to je takový ukazatel okamžité zátěže. Zkus ho održet u uzdy při jízdě do práce. Podřazuj a deceleruj tak aby ukazoval co nejdéle nulu..... diesel začíná v deceleraci vstřikovat těsně nad volnoběhem, benzin už okolo 1500 otáček (pomíjím různá opatření kdy se vstřikuje v deceleracích). Pak ubrat plyn už před horizontam, OK, ztratíš pět 5km/h, ale ušetříš..... Podobně šetří palivo u závodníci ve F1 :))))))))))) a přesto jedou závod jako já do práce :))))) Hlavně je potřeba nezatěžovat svižnýma akceleracema motor po studeném startu. To ovlivní hodně celkovou spotřebu!!!!! Najezdím hodně km za rok a za ty roky co jsem už projezdil 1000000kč v palivu o tom trochu vím nejen jako běžný motorista.
Vieš, tu si na bulvárnom autoserveri a tu nikto nestrávi trojstranovú štúdiu na tému Reálna spotreba motorových vozidiel v podmienkach reálnej premávky na dopravných komunikáciách determinovaná reálnymi podmienkami okolitého prostredia a individiálnymi predpokladmi humánnych subjketov.
Bez potreby teoretizovania reálna priemerná spotreba je taká, ktorú dokážeš na aute dosiahnuť. To znamená, mal by si byť schopný za ideálnych podmienok dosiahnuť udávanú spotrebu. Mne sa to na jednom aute párkrát poradilo, ale na druhom ešte nikdy. Udávaná priemerka je 6,4 litra, v priemere spravím nádrž za 7,9l/100 km. Ak som mal ideálne podmienky (sám v aute, ideálne počasie a teplota...), jazdil som prevažne okresky a išiel cielene ekonomicky, dostal som sa na 6,8 l. Teda za nijakých okolností a ani pri maximálnej snahe som tú udávanú priemernú spotrebu nedosiahol (a to opomeniem fakt, že sa fakticky nejednalo o mix mesto/mimomesto, ale na 90% mimomesto, kde mala byť spotreba ešte nižšia, udávaná je tuším 5,1). Ak by bola udávaná spotreba 7,0 a ja jazdím v priemere za 7,9, nepoviem pol slova, lebo je to moja voľba, že nejdem ekonomicky, ale viem, že ak sa budem veľmi snažiť, tak to číslo dosiahnem (a že nie je problém vo mne, ukazuje druhé auto, kde to dokážem). Ale výrobcom udávaný priemer nedosiahnem nikdy. A to je ten problém.
Jsem si celkem jistý, že mají zaznamenávat (a tedy i měřit) i emise CO (to není překlep, CO).
Co se týče faktoru, ten je 1 + tolerance s tolerancí 0,5, tedy 1,5. I dnes. Toleranci mají pravidelně revidovat a měla by časem klesat. Dočasně si mohou automobilky požádat o faktor 2,1 (mám takový pocit, že tu možnost mají 28 měsíců, tedy do 1.1.2020, ale jistý si nejsem).
S otázkou reálné spotřeby souhlasím. Je to individuální. Je však žádoucí, aby data z homologačních testů byla reprezentativní. 10% pokles v homologačních datech by měl znamenat zhruba 10% pokles v provozu (v průměru). Že nesedí absolutní čísla, není takový problém. NEDC je pak příliš nenáročný. Tlačí inženýry k řešením, která pak v provozu nefungují tak dobře. Což právě vede k rozevírání nůžek.
RDE pak není o opakovatelném měření (tedy získávání hodnoty), ale o ověřování, že limit nepřekročí (po zohlednění tolerance). Limit má splnit i při těch nejhorších přípustných podmínkách. Je otázka, jak by to případně aplikovali na spotřebu, kde není tvrdý limit. Při testech se totiž ukázalo, že i drobné odchylky od cyklu mohou vést k dramatickému nárůstu emisí, který prostě není přirozený, není vysvětlitelný variacemi v podmínkách. Tímhle tedy automobilkám ztěžují optimalizaci (podvádění, chceš-li).
Co se týče faktoru, ten je 1 + tolerance s tolerancí 0,5, tedy 1,5. I dnes. Toleranci mají pravidelně revidovat a měla by časem klesat. Dočasně si mohou automobilky požádat o faktor 2,1 (mám takový pocit, že tu možnost mají 28 měsíců, tedy do 1.1.2020, ale jistý si nejsem).
S otázkou reálné spotřeby souhlasím. Je to individuální. Je však žádoucí, aby data z homologačních testů byla reprezentativní. 10% pokles v homologačních datech by měl znamenat zhruba 10% pokles v provozu (v průměru). Že nesedí absolutní čísla, není takový problém. NEDC je pak příliš nenáročný. Tlačí inženýry k řešením, která pak v provozu nefungují tak dobře. Což právě vede k rozevírání nůžek.
RDE pak není o opakovatelném měření (tedy získávání hodnoty), ale o ověřování, že limit nepřekročí (po zohlednění tolerance). Limit má splnit i při těch nejhorších přípustných podmínkách. Je otázka, jak by to případně aplikovali na spotřebu, kde není tvrdý limit. Při testech se totiž ukázalo, že i drobné odchylky od cyklu mohou vést k dramatickému nárůstu emisí, který prostě není přirozený, není vysvětlitelný variacemi v podmínkách. Tímhle tedy automobilkám ztěžují optimalizaci (podvádění, chceš-li).
Máš nějaké bližší informace k zohledňování výbavy? Není totiž praktické měřit každou možnou konfiguraci. Všiml jsem si, že několik automobilek začalo udávat rozptyl hmotností. To je snad reakce na nařízení 2017/1151, ale jistý si nejsem. Tohle tam také spadá? Jde o tu interpolační metodu? Kdy je alternativou měření snad té nejhorší konfigurace?
Zohledňování výbavy je teď problém č.1. Nejhorší na tom je, že aerorelevantní prvky často interferují, čili vlivy nelze jednoduše sčítat. Proto je nyní také zoufalý nedostatek aerodynamických tunelů, nyní se měří podstatně více. Co vím, tak neexistuje přesná metodika na iterpolace mezi worst case a best case, záleží na tom, zdali certifikační autorita (schvalující dané automobilce WLTP proces) daný přístup k iterpolacím akceptuje.
Je pochopitelné, že interpolace nebude snadná. Tuhle pasáž jsem však ve zmíněném nařízení zaznamenal. Tak by mě zajímalo, jestli jsem na správné stopě, nebo jestli se to řeší někde jinde a tohle s tím nemá nic společného. Dá se pak využít počítačových simulací s validací vybraných konfigurací v tunelu. To je mnohem praktičtější.
×
Sdílení komentáře
×
Za 7 l/100 km jezdí Lexus GS 450h = 345 koní. Když na to šlápneš a začneš to už dost nadprůměrný stádo a V6 3,5 využívat tak za 9
Prostě hybridy maj fakt výrazně menší spotřebu ;-)
NEDC hybridům velice vyhovoval.
A kdo tomu nevěří ať si přečte výsledky již provedených měření a bude v šoku.
[odkaz]
Pro porovnání:[odkaz]
U hybridu hodně záleží kde jezdíš. Na stejný trati můžeš 2 dny po sobě mít relativně rozdílnou spotřebu. GS450h to je ten Lexus co dá Alpinu B5 V8 na okruhu = taky k neuvěření žejo :-)
Ad Alpina - ta alpina má 500k,700Nm. GS450h má 345 koní. Víc netřeba komentovat.
A nebo přece jen - z tvého odkazu:
"Jen to sportování mu nejde tak, jak byste si možná představovali. Problém není v podvozku. F-Sport má adaptivní tlumiče AVS s přepínatelnými režimy, variabilní převod řízení a dokonce i natáčení zadních kol. V kombinaci se zadním pohonem a solidními brzdami to ve výsledku dává kombinaci agility, ovladatelnosti a jistoty, která sice nedosahuje na nejlepší ve třídě, ale u značky Lexus byla donedávna nepředstavitelná. Dynamická jízda ale stále není úplně po chuti hybridnímu agregátu. Akcelerace 0-100 km/h za 6,77 s zaostává docela výrazně za udávanými 5,9 s a ovládací logika hybridního pohonu se nechá zaskočit rychlými přechody ze zcela zavřeného ke zcela sešlápnutému plynu, typickými pro sportovní jízdu na klikatých silnicích. A to i když voličem jízdních režimů otočíte do polohy Sport+ a budete si řadit sami pomocí „pádel“ na volantu. Mnohem lépe autu svědčí třeba svižná, ale přece jen plynulá jízda bez nadměrného tlačení na pilu."
Chtělo by to míň chlastat.
A samozřejmě můžeš bejt Karel a hledat v tom cos ocitoval = nebo potrzení za kolik se s tim dá jezdit = v reálu. Po městě ;-)
Stačilo dať hľadať aj 535i kde je relevantná štatistika, ale to by pre nebolo dobre pre tvoju demagógiu [odkaz]
Takže rozdiel oproti papierovej je u Lexusu 1,25 cca 16% a u BMW 2,19 cca 26%. Samozrejme u BMW hybridov sú rozdiely výrazne vyššie. Ale Toyote emisie vychládajú a tak to nemusí hnať do extrémov ako D3.
Jedno auto OK a druhé klamééé