Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co pro nás chystá Renault a Dacia na rok 2018? Alpine to nebude

David Bureš David Bureš 4. 11. 2017 • 03:25
31
22
Zobrazit náhledy (31)
Dacia Duster Dacia Duster Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Alpine A110 Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe
Patrně tou nejdůležitější novinkou dua Renault a Dacia bude v příštím roce nový Duster. Dočkáme se i Méganu RS, zatímco jedna očekávaná novinka bohužel nedorazí.

Letošní rok se pomalu blíží ke konci, a tak už nastává čas se připravovat na ten následující. Jestliže rok 2017 byl pro Renault hodně nabitý, na trh vstoupily faceliftovaný Captur, nová generace Koleosu nebo nový pick-up Alaskan, v příštím roce bude u něj o něco klidněji. Zato Dacia přijede s klíčovou novinkou, s druhou generací nadmíru populárního SUV Duster.

Jak nám přiznal generální ředitel českého zastoupení značek Renault a Dacia Zdeněk Grunt, nový Duster se u nás začne prodávat během ledna 2018. Auto si zachová lákavou cenovku, zároveň ale nabídne více výbavy, k dispozici bude třeba nově hlídání mrtvého úhlu nebo bezklíčový vstup.

Mohlo by se zdát, že kvůli blížícímu se příchodu nového Dusteru zájem o ten stávající poleví nebo snad klesne, vedení českého zastoupení značky ale hovoří o opaku. Grunt už přiznal, že zastoupení nebude mít dostatek exemplářů dosavadního Dusteru, aby se dostalo na všechny zájemce.

To u mateřského Renaultu se můžeme vedle faceliftu Kadjaru těšit především na novou generaci Méganu R.S. Na český trh bude očekávaný hot hatch uveden v květnu. Poháněn bude přeplňovaným čtyřválcem 1.8 TCe, který podle verze nabídne 206, nebo 221 kW. Spárován bude s manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou, k dispozici bude i natáčení zadní nápravy (tzv. 4Control).

Naopak smutnou zprávou je ta, že rovněž napjatě očekávaného sporťáku Alpine A110 se na českém trhu v roce 2018 nedočkáme. Uvedení na trh muselo české zastoupení posunout, podle Zdeňka Grunta je za tím obří zájem o vůz na trzích, kde se nové Alpine už prodává (domovská Francie). „Vstup Alpine na ostatní trhy byl kvůli tomu odložen,“ říká Grunt. Značka by zkrátka neměla dostatek aut pro klienty.

Čeho bychom se však v příštím roce měli již dočkat, jsou Renaulty s elektrickým pohonem. Jejich uvedení na český trh je plánováno v první polovině roku 2018, půjde primárně o elektrický hatchback Zoe. K dispozici bude také elektrické Kangoo.

Nové modely ale nejsou to jediné, co Renault pro rok 2018 chystá. Chce nadále rozvíjet své poprodejní služby, u nichž chce klást hlavně na osobní vztahy s klienty. Pokračovat bude i projekt Renault Seznamka, v rámci něhož si zákazníci mohou zapůjčit vůz značky na dlouhodobé otestování, typicky na dva dny a ujetí 200 kilometrů. Renault tím chce klientům poskytnout dostatek času pro seznámení se s autem a vůbec představit nabídku svých modelů, která se v posledních letech notně rozšířila (Kadjar, Alaskan).

Pokračovat bude i modernizace showroomů podle nového designu, jeden takový právě otevřel v Praze v ulici Černokostelecká. Nový interiér prodejních prostor doplňuje i úprava exteriéru. Renault přitom počítá s tím, že obchodní zónu posune i ven. To v praxi znamená, že nabízené vozy jsou vystaveny i před showroomem, aby byly vidět už zdálky. V souvislosti s rozšířením nabídky o elektromobily se na příchod takových aut začínají připravovat i servisy. Jednotliví prodejci pak u showroomů začínají instalovat dobíječky.

Související články

Témata
Avatar - Emel
6. 11. 2017 15:18
Re: silnější motory
A pokud ho v další generaci nahradí 1.5TCe, tak to furt bude konkurence litrů?

Z čistě motorářského hlediska jsou kategorie motorů dané objemem a pak má 1.3TCe blíž k 1.4TSI než k 1.0TSI.

Druhý pohled je, v jakém modelu a za kolik se ten který motor nabízí. 1.2TCe v Cliu je určitě fajn, jeho ceny v Meganu taky... 0.9TCe jako top v Twingu už méně, absence jakéhokoli benzínu ve Scenicu (v ČR) ještě méně.
6. 11. 2017 14:43
Re: silnější motory
Pokud nahrazuje 1.2 TCe, tak je snad jasné, že je konkurentem konkurenčních tříválcových litrů. 0,9 TCe nikdy nebyl brán jako náhrada 1.2 TCe. Byl náhradou malých atmomotorů v malých autech a u těchto aut je v nabídce souběžně s 1.2 TCe.
Avatar - Emel
5. 11. 2017 23:24
Re: silnější motory
Je otázka, jestli tu 1.3 brát jako konkurenta těch litrů, nebo spíš těch 1.4-1.5T. Renault zatím nemontuje 0.9TCe do Meganu, ale co není...

Kuriozně je na tom aktuálně Megane s motory nejlíp , tam není problém - je tam atmosféra pro staromilce, jsou tam normální 1.2TCe pro masy, je tam 1.6TCe v GT jako "něco navíc" (nemusela by být jen s EDC, ale budiž) a bude RS... tomu skoro není co vytknout.

Na druhou stranu, pokud jsem se dobře díval, tak Scenic ani GS v benzínu u nás vůbec nekoupíš... je to tak? To mi přijde škoda. Espace a Talisman na 1.6 žádnej odvaz, ale to už jsme probírali.
Avatar - Emel
5. 11. 2017 23:15
Re: silnější motory
V té třídě se stejně prodává nafta. A Talisman... nevím jak dneska, původně byl ten silnější benzín jen v Initiale...
5. 11. 2017 12:10
Re: silnější motory
Jak se to vezme. Na rozdíl od konkurence nenahradily 1.2 TCe litrovým tříválcem. Místo tohoto řešení naopak bude nahrazen čtyřválcem 1.3 TCe.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku