Nejsilnější Audi Q5 nabídky mezigeneračně přešlo ze vznětového motoru na zážehový. Výkon 260 kW s ním dělá divy, skoro až máte pocit, že nejedete, ale rovnou letíte…
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Dinar Ti to napísal jasne: máš nulové skúsenosti s týmito motormi, takže ako obvykle len varíš z vody a píšeš "svoje názory", resp. v lepšom prípade dáš ako obvykle nejaký odkaz. Poznáš to: Keby mlčal, bol by filozofom. ;-)
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Panamera potřebuje dýzl jako ekonomickou variantu, u takto zaměřeného auta musí hrát prim vrcholných motorizací benzín.
Nezaklínej se Vaculíkama, prostě neteoretizuj, někde si auto s V8 tdi půjč, pak na ty své "jasné" závěry zapomeneš. Absence osmiválců je poplatná čistě emisním normám, audi naopak patří obdiv za to, že na ně stále nehodilo bobek, protože jakkoliv je dýzlový šestiválec dnes na excelentní úrovni, zde platí, že osmiválec je prostě lepší, byť papírově podobně výkonné, v reálu je osmiválec mnohem suverénější, má libozvučnější projev, je to prostě v dýzlech motorářský vrchol.
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Těžko říct, jestli nejlepší absolutně, tj. bez rozdílu počtu válců a kubatury, zapomínáš na V8 tdi audi, ale mezi šestiválci je R6 MB momentální špička, problém je, že zatím je jen v esku.
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
V6 audi je také výborný motor, ale jinak zcela výjimečně souhlas, nový R6 MB je momentální špička, v kontextu s tím, co píše Kankunen, v autech urč. kategorií, typicky od vyšší střední nahoru a velká suv, nedává benzin díky existenci takových dýzlů racionálně moc smysl, vyloženě ho musí člověk chtít.
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Osmiválce se dávaly i do aut střední třídy, v tom není problém, V8 dýzl v osobáku je poměrně nedávná záležitost i u mb nebo bmw, ale já samo nezapomínám, s kým tu diskutuju, takže mě podobné "argumenty" nijak neudivují. ;-)
Že nejen tobě... to je taky úsměvný argument, při tvých nijakých zkušenostech s motory, o kterých tu vedeme řeč. >:D
Ano, já vím, že bude letos v CLS, sám si beru teď na rok éčko, abych zkusil, jestli si na ergonomický masakr ovládacích prvků MB budu schopen každodenním užíváním zvyknout, pokud ano, pak dalším autem bude právě CLS s tímto motorem. ;-)
ja naopak rad to pozeram, je to super zabavna relacia s komickou figurkou - netreba to brat ako program o autach ;-)
Mozno je to len parodia a my sme si to nevsimli??? :-!
heheh, uz dva roky som nekupoval MB, momentalne mam uz druhy Velar ( no na ten som si tazko zvykal, ale teraz uz ho celkom mozem - uz spokojnost)
ja len to som pisal, ze oni maju v tabulke porovnanie Q5 proti X3 a proti GLA ;-)
to ste si fakt nevsimli? :-!
Chapu ze se s tim VW musel nejak poprat aby 1) golf zustal golfem a 2) golf R a golf GTI slo vubec rozeznat => tak holt vyfukem. Za me nestastne, focus RS s "jen" dvema koncovkama nevypada o nic hur nebo mene sportovneji nez Golf R (kdyz uz tak hur vypada ST).
To co ma vzadu Civic je komedie, ale, a honda klub snad promine, tam to aspon drzi jednu linii se zbytkem auta. >:-[]
Ja trosku poupravim co pise WL, za mne golf GTI zustat tak jak je a R pak udelat po vzoru R32 (a krom jineho umistneni doprat vykonejsi variante i vetsi prumer treba, 300k "pocket rocket" by to urcite snesla).
Kazdopadne prave Golf R je takove zajimave zrcadlo SQ5. Stejny koncern dopreje svemu nepremiovemu HH nizsi stredni, v cene zacinajici na 6 cifrach, koncovky hned 4, a svemu strednimu SUV sve premiove znacky, ktere navic ma pod kapotou V6 (tedy svody tak jako tak povedou dvojmo), zazdi vyfuk za kusem plastu. Ja tomu proste nerozumim komu tohle mohlo prijit jako dobrej napad a proc.
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Ono to asi 5 litrů nebude. Ale taky bych nenašel důvod. U S5 jo, ale Q5? Manželčin 3,0TDI z r.2009 se mi zdá (kromě spotřeby) dokonce lepší než můj novější typ. Zvuk bez výhrad, zátah bez výhrad....... Jen těch 9-9,5 při rozumné jízdě je téměř benzínových.
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Ty jsi clovek, ktery sice nejel nikdy v zadnem V8 apod., ale na zaklade clanku od Vaculiku, sprintmonitoru atd. tady budes rozdavat rozumy a delat chytryho. Kteri lidi myslis, ze pisi na SM? Lidi, kteri se zajimaji o auta, vetsinou muzi. Ma zena ani netusi, ze takova stranka existuje...a lidi se zajmem o auta, chlapi, jezdi vetsinou agresivneji. I ja jsem byl schopnej jezdit s A8 V8 TDi pod 9, pri dodrzovani predpisu a pohodove jizde.
Tve znalosti jsou ciste teoreticke, predavas tady rozumy bez vlastnich zkusenosti a neustale se odkazujes na clanky. Na kazdy clanek, ktery sem das, najdu tri, ktere rikaji opak. Vlastni zkusenost je nedocenitelna, ale tu ty nikdy asi nepoznas ;-)
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
No ty jses typek...proc ne V8 do osobaku? Naopak-neoturbenej V8, bez dalsich technickych "vychyravek", to mi chybi ve vyssi stredni. Bezporuchova zalezitost, v normalnim provozu pracujici na pul vykonu s velmi rozumnou spotrebou, zaroven krasnym zvukem a vykonovou rezervou. Klidne 50-70 tis km za rok a na motor nesahnes roky...po par letech nechat zene (ta by s tim jezdila za 8 litru), bez starosti ;-)
Ale kdo by to dneska delal.
Hlavne dej do reakce min. 20 x rovnitko ===== >:D
Ja si to pro sebe po strance vzhledu (neresme ted ze fakticky vyfuk maji vsechna ta auta) radim do 4 kategorii:
1) Proste auto s vyfukem [odkaz]
2) Auto s falesnou koncovkou vyfuku, ale vyfuk je za kazdou z tech koncovek [odkaz]
3) Auto s falesnyma koncovkama kde skutecny vyfuk nejde ke vsem z nich. Octavia RS TDI
4) Auto s kompletnim cirkusovym balickem => vyfuk otoceny do zeme a na narazniku zaslepene / nezaslepene designove kreace kde zadna z nich neplni zadny fakticky ucel. Audi pod kterou diskutujeme, zakladni MB C... bohuzel toho zacina byt stale vic a vic.
A stavim se k tomu:
1) super, ideal
2) subjektivne se mi to nelibi, jde o to se vizualne odlisit, ale funkce zustava zachovana, nemam s tim problem
3) tohle uz je "napul fejk"
4) cirkus, u auta za 2mil+ ctverec cirkusu
No, dojem sportovosti to sice zvedne, ale zrovna 4 koncovky vyfuku u ctyrvalce mi zase prijdou jako cirkus z druhe strany.
Za sebe napisu ze neni nad klasickou, kulatou koncovku vyfuku (soucast vyfuku) idealne po obou stranach zadi nebo obe uprostred. A cokoliv vic si dovolit jen u vicvalcu a i to jen obcas. Nevadi mi 4 koncovky na ///M, na AMG, (audi jde tradicni cestou dvou koncovek u RS modelu a to taky respektuju) na Porsche...
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Já jsem snad někde napsal, že preferuju diesel do Panamery? Naopak jsem ti už párkrát napsal, že BYCH si případně počkal (do konce tohoto roku) na GTS.
Přesto je to skvělá motorizace třeba pro někoho, kdo to má primárně na delší dálniční přesuny apod. Hybridní benzínová V8 je sice raketa, ale taky ta cena a hmotnost..., přičemž "zadarmo" taky rozhodně jezdit nebude.
zlate casy poctivych aut su uz stejne za nami... a tych kdejakych nevkusnych fejkov na autach bude podla mna len a len pribudat... s tym nic nespravime ;-\
Súhlas. Je to trápne, na športovo ladenej prémii špeciálne. A vrchol je, ak je výfuk len za jednou "dekoráciou", to v zime vyznie pekne trápne, keď vidíš dym iba z jednej atrapy.
Inak fakt neviem, v čom je problém s klasickou viditeľnou koncovkou/koncovkami. To výrazne zdvihne dojem športovosti aj inak obyčajného auta: [odkaz]
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Ne = takhle je to jednoduchý
Větší motor s víc válcema je pochopitelně lepší = i když Alpina R6 ujeden Panameře V8
Prostě nebajkař = stejně jako Vaculík ti to vysvětlí každej inženýr od MB, BMW nebo Jagu = to jen místní pohádkáři daj přednost V8 TDI před lepší variantou = což třeba v případě tý Panamery je fakt těžce ujetý ;-)
Mít lepší třeba hybridní benzín a mluvit o libozvučnějšim projevu = to už neni ani * :-)
Když mluvíš o Vaculíkovi a jemu podobnejch = ty ti vysvětlej že reálnej smysl má nafta ca od 3,5 tuny = řek bych že smysl má už v autobusu typu Q7 apod.
Do Panamery kde sou skvělý benzínový možnosti = to může chtít jen..
Vcera som pozrel Martin z Martina ten tam ma celkom slusne auta len tie komentare su slabsie... testoval S 400 d novy radovy 6 valec 340 BHP . Jedina vec ma mrzi ze zostruju sankcie voci dieslakom mne uz zdvihli parkovne na rok od Aprila v Londyne zvysuju rocne parkovne pre dizlaky kde su platne parkovacie miesta pre permit holders only / vlastny drive way sa nerata / + pripravuju sa dalsie sankcie a poplatky... Tak ze seriozne musim rozmyslat o 6 valcovom benzine alebo hybrid benzin od MB. A to v dobe ked MB spustil do vyroby skvostny zamatovy radovy dizlak ...
A podle toho zlaty casy nejsou pryc? Vzdyt to vidis vsude, mozna bmw zvetsuje koncovky, ale ani nelakuje vnitrky kufru (750 z r 2017), MB zase pouziva plasty, za ktere by se mozna i Korejci stydeli (2016 C klasse), Range Rover (tehdy v 2015) s 2 tis. najetymi kilometry me zase prekvapil nechutne vrzajicimi vnitrky dveri, kvuli kterym jsem to auto zavrhl.
Tlak zakazniku na cenu, norem EU atd. nuti vyrobce hledat "ojeby" a kazdy si s tim tak nejak poradi po svem. Nechtejme vsechno co nejlevneji, budme ochotni priplatit za kvalitu a bude to trosku lepsi. Ale EU to kdyztak za nas zvladne i tak ;-)
A samozrejme narazime predevsim na fakt penez-neustaly rust, pozadavky na kazdorocni vyssi obrat a zisk...prilis kvalitni robustni auta (nebo jakykoliv jiny vyrobek), ktera dlouho vydrzi a nekazi se, do tohoto vzorce nezapadaji...
Děláš si srandu? To je jako bych napsal že nechápu kdo může dát takový prachy za prémiový předokolky = no a dá :-)
Zajímavá je tahle nenápadná červená [odkaz] 321 hybridních koní, rozumná cena a velká spokojenost
Podle mejch zkušeností je spíš výjímka když se spojí fakt nadprůměrnej kvalitní výrobek, rozumná cena a velkej prodejní úspěch [odkaz] [odkaz] [odkaz] tohle je jedna z těch výjímek = bohužel spíš vzácnejch
Vidíme to tak nějak podobně. Předpokládám, že jsou za tím designeři. Když chtějí mít skutečné koncovky schované, budiž. Je to škoda, ale budiž. Je to alespoň čisté. Ale pak ať tam nedávají nějakou atrapu.
Mně se tedy celkem líbilo řešení na R32. Dvojitá uprostřed ala Cayman mě na větším HB tolik nebere. Působí to tak nějak subtilně na relativně velké zádi.
Oválné mám rád. Ale s dvěma kulatými po stranách problém nemám. Mám je radši než jednu dvojitou na straně.
Tak mně dvě dvojité nevoněly ani na S5, ani osmiválec na tom nic neměnil. Mnohem radši jsem měl dvě oválné RS5. Dvě dvojité se mi líbí na něčem jako Ferrari. U Porsche s tím také nijak zvlášť problém nemám, jen se mi trochu paradoxně u SUV/ Panamery líbí víc základní koncovky než S-kové. S koncovkami ala Turbo problém nemám. Také dvě dvojité, ale jsou čtyřúhelníkové, ne kulaté. U čtyřválce je to pro mne šaškárna. To mě iritovalo na poslední S3.
Tož aktuální X1 se podle mě moc povedla. Nová X3 se oproti předešlému modelu, alespoň z profilu moc nezměnila. Tvar zadního 1/4 okna je stále přinejmenším diskutabilní....(ne debilní) .... ;-) A právě tam nová X1 vyniká. Tvar zadního 1/4 okna se jim moc povedl. Nevím, jesti tam náhodou nevidím influenci Kaškáju........ ;-)
Iste, športiaky a superšporty sú iná liga, napr. Corvette s "trumpetami" v strede pôsobí inak ako CtR: [odkaz]
Btw. ten Megane je asi najlepšie implementovaný stredový výfuk medzi kompaktmi, tam s tým nemám problém, pekne to zapadá medzi ten difúzor.
Ad cerne doplnky, tady treba ty koncovky vyfuku, tak tema to zacne a cernym plastem misto vyfuku to skonci. :-)
Je pravda ze HB je asi nejmene vhodna karoserie na uprostred zdruzene koncovky vyfuku, ikdyz s tim meganem nemam osobne nejmensi problem :yes: , ale nebavit se jen o HB tak nejhezci zade dneska: F Type S (ne R), Boxster / Cayman GTS atd.
Az si rikam jaka je skoda ze u aktualniho TT se u audi rozhodli koncovky sice priblizit, ale ne uplne:
Minula: [odkaz]
Aktualni: [odkaz]
Ale jasne, tohle je ciste subjektivni (taky prezentuju jen svuj nazor).
No, možná se jen spletl, i když maxi je směrem k MB naprosto nekritický, samo že ke Q5 patří GLC, ve verzi 43amg je to právě soupeř pro SQ5 a určitě velmi silný, GLC je povedené auto. ;-)
Tak dekorace to bezesporu je. Dělá se to kvůli vzhledu. Ale tohle je sakra chabé. To to tam také mohli namalovat. Je to očividně slepé, nikde v tom není skutečný výfuk (typicky je část funkční; byť je to třeba dekorace, která je součástí nárazníku, nikoli výfukového potrubí, ale výfukové plyny z toho lezou, tady nada, a snaží se třeba vytvořit dojem, že jsou výfuky na obou stranách - tady budou výfuky na obou stranách, ale schované za nárazníkem).
Ano, je to falešný výfuk asi tak, jako jsou očividně slepé jakoby výdechy falešnými. Jen to není moc povedené. Neoblblo by to ani dítě. To byla pointa. Tady by dokonce mohlo mít problém pochopit, že to vůbec má představovat výfuk. I když je pravda, že ve skutečnosti zaslepení nebývá tak očividné jako na fotkách. Alespoň je to malé a není to přes půlku nárazníku.
Já bych dal k R4 jednu dvojitou koncovku, u GTI na levou stranu u eRka doprostřed.
Dvě samostatné kulaté po stranách se mi nikdy nelíbily (a čím delší, tím horší), když už solo koncovky, tak oválné (viz Audi RS).
Jasné, čisto funkčne je blbosť, aby mal radový štvorvalec 4 koncovky (to sú potom blbosť aj dve koncovky). Mne sa ale skrátka 4 koncovky páčia, napr. na GTI tá dvojica pôsobí možno až príliš skromne: [odkaz] a silnejšie Rko sa práve tou štvoricou koncoviek odlišuje: [odkaz]
A stále je to z môjho pohľadu decentné, cez čiaru mi napr. prídu "trumpety" na type R: [odkaz]
Tak koncovka vyfuku, nebo dekorace (jak v tomhle vlakne taky zaznelo), to mas fuk... ono to nema na zadne premii co delat, tim spis ne na zakladni, ti spis ne na eSku.
Ne, svet se proto nezborti, prodeje neklesnou, ale saskarna je to strasna. ;-\
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Z môjho pohľadu potrebuje CLS silný dízel menej, ako veľké SUV typu GLE či GLS. Predsalen je o pár stoviek kíl ľahšia, plus výrazne lepšia aerodynamika, takže 3,0d s CLS cvičí podstatne lepšie, ako s SUV (pozn. hovorím o doterajšom V6 350d, s R6 asi ešte nik z nás nejazdil).
Mne sa proste tie koncovky na oboch stranách páčia, pôsobí to pekne symetricky a auto to aj opticky rozširuje. Koncovky len na jednej strane sú nesymetrické a nevyvážené a koncovkám v strede nemôžem prísť na chuť, autá mi s nimi pripadajú ako so stiahnutou *: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Aktuálne sa mi páči trend tmavých koncoviek (a celkovo čiernych doplnkov na rozdiel od chrómových) [odkaz]
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Není OM656 trochu málo pro CLS, i pokud beru v potaz silnější variantu 340k? Malý výkon to není, ale pořád je to nafta. Viděl bych to někde kolem a více 400k a v benzínu. OM656 je ideál pro SUV a normál sedany. CLS beru jako prémii sport model ;-) Určitě přístí rok tam už dají M256 co je v S500. Nebylo by to lepší?
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Já vim že je = a taky vim proč to neni dobrá myšlenka. Proto od ní všichni odešli = včetně Panamery :-)
Taky nezapomínám = jen holt pracuju s aktuálnějšíma informacema :-!
Co ti na tom přijde úsměvný? Prostě nejen mě = i lidem s nesrovnatelně většíma znalostma a zkušenostma = než máme třeba my 2 dohromady ;-)
Teta co neni teta a strejda co trochu je strejda měli loni 2 éčka a dobrý = tak to snad nebude problém :-)
Nevyhlásili ho nej autem roku = ale hodnotili ho kladně = a CLS s timhle motorem = to neni špatný :yes:
Takže ti OM656 svym způsobem taky přijde nejlepší = pozoruhodná shoda ;-)
Koukat na to znamená, oceňovat jim to. Na tu hloupou bandu křupanů se nedívám leta a vůbec nelituju. Když na YT kontroluju autovidea, jednou za půl roku se odvážím juknout na nějaký test...ale většinou to nejsem schopen dokoukat ;-)
Taky v češtině v TV nic moc o autech není. Ale já se na to nikdy nedívám naživo, abych mohl přetáčet, bez toho bych to nedal. Většinou se dívám cíleně na nějaký konkrétní test a klidně i bez zvuku. ;-)
Tohle téma hodnocení v procentech je důkladně probíraný i v mym oboru = a závěr je jednoznačnej: Je to totální kravina a naprostý oblbování lidí
To že 100% dostane SUV i když dle všeho fakt hodně povedený = je fakt prča = no a potvrzení že tohle jako hodnocení je: Totální kravina a naprostý oblbování lidí
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Tak ma zena jezdila s 2008 A6 4.2 V8 za 9.5 (ja jsem nejnizsi spotrebu mel 11.5, normalne okolo 13). Takze s nejakym novejsim motorem tohoto typu by to urcite okolo 8, mozna 8.5 zvladla ;-) ted jezdi s 2.0 TSi Passatem (2017) klidne pod 7, ja se pod 8 nedostanu nikdy.
Jezdi defenzivne, ale ne pomalu, dalnici dava 140-145 tachometrovych. Ale to jeji zrychlovani nesu tezce...
Ad X1: na lyžovačke pred hotelom parkovala záplava Xkových bavorákov a vypočul som si nezávisle od seba dva názory, že by skôr brali X1 (ale X3 bola ešte v predošlej generácii). Neviem, do akej miery sú si tie autá vlastnosťami podobné, každopádne pri GLA vs. GLC by sa to iste nestalo, tam tá diferencia je zjavná.
GLA nesnese srovnání ani s X1, bohužel, možná tak s těmi prcky od vw koncernu, arona, Q2, t-roc, je to malé a z hlediska provedení a projevu docela nepremiové auto.
Re: V tehle kategorii vedou v Evropě silné diesly,
Cayenne = neni problém
Panamera = viz já 22:41 = tam ho může chtít leda.. ;-)
Ostatně proč se to líbí tobě = proč radši horší možnost = když tam sou skvělý lepší? Obzvlášť hybrid? Proč poruchovější horší? Nejsi áda = tak proč horší možnost? :-)