Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes CLS oficiálně: Elegantní sedan-kupé sází na uhlazený vzhled a komfort pro posádku

Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
61 Fotogalerie
Diskuze (32)
Vzhled nové generace sedanu-kupé německé automobilky se nepodařilo udržet pod pokličkou až do oficiální premiéry, prezentace v Los Angeles tak byla hlavně o inovacích.

První koncept CLS představil Mercedes-Benz již v roce 2003. Jak během oficiálního odhalení na autosalonu v Los Angeles uvedl, model byl představitelem zcela nového segmentu kombinujícího eleganci a dynamiku kupé s komfortem a praktičností sedanu.

Nyní stuttgartská značka odhalila již třetí generaci, která je sice průkopníkem nového designového stylu automobilky, avšak zároveň vyznává původní hodnoty. Auto se vyznačuje naštvanější přídí, robustní maskou s velkým logem automobilky, svažující se střecha pak doprovází elegantně uhlazenou záď. Mercedes odstranil všechny „nepotřebné“ hrany a ostré linky, sází na čistotu a aerodynamiku. Součinitel odboru vzduchu s hodnotou 0,26 Cd budiž toho důkazem.

Mercedes sází i na pohodlí. Vedle standardního odpružení nabídne Dynamic Body Control s tužším nastavením a režimy Comfort, Sport a Sport+. Zákazníci mohou dále sáhnout po Air Body Control, tedy vzduchovém podvozku s širokým spektrem nastavitelné tuhosti. Přední náprava CLS je čtyřprvková, zadní pětiprvková.

Sedačky uvnitř jsou navrženy přímo pro tuto modelovou řadu, použity jsou samozřejmě prémiové materiály s elegantními švy. Zajímavé je, že vnější zadní sedačky jsou tvarem stejné jako přední, avšak nebojte, CLS je automobilem pro pět cestujících. Zadní lavici pak můžete rozdělit v poměru 40/20/40.

Již základní výbava CLS je však velmi bohatá. Nechybí LED světlomety, 18“ kola z lehkých slitin, bezpečnostní asistenti či elegantní osvětlení interiéru. Řidič si také může vybrat z šestice programů, které mu ve voze utvoří specifickou atmosféru na přání. Dané programy ovlivňují vůně, masáž sedaček, osvětlení či hudbu. Jeden z režimů se jmenuje trénink a je určen pro maximální relaxaci svalů.

CLS si řadu technologií vypůjčilo od vlajkové třídy S, již v základu nalezneme asistenty pro brzdění, udržení jízdního pruhu, varování před hrozící srážkou a nově je součástí výbavy i asistent, jenž připraví lidský sluch na hluk v případě hrozící nehody.

Vedle toho bude posádku rozmazlovat nejnovější generace infotainmentu či konektivita s chytrým telefonem prostřednictvím Mercedes-Benz Link a nechybí ani bezdrátové nabíjení. K nastavování jednotlivých funkcí poslouží touchpad na středové konzole s funkcí zpětné vazby řidiči. Klasickým budíkům v kapličce odzvonilo, CLS sází na stále tradičnější velký digitální štít, jenž zpoza volantu pokračuje až do středu palubní desky.

O pohon se starají zcela nové benzinové a naftové šestiválce a čtyřdveřovému kupé nechybí ani pohon všech kol 4Matic. Základem je jednotka 350 d s výkonem 210 kW a točivým momentem 600 N.m, paleta pokračuje vznětovým 400 d s 250 kW a točivým momentem 700 N.m. Vrcholem současné nabídky je zážehový třílitr s výkonem 270 kW, jenž umí krátkodobě navýšit výkon o 16 kW a točivý moment o 250 N.m. Zároveň je osazen úspornou funkcí jízdy bez spalovacího motoru, kterou Mercedes označuje jako „plachtění“, čímž dojde ke znatelné úspoře paliva. Později se nabídka rozroste o dvoulitrové čtyřválce.

Mercedes-Benz CLS: Technická data
Motor350 d 4Matic400 d 4Matic450 4Matic
Zdvihový objem [cm3]292529252999
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW]210250270+16
Točivý moment [N.m]600700500+250
Převodovka9A9A9A
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,75,64,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65.07,5

Vstoupit do diskuze (32)