To v ziadnom pripade nerozporujem. Ale druha vec je ze ak by sa tej babe nieco stalo bude vinny vodic. V zakone sa jasne pise ze sa ma vodic presvedcit ze nikoho neobmedzi ci neohrozi. A viem o com hovorim. Mam podobnu skusenost. Do typka so sluchatkami na usiach som len trosku drcol a ani nespadol. :-)
Baba je úplně blbá..., ale stejně nechápu, proč už dávno nemají nové kamiony/náklaďáky/autobusy... povinné park. senzory (vzadu/vpředu), při ceně nového kamionu je to naprosto směšná položka, přitom riziko je pro ostatní účastníky logicky mnohem vyšší, než u běžných osobáků, kde už je to velmi rozšířené.
Smerom dopredu vyuzivaju najnovsie trucky radar od tempomatu, ten je samozrejme za priplatok. Senzory som este na kamione nevidel. A dozadu tie senzory das kam? Na tahac? Tam ti posluzia max.vtedy ked prepriahas alebo nemas naves. Na naves? Ked tahas furt jeden a ten isty tak budiz ale ked ich menis casto museli by ich mat rovnake vsetky. O tom ze pomaly pred kazdym cuvanim by si ich musel ist ocistit ani nehovorim. Na skrinovych navesoch zvyknu mat niektori hore kameru. Na plachtaku by musela byt niekde dole a v jednom kuse by bola spinava takze si na tom rovnako ako so senzormi. :-)
A jak se asi řeší osvětlení návěsu, logicky taky pokaždé nepředěláváš světla z návěsu na "nový" návěs, prostě by senzory byly na všech návěsech, který kamion používá, to by byla hrozná darda..., vzhledem k ostatním nákladům a výrazně sníženému riziku naprosto zanedbatelný náklad. Nehledě na to, že jsem psal i o autobusech apod. a náklaďáky taky nejsou jen kamiony s návěsem.
"O tom ze pomaly pred kazdym cuvanim by si ich musel ist ocistit ani nehovorim"???
Tak to je pěkná blbost, kolik si toho s parkovacími senzory najezdil?
A v extrémnějších (např. zimních) podmínkách si musíš očistiti i RZ, takže v tom taky žádný zásadní problém nevidím.
Tady je rozhodně lepší hledat způsoby jak to udělat, než důvody, proč proto nedělat nic.