Testy
Emel
Hele... neměla. Vezmi si první auta z pera VW - Octavia, Fabia - Octavia víceméně s komplet technikou Golfu, Fabia na svou dobu provedením interiéru nad konkurencí... tam žádný pokus o lowend neproběhl.
Pokud si vzpomínám, tak Piech měl ty své vize, ve kterých Volkswagen minimálně ideově kopíruje MB, Škoda Volvo a Seat Alfu Romeo. Hmm... u těch dvou posledně jmenovaných to za vydatné podpory jejich původních vzorů možná časem klapne >:D
Pokud si vzpomínám, tak Piech měl ty své vize, ve kterých Volkswagen minimálně ideově kopíruje MB, Škoda Volvo a Seat Alfu Romeo. Hmm... u těch dvou posledně jmenovaných to za vydatné podpory jejich původních vzorů možná časem klapne >:D
Emel
Není ani tolik cílem ušetřit, jako pokud možno vytáhnout další peníze ze zákazníků. Myslím, že ty úplně základní verze jsou pro automobilku možná ztrátové...
Duster je postavený chytře, má ideální nabídku motorů, umí 4x4... no, jeho hlavní kouzlo je ale pořád ta cena. Je otázka, jestli konkurence za ty peníze auto vyrobit neumí, nebo jestli ho za tolik jen nechce prodávat. Ale že prodejní čísla Dacie vrtají mnohým hlavou je jasné.
Duster je postavený chytře, má ideální nabídku motorů, umí 4x4... no, jeho hlavní kouzlo je ale pořád ta cena. Je otázka, jestli konkurence za ty peníze auto vyrobit neumí, nebo jestli ho za tolik jen nechce prodávat. Ale že prodejní čísla Dacie vrtají mnohým hlavou je jasné.
adamzprahy
Přesně tak.
Současný úspěch Dacie bych hledal někdy před dvaceti lety, kdy se rozhodli převzít "zastaralou" automobilku, která pro zvyšující se nároky na kvalitu neměla potenciál. Levná pracovní síla, základní infrastruktura (továrny, dodavatelé atd.), země EU a to vše za nízkou cenu. Nasdílet tam své knowhow, skládat starší vyvinutou techniku a celkově to tak spojit s možnostmi Renaultu a bez úvodních nároků na vysokou kvalitu. Myslím, že i ta doba na to byla nejlepší jaká mohla.
Tohle se těžko dá postavit či najít v evropě znovu. Nehledě na to, že už i standardy Dacie se vyvinuli vpřed a o to by to v dnešní době bylo složitější (nákladnější).
Současný úspěch Dacie bych hledal někdy před dvaceti lety, kdy se rozhodli převzít "zastaralou" automobilku, která pro zvyšující se nároky na kvalitu neměla potenciál. Levná pracovní síla, základní infrastruktura (továrny, dodavatelé atd.), země EU a to vše za nízkou cenu. Nasdílet tam své knowhow, skládat starší vyvinutou techniku a celkově to tak spojit s možnostmi Renaultu a bez úvodních nároků na vysokou kvalitu. Myslím, že i ta doba na to byla nejlepší jaká mohla.
Tohle se těžko dá postavit či najít v evropě znovu. Nehledě na to, že už i standardy Dacie se vyvinuli vpřed a o to by to v dnešní době bylo složitější (nákladnější).
čert
Právě proto a nejen proto, že jsem ho četl, tak si dovolím tvrdit, že kauzalitu nezměníš, ať to budeš překrucovat jak chceš.. ;-) Mimochodem, jsem aktivním účastníkem té doby v Česaně. Tak to nemám jen z ,,jedna paní povídala". Proč asi měla O I podvozek Golfa dřív než samotný Golf? Proč měla O I i Fábie I nadprůměrnou antikorozní ochranu? Pád do skupiny levnějších aut přišel až s O II a Fábií II.
Šimpanz
Ano, na rozdíl od tebe jsem si dokázal dát dohromady dvě jednoduchá čísla.
Horst Fuchs
Těžko říct, výškově nastavitelný volant je jenom v nejnižší verzi Access, která je tedy odrbaná až na plech. Kolik tím tedy ušetří, by mě vcelku zajímalo. Pravda ale je, že i docela rozumný Comfort nestojí majlant, navíc i příplatek třebas za automatickou klimu je jenom 8000 atd.
Když to zjednoduším, Duster opět trefil přesně díru na trhu. V přibližné cenové relaci konkurence veškerá žádná.
Když to zjednoduším, Duster opět trefil přesně díru na trhu. V přibližné cenové relaci konkurence veškerá žádná.
Blue Sun
Jo, ale v začátku měl tu levnou značku s továrnou a jejími vlastními auty. Dacia Nova, SuperNova, to byly původní modely. S tím chvíli fungovali a pak přišel Logan.
Ostatní by museli začít úplně od nuly, protože takové fabriky už v Evropě nejsou.
Ostatní by museli začít úplně od nuly, protože takové fabriky už v Evropě nejsou.
miromen
Jasně, že je to o použivani a proto i pišu, že čisty droid je DODO tedy pro mě. A co se tyče TW tak ten pěkně zparchantěl. Na 5 byl asi nejvymakanějši a od te doby to jde s nim z kopce, ale těžko řict zda jsou všechny změny samsungem nebo je to samotnym omezujicim a hlavně na bezpečnost zaměřenym androidem 7. No každopadně dost užitečnosti je nenavratně pryč. a ještě vic mě štvou dnešni moderni neprakticke konstrukce founu, kdy samsung byl jeden z poslednich, ktery dělal founy s HW tlačitkem + senzory pod displejem. Teď to začinaji byt kluzke bezramečkove potvory s ovladacimy prvky, ktere jsou současti displeje.
miromen
Ja si pravě činu odzkoušel k tomu i tu "lepši" knk huawei a ten se da a dokazal bych s nim "žit", ale ja si určitě raději připlatim za ten samsung. On jeden z těch duvodu je pravě TW tedy nadstavba, ktera je u čiňanu buď chuda, mizerna a nebo vubec a tedy jede se na čistem DODO androidu.
wakantanka
Taky Cactus by o tom vedel porozpravat, ked povodne lacny crossover zrazu prisiel s cenami imagemakera. :-)
wakantanka
Ani by som nepovedal ze vymklo. Ludia su za nu tolko dat a boli by sprosti keby predavali za menej.
_Teddy_
"...Při jízdě ve tmě zase počítejte s tím, že se vám v zrcátku budou lesknout podsvícená tlačítka vlevo od volantu..."
Marne premyslam, v ktorom zrkadle (lave vonkajsie, alebo vnutorne? ci nebodaj prave?) a ako sa mozu odrazat tlacitla vlavo od volantu. To musite mat tie zrkadla sialene nastavene, aby ste v nich namiesto obrazu vzadu videli tlacitla ktore su vlavo od volantu...
Marne premyslam, v ktorom zrkadle (lave vonkajsie, alebo vnutorne? ci nebodaj prave?) a ako sa mozu odrazat tlacitla vlavo od volantu. To musite mat tie zrkadla sialene nastavene, aby ste v nich namiesto obrazu vzadu videli tlacitla ktore su vlavo od volantu...
twistedTSD
Já jsem spokojený s Jéčkem i přes tu osekanost. Aspoň ho nemusím denně nabíjet jako jiné "prémiové" telefony a AMOLED je za ty prachy taky zajímavý. :-)
lamal
dam trocha mimo, ale napr taky Samsung mobile by vedel o tom tiez svoje... pre mna je samsung az na nejaku radu Galaxy symbolom podpriemerneho telefonu s logom...
praděda7
Přesně! Levná značka měla být i Schade.....ale koncernu se to nějak vymklo z rukou.... ;-)
miromen
A o tom to je. Doinstalovat a da se řict v některych připadech i předělat tak aby to bylo funkčni a dle představ. Např.to že čisty droid nema nativně DLNA klienta to se docela divim, ale že jej nema třeba ani takovy Huawei to jsem opravdu nečekal. A zrovna tohle dodělat je docela problem, ano aplikaci je hafo, ale jedna horši než druha. Samsung DLNA klienta ma a je velice dobře funkčni a přitom jednoduchy. A to se tyka mnoho dalšich dodělavek, ktere často nejsou po nainstalovani tak sladěny se systemem tak jak to ma povětšinou kvalitně provedono přimo nějaky vyrobce. Nebo to, že aplikace 3 strany ma dopad na spotřebu baterie. A to jsou samozřejmě dalši kačky, ktere je potřeba k telefonu připočist, protože zadarmo ani kuře nehrabe.
Šimpanz
V odkazu máš zisk i obrat (20,2 mld lei = 4,5 mld eur). Takže marže je 0,1/4,5*100=2,2%
_MT_
Pochopitelně, když snili o tom, jak bude VW konkurovat Mercedesu. :-) Pro Škodu mělo být vzorem myslím Volvo, takže nelze říct, že by mířili nějak nízko.
miromen
No jo no čiňani v podobnych cenach jedou na papir, tzn čim vice pruhu tim vice adidas.
Šimpanz
Myslím, že v Evropě moc následovatelů/konkurentů ani v budoucnu Dacia mít nebude, protože má velmi skromné zisky (100 mil. eur) resp. ziskovou marži (lehce nad 2%) a to je pásmo ze kterého se každý výrobce aut snaží dostat nahoru.
[odkaz]
Kdyby výroba levných aut sypala 10% tak bude v tomto segmentu narváno, ale to myslím nehrozí.
[odkaz]
Kdyby výroba levných aut sypala 10% tak bude v tomto segmentu narváno, ale to myslím nehrozí.
Nonsens
to sa mi nezdá, veď renolt to postavil na vlastnej staršej technike a z rumunska zobral len fabriku, značku a lacnú pracovnú silu. Asi v tom bola pointa. Pustil sa do toho od podlahy s viacerými modelmi a postavil na nohy zavedenú značku, neviem o nikom inom, kto by to skúsil takto komplexne, ostatní robili len jednotlivé pokusy a tak to asi nefunguje.
Ondris
Je to paráda, prostě auto šitý pro současnou evropskou realitu :-)
Ne, že by to nějak vadilo, ale ovladač zrcátek pochází z první Laguny představené v roce 1993. Zajímalo by mě, kolik těch ovladačů vlastně vyrobili, to snad není možný, že by jich měli tolik na skladech...
Ne, že by to nějak vadilo, ale ovladač zrcátek pochází z první Laguny představené v roce 1993. Zajímalo by mě, kolik těch ovladačů vlastně vyrobili, to snad není možný, že by jich měli tolik na skladech...
Verny_2013
Byla asi největší slabinou předchozí generace. Vypadá to že to snad napravili. Ale stejně nechápu proč do levných verzí dávají jen výškově stavitelný volant. Co tím proboha ušetří? Opravdu nesnáším když někdo záměrně používá ošizenou techniku.Tohle je do očí bijící. Ale nedělají to sami, nejvíc pověstný je ti VW group.
lamal
nechcem to nejak rozpytvavat, ani sa dotknut uzivatelov samsungu, svoj nazor som napisal a urcite to neplati pre kazdy jeden ich mobil, ale v globale pre 70% tych hovien co predavaju, tych 30% moze byt seriozna technika aj ked predrazena
Meky
To ma podobne.
Tiez pouziva zastarané komponenty - napr ovládače okien alebo digi hodiny nájdeš v corolla z 90’ aj v Lexuse 2015..
Tiez pouziva zastarané komponenty - napr ovládače okien alebo digi hodiny nájdeš v corolla z 90’ aj v Lexuse 2015..
chetoos
To, že se Dacia modelem Duster trefila do černého není potřeba připomínat. Nový model přinesl ještě více novinek a doladil nedostatky minulé generace. Konečně i interiér vypadá k světu a celkový dojem se zlepšil. Dobře že si i Duster zachoval své vlastnosti v terénu. Určitě se bude prodávat moc dobře.
nalda
Dobry den a co ten přispěvek.Ja jezdil v 1,5 a poté v 1,2 a nakonec jsem objednal 1,6
Objednano 14,2 2018 datum příjezdu do čr. 30,9 2018 :-(
Objednano 14,2 2018 datum příjezdu do čr. 30,9 2018 :-(
Aris
Ano řídil. Je pravda že točí na dálnici více než by bylo třeba. O víkendu chci sestříhat video a hodít sem odkaz.
norday
Vy jste řídil na předváděcí jízdě 1.6sce? Bylo by možno popsat, jak se tento motor chová na dálnici? Starší model s tímto motorem údajně ve 130km/h točil přes 4000 otáček (což mi přijde hrozně moc jak kvůli spotřebě tak komfortu (hluk), děkuji
silversurfer
vicko a senzor opravdu nekoho muze stvat?:-) mam ho na jednom aute a na druhem ne, stejne jako klicek, a nikdy me tedy nenapadlo, ze by to mohlo byt tak dulezite:-)
Blue Sun
Tak vidíš, tohle je hodně individuální. Telefon taky dost používám, ale nad pět palců mi to moc nevyhovuje. Bohužel, sehnat rozumně výkonný pětipalec je umění, takže budu muset přežít pádlo (a prosím, nevytahovat iPhony, to mi do rukou nesmí).
miromen
Tohle je taky hodně individualni a ja mam třeba ten kompromis někde kolem 5" i když momentalně mam 5,5".
Blue Sun
Utěšuju... každým pohledem na zařízení, které mi dobře slouží a funguje i bez toho, že bych ho prvně musel napůl předělávat.
Emel
Mně? To prohlášení se tehdy pokud vím týkalo mainstreamových značek, VW+Škoda+SEAT... a Piech tím demonstroval, jak hodlá ty značky diferenciovat. Já to chápal spíš jako odkaz na hodnoty těch značek než že by přímo plánoval udělat ze Škodovky Volvo...
Audi nebylo třeba diferenciovat, to bylo jako prémiovka v koncernu jedinečné a jeho úloha jasná.
Audi nebylo třeba diferenciovat, to bylo jako prémiovka v koncernu jedinečné a jeho úloha jasná.
KubikCv
Ta "poctivost" a antikorozní ochrana O1 byla dána spíš tím,že si koncern potažmo Škoda nemohli dovolit selhání. Octavia 1 byla prvním autem po vstupu koncernu v C segmentu,které splňovalo tehdejší evropské požadavky a vkládalo se do ní velké očekávání,které se splnilo. Tehdy ještě platila ČR za zdroj levné pracovní síly.
Dacia těží ze starší a zaplacené techniky a hlavně z nízké ceny práce. Tuším že u prvních Loganů vyšlo Renault levněji ruční svařování/bodování,než instalace svařovacích robotů.
Dacia těží ze starší a zaplacené techniky a hlavně z nízké ceny práce. Tuším že u prvních Loganů vyšlo Renault levněji ruční svařování/bodování,než instalace svařovacích robotů.
Šimpanz
Je to velký rozdíl, ale může to být metodika, některé modely se vyrábí jak s nálepkou Dacia, tak s nálepkou Renault pro určité trhy a otázkou je, jak a komu to které auto kdo počítá.
dadasada
neuvažoval si o tom motoru 1.2 tce místo té atmosféry? Nebude to moc líné?
Emel
Akorát si nejsem jistý těmi čísly. V článku se mluví o 320t aut za rok 2016, ale na focus2move je 582t
[odkaz]
To už je podruhé za tenhle týden co mi to nějak nepasuje dohromady...
[odkaz]
To už je podruhé za tenhle týden co mi to nějak nepasuje dohromady...
Blue Sun
A proto ty podprůměrné telefony strčí vždycky do kapsy veškerou konkurenci okolo. Tam, kde ostatní mají plasty, má Samsung kovové tělo a kvalitní sklo. Kde ostatním vydrží baterka den, dá Samsung i s menší baterkou dva. A tak dále a dále...
Třeba teď srovnání s Xiaomi Redmi 5. Je hezké, že ta čínská plečka stojí o tisícovku méně, než Galaxy J5, ale k čemu to, když ho poškrábe i škaredý pohled?
Třeba teď srovnání s Xiaomi Redmi 5. Je hezké, že ta čínská plečka stojí o tisícovku méně, než Galaxy J5, ale k čemu to, když ho poškrábe i škaredý pohled?
praděda7
Čti níže....koncern nepočítal s tím, že by schade měla konkurovat přímo VW...
lamal
tak zalezi co ti vadi, ak je to obmedzujuci sa pocet HW ovladania tak s tym sa tazko bojuje... myslim ze SE od applu je dobra volba, okrem spuste fotaku ma este vsetko v HW prevedeni a aj velmi dobru portable velkost, na strane druhej velkost telef je zas velmi specificka pre uzivatelov, mna uz prestali bavit telef nad 4,3palca napr 5,1... des a hruza, mam odskusane a ne...
miromen
Tak auta snad ještě nějakou doby vydrži byt v ramci možnosti "normalni". U telefonu jsem už teď v pasti a už posledni koupě telefonu byla pro mě volba menšiho zla. Jsem placnul, že bych za telefon dal klidně 100tkč, kdyby se našlo něco rozumneho s co nejmeně kompromisy, ale nenašel jsem. Alespoň jsem ušetřil. >:D
lamal
nj celkovo sa to HW ovladanie sudi uplne na extrem, vidis to aj v autach, vsetko speje k setreniu a zvysovaniu zisku, je fakt ze spadli aj ceny za poslednych 20r tak jedno s druhym...
Nonsens
napísal som to isté pred chvíľou, mohol som si ušetriť inkoust. Do pekla veď to si tuším reagoval na mňa, no som kompletný? >:D
Nonsens
to je tu dokola, je to lacné auto, ale furt sa niekto rozčuľuje, prečo nemá nastaviteľný volant jak E. Keď dajú kompletné nastavenie, elektriku dozadu, kožu a odhlučnenie, bude to stáť jak kaškaj.
David Bureš (Auto.cz)
Dobrý den, v textu je to trochu zjednodušená formulace. Ta tlačítka vlevo od volantu se odrážejí v levém skle, přesně v místech levého, vnějšího zpětného zrcátka.
Blue Sun
S "levnými" značkami chtělo vyrukovat docela dost výrobců a nějak to usnulo. Jenže všichni by v podstatě začínali od nuly, vyvíjeli kompletní vůz znovu. Renault měl v tomto náskok koupí Dacie a využitím starší techniky v jejich vozech. Hádám, že za podobné peníze nově vyvinout a vyrobit nejde.
Ronault.
Nevím, že bych něco předělával, jen doinstaloval své oblíbené aplikace ;-) A že jsem přecházel z jednoho z nejlepších mobilů v době uvedení na trh zpátky do střední třídy z Číny za třetinovou cenu ;-) Vyhozené peníze byla ta vlajková loď z koree
Ronault.
Možná pro někoho s malými prsty nebo někoho, kdo je celý den u PC, ale pokud používám telefon k surfování atd., navigace, práci atd., je to poté jen o stránkách uzpůsobených pro mobily a ty jsou o ničem.
Aris
O tom jsem neuvažoval. Atmosféra na moje ježdění stačí, navíc v minulé generaci se jednalo o spolehlivý agregát a tady je stejný. Kde atmosféra nestíhá, tak to je dálniční tempo. Ve čtyřech dospělých a s bagáží se mu asi přes dálniční limit nebude chtít. Tady bude turbo zřejmě fungovat lépe.
pogo26
Tak jsi zvládl dát dohromady 2 čísla. jen ti při tom trošku uniklo, že provozní marže se počítá trochu jinak. :-)
Blue Sun
Ta dvě procenta nejsou marže, ale nárůst zisku oproti předchozímu roku.
lamal
kazdy ten telefon inak pouziva, je x ludi co su vdacni za cisty andro a x ludi co chcu nejaku nadstavbu, mne sa lubila 100x viac Sense ako TW, ktory bol oproti Sense jak vysmech...
lamal
tak zrovna tu cinu by som si kupil urcite skor ako samsung... ked samsung, tak to uz radsej cinu, ziaden rozdiel... touchwiz snad nebude dovod >:D
praděda7
Nic si nemaluj, nikdo svéprávný si nebude kupovat další firmu s tím, aby mu konkurovala na stejném trhu. :-!
praděda7
Přečti si ten odstavec až do konce a zjistíš, že jsem se nemýlil........Škoda se usadí v nižších patrech automobilové hierarchie.........
praděda7
Nechci ti brát tvé nadšení, ale byznys je byznys a tady jde o velké peníze akcionářů. A ti si větev pod sebou nepodřežou. :-!
Jinak mi v testu chybí zmínka o dvojitém těsnění kolem dveří, které má také zásluhu na odhlučnění vozu. Příjemně mě překvapila tloušťka dveří a příjemný tlumený zvuk při zabouchnutí.
Chování dealera bylo příkladné, měl jsem na zkušební jízdu benzinovou a naftovou verzi, dostal jsem klíčky a mohl si je projet jak budu chtít. Jízdu jsem si natáčel na kameru, a tak jsem si potom mohl krásně prohlédnout, že s dieselem člověk řadí asi tak 2x více. Zejména ve městě a na okreskách je to markantní, tam dominuje benzín.
Tento poznatek v testu znatelně schází, protože ten diesel má opravdu krátké převody, ve městě tam člověk nasází pětku klidně i mezi dvěma semafory. Navíc 1,6 sce je příkladně tichá, při volnoběhu její chod ani nepostřehnete.
Štve mě na tom autě jen pár věcí. A to chybějící senzor stěračů ( u renaultu příplatek jen 2000,- ) a víčko nádrže na klíček. To si mohli odpustit, jinak za tu cenu tomu nelze víc vytknout.