Mercedes CLS oficiálně: Elegantní sedan-kupé sází na uhlazený vzhled a komfort pro posádku
První koncept CLS představil Mercedes-Benz již v roce 2003. Jak během oficiálního odhalení na autosalonu v Los Angeles uvedl, model byl představitelem zcela nového segmentu kombinujícího eleganci a dynamiku kupé s komfortem a praktičností sedanu.
Nyní stuttgartská značka odhalila již třetí generaci, která je sice průkopníkem nového designového stylu automobilky, avšak zároveň vyznává původní hodnoty. Auto se vyznačuje naštvanější přídí, robustní maskou s velkým logem automobilky, svažující se střecha pak doprovází elegantně uhlazenou záď. Mercedes odstranil všechny „nepotřebné“ hrany a ostré linky, sází na čistotu a aerodynamiku. Součinitel odboru vzduchu s hodnotou 0,26 Cd budiž toho důkazem.
Mercedes sází i na pohodlí. Vedle standardního odpružení nabídne Dynamic Body Control s tužším nastavením a režimy Comfort, Sport a Sport+. Zákazníci mohou dále sáhnout po Air Body Control, tedy vzduchovém podvozku s širokým spektrem nastavitelné tuhosti. Přední náprava CLS je čtyřprvková, zadní pětiprvková.
Sedačky uvnitř jsou navrženy přímo pro tuto modelovou řadu, použity jsou samozřejmě prémiové materiály s elegantními švy. Zajímavé je, že vnější zadní sedačky jsou tvarem stejné jako přední, avšak nebojte, CLS je automobilem pro pět cestujících. Zadní lavici pak můžete rozdělit v poměru 40/20/40.
Již základní výbava CLS je však velmi bohatá. Nechybí LED světlomety, 18“ kola z lehkých slitin, bezpečnostní asistenti či elegantní osvětlení interiéru. Řidič si také může vybrat z šestice programů, které mu ve voze utvoří specifickou atmosféru na přání. Dané programy ovlivňují vůně, masáž sedaček, osvětlení či hudbu. Jeden z režimů se jmenuje trénink a je určen pro maximální relaxaci svalů.
CLS si řadu technologií vypůjčilo od vlajkové třídy S, již v základu nalezneme asistenty pro brzdění, udržení jízdního pruhu, varování před hrozící srážkou a nově je součástí výbavy i asistent, jenž připraví lidský sluch na hluk v případě hrozící nehody.
Vedle toho bude posádku rozmazlovat nejnovější generace infotainmentu či konektivita s chytrým telefonem prostřednictvím Mercedes-Benz Link a nechybí ani bezdrátové nabíjení. K nastavování jednotlivých funkcí poslouží touchpad na středové konzole s funkcí zpětné vazby řidiči. Klasickým budíkům v kapličce odzvonilo, CLS sází na stále tradičnější velký digitální štít, jenž zpoza volantu pokračuje až do středu palubní desky.
O pohon se starají zcela nové benzinové a naftové šestiválce a čtyřdveřovému kupé nechybí ani pohon všech kol 4Matic. Základem je jednotka 350 d s výkonem 210 kW a točivým momentem 600 N.m, paleta pokračuje vznětovým 400 d s 250 kW a točivým momentem 700 N.m. Vrcholem současné nabídky je zážehový třílitr s výkonem 270 kW, jenž umí krátkodobě navýšit výkon o 16 kW a točivý moment o 250 N.m. Zároveň je osazen úspornou funkcí jízdy bez spalovacího motoru, kterou Mercedes označuje jako „plachtění“, čímž dojde ke znatelné úspoře paliva. Později se nabídka rozroste o dvoulitrové čtyřválce.
Mercedes-Benz CLS: Technická data | |||
Motor | 350 d 4Matic | 400 d 4Matic | 450 4Matic |
Zdvihový objem [cm3] | 2925 | 2925 | 2999 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW] | 210 | 250 | 270+16 |
Točivý moment [N.m] | 600 | 700 | 500+250 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,7 | 5,6 | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,6 | 5.0 | 7,5 |