Jaké je kde nejprodávanější auto ani tak moc ne, ale zajímavé je, kolik se kde prodá toho nejprodávanějšího.
U nás má jednička 27tis. ks, Finsko ale pouhých 6tis. ks., Chorvatsko jen 2,5tis. (!!!)a Řecko -
to je úplná pohroma- jen 630ks. Polsko - země čtyřnásobně lidnatější a asi nám celkově dost podobná - jen 19tis.
Asi to není přesně úměrné celkovým počtům prodaných aut, ale nějaká souvislost tam asi bude.
Tak se asi nemáme tak špatně. :-)
Jsou to registrace.
2/3 aut jdou zat epla ven. Přičti si je k Německu.
Proč myslíš, že VW bude v lednu o 16-18% míň (můj odhad), než loni v lednu? - Kurz koruny.
tie 4 oci octavky ako som predpokladal zabodovali aj u nas :yes: ... tusim prvykrat v historii u nas octavka vyhrala celkovo a porazila tak vlastne aj fabiu ;-) ... bolo to sice o prsa korejske plavkyne ( jak by asi povedal fostek ) .. ale jej prvenstvo ( nielen u nas ) ma neprekvapuje ... skor mi je zahadou preco v irsku tak zboznuju tucsony.... nie zeby som mal nieco proti tomu ( cim viac tucsonov v eu na cestach tym som radsej ) ale preco zrovna rovinate dazdive irsko miluje "terenne" tuscony .. clovek by si tam ako jednicku na trhu skor asi vedel predstavit nejaku fiestu alebo clio pripadne nejakeho golfika ... kazdopadne ako vidime kazdy trh ma svoje specifika a specialitky ( neraz logike navzdory .. ako je tomu napr prave v irsku ) ... potom zase niekde je to o jednej znacke... a inde je boj viacerych modelov ( znaciek sucasne ) ... velakrat je to aj o tom co sa kde vyraba ..... kedze v madarsku zase vladne ( domaca ) vitara... v slovinsku tusim zase ( domace clio ) ... a aj ceed boduje u nas hlavne preto ze ho tu vyrabame kedze tak skvele ako je 4 miesto v poradi uz inde v eu nema ...
Je to spíš o tom, jak je prodejně určitý trh pestrý. U nás všemu vládne Škodovka a proto má první auto tak velké prodeje. V Polsku je trh pestřejší, proto má ten první menší číslo. I když jsou celkové prodeje 2x větší.
Jak si stojí automobilka v dané zemi řekne vždy celkový prodej, jak do firem, tak do soukromých rukou. A samozřejmě firemní prodeje jsou daleko důležitější, protože ve většině vyspělých zemích EU firemní prodeje drtivě dominují nad soukromými. V takové Británii nebo Německu si většina aktivního obyvatelstva kupuje auto "na firmu" a jenom sociálně slabší, studenti a důchodci tvoří soukromé prodeje a tomu odpovídají i prodeje. Porsche 911 se v Německu prodává z 98% do firem, kdežto levný lowcost jako třeba Škoda Fabia se tam do soukromých rukou prodává daleko víc, cca 60%, protože na ní si ušetří i homelessáci z dávek. A konec konců většina prodaných aut do "firem" stejně nakonec skončí po 3-4 letech v soukromých rukou jakmile je firmy vyřadí.
No já myslím, že ani nemusíme chodit na západ, tohle je přece běžné i u nás, že dražší vozy se kupují zásadně na firmu, taky kdo by dobrovolně platil DPH a auto si nedal do nákladů. U Fabie to člověk nějak přežije, ale u dražších vozů to je nerozum a já neznám nikoho s autem za víc jak půl mega (včetně DPH), kdo by si ho koupil soukromě.
Člověku to rozhodně nedělá radost, ale když nemám prakticky žádné služební cesty, tak se na DPH sahá těžko. Když daňové úniky, tak takové, které mi nemůžou dokázat. U nákladů pak záleží, jak je v dané zemi udělané zdanění benefitů. Jak často auto měním, jaký mám nájezd. Divím se, že dnes nevyžadují elektronické knihy jízd komplet s polohou (poloha se nemusí zaznamenávat, když je zvolen režim soukromé jízdy; pro ochranu soukromí).
Jak se to vůbec vyřešilo s nákladovým paušálem u plátců? Mohli aplikovat paušál i na DPH, nebo museli vést knihu jízd, pokud chtěli i DPH?
Nesouhlasím.
Pořád trvám na tom, že by bylo mnohem lepší, uvádět prodeje jak soukromé, tak firemní, ne to matlat dohromady.
Pokud kupuje velká firma stovky kusů vozidel, určitě vybírá vozidlo podle jiných kritérií, než mladá rodina. A navíc cena bude úplně jiná.
Když někdo kupuje auto do rodiny, zajímá i ho i design, jestli mu to auto vydrží požadovaných 10-15 let bez větších poruch apod., pokud kupuju 300 aut pro zaměstnance, tak tohle vůbec neřeším, zajímá mě cena, provozní a servisní náklady během max. 5 let.
To, že prémii soukromníci skoro nekupují je tím, že si to zaměstnanec nemůže dovolit, tam je to zcela předvídatelné.
Prostě bych chtěl, aby se tu objevila statistika, kde jde vyčíst, kolik koupily firmy a kolik soukromé osoby, protože by se z toho dalo vyčíst mnohem víc, přijde Ti to jako mletí???
tentokrat je fajn ze su tu celkove predaje .. ktore ukazuju ako sa ktorej znacke dari celkovo ... navyse mnohi maju urcite firemne auta aj na sukromne ucely takze suma sumarum ..... vo vysledku je lepsie vidiet celkove cislo ako to zase triedit a delit
Tak jsem si říkal, že za ten článek o malůvkách škody by mohl šikovný grafik přimalovat Kolmanovi oslí uši, ale jak to vypadá, tak by měl práce více. Profesionální redaktoři na úrovni pomocné školy.A teď ještě tu omluvu po tisícaté za poslední rok. Děkuji, máte pravdu, už jsem to opravil.