Motorky dělají Italové, Němci, Angláni, Amíci a nakonec i Rakušáci (když zmíním ty hlavní) a nemyslím, že by byli vytlačení z trhu.
Cena je normální, není to už jako za péráka. První Hondy 750 four někdy v roce 1973-4 stály v Tuzexu také jako menší auto. V Německu stála v roce 1969 tahle motorka (750 four) 6495 Marek a pro srovnání Mercedes W 114 (jako dnešní E) stál od 12000 Marek.
Takže oproti minulosti je ta Honda CB1100 EX vlastně za těch 329 k Kč docela levná, protože za cenu dvou motorek se nový MB řady E dnes koupit nedá, jako tehdy.
Z top 10 je asi 5 skútrů. :-) Jinak dvě Brambory, dvě Yamahy (ve své době neuvěřitelně výhodné nabídky) a jedna Kawa. V Itálii jsou 9 z 10 skútry (a jedna Brambora). :-) Ve Španělsku snad 10 z 10 skútry. Nic moc přehled.
Ve svém okolí tedy vídám hodně evropské značky. Ducati, Aprilie, MV Agusty, BMW, KTM, Triumphy. Japonských tolik ne, i když také jsou (hlavně lahůdky jako R1). Skútry nepočítám (ne, že bych proti nim něco měl, ale o nich snad není řeč).
Proč miliardářské? Znám i celkem běžné lidi (co se příjmů týče), kteří jsou opravdoví blázni a mají třeba milion a půl v motorkách. Ale většinou mají jeden, maximálně dva stroje. Motorka za 300-400 tisíc není zrovna nedosažitelná. Takový vynikající Street Triple začínal snad na 225, nebo kolik to bylo. Jen pro ujasnění, nebydlím v ČR. Podívej se, jak vysoké umístění mají ta BMW. To je úplně jiný svět v porovnání s těmi skútry okolo, nebo MT-07. MT-07 je dobrý stroj pro začátečníka, ale není to zrovna něco, po čem bys slintal (mluvím o původní verzi, k omlazené jsem se ještě nedostal). A většina lidí, co od motorek znám, už nejsou zelenáči a můžou si trochu dopřát. Japonské stroje tedy zastoupeny jsou, ale jsou to spíš ty zajímavější než prostě levné kousky (i když R1 asi není dobrý příklad). Znám i mladší lidi (< 30), kteří nemají auto, ale mají pěknou motorku (jako je Monster, koupenou novou).
Že byla drahá vem čert. Čert vem, i to, že byla, podle tebe, těžká. Těžká byla zrovna jako stejné půllitry té doby (třeba v porovnání s tehdy u nás dostupnými Norton ES2 nebo Matchless G80). Prostě to nebyl Stadion nebo Jawa Robot, byl to půllitr.
Hlavně ale nefungovala ani z poloviny tak dobře jako obyčejný tehdejší pérák. Bídnej rám, zadek jako pérák v době, kdy už svět znal kejvačky, motor měl sice dobrý výkon, ale o to víc se sr.l, slušně byl poruchovej. Královským hřídelem počínaje (ať už šroubovým nebo pozdějším s přímým kuželovým ozubením) a třeba dynamem konče. Dokud neudělali velké bubny, tak to vlastně brzdy ani nemělo. Jízdní vlastnosti byly takové, že pokud to vůbec jelo, tak nezabít se na tom, bylo umění a výhra v loterii.
Tak to jen krátce k tomu, podle tebe, vrcholu. Nic ve zlém, ale do motorek se raději nepouštěj.
Souhlasit by se dalo jen a pouze v případě, že by se na tom dalo jezdit a nebylo to věčně rozbitý. Vrchol jaksi předpokládá dobrou funkčnost.
Max. poloviční objem a výkon ? Vždyť pérák, ogar i kývačka měly i motory 350 ccm, to je víc než poloviční objem, výkon 16 koní je také víc než půlka z 26.
Samozřejmě, že to byl vrchol. Alespoň v domácí produkci. V době dvoutaktů to byl jediný čtyřtakt a pětistovka, když vše ostatní mělo max poloviční objem a výkon.
Tak za bolševika tady byla vrcholem Jawa 350, což byla spíš "koloběžka" ;-) s dvouválcovým dvoutaktem, čtyřkvaltem a bubnovými brzdami..., takže na techniku Hondy CB 750 F (od 1969) se mohla dívat leda tak s otevřenou pusou.
Je to maximálně dotažené "retro", v automobilové produkci to nemá obdoby a ani by to nešlo udělat v takové míře s podmínkami dnešních automobilových homologací.
A tyhle řadové čtyřválcové CéBéčka od Hondy, to je absolutní motocyklová klasika.
Taky jsem čekal cenu tak o 50tis nižší, tato retra nebývají přece zase tak drahá... Ale je fakt, že tady máme řadový čtyřválec a ten holt něco stojí. Navíc motorka vypadá fakt parádně, není to kýčovité retro, je to absolutní nadčasovost a zřejmě i parádně jezdí (svým způsobem) takže myslím, že se v pohodě prodá i za avizovanou cenu... Kdo ji chce, ten to prostě dá...
Když se to tak veme, tak za tú cifru se dá pořídit už nové malé auto anebo solidní ojetina. To za bolševika byl rozdíl v cenách aut a motorek propastný. Myslím, že je to tím, že se auta relativně dost zlevnila a motorky podražily. Alespoň ty solidnější. :-! Nevím jak je to s konkurencí na trhu, ale myslím, že Japonci všechny ostatní velkovýrobce motorek vytlačili z trhu a teď si dělají s cenami co chtějí. :-!