Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes CLS oficiálně: Elegantní sedan-kupé sází na uhlazený vzhled a komfort pro posádku

Stanislav Kolman
Diskuze (32)
Vzhled nové generace sedanu-kupé německé automobilky se nepodařilo udržet pod pokličkou až do oficiální premiéry, prezentace v Los Angeles tak byla hlavně o inovacích.

První koncept CLS představil Mercedes-Benz již v roce 2003. Jak během oficiálního odhalení na autosalonu v Los Angeles uvedl, model byl představitelem zcela nového segmentu kombinujícího eleganci a dynamiku kupé s komfortem a praktičností sedanu.

Nyní stuttgartská značka odhalila již třetí generaci, která je sice průkopníkem nového designového stylu automobilky, avšak zároveň vyznává původní hodnoty. Auto se vyznačuje naštvanější přídí, robustní maskou s velkým logem automobilky, svažující se střecha pak doprovází elegantně uhlazenou záď. Mercedes odstranil všechny „nepotřebné“ hrany a ostré linky, sází na čistotu a aerodynamiku. Součinitel odboru vzduchu s hodnotou 0,26 Cd budiž toho důkazem.

Mercedes sází i na pohodlí. Vedle standardního odpružení nabídne Dynamic Body Control s tužším nastavením a režimy Comfort, Sport a Sport+. Zákazníci mohou dále sáhnout po Air Body Control, tedy vzduchovém podvozku s širokým spektrem nastavitelné tuhosti. Přední náprava CLS je čtyřprvková, zadní pětiprvková.

Sedačky uvnitř jsou navrženy přímo pro tuto modelovou řadu, použity jsou samozřejmě prémiové materiály s elegantními švy. Zajímavé je, že vnější zadní sedačky jsou tvarem stejné jako přední, avšak nebojte, CLS je automobilem pro pět cestujících. Zadní lavici pak můžete rozdělit v poměru 40/20/40.

Již základní výbava CLS je však velmi bohatá. Nechybí LED světlomety, 18“ kola z lehkých slitin, bezpečnostní asistenti či elegantní osvětlení interiéru. Řidič si také může vybrat z šestice programů, které mu ve voze utvoří specifickou atmosféru na přání. Dané programy ovlivňují vůně, masáž sedaček, osvětlení či hudbu. Jeden z režimů se jmenuje trénink a je určen pro maximální relaxaci svalů.

CLS si řadu technologií vypůjčilo od vlajkové třídy S, již v základu nalezneme asistenty pro brzdění, udržení jízdního pruhu, varování před hrozící srážkou a nově je součástí výbavy i asistent, jenž připraví lidský sluch na hluk v případě hrozící nehody.

Vedle toho bude posádku rozmazlovat nejnovější generace infotainmentu či konektivita s chytrým telefonem prostřednictvím Mercedes-Benz Link a nechybí ani bezdrátové nabíjení. K nastavování jednotlivých funkcí poslouží touchpad na středové konzole s funkcí zpětné vazby řidiči. Klasickým budíkům v kapličce odzvonilo, CLS sází na stále tradičnější velký digitální štít, jenž zpoza volantu pokračuje až do středu palubní desky.

O pohon se starají zcela nové benzinové a naftové šestiválce a čtyřdveřovému kupé nechybí ani pohon všech kol 4Matic. Základem je jednotka 350 d s výkonem 210 kW a točivým momentem 600 N.m, paleta pokračuje vznětovým 400 d s 250 kW a točivým momentem 700 N.m. Vrcholem současné nabídky je zážehový třílitr s výkonem 270 kW, jenž umí krátkodobě navýšit výkon o 16 kW a točivý moment o 250 N.m. Zároveň je osazen úspornou funkcí jízdy bez spalovacího motoru, kterou Mercedes označuje jako „plachtění“, čímž dojde ke znatelné úspoře paliva. Později se nabídka rozroste o dvoulitrové čtyřválce.

Mercedes-Benz CLS: Technická data
Motor350 d 4Matic400 d 4Matic450 4Matic
Zdvihový objem [cm3]292529252999
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW]210250270+16
Točivý moment [N.m]600700500+250
Převodovka9A9A9A
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,75,64,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,65.07,5

Stanislav Kolman
Diskuze (32)
9. 1. 2018 08:53
Chtelo by to recenzi
Neni to spatne, je to urcite, aspon co se tyce vzezreni pride, dizajnovy odklon smerem k hranam, oproti karoserii jako celku, ktera nema tak durazne tvarove prechody jako tvář auta. Presto, ac muze jit ve vztahu k predchozi generaci o odvazny posun ohledne vzhledu, tak jakoby se v ramci souboje o zakazniky sportovneji ladenych aut, hralo trochu na jistotu, kdy ano, vzhled v teto kategorii prodava a tak, by nebylo uplne treba moudre se vydat prilis jinym smerem nez, treba nove Audi 5 coupe? Nevim… Mozna se nemecke trio misty az moc hlida, nebo na sebe ohlizi. Mozna se pletu, ale trochu to tak pusobi, ja jen aby se v ramci boje mezi sebou prilis „neunifikovali“. Navic, tim jak vubec CLSko tak trochu snad nove definovalo sub tridu, bylo uz tak odvazne, a snad proto i tak krasne, prilis se neohlizejic pri razeni vlastni cesty, jak ta by se moc odlisovala nebo ne od jinych znacek. Nemohu se proste zbavit dojmu, ze ac vzhled je odvazny, jako by byl zaroven i s ohledem na neco kompromisem. Mel by byt vice trendy urcujicim a mene vysledkem snahy oslovit momentalni poptavku. Mene britkosti a vice smrncu, to je mercedes, tedy konzervativec, kterej kdyz vykroci z predstav o sobe samem, tak pri zachovani svoji tvare na niz by mel byt patrny vliv jeho filozofie. Ted jako by se nepatricne v jistem segmentu citila generace, kdy jeji predchozi ji domi…pokud ne primo definovala. Jako by, ona odvaha, kdy prisel mercedes s necim jako prvni, trochu pokulhavala pri vedomi konkurence, ktera jej za tu dobu nasledovala. A pokud to co pisu je trochu kritikou auta, neni to kririka mercedesu, ktery umi krasna auta.
I kdyz, kdo vi jak to cele je. Hodnotit vzhled bez kontextu co se tyce nejakeho dizajnoveho smerovani, toho jak by mohla a bude vypadat blizka budoucnost, muze byt osemetne. Mozna, ze se doba jeste neposunula, futurismus ma nadech jeste porad dalekeho hi tech a tak jeste neuzral cas na dotahovani konceptu k jejich produkcni uplnosti, kdy prave kolikrat ta smelost kroku, ktera byva u konceptech, tedy neceho s ohledem na mnozstvi vyroby nevazneho, mi trochu schazi u vozu ktere maji jit do prodeje, kdy jsem toho nazoru, ze kdyz uz dojde na – a asi i pochopitelne – kroky zpatky, zridka se i stane, ze ty zpetne vedouci dopredu, mohou koncit jako nejaka krec, ktera nakonec vubec nemusi vypovidat o potencialu, ale o mnozstvi vlivu, ktere jak je v urcite mire padne, tak byva i zbytecne.
Ale treba by to chtelo jen poradnej monitor a podivat se na fotky do detailu.
Avatar - Londonbridge
30. 11. 2017 22:45
Re: 350vs400d
Can not wait.... ;-)
Avatar - Bubáq
30. 11. 2017 16:26
Re: Uhladený... možno až príliš
Naprostý souhlas.
Avatar - maxi!
30. 11. 2017 14:50
Re: Ale jo,
:yes:
Avatar - maxi!
30. 11. 2017 14:49
Re: 350vs400d
London, myslim, ze ked bude moznost porovnat v E klasse stary a novy 6 valec, tak ten rozdiel bude pomerne velky. Ved s tvojim si uz nieco nabehal a potom uvidis pri dlhsej jazde s radovym dieselom, ze ako sa bude prejavovat v praxi :-!