Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 308 vstupuje na český trh s novým 1.5 BlueHDi. Kolik za něj dáte?

V rámci nedávné modernizace se Peugeot 308 dočkal i nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Na český trh vstupuje až nyní.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
2. 1. 2018 11:10
Naftu nemusim
Ale 1.5 HDI je technicky docela zajímavej motůrek [odkaz] možná by to chtělo místo nicneříkající zmínky o stovce patentů napsat něco konkrétního = čím proč je výjímečnej

No snad profesionální text doplní amatérská diskuze :-)
Avatar - iudex
2. 1. 2018 12:30
Re: Naftu nemusim
Keď už sme pri tom "profesionalizme", redaktor by sa mohol na začiatok naučiť, že u motorov sa udáva "objem", nie "obsah". ;-) 8-s
Avatar - Blue Sun
2. 1. 2018 12:44
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Mně se ten interiér líbí (a funkčně vyhovuje), takže ne, na ten nesahat.
2. 1. 2018 20:57
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Vůbec se dívat nemusím. Vím, že jedna poloha aretace je 0,5 stupně a podle toho otočím. Dvouzonovka přece taky není problém. Buď je sepnuta synchronně, nebo jednotlivě a potom si to řídí spolujezdec.
Avatar - KANKUNEN
2. 1. 2018 11:17
Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
až se dostal zpátky k té 406, předek nevypadá věru zle. Tak a teď ještě ten interiér.
Avatar - _Karel_
2. 1. 2018 20:56
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
A ty jo? Já teda cítím každý 0,5 stupeň v odporu tlačítka. Na to se vážně koukat nemusím.
Chci o 2st. víc - 4x aretace tlačítka.
2. 1. 2018 18:32
A klasický oblb ...
... že spotreba 3,5 litra! ;-\
Avatar - twistedTSD
2. 1. 2018 17:45
Re: Naftu nemusim
1.2 THP se jako základ hodí, ale alternativa v podobě příjemné 1.6 THP je rozhodně na místě.
2. 1. 2018 15:46
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Blbě se to dělá po pameti, mě u P5008 stačí dát ruku dolu a otočit knoflíkem. Měl jsem půjčenou 308 SW a pokaždý jsem se musel podívat co dělám, tj odvádí to pozornost jako mobil ;-)
2. 1. 2018 14:56
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Tak třeba P301 po FL vypadá velmi dobře :yes:
2. 1. 2018 14:54
Re: Naftu nemusim
Spíš než s naftou by měli udělat neco s benzínovými motory. Nikdo není moc zvědavý na 3hrnky 1.2THP v takhle velkým autě. Po 1.6THP se slehla zem a nový motor - 4válec s výkonem nad 100kW prostě není. Snad se probudí až budou města (hlavně ve Francii) zakazovat vjezd dieselům... ;-)
Avatar - woody-alien
2. 1. 2018 19:08
Re: Naftu nemusim
Tak v GT snad 1.6 THP je....ale to už je zase za "ranec". Jinak je to špatný, ovšem uživatel Reco by nám to jistě vysvětlil. ;-)
"Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka..."
No a já dodávám, že nutno Peugeotu přiznat opravdu velkou snahu ušetřit nás té znavené ruky a sedřené předkožky. Když není nad čím, je i ta "honitba" zbytečná. >:-[]
2. 1. 2018 14:55
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Ovládání klimy by mělo být klasickými 3 ovladači a ne na displeji, to se mi moc nelíbilo. Odvádí to pozornost... :no:
Avatar - Ozzman
2. 1. 2018 12:26
Re: Naftu nemusim
Motor vypadá zajímavě, ale auto má dva zásadní problémy z mého pohledu.
1. Cena - dávat skoro 0,5M za 1.5tku je mi trochu proti srsti a to ještě v obyčejné výbavě, kdyby začínal na 400 tis, je to zajímavější nabídka. Takhle ztrácí konkurenční výhodu
2. Nemohu si zvyknout na interiér, jinak docela povedeného auta.
Avatar - wakantanka
2. 1. 2018 22:27
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
No ja na to aj tak vzdy mrknem :-) ci uz vedome alebo podvedome. Rovnako tak ked prenastavujem smer prudenia ci ine funkcie. Ale smekam pred kazdym co to dava len po pamati a podla hmatu.
Avatar - Blue Sun
2. 1. 2018 15:38
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Tak často na klimu nesahám, aby mě to štvalo. Uvidíme po delším používání.
2. 1. 2018 16:20
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Ovládání například klimatizace,radia není vůbec žádnej problém..osobně vyzkoušeno.Myslím že nás za volantem rozptyluje a odvádí pozornost spousta jinejch věci.
2. 1. 2018 15:26
Re: Naftu nemusim
S interiérem souhlas, i-Cocpit mě nijak zvlášť nezaujal. Sice bych chápal logiku nahoře vystrčených budíků, to by ale musely být dobře čitelné, což nejsou. Nastavování všeho přes dotykový displej se mi taky 2x nezalíbilo.
Cena - hmm, ceníkovka bude tak možná o 10% nižší než Oktávka 1.6 TDI, oproti ní má podle mne lepší motor se šestikvaltovou převodovkou, celkově vyšší komfort (hluk, podvozek...), o něco horší řízení.
Záleží na preferencích, 308 je ale opravdu zajímavé auto.
Avatar - Blue Sun
2. 1. 2018 18:59
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Otočit knoflíkem bez koukání jde tak u manuální klimy, kdy točíš plná levá nebo plná pravá... Ale u automatu, kde nastavuješ teplotu (a nedej ještě dvouzónově), nebo mačkáš tlačítka pro změnu směru ofuku a podobně... stejně se musíš kouknout.
3. 1. 2018 18:15
Re: Naftu nemusim
Ono celkově si PUG dělá s cenami na českém trhu z lidí docela pr*el. Jako za 3hrnek se 130k a 6st manuálem 505tis v Allure je úlet, o GT s 1.6THP 205k za 660tis je také dost mimo mísu a navíc mu chybí benzínová verze kolem 160-170k za rozumný peníze kolem 550tis kč.

Cenová politika PUGu mě odradila od koupi nové P5008 (a nejen ta), tedy spíš co za těch 750tis dostanu - rádoby SUV, které působí na živo hodně plastově a fórově. Nějak jsem si v něm nedokázal představit v něm vůbec jezdit. Působilo to na mě moc cirkusově :-(

Btw k P308 - raději bych ty peníze nechal u Seatu za Leona 1.4TSI 110kW FR za 499tis Kč a měl dobrý auto se slušným motorem než P308 1.2THP 96kW za 505tis ;-)

Quo vadis Peugeot? :-O
Avatar - _Karel_
3. 1. 2018 13:04
Re: A klasický oblb ...
Stačí kouknout sem: [odkaz]

Pokud lítáš jako drak a máš o litr nižší spotřebu než ten nejúspornější na SM, pak si buď Cooperfield nebo.........pohádkář?
Medián je přes 5l.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2018 08:24
Re: Naftu nemusim
A tvojí ne, kolik má ten i8 výkon, a je i8 také hatchback nižší střední třídy? :-)
3. 1. 2018 07:43
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
dizajn francuzov je 1000x krajsi ako dizajn pepanov >:D
Avatar - twistedTSD
2. 1. 2018 22:14
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Myslím, že je rozdíl si letmo zkontrolovat teplotu a strefovat se za jízdy do dotykových tlačítek.
Avatar - _Karel_
2. 1. 2018 21:58
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Zbytečný se dohadovat. Že obecně dotykový ovládání vyžaduje víc pozornosti než tlačítka je zhruba na úrovni tvrzení, že voda teče dolů. Ale někdo může dotyk ovládat intuitivněji než jiný tlačítko a může být spokojený, nic proti.
Pochybuju, že existuje větší část uživatelů, co by řekli "toužím po dotykovém ovládání, mechanické mi nevyhovuje a vadí". Opačná skupina existuje zcela jistě.
Ta první skupina bude spíš na úrovni "nijak mi dotyk nevadí, auto má jiné přednosti kvůli kterým jsem ho chtěl". A přesně totéž soudím o i-cockpitu.
Avatar - Blue Sun
2. 1. 2018 21:43
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Prvně musíš vědět, jakou teplotu vůbec máš nastavenou... takže koukat musíš. Na dotekovém displeji na tom jsem stejně, jen mrknu na polohu ovladače a počet stisknutí už sledovat nemusím.
Avatar - Jenik3
2. 1. 2018 19:29
Re: A klasický oblb ...
Tato hodnota plati a je v souladu s normou. To, ze je norma vycucana z prstu na papir je vec druha. Kazdopadne verim, ze za 5L to jezdit bude a dlouhe streky mozna ke 4.5L.

Nicmene cena 450papouchu je na muj vkus vysoka. V tom se tech 5L ztrati.
3. 1. 2018 07:42
Re: A klasický oblb ...
za 3,8 dlhodoby priemer jazdi aj 10rocna C4 1,6 hdi takze 3,5 je velmi realne
Avatar - wakantanka
2. 1. 2018 18:16
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
A ked tocis tym knoflikom tak ani sa nepozeras na kolko?
2. 1. 2018 17:58
Re: Naftu nemusim
V 5008 mam 1,6 HDi a je to pohoda. :-)
Avatar - Stejsn
2. 1. 2018 13:40
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
No jako jo, jeden čas se na nový pežoty nedalo vůbec dívat. Počínaje 407 a konče asi 301.
3. 1. 2018 18:17
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Pokud je mi teplo, skutečně potřebuji vědět, jestli je klimatizace nastavená na 22, nebo 24? Prostě je mi teplo a chci odhadem o X méně (a buď mi to bude vyhovovat, nebo po čase zkusím jinou teplotu). Při pohledu bych pochopitelně mohl zjistit, že je tam z nějakého důvodu nastavený nějaký nesmysl, a přenastavit si to dle svého, ale taková překvapení v autě nemívám.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2018 08:27
Re: Naftu nemusim
Oktávka je ale ve všech ohledech větší auto, tam to tak nějak chápu, takže dostaneš o 10% dražší auto, které je větší a né o nic moc horší. Pak je tu ještě tuna jiných konkurentů, proto nevidím, proč zrová vzít 308 ? A icockpit to ještě shazuje pro mne více do mínusu.
3. 1. 2018 07:48
Re: Naftu nemusim
kolko stoji bmw i8? tiez tam je 1,5 a trojvalec >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D tvojou logikou je toto velmi lacne
3. 1. 2018 07:19
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Tak to budeš asi úplná výjimka.
Avatar - Blue Sun
3. 1. 2018 07:04
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Podle čísel, protože pocity klamou.
3. 1. 2018 06:45
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Nemusím. Já totiž teplotu nenastavuji podle čísel, ale podle pocitu. Ty snad opačně?
Avatar - _Karel_
2. 1. 2018 23:26
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Po hmatu dám jen úpravu teploty. Proudění a pod. bych musel taky kouknout. Ale mě vyhovuje Auto režim.
V Audi mám spoustu tlačítek okolo řadičky a to ergonomický taky není, musím zrak sklopit hodně dolů a poslepu to rozhodně nedám. Ideál mi přijde "idrive" Mazdy - kolečko u řadičky +tablet. Dolů koukat nemusím, vše zpaměti po hmatu.
3. 1. 2018 09:34
Re: A klasický oblb ...
100 mimo mesta, 60 mesto a dialnica 140 je denfenzivne? >:D >:D >:D >:D >:D tospotreba rátaná podla tankovania
3. 1. 2018 08:36
Re: A klasický oblb ...
Za 3.8 ti jazdi tá 10 ročná C4 zrejme len pri hodne defenzívnej jazdee ;)
Avatar - twistedTSD
2. 1. 2018 17:42
Re: Naftu nemusim
Nějak se nemohu zbavit dojmu, že jakkoli je 308 pěkná na pohled, prospěla by jí generační obměna. I ten i-cockpit už je v novějších modelech na jiné úrovni.