Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePeugeot 308 vstupuje na český trh s novým 1.5 BlueHDi. Kolik za něj dáte?
41 komentářů
KANKUNEN
až se dostal zpátky k té 406, předek nevypadá věru zle. Tak a teď ještě ten interiér.
Mně se ten interiér líbí (a funkčně vyhovuje), takže ne, na ten nesahat.
Ovládání klimy by mělo být klasickými 3 ovladači a ne na displeji, to se mi moc nelíbilo. Odvádí to pozornost... :no:
Tak často na klimu nesahám, aby mě to štvalo. Uvidíme po delším používání.
Blbě se to dělá po pameti, mě u P5008 stačí dát ruku dolu a otočit knoflíkem. Měl jsem půjčenou 308 SW a pokaždý jsem se musel podívat co dělám, tj odvádí to pozornost jako mobil 😉
Ovládání například klimatizace,radia není vůbec žádnej problém..osobně vyzkoušeno.Myslím že nás za volantem rozptyluje a odvádí pozornost spousta jinejch věci.
A ked tocis tym knoflikom tak ani sa nepozeras na kolko?
A ty jo? Já teda cítím každý 0,5 stupeň v odporu tlačítka. Na to se vážně koukat nemusím.
Chci o 2st. víc - 4x aretace tlačítka.
Chci o 2st. víc - 4x aretace tlačítka.
No ja na to aj tak vzdy mrknem 😄 ci uz vedome alebo podvedome. Rovnako tak ked prenastavujem smer prudenia ci ine funkcie. Ale smekam pred kazdym co to dava len po pamati a podla hmatu.
Po hmatu dám jen úpravu teploty. Proudění a pod. bych musel taky kouknout. Ale mě vyhovuje Auto režim.
V Audi mám spoustu tlačítek okolo řadičky a to ergonomický taky není, musím zrak sklopit hodně dolů a poslepu to rozhodně nedám. Ideál mi přijde "idrive" Mazdy - kolečko u řadičky +tablet. Dolů koukat nemusím, vše zpaměti po hmatu.
V Audi mám spoustu tlačítek okolo řadičky a to ergonomický taky není, musím zrak sklopit hodně dolů a poslepu to rozhodně nedám. Ideál mi přijde "idrive" Mazdy - kolečko u řadičky +tablet. Dolů koukat nemusím, vše zpaměti po hmatu.
Otočit knoflíkem bez koukání jde tak u manuální klimy, kdy točíš plná levá nebo plná pravá... Ale u automatu, kde nastavuješ teplotu (a nedej ještě dvouzónově), nebo mačkáš tlačítka pro změnu směru ofuku a podobně... stejně se musíš kouknout.
Vůbec se dívat nemusím. Vím, že jedna poloha aretace je 0,5 stupně a podle toho otočím. Dvouzonovka přece taky není problém. Buď je sepnuta synchronně, nebo jednotlivě a potom si to řídí spolujezdec.
Prvně musíš vědět, jakou teplotu vůbec máš nastavenou... takže koukat musíš. Na dotekovém displeji na tom jsem stejně, jen mrknu na polohu ovladače a počet stisknutí už sledovat nemusím.
Zbytečný se dohadovat. Že obecně dotykový ovládání vyžaduje víc pozornosti než tlačítka je zhruba na úrovni tvrzení, že voda teče dolů. Ale někdo může dotyk ovládat intuitivněji než jiný tlačítko a může být spokojený, nic proti.
Pochybuju, že existuje větší část uživatelů, co by řekli "toužím po dotykovém ovládání, mechanické mi nevyhovuje a vadí". Opačná skupina existuje zcela jistě.
Ta první skupina bude spíš na úrovni "nijak mi dotyk nevadí, auto má jiné přednosti kvůli kterým jsem ho chtěl". A přesně totéž soudím o i-cockpitu.
Pochybuju, že existuje větší část uživatelů, co by řekli "toužím po dotykovém ovládání, mechanické mi nevyhovuje a vadí". Opačná skupina existuje zcela jistě.
Ta první skupina bude spíš na úrovni "nijak mi dotyk nevadí, auto má jiné přednosti kvůli kterým jsem ho chtěl". A přesně totéž soudím o i-cockpitu.
Myslím, že je rozdíl si letmo zkontrolovat teplotu a strefovat se za jízdy do dotykových tlačítek.
Nemusím. Já totiž teplotu nenastavuji podle čísel, ale podle pocitu. Ty snad opačně?
Pokud je mi teplo, skutečně potřebuji vědět, jestli je klimatizace nastavená na 22, nebo 24? Prostě je mi teplo a chci odhadem o X méně (a buď mi to bude vyhovovat, nebo po čase zkusím jinou teplotu). Při pohledu bych pochopitelně mohl zjistit, že je tam z nějakého důvodu nastavený nějaký nesmysl, a přenastavit si to dle svého, ale taková překvapení v autě nemívám.
jam2015
... že spotreba 3,5 litra! ;-\
Tato hodnota plati a je v souladu s normou. To, ze je norma vycucana z prstu na papir je vec druha. Kazdopadne verim, ze za 5L to jezdit bude a dlouhe streky mozna ke 4.5L.
Nicmene cena 450papouchu je na muj vkus vysoka. V tom se tech 5L ztrati.
Nicmene cena 450papouchu je na muj vkus vysoka. V tom se tech 5L ztrati.
za 3,8 dlhodoby priemer jazdi aj 10rocna C4 1,6 hdi takze 3,5 je velmi realne
Za 3.8 ti jazdi tá 10 ročná C4 zrejme len pri hodne defenzívnej jazdee 😉
100 mimo mesta, 60 mesto a dialnica 140 je denfenzivne? >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 tospotreba rátaná podla tankovania
Stačí kouknout sem: [odkaz]
Pokud lítáš jako drak a máš o litr nižší spotřebu než ten nejúspornější na SM, pak si buď Cooperfield nebo.........pohádkář?
Medián je přes 5l.
Pokud lítáš jako drak a máš o litr nižší spotřebu než ten nejúspornější na SM, pak si buď Cooperfield nebo.........pohádkář?
Medián je přes 5l.
No snad profesionální text doplní amatérská diskuze 😄
1. Cena - dávat skoro 0,5M za 1.5tku je mi trochu proti srsti a to ještě v obyčejné výbavě, kdyby začínal na 400 tis, je to zajímavější nabídka. Takhle ztrácí konkurenční výhodu
2. Nemohu si zvyknout na interiér, jinak docela povedeného auta.
Cena - hmm, ceníkovka bude tak možná o 10% nižší než Oktávka 1.6 TDI, oproti ní má podle mne lepší motor se šestikvaltovou převodovkou, celkově vyšší komfort (hluk, podvozek...), o něco horší řízení.
Záleží na preferencích, 308 je ale opravdu zajímavé auto.
"Ked je pre onanistu dolezitejsi pocet valcov ako realna prevadzka..."
No a já dodávám, že nutno Peugeotu přiznat opravdu velkou snahu ušetřit nás té znavené ruky a sedřené předkožky. Když není nad čím, je i ta "honitba" zbytečná. >😒]
Cenová politika PUGu mě odradila od koupi nové P5008 (a nejen ta), tedy spíš co za těch 750tis dostanu - rádoby SUV, které působí na živo hodně plastově a fórově. Nějak jsem si v něm nedokázal představit v něm vůbec jezdit. Působilo to na mě moc cirkusově 😒
Btw k P308 - raději bych ty peníze nechal u Seatu za Leona 1.4TSI 110kW FR za 499tis Kč a měl dobrý auto se slušným motorem než P308 1.2THP 96kW za 505tis 😉
Quo vadis Peugeot? 😲