Vzhled nové generace sedanu-kupé německé automobilky se nepodařilo udržet pod pokličkou až do oficiální premiéry, prezentace v Los Angeles tak byla hlavně o inovacích.
Žiadne R4 na ústupe nie sú, naopak, aj v článku sa píše, že neskôr prídu aj štvorvalce. Btw. neboli v CLS doteraz iba šesť- a osemvalce? (teda v benzíne určite, naftu neviem).
Nejdem vyslovovať definitívne závery, ale prvotný dojem je, že CLS je až príliš uhladené. Ako píše redaktor, "Mercedes odstranil všechny „nepotřebné“ hrany a ostré linky". A výsledok je, že auto pôsobí ako dizajnový polotovar, čo podčiarkuje ešte matný lak a vo výsledku tie veľké uhladené plochy pôsobia ako tie modely z hliny pri návrhu dizajnu, z ktorých dizajnéri ššte len majú vykrojiť definitívne tvary. Verím, že naživo to bude iné, takto to ale pôsobí tak vyhladene, plocho až prázdne.
Trochu ti budu oponovat. Tyhle auta kupují většinou konzervativnější lidé. Ti nepotřebují milion linek, jak je tomu na korejských designech a podobně, navíc takové designy tak rychle nestárnou. A shodou okolností jsem nedávno koukal na zaparkovanou audi A4 B8 a B9, když stály vedle nového Superbu. A tehdy mě napadlo něco podobného, co píšeš výše - jak ty auta mají více volných ploch a méně linek a provopohledově jsou relativně méně atraktivní. Nicméně při dlouhodobějším užívání a samotné existenci se karta obrací.
Konzervativnější lidé? Ti koupí klasické éčko! Pokud vezmeš sedan a zmáčkneš mu střechu o mnoho centimetrů dolů už to prostě nemůže být tvarově vyvážený. Na rozměrech w213 /nebo velmi podobných/ postaví nižší auto? Pak je to v mých očích placka. ;-\
Já ten design beru. Konečně zase postavili auto, které se odlišuje od zbytku nabídky. Že neudělali prostě jen 4-dvéřové E-kupé. Za mě jasná volba u mercedesu.
V té matné a bílé to na mě působí tak nějak bezpohlavně a vzadu bachratě. V té prezentační lesklé tmavo šedé to má úplně jiný koule a působí agrasivně a zadek poměrně subtilně. Jsem zvědavej na živo.
Na jednej strane som rád, že sa CLS hlavne tým zadkom odlíšil od ostatných súrodencov ale na druhej strane ten dizajn... no neviem... Musím to vidieť na živo :-)
Pekny Medved. Zaujimave je z tabulky zrychlenie medzi 350 a 400d je len 0,1s 0-100. Obidve maju 4Matic a 400d ma o 40kW a 100nm viac. Nie som z tych, ktori by sa vzrusovali nad parametrom 0-100 ale je to zaujimave. Prinos 400d bude asi hlavne v pruznom zrychleni dajme tomu 90-130 atd. Aj benzin vyzera dobre, neviete ako funguje to kratkodobe zvysenie vykonu? Je to nieco ako Overboost ci? Alebo kedy sa to zapina a vypina? Nejaky technicky znalejsi kolega nech sa vyjadri. Tych 750 nm aj ked asi len kratkodobo to je na R6 benzin slusne.
Vsimol som si tiez to tabulkove zrychlenie je medzi 350d a 400d skoro stejne... je tam narast vykonu oproti starej generacie 350 diesel o 20 kw ale o 20 N/m ma menej stary mal 620 N/m a 190 kw. U starej generacie bola pomalsia 7 G prevodovka to je nastastie prec a je tam 9G ktora radi rychlejsie menej vaha . Aj so starym 190 kw motorom da 350d E cko pod 6 sekund pri starom to bolo okolo 6.5 s prave koli lenivej 7G prevodovke. Dobra prevodovka spravy svoje ... Tocivy moment 600 N/m a viac je brutalny a taha ako maly parnik moze byt v aute aj 5 osob a hore kopec ten tah je viac nez dost. Som dost zvadavy na ten radovy 6 valec uz aby mi skoncil posr. leasing.... ;-)
Rozdíl mezi těmi motory začne být citelný tak od 150ti nahoru, 400d bude suverénní až do omezovače, u 350d si budeš kolem dvou set říkat, no mohlo by se to hýbat o něco rychleji. Ale na svižné ježdění bude 350d naprosto dostatečná, 400d verze je tam proto, protože konkurence... ;-)
Asi tak nejak je to. Moj omedzovac je strach o vodicak a uz obcas pri 90 mil/h mi docela stahuje zadok ci pri mne nezablika zakamuflovana 5 ka ale ma nenafotia... Drzim to vacsinou len okolo 80 ky na Autobahne som nikdy nejazdil ale na to nemam 8 valec AMG aby ma zbytocne nepreblikavali... :-)
London, myslim, ze ked bude moznost porovnat v E klasse stary a novy 6 valec, tak ten rozdiel bude pomerne velky. Ved s tvojim si uz nieco nabehal a potom uvidis pri dlhsej jazde s radovym dieselom, ze ako sa bude prejavovat v praxi :-!
posobi doslova az nudne... akoby az nedorobene... ziadna "premiova" krivka linka ziadne karosarske lahodky nic.. vsade len strohe hole plochy ... vo vysledku to ale posobi ako polotovar ... sila ... prve CLS malo fakt inu kasnu.. to bolo maso.. covek ho hltal pohladom... ale toto je uz akoby nejaka soja... brrr ;-\ ...
jak jsem si myslel, v červené na velkých kolech vypadá výborně, motory na jedničku, uvidíme, jak cena. Každopádně pro mně aktuálně nejzajímavější auto od Mercedesu. :-):yes:
prvu radu som vynechal, vtedy som bol este dost zamerany na sportovejsie auta, ale zato z druhej generacie som mal aj dva kusy - ale napriek obrovskemu ocakavaniu som trochu na rozpakoch - nie ze by tam bola nejaka hruba chyba, len nieco aj mne tam chyba, ten wow?
Urcite by som rad uz jazdil s ocakavanym R6 diesel - takze urcita radost tu stale je.... len som cakal nieco podobny pocit, ako ked som uvidel v tom case prvu radu. :-!
No uvidime nazivo, uvidime....
Neni to spatne, je to urcite, aspon co se tyce vzezreni pride, dizajnovy odklon smerem k hranam, oproti karoserii jako celku, ktera nema tak durazne tvarove prechody jako tvář auta. Presto, ac muze jit ve vztahu k predchozi generaci o odvazny posun ohledne vzhledu, tak jakoby se v ramci souboje o zakazniky sportovneji ladenych aut, hralo trochu na jistotu, kdy ano, vzhled v teto kategorii prodava a tak, by nebylo uplne treba moudre se vydat prilis jinym smerem nez, treba nove Audi 5 coupe? Nevim… Mozna se nemecke trio misty az moc hlida, nebo na sebe ohlizi. Mozna se pletu, ale trochu to tak pusobi, ja jen aby se v ramci boje mezi sebou prilis „neunifikovali“. Navic, tim jak vubec CLSko tak trochu snad nove definovalo sub tridu, bylo uz tak odvazne, a snad proto i tak krasne, prilis se neohlizejic pri razeni vlastni cesty, jak ta by se moc odlisovala nebo ne od jinych znacek. Nemohu se proste zbavit dojmu, ze ac vzhled je odvazny, jako by byl zaroven i s ohledem na neco kompromisem. Mel by byt vice trendy urcujicim a mene vysledkem snahy oslovit momentalni poptavku. Mene britkosti a vice smrncu, to je mercedes, tedy konzervativec, kterej kdyz vykroci z predstav o sobe samem, tak pri zachovani svoji tvare na niz by mel byt patrny vliv jeho filozofie. Ted jako by se nepatricne v jistem segmentu citila generace, kdy jeji predchozi ji domi…pokud ne primo definovala. Jako by, ona odvaha, kdy prisel mercedes s necim jako prvni, trochu pokulhavala pri vedomi konkurence, ktera jej za tu dobu nasledovala. A pokud to co pisu je trochu kritikou auta, neni to kririka mercedesu, ktery umi krasna auta.
I kdyz, kdo vi jak to cele je. Hodnotit vzhled bez kontextu co se tyce nejakeho dizajnoveho smerovani, toho jak by mohla a bude vypadat blizka budoucnost, muze byt osemetne. Mozna, ze se doba jeste neposunula, futurismus ma nadech jeste porad dalekeho hi tech a tak jeste neuzral cas na dotahovani konceptu k jejich produkcni uplnosti, kdy prave kolikrat ta smelost kroku, ktera byva u konceptech, tedy neceho s ohledem na mnozstvi vyroby nevazneho, mi trochu schazi u vozu ktere maji jit do prodeje, kdy jsem toho nazoru, ze kdyz uz dojde na – a asi i pochopitelne – kroky zpatky, zridka se i stane, ze ty zpetne vedouci dopredu, mohou koncit jako nejaka krec, ktera nakonec vubec nemusi vypovidat o potencialu, ale o mnozstvi vlivu, ktere jak je v urcite mire padne, tak byva i zbytecne.
Ale treba by to chtelo jen poradnej monitor a podivat se na fotky do detailu.