Technika
A mezitim si redakce nevsimla, ze Renault uz nas zacal prodavat nove motory od 9.2. na Scenic a GrandScenic...
Docela by mě zajímalo, proč není v autě nějaká kontrolka, která by avizovala probíhající regeneraci. Člověk by teoreticky mohl třebas nechat nastartovaný motor, když už nic jiného. Takto se to musí odtušovat z otáčkoměru, což je nesmyslné.
Pravda je, že logika regenerace je zvláštní. Onehdy jsem si zapůjčil firemní Octu 1.6TDI. Když jsem po jízdě asi 6 km vypnul polostudený motor, filtr se evidentně vypaloval. Při další cestě jsem pro změnu ujel cca 350 km po dálnici, pak zastavím před barákem, a co se neděje, opět se vypaluje filtr.
Pravda je, že logika regenerace je zvláštní. Onehdy jsem si zapůjčil firemní Octu 1.6TDI. Když jsem po jízdě asi 6 km vypnul polostudený motor, filtr se evidentně vypaloval. Při další cestě jsem pro změnu ujel cca 350 km po dálnici, pak zastavím před barákem, a co se neděje, opět se vypaluje filtr.
Jak zjistíte z otáčkoměru, že probíhá regenerace? Je pravda, že kontrolka by nebyla vůbec na škodu, pro lidi co jezdí málo, nebo krátké trasy by to bylo přínosem. Ti, co jezdí více tak je to "teoreticky zbytečné" protože regenerace proběhne v podstatě vždy. Já poznám regeneraci jen podle toho, že je trošku línější a tak si přepnu na okamžitou spotřebu, která je o dost vyšší, ale jinak to nemám šanci poznat. Nasadím tempo cca 80-100 na okresce nebo kolem 110-120 na dálnici a jedu plynule domu, takže většinou regeneraci ani nepostřehnu. Filtr mám již zaplněný, takže regeneruji každých 300km dle diagnostiky, takže 4x za nádrž a přesto jsem rád když si všimnu alespoň jedné regenerace.
Kolega má taky 1.6TDI a je takový hloubavý. Údajně jsou při regeneraci vyšší otáčky volnoběhu teplého motoru.
Toho jsem si nikdy nevsiml, ale to je proto, ze jsem vždy regeneroval za jizdy. Nevim jak to ma která automobilka, ale většinou renegerace probiha pouze od 50km/h a vyse. Při stojicim aute by mela jit vyvolat jen servisem, ne samovolne. Jde i o ochranu, protože se muze auto vznítit pokud by stalo na nejakem travnatem povrchu a regenerovalo na miste. Spis bych to prisuzoval tomu, ze mu za jizdy probihala regenerace (většinou se spusti vyhrav zadniho okna, ventilátory atd) a když zastavil tak se renegerace prerusila, nebo uz byla třeba i dokoncena, ale běžela třeba sahara. Tezko rict. Regenerovat stojici auto je nebeznecne podle me, a proto by mělo probihat pouze v servisu, ale ne samovolne.
Ona se vypnutím motoru samozřejmě regenerace přeruší, ale dál běží sahara a z pod auta jde smrad a horko. Fakt je, že zastavit někde na suché trávě by mohlo být zajímavé. Ale vzhledem k tomu, že se snad ještě žádný takový případ nestal, není to asi tak "horké".
Jeste lepsi by bylo, kdyby vyskocila vyzva k manualnimu spusteni regenerace, kdyz by se objevilo nejake okno, kdy by se to hodilo udelat. Napr. je zahraty motor, ale jeste poskakuji po meste. Tak to chvili pocka a odklepnu to o pul hodiny pozdeji, az budu na dalnici. Sice me to trapi jen u sluzebaku, ale tak nejak nemam rad niceni veci, i kdyz nejsou moje.
Jenze vyrobci to vse chteji uzivatelsky "bezúdržbové" takže dát do auta kontrolku, nebo nedejbože nabídnout možnost sám spustit regeneraci jakmile vím, že pojedu po dálnici je pro automobilku nepřípustné 😄 I když souhlasím s tím, že by řidič mohl takto filtru pomoct, že než aby se spustila ve městě tak to o chvilku oddálí až najede na dálnici nebo z města ven. Ale stále se bavíme o tom, že naftak by si měli pořizovat lidi, co jezdi dlouhe trasy.
V spolocnosti kde pracujem, sme vsetci dostali firemne Oply Astra a Insignie(CDTI- turbo diesel). No a ti kolgivia co jazdia len po meste, maju stale problem s zaplnanim filtra pevnych castic. Ja jazdim denne cca 2x30 km a viac mimo mnesta, tak mne sa filter cca po 200 km automaticky regeneruje. Obcas sami stane, ze ked zacne poriadne spalovat, tak mi ten Opel dymenim silne pripomina staru Tatru 148, ked startovala. Oblak modreho dymu za autom...Kedysi som dieslom fandil, ale ked sa nad tym zamyslite, tak je dost zle. Regeneraciu filtra si vsimnete iba podla zvysenych otacok na volnobehu a trochu ineho zvuku motora. Pri odovzdavani aut nam o tom hovorili, ze na jednu nadrz (56l v Astre) treba prejst aspon 100 km nostop s otackami motora nad 2000/min., aby ste filtre poriadne vypalili.... >😁
Ideální by byl ukazatel zanesenosti filtru na bázi ukazatele paliva v nádrži: čistý filtr až plný filtr s barevným podkreslením od zelené přes žlutou až po červenou. Včetně kontrolky právě probíhající regenerace.
To by nebylo spatne, ale jinak se to da zjistit diagnostikou. Ja když kupoval moji ojetou C5 tak na predkupni kontrole v Citroenu mi přesně řekli, že mám filtr zaplněný na 76% a že za 60 tis km dojde k úplnému zaplnění. Takže jsem přesně věděl jak na tom filtr je. Stejně tak u 5008 mi přesně řekli, že 3 vstřiky jsou již KO kvůli korekční dávce, který byla nad limit. Automobilka nechce ukazovat, že se filtr taky může zaplnit, takže raději uakzatel zaplnění nedávají. Ale s každou výměnou oleje stačí zkontrolovat diagnostiku a zjistit, jak často regeneruje a jaký je stav zaplnění.
jen to ne
to by jste ty dyzly nevypinali uz vubec
vcera sem mel pobihani po meste, zaparkoval sem pres 2 mista vedle manika s nastartovanym smradlavym tdi, kdyz sem se po 20 min vratil, porad tam smrdel. a jestli nezemrel, mozna tam stastne smrdi doted.
homologace na CO2 by u naftaku mela automaticky pocitat s 20% zvysenim prave pro tyhle pripady
to by jste ty dyzly nevypinali uz vubec
vcera sem mel pobihani po meste, zaparkoval sem pres 2 mista vedle manika s nastartovanym smradlavym tdi, kdyz sem se po 20 min vratil, porad tam smrdel. a jestli nezemrel, mozna tam stastne smrdi doted.
homologace na CO2 by u naftaku mela automaticky pocitat s 20% zvysenim prave pro tyhle pripady
Tohle dělá u nás jedna dáma každý den. Zaparkuje ráno svého studeného chrochtáka přímo u krámu s pečivem a nechá běžet motor. To, že se občas otevírají dveře, jí ještě nedošlo.
kdyz sem deti jeste vloni vozil do a ze skolky do jedny zapadly dediny, nechavala tam jedna dama bezet O1 tdi klidne pul hodiny. venku krasne, deti ve skolce na zahrade, a 5 metru trampoliny kde deti skakaly smrdel ten jeji tdi primo detem pod nos a ona si tam s ucitelkou popijela kaficko. jedna holcicka tam mela hodne silny astma a parkrat k ni i volali rychlou, protoze se dusila a tohle ji teda urcite moc neprospivalo ...
Nemohu tvrdit, že to tak mají všechna auta, ale "kontrolka" tam bývá. Jen tě nechtějí obtěžovat, takže se pokouší o regenerace v tichosti. Až když tyhle pokusy selžou a filtr se příliš zaplní, přijde na řadu varování, že je filtr plný a je třeba ho regenerovat (manuál obsahuje pokyny; možná je nějaké auto umí zobrazit).
Jen bych popravil, že ty ceny filtru nesouhlasi s realitou. Ano, kdysi stal obyč FAP do PSA 8990, ale dnes stojí už 12 tis. A verze s FAP s katalyzátorem, který mam ja stojí dokonce 26 tis. Určitě ne zmiňovaných 16900. Jinak FAP filtry i když jsou zaplněny CERINen, tak je lze nechat čistit, takže ani po zaplnění není nutné kupovat nový nebo repasovaný filtr. Stačí ho nechat vyčistit a dolít EOLYS aditiva. Teď jsem nechval čistit FAP na 5008 ve 275tis, který je v autě stále původní. První čištění bylo ve 120 tis km a druhé ve 275. Moje C5, kde je FAP spojený s katalyzátorem půjde na čištění při další výměně oleje, a to má filtr za sebou 240tis km.
musím se Vás coby svého oblíbeného autora zastat - nenechte si už sr.át na hlavu!!!
Není normální, aby jste si dal práci, napsal dlouhý článek, a Machala Vám z něj celý kus vystřihl. Té části, kde popisujete "jak jezdit, abychom neničili drahý filtr" je mi fakt líto. Za a) musela dát dost práce a za b) jsem se na ni těšil.
Tak snad jindy. Karel
Není normální, aby jste si dal práci, napsal dlouhý článek, a Machala Vám z něj celý kus vystřihl. Té části, kde popisujete "jak jezdit, abychom neničili drahý filtr" je mi fakt líto. Za a) musela dát dost práce a za b) jsem se na ni těšil.
Tak snad jindy. Karel
Mam dotaz, kdyz do nafty pridam 1-2l benzinu a nadrz je na 90l. co se bude dit prave s tim filtrem?
Informace o vypalování po 800-1000km určitě nelze brát paušálně. U Kie Ceed je to následovně: léto po cca 300km, zima po cca 500km. Déka vypalování cca 15-25min v závislosti na zatížení motoru. Celkový vliv DPF na spotřebu je cca +0,2-0,3l/100km. Strategie vypalování je po 90 000km stejná jako u nového auta.
Normálně by auto nemělo čekat, až bude filtr nějak příliš zaplněný, protože se nemůže spolehnout, že regeneraci úspěšně dokončí. Pochybuji, že nějaký osobák čeká tak dlouho. A auta se pochopitelně liší. Liší se jak filtry, tak se bude lišit logika (strategie).
Budu dnes osobní. Ahoj _MT_ .
Beru tě jako takovou malou encyklopedii. Málo kdy se stane, že bys minul a i proto tě obdivuji v osvětové činnosti i s méně zdatnými. A to prakticky vždy korektně.
Problémy s DPF sleduji jako pozorovatel, a jen okolnostem blahořečím, že jsem je nikdy nemusel a vlastně nemusím řešit osobně. I já jsem před lety měl možnost jezdit na naftu. Naštěstí jsem do DPF modelů nenaskočil jako první a po brzkých zkušenostech jsem si v následném autě naftu rozmyslel. Mám pocit, že dodnes je to problém, který z hlediska laického uživatele motorového vozidla, není z pozice výrobců dobře vyřešen. Poloodborným nebo odborným zacházením s technikou lze zmírnit negativa, ale nelze je odstranit.
Je na soudnosti každého, aby si včasvyhodnotil, jestli mu to stojí za to. Reklama, trendy, rádoby odborné články, hospodské řeči nebo podobné diskuze i zde, to za nikoho nevyřeší. Jen dobrá volba techniky v souladu s potřebami každého jedince to může vyřešit.
Všichni víme, - nebo si to alespoň myslím - že z hlediska uživatele jsou veškeré současné diesely zatím více či méně zatížené tímto problémem. Další podobná potíž je i s přímým vstřikem benzínu a to i když už začínají s přivstřikem nepřímo. O vynuceném snižování zdvihových objemů a instalování přeplňování i tam, kde to není vůbec potřeba ani nehovořím.
Je, z mého pohledu částečně technicky orientovaného uživatele, velmi obtížné si dnes vybrat nový automobil a to téměř v jakékoliv kategorii, prakticky i bez ohledu na pořizovací cenu, aby nebyl nemocný.
Jsem starý, znechucený, zklamaný a mrzí mě, že přemýšlí jen malé procento nás, co máme auta rádi.
Já jsem se zatím odsoudil k setrvání v youngtimerovi i když nové auto si klidně ještě koupím, když splní alespoň to, co umí ten můj skoroveterán ........... no asi nekoupím, to by musel někdo objevit snad stroj času.
Za osvětu a nadšení. :yes: Obdivuji tvoje neutuchající nadšení uvádět věci na pravou míru mnohdy i ve zcela marných případech.
Myšleno bez jakékoliv jízlivosti, jinotajů a škodolibosti. Pro pořádek.
Beru tě jako takovou malou encyklopedii. Málo kdy se stane, že bys minul a i proto tě obdivuji v osvětové činnosti i s méně zdatnými. A to prakticky vždy korektně.
Problémy s DPF sleduji jako pozorovatel, a jen okolnostem blahořečím, že jsem je nikdy nemusel a vlastně nemusím řešit osobně. I já jsem před lety měl možnost jezdit na naftu. Naštěstí jsem do DPF modelů nenaskočil jako první a po brzkých zkušenostech jsem si v následném autě naftu rozmyslel. Mám pocit, že dodnes je to problém, který z hlediska laického uživatele motorového vozidla, není z pozice výrobců dobře vyřešen. Poloodborným nebo odborným zacházením s technikou lze zmírnit negativa, ale nelze je odstranit.
Je na soudnosti každého, aby si včasvyhodnotil, jestli mu to stojí za to. Reklama, trendy, rádoby odborné články, hospodské řeči nebo podobné diskuze i zde, to za nikoho nevyřeší. Jen dobrá volba techniky v souladu s potřebami každého jedince to může vyřešit.
Všichni víme, - nebo si to alespoň myslím - že z hlediska uživatele jsou veškeré současné diesely zatím více či méně zatížené tímto problémem. Další podobná potíž je i s přímým vstřikem benzínu a to i když už začínají s přivstřikem nepřímo. O vynuceném snižování zdvihových objemů a instalování přeplňování i tam, kde to není vůbec potřeba ani nehovořím.
Je, z mého pohledu částečně technicky orientovaného uživatele, velmi obtížné si dnes vybrat nový automobil a to téměř v jakékoliv kategorii, prakticky i bez ohledu na pořizovací cenu, aby nebyl nemocný.
Jsem starý, znechucený, zklamaný a mrzí mě, že přemýšlí jen malé procento nás, co máme auta rádi.
Já jsem se zatím odsoudil k setrvání v youngtimerovi i když nové auto si klidně ještě koupím, když splní alespoň to, co umí ten můj skoroveterán ........... no asi nekoupím, to by musel někdo objevit snad stroj času.
Za osvětu a nadšení. :yes: Obdivuji tvoje neutuchající nadšení uvádět věci na pravou míru mnohdy i ve zcela marných případech.
Myšleno bez jakékoliv jízlivosti, jinotajů a škodolibosti. Pro pořádek.
_MT_ Na Hrad! :yes: 😉
Rád bych se s ním někdy setkal osobně, ale bohužel to případné setkání máme "trochu" z ruky.
Rád bych se s ním někdy setkal osobně, ale bohužel to případné setkání máme "trochu" z ruky.
😄
Napsal jsi, že jsi starý, měl si na mysli relativně vysoký (skutečný) věk, nebo spíš/hlavně tvůj pocit?
Jestli je ta otázka moc na tělo, tak můžeš do SZ, nebo samozřejmě vůbec neodpovídat.
Jestli je ta otázka moc na tělo, tak můžeš do SZ, nebo samozřejmě vůbec neodpovídat.
Každý je tak starý, nakolik se cítí. 😄
Se říká. V tom příspěvku mám ale namysli víc zahořklost z vývoje okolo aut v posledních letech, dejme tomu v posledních 10ti až možná i 20ti letech. Do té doby byla dominantní snaha výrobců, aby nový model byl, pokud možno ve všech aspektech, lepší. O tom už dlouho nejsem přesvědčen. Jako jeden z mnoha příkladů uvedu jeden ukázkový. Povrchové úpravy tlačítek, madel, kliček v interiéru provedené tak, že po roce, dvou se ohmatají tak, že opticky udělají z interiéru a potažmo z auta vrak horší, než ve skutečnosti je - nikdo mi nevymluví záměr. Kapitolu kurvítka, downsizing, limity exhalací, konstrukce zejména motorů s nízkým limitem výdrže, řídké oleje, přímý vstřik benzínu, karbonizace, přístup některých výrobců k evidentním konstrukčním excesům, řešení parkovacích zón, vjezdů do měst, mýt a poplatků za jízdu (plynule jsem přešel z konstrukce do provozu) 😄 snad ani zmiňovat nemusím. Proto se cítím, v tomto případě starý, znechucený, zklamaný a přidám zahořklý i když ve skutečnosti jsem mladý, krásný a veselý. 😉
Nejsem ženská, abych tajil věk, 64. Nakonec tolikrát jsem psal co jsem kdy a jak řídil, jaké byly předpisy a pod., že se to dalo i poměrně přesně odhadnout.
Se říká. V tom příspěvku mám ale namysli víc zahořklost z vývoje okolo aut v posledních letech, dejme tomu v posledních 10ti až možná i 20ti letech. Do té doby byla dominantní snaha výrobců, aby nový model byl, pokud možno ve všech aspektech, lepší. O tom už dlouho nejsem přesvědčen. Jako jeden z mnoha příkladů uvedu jeden ukázkový. Povrchové úpravy tlačítek, madel, kliček v interiéru provedené tak, že po roce, dvou se ohmatají tak, že opticky udělají z interiéru a potažmo z auta vrak horší, než ve skutečnosti je - nikdo mi nevymluví záměr. Kapitolu kurvítka, downsizing, limity exhalací, konstrukce zejména motorů s nízkým limitem výdrže, řídké oleje, přímý vstřik benzínu, karbonizace, přístup některých výrobců k evidentním konstrukčním excesům, řešení parkovacích zón, vjezdů do měst, mýt a poplatků za jízdu (plynule jsem přešel z konstrukce do provozu) 😄 snad ani zmiňovat nemusím. Proto se cítím, v tomto případě starý, znechucený, zklamaný a přidám zahořklý i když ve skutečnosti jsem mladý, krásný a veselý. 😉
Nejsem ženská, abych tajil věk, 64. Nakonec tolikrát jsem psal co jsem kdy a jak řídil, jaké byly předpisy a pod., že se to dalo i poměrně přesně odhadnout.
Možná to je tím, že PSA používá FAP s aditivy EOLYS (nově INFENIUM) proto možná stačí regenerace po takto dlouhé době. Jde i o to, že fitlry PSA se neplní ani tak popílkem, ale Cerinem, naopak auta s osatními filtry se plní sazemi. Od sazí se dá filtr vyčistit chemickou cestou, je tady hodně firem, co dokáží filtry čistit různými technologiemi. Bohužel FAP od PSA nelze v těchto firmách čistit, tedy teoreticky ano, oni tvrdí, že ho vyčistí, ale bohužel neumí odstranit CERIN, takže filtru příliš nepomohou. Klasický DPF dostanu na hodnotu téměř nového, nebo zánovního filtru, ale FAP od PSA vyčistí jen částečně, takže dojde opět k brzkému zaplnění. Takže u PSA je nutné buď vyměnit filtr za repasovaný v originál Peugeot/Citroenu a nebo sehnat člověka, co se zabývá FAPy od PSA a čistí je horkou wapkou, které jako jediná umí odstranit Cerin a dostat tak filtr do stavu zánovního.
Eolys (tedy jeho aktivní látka) je katalyzátorem. Snižuje teplotu potřebnou pro pasivní regeneraci. Jsou i filtry, které takový katalyzátor přímo obsahují, žádné aditivum není třeba. Díky tomu se v nich ani nehromadí. Pokud vím, má bývalá A6 3,0 TDI měla takový filtr.
Ten kov se jmenuje cer (latinsky/ anglicky cerium), nikoli cerin. Pochopitelně, pokud úspěšně probíhá pasivní regenerace, filtr se zaplňuje pomaleji. Sazemi se ale plní všechny. I s takovým katalyzátorem má filtr nějakou provozní teplotu, které musí dosáhnout, aby mohla oxidace probíhat. Jen je to snazší, zvládne se to i při nižší zátěži.
Ten kov se jmenuje cer (latinsky/ anglicky cerium), nikoli cerin. Pochopitelně, pokud úspěšně probíhá pasivní regenerace, filtr se zaplňuje pomaleji. Sazemi se ale plní všechny. I s takovým katalyzátorem má filtr nějakou provozní teplotu, které musí dosáhnout, aby mohla oxidace probíhat. Jen je to snazší, zvládne se to i při nižší zátěži.
Moje zkušenost, mám 2x auto s 1,7CDTI
první je EURO4 ročník 2010, nájezd 155000km
druhé EURO5 ročník 2012 nájezd 160000km.
To EURO4 vypaluje při krátkých trasách ca. každých 200km, při dlouhých po cca. 300km, nekouří při regeneraci, smrdí při regeneraci "snesitelně" a prostě je to je pravidelné a bezproblémové. Při normálním běhu motoru výfukové plyny cítit skoro nejsou.
To EURO5 vypaluje při krátkých trasách každých 120-200km a při dlouhých i po ca. 350km.
Při regeneraci kouří jako blázen, řidiči za mnou se při mé regeneraci vzdalují, protože to "nechutně" smrdí, prostě problémové. Co je zvláštní, že emisemi projde, že plní podle protokolu EURO5 ale při normálním běhu motoru, studený i teplý smrdí prostě jinak, tak kysele, připomíná mi nádech avie nebo liazu, prostě to je nějaké divné celé. Servis tvrdí, že je to normální, motor jede velmi dobře, ale prostě mám pocit, že je něco jinak než má.
Dva stejné motory, jeden EURO4 a druhý o dva roky mladší a automobilkou "nastavený" na přísnějsí EURO5.
Zkušenost, zlatý ten co je starší. Nevíte někdo co by bylo příčinou toho "divného smradu" za běžného provozu ala "avia"? Díky za radu a názor předem.
první je EURO4 ročník 2010, nájezd 155000km
druhé EURO5 ročník 2012 nájezd 160000km.
To EURO4 vypaluje při krátkých trasách ca. každých 200km, při dlouhých po cca. 300km, nekouří při regeneraci, smrdí při regeneraci "snesitelně" a prostě je to je pravidelné a bezproblémové. Při normálním běhu motoru výfukové plyny cítit skoro nejsou.
To EURO5 vypaluje při krátkých trasách každých 120-200km a při dlouhých i po ca. 350km.
Při regeneraci kouří jako blázen, řidiči za mnou se při mé regeneraci vzdalují, protože to "nechutně" smrdí, prostě problémové. Co je zvláštní, že emisemi projde, že plní podle protokolu EURO5 ale při normálním běhu motoru, studený i teplý smrdí prostě jinak, tak kysele, připomíná mi nádech avie nebo liazu, prostě to je nějaké divné celé. Servis tvrdí, že je to normální, motor jede velmi dobře, ale prostě mám pocit, že je něco jinak než má.
Dva stejné motory, jeden EURO4 a druhý o dva roky mladší a automobilkou "nastavený" na přísnějsí EURO5.
Zkušenost, zlatý ten co je starší. Nevíte někdo co by bylo příčinou toho "divného smradu" za běžného provozu ala "avia"? Díky za radu a názor předem.
-ten EURO4 má stále původní DPF filter a funguje jak má.
-ten EURO5 má již druhý DPF filter
(výměna na 150000km s tím, že už bohužel permanentně svítila kontrolka ucpaný filtr, neukončujte jízdu) a problémy s "velkým kouřením při regeneraci a x-násobně silnějším smradem při regeneraci".
Co ještě stojí zmínit, že ten filtr co byl na odpis regeneroval černým kouřem a ten nový regeneruje modrobílým kouřem.
S oběma auty se jezdí trasy 12-25km denně a víkendy třeba 100-200km denně.
Jezdí se s oběma autama celkem stejně ale každé se chová jinak.
Takže pravidlo, že si koupíte další se stejným motorem, protože máte dobrou zkušenost prostě vyjít vždy nemusí.
Je to alchymie.
Co stále dodržuju a dávám na to bacha, že neukončuju nikdy regeneraci přerušením jízdy a že regeneraci poznám podle vysoké momentální spotřeby a tudíž hlídám abych regeneroval při otáčkýách 2200-2500ot/min.
Tzn. dodržuju vše jak se má a mám stejně pocit, že je to na hranici snesitelnosti, ty věčné regenerace a hlídání aby proběhlo tak jak má,
Toužebné vypalování pro 800-1000km jak tu někdo uváděl to nemám ani náhodou.
Jaké máte zkušenosti vy? Napíše někdo?
-ten EURO5 má již druhý DPF filter
(výměna na 150000km s tím, že už bohužel permanentně svítila kontrolka ucpaný filtr, neukončujte jízdu) a problémy s "velkým kouřením při regeneraci a x-násobně silnějším smradem při regeneraci".
Co ještě stojí zmínit, že ten filtr co byl na odpis regeneroval černým kouřem a ten nový regeneruje modrobílým kouřem.
S oběma auty se jezdí trasy 12-25km denně a víkendy třeba 100-200km denně.
Jezdí se s oběma autama celkem stejně ale každé se chová jinak.
Takže pravidlo, že si koupíte další se stejným motorem, protože máte dobrou zkušenost prostě vyjít vždy nemusí.
Je to alchymie.
Co stále dodržuju a dávám na to bacha, že neukončuju nikdy regeneraci přerušením jízdy a že regeneraci poznám podle vysoké momentální spotřeby a tudíž hlídám abych regeneroval při otáčkýách 2200-2500ot/min.
Tzn. dodržuju vše jak se má a mám stejně pocit, že je to na hranici snesitelnosti, ty věčné regenerace a hlídání aby proběhlo tak jak má,
Toužebné vypalování pro 800-1000km jak tu někdo uváděl to nemám ani náhodou.
Jaké máte zkušenosti vy? Napíše někdo?
pavelsacha
Příspěvek podléhá schvalování.
Zdravím Vás. Článek byl super. Krásně jste to shrnuli. Věnovali jste se ale jen dieslovým motorům. Jak jistě ale víte na trh již v tuto dobu přicházejí motory spalující benzín, které už podle nové euro normy mají filtr také. Přiklad, facelift Fábie, který za nedlouho přijde na trh. Toto auto bude u nás velmi rozšířené a když pominu flotilové vozi obchodních cestujících, jen velmi málo vozů bude mít ideální podmínky pro správnou regeneraci filtru. Třeba takový dědeček, co si koupí Fabii pro ježdění do Kauflandu pro rohlíky.
Máte nejaké info, jak s tímto automobilky kalkulují?
Protože, vždy platilo Diesel na delší trasy a benzín do města. A teď už bude do města max tak elektromobil. Děkuji
Máte nejaké info, jak s tímto automobilky kalkulují?
Protože, vždy platilo Diesel na delší trasy a benzín do města. A teď už bude do města max tak elektromobil. Děkuji
Kde je odpoved na otazku v nadpisu clanku, tedy JAK JEZDIT, ABYCHOM NENICILI DRAHY FILTR? Jako obvykle NIKDE. Celej clanek je JEN o systemech regenerace filtru, ale ANI TROCHU o tom, JAK mame jezdit, abychiom filtr nenicili. Ach jo, Dusile, ty nezklames..
Zrovna nedávno jsem se díval kolik by takový nový filtr stál a je to teda slušná pálka. Já byl s autem před pár týdny v servise a v mém případě je prý úplně v pohodě, tak ještě že tak. Co ovšem bylo potřeba vyměnit byl olejový filtr. To naštěstí až tak velká investice nebyla. Povedlo se mi ho sehnat za pár stovek z https😐/www.autodilyvojkov.cz/filtry
nebo se opravdu vsechny saze spali na neskodny CO2 a zadny saze se z vejfuku ven nedostanou??
a je i tenhle CO2 pocitanej do bilance pri homologaci emisi CO2, nebo jen ten kterej namerej pri homologaci a to co zustane ve filtru a spali se az casem, tak se nezohlednuje??
a je pri homologaci zohlednena i vyssi spotreba nafty pri vypalovani, tedy opet vyssi produkce CO2, nebo ne?
k nadpisu😒br /> visaci zamek
Samotné emise vzniklé hořením daných sazí jsou skutečně zanedbatelné. Pokud filtr regenruje cca. každých 500 až 1000 km, je objem pálených sazí opravdu minimální. Jiná věc je, jak moc ovlivní emise samotný fakt, že je spalováno více nafty v ne docela optimálním procesu hoření právě z hlediska emisí. Jestli i tohle hlídá EU norma, na to odpovědět neumím.
Z mého pohledu jsou DPF filtry požehnáním (a myslím vážně jakkoliv se dozvím, že patřím mezi unijní ekoteroristy) a jsem opravdu rád, že se nasazují i na benzinové motory. Z hlediska lokálního znečištění jsou právě pevné částice zdaleka největší průšvih.
s 3. odstavcem naprosty souhlas
Jinak ještě k životnosti filtrů, než mě tu někdo chytí za slovo. Článek mluví o neomezené. To je prinicipielně nesmysl. VŽDY zůstává jistá nespalitelná část uvnitř. Pokud výrobce něco takového uvádí, pak s vědomím, že životnost filtru výrazně přesahuje životnost vozidla. Z praxe znám auta, která bez zásahu do DPF natočila přes 300 tis. km. To je proběh, který výrobce považuje za hraniční pro celé auto a dál se s životností nazabývá. Že realita všedního dne v ČR je jiná, to už je další věc. Kromě toho, většina filtrů odejde na konto padlých vstřikovačů nebo jiných problémů, které ho prostě "vezmou sebou".
Pokud o víkendu pravidelně jezdíš "ven", pak nevidím problém, alespoň ne tam, kde ho hledáš. Těžko přes týden okolo komína najedeš stovky km, a filtr se holt bude vypalovat o víkendu.
Ptám se na řešení pro takovou situaci a ty začneš s osobními narážkami? Nedělej ze sebe Barrika, fakt.
Nejezdím pravidelně, ale třeba jednou za dva, tři týdny. Někdy po měsíci. Ale pak jsou to klidně evropské štreky. A takových lidí znám hodně.
Ano, deiselové motory mají el. příhřev kapaliny (způsobů je víc) a klíčové je, že některé automatické klimatizace pak mají ještě samostatnou topnou spirálu přímo pro ohřev vzduchu, takže dnes už náběh topení a druh pohonu nijak moc nesouvisí.
A aby to nebylo tak jednoduché i ono dělení na dva okruhy dnes padá. Velká část dnešních motorů využívá elektronicky řízené termostaty, ventily a vícecestné uspořádání chladící soustavy. ŘJ si pak sama rozhoduje kdy a jak moc bude jaký kanál zapojen do chladícího okruhu příp. jestli ten bude nebo nebude honěn přes chladič.
Zkus si najít jakoukoliv učebnici pro automechaniky za posledních 50 let, tam se o uspářádání chladící soustavy dočteš soustu nových a zajímavých věcí 😉
Jinak jo, nenajezdím tolik, naštěstí. Nejezdím takové blbiny jako Španělsko, Francii a podobně, jako jiní kolegové. Ale i tak je to o tom, kde se jaká akce zrovna koná, takže klidně třeba Německo, Rakousko... Zatím honím benzín, ale třeba C4 Picasso se v benzinu ani u nás koupit nedá (a mně se přitom líbí).
Jake argumenty hovori ve prospech nafty?