Honda CB1100 EX: Testujeme naprostou klasiku. Ale v novém!
Pokud hledáte motorku bez příkras a elektronických systémů, každodenní stroj té nejryzejší podoby, pak jste jej právě našli. Honda CB1100 EX je ikonou oblíbené retro vlny, její drátěná kola a chromovaný arzenál vás vrátí v čase a celkově nostalgické ladění pohladí po duši.
Rovněž techniku můžeme označit za konzervativní, což myslíme v tom nejlepším slova smyslu. Vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec je úderník s plnotučným objemem 1140 cm3, podvozek je pochopitelně mechanický s možností nastavení předpětí.
Na první pohled si možná řeknete, že je to celkem velká mašina. Pak ji osedláte, oživíte sametový agregát a po prvních centimetrech veškeré obavy zmizí. To je tak přítulná kočička! Souhlasíme, že někomu může chybět neurvalost boxeru nebo výbušnost dvouválce, ale proto máte na výběr. A jestli chcete mít pod rukama naprosto sametovou sílu bez stříkajících emocí, honda je tu pro vás. Na každý podnět reaguje krásně plynule, za plynem jde od nízkých otáček razantně, ale nikoli zbrkle, do zatáček se vrhá úplně sama, čemuž napomáhají na dnešní poměry úzké osmnáctipalcové pneumatiky. Naprosto přirozený posaz obou členů posádky se neomrzí ani při delších vyjížďkách, stejně jako příkladné tlumení nerovností.
Cé-béčko si absolutně na nic nehraje, je to motorka nejčistšího zrna, každodenní služebník a uklidňující přítel do nepohody. Nezvedne vám tep, nevyplaví adrenalin, ale pohladí po duši motorkáře, kterému jde o samotnou podstatu jízdy v jedné stopě bez ambic obtisknout v každé zatáčce koleno do asfaltu a zajet rekord okruhu. Je to motorka pro dlouhodobý harmonický vztah, pokud máte doma radši „Itálii“, pak si kupte Italku.
Náhodou i CB ale umí nabídnout lehce pikantnější příchuť. Honda má v rukávu verzi CB1100 RS se sportovnějším vzhledem i podvozkem. Stojí o deset tisíc víc, tedy 339.900 Kč.
Honda CB1100 EX | |
Motor | řadový čtyřdobý čtyřválec DOHC |
Chlazení | vzduchem a olejem |
Zdvihový objem (cm3) | 1140 |
Výkon (kW/ot. za min) | 66/7500 |
Točivý moment (N.m/ot. za min) | 91/5500 |
Převodovka, sekundární převod | 6°, řetěz |
Startování | elektrické |
Pneumatiky P a Z | 110/80 R18 a 140/70 R18 |
Rozvor (mm) | 1490 |
Výška sedla (mm) | 790 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 255 |
Objem nádrže (l) | 16,8 |
Základní cena (Kč) | 329 900 |
Plusy
- Do detailu propracovaný retro design
- Kvalitní zpracování
- Cestovní komfort
- Pružný a kultivovaný motor
- Snadné ovládání
Minusy
- Vyšší hmotnost
- Tak hodná, až může nudit