Tak by mě zajímalo, kolik z vás na první pohled bez dalšího zkoumání ve fotogalerii pozná, který auto na úvodní fotce je který. Já jsem to teda odhadl špatně.
No a jinak - pokud si někdo kupuje na ježdění po městě sedmičku, pak budiž.
Pokud někdo žije v zemi, kde mu stát nehorázně osolí koupi jakéhokoliv většího motoru, budiž.
Ale jinak děkuji, ne.
Ale vazne, ja to na prvni dobrou u te titulni fotky taky strelil mimo, az tvuj koment me donutil se na obrazek podivat znovu a lip a poznat to (podle tvaru svetel) co je 5er a co 7er. ;-)
Je tam celkom veľká podoba zdiaľky, pri bližšom pohľade tam rozdiely ale sú a sú to práve tie detaily, pre ktoré je podľa mňa päťka o triedu krajším autom, ako 7er. Či už sú to na 7er neveľmi vkusné (alebo skôr podľa čínskeho vkusu?) "hokejky" na boku (mimochodom to je pre mňa jasný identifikátor sedmičky), alebo menej vydarený tvar predných svetlometov či nabubrelé ľadvinky. 5er je dizajnovo takmer dokonalá, tam ma neruší nič.
Tie hokejky na dverách ... mno budiž, ale tie hokejky či čo to je v prednom nárazníku pri hmlovkách ... to je to pravé pošušňaníčko :-) ale aspoň to z diaľky udrie hneď do očí :-)
Pro mě osobně je lepší čumák předchozí pětky, kde světla nejsou přímo napojená na ledvinky... a celkově mi to auto přijde sportovněji střižené. Takže jo, 5er je ok, ale dokonalá bych neřekl...
Tak ono aj F10 patrila vo svojej dobe medzi najkrajšie sedany, nová generácia G30 mi ale príde ešte o chlp krajšia vďaka ostrejším líniám. A ono napojenie svetiel na masku, u mňa to chcelo čas, keď s tým prišla 3er, tak mi to nesedelo, po čase ale som tomu prišiel na chuť a teraz mi práve na tej maske 5er F10 príde nejak veľa plechu.
[odkaz]
[odkaz]
Vždycky záleží, jakou fotku vytáhneš :-) . Já právě u G30 ty ostřejší linie nevidím, naopak, ve spoustě konfigurací vnímám takovou barokní zdobnost, která mi není úplně po chuti.
[odkaz]
F10 se trošku zlepšila faceliftem a taky jí sluší M-paket, ta tvoje fotka je jestli se nepletu před fl a bez M. Něco takového je zase jiná...
[odkaz]
Jako uznávám, že ta G30 vypadá moderněji, ale já to mám trošku podobně, jako u nové A5... taky mám trošku slabost pro eleganci té předchozí.
Je mi bližší přístup Mercedesu nebo Audi/Porsche, kde spojili elektromotor s šesti a nebo dokonce osmiválcem.
Nové S560e má 13,5kw/h baterii a celkový výkon 480k, navíc normální 80l nádrž.
Vůbec si myslím, že kombinace se čtyřválcem nemá moc smysl. Rozdíl ve spotřebě PHEV R4 2,0 motoru a téhož s V6 nebude skoro žádný, zato se v hybridu určitě bude hodit vyváženější chod a celkově si větší motor líp poradí s větší hmotností. Krom toho všeho, pokud budu porovnávat testovaný R4 s elektromotorem tak se v reálu dostanu na náklady porovnatelný s třílitrovým dieselem. Ale pokud se spojí V6 (v případě MB jde o motor z 43AMG) s elektomotorem, dostanu výkon V8 se spotřebou třílitrovýho dieselu. A to už se vyplatí:-).
V třeba v tomhle ([odkaz] testu zmiňují, že GLE 500e jezdí kombinaci s převahou dálnice (psali o 230km trase) se spotřebou 10l.
Ad: Vůbec si myslím, že kombinace se čtyřválcem nemá moc smysl. Ja si myslím opak.
Zober si, že ten hybrid R4 benzín + elektro je výkonovo na úrovni 3,0d, teda zďaleka najpopulárnejšiej motorizácie v rámci prémioviek. Z princípu paliva bude R4 minimálne rovnako kultivovaný, ako V6 nafta (pri jazde bez spaľovacieho motora je to potom úplné ticho) a aj spotrebou mieri hybrid hlavne na naftu.
Mám napr. kolegu, ktorý jazdí na S Klasse 350d. V podstate ten výkon vôbec nepotrebuje, pretože dochádza z domu na okraji mesta do práce v centre mesta odhadom 5-7km, ten motor sa horko-ťažko zahreje (v zime ani nezahreje), takže nafta tam nie je zrovna ideálna. V podstate mu je aj tak veľké auto zbytočné, ale ide o image a prestíž. Takže pre neho vidím ten hybrid v 7er ako ideál, cez noc nabije a celý deň chodí na baterky v maximálnom tichu, neničí studený motor a ako bonus je spotreba.
Ako máš pravdu v tom, že hybrid s R6 benzínom by bol ešte kultivovanejší, ale to už je výkonovo zbytočné. Bolo by to síce na úrovni spaľovacieho V8, ale to sa oblúkom vraciame k mojej 3. vete, že aj tak si väčšina v tejto triede (o to viac to platí pre vyššiu strednú) kupuje naftový šesťvalec. Naviac ten hybrid má stále najväčší význam na krátkych trasách, kde sa využije elektrina; kto robí dlhé trasy, tomu je hybrid zbytočný úplne a lepšie pochodí s tým 3,0d.
Já ti nevím no, 185kw a 6,2 na 100 není u té pětky špatný, navíc hmotnost 1700kg je teda výborný výsledek. Ale když si vezmeš, že rozdíl mezi R4 a R6 benzínovým motorem by nemusel být ai 50kg a za to bys dostal bezkompromisní výkon a k tomu pak tichoučkej vyváženej chod..
Vůbec když si vezmeš, jaký čísla bude ukazovat 500hp V8 ve městě (20+), nebo v kombinaci minimálně 12 a to bys dostal jako to MB S560 se spotřebou maximálně 10 tak to už mi smysl dává.
Jinak naprostej souhlas, kdybych si kupoval luxusní sedan tak právě jako auto na dlouhý cesty a tam mi diesel dává smysl nejvíc.
Ať se to dívám jak se dívám, tak faktem zůstává, že vysolit na prkno 2.4 mil za 5er nebo 3.5 mil v případě 7er, a dostat za to vůz na baterky s ussrranným čtyřválcem pod kapotou, vyžaduje mimořádnou dávku "odhodlání"..... :-!
Ty se na to divas z pohledu majitele, ale automobilka se na to kouka z pohledu prodeju.
Sesti nebo dokonce osmivalec je dobry pro koncaka, toho (kdyz nepocitam iudexovo kolegu) urcite potesi vic valcu nez nepatricne 4, i me by potesil...
... jenze jde o to kam miris, pro kterou cast trhu je hybrid jako takovy zajimavejsi. Miris hybridem na koncaka,anebo na hotelove taxi? Ta urcite nedelaji malou cast prodeju Oberklasse, a zvlaste tady hrozi, ze s dieslem brzo ostrouhas a ve velkomestech zapadnich evropy k hotelu nedojedes. V tomhle svetle je r4+hybrid s "cena od" chytrejsi nabidka nez nutne drazsi r6+hybrid, ktery hotelovy ridic vezouci klienta na letiste stejne nikdy nevyuzije (on nejspis plne nevyuzije ani ten r4, a kdyz vyuzije tak ho za to vzadu sedici host spis nepochvali). Do toho jeste ty rozdily v cene porizovaci, pojistce, emisni danove odpustky atd. A to nemusi platit jen v na naftu ulitle evrope, ale i jinde kde sice diesel primo nezakazuje legislativa, ale z ruznych jinych duvodu se tak jako tak neprodava. I tam muze byt "cena od" zajimava.
PS: ceniky ani jednoho ani druheho jsem neprochazel, tak jen predpokladam ze hybridni S Klasse s r6 a vykonem V8 stoji vic nez hybrid 7er s r4 o vykonu r6.
S500e bylo pouze v Longu a stávalo 2950tis. Kč, tedy podobně jako BMW. Nebylo ale ve verzi s pohonem obou náprav, to nevím, jestli pořád platí. Každopádně je to jedno za 18, druhý bez dvou za 20..
Přijde mi dobrý řešení co má Panamera a A8 (Cayenne, Urus atd.) s tím, že si budeš moct vybrat šileně přemotorovaný V8 PHEV nebo pořád hodně silný V6 PHEV.
Ale tohle BMW mi přijde zvlášť v případě sedmičky takový, nechci říct obraný, ale moc kompromisní. Nechci auto, co má mrňavou nádrž, relativně malou baterku a pořád R4 motor. To je asi jako XC90 T8.
Pouze test:
[odkaz]
někde 8minut, 20 vteřin..
Já se s tím osobně nesvezl, známý si to objednal, ale bude to až někdy po prázdninách (včetně dvou filtrů pevných částic a sníženého výkonu)..
Každopádně S600 to nikdy nemělo..
Přitom V12 motory jsou kouzelný. I ta moje historie pořád umí tohle:
[odkaz]
Hm, zajímavé, i ten Koubek tvrdí, že by to nepoznal, otázka je, v připádě, že je Koubkova info pravdivá, k čemu je syntetická složka dobrá, zvuk nějak dobarvuje nebo ruší nějaké nežádoucí zvuky? Upřímně nechápu důvod.
O MB se neboj, pokud taková věc bude fungovat u bmw, MB ji rádo převezme. ;-)
Takze si koupim dalnicni stihacku, ktera bude pri svizne dalnicni jizde mit spotrebu na delsi vzdalenosti deset az dvanact litru (jako kazdy benzinovy turbomotor v takhle velkem aute) a k tomu budu mit nadrz 46 respektive 56 litru, coz mi v prvnim pripade zajisti realny dojezd necelych 300 km aneb od pumpy k pumpe. To uz muzu rovnou poridit Teslu, budu jezdit za nula, parkovat zadarmo a opruz se zastavkami budu mit taky.
Za prvé... takhle velké auto s turbobenzínem na dálnici za 10-12l není úplně běžný výsledek.
Za druhé... u Tesly není primární problém dojezd 300km, primární problém je doba dobíjení a hustota sítě nabíječek. S průměrem 140 (což je solidní průměr i na dálnici) tankovat jednou za dvě hodiny není zas tak hrozná pruda, když to tankování vyřídíš za 5min.
Jo, je to otrava, to souhlas... ale ne tak hrozná, jako po těch dvou hodinách zajíždět pár (třeba i desítek) km k Superchargeru a tam trávit řádově desítky minut čekáním na dobití baterií.
To je úplnej nesmysl. Proto od začátku říkám, že mi dává smysl elektrický auto do města. Klidně bych si dokázal představit nějaký auto velikosti Tiguana a do města super. Možná když vidím kolem sebe ty GLE 63amg, X5M atd stát v koloně v Revoluční do Palladia na nákup, tak pochopím i Model X.
Ale Model S fakt nechápu, luxusní /vyšší střední/ sedan, co neujede dálničních 300km tempomatovou rychlostí 160 s topením nemá smysl žádnej. Takový auto si přece nekupuju na krátký ježdění po městě. Na rozdíl od X5/GLE apod, který tak slouží naprosto bežně.
Já najezdím asi tak 10 tkm ročně cestama kolem 1000km/den a už těch 500km mezi pumpama mi leze krkem. Protože to právě není přesně 500km, někde zastavíš, protože tam mají dobrý jídlo, ale zase třeba není pumpa. Popřípadě je zavřená, no dobře, tohle je možný jenom ve Francii a v Itálii:-). Takže nenatankuješ a za chvíli musíš stát znovu. Ale jezdit někam k nabíječce to si fakt nedovedu představit. To by bylo možný za předpokladu, že by zásadně navýšili kapacitu baterií na minimálně dvojnásobek. Pokud by bylo možný při stávající hmotnosti baterie v Tesle (kolem 500kg/90kWh) dosáhnout dvojnásobný kapacity, pak možná.
Ale k tématu, to MB S560 má oproti testovaný sedmičce větší motor, větší baterii a hlavně normální nádrž..
Samozrejme, pre cestovnú limuzínu je blbosť tankovať každých 300 km, ja pri dojazde atakujem 1000 km, takže trikrát častejšie státie by dosť otravovalo. Ale ako píšem vyššie, je to pre ľudí, ktorí to mesto moc neopustia, ale z imidžového hľadiska sa chcú voziť na luxusnej káre (ostatne málokde je auto takým statusovým symbolom, ako vo východnej Európe), alebo ako píše foE, ako hotelový luxusný taxík (klient nejakého Sheratonu by asi Rapid Spaceback neocenil). A pri poskakovaní pár km po meste je oveľa dôležitejší luxus a komfort jazdy ako dynamika.
Jo. V tom kontextu jsem to psal, jako reakci na Atilu, který tvrdil (snad s troškou nadsázky), že už rovnou může vzít Teslu, která těch 300km ujede taky... a vyhnul se tomu, co se děje, když pak ta šťáva dojde.
PS: ono teda, když už to pitváme, 46l při 10-12/100 je spíš 400km než "necelých 300"... a zas to vypadá trošku jinak.
Mno to starý SL co provozuju na léto má 80l nádrž a naprostej rekord mám 450km, ale to jsem posledních 40 jel 100km/h na tempomat abych dojel k pumpě a už se mi taky podařilo necelých 300km a reálná vyjížďka je hlavně o hledání pump. Takže si ten dojezd Tesly dovedu představit a je to fakt hrůza.
Zase se člověk s jednou směnou na pumpě potká denně i vícekrát:)
Táhnutím se rychlostí 80km po rovině s nataženou střechou to ukáže 12. Jakmile stáhneš střechu a jedeš kopcema dlouhou kombinaci tak to pak ukáže třeba 16.
Ale město je 20 a když na tom stojíš tak to tam teče až neuvěřitelně.
Ale mně žere nějak všechno a když už to vytáhnu tak si to chci trošku poslechnout.
Hodně udělá střecha, s nataženou střechou to mělo součinitel odporu 30, ale když ji dáš dolu tak je to přes 40. Jenže když je hnusně, tak jedu jiným autem..
Ale třeba v tý Itálii je to peklo, půlka pump zavřená přes oběd a druhá pořád(..). A ty jejich automaty neberou normální platební karty..
Tím chci říct, že si naprosto nedovedu představit mít elektroauto jinam než do města.
Není jen jeden způsob používání auta, hodnotit čistě podle vlastních potřeb, je k ničemu. Spousta lidí jezdí denně po městě, ale jednou týdně nebo i méně potřebují ujet třeba pár set km, pro ty jsou phev ideální a ne každý se chce hrkat v priusu. Pokud vím, že potřebuju křižovat Evropu pravidelně, koupím si šestiválcovou naftu. A co se týká spojení el motoru a čtyř nebo šestiválce, pak jistěže šestiválec je lepší a v těchto třídách důstojnější, ale pro typické využití phev auta čtyřválec vyhoví, z ne/prodejů šestiválcových hybridů v bmw předchozích generací je zřejmé, že to vzalo bmw v potaz a chce udržet cenu na uzdě právě použitím čtyřválců.
Kdybych já věděl na koho je to reakce...
Každopádně s tou cenou nevím nevím, protože GLE 500e s V6 stojí stejně jako X5 40e. S500e se taky od 740e lišilo desetitisícema..
Mě ani tak nešlo o cenové srovnání s konkurencí, u hybridů je to jen otázka, kdo je ochoten na nich víc prodělávat, ale o srovnání s hybridy s R6 v předchozí gen, kdy 5er stál přes 2 mio a teď s r4 stojí 1,5 mio. Mmch éčko hybrid také s r4 stojí o víc než 200k více než zde testovaný 5er. 7er hybrid je teď za 2,6 mio, s v8 stála přes 3 mio, mbs hybrid přes 2,9 mio, jestli se těch 300k za v6 vyplatí si musí kupci vybrat sami.
Pokaždý když vidim BMW, tak už si řikam, jestli v něm sedí nějakej agresivní idi*t. Bohužel téměř u půlky z nich se po chvíli idi*tství projeví. U řady lidí BMW neni auto ale diagnóza ... (nepaušalizuju všechny, % ale BMW bezohledný idi*ty přitahuje nejvíc)
zalezi od ludi.. auto za to nemoze... blazna mozes stretnut nielen na bmw 5 ale aj na seicente... tie autonomne auta su asi nevyhnutnost ked vidim ako sa jazdi... ale sami si za to mozeme... tak potom v buducnosti neplacme preco nam z aut zmizol volant .... stejne uz jedeme z kopca... auta uz lepsie nebudu... stejne vsetko uz len zvejkame a zvejkame a nafukujeme a komplikujeme .... tak si to jazdecky este uzime kym sa da .. samozrejme bezpecnost pritom musi byt prvorada ;-)
Nemusi zalezi od majitela... Dnes mi ale jeden blazon skoro zobral spatne zrkadlo v 20 milovej zone palil 50 na 320 d v hodine ked deti idu do skoly atd... vcera mi zas majitel dalsej 520 d touringu vysvetloval ake rychle auto to je a ze valil na autobahne 150 mil/h atd...som mu neodpovedal a prehodil som na inu temu...Mozno tie auta viac lakaju na agresivnu jazdu svojim stylom ale tlacit plyn bezhlavo a chvalit sa...Anyway , majitel kazdeho auto by sa mal spravat adekvatne k premavke a predpisom a nezalezi ci sedi v BMW alebo v GTR...
U nás před pár měsíci dokonce vyběhli na jednoho chudáka z mercedesu na křižovatce dva borci s pistolemi, je to hrůza, ti řidiči MB, ale klidně mohli jet třeba ve Volvu, že. Jinými slovy, takhle hloupý, jakože korektní, příspěvek... Londonbridgei, ve tvym věku... >:D
Ruzny lidi...To mam este z tej vianocnej cesty okolo Noveho Zelandu tam su ludia este nepokazeny prijemny a zdvorili...To v UK ani v CR uz dnes nepotkame... Tiez som nevidel Tolko tuningovych aut nikde ako v Aucklande az v kopcoch som neskor pochopil ze pozicany Yaris bola velmi spatna volba a tie kone tam chybali...Co uz... >:D
Jednu vec nechápem, prečo si ľudia kupujú do mesta hybridné limuzíny ked chcú byť ekologickí. Do mesta stačí malé auto hlavne kvôli parkovaniu . To si môže bohatý človek vybaviť vo full hd výbave a na dlhé cesty limuzínu s klasickým motorom a nadržou. V konečnom dôsledku ho to môže vyjsť menej ako jeden hybrid v limuzine. Alebo si proste tú limuzínu prenajmem. Osobne mám veľké auto a pri parkovaní ma to dosť obmedzuje. V budúcnosti budem uvažovať o menšom aute.
Protože se v ní líp sedí, je v ní ticho, je bezpečná, má vyhřívané zadní sedačky a třebas bar... no a taky vystupovat ve smokingu nebo šatech z Pola nevypadá tak dobře.
Nie každý (notabene nie niekto, kto sa vozí na prémiovej limuzíne) parkuje vonku na ulici, mnohí parkujú na vyhradených parkovacích miestach (parkoviskách, garážach), takže nemusia riešiť parkovanie. A ako písal Emel, proste ak máš nejaké spoločenské postavenie, najmä u nás si s tým ľudia spájajú väčšie auto a a nejaký úspešný podnikateľ, riaditeľ, lekár, advokát sa nebude voziť na Fabii len preto, že sa s ňou dobre parkuje v meste (nehovoriac o objektívnom fakte, že voziť sa na 5er či 7er je asi iná úroveň komfortu a luxusu).
Ja tam bohuzial parkujem a platim este rocny permit... Ani v Londyne nema kazdy na milionove domky z parkovacim miestom...Inak suhlasim . Na uliciach tu volne parkuju aj ine vozy ako E ckaa 5 ky a vela krat sa cudujem ci majitel volakedy vylesteneho Astonu este umyje tie vtacie hovienka alebo to uz bude chciet aj novy lak...