Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Přehřívání motoru: Můžete uvařit i nové motory?

13 komentářů

Avatar - lordlord
lordlord
vodní šlem na víčku karteru motoru - v mém případě to byly jen krátké jízdy - chladící kapalina se vůbec neztrácela, místo 5 litrů oleje dávám jen 4 a sádlo z víčka zmizelo
Petr62
Upozornil bych na jeden méně známých nešvarů kdy v mrazivých dnech lidé dávají zástěnu před chladič a záhy zjistí , že se jim TDi či CDi apod. lépe zahřeje když zakryjí mezichladič stlačeného vzduchu - následuje však utavení vstřikovačů což je drahá záležitost . Proto nikdy nezakrývejte otvory vedoucí k mezichladiči stlačeného vzduchu.
audis
Doplnit z nouze kapalinu! Je to velmi důležité, aby se zbytečně nezanesl vnitřní trakt chladící soustavy. To mělo v článku výrazně zaznít.
_MT_
>😁
kalousek
Kdepak, to co popsal gil54 je určitě velmi častý problém. Ne nadarmo na něj p.Dusil v článku upozornil, on přece motorům rozumí ! >😁
mufik.martin
Aha, takze kdyz vase Panda ztrati vodu nebo selze okruh chlazeni tak se neuvari? Zajimave.....Svete div se, ale v horku jezdime i my ostatni a pokud je chlazeni v poradku tak ani mi neuvarime nase auta. Měl jsem Punto s motorem 1,2 16V a představte si, že mi selhala vodní pumpa a motor jsem uvařil a musela se rovnat hlava. No a pak došlo u mojí současné C5 také k částečnému uvaření, prasklo trubka chlazení turba ()vodou chlazené) a Citroen nemá čidlo hladiny vody, takže jsem ztratil veškerou vodu a auto mi do poslední chvíle nic nehlásilo, ukazatel teploty byl v normálu, dokonce chvílemi byla teplota i nižší, protože čidlo je v plastovém domečku a když není voda tak z horké páry teplotu řádně nezměří takže kvůli kravině za pár stovek (čidlo hladiny vody) jsem si zadělal na velké problémy.
Avatar - jenik1
jenik1
To je mnohem pravděpodobnější únik chladicí kapaliny z bloku motoru do oleje. Například mikroskopická trhlina v bloku, kde jsou chladící kanálky může dělat dojem, že auto "nežere" žádný olej, někdy naopak hladina na měrce oleje stoupá. Přitom se pořád dolévá chladící kapalina.
Avatar - speedfred
speedfred
>😁 >😁 >😁
gil54
Nevím, co na tom nechápeš.
Voda se přes vadné těsnění pod hlavou dostane ven, po bloku a zejména hlavě motoru zvenku se dostane (pomocí vzlínání a ofuku vzduchu při jízdě) až k parohům, kde se dostane opět vadným těsněním hravě do sání i výfuku. A je to. 😄 A takhle rozbitý je skoro každý auto. Dávej pozor, kolika auťákům teče voda z vejfuku. >😁
kalousek
Stejně by mě zajímalo kudy přesně kapalina může unikat přes netěsné hlavové těsnění do výfuku či do sání, jak se píše v článku
FaustEric
Doby, kdy jsme "vařili" motor každou chvíli, jsou už naštěstí pryč, spolu s motory ze Š100/120, které k tomu byly náchylné. Problém s chlazením byl i u jiných aut, zejména majitelé starších vozů Mercedes Benz znají vůni kafe z chladiče, kde kávová sedlina měla utěsnit děravý chladič.
--
Pokud majitel současného auta mění rozvody tak, jak se to má dělat, tj, že ve výrobcem daném intervalu, spolu s řemenem rozvodů a kladkou, vymění (nechá vyměnit) preventivně termostat a vodní pumpu, tak není o co se bát. Tedy opět kromě škodovek, kde ještě u Felicií praskala přepážka, mezi vodou a olejem, v polomotoru. Kdysi jem zkoušel takový motor Felicia opravit, sehnat na vrakovišti polomotor, ktrý by měl tu přepážku polomotoru v pořádku však byl problém, zřejmě sériová výrobní vada, se kterou se výrobce nechlubí.
Avatar - jenik1
jenik1
Uvařit motor? Asi to možné bude, ale rozhodně se to netýká legenárního italského motoru Fire. Přestože má svůj původ v polovidě 80. let, stále plní po menších úpravách i normu Euro 6.
V roce 2007 jsem jel s Pandou 1.1 z Pradědu do Čech domů a tehdy v červenci byl tak horký den, že na Pradědu bylo v 8:00 již 30 stupňů tepla. Jel jsem přes Brno tam bylo 40 stupnu ve stínu. Možná si někdo ty horka pamatuje. Protože jsem chvátal, vytáčel jsem motor na maximum u všech stupňů celou cestu. A světe div se, motor pracoval možná ještě lépe, než při normálních teplotách. Zřejmě řidčí olej lépe maže 😄
gil54
Může být špinavý-zanesený zvenku, zarostlý zevnitř (u starších aut) a netěsný bývá také (o tom zmínka v článku je).