Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Peugeot 308 vstupuje na český trh s novým 1.5 BlueHDi. Kolik za něj dáte?

41 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale 1.5 HDI je technicky docela zajímavej motůrek [odkaz] možná by to chtělo místo nicneříkající zmínky o stovce patentů napsat něco konkrétního = čím proč je výjímečnej

No snad profesionální text doplní amatérská diskuze 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Motor vypadá zajímavě, ale auto má dva zásadní problémy z mého pohledu.
1. Cena - dávat skoro 0,5M za 1.5tku je mi trochu proti srsti a to ještě v obyčejné výbavě, kdyby začínal na 400 tis, je to zajímavější nabídka. Takhle ztrácí konkurenční výhodu
2. Nemohu si zvyknout na interiér, jinak docela povedeného auta.
Horst Fuchs
S interiérem souhlas, i-Cocpit mě nijak zvlášť nezaujal. Sice bych chápal logiku nahoře vystrčených budíků, to by ale musely být dobře čitelné, což nejsou. Nastavování všeho přes dotykový displej se mi taky 2x nezalíbilo.
Cena - hmm, ceníkovka bude tak možná o 10% nižší než Oktávka 1.6 TDI, oproti ní má podle mne lepší motor se šestikvaltovou převodovkou, celkově vyšší komfort (hluk, podvozek...), o něco horší řízení.
Záleží na preferencích, 308 je ale opravdu zajímavé auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Oktávka je ale ve všech ohledech větší auto, tam to tak nějak chápu, takže dostaneš o 10% dražší auto, které je větší a né o nic moc horší. Pak je tu ještě tuna jiných konkurentů, proto nevidím, proč zrová vzít 308 ? A icockpit to ještě shazuje pro mne více do mínusu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nějak se nemohu zbavit dojmu, že jakkoli je 308 pěkná na pohled, prospěla by jí generační obměna. I ten i-cockpit už je v novějších modelech na jiné úrovni.
tuhlikPEPAN
kolko stoji bmw i8? tiez tam je 1,5 a trojvalec >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 tvojou logikou je toto velmi lacne
Avatar - Ozzman
Ozzman
A tvojí ne, kolik má ten i8 výkon, a je i8 také hatchback nižší střední třídy? 😄
Avatar - iudex
iudex
Keď už sme pri tom "profesionalizme", redaktor by sa mohol na začiatok naučiť, že u motorov sa udáva "objem", nie "obsah". 😉 8-s
ericn
Spíš než s naftou by měli udělat neco s benzínovými motory. Nikdo není moc zvědavý na 3hrnky 1.2THP v takhle velkým autě. Po 1.6THP se slehla zem a nový motor - 4válec s výkonem nad 100kW prostě není. Snad se probudí až budou města (hlavně ve Francii) zakazovat vjezd dieselům... 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.2 THP se jako základ hodí, ale alternativa v podobě příjemné 1.6 THP je rozhodně na místě.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Tak v GT snad 1.6 THP je....ale to už je zase za "ranec". Jinak je to špatný, ovšem uživatel Reco by nám to jistě vysvětlil. 😉
"Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka..."
No a já dodávám, že nutno Peugeotu přiznat opravdu velkou snahu ušetřit nás té znavené ruky a sedřené předkožky. Když není nad čím, je i ta "honitba" zbytečná. >😒]
ericn
Ono celkově si PUG dělá s cenami na českém trhu z lidí docela pr*el. Jako za 3hrnek se 130k a 6st manuálem 505tis v Allure je úlet, o GT s 1.6THP 205k za 660tis je také dost mimo mísu a navíc mu chybí benzínová verze kolem 160-170k za rozumný peníze kolem 550tis kč.

Cenová politika PUGu mě odradila od koupi nové P5008 (a nejen ta), tedy spíš co za těch 750tis dostanu - rádoby SUV, které působí na živo hodně plastově a fórově. Nějak jsem si v něm nedokázal představit v něm vůbec jezdit. Působilo to na mě moc cirkusově 😒

Btw k P308 - raději bych ty peníze nechal u Seatu za Leona 1.4TSI 110kW FR za 499tis Kč a měl dobrý auto se slušným motorem než P308 1.2THP 96kW za 505tis 😉

Quo vadis Peugeot? 😲
jam2015
V 5008 mam 1,6 HDi a je to pohoda. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
až se dostal zpátky k té 406, předek nevypadá věru zle. Tak a teď ještě ten interiér.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mně se ten interiér líbí (a funkčně vyhovuje), takže ne, na ten nesahat.
ericn
Ovládání klimy by mělo být klasickými 3 ovladači a ne na displeji, to se mi moc nelíbilo. Odvádí to pozornost... :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak často na klimu nesahám, aby mě to štvalo. Uvidíme po delším používání.
ericn
Blbě se to dělá po pameti, mě u P5008 stačí dát ruku dolu a otočit knoflíkem. Měl jsem půjčenou 308 SW a pokaždý jsem se musel podívat co dělám, tj odvádí to pozornost jako mobil 😉
car
Ovládání například klimatizace,radia není vůbec žádnej problém..osobně vyzkoušeno.Myslím že nás za volantem rozptyluje a odvádí pozornost spousta jinejch věci.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A ked tocis tym knoflikom tak ani sa nepozeras na kolko?
Avatar - _Karel_
_Karel_
A ty jo? Já teda cítím každý 0,5 stupeň v odporu tlačítka. Na to se vážně koukat nemusím.
Chci o 2st. víc - 4x aretace tlačítka.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ja na to aj tak vzdy mrknem 😄 ci uz vedome alebo podvedome. Rovnako tak ked prenastavujem smer prudenia ci ine funkcie. Ale smekam pred kazdym co to dava len po pamati a podla hmatu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Po hmatu dám jen úpravu teploty. Proudění a pod. bych musel taky kouknout. Ale mě vyhovuje Auto režim.
V Audi mám spoustu tlačítek okolo řadičky a to ergonomický taky není, musím zrak sklopit hodně dolů a poslepu to rozhodně nedám. Ideál mi přijde "idrive" Mazdy - kolečko u řadičky +tablet. Dolů koukat nemusím, vše zpaměti po hmatu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Otočit knoflíkem bez koukání jde tak u manuální klimy, kdy točíš plná levá nebo plná pravá... Ale u automatu, kde nastavuješ teplotu (a nedej ještě dvouzónově), nebo mačkáš tlačítka pro změnu směru ofuku a podobně... stejně se musíš kouknout.
JirkaX
Vůbec se dívat nemusím. Vím, že jedna poloha aretace je 0,5 stupně a podle toho otočím. Dvouzonovka přece taky není problém. Buď je sepnuta synchronně, nebo jednotlivě a potom si to řídí spolujezdec.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Prvně musíš vědět, jakou teplotu vůbec máš nastavenou... takže koukat musíš. Na dotekovém displeji na tom jsem stejně, jen mrknu na polohu ovladače a počet stisknutí už sledovat nemusím.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zbytečný se dohadovat. Že obecně dotykový ovládání vyžaduje víc pozornosti než tlačítka je zhruba na úrovni tvrzení, že voda teče dolů. Ale někdo může dotyk ovládat intuitivněji než jiný tlačítko a může být spokojený, nic proti.
Pochybuju, že existuje větší část uživatelů, co by řekli "toužím po dotykovém ovládání, mechanické mi nevyhovuje a vadí". Opačná skupina existuje zcela jistě.
Ta první skupina bude spíš na úrovni "nijak mi dotyk nevadí, auto má jiné přednosti kvůli kterým jsem ho chtěl". A přesně totéž soudím o i-cockpitu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že je rozdíl si letmo zkontrolovat teplotu a strefovat se za jízdy do dotykových tlačítek.
JirkaX
Nemusím. Já totiž teplotu nenastavuji podle čísel, ale podle pocitu. Ty snad opačně?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Podle čísel, protože pocity klamou.
JirkaX
Tak to budeš asi úplná výjimka.
_MT_
Pokud je mi teplo, skutečně potřebuji vědět, jestli je klimatizace nastavená na 22, nebo 24? Prostě je mi teplo a chci odhadem o X méně (a buď mi to bude vyhovovat, nebo po čase zkusím jinou teplotu). Při pohledu bych pochopitelně mohl zjistit, že je tam z nějakého důvodu nastavený nějaký nesmysl, a přenastavit si to dle svého, ale taková překvapení v autě nemívám.
Avatar - Stejsn
Stejsn
No jako jo, jeden čas se na nový pežoty nedalo vůbec dívat. Počínaje 407 a konče asi 301.
ericn
Tak třeba P301 po FL vypadá velmi dobře :yes:
tuhlikPEPAN
dizajn francuzov je 1000x krajsi ako dizajn pepanov >😁
jam2015
... že spotreba 3,5 litra! ;-\
Avatar - Jenik3
Jenik3
Tato hodnota plati a je v souladu s normou. To, ze je norma vycucana z prstu na papir je vec druha. Kazdopadne verim, ze za 5L to jezdit bude a dlouhe streky mozna ke 4.5L.

Nicmene cena 450papouchu je na muj vkus vysoka. V tom se tech 5L ztrati.
tuhlikPEPAN
za 3,8 dlhodoby priemer jazdi aj 10rocna C4 1,6 hdi takze 3,5 je velmi realne
kyklop
Za 3.8 ti jazdi tá 10 ročná C4 zrejme len pri hodne defenzívnej jazdee 😉
tuhlikPEPAN
100 mimo mesta, 60 mesto a dialnica 140 je denfenzivne? >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 tospotreba rátaná podla tankovania
Avatar - _Karel_
_Karel_
Stačí kouknout sem: [odkaz]

Pokud lítáš jako drak a máš o litr nižší spotřebu než ten nejúspornější na SM, pak si buď Cooperfield nebo.........pohádkář?
Medián je přes 5l.