Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

V Německu se loni prodalo víc aut, zájem o naftová ale klesá

33 komentářů

IPace
v roce 2009 ale jeste zadna vetsi mesta v Nemecku neuvazovala o zakazu vjezdu dieselu, taktez silnicni dan nebyla u dieselu drazsi, stejne jako se neuvazovalo o srovnani spotrebnich dani na naftu a benzin, proste se smir s tim ze dieselum zbejva v Evrope nejakych 10-15 let a pak po nich steknes jen ty a par naftonadsencu pro ktere se to proste nevyplati vyvyjet a vyrabet pro osobni auta 😉

nektere znacky na diesel rezignuji jiz nyni a po 2020 jej vyradi z nabidky, dalsi znacky jako treba VW ktere stoji za uspechem dieselu v Evrope zase chteji diesel postupne nahradit hybridy, plug-in hybridy a BEV 😉 kde tedy vidis budoucnost dieselu v osobnich autech? a ze 15 let je celkem kratka doba
topten
benzinaku se prodalo skoro o polovinu vic nez naftaku
trend je jednoznacnej - naftak v osobním aute konci
topten
byt to obracene, naftakem jezdi jen ten největší dunihlav a nemusíme dýchat tolik jedu a rakovinotvornych castic z naftaku
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
30,3% / 34,5 / 37,9 / 39,9 / 44,0 / 42,0 / 44,2 / 47,8 / 44,1 / 30,7 / 41,9 / 47,1 / 48,1 / 47,4 / 47,8 / 47,7 / 45,8 / 39,0 / 38,8
jak je vidět ke kolísání docházelo a docházet bude, třeba v krizovém roku 2009 to bylo 30% a byl věštěn mohutně konec dieselů
topten
rozdil mezi adou a tebou je ten, ze ada si z dyzlu dela prcu, ale ty to myslis vazne
budoucnost ukaze, jak to bude, SamanAR v 15:15 to popsal jasne a presne
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ze 45 na 39%, porovnáno s předloňskem.
Protože kdyby to porovnávali s loňskými prodeji, zjistili by že už k žádnému dalšímu poklesu nedošlo, že se celý pokles realizoval mezi lety 2015 a 2016, tedy v přímé návaznosti na skandál dieselgate.
Přímo v článku to přiznávají když píší😒br /> prodeje benzínů se nepatrně zvýšily ...
prodeje alternativních vozidel se zvýšily ale jejich prodej zůstává velmi nízký ...
Z čehož vyplývá že v roce 2017 se prodeje stabilizovaly a k poklesu dieselových motorizací již nedošlo, ale to by se v článku nevyjímalo dobře ...... někdo má zapotřebí udržovat při životě fámy že o diesely není zájem. 😄 😄 😄 Každá lež se dříve nebo později provalí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kolem 40% je normální stav, v ČR už to takhle máme přes 10 let, mezi 38% a 44%
opět ty tvé vlhké sny, dunící hlavo 😄 😄 😄 😄 😄
máš ovšem smolíka a brzy se to dozvíš 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
opět jsi překvapil, a že duní v hlavě tobě, protože ji máš prázdnou, neznamená že v hlavě duní jiným lidem
omylem přisuzuješ to co se děje tobě jiným, ale nafty za to opravdu nemůže že jsi bez mozku 😉
kyklop
Po vsetkých vyhláseniach a poplašných správach by som čakal pád na napríklad 25 %, potom b to na nejaký ten koniec vyzeralo. Nateraz to vyzerá, že sa dízel vysťahoval z menších vozidiel kde je fakt nezmyselný. Počkajme si na čísla o pár rokov
Avatar - Anonym
Anonym
N95 28,80 a nafta 28,50

Hahaha, doba levné nafty je milí soudruzi V TAHU!!!!!!!!!!!! >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
qp
Za 12/2017 je podíl 62,74% benzín a 32,80% diesel.

Za 12/2016 je podíl 54,74% benzín a 42,22% diesel.

Za 12/2015 je podíl 51.83% benzín a 45,78% diesel.

Myslím, že to jsou dost markantní rozdíly. A snad mi nebudeš chtít tvrdit, že na konci roku auta nakupují hlavně rodiny pod stromeček...
Avatar - JiRkA997CZ
JiRkA997CZ
Ado, pojď nám něco povědět ať se zase můžeme zasmát 😊
Útočí ti tady na tvou modlu!
Brzo ta provokace proti tobě zajde tak daleko, že tu budou vychvalovat benzínovýho Francouze, tak se rychle ozvi aby to tak daleko nezašlo 😲
topten
topten ted resi mereni PM v realu za jizdy, tak uvidime, k cemu dojde, ale nic peknyho pro mnohy dyzly na nasich silnicich to asi nebude

SamanAR v 15:15 to popsal presne, uvidime, jaky ta tvoje tabulka bude mit pokracovani a kdy tam bude cista nula
kesumb
No jo, jenže ten muzeální motor se prostě chová líp. S autem neklepe, nechrochtá, na volnoběh o něm nevíš a topí. A mluvím o nových autech střední třídy a pořád tam ten hrubej chod je.
Ostatně i 3,0 tdi A6 prostě chrochtá, zvenčí zvuk V8 TDI v SQ7 je odpornej. Prostě celá výhoda je jenom spotřeba, jinak nic.
Když nastartuješ nějakej odporně velkej benzín, tak si řekneš, jak je život krásnej. Když nastartuješ velkej diesel, tak si uvědomíš, jak si ušetřil😁.
kyklop
V tomto prípade je zjavné, že spotrebné dane deformujú trh, ale očakávať zmenu od štátu je naivné keďže rozpočet sa plniť musí
DonVito
Ahoj Wine,

Tady jsem ti prelozil jeden nemecky odkaz😒br /> "Diesel je velky porazeny" 😉

[odkaz]
4bytelnýkola
a mě se líbí, že daň z nafty je menší než z benzinu, to je fér >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Žádnej takovej obecnej trend není. Konečně se přestávají prodávat malý naftový prdítka. Ale ve větších autech je pořád nafta zcela suverénní.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
28,2% / 27,7 / 28,1 / 27,7 / 24,1 / 31,8 / 39,9 / 39,5 / 41,4 / 42,3 / 41,7 / 43,0 / 42,6 / 37,8
ani tato čísla nijak zvlášť nevybočují, jsme na úrovni krizových let kdy lidi raději kupovali levné benzíny, nové diesely nikdy nebyly pro lidi s nízkými příjmy

takže topten může i nadále vlhce snít ale to spíš zešediví než by diesely "skončily"
😄
IPace
oprava v minulem postu > minulej rok >😁
kesumb
To je i můj názor, podvozek Supa mi pro těch 140kw (s tím, že to nejede na těch 140kw) přijde ještě v pohodě. Ale na těch 206 to fakt nemá. A ani si nemyslím, že je to záměrně, prostě to spíš ojebali a sází na to, že to kupující nebudou řešit.
Porovnávám to proto, že z tohodle vybírám. Slabší 2,0TSI je předokolka (což by mi asi ani s ohledem na mizerný nastavení Haldexu v Supu nevadilo), ale hlavně ten motor je myslím až na jiný turbo stejný. Nepředpokládám, že to bude žrát nějak míň. 1,8 bych rád zkusil, ale pro automat má snížený krouťák a navíc má snad suchý DSG a to fakt nedám.
Kodiaq jsem měl s 140kw několik měsíců a sedělo mi to celkově víc než sup, teda až na mizerný sedačky. A ani s podvozkem jsem problém neměl, ono to s tím 140kw taky nijak moc nejelo.
Každopádně vybírám z tědlech dvou, Passata nemůžu, respektive by vyšel mnohem dráž. Kodiaq má teď nesmyslně dlouhý čekací doby. A koupit si to nějak nechci ani jedno..
IPace
jen tak doplacu at je sranda, dieselove lokomotivy dnes dela jen par firem a vyvoj tech motoru se vpodstate jiz zastavil a jen se recykluje, do 10-15 let ciste dieselove lokomotivy boudou mezi nove prodavanyma spise rarita, i v mistech jako je Indie :yes: ale je videt ze jsi znalec to jo :-! v lokomotivach se spise prosazuji diesel hybridni lokomotivy kde diesel slouzi jen jako generator, a zacinaji se pomalu prosazovat vodikove a plynove motorizace lokolotivy, vodikove samozrejme bez spalovani, vodik je jen jiny zdroj energie pro elektro
IPace
a proc porovnavas motorizace ktere jsou od sebe vzdalene 66kW a z pohledu dinamiky a pruznosti je to nesrovnatelne? i z pohledu pruznosti je lepsi nez ten vrcholnej diesel 1,8TSi se 132kW

jestli kvuli 4x4 tak pak jo, ale asi bych v tehle cene stejne spise volil Passat a ne desnej Superb ktrerej ma otresnej podvozek na to jake je to auto

ja pro Skodovku vpodstate delam (tento rok 3 zakazky) a mel jsem moznost se svest v Superbu Kodiaq a Karoq v mnoha motorizacich, a vrchol bych nevolil ani v jednom z tech aut, Skodovka proste podvozky neumi naladit pro ty vrcholne motorizace (mozna zamerne kvuli koncernu)
Nicco
2.0TSI nebo 3.0TDI
1.4TSI-1.8TSI nebo 2.0TDI
Potom muzes srovnavat spotrebu, bude tak 0,5 - 1,5 vyssi
Avatar - JiRkA997CZ
JiRkA997CZ
Už jsem se bál, že se se svými názory neobjevíš, každopádně jsem čekal nějakou perlu namísto pořád omílaného spalování nafty. Třeba příště něco sesmolíš 😄 Svůj úkol jsi však splnil. Takže pomodlit se u hromádky sazí, přijmout dík od satana že mu trávíš svým vozem smrtelníky, nechat si proplatit složenku s provizí z plicního, že jim produkuješ zákazníky a šup šup spinkat.
kesumb
Superb 2,0TSI 206kw(teď ho mám 5 měsíců) a nebo 2,0 TDI 140kW (to mám teď víkend, ale měl jsem tenhle motor v Kodiaqu). Je mi úplně jedno, jak se to bude prodávat a nebo kolik bude stát servis. Nečekal jsem každopádně, že bude to TSI žrát tolik. Myslel jsem si, že se to v průměru vejde tak nějak těsně pod 10.
Ale ten benzín (a to mi ten motor nesedí průběhem výkonu) z toho Supa dělá úplně jiný auto. Když to člověk vystřídá hned po sobě, tak je to ohromnej rozdíl. A tím nemyslím výkon, ale zvuk, klepání toho dieselu, sladění s převodovkou atd.
No prostě si vezmu zase ten benzín. Volba dieselu je vždycky jenom o spotřebě. Je fakt, že nevýhody dieselu se zvyšující se třídou/cenou snižují. A neříkejte mi tu, že kdyby stál litr benzínu 1kč tak by si někdo vzal dobrovolně dieselový auto.
IPace
co to je za auto ze je rozdil spotreby 4 litry? navic u pulroku to pocitam bude firemni auto, a tam asi clovek neresi ze hoz a 5-10 let bude hur prodavat, tyhle starosti lidi co maj aoto na pul roku budou resit az v dobe kdy restrikce proti dieselu budou i v CR, do te doby bude CR jen odpadistem z te casti Evropy kde restrikce jiz maji
kesumb
Přitom jediná výhoda Dieselu je, že má menší spotřebu. Jinak v porovnatleném objemu nic. Chrochtá to, spektrum otáček bídný, netopí, odporně hrubej chod atd.
Sám řeším, jestli si na další půl rok vezmu benzín nebo diesel. A když vezmeš v potaz, že v mým případě je to 7,5l nafty nebo 11,5l benzínu N98 a najedu za ten půl rok cca 20tis. km. tak rozdíl je třeba 5 tis. měsíčně.
A to je jedinej argument, jinak prostě žádnej. Ale asi mi to nedá a stejnak vezmu benzín😄.
jamp
Takze to bude ako v USA, v Rusku a Cine, velky Jeep Grand Cherokee uz len v Benzine, Q7, X5, Cayenne, Toareg, ale aj mensie Q5, Tiguan uz iba v Benzine ? To si korejci polepsia, konecne bude Santa Fe, Sorento , Optima, Sonata v E unii s poriadnym benzinovym 6 valcom cez 3 litre... >😁 . Nebud smiesny, ciel znizit CO2 to nedovoli, skor sa tie auta v EU nebudu vobec predavat a to bude prezentovane ako odklon od dieslu :-! . Demagogia v praxi a ovce su pokojne. Preco sa prestali predavat v EU niektore motorky s objemami nad 1000 ccm, ved sa stale vyrabaju a svet ich predaj nezakazuje. Kup teraz novy Intruder 1800 vku, alebo VT 1300 od Hondy, alebo Kawasaki... Ak chces taky stroj, mozes len Harley, aj ked sa uz dost predavaju tie indicke 750tky. Vyzera to tak, ze nas EU vedie tam, kde bola Cina pred 60 timi rokmi, hura vsetci na bicykle.... Paradoxne moje Vecko ma teraz ako 6 rocne cenu vyssiu, ako ked som ho kupoval nove
jamp
Tak, ako je realna spotreba horsia u dieslu, tak toto poznanie caka benzin fanatikov z Bruselu aj u benzinu. Len ci pochopia, preco je vacsi rozdiel u atmo benzinov... >😒] . Kolko je v osobakoch atmosferickych dieslov v predaji teraz ? 0,00 %
kyklop
U nás je rozdiel cca 15 centov bežný. Samozrejme v prospech nafty
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
šéf VW to navrhl změnit, nejsem proti, nikdy jsem nabyl
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jsem tu a dobře se bavím. Celé je to o reálné energetické účinnosti. A to je fyzika a tu neokecáš. Podívej se na koleje a představ si, jak na neelektrifikovaných tratích jezdí lokomotivy na benzín. 😄 Ergo kladívko - muzeální zážehový motor je v posledním tažení a míří do muzea. 😄 Ještě se toho dočkáme - a to už mám své roky.