Technika
Ač nemyslím že by to v praxi někdo dělal, tak G13 je mísitelná se vším, tedy i G11! Tato informace byla dokonce uvedena před časem i zde (test SM chladících kapalin) asi by si to chtělo zopakovat vlastnim články a netvrdit že mísitelné určitě nejsou 😉
... tak stačí použít kapalinu na -39°C, S takovou kapalinou se totiž motor mnohdy vůbec neohřeje !
Aspoň to teda tvrdí p.Dusil 😄
A ještě nám zatajil, kolik by mělo být to PH
Aspoň to teda tvrdí p.Dusil 😄
A ještě nám zatajil, kolik by mělo být to PH
Rád čtu články do Tomáše Dusila, protože je to ještě jeden z mála technicky zdatných redaktorů. Pouze upřesním, že demineralizovaná voda není ale to samé jako destilovaná, i když si to mnoho lidí plete a výrobci je v tom často nechávají. To, co se dnes prodává, jako destilovaná voda je v drtivé většině právě demineralizovaná, neboli osmotická voda, čili byla vyrobena pomocí reverzní osmózy, což je úplně jiný způsob čištění vody než finančně mnohem náročnější destilace.
Aby to nebylo tak jednoduché, tak na trhu se prodávají často destilované vody svou kvalitou vhodné spíše pro autobaterie, ale jsou nedostatečně vodivé pro provozní kapaliny, protože jsou příliš čisté (hladové), což může paradoxně podporovat vznik koroze v chladícím systému. Většina vod s vodivostí okolo jednoho µS/cm je pro ředění baterie vyhovující, ale taková voda je k ředění provozních kapalin nevhodná. Každá taková, lidově řečeno "destilka", by pak měla mít na obalu uvedeno, pro co je všechno vhodná a správně by na trhu měly být "destilky" dvě 😉
Aby to nebylo tak jednoduché, tak na trhu se prodávají často destilované vody svou kvalitou vhodné spíše pro autobaterie, ale jsou nedostatečně vodivé pro provozní kapaliny, protože jsou příliš čisté (hladové), což může paradoxně podporovat vznik koroze v chladícím systému. Většina vod s vodivostí okolo jednoho µS/cm je pro ředění baterie vyhovující, ale taková voda je k ředění provozních kapalin nevhodná. Každá taková, lidově řečeno "destilka", by pak měla mít na obalu uvedeno, pro co je všechno vhodná a správně by na trhu měly být "destilky" dvě 😉
To s tím "technicky zdatným redaktorem" to jsi panu Dusilovi neměl dělat. Tak krutý žert si nezaslouží >😁
Samotné použití reverzní osmózy (RO) však není problém. RO nevylučuje vhodné parametry. Voda vhodná k vaření a pití je relativně tvrdá. Voda s příliš malým obsahem minerálů pro nás není dobrá. Přesto se RO používá na lodích a voda má přijatelný obsah minerálů (spíš více než méně; pochopitelně záleží na konkrétním systému, mohu tedy soudit jen ze své omezené zkušenosti). To proto, že je na vstupu mořská voda. Kdyby člověk použil vodu ze studny, tak bude příliš čistá a nevhodná. Pak by se musela obohatit o minerály. A takové systémy jsou. Proto je v podmínkách ČR RO nevhodné řešení pro čištění pitné vody.
Pointa tedy je, že RO nevadí, pokud má výsledný produkt žádané vlastnosti. Nakonec, i destilovaná voda je příliš čistá, pokud vím. Návratem k destilaci by sis tedy vůbec nepomohl. Označení destilovaná se používá, odhaduji, spíš z tradice. Zákazník je na to zvyklý. I když je zavádějící (a hrozí za to tedy pokuty).
Máš pravdu, že na ředění chladících kapalin a kapalin do ostřikovačů je třeba jiná voda než na ředění elektrolytu. Co jsem o tom četl, není to zase tak starý poznatek, že by se neměla používat příliš čistá voda. Výrobci "destilovaných" vod jsou tak trochu pozadu. O provozovatelích aut nemluvě.
Pointa tedy je, že RO nevadí, pokud má výsledný produkt žádané vlastnosti. Nakonec, i destilovaná voda je příliš čistá, pokud vím. Návratem k destilaci by sis tedy vůbec nepomohl. Označení destilovaná se používá, odhaduji, spíš z tradice. Zákazník je na to zvyklý. I když je zavádějící (a hrozí za to tedy pokuty).
Máš pravdu, že na ředění chladících kapalin a kapalin do ostřikovačů je třeba jiná voda než na ředění elektrolytu. Co jsem o tom četl, není to zase tak starý poznatek, že by se neměla používat příliš čistá voda. Výrobci "destilovaných" vod jsou tak trochu pozadu. O provozovatelích aut nemluvě.
Současný ručičkový ukazatele mají tak jako tak jen tři polohy (50 = studený motor, 90 = cokoli mezi 70 a 110, červené pole = uvařeno), hodnoty z čidel ŘJ fitruje tak, aby to netrápilo řidiče. Za mě tedy ať je klidně v běžných, nesportovních autech jen kontrolka.
Tam je zajímavý, jak vysoko ta teplota vyletí při dálničních sprintech v létě, kdy má vzduch 35+°C.