Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Pohonné jednotky VW pro nejbližší budoucnost: Na konec nafty to nevypadá

278 komentářů

Anonym
...teda já nevím, já četl jenom nadpis >😁 :-!
renda4
Tak to už raději auto jen na baterky než toto , za nedlouho to bude mít víc katalyzátorů než pruhů Adidas...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebo atmo benzín + baterky = jedno jestli [odkaz] [odkaz] nebo [odkaz]

Nemaj to co se u ostatních aut nejvíc posírá = sou spolehlivější :yes😒br />
Směr ke komplikovanosti kterym dou evropský automobilky vypadá už víc než na hlavu ;-\
Anonym
Jasně, ten lex, ten má asi 6 motorů a 4 skříně.
Opravdová ikona jednoduchosti. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj je to tak = to co se pourouchává = to hybridy nemaj = jednoduchý žejo 😉

Hybridů je už docela dost = Lex LC500h má jeden atmo V6 3.5 = kterejch 5 dalších motorů máš na mysli? 😄

2 převodovky nejsou zrovna obvyklý = taky mě bere víc ta 10 st. v LC 500 V8 5.0 = kde máš ty 4? V čem čekáš problém s převodovkou? Sou značky a skříně který zloběj a dopadaj ve srovnáních převodovek blbě = Aisin a Lex to nejsou 😉
Anonym
Aisin je good.
To jo. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ten [odkaz] asi very good 😄
Speed
ty jo, ty jsi češtin
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Se ví 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Zcela ve shodě s realitou je diesel jediným spalovacím motorem, který patří pod kapotu auta pro chlapy. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co myslíš kdo z nás 2 je víc chlap [odkaz] ? 😉

Takže nevymejšlej = chlapi jezděj v hybridech >😒]
Speed
Není to spíše že "chlapi jezdí" ?
Ale ty musíš bejt vod Pragru, žejo heleď
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vltavou křtěnej :yes: >😁
Avatar - white label
white label
Spíš Vltavou zblblej... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fakt si bejval vtipnější >😁
Avatar - Hittman
Hittman
>😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co myslíš kdo z nás 2 je víc chlap [odkaz] ? 😉

Takže nevymejšlej = chlapi jezděj v hybridech >😒]
Nicco
Pro dedky mozna. Idealne nejaky komurkovy dusel 41,3kw.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
"Bů, Bů, brek... my ty elektromobily furt neumíme a nevíme si s tím rady. Co máme dělat, co máme dělat, abychom lidi přesvědčili, že ty nafťáky jsou v pořádku a že je mají kupovat?"
Asi takovým dojmem na mě celá tahle kampaň s vnucováním dieselů ze všech stran působí.
Anonym
Bů bůbrek brek jsem pitomec co mekotá o elektromobilu ale sám ho nemá. Co mám dělat, aby mi ho ježíšek donesl?
twl vnucování dieselů? právě jsi na týhle planetě přistál? brutální kampaň proti naftovým motorům je snad viditelná pro úplně každého (ať s tím souhlasí nebo ne). A ty tady prskáš, že ti někdo vnucuje nafu ze všech stran? Vnucovaný jsou elektromobily. Politicky i dotacema a módní vlnou.
Ty jsi ***.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si tak inteligentní :yes: 😄

Hele kolik že se loni prodalo naftovejch motorů a kolik hybridů a kolik elektroaut? A kolik to vidíš letos? A kolik příští rok a kolik..? 😉

Chudák Blue Sun 7 :no: = během vteřin :yes: >😒]
Anonym
Statistiky jsou na netu.
S tím neobtěžuj ajatoláha motorismu fosteka - to si můžeš najít sám.
:-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sem si právě našel = je potřeba eště hodně a hodně let vnucování.. >😒]
topten
tak at srovnaj spotrebni dane na benzin a naftu podle energie nebo CO2 a muzem se zacit bavit o tom, jestli dyzl někdo nekomu vnucuje nebo ne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Proč bych měl kupovat elektromobil, když mám relativně nové auto? To je taky jedna z věcí, které spadají do ekologického chování, ale tomu ty sotva kdy porozumíš, tupounku. Byl bys i k smíchu, ale jsi jen k pláči.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
VW neni zrovna příklad skvělý efektivity a výrobní pružnosti = a zrovna evropský automobilky bohužel v poslednim desetiletí do dieslů docela masivně investovaly = tak to chtěj navzdory realitě eště zužitkovat. Spíš jim to zase projde
nebezpecnavosa
Jak se taková efektivita a výrobní pružnost měří a jaký má praktický význam pro zákazníka ?
Anonym
On je camrá. neřeš to.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj to je důležitej základ = nevědomost neznalost :yes: >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V případě VW hodně hodně dlouhym [odkaz] >😒]

A praktickej význam je ten nejblbější možnej = vyšší náklady = vyšší cena ;-\
Anonym
Tak to víš, že to nevyhoděj a zkusej to prodat.
JInak nafta v malejch autech jde do kopru a je zbytečná.Třeba škodovka bude od 2018 vnucovat tomu blbovi diesely ve fabii tak vehementně, že je přestane vyrábět.
>😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejen zkusej = oni uspějou ;-\

Škodovka objevila ameriku = že do malýho městskýho auta je drahá složitá poruchová nafta = nic moc 😄
Anonym
No ono je to i tak, že ty benzíny se hodně zlepšily (a teda taky zkomplikovaly).
ona Fabka v kombíku nebyla v ČR jenom do města. Ale když TSI žere reál míň a dejme tomu jede vo raketu líp než 1,4MPI, je ta volba benzínu logičtější. TDI ztrácí smysl. Zvlášt svi ně jako 1.4.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No dobrý :yes: 😄
Avatar - white label
white label
Tady máš potvrzení toho, co jsem ti včera psal o tom, proč zřejmě V8 TDI z Panamery dočasně stáhli, přičemž v SQ7 zůstalo😒br /> "Jak může přeplňování elektrickým kompresorem zlepšit emise? Snadno – je totiž velmi rychlé. Dnešní diesely s velkým turbem trpí dlouhou prodlevou, kdy dmychadlo ještě nenatlačí do válců dost vzduchu, ale my přitom potřebujeme pálit víc nafty. Výsledkem je bohatá směs a špinavé emise. Přísnější měření emisí tomu od příštího roku vystaví stopku, protože se v něm daleko častěji zrychluje. Elektrický kompresor dodá velké množství vzduchu ihned, takže auto vyrazí pohotově a zároveň čistěji."
Anonym
Odpovědí ti bude odkaz na hybridní toyotu a off topic blábolení ve stylu "moje teta to měla a její známej povídal"
>😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj teta měla a má = dost pravděpodobně víc zkušeností než ty = život je [odkaz] 😄
topten
ale bohata smes znamena vic sazi, a ty by mel zachytit filtr, takze tady by problem byt nemel.
nebo tim chtej naznacit, ze fitlr ani u nejnovějších naftaku při urcetem rezimu nefunguje??

a na druhou stranu, bohata smes znamena min jedovatého NOx, takze tady by to mělo byt naopak plus
nebo ne??
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jetlivá vono to nebude tím, že dotyčný mluvil spíš o CO2 a ty mluvíš o NOx.
topten
to si nemyslim, protože tam pise o "spinavych emisích" a jedna se o prechodnou dobu, nez turbo do motoru natlaci dost vzduchu a nafta se pak spali (skoro) dokonale...

a navíc si nemyslim, ze novy rezim WLTP bude znamenat pro V8 TDI v namere nejakou vyznamejsi zatez, v tomhle aute pujde i tak jen o takove to lechtani plynu..

ale nechci se hadat

v unoru bych mel mit v aute namontovanej meric PM, tak uvidíme, jaky data budou v realu. když cas od casu se nejaky výsledky dostaly na verejnost, tak se nekdy jednalo skoro o horor.mozna pak prestanu jezdit do civilizace
>😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
V8 TDI je jedna věc, ale oni píšou o tom, že to půjde i do obyčejných dvoulitrů.
Avatar - white label
white label
"Saze" a NOx nejsou jediné problémové emise.
Podle toho co píšeš, by stačilo mít hodně bohatou směs a pořádný megafiltr pevných částic.
"Katalyzátory SCR jsou účinné, ale vždy jen v určitém rozsahu. První překážkou je fáze po studeném startu, než se systém SCR zahřeje a začne správně pracovat. Proto musí být přítomen i záchytný katalyzátor LNT. Druhou oblastí je rychlá jízda po dálnici, kde základní sestava SCR umístěná hned za motorem nestihne zpracovat celý objem spalin. Pod podlahu vozu musíme umístit ještě druhý, větší katalyzátor s dalším vstřikovačem AdBlue. Samozřejmě se snažíme snížit i surové emise motoru, jimž pomůže další zvýšení vstřikovacího tlaku." 😄
topten
neuhýbej od tématu.
téma je prechodnej okamzik, nez turbo natlakuje vzduch a motor pali bohatou smes.
i když trochu nechapu, proc tam nevstrikne jen tolik nafty, aby to odpovídalo tomu vzduchu, to mi hlava fakt nebere
Avatar - white label
white label
Co ti na tom hlava nebere? Pokud by vstříkli jen tolik nafty, kolik vzduchu tam (ne)dodá ještě neroztočené větší/velké turbo, tak to "nepojede", resp. dojde k nechtěnému turbo efektu.
topten
když se tam vstrikne vic nafty, nez to odpovida vzduchu, tak to nicemu moc nepomuze, protože to nemá s cim shoret
Avatar - white label
white label
Když se tam vstříkne poměrně více nafty, pak bude "výsledkem bohatá směs a špinavé emise." (viz text), ale pojede to (pořádně už "odspodu"), proto taky Panamera diesel nemá s tímto (proti SQ7) subjektivně (jel jsem s oběma) žádný problém, objektivně ovšem až na ty emise.
Devil007cz
Kdyz jsem cetl tento odstavec, tak jsem se shrozil.

Dalsi katalyzator navic, vice Adblue. To bude panecku nakladne takove auto provozovat a to nemluvim ani o pripadne vymene tech dilu po zaruce pripadne. Za hubicku 😄

VW na zakazniky sere, jde jim jenom o to jak splnit emise. Nic vic.

A misto toho, aby nasadili poradne plug-in hybridy, tak udelaji nejaky smesny mHVEV. Boze, ten VW je tak vychcany.
_MT_
Protože potřebují snižovat spotřebu i u levnějších aut. A ne každý provozovatel má možnost nějak smysluplně nabíjet. Pak by to byly vyhozené peníze a nejde zrovna o drobné (pokud tě k tomu tedy nemotivují daně/ poplatky). Tobě třeba 200 tisíc nestojí za řeč, ale i u Passatu by to byl problém, natož u Golfu nebo Pola.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Divný že to nevěděli když tu V8 TDI verzi Panamery připravovali = ale jo může bejt

I v tom máš pravdu = a stopka přijde až za pár let, příští rok začíná spíš něco jako přechodový období.

Po který nás VW a další evropský automobilky budou dál zasypávat dieslama. Asi lepšíma než z éry Dieselgate, ale.. :no: ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
Evropský automobilky zákazníky zasypávají tím, co zákazníci chtějí a kupují.
Asi ti to přijde divný, ale budeš se tím muset smířit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi ti to přijde divný ale už tu nevládne komanč = takže nemusim držet hubu a krok 😄

Už se smí řikat pravda a dělat osvěta = i když s některejma je to těžký 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já tě rozhodně neumlčuju. To ty, pravičák jak řemen, bys kupodivu rád zakazoval, kdybys mohl. Naftu, SUV.....A nejlíp všem nalajnovat, že si mají kupovat Toyoty (Lexusy). A říkáš tomu osvěta. 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejradši bych rozdával rozum = škoda že to nejde 😉

On už jeden ze zakladatelů volnýho trhu nebo pravicový ekonomiky Adam Smith (1723-90) kdyby věděl to co ty = jak moc spalovací motory škodí = by se nejspíš snažil dělat osvětu = to svinstvo zakázat 😄

Lajnování je blbózní socialistickej přístup = i proto zbankrotoval = což si kupodivu dost lidí dodnes neuvědomuje 😐

Doporučit spíš benzínový motory než naftový a spíš hybridy než naftu a radši atmo než tříválcovou krabici od mlíka s turbem = neni doporučování Toyoty a Lexusu. I když trochu jo = uznávám >😁
JirkaX
Já trochu odbočím. Můžeš mi vysvětlit co znamenají ta rovnítka uprostřed vět? Nemohu na to přijít.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Znamenají = rovnítka 😉
JirkaX
Prosím trochu polopaticky. Gramatice tvého kmene nějak nerozumím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že tu sou příspěvky omezený počtem znaků = takže sorry 😉
JirkaX
Ok.
Petrko
Jo socialismus zkrachoval zato kapitalismus je v těžkém zisku, jak státy tak ty rychlokvašne startupy viz. Tesla, Uber a další silné ziskové firmy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo = vlastně máš pravdu 😄
Freddka
No tak to je hodne zajimave.

Podle toho, co rikas, maji kapitalisti Amazon, Uber, Tesla, Google, Facebook, Apple, Fitbit, Dropbox ... a v podstate VSECHNO co mas v aute, v telefonu, v pocitaci, v bance atd atd. Vlastne uz jen fakt, ze mas mobil nebo ipad v ruce - za to muze kapitalismus a socani a komousi by ti misto toho dali tak akorat trabanta a kratsi pracovni dobu.

Tak a ted mi rekni, co pochazi od tech nekapitalistu - socialistu a komunistu apod. Protoze ti udelali doslova VELKY NIC.

Jo ze pseudokomunisticka cina dokaze okopirovat rakety, chipy i kompletni youtube, twitter nebo facebook je sice zajimave, ale inovace je nula nula nic, protoze oni umi maximalne kopirovat, ovsem vymyslet a inovovat nikoliv.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Telefon v autě se v kapitalismu objevil po 2. světový = v centru Prahy nemělo spousta bytů pevnej telefon ani v 80. letech >😁

V 80. letech s příchodem mobilů = první prototyp byl 1973 = to komunisti definitivně vzdali a poslali do čela [odkaz] takže mobily sou i tady >😒]

Čína neni ani pseudo = tam je ekononicky tvrdej kapitalismus jakej tu nikdy nebyl. Černej humor je že český komunisti silně levicovej sociální Brusel kritizujou a brutálně kapitalistickou Čínu [odkaz] :yes: 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Vyrobit elektromobil je jednodušší, než auto se spalovacím motorem. Problém je ale najít zákazníky, kteří by si to za tržní cenu koupili.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tržní cena u jakýhokoli výrobku bejvá výrazně nižší když výroba stoupne = o tisíce %

Teď chrlíme asi 100 milionů aut ročně a celkově je na planetě asi miliarda a čtvrt aut = všechno spalovací motory. Elektromobily dělaj asi 0,2% nebo takový nějaký závratný číslo 😄
_MT_
To je typický problém na téma vejce a slepice. Potřebuješ objem, aby byly nízké ceny. A potřebuješ nízké ceny, aby byl objem. Automobilový průmysl je celkem konzervativní.
Avatar - Anonym
Anonym
Zase tak jednoduché to není. Hypoteticky uvažujme, že čtvrtina vyráběných aut budou elektromobily, tzn. 25 milionů ročně. Dále uvažujme, že ty elektromobily budou vybaveny 350 kg Li-Ion bateriemi s dnes nejběžnějším chemickým složením. Pro výrobu těch skoro 9 milionů tun baterek budeme potřebovat zhruba 300 tisíc tun kobaltu ročně. Současná roční těžba kobaltu však jen mírně přesahuje 100 tisíc tun ročně. Dále budeme potřebovat zhruba 120 tisíc tun lithia. Současná roční těžba však nedosahuje ani 40 tisíc tun ročně. Dále je potřeba nikl, měď atd. Takže u elektromobilů platí, že pokud by se začaly vyrábět opravdu masově, cena dosti stoupne, jelikož by vznikl převis poptávky po potřebných kovech.
U aut se spalovacím motorem je to jednodušší. Nádrže jsou dnes plastové a plast je lehký a dnes i velmi levný 😉
_MT_
Naleziště k dispozici jsou. Třeba kobalt+nikl, kde se netěží, protože jsou příliš levné a nedává to ekonomický smysl (těží se spíš kobalt+měď, protože měď za to stojí). U výroby baterií jsou však značné režijní náklady. Tam se realizují úspory. Až později dojde řada na těžbu a zpracování. Co potřebuješ, je čas. Nástup elektromobilů nebude moci být příliš rychlý. Což ani moc nehrozí. Musí se stíhat ty projekty připravit, vybudovat kapacity. Také se upravují složení, aktuálně se dává přednost niklu před kobaltem (tedy i v rámci stejné chemie se dělají úpravy, podle situace). Aktuální situace je, že výroba baterií jde napřed. Předpokládá se růst poptávky, tak jdou investice do kapacit. Pokud trend bude trvat, elektromobilům se bude dařit, jen tak se to nezmění. Problém bys měl ve chvíli, kdy by poptávka začala růst příliš rychle.
Avatar - praděda7
praděda7
Z článku to tak vychází a o to vlastně eletrolobby s pomocí ekofašistů jde. Zahnat spalováky stále tvrdšími a tvrdšími regulacemi do rohu a tam je dorazit! :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele = pamatuješ ze základky počty? Zkus je použít 😄

Momentálně je na planetě asi 0,2% elektroaut. Vyrábí se asi 100 000 000 aut ročně = kolik let budou muset ty fašisti a ta lobby makat = aby elektroaut byly třeba 2% >😒]

A pak zkus třeba 20% 😉
kuny
vyrobit elektromobil oproti klasickemu spalovaku je samozrejme velmi primitivni. problem je v podstate pouze akumulator a to v techto rovinach: hmotnost/cena/kapacita/cas nabijeni... tady je zakopany pes, ktery brani masivnimu rozsireni elektromobilu. zatim to dozralu do stavu vozitek na primestsky provoz, ktera jsou bud vyrazne dotovana nebo si je kupuji fandove. fandove si rovnez kupuji tesly.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak to je. První elektromobil byl sestrojen ještě před narozením Karla Benze, jelikož je to technicky jednodušší.
topten
2.1 násobek jedovatého NOx v realu oproti laboratorni norme, takze tyhle nejnovejsi naftaky nebudou plnit ani benzinovou euro3 starou bezmála 20 let?
_MT_
Víš, které automobilky pro to lobovaly? Nebo které automobilky o něj požádaly? Protože faktor 2,1 se používá pouze na žádost automobilky. Jinak se jede 1,5. Tu možnost ani tak nezaváděli pro nové motory, jako pro ty stávající.
Avatar - WinNatural
WinNatural
Nalhal toho hodně, jak je v VW zvykem. Na kolika podvodech asi nyní usilovně pracují? >😁
Avatar - Jaros71
Jaros71
Z článku je naopak evidentní , že lidi dál chtějí TDI..
A tak se bude dělat vše pro to , aby se diesel udržel.
Avatar - CommonUser
CommonUser
Uz zase ?
Jooo lidi chteji zit zdarma ... tak co ted s tim ? Vole ?
Speed
Viděl někdo z vás dokument, kolik emisí se vypustí kvůli lodní dopravě? Tyhle sračičky jestli jako víc diesel nebo benzín jsou proti tomu směšné
Anonym
nechtěj to vidět.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Něchtěj myslet = to je horší = viz já 17:08 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Cituji "Nechtěj myslet - viz já" - dokonalý :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je eště horší = překrucovači 😉
scadar
Spíš lidi, kteří chápou opravdový význam rovnítka (“=“). Ta tvoje parodie na interpunkci se nedá číst...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak nečti = snadný žejo? Neni zač 😄

Ale překrucovači demagogové atd. = sou fakt velký zlo ;-\
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ja, taky mne to zarazilo. Ve skutečnosti však nechce myslet i v jiných časech, než jen v 17:08 😄
nebezpecnavosa
Nesmyslné porovnání, jenom nahráváte na smeč ekoblbům. Kolik lodí pluje městskými ulicemi ?
topten
az uvidim zaocenacej parnik, ktrerej coudi jako admiral kuznecov, podplouvat karluv most, tak teprve pak me to zacne znepokojovat
Anonym
Hm, vono seto počítá a čoudí, i když vy to zrovna nevidíte kluci.
Samo, že je lepší když to čoudí v sargasovým moři, ale jedno to není.
topten
jedno to není, ale problem aut je hlavne v lokálních emisích, tedy saze a NOx, a ne v tech globálních, tedy CO2
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, ale hlavní problém je v tom, že elektrolobby se podařilo doblbnout celý svět... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale tebe nedostali >😁
nebezpecnavosa
Samozřejmě to není jedno, někde v okolí přístavu určitě, ale je potřeba uvažovat v souvislostech, navíc ty lodě už se taky řeší a nečudí tolik co dřív, teda ty nové či modernizované. No a na závěr, kontrolní otázka. Kolik škodlivých emisí vypustí Admirál Kuzněcov (jo štvavá protiruská propaganda je prevít!), pro srovnání kolik Fábií TDI udělá to samé ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to trochu jako výbuch atomový bomby = na jinym kontinentu. A výbuch granátu = v místnosti kde seš. Co bys radši? >😒]
_MT_
Člověk hlavně nesmí zapomínat na to množství nákladu a vzdálenosti. Oproti jiným módům dopravy, přes jejich špinavost, na tom nejsou lodě špatně. U lodí je to pak hodně otázka (ne)kvality paliv.

Lodě i letadla řešili od začátku. Jen je to globálnější otázka než auta. A tedy dost komplikovaná. Zatímco EU má přísné představy, rozvojové země je nesdílí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Až bude v koloně přede mnou [odkaz] a za mnou [odkaz] = tak v tu chvíli máš pravdu 😄

Pokud před tebou je Dieselgate nebo podobnej šmejd kdy 1 osobáku leze z vejfuku jak 10ti autobusum = je to trochu jinak 😉
Anonym
Neříkej, že jsi tak blbej a nejsi schopen brát v potaz věci, který máš dál než metr vod čumáku.
To snad ne.

Kdykoliv někdo napíše o tom, že nejen auta dělaj emise a že dokonce...atd objeví se pár rádobyvtipných BLBCU kteří do minuty začnou blekotat vo tankerech v ulicích.
paařížská konference o klimatu atd - máš pocit, že se tam řešila jen auta? Továrny, lodě, dobytek, letadla, armáda. V globále jsou auta nic.
V ulicích je to jinak, ale víš kámo - vono je to tak nějak propojený.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je zjevně výrazně chytřejší, než ty.
Anonym
No my si to nějak srovnáme.
Jistý je jen, že nejblbější jsi ty.
Hotový hovado. >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ono mu to dělá dobře dělat tady ze sebe blba. On je asi masochista. Hele modrý sluníčko, máš tady povoleno přispívat? Aby tě Jaňulinka nezpráskala. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nechci vám do toho kecat = ale vy fakt nevidíte nevnímáte nechápete = že je to tak trochu: Přesně naopak? 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak do toho nekecej mimoni 😉 Tvůj kredit tady se pohybuje na úrovni 0,5 star z 10. 😉
Mohu parafrázovat Jiřího Šlitra ...
verse s tykáním😒br /> - nekecej tady do toho tak blbě a jdi něco dělat
verze s vykáním (abych neurazil)😒br /> - nekecejte tady do toho tak blbě a jděte něco dělat
😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže ne = dík za potvrzující zprávu 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, sorry, že se ptám, ale kdo je Janulinka? Někdo, kdo ti stojí za zadkem, abyses cítil jako hrdina?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Od tebe to beru, odpade.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zrovna sem ti tu první větu chtěl napsat 😄

Škodí všechno = ale ta zaoceánská loď tu žlutou trávu vedle silnice neudělala 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ona taková sůl na rozdíl od emisí zůstává ležet na zemi, odhrnutá do strany sněžným pluhem a trávě dává zabrat určitě více ... >😁 >😁 >😁
Tvé teorie jsou opravdu úsměvné 😄 Máš ještě něco podobného pro zlepšení nálady?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj hlavně přes léto >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
Fostek 17:16 A co tady tohle........[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Odkazy z auto fóra sou tu blokovaný [odkaz]
topten
ze na zneskodnovani jedovatého NOx u studeného motoru a při vysoke zatezi se kasle, protože nove to ke stávajícímu SCR znamena pridat LNT a ještě jeden SCR.
nepochybuju o tom, ze mnohe automobilky jsou na tom ještě mnohem hur
nebezpecnavosa
No to přece nikdo nikdy netvrdil a je to všeobecně známo, že ještě nezahřátý motor smrdí víc, je to jenom pár minut a tedy většinou zlomek celkové provozní doby, ani se to taky proto na studeném motoru nikdy netestovalo. No a teď tohle slabé místo odstraní, prostě pokrok, či vylepšení.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neodstraní = to nejde. Co de je další zkomplikování a zdražení už tak složitějších a dražší naftovejch motorů. To asi nebude ta cesta že? 😉
nebezpecnavosa
V článku píšou konkrétní technické řešení, kterým to zařídí, a tentokrát jistě i otestují na studeném motoru, spíš už mají, proč by to nemělo jít ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Protože jak sám píšeš bude to pokrok a vylepšení = ne odstranění problému emisí dieslu = to nejde

Je to jen vykoupení se aby dál mohli eště chvíli produkovat ve velkym naftový motory = v tomhle sme asi nejblbější kontinent [odkaz] tu pětku si zasloužíme 😄
nebezpecnavosa
To je slovíčkářský výklad, co nejde ? Změří se to co leze z výfuku a jestli to množství vypouštěných škodlivin odpovídá limitu nulanulanic, takže nebude ohrožovat své okolí, nic jiného není potřeba.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je zřejmě hodně naivní představa 😉

Bylo by fajn kdyby to tak najednou od týhle chvíle bylo = volnym odhadem na 99,999999atd.% to tak nebude = bohužel ;-\
nebezpecnavosa
Nebude, nikdy nic není ideální, ale bude to lepší než dřív, co jako kvůli tomu nastane ? Lidi budou nemocnější, nebo zdravější, nebo někde jinde jsou absolutně zdraví, když nevidí kolem sebe diesel ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vzhledem k tomu že jen v Evropě ročně umírá na blbej vzduch asi 400 000 lidí = tak doufám že = zdravější 😉

A je smutný že to vypadá že Čína bude i v tomhle za chvíli před náma = dotáhli sme to v rozšíření naftovejch aut nejdál = a zbavujem se jich nejpomalejš = to nejspíš neni úplně ideální přístup 😄

Je to o to smutnější že amíci kde se dlouhý trasy jezděj daleko víc = jezděj na míň problematickej benzín. Tady převládaj spíš kratší trasy = tak tu máme násobně víc dieslů :yes: >😁
nebezpecnavosa
V Číně moc diesly nejedou, z čeho tam mají ten smog ? V Americe jezdí hlavně benzíny, mají tam smog, z čeho ? Kolik lidí tam tedy umírá na "blbej vzduch", pro představu ?j Jistě to už taky někdo zkoumal. Podstatné je, jestli ta nová dieslová auta budou vypouštět ty škodliviny, ne jestli jsou, nebo nejsou, tedy nebudou,ty co doopravdy neprojdou na neojebaných emisích. Není to třeba taky blbým hospodským vzduchem ? Takový "ozón" jako v hospodě na ulici zase tolik vidět není.
topten
ze by z tech cinskejch uhelnejch elektráren a tepelnych zdroju, u kterých se navíc na emise dlabe??

smog v USA není takovy problem jako v EU, navíc tam tech aut jezdi vic
nebezpecnavosa
V Americe není smog problém, že to slovo vzniklo právě tam, proč asi, už to všechno vyřešili ? Nebo se o tom tolik nemluví, nebo mluví, tak jak se zrovna hodí někde někomu v politice ?
Avatar - praděda7
praděda7
Nejvíc problémů se smogem mají v socialistické Kalifornii. A že zrovna tam, kde byl nařízen používat do aut bezolovnatý benzin už kdysi v 70tých létech minulého století.?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Socialistická Kalifornie = trochu oxymoron ne? 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Zdá se, že toho o Kalifornii moc nevíš. Víš kdo guvernérem Kalifornie? Pomůžu ti. Jerry Brown. Víš kdo je Tom Hayden a Jane Fonda? Žádný oxymoron, kamarád fajka..... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemusíš pomáhat = 2x byl [odkaz] >😁

To že si zvolíš Babiše a Pitomia = z nás dělá trochu stát blbounů = ale ne socialistickej

A levicovost lidí jako důchodkyně Jane Fonda [odkaz] na 80 dost dobrý = nemá s našim poctivym proruskym socialismem moc společnýho 😄
_MT_
Že by špatnými rozptylovými podmínkami? A významným zdrojem tam bylo zemědělství (praktiky jako pálení klestí).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Opravím Tě, nemají tam žádné diesely. Zato emitujících benzínů tam mají mraky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni to úplně aktuální ale zas tak moc se to nestihlo změnit [odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Větu "A je smutný že to vypadá že Čína bude i v tomhle za chvíli před náma = dotáhli sme to v rozšíření naftovejch aut nejdál = a zbavujem se jich nejpomalejš = to nejspíš neni úplně ideální přístup" chápu tak, že i ta Čína je rychlejší než my ve zbavování se naftových aut. Myslels to jinak?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak v tomhle je zrovna Čína nepřekonatelně rychlá >😒]

Uznávám že formulace pro lidi jako seš ty byla málo konkrétní = ale i tak si jí jistě pochopil 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Čína má mapu oblastí, kde elektrifikace nemá smysl. To by se museli zbavit uhelných elektráren. A to jde pomalu, velice pomalu.
Ono v zemích jako je Čína a Polsko, kde se 90% proudu vyrábí z uhlí, opravdu nemají elektromobily velký smysl.
jenže v Číně je tak hrozný smog který opravdu nepochází od dieselů, že oni musejí udělat cokoli co by MOHLO POMOCI, v reálu žádný pokrok neudělali, smogu je stále stejně, i když se elektromobily prodávají dost dobře.
Na druhou stranu to odnáší životní prostředí, těžba a rafinace surovin je velkou přítěží ........... Opravdu elektromobil v Číně není spásou.
PS - NIKDE v Evropě, kde byl ve městech omezen provoz či vjezd vozidel, nebyly sníženy škodlivé emise, je to plus minus do 3%.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nic to si nevšímej = Karel mě chtěl jen chytit za slovo 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ne, Karel tě jen upozornil (po kolikáté už), že neumíš vyjádřit, co chceš říct.
Když napíšeš, že Čína je v nahrazování dieselů rychlejší než my (a tos tu už napsal vícekrát), tak to z mé strany rozhodně není chytání za slovo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj = Karel mě určitě ale určitě nechtěl chytit za slovo. To on vůbec nedělá = a ani tentokrát se o to nesnažil = taky umim bejt vtipenej 😉

Napsal sem co sem napsal a vim že si to pochopil správně = viz já 18:42 uznávám že ta formulace byla málo konkrétní = nestačilo? 😄

Já se vyjadřuju prostě takhle = proto píše [odkaz] a já = píšu tady >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Co to je "bejt vtipenej"? Mně spíš připadá, že ta perioda, která začala, jak jsi přiznal, v 17:08 stále trvá.
nebezpecnavosa
Někdo si ošísloval kontinenty, Antarktida má sedmičku, Rusko v Asii je jednička, proč a nač ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nevim = ale dá se to dohledat. Rozhodně ta pětka mi na Evropu a zamoření naftovejma autama pasovala do textu 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně už vim [odkaz] 😄
topten
dejme tomu, ze to beru, ze par minut po nastartovani to nefunguje (benzinak ma nebo muze mit vyhrivany katalyzator, tak tam to jde zkratit na desitky sekund), ale co ta rychla jizda po dalnici, která snad jako jedinej rezim dava pro naftak smysl a VW priznava, ze na to z vysoka dlabe??
nebezpecnavosa
Už dodlabali, to je podstatné, i když svět se přesto nezbořil, prostě svět ideální není a nikdy nebude, vždycky je potřeba najít rozumný kompromis.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo ale kompromis je v tomhle případě že budem dál vyrábět problémový motory = a protože to prasklo tak je vylepšíme = a to vylepšení bude o tom žádná
nebezpecnavosa
Tak to už je bití psa za každou cenu, které ničemu nepomůže, ani nikdy nepomohlo, když se něco žene do extrému.
topten
ja kompromis beru, samozrejme i ten technickej pokrok, ale co v tehle oblasti neberu, tak to je dlouhodoby zvyhodnovani dyzlu a to jednak nizsim danovym zatizenim nafty proti benzinu a jednak benevolentnějšími emisními normami.
ja vim, stavajici primovstrikovej benzinak ma benevelentnejsi limit na počet PM, ale to je jen kratkodoba uchylka, jinak naftaky mely, mají a vypada to, ze i dale budou mit méně prisne limity na emise nez benzinaky
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Děláš jako obvykle z komára velblouda.
Continental už dodává (Ádo) do Renaultů 48 V systém, který použitím elektromotoru v záběru za studena zabraňuje vytváření velkého množství NOx. Navíc Continental vyrábí a dodává předehřev SCR systému. Takže PODOBNĚ JAKO U ŽHAVICÍCH SVÍČEK - počkáš si 5 vteřin na kontrolku která indikuje že SCR je vyhřátý a můžeš startovat. A když se přidá elektrické turbo a vždycky v zátěži pomůže elektromotor, diesel jede skoro pořád v nejoptimálnějším režimu. Ale startovat? Tedy ty ne. Ty určitě ne, ty na drahé dieselové auto nemáš a tak si tady vybíjíš frustrace 😄
topten
fakt si myslis, ze benzinak kupujou lidi protože namaj na naftaka??
proc se vy dunihlavove porad chlubite tim, ze jezdite za 5-6-7 litru, zatímco s benzinakem by jste jezdili za 6-7-9??
není to spis tak, ze po naftaku sahne ten, co si mysli, ze usetri a benzinak bere ten, komu to je +- jedno??
stealth01
A jak nazveš mě? Pozor, u mě je to těžké. Mám hybridní benzin a naftu. Jsem dunihlav jenom někdy? Ty tvoje teorie mají příliš trhlin, než aby je bral člověk vážně. 😉
Avatar - CommonUser
CommonUser
Vynimka co ptovrdzuje pravidlo. Kolko ludi ma oboje ??? V CR ?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Opět se mýlíš. Chlapi si kupují auto s dieselem, protože se s ním lépe jezdí, než se slabým, žravým a zejména věčně cukajícím zážehovým motorem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
_MT_
Záleží, co myslíš studeným. Normálně se testuje studený motor, ale v prakticky letních podmínkách.
Redmex
Je to v podstate vseobecne znamy fakt, ze sucasne SCR v osobnych autach nemaju sancu rozlozit cely objem vyfukovych plynom pri vysokej zatazi.

Odhliadnuc od serioznych vypoctov aj sedliacky rozum hovori, ze ak porovname SCR kamionu s vykonom 450-600 koni a bezneho 2l diesla, tak ten by mal byt 3-4x mensi a jeho spotreba by mala byt tiez 3-4x mensia (realne mozno len 2x, kedze kamion ide vacsinou ustalenou rychlostou). V realite je mensi 10x mozno aj viac (presne cisla si nepamatam), takze to nemoze zvladat vo vysokej zatazi. So spotrebou Ad blue je to este horsie, ta je u osobakov uplne symbolicka.

VW teraz len opisal realitu. 😄
_MT_
Vždyť se řešení SCR+LNT používalo i dříve. Sám jsem tu o tom psal. Právě kvůli studeným startům. A že SCR systémy pro osobní auta nejsou dimenzované na heavy-duty režim, to je také známé.
Avatar - Joky
Joky
na konec VW....pokrok nejde zastavit a VW to neokecá
P.S. taky jim mohli dát v Americe větší pokutu a mohl být od nich klid už napořád!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No zatim evidentně spíš okecalo ;-\
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jeden z tvých vlhkých snů? Co to může být za člověka ze kterého vyleze taková zhůvěřilost .......... nechtěl jsem být sprostý
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že slovo zhůvěřilost neexistuje žejo? Štaidl si ho vymyslel 😉
stealth01
No... takže existuje, ne?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne = to neni jako s robotem = o kterym si hodně lidí myslí že ho vymyslel Karel Čapek 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No Karel Čapek používá toto slovo ve svém R.U.R. Slovot robot je odvozeno ze slovanského výrazu pro práci, a nucenou práci = robota.
Když už řešíme roboty a čapky, bojíš se mirovlnek? A co Ilumináti? Obojí zabíjí a taky tryskáče tě každý den zabíjejí. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To používá 😄

Fotřík řiká že [odkaz] toho se fakt trochu bojim >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Koukám že seš po "fotříkovi". Pro mne byl můj otec vždycky tatínek nebo taťka, nikdy fotr nebo fotřík. Lidi kteří měli těžké dětství, titulují své otce tímto dehonestujícím způsobem.
Obávám se že se to na tobě podepsalo. To je mi moc líto, to už se asi nespraví.
Zeptám se, jsi mladý pako nebo už jsi zasloužilý "fotřík"? Jistě tě toto familiární mazlivé označení vždy potěší >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Koukám že si v psychologii stejně znalej = jako v ostatních věcech co tu píšeš [odkaz] 😄

Lidi většinou utíkaj od podstaty = jako teď ty, takže zopakuju fotříkovu pravdu [odkaz] 😉
stealth01
Netuší, co by to znamenalo pro ekonomiku EU, které jsme členem. Bylo by to dost drsné, ale když někdo nevidí dále, než za hranice svého pozemku...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Některý [odkaz] chtěj z EU vystoupit = to by myslim slovo drsný definovalo mnohem líp >😒]
Avatar - Joky
Joky
VW a spol je jedno velké levácké zlo a zlo se musí ničit už od kořene...
Ještě by si mohl velký Kim dát do nového roku předsevzetí, že si pohraje
s červeným tlačítkem a vytvoří nové území s názvem Wolfsburská planina ,
a když už v tom bude, tak Macocha by taky nemusela být naše nejhlubší propast,
nýbrž propast nazvaná Bývalá Boleslav.....a teď do mě!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bacha nový Kimovy hračky sem fakt doletěj >😁
stealth01
A co Mercedes, který dělal úplně to samé? Taky čisté zlo?

[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hele plýtváš. Chodí sem nemálo dem.entů, ale tenhle je absolutní top. 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
A fotka v nicku je evidentně po kastraci.. >😒]
Diesel jede dál , protože elektroauta prostě nikdo nechce.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
1 - snížení komprese, nižší NOx, nižší spotřeba
2 - 48 V systém a vyhřívání SCR
3 - 48 V systém a rychlé elektrické turbo
4 - 48 V systém a pomoc elektromotoru při akceleracích, snížení spotřeby a snížení zátěže dieselového motoru, nižší NOx
5 - 48 V systém a malá baterie, mild hybrid, vykrývání výkonu dieselového motoru, krátké pojezdy bez spuštěného motoru, snadné znovu-spouštění, plachtění

je vidět že 48 V systém řeší skoro všechny současné problémy se amisemi a zajišťuje i snížení (další) spotřeby jak dieselů tak benzínů

je vidět že elektrický 48 V systém bude možná smrtí pro elektromobily
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že ti to už někdo řek = ale 48V kterej oslavuješ = je v reálu vlastně hybrid = kterej co pamatuju naopak pomlouváš >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já hybridy nepomlouvám. Máš někde nějaký odkaz?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo spousty = zkus použít jen Google = se budeš divit co si o hybridech napsal 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dej prosím link .... díky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Použij si vlastní vyhledávač = vlastních příspěvků = díky 😄
topten
mam pocit, ze 48V je u dunihlavu jako ty to posledni stébélko, kterého se chytate a o kterem doufate, ze vyresi všechny problémy dyzlu
stealth01
Já přemýšlím, kdy mi v mém TDI naposledy duněla hlava. Zvukový projev je totiž takový, že nepoznám vevnitř na co jezdíš, to ti tady můžu podepsat.
topten
bud ses hluchej, nebo jsi nejel s adekvatnim benzinakem
Avatar - _Karel_
_Karel_
Otázka ale taky je, kdy ty jsi jel naposledy s dieselem. Zvuková slast se sice nekoná, ale ani ten čtyřválcový dvoulitr od VW (což nepovažuju za vrchol kultivovanosti) není žádný dunihlav. O šestiválci netřeba mluvit. Tahat do toho V8 TDI je samozřejmě spíš úsměvné.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Minulej tejden = jede výborně, krásnej zátah od nízkejch otáček = zvukově až skoro příjemný = 2.2 HDI :yes: 😄

Pohodovej i ve 200 km/h = to bylo teda na jaře = jezdíme na [odkaz] :yes😒br />
I tak je omezení dieslů v Evropě nutný :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Víš ono by se dalo říci, omezení ***ů v ČR a Evropě je nutný .................. a není snad? nebo se ti líbí co dělají Juncker a Merkelová?
Jo připomenu Ti že za socializmu bylo omezeno skoro všechno. Tam by se ti líbilo. Nebo u soudruhů v NDR.
Ten kdo si nečichnul v NDR ve městech k emisím Trabantů a Wartburgů, neví co jsou to smradlavé emise >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne za socialismu by se mi na 100% nelíbilo = takovýhle kraviny už prosim tě neřikej! Už tak jich řikáš dost o naftovejch motorech 😉

V Trabantu sem náhodou jel = z dlouhýho táhlýho tachometrovejch 120 km/h = eště teď je mi blbě = ale adrenalin to byl neskutečnej 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
2.2HDI znám. Úžasný motor. Potom praskla vačka... 8-s
stealth01
Já beru právě úsměvné to zevšeobecňování. Prostě diesely duní a hotovo. Všechny. Hotovo.
To je důvod mých lehce přitroublých příspěvků o koncernovém TDI. 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Stejně tak všechny zážehové motory cukají jak tramvaj. Prostě cukají a hotovo. Všechny. Hotovo 😉
stealth01
No teď nedávno jsem jezdil s V6 v benzinu.

[odkaz]

Nejsem hluchej, prostě to nepoznáš, to ti garantuju. Stačí si sednout do libovolného osmiválcového TDI. Například tady jsem testoval Porsche Panamera v naftě

[odkaz]

a tam už vůbec nejde nic poznat z hlediska dunění. Zkus možná vystrčit hlavu z benzinového motoru a zkus nějaký moderní R6 nebo V8.
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas! Už sem to tu psal několikrát. Moderní šestiválcový diesel jako např. R6 v F15 X5 je k nepoznání od benzinu. Žádné dunění, žádný smrad. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ten smrad právě jo = v tom se benzínovej a naftovej motor furt dost odlišujou 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Říkám ti žádný smrad! Já ti to říkám, já se s tebou nehádám, uvědom si to!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já vim že ho necítíš = bohužel tam je a furt stejně rakovinotvornej 😉
kyklop
V súčasnosti ďaleko viac smradu produkujú priamovstrekové motory . Do zahriatia máš pocit, že namiesto motora plniaceho emisnú normu euro xyz máš dvojtaktný krám :-!
Avatar - white label
white label
Přímovstřikové motory jsou i diesely o kterých je právě "řeč".
kyklop
Jo, dik za upozornenie, malo tam byť priamovstrekový benzín 😉 .Dízel s pachom 2t motora som zatiaľ nestretol 😄
Avatar - praděda7
praděda7
To je pravda. Náš Yarisek si taky umí zasmrdět když je studený...a jak.... 😉
stealth01
Tady😒br />
[odkaz]

at si topten a další, trpící naftofóbií poslechnout projev dunivé nafty.

Je to od deváté minuty, na mobilním zařízení nelze sdílet čas.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To nemá cenu. On a jeho bratr Kharl Antidiesel jedou tu svojí .... všichni co mají diesela mají diesel popelnici a jsou to dunihlavové.
problémem Toptena je že nemá na nové auto tak si myslí že v autosalónech prodávají pořád to stejné jako před 20 lety.
Takže, já Dunihlav IV mám 4. dieselpopelnici za sebou a jsem zcela spokojen.
Jeden pežotek 1,9 D, jedno mondeo 2,0 TDCi, jeden kaškaj 1,5 dCi, jeden mercedes 3,0 V6 ...... 😄 speciálně ten Mercedes HROZNĚ DUNÍ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
topten
a ty se divis, ze ti po kaskajoj sestivalec neduni??
zkousel jsi i benzinovej sestivalec v tom medvedoj??
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ne nezkoušel, při mém nájezdu až 40 000 ročně to nemělo cenu. A s V6 dieselem se dunění opravdu nekoná ... 😄 naopak, motor se převaluje max. do 2 500 otáček, jen si hezky vrní.
topten
ja kupoval benzinak i když sem jezdil 50tis rocne
predpokladam, ze kupujes naftaky, aby jsi usetril
pak je otázka, kdo na co ma a nema
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já taky ale viz já 18:43 = úbytek by to byl naprosto dramatickej 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já teda pár benzínových šestiválců měl (i když už to je pár let) a když to porovnám s naftovým, tak samozřejmě ve vyšších otáčkách zněly více či méně hezky, ale o žádném zvukovém utrpení s naftovým šestiválcem se nedá mluvit ani s velkou nadsázkou. Leda studený na volnoběh.
topten
na druhou stranu sestivalec at benzinovej nebo naftovej není uplne bezna motorizace u nas a bude cim dal vzacnejsi
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, to souhlasím, proto jsem v úvodu psal o 2,0TDI s tím, že o šestiválci se ani nemusíme bavit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám trochu zkušeností s 2.2 HDI a V6 3.0 HDI = oba docela dobrý = a nemá to souvislost s tim že je nutný v Evropě naftový motory v osobácích drtivě omezit 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli jsi to nepochopil, řeč byla o zvuku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je pravdou že mé chápání = s tvým rozhodně srovnávat nejde 😉

To vlákno čtu celou dobu = a výpadky paměti zatim netrpim = v kolika to tak přichází? 😄

Mrkni viz já 18😁6 = vidíš tam = před 3/4 hodinou = tu pasáž o zvuku? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Když budou po Evropě jezdit naftovym autem jen lidi co najedou třeba 40 000 ročně a víc = problém to nebude 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kaškaj a 1,5 prosím vysvětli mi jak by takový motůrek mohl dunět ....... >😒] za studena jakoby cvaká a to je vše ... a nečti už tolik ságu DUNA >😒]
Devil007cz
Promin, 4 valcovy benzin oprotiu 4 valcovemu diesel motoru poznas vzdy stale, Z venku ani nemluve. To plati stale i pro motory z poslednich 3-5 let.

To, ze jsou dneska kultivovanosti diesel motory o hodne dal je pravda, ale benzin dava vzdy mnohem lepsi akustickou pohodu na palube. A vetsinou vsude kolem jezdi 4 valcove diesel motory a ne nejake 6-8 valce, kde j to uplne zase o necem jinem, ale to plati i o benzinu.

Chapu zastance diesel motoru, protoze na dlouhe trasy jsou zatim asi nicim nenahraditelne co se tyka spotreby paliva a dojezdu. Ale jsou lide co uprednostnuji benzin a na pomeru diesel vs,. benzin se to projevuje.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no a když vyřeší, proč by to mělo být špatně? :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nevyřeší = jen jako předchozí kroky pomůže + ale dál zesložití a zdraží 😐

Přitom už přes 20 let je tu taková prozatim docela funkční cesta = úplnou náhodu danou teda konstrukcí = je to i nejspolehlivější typ pohonu auta. Kdo by ale takovym směrem chtěl jít žejo >😁 >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No na to se zeptej potentátů z EK a EU. :no: Nenechají ničemu přirozený vývoj. Každých 5 let tlačí obrovskou silou něco jiného a já tady říkám že v minulé dekádě byly tlačeny diesely a BYLO TO ŠPATNĚ, ony by se prosadily i tak, ale nebylo by jich 50% mezi nově prodanými auty ale třeba 30%. A spousta lidí co prostě nemají jezdit dieselem protože jezdí krátké trasy by jezdila benzínem ... a bylo by to správně.
Ono se to na těch 30% ustálí a bude to správně.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Potentáty dneska už vybíráme a volíme my = uznávám že často fakt blbě >😒]
nebezpecnavosa
V čem je vývoj nepřirozený, lidi si kupují diesly, prostě protože chtějí, ne jenom kvůli spotřebě. Myslíte si, že někde jinde ve světě nic neovlivňují a nechávají to jenom na nějaké neviditelné Klausově ruce ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak si vysvětluješ obří rozdíl v % [odkaz] dieslů? 😉

Bohužel zdá se že i indickej subkontinent [odkaz] [odkaz] je daleko radikálnější než Evropa 😐
nebezpecnavosa
Proč bych měl něco srovnávat a dělat něco podle toho co dělají jinde ? Kdo rozhodne o tom, co je pro koho správné a co ne?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rozum? Znalosti? Inteligence? 😄
nebezpecnavosa
Tak to už je pokus o klasickou manipulaci těch méně obdařených.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sakra = tos vymyslel co? >😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
USA - byly měřeny emise na dálnicích o víkendech, kdy nejezdí nákladní vozidla - nebyl naměřen rozdíl
Japonsko - nesmírně populární je Mazda se svými Sky-D, 66% v prodejích SUV dělá diesel. Mazda uvádí diesely v M6 a MCX-5 na trh v USA. Mazda chystá pro Japonsko a pro USA MCX-8.
Indie - benzín je strašně drahý, lidi si jej nemohou dovolit, nicméně Indie najíždí Bharat 5 což je Euro 5 a to je pokrok.
O Jižní Americe mám čísla, pošlu ti to do SZ. Nicméně tam kde si umí vyrobit opravdu levný alkohol, nemá moc cenu jezdit na cokoli jiného.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To si děláš srandu s těma náklaďákama? Ty přece zdaleka nenadělaj takový svinstvo jako Dieselgate a podobný sra.ky 😐

Do náklaďáku autobusu se vejde SCR velikosti křesla = a funguje to. Navíc nafta v náklaďácích ale i autech typu Range Rover má smysl. Blbost je to v každym druhym osobáku s ročnim nájezdem pár tisíc km = většinou v příměstskym provozu = t.j. v typickym evropskym provozu >😒]

Mazda nafta se rozjela ze stejný blbosti jako v Evropě = tupí politici a daňový zvýhodnění. Když bude whisky levnější než pivo = taky se bude prodávat víc = už aby to bylo >😁
topten
nedavno byl nekde výsledek testu, ze nakladak vypousti radove min jedovatého NOx nez (naftovej) osobak
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je známá smutná realita = podrobně to vysvětlovali lidi jako Vaculík už před 2 lety po propuknutí Dieselgate. Koho by to ale zajímalo >😒]
_MT_
Vzpomínám si na studii, kde rozdíl naměřili (v USA; mám takový pocit, že v Kalifornii). Zjistili, že ve dny, kdy nákladní auta nejezdí, je situace horší. Pochopitelně to neznamená, že by náklaďáky prospívaly ovzduší. Je to jen důsledek toho, že v atmosféře dochází k chemickým reakcím.
topten
v okamziku, kdy je u nas benzin zatizenej o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta, tak většina lidi slysi prave na tu cenu.
byt to obracene, tedy ze by nafta byla zatizena o 30% vyssi spotrebni dani nez benzin a litr nafty by tedy stal o cca 5kc vic nez benzin, jaka by asi byla obliba naftaku??
a v zapadni evrope to zvyhodneni nafty je většinou ještě mnohem vyssi
nebezpecnavosa
Cena nafty je v současné době plus mínus stejná jako benzínu, nedávno byla i trochu dražší, než benzín, tak jaké zvýhodňování ? Nějaká spotřební daň nikoho nezajímá, spousta lidí ani neví že nějaká je.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepřeháníš to? >😁

Nebo to fakt doteď nechápeš? 😄
nebezpecnavosa
Jako, že benzín by byl tak levný, že by všichni běželi pro auta s americkými obludnými motory a všichni by byli zdraví a spokojení až do smrti ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo = už seš blízko 😄
topten
byt zatizeni spotrebni dani benzinu a nafty stejne, benzin na stojanu je o 3-3.50 nižší nez je (v pripade stejného zatizeni jako u nafty). myslis, ze by to nikoho nezajímalo??
a byt to obracene, je cena benzinu o 5kc nižší nez nafty. myslis, ze by to nikoho nezajímalo??
není nafta ted cca o korunu levnejsi nez benzin a většinou je ten rozdil vyssi??
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!

Docela by mě zajímalo proč to politici udělali. Z blbosti? Lobby automobilek? A nebo: Proč to teď když je po Dieselgate = nevracej do rovnováhy? 😐

Když už se ptám měl bych eště 1 dotaz. Viděl sem docela dobrej film [odkaz] s SUV tam na pumpě nacouvá na podstavec aby víčko nádrže bylo vejš = z boku i zepředu = proč?
Vejde se tam trochu víc = chápu, ale má to i nějakej jinej důvod? Fakt nevim 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nu chlapci, dokázali jste to, zase a opět ..... diesel je špatný a Vy dva máte největší péro >😒] protože se s Vámi v egu nemohu a nechci měřit, nechám Vás v blahém pocitu že jste něco vyhráli a že máte pravdu. ještě kdybyste si za to mohli něco koupit. >😒]
Gratuluji. >😒] jo a teď chvilku nechoďte ven, dcera přiletěla z Budapešti a prý hodně dlouho tankovali ... dobře to tady pohnojili chemtrails >😁 jo a pozor na mikrovlnky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Největší to nevim = větší? Jo to je dost možný >😒]

Tys nevěděl že [odkaz] má lepší emise než [odkaz] ? Je to šílený já vim 😐

O nás se neboj [odkaz] >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No jo, největší péro tu máme... tebe. 😄
_MT_
To jde (na západě) daleko do minulosti. Nafta bylo palivo pro nákladní dopravu, zemědělce atp. Když na to přijde řeč, tak se typicky argumentuje zdražením rohlíků atp. Nemyslím si, že to někde zamýšleli pro podporu nafty v osobních autech. I když i to politici dělali, v rámci honu na CO2, ale spíš jinými mechanismy (registrační poplatky atp.).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jako vždy... proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě. Tak typicky naftomilné...
topten
jj
2x src, 1xlnt, 1😜df a kdo vi co ještě
vejde se to tam vůbec??
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A pak se divíme, že jsou auta čím dál větší a těžší... fakt ekologické.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Co je jednoduchého na přímovstřikovém benzínu ty mudrci?

Diesel/benzín - obojí turbo a přímý vstřik
EGR - an👋ano
rail - an👋ano
elektronicky řízené vstřikovače a čerpadla - an👋ano
turbo nebo 2 - an👋ano
množství snímačů - an👋ano
DPF/BPF - nově an👋ano
SCR - an👋ne

tož tak asi tak >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 16:16 a 16:56 :-! 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A proto, aby toho nebylo málo, pro jistotu to zdvojíme... aby to tedy těmi emisemi konečně prošlo.
A pak si srovnej složitost těch jednotlivých prvků u dieselů a benzinů... Jo pardon, to by tvůj ulhaný mozeček nedokázal...
Avatar - Emel
Emel
Auta menší než Golf bez nafty, Golf pořád hlavně benzín, Passat už klidně preference nafty, Touaregy apod. nafta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Si moc benevolentní = spíš jak tu padlo = lidi co jezděj aspoň 40 000 ročně = tam nafta. Jinak nafta má reálně smysl tak v Q7 a samozřejmě [odkaz]
Avatar - speedfred
speedfred
ja robím raz toĺko km a na benzíne ;-\ , seriem na to aspoň troška radosti v živote
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To tě lituji. Mně je z toho cukání zážehového motoru blbě už po 20km... :no: :no:
Avatar - speedfred
speedfred
neviem aké cukanie myslíš,že by obmedzovač pri 7000rpm ? mne to celkom robí radosť >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Správně :yes: 😄

Ale třeba nad těch 40 000 km ročně bych povolil naftu i do aut typu Pašík = to má aspoň nějakou logiku = i když benzín je prostě benzín 😉
Avatar - Emel
Emel
Benevolentní asi není to správné slovo... já jsem liberál, když chce někdo naftové Polo, tak je to nakonec jeho boj. Za mě je to jasné - do Golfu bez váhání benzín, i s velkým nájezdem, u střední už se to láme.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky sem liberál = ale pro myšlení a chování = ne pro vypouštění jedů. Jedno jestli třeba z chemičky do řeky = nebo z auta do vzduchu 😉

Viz jiný kontinenty týhle planety = neláme se to ve střední = to je jen taková smutná místní zvyklost

Spíš se to láme někde okolo 3 a půl tuny = jak řikaj odborníci :-!

Sem liberál = naftu do aut velikosti Q7 akceptuju 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jiný kontinenty nemají benzín za 30+...mě tak napadá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nastavení daní = z těch 30+ dělá větší část daň = je jen naše věc. Stejně jako zvýhodnění nafty = sme to holt pos.. 😄

Zajímavý že skoro neni vidět snaha o reálnou nápravu. Chápu že současný majitelé musej v klidu dojezdit = a to je na hodně dlouho = ale keců a psaní k tématu je po Dieselgate 3 [odkaz] ale třeba ta rovná daň z benzínu a nafty = dokonce ani vzdálenej náznak. Furt dotujeme naftu ;-\
_MT_
O problémech se vědělo i dříve. A diskutovalo se, jak to řešit, něco se připravovalo (plán zavést RDE máš v nařízení z roku 2007, byť hlavní tehdá byly pevné částice, ne oxidy dusíku; termín měli do letošního roku, pokud se dobře pamatuji). Z mého pohledu jsou řeči spíš pózování pro veřejnost. Je tu nějaký vývoj, ale jedou víceméně to své tempo.
Avatar - Emel
Emel
Hele... tohle je primárně zodpovědnost autority a výrobce. Běžný spotřebitel si kupuje výrobek podle svých priorit a není jeho zodpovědnost to zkoumat. Pokud je to jeho koníček jako u nás tady, je to něco jiného.

Jiný kontinenty třeba na ekologii kašlou úplně a katalyzátor abys pohledal... takhle jsi to myslel?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne = myslel sem že na jinejch kontinentech nemaj takhle zanaftováno

Výrobce čehokoliv chce vydělat = aby to bylo bezpečný = od toho sou ty autority pokud tomu tak chceš řikat. A zrovna ty evropský poněkud selhávaj = tvrdší a rychlejší tresty za Dieselgate padly i v Jižní Americe

Moudřejší viděj zlom pro výhodnost a smysl naftovýho motoru zhruba u těch 3,5 tuny. Souhlasim :-!

U jednoho auta neni až tak problém = problém je že jich sou miliony. Odhad ČVUT je že díky dieselgate nám tu jezdí v přepočtu přibližně milion novejch autobusů navíc = a bude eště hodně let jezdit. To prostě nejde říct že to je fuk
Avatar - Emel
Emel
Mhm... kontinent... to jako třeba Asie? Hele, myslím si, že průměrné evropské auto je pořád mnohem víc eko, než průměrné asijské. Ale to asi není pointa.

Jak říkáš... hlavní je zodpovědnost autority - nastavit dostatečně robustní a logické podmínky a pak kontrolovat jejich dodržování. Pak zodpovědnost výrobce - řídit se těma podmínkama. A až pak případně zodpovědnost kupce vybrat si ze dvou legálních to více eko. Jestli je to ve srovnání 2.0 turbobenzín a 2.0 turbonafta nutně ten benzín si sám nejsem úplně jistý... a totéž platí i pro nějaký 5.7V8.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asie je benzínová. Čína absolutně = nečekaně moudrý = ujela jen Indie a ta poslední roky intenzivně šlape na naftovou brzdu. Daleko intenzivnějš než Evropa

Řešení je známý už přes 20 let a už dost let dotažený do docela funkční podoby = atmo benzíny + elektromotor. V reálu nic ekologičtějšího zatim nemáme = do budoucna možná vodík to uvidíme

Evropská současná verze 2.0 turbo nafty a 2.0 turbo benzínu = je v obou případech docela problémová. Sme možná víc ***i než si připouštíme 😄
Avatar - Emel
Emel
Benzínová budiž, ale jaký benzíny to jsou? Jak vypadá ovzduší třeba v Pekingu?

Hybridy nevím, nemám projeté žádné "lepší kousky" třeba od Lexu nebo i8... ale v tom mainstreamovém podání od VW nebo Toyoty zatím žádnou konkurenci pro ty dvoulitry nevidím.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Po světě se už prodává [odkaz] v Americe nebo třeba Dubaji = sem na něj docela zvědavej až dorazí sem. Prodává se samostatně i s elektromotorem

i8 je super [odkaz] a aktuální verze cabrio přinášející mírný vylepšení bude asi stát za hřích

Pro běžný auta od Aurisu po GS nebo Golfu až A6 je hybrid hodně dobrý řešení. Viz Panamera hybrid která výborně skloubila velmi slušný prodeje i palce nahoru od recenzentů = hybrid může bejt zajímavá možnost i ve vyšších třídách. Ale základ vidim ve většinový nabídce = nižší střední až vyšší střední. Použitelnej je i Yaris hybrid nebo svišť hybrid
Avatar - Emel
Emel
Yaris nebo Swift možná pro rozvážkové firmy apod., pro klasické druhé auto do rodiny s ročním nájezdem 3-5tkm to nevidím úplně jako nutnost.

2.5 v Avensisu by mohla být zajímavá, stejně jako je zajímavá ta 2.5G v 6.

i8 no budiž, ale pořád... R8 mi zní líp 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně 2hý auto a pro rozvážky = v součtu docela obrovská úspora, z principu vyšší spolehlivost a pro všechny míň emisí

Avensis zřejmě v Evropě skončí = ale ten novej 2.5 s účinností přes 40% na mě působí dobře. V hybridní verzi to dá dohromady už dost slušnej výkon = při zřejmě reálně rozumný spotřebě. Plus je to atmo + baterky = nemá se co ochodit = asi se dá zase čekat vyšší spolehlivost. Časem přijde i k nám a do Lexusu = tak sem zvědavej

M6 s 2.5T i 2.5 je zajímavá ale tohle by mohlo bejt eště o dost lepší = aspoń pro mě 😄

i8 a R8 nejsou úplně konkurenti = i8 a Panamera hybrid ale ukazujou že i ve vyšší lize hybrid může bejt hodně zajímavý řešení
Avatar - Emel
Emel
R8 pokud se nepletu je aktuálně jen V10, ta je ještě o kus dražší než i8. Dokud ale byla k dispozici V8, tak byla pokud si vzpomínám výrazně levnější... a pak to svým způsobem konkurenti byli.
_MT_
Vypouštění jedů nespadá pod chování?
150 kWh
Je jedno koľko rúžu na prasa natriete, bude to stále prasa 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Aspon na nieco su tie emisne tlaky dobre. Ze sa konecne zacnu pouzivat elektricke kompresory/turba vo vacse miere, ako doteraz len v top triedach.
Avatar - Emel
Emel
Já ti nevím... není to s elektroturbem jako s mnoha dalšími technologiemi? Ta technologie podle mě není nijak zásadně výrobně drahá, nejspíš by se postupně prosadila i bez emisních tlaků. Tak jako se postupně prosadí třeba ledková světla.
vilhaus
Neni to Wolfsburk, ale Wolfsburg. Jako neni Nymburg...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Diesel ničím nenahradíš. :-!
Avatar - CommonUser
CommonUser
Tak v traktore urcite.
IPace
elektricke traktory prichazi >😁
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
pozavírat celé vedení KdF a ony by je podobné íčoviny přešly. Ale mají stejnou strategii jako Zeman - udržet si primitivy ve fanklubu jakoukoliv cestou.
martinST
Pro služební auta a lidi cestující převážně po dálnici je diesel jedinou rozumnou volbou. Ale pro ostatní je nejlepší hybrid 😄 Ok, pro petrolheady atmo V6+ . Hotovo 😄
Avatar - CommonUser
CommonUser
Ved ti tam pisu, ze na dialnici nefunge SCR, tak co potis ?
martinST
No a..? Vyřešené to mají jinak a při většinovém dálničním provozu u dieslu odpadá většina jeho negativ. Já mám hybrida, líbí se mi to a nedám na ně dopustit - s jednou jedinou vyjímkou: dálnice. Tam zatím diesel kraluje a kralovat bude.
IPace
treba pro sluzebni taxiky? >😁
IPace
"Pohonné jednotky VW pro nejbližší budoucnost: Na konec nafty to nevypadá"

tri dulezita slova nadpisu "nejbližší budoucnost" a "konec" no v nejblizsi budoucnosti diesel opravdu neskonci, a mysli si to snad nekdo? diesel skonci az tehdy, kdys jiz jeho prodeje budou natolik male, ze se proste nevyplati ho dal vyvyjet a zlepsovat aby vyhovel nejakym predpisum 😉 to je udel vseho co se financne dal nevyplati vyvyjet 😉 nejdriv diesely skonci v malych autech, coz se jiz v podstate deje, a pak to postupne bude postupovat na vetsi a vetsi a tezsi vozy, muze to trvat 20 ale klidne i 50 let, to nikdo nevi a vedet nemuze jak dlouho to bude trvat 😄

mimochodem, soucasne diesely pokud se o ne majitele budou dobre starat, tak jim vydrzi treba i dele nez nastane chvile kdy se nebudou nove diesely prodavat, takze konec dieselu nenastane ani pote, dokud bude jezdit i jen jedno jedine dieselove vozidlo, tak konec nafty nenastane 😉

Frei proste jiz pise jen aby neco napsal, je to takove musime neco otisknout/vyvesit, tak neco teda napiseme, to ze na fotkach se tvari jak dement a musi porat na neco ukazovat jak male dite, to by se dalo, ale ze jiz pise vesmes porad to same dokola, proc si tedy jeste kupovat neco jako Svet Motoru kde se jiz jen recykluje porad dokola to same a porad se jen fnuka nad tim jak cas plyne a neda se zastavit, nojono neda :-!
Nicco
Berte to s rezervou. Marin Frei je zastance umirajicich diselu, pise claky o zaoceanskych lodich a honu na carodejnice v Nemecku, hleda levne disely v Norimberku, cisti stare dieselove Mondeo od repky, testuje vetsinou naftaky atp.