Ale 1.5 HDI je technicky docela zajímavej motůrek [odkaz] možná by to chtělo místo nicneříkající zmínky o stovce patentů napsat něco konkrétního = čím proč je výjímečnej
No snad profesionální text doplní amatérská diskuze :-)
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Vůbec se dívat nemusím. Vím, že jedna poloha aretace je 0,5 stupně a podle toho otočím. Dvouzonovka přece taky není problém. Buď je sepnuta synchronně, nebo jednotlivě a potom si to řídí spolujezdec.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Blbě se to dělá po pameti, mě u P5008 stačí dát ruku dolu a otočit knoflíkem. Měl jsem půjčenou 308 SW a pokaždý jsem se musel podívat co dělám, tj odvádí to pozornost jako mobil ;-)
Spíš než s naftou by měli udělat neco s benzínovými motory. Nikdo není moc zvědavý na 3hrnky 1.2THP v takhle velkým autě. Po 1.6THP se slehla zem a nový motor - 4válec s výkonem nad 100kW prostě není. Snad se probudí až budou města (hlavně ve Francii) zakazovat vjezd dieselům... ;-)
Tak v GT snad 1.6 THP je....ale to už je zase za "ranec". Jinak je to špatný, ovšem uživatel Reco by nám to jistě vysvětlil. ;-)
"Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka..."
No a já dodávám, že nutno Peugeotu přiznat opravdu velkou snahu ušetřit nás té znavené ruky a sedřené předkožky. Když není nad čím, je i ta "honitba" zbytečná. >:-[]
Motor vypadá zajímavě, ale auto má dva zásadní problémy z mého pohledu.
1. Cena - dávat skoro 0,5M za 1.5tku je mi trochu proti srsti a to ještě v obyčejné výbavě, kdyby začínal na 400 tis, je to zajímavější nabídka. Takhle ztrácí konkurenční výhodu
2. Nemohu si zvyknout na interiér, jinak docela povedeného auta.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
No ja na to aj tak vzdy mrknem :-) ci uz vedome alebo podvedome. Rovnako tak ked prenastavujem smer prudenia ci ine funkcie. Ale smekam pred kazdym co to dava len po pamati a podla hmatu.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Ovládání například klimatizace,radia není vůbec žádnej problém..osobně vyzkoušeno.Myslím že nás za volantem rozptyluje a odvádí pozornost spousta jinejch věci.
S interiérem souhlas, i-Cocpit mě nijak zvlášť nezaujal. Sice bych chápal logiku nahoře vystrčených budíků, to by ale musely být dobře čitelné, což nejsou. Nastavování všeho přes dotykový displej se mi taky 2x nezalíbilo.
Cena - hmm, ceníkovka bude tak možná o 10% nižší než Oktávka 1.6 TDI, oproti ní má podle mne lepší motor se šestikvaltovou převodovkou, celkově vyšší komfort (hluk, podvozek...), o něco horší řízení.
Záleží na preferencích, 308 je ale opravdu zajímavé auto.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Otočit knoflíkem bez koukání jde tak u manuální klimy, kdy točíš plná levá nebo plná pravá... Ale u automatu, kde nastavuješ teplotu (a nedej ještě dvouzónově), nebo mačkáš tlačítka pro změnu směru ofuku a podobně... stejně se musíš kouknout.
Ono celkově si PUG dělá s cenami na českém trhu z lidí docela pr*el. Jako za 3hrnek se 130k a 6st manuálem 505tis v Allure je úlet, o GT s 1.6THP 205k za 660tis je také dost mimo mísu a navíc mu chybí benzínová verze kolem 160-170k za rozumný peníze kolem 550tis kč.
Cenová politika PUGu mě odradila od koupi nové P5008 (a nejen ta), tedy spíš co za těch 750tis dostanu - rádoby SUV, které působí na živo hodně plastově a fórově. Nějak jsem si v něm nedokázal představit v něm vůbec jezdit. Působilo to na mě moc cirkusově :-(
Btw k P308 - raději bych ty peníze nechal u Seatu za Leona 1.4TSI 110kW FR za 499tis Kč a měl dobrý auto se slušným motorem než P308 1.2THP 96kW za 505tis ;-)
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Zbytečný se dohadovat. Že obecně dotykový ovládání vyžaduje víc pozornosti než tlačítka je zhruba na úrovni tvrzení, že voda teče dolů. Ale někdo může dotyk ovládat intuitivněji než jiný tlačítko a může být spokojený, nic proti.
Pochybuju, že existuje větší část uživatelů, co by řekli "toužím po dotykovém ovládání, mechanické mi nevyhovuje a vadí". Opačná skupina existuje zcela jistě.
Ta první skupina bude spíš na úrovni "nijak mi dotyk nevadí, auto má jiné přednosti kvůli kterým jsem ho chtěl". A přesně totéž soudím o i-cockpitu.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Prvně musíš vědět, jakou teplotu vůbec máš nastavenou... takže koukat musíš. Na dotekovém displeji na tom jsem stejně, jen mrknu na polohu ovladače a počet stisknutí už sledovat nemusím.
Tato hodnota plati a je v souladu s normou. To, ze je norma vycucana z prstu na papir je vec druha. Kazdopadne verim, ze za 5L to jezdit bude a dlouhe streky mozna ke 4.5L.
Nicmene cena 450papouchu je na muj vkus vysoka. V tom se tech 5L ztrati.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Pokud je mi teplo, skutečně potřebuji vědět, jestli je klimatizace nastavená na 22, nebo 24? Prostě je mi teplo a chci odhadem o X méně (a buď mi to bude vyhovovat, nebo po čase zkusím jinou teplotu). Při pohledu bych pochopitelně mohl zjistit, že je tam z nějakého důvodu nastavený nějaký nesmysl, a přenastavit si to dle svého, ale taková překvapení v autě nemívám.
Oktávka je ale ve všech ohledech větší auto, tam to tak nějak chápu, takže dostaneš o 10% dražší auto, které je větší a né o nic moc horší. Pak je tu ještě tuna jiných konkurentů, proto nevidím, proč zrová vzít 308 ? A icockpit to ještě shazuje pro mne více do mínusu.
Re: Od dob podařené 406 Peugeot ty předky prasil a prasil
Po hmatu dám jen úpravu teploty. Proudění a pod. bych musel taky kouknout. Ale mě vyhovuje Auto režim.
V Audi mám spoustu tlačítek okolo řadičky a to ergonomický taky není, musím zrak sklopit hodně dolů a poslepu to rozhodně nedám. Ideál mi přijde "idrive" Mazdy - kolečko u řadičky +tablet. Dolů koukat nemusím, vše zpaměti po hmatu.
Nějak se nemohu zbavit dojmu, že jakkoli je 308 pěkná na pohled, prospěla by jí generační obměna. I ten i-cockpit už je v novějších modelech na jiné úrovni.