Novinky
Mediální taškařice je jak o koze a o voze... To že se reálně uvažuje o přesunu superba nijak neznačí že by tu někdo chtěl omezovat výrobu nebo dokonce propouštět lidi! Naopak, jde o to ulehčit Kvasinám které jsou po kapacitní stránce naprosto přečerpané a dodávky na trh váznou, a s tím jak bude nabíhat Karoq a etablovat se Kodiaq to bude ješté horší. Přesun superbu je pak logickým krokem, má relativně malou produkci a do Emdenu se vejde, navíc je technicky spřízněný s tam vyráběným passatem...
Lidí má naopak škodovka nedostatek, že by je vyhazovala tedy nehrozí...
Lidí má naopak škodovka nedostatek, že by je vyhazovala tedy nehrozí...
Je ale zasadni rozdil v tom, CO se vyrabi, s jakymi zisky. Od toho se odvijeji hlavne platy zamestnancu a o to tu jde.
ani slůvko na tomto serveru ? Přitom tomu člověku Škoda vděčí za mnohé, především za úspěšný SuperB... Machi Machi...
Nejde o to, co chce Škoda auto, ale hlavní je, co chce a jak rozhodne VAG. To jsou dost podstatný rozdílný věci. Takže plkat tady může kdo chce co chce... 😉
PS: Trošku nadhled a ironie... 😄
PS: Trošku nadhled a ironie... 😄
Vždyť neví, co dřív vyrábět. Píši jedni motorističtí novináři. Superb se vyrábí v Kvasinách společně s Kodiaqem, Karoqem a Seat Ateca. Kapacita továrny je pro tento rok 180 t. vozidel. Závod v Kvasinách se rozšiřuje a má být dohotoven v r. 2018 s roční kapacitou 300 t. aut. Už nyní běží inzerce na přijímání nových pracovníků. Odstěhují výrobu Superbu, který se vyváží z většiny na západ. Z Německa bude distribuce snadnější. Škodovka je stejně VW, pouze jinak oplechovaný, jak říkají sami němci a angláni. A potom, mají přece ty platformy, automatizované lisovny. Chtějí vyrábět elektroauta. Takže nechápu ty mediální křeče a uměle vytvářený humbuk. Fakt ty novináři by si měli navzájem číst co píše jeden a ten druhý.
:yes: :yes: :-!
Jj fakt černej humor že u nás podle Svazu průmyslu a dopravy ČR už chybí neuvěřitelnejch 290 000 lidía Škodovka u některejch modelů totálně nestíhá = ale proč to aspoň částečně řeši >😁
Odpor proti běžnýmu logickýmu řešení = přesunu výroby 1 modelu na kterej nejsou roční čekačky = je fakt dobrej černej humor >😒]
Takže mediální křeče a humbuk = sou v reálu fakt pitomost pitomostí 😄
Jj fakt černej humor že u nás podle Svazu průmyslu a dopravy ČR už chybí neuvěřitelnejch 290 000 lidía Škodovka u některejch modelů totálně nestíhá = ale proč to aspoň částečně řeši >😁
Odpor proti běžnýmu logickýmu řešení = přesunu výroby 1 modelu na kterej nejsou roční čekačky = je fakt dobrej černej humor >😒]
Takže mediální křeče a humbuk = sou v reálu fakt pitomost pitomostí 😄
Je třeba nějak zaměstnat těch 1,3 miliónu přišedších do Německa v 2016 a 2017. Do Česka se nehrnou, takže se ministerská předsedkyně dohodla s vedením VAG, že kromě Kvásin je třeba rozšířit i Emden. Tam by se mohlo vejít odhadem tak 3.000 z oněch 1.300 tisíc.... Zbytek bude zaměstnán u dodavatelů a v kamiónech převážejících tu plechy, tu plasty křížem krážem Evropou.
Naše současnost... a taky tak trochu budoucnost.
Naše současnost... a taky tak trochu budoucnost.
Ahojte,
kedze je tento web o nicom (90% tem o supersportoch, so si kupi 0.2% obyvatelstva), mam otazku - akou mierou (v 😖 sa podiela stabilizacna tyc prednej napravy voci naklonom kasne? Skusali ste niekto na beznom osobnom automobile nizsej strednej triedy jazdu bez stabilizacnej tyce a teda bz tyciek stabika? Ide o to, ci toto caste k*rvitk* co sa vymlati do 2 rokov (puzdra tyciek stabika) vobec ma realny zmysel na aute mat pri jeho beznom pouzivani? :-!
kedze je tento web o nicom (90% tem o supersportoch, so si kupi 0.2% obyvatelstva), mam otazku - akou mierou (v 😖 sa podiela stabilizacna tyc prednej napravy voci naklonom kasne? Skusali ste niekto na beznom osobnom automobile nizsej strednej triedy jazdu bez stabilizacnej tyce a teda bz tyciek stabika? Ide o to, ci toto caste k*rvitk* co sa vymlati do 2 rokov (puzdra tyciek stabika) vobec ma realny zmysel na aute mat pri jeho beznom pouzivani? :-!
A navic - VW musi kompnezovat podvod Dieselgate.
Odboráři jsou samozřejmě šašci, kteří se chytli evidentního nesmyslu a nyní jej "řeší". Podle mě pokud jim hrozí úbytek práce (a to jim podle mě hrozí, samozřejmě ne hned, ale v dlouhodobém horizontu ano), tak ne kvůli Němcům, ale kvůli Indiánům, Marokáncům nebo třeba Rumunům a dalším státům kde je levnější pracovní síla než v ČR. Dokonce i relativně levné Španělsko s nevyužitými kapacitami nedostalo výrobu vlastního modelu (Ateca) a bouchá se za každou cenu zde (kde ta kapacita chybí) i když Španěl není 4x dražší jako Němec? Podle mě je to jenom proto, že ten Španěl je pořád 2x dražší než Čech.
Tenhle silně zúženej pohled tě může zajímat leda si zaměstnanec nebo odborář 😄
Navíc od tý doby si v Bolce vystávkovali zvýšení mzdy [odkaz] a teď před volbama Středula dělal tanečky aby se dál zvýšily na úroveň kterou si letos vystávkovali v Bratislavě
Akorát údržbáři válcovacích tratí [odkaz] co je teď fakt na koni asi nedošlo co tim docílí [odkaz] a jestli došlo je eště větší * než sem myslel = sem myslel že je prostě jen * 😄
Xonik má pravdu = s tim prostě nic nenaděláš 😉
Tlačenim na pilu dosáhneš leda toho co ti potvrdí 10 ekonomů z 10ti
Škodovka nestíhá = přesun výroby třeba příštího Supu do nějakýho jinýho závodu = dává smysl. Už sem to tu psal = VW je soukromá firma a jestli se rozhodne zefektivnit výrobu třeba sloučenim výroby technicky shodnejch modelů na jedno místo = ne podle značek ale podle modelů = někde Golfy a jejich varianty, někde SUV a jejich verze atd. = je to jejich věc
A asi rozumná = celková úspora by mohla bejt možná docela zajímavá
Německej plat by chtěl brát každej = ale to neni jen o fabrice = byť by byla sebemodernější. Což mě vede zase k tomu Průmyslu 4.0 = to bude Středula [odkaz] čumět až to přijde >😒]
Takže jestli si zaměstnanec nebo jinak zainteresovanej na platech ve Škodovce = dál mírně tlačit na vyšší platy = jo. Středulovsky to přehánět = přijde zaslouženej trest 😉
Že přijde Průmysl 4.0 a změny budou větší než si 90% lidí asi dovede představit = to je zhruba na 100%. Že VW asi fakt chce příští Sup vyrábět jinde = to asi taky
Trvalo to ale části lidí co to dodnes nechápali tim asi dojde = že Škoda je už čtvrt století německá soukromá firma. Která za v podstatě zkrachovalou automobilku slušně zaplatila, několikanásobně víc investovala a celou tu dobu platí slušný daně. Firma i slušně placený zaměstnanci = všechno správně, kéž by podobně dopadla celá privzatizace = no přišel kazisvět [odkaz]
Ty to furt stavíš jen na mzdě dělníků = ne že by to mělo nulovou hodnotu = ale neni to alfa a omega. Dražší modely typu Sup se eště roky můžou vyrábět v Německu. Viz co sem už napsal = například sloučení výroby podle modelů a ne podle značek = dává v případě obřího výrobce jako VW smysl
Plus u nás je eště jedno velký mínus = platíme furt korunou. To je pro velkovýrobce velký riziko. Proto sem už delší dobou nejdou nový investice = to byl argument proč tu nepostavit linku na Up a spol. Sami si kopeme.. a jak sem zahlíd předvolební diskuze = většina trvá na hlubších výkopech >😁
Bohuše Rovnátko [odkaz] co nikdy nepracoval bych do toho netahal. Vytáhnout to jako debilní předvolební téma podobně jako máslo a další pro chod státu na příští období nedůležitý témata = mohlo by bejt. Ale myslim že tohle je vážně úvaha VW = kterej prostě hledá zefektivnění výroby = a viz třeba docela známý porovnání s Toyotou = má velký rezervy. Nejen mě by to sloučení výroby ne podle značek ale typů vyráběnejch modelů = dávalo smysl
Takže tvá úvaha že přesun výroby příštího Supu musí bejt nutně do banánistánu = nemusí bejt nutně správná. Ten Sup se v pohodě může vyrábět v Německu = a eště tim můžou ušetřit
Ale s tou nenažranostní Středulů = to máš samozřejmě pravdu. V tom že se výroba aut jako je Sup musí nutně stěhovat jen do Afriky apod. = to už ne. Viz muj závěrečnej odstaveček minulýho příspěvku :-! 😄
[odkaz]
Neznám se s Xonikem a to že ti řikáme v podstatě to samý neni náhoda. Přes tvý srovnání odborářskou logikou = to ekonomicky může bejt úplně jinak = viz nejen muj poslední odstavec 00:57 😉
Ale to je na dlouhou debatu, ne na diskuzi na webu 😉
Neni to 90% ale přes 80 jo = a právě proto naopak 😉
Riziko výkyvu je dlouho známej fakt = proto ty neivestice = třeba i do výroby aut kde už dlouho dostává přednost Slovensko. Myslim zhruba od doby rozhodování o lince pro Up a příbuzný ;-\
Nevim co je v tvý definici výrazně dařit = moc větší růst než v poslednim období neni v reálu možnej. Ale změna kurzu třeba jen o 3-4 koruny je problém = no a to je viz já minulej odstavec 😄
Jj je to na delší pokec = a ne na webu = plná shoda :-! 😉
V 90% firem jsou jednoznacne nejvetsi naklady personalni, tedy na zamestnance. Casto tvori klidne pres 50% nakladu, u nekterych treba 80% (konzultanti atd.)
Naklady na mzdy v nejdrazsi casti Evropy (Benelux, Francie...) jsou ca 3,5x vyssi u kancelarskych pozic, u delnickych 4x nez v CR. Produktivita je v CR vyssi a dokonce i podle nesmyslne definice ekonomu (kde staci v DE vyrobit / dokoncit malou cast vyrobku a 100% produktivity je alokovano v DE) tvori 60-70% Nemecka.
Tvrdit proto, ze ztracime vyhodu, ze to Nemci presouvaji a mzdove naklady nerostou, jsou naprosty blabol. I pri teoretickem 3x rychlejsim rustu mezd v CR (treba o 2% v DE a 6% v CR) zustava absolutni utrata za mzdy stejna kvuli vice nez trojnasobnemu rozdilu ve mzdach.
Samozrejme, ze potencialni presun do DE je jen a pouze tlak odboru. VW management to rozhodne nema v zajmu, jen kdyby opravdu kapacita ohrozovala dodavky a budoucnost Skody nebo naopak hrozilo zavreni tovaren v DE-ale pak jsou si vedomi, ze s tim budou mit znacne vyssi naklady a nizsi marze, radost z toho mit nebudou...
Personální náklady sou už teď tak trochu otázka minulosti [odkaz] >😒]
Tvá stať o nákladech na konzultanty atp. = je správně. S problematikou o který mluvíme = nemá příliš společnýho 😄
Případnej přesun výroby příští generace Supu = viz já nejen 00:57 😉
Pokud k tomu připočtu vyšší počet vyrobených a tedy prodaných ks, ušetřenou investici do dalšího rozšiřování kvasin a naopak efektivnější využití již zainvestovaného provozu v emdenu, tak je ten příběh vcelku jasný.
Ano, v tomto pripade mame nizsi "ekonomickou produktivitu", realna produktivita (tedy pocet jednotek za casovy usek) je ale v CR minimalne stejna.
Mě učili že produktivita je základ, to nejpodstatnější = kdo tebe opak? >😒]
Tak dokonce minimálně? To rozveď = to mě zajímá! 😄
Děsný kolik jeden [odkaz] dovede olbnout lidí a napáchad škod 😄
Populisti sou schopný napáchat škod.. 😉
Největší sranda je že když si lidi typu Středula prosaděj svý = a za nějakou dobu to přinese ne ty okamžitý jako kladný přínosy ale tvrdej opak = vyhazování nebo tady asi masivní náhradu robotama = lidi z toho neviněj toho Středulu a jemu podobný ale zase.. >😒]
No nejspíš nás a nejen zaměstnance Škodovky v dohlednejch letech čekaj docela zajímavý a hlavně fakt velký změny = nemyslim bagatelní jako přesun výroby jednoho modelu = a ani Středula s tim nic nenadělá :-! 😄