Technika
U tohodle motoru bacha na egr, nový stojí v originále 16 tisíc, ford už dodává i repas za 10 ale pořád to není 3,5 tisíce jak v článku. Zatím mi nezazlobil ale co není může být. Jediný štěstí že ten motor nemá od výroby DPF jinak bych se z toho nebyl moc nadšenej.
EGR ventil je nejhorší pomsta ekoteroristů.
Tak to by som ti doprial ranne zapchy, keby by sa nieco take nepouzivalo vobec. Je to bohuzial nutne zlo.
Vcera mi uz bolo fakt zle z toho smradu, v kombinacii s pocasim, ako sa ten smrad drzal dole. Nikdy predtym som taky paradny zazitok nemal.
A inak uz odmietam byt za slusaka a v zapche pustat ludi z vedlajsej cesty, takmer vzdy natrafim na nejaky paradne vyladeny sadzometovy Sharan, Audinu a pod.
Vcera mi uz bolo fakt zle z toho smradu, v kombinacii s pocasim, ako sa ten smrad drzal dole. Nikdy predtym som taky paradny zazitok nemal.
A inak uz odmietam byt za slusaka a v zapche pustat ludi z vedlajsej cesty, takmer vzdy natrafim na nejaky paradne vyladeny sadzometovy Sharan, Audinu a pod.
Ale on nepíše, aby sa namiesto EGR nepoužívalo nič. Len že je to hnusné kurvítko v mene takzvanej ekológie. Emisie zo spaľovania nafty sa určite dajú riešiť aj inak ako riadenou deštrukciou motora.
Preco "takzvanej" ?
Daj iny tip teda...
Kurvitko to moze byt aj s ohladom na tankovany sajrajt (nekvalitne palivo).
Daj iny tip teda...
Kurvitko to moze byt aj s ohladom na tankovany sajrajt (nekvalitne palivo).
Takzvanej preto, lebo ten sajrajt čo v servise z toho vyklepú, beztak skončí niekde v pôde alebo vo vode. A tiež preto, že motor alebo niektoré komponenty majú prispením EGR nižšiu životnosť a musíš ich skôr vymeniť za nové - čo nie je ekologické ani ekonomické.
Před dvěma lety mi elektronika vypla EGR, který zůstal uzavřený ( pravděpodobná příčina byla palivo od našich severních sousedů, které jsem asi 100 km před problémem natankoval). Auto upalovalo jako o závod, poté byl na diagnostice opět uveden do provozu a bylo po srandě.
Nejsem přímo zastáncem demontáže, ale tohle starší auta neznají... Od této zkušenosti liju VIF, třeba je to jen placebo, ale nikdy se situace neopakovala.
Nejsem přímo zastáncem demontáže, ale tohle starší auta neznají... Od této zkušenosti liju VIF, třeba je to jen placebo, ale nikdy se situace neopakovala.
EGR je skrátka svinstvo. Ale je to najlacnejšie riešenie a výrobcom hrá do kariet, pretože majú o bazmek viac, ktorý sa môže pokaziť alebo zapríčiniť poruchu iných dielov. Nejedno turbo odpísal práve vadný ventil EGR.
Určitě, EGR jako takový mi ani neva, ale když zapříčiní větší poruchu, je to už drahá sranda.
Když už se bavíme o moderních motorech a EGR ventilu, bylo by možná zajímavé připomenout koncernové TSI, které se bez EGR ventilu obejdou, nebo spíše používají tzv. vnitřní EGR. Pokud je nutné zvýšit recirkulaci spalin, sací ventily se pootevírají už ve výfukovém zdvihu, část zplodin jimi uteče do sání a poté se nasaje zpět. Pokud jsou variabilní i výfukové ventily, vrací se spaliny částečně zpět přímo přes ně do spalovací komory (nebo tak nějak, každopádně to už nejde přes sání)
Na druhou stranu možná vede toto zajímavé řešení k tomu, že měly (mají) TSI motory mnohem větší problémy s karbonizací než konkurence. Nové TSI motory 1.0 a 1.5 už podle všeho opět EGR ventil mají.
Pokud jsem napsal nějaké kra..ny, prosím o upřesnění.
Na druhou stranu možná vede toto zajímavé řešení k tomu, že měly (mají) TSI motory mnohem větší problémy s karbonizací než konkurence. Nové TSI motory 1.0 a 1.5 už podle všeho opět EGR ventil mají.
Pokud jsem napsal nějaké kra..ny, prosím o upřesnění.
Vážený pane TSi motory hlavně mají problém s pevnými částicemi , produkují jich několika násobně více než motory s nepřímým vstřikováním ale protože se u benzínových motorů neměřily, tak to nikoho nebolelo / převyšovaly i naftu/, teď když se to měří , tak všechny nové TSI musí přejít na filtr pevných částic. přímé vstřkování benzínu je trochu jiné spalování sice s větší účinností ale s také většími problémy řízení . To co popisujete je variabilní překrytí ventilů ve střihu , problém je , že tam moc místa na otevření ventilů není , když je píst v horní úvrati .Vždycky je tom o tom co vymyslí teoretici u zeleného stolu v Bruselu a jinde a automobilky se jim snaží přizpůsobit za co nejmenší finanční ztáty.
Máš pravdu, ale problém s pevnými částicemi se týká všech přímovstřikových benzínů, ne jenom TSI. Protože je téma článku EGR ventil, zajímalo mě, jak tento bazmek řešen u TSI motorů. Možná by šlo vyhledat, které přesně verze EGR mají a nemají, které řeší interní EGR přes sání - nejspíše variabilní jen sací ventily - a které přes výfukové ventily - variabilní řízení všech ventilů.
Jiná otázka je, jestli tento "interní EGR" používají všechny benzínové přímovstřiky. Mám dojem, že mimálně Fordí 1.0 ecoboost ho používal také.
Jiná otázka je, jestli tento "interní EGR" používají všechny benzínové přímovstřiky. Mám dojem, že mimálně Fordí 1.0 ecoboost ho používal také.
hnusný jedovatý smrad dobrovolně. Za mně snižování emisí není vůbec špatná věc, ekoterorismus je, když se ty emise začnou snižovat jen na papíře. Kdyby se emise měřily při reálném provozu, tak by ani nikdo nemohl vymyslet podvodný program pro nereálný měřící režim.
Nikoliv! Váhu vzduchu lze v případě zanesení poměrně snadno vyčistit. Je u většiny aut docela dobře přístupná i bez demontáže jiných prvků, max. se odpojí nějaké konektory či hadičky a váha se sejme z hadice sání mezi filtrboxem a sáním motoru.
Většinou je váha vzduchu v podstatě tvořena dvěma odpory, umístěnými doprostřed průsvitu vzduchovodu sání, kdy jeden odpor je elektronikou předehříván, druhý nikoliv a elektronika snímá jejich vzájemné teplotní rozdíly. Podle rozdílů pak elektronika odvozuje množství protékajícího vzduchu do motoru (čím víc se ochlazuje ohřívaný odpor, tím víc vzduchu teče).
No a tady je zakopaný pes. Pokud netěsní (nebo chybí) vzduchový filtr, může se senzor zanést úplně. Ale nejčastěji se čidlo pokazí tím, že na vyhřívaném odporu se postupně navrší zapečený mikroprach (který projde filtrem) a ten znemožní správné výpočty množství protékajícího vzduchu (odpor prostě zaizoluje a protékající vzduch ho nestíhá ochladit tak rychle, aby čidlo dokázalo motoru dávat data v potřebném reakčním čase, nutném pro "closed loop" emisního systému).
A důsledek? Čidlo demontujte, zjednejte si přístup k odporovému drátku a pokud je (jeden z nich) viditelně zanesený, tak jej velmi opatrně odmastěte uchošťourem, namočeným do technického benzinu, nebo ještě lépe - do isopropylalkoholu (znáte ho z desinfekce kůže u lékaře před vpichem jehly). Drátky jsou titěrné, takže rozhodně nečistit mechanickou silou, ale výhradně chemicky. Pak vyčistěte systém přívodu vzduchu k čidlu ("trubička v trubce"), aby se nestal zdrojem dalšího zanášení a nebyl podstatně snížen jeho průsvit (tj. výkon při vedení vzduchu, na který je elektronika čidla/ECU kalibrována) a to je celé. ECU má zase přísun k datům, jako u nového motoru. Nějaký čas se může motor ještě zotavovat (adaptace map), ale ve výfuku by mělo být viditelně méně pevných emisí ihned....
Většinou je váha vzduchu v podstatě tvořena dvěma odpory, umístěnými doprostřed průsvitu vzduchovodu sání, kdy jeden odpor je elektronikou předehříván, druhý nikoliv a elektronika snímá jejich vzájemné teplotní rozdíly. Podle rozdílů pak elektronika odvozuje množství protékajícího vzduchu do motoru (čím víc se ochlazuje ohřívaný odpor, tím víc vzduchu teče).
No a tady je zakopaný pes. Pokud netěsní (nebo chybí) vzduchový filtr, může se senzor zanést úplně. Ale nejčastěji se čidlo pokazí tím, že na vyhřívaném odporu se postupně navrší zapečený mikroprach (který projde filtrem) a ten znemožní správné výpočty množství protékajícího vzduchu (odpor prostě zaizoluje a protékající vzduch ho nestíhá ochladit tak rychle, aby čidlo dokázalo motoru dávat data v potřebném reakčním čase, nutném pro "closed loop" emisního systému).
A důsledek? Čidlo demontujte, zjednejte si přístup k odporovému drátku a pokud je (jeden z nich) viditelně zanesený, tak jej velmi opatrně odmastěte uchošťourem, namočeným do technického benzinu, nebo ještě lépe - do isopropylalkoholu (znáte ho z desinfekce kůže u lékaře před vpichem jehly). Drátky jsou titěrné, takže rozhodně nečistit mechanickou silou, ale výhradně chemicky. Pak vyčistěte systém přívodu vzduchu k čidlu ("trubička v trubce"), aby se nestal zdrojem dalšího zanášení a nebyl podstatně snížen jeho průsvit (tj. výkon při vedení vzduchu, na který je elektronika čidla/ECU kalibrována) a to je celé. ECU má zase přísun k datům, jako u nového motoru. Nějaký čas se může motor ještě zotavovat (adaptace map), ale ve výfuku by mělo být viditelně méně pevných emisí ihned....
Všechny tyto nesmysly jsem ihned po zakoupení nového TDi vyřadil a vyhodil z auta = vynálezy ,,které jsou na úkor životnosti a proti zdravému rozumu . Auto má najeto 790 000 km / výměny oleje po 10 tis / a vše funguje bez závad
dnes konkretne za starym sharanem, ani vnitrni okruh uz nepomoh. az když sem ho i přes poruseni několika dopravnich predpisu predjel, tak se vzduch vycistil..
at mi nikdo netvrdi, ze to auto takhle smrdelo i v době, kdy bylo novy.
kde je problem, když tam filtr nikdy nebyl, dřív to nejspis nesmrdelo a ted to takhle smrdi.
Smutná realita
Záleží jak se staráš = o tom žádná. Ale konstrukčně byla Toyota jinde než evropani = protože systém neobcházela = dneska už je to veřejný tajemství a neuvěřitelný = sou redaktoři který se to nebojej napsat takhle natvrdo :yes😒br />
Sakra za co dávám palec nahoru = dyť píšou jen fakta a pravdu >😁
Kdy zakouří tak jako každý diesel když podřadíte a dáte plnej. Podotýkám že jde o model z výroby bez DPF.
Takže z mého pohledu pokud to tak někdo dělá a nechá to na těch 30.000 km tak je to jeho nezodpovědnost a případné předčasné opotřebení a poruchy nejsou vinou automobilky ale toho elementu mezi volantem a pedály. Ale to platí pro benzín stejně jako pro diesel.
Reakce byla myšlena tak že ten interval 30000 km není potřeba šmahem odsuzovat. Jinak mohu se zeptat co máte za auto bez EGR? Recikulcaci spalin, míval už karburátorový Favorit a i u benzínů je EGR ventil celkem běžnou záležitostí.
V čem vidíš kurvítko? Kam by ses chtěl s vývojem spalovacího motoru vrátit? To že 1 dieselgate kurvítko vzduchu vypustí jako 10 autobusů je drsná pravda. A na planetě je už dost přes miliardu aut = a do zhruba do 7 let se odhaduje že budou 2 miliardy = 2 miliardy aut bez kurvítek = to by moh bejt dost problém. Popravdě víme že to bude problém i s nima 😉
Jinak souhlas = snad jen ne to starý TDI [odkaz] 😄
Spojení hybridu kterej pomáhá hlavně dole mi nedává s naftou až tak smysl = lepší je to s benzínem. Dobře udělanej atmo benzín je taky držák = a to nejlepší co sme za století a něco spalovacích motorů v autech vymysleli
Spalovací motor jak ho známe pro běžný denní krátký přesuny je fakt asi trochu blbost = ať zůstane fandum a do aut kde to má smysl. Osobně sem zvědavej na případnou vodíkovou budoucnost = ale to je zatim hodně vzdálený
V čem vidíš kurvítko? Kam by ses chtěl s vývojem spalovacího motoru vrátit? To že 1 dieselgate kurvítko vzduchu vypustí jako 10 autobusů je drsná pravda. A na planetě je už dost přes miliardu aut = a do zhruba do 7 let se odhaduje že budou 2 miliardy = 2 miliardy aut bez kurvítek = to by moh bejt dost problém. Popravdě víme že to bude problém i s nima 😉
A vsimol som si este jednu vec v poslednej dobe. Strasne sa rozmohlo postavanie nastartovanych aut na parkoviskach pred nakupnymi centrami, ci hocikde inde. S takmer 100% pravdepodobnostou je to vzdy nejaky sadzomet (na volnobeh sice nedymi, ale smrdi statocne), co ma pocit, ze tu naftu vtedy asi vyraba. Ze im nie je luto aspon tych vlastnych penazi, ked uz nie zdravia vsetkych okoo.
Ovšem to jak některá auta kouří, případně mají od sazí i španavý zadek je prostě vylágrovanej motor. Čerpadlo, vstřiky. To udržovanej diesel prostě nedělá.
A musim ta sklamat, toto nie je len o zimnom obdobi, ze to mozes ospravedlnovat teplotou v aute.
nedavno jsem na okresce ze stoupacim pruhem podjizdel i ko*oty z celni straze, když se jim po predjeti kamionu v tahlym dlouhym nechtělo zaradit do pravého pruhu. nic agresivniho, zadny vyblikavani nebo vytrubovani, jen pravej blinkr a slusne predjeti pravym pruhem a na konci pruhu, tedy za cca 800m, zase prejeti do prubeznyho...
někdo mozna uhne, ale jsou takovi, co to delaj naschval.
me tohle uz davno nevzrusuje a proste podjedu, zadny blikani, troubeni nebo jina agresivita
A ten blinkr neni agresivita = tak to dokonce má bejt. Ale nefunguje to 😄
dekuju za reakce vsem, z nichz vyplyva, ze problem je v technickem stavu a zanedbane udrzbe, z cehoz vyplyva zase me, ze naftak by mel chodit na emisni kontrolu každých pul roku
Zdravotní problém máš za každym dieslem = neni vidět za kterym větší = to bys musel mít vepředu nainstalováno [odkaz] >😒]
o výsledky se kazdopadne podlim
Na vyhřátý auto Bůh vymyslel [odkaz] doporučuju = narozdíl od toho rozmrazovacího spreje funguje i v létě 😄
U zamrzlýho auta je to tak jak řikám = nejdřív [odkaz] a pak pomalá jízda = z víc důvodů rozumější než nastartovat a nechat běžet naprázdno = tak to prostě je 😄
Rozumější být může, ale čeká tě pomalá jízda v mrazu... Já si taky radši 3 minutky počkám, než mi roztaje sklo.
Rozumější to je = a jak určitě víš proto je to stání a běh naprázdno někde dokonce zakázanej. Sprej to sklo vyřeší ne za minuty ale vteřiny. A dál už je rozumnější pomalu jet = než když motor běží naprázdno
Ale vim že je tvuj způsob v našem kraji rozšířenej 😄
navíc me stary benzinovy motory spis voni, narozdil od tech naftovych
Je jedno, co čicháš, jen u nafty to i občas vidíš...
smrdicich naftaku potkavam mnohem vic, nez smrdicich benzinaku a o rakovinotvornosti emisi naftovych motoru se pise i v jedne zprave WHO, ktera emise z naftových aut prirovnava k takovym latkam, jako je azbest nebo yperit ...
resenim je dostat tyhle stary auta ze silnic a to ne nejakym zakazem, ale tim, ze se jim bude znepříjemňovat jejich provoz.
napr. tak, ze jestliže hodne dyzlu starsich 10 let je problematických, tak by každých pul roky měli dokázat, ze jsou emisne ciste, a mozna by mnohym doslo, ze je jednodussi koupit benzinova auto.
a stat by mel samozrejeme srovnat spotrebni dane benzinu a nafty, takze benzin by pak na stojanu byl o cca 2-3kc levnejsi nez nafta
netvrd mi, ze necitis to, co z nekterych naftaku leze a ze ti nevadi, ze to dychas
Je to celkově mnohem vážnější než si lidi připouštěj. Už to leze z kategorie průšvih do sféry fakt průser 😐
znecisteni z aut je problem lokalni, třeba jen jedne ulice.
nepochybuju o tom, ze i benzinove motory produkuji skodlive latka, nikdo netvrdi ze ne, ale vetsi problem je evidentne s naftaky
Ten smrad je pravdepodobne z nedokonalého spaľovania, môže sa tam páliť nejaký olej, skrátka staré motory bývajú rozhasené.
v unoru montuju do auta meric PM, tak jsem zvedavej na ty grafy
predpokladam, ze to z Tve strany je jen preklep a ne neznalost
[odkaz]