Patrně tou nejdůležitější novinkou dua Renault a Dacia bude v příštím roce nový Duster. Dočkáme se i Méganu RS, zatímco jedna očekávaná novinka bohužel nedorazí.
No vidíš, a já vím o několika lidech, kteří o tu Alpinu usilovali. A minimálně jeden jí mít bude. ;-) Nechápu tu poznámku o pár nadšencích. To si má jako někdo koupit jen tak na nákupy??? Pro tenhle typ auta musíš bejt nadšenec. Pokud nejsi, pak nemá vůbec smysl o tom uvažovat.
Megane RS bude snad výbornej, tam si Dieppe nemůže dovolit šlápnout vedle.
Jsem zvedav. Mel jsem moznost statickeho srovnani (ne primo, ale behem par dnu) a ackoliv novy duster v ramci konkurence neni zadna bomba, tak je to opravdu velky posun vpred oproti stavajici generaci. Predevsim v interieru.
Pokud dodrzi, ze cena bude zhruba stejna - predpokladam mirne zdrazeni - a opravdu dobre vybavene auto bude stat 400 tisic, tak to bude opet nejprodavanejsi SUV v cechach. Nechci videt ty dodaci lhuty.
Osobne jsem nejvic zvedavy na Megane RS, snad to nepodelali :-)
Alpiny je skoda, ale myslim ze by to tu az na par nadsencu stejne nikdo nekoupil.
Když si nakonfigurujete nové auto u kteréhokoliv výrobce, budete (mimo skladové vozy) čekat několik měsíců na dodávku vozu. U Dacie budou, teď objednaná, nová auta nejdřív v květnu 2018 a to nemluvím o Dusteru...
A pokud ho v další generaci nahradí 1.5TCe, tak to furt bude konkurence litrů?
Z čistě motorářského hlediska jsou kategorie motorů dané objemem a pak má 1.3TCe blíž k 1.4TSI než k 1.0TSI.
Druhý pohled je, v jakém modelu a za kolik se ten který motor nabízí. 1.2TCe v Cliu je určitě fajn, jeho ceny v Meganu taky... 0.9TCe jako top v Twingu už méně, absence jakéhokoli benzínu ve Scenicu (v ČR) ještě méně.
Pokud nahrazuje 1.2 TCe, tak je snad jasné, že je konkurentem konkurenčních tříválcových litrů. 0,9 TCe nikdy nebyl brán jako náhrada 1.2 TCe. Byl náhradou malých atmomotorů v malých autech a u těchto aut je v nabídce souběžně s 1.2 TCe.
Je otázka, jestli tu 1.3 brát jako konkurenta těch litrů, nebo spíš těch 1.4-1.5T. Renault zatím nemontuje 0.9TCe do Meganu, ale co není...
Kuriozně je na tom aktuálně Megane s motory nejlíp , tam není problém - je tam atmosféra pro staromilce, jsou tam normální 1.2TCe pro masy, je tam 1.6TCe v GT jako "něco navíc" (nemusela by být jen s EDC, ale budiž) a bude RS... tomu skoro není co vytknout.
Na druhou stranu, pokud jsem se dobře díval, tak Scenic ani GS v benzínu u nás vůbec nekoupíš... je to tak? To mi přijde škoda. Espace a Talisman na 1.6 žádnej odvaz, ale to už jsme probírali.
Čo viem z Renaultu, tak absencia Alpine v Čechách a na Slovensku (asi aj v ďalších krajinách) má iný dôvod. Keďže ide o samostatnú značku, Renault to nechce predávať vo svojich showroomoch vedľa Dacie, ale zároveň sa mu neoplatí investovať do nejakej novej predajnej siete.
Že nestíhajú výrobu, je len výhovorka na teraz.
Inak ako to vyzerá s Ladou na západe? Som čítal, že jediný francúzsky díler po 40 rokoch končí s dovozom.
Tak nový Duster bude prodejní megahit, o tom žádná. Taky nový Mégane RS vypadá seznačně, škoda jen, že k tomuto článku nedali fotku mnohem atraktivnější verze s manuálním řazením a pořádnou ručkou! Velmi vítaný je také postupná upsizing benzinových motorů, už aby byl dokončen! Jo a ten Zoe si klidně mohli odpustit. :-!
Pravdu máš, vlastně jsem od jeho české premiéry neviděl na silnici snad ani jediného, nebo maximálně jednoho... :'-( No, rozumný zájemce si počká na novou benzinovou osmnáctistovku. Dvoulitr by byl jistě lepší, ale i ty dvě deci objemu navíc jsou velmi vítaný pokrok!
Napsal jsem to mozna trochu nestastne, ale pointa je takova, ze prodeje tady stejne budou oproti jinym zemim nula nula prd. Me se zrovna libi moc :-)
Slapnout vedle, neslapnout vedle, spis jde o to, ze konkurence je uplne nekde jinde, nez kdyz prisel MIII RS (ktery, at se to nekomu libi, nebo ne, ostatni v te dobe doslova zvalcoval). Tak jsem zvedav, kam se MIV RS zaradi ted.