Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
MatejSlavik
Opravdu krásný vůz, přijde mi, že ti veteráni mají větší duši a lepší design, než současné automobily. Navíc ve své době byly opravdu něco. Na [odkaz] jsem nedávno četl o Škoda 966 Supersport - nejrychlejším českém autě 50. let. Jezdil rychlostí skoro 200 km/h. Supersport poháněl zážehový čtyřválec pocházející z modelu Škoda Tudor se zdvihovým objemem 1 089 cm3. První verze měla výkon 37 kW. Vyrobena byla verze s “boulí” na kapotě, která ukrývala dva karburátory, a výkonem až 132 kW. Ve své době neměl konkurenta.
Tohle je diskutabilní, auta jsou dnes pro posádku bezpečnější, což by se u většiny starších veteránů nedalo zařídit, duši mají, protože byli vyrobeni v "čistší" době.
Těch 132 kW je na tu dobu a objem nereálných.
Ale vždyť 1.1L se 132kW, o tom Volkswagen sní celou dobu
Těch 132 kW měl ale motor 1500 ccm s jedním případně dvěma kompresory. [odkaz]
Sorry moje chyba, asi jsem se překouk
Ale výraz L-hlava vidím poprvé v životě.
(Ani já, ani článek ale nehovoří o L6, přesto dík za snahu.)
[odkaz]
[odkaz]
Musí se ale hledat v angličtině. [odkaz] (edit: Horst Fuchs už to našel také.)