Novinky
To sú srandisti >😁 Čo s elektrinou vyrobenou v uhoľných elektrárniach? :no: :no: :no:
co by se jako melo s tou elektrinou delat?
Pokud chceš ekologii, zavřít uhelný elektrárny.
Teda jako v čem to vyrábět, když si zavřeli i atomovky.
To by každýmu museli dát dotaci 300 litrů na fotovoltaiku na střechu >😁
Teda jako v čem to vyrábět, když si zavřeli i atomovky.
To by každýmu museli dát dotaci 300 litrů na fotovoltaiku na střechu >😁
ekologie je me u zadnice, ja chci co nejmene lokalnich emisi v mistech kde se pohybuje moje rodina 😉 ehelne elektrarny me nevadej, at klidne slouzej jako zaloha nebo jako teplarny, uhelny elektrarny tu byly, jsou a budou jeste dalsi desitky let, a nektere z nich se casem prestavej treba na plynove, bioplynove, na biomasu (to je priklad e;lektrarny co mam od baraku asi 4km) nebo se po doslouzeni zrusej a nahradej jinym zdrojem elektriny
Jo hlavně že budeš mít vzdoušek ty, na ostatní dlabárna vid.
Že jiným bude smrdět pod okna komín ti nevadí, že jinde vydrancují krajinu těžbou lithia, mědi, niklu ti taky nevadí, že tu ropu potřebuješ na rýbou plastů z kterých budou ty nové elektromobily vyrobené ti taky nevadí, takže furt potřebuješ ropné pole, rafinerky, ropovody atd + vypustíš tuny sra*ek do okolí při výrobě a zpracování, recyklace baterií další zátěž, větrníky zátěž pro okolí hlukem, biomasa smradem >😁
Že jiným bude smrdět pod okna komín ti nevadí, že jinde vydrancují krajinu těžbou lithia, mědi, niklu ti taky nevadí, že tu ropu potřebuješ na rýbou plastů z kterých budou ty nové elektromobily vyrobené ti taky nevadí, takže furt potřebuješ ropné pole, rafinerky, ropovody atd + vypustíš tuny sra*ek do okolí při výrobě a zpracování, recyklace baterií další zátěž, větrníky zátěž pro okolí hlukem, biomasa smradem >😁
nejvetsi firmy na vyrpobu plastu jiz davno hledaji nahradu za ropu 😉 nekteri odberatele tech plastu jim totiz dali ultimatum 😉
a tezbou uhli se krajina snad vylepsuje, tezbou ropy se krajina vylepsuje? joooo tech katastrof s ropou bylo vlastne malo a prirode to vlastne pomohlo vid 😉 videl si vubec nekdy jak vypada hlubinna tezba lithia? tak by se totiz tezila vetsina lithua treba v CR, hlubinne, a prvni tezba by byla z odkalist takze by se veskutecnosti likvidovali odpady z predchozi tezby 😉
a tezbou uhli se krajina snad vylepsuje, tezbou ropy se krajina vylepsuje? joooo tech katastrof s ropou bylo vlastne malo a prirode to vlastne pomohlo vid 😉 videl si vubec nekdy jak vypada hlubinna tezba lithia? tak by se totiz tezila vetsina lithua treba v CR, hlubinne, a prvni tezba by byla z odkalist takze by se veskutecnosti likvidovali odpady z predchozi tezby 😉
Někteří hledaj náhradu za ropu už 50 let, dodnes jí ještě nenašli >😁 A to třeba takové BMW pracovalo na vodíku od 70. let >😁
Na výrobě baterek se pracuje taky desítky let a pořád se nedaj dobít za 10 minut, pořád neváží baterka 2 kg a nevydrží pohánět auto 500 km a pořád nemá životnost 30 let a víc, jak spalovací motor >😁
Já sem viděl jak se těží měd nebo nikl, pust si to. Učiněná ekologická těžba >😁 >😁
Na výrobě baterek se pracuje taky desítky let a pořád se nedaj dobít za 10 minut, pořád neváží baterka 2 kg a nevydrží pohánět auto 500 km a pořád nemá životnost 30 let a víc, jak spalovací motor >😁
Já sem viděl jak se těží měd nebo nikl, pust si to. Učiněná ekologická těžba >😁 >😁
ukaz me spalovaci motor v osobnim aute co vydrzi 30 let bez relativne nakladne financni investice za udrzbu a servis? za 30 let do takoveho spalovaku nasazis tolik penez, ze bys za to poridil mozna 2 nove elektromobily a ne jen tu baterku >😁
naklady na servis a udrzbu Audi A6 s benzinovym 6 valcem r.v. 1999 jsem sem kdysi psal
asi jako bych ja napsal, ze nase cirkularka na chalupe po 50 letech a bez udrzby stale funguje, a hele je na elektriku >😁 ma to asi stejnou vypovidaci hodnotu jako tvuj spalovak po 30 letech 😉
naklady na servis a udrzbu Audi A6 s benzinovym 6 valcem r.v. 1999 jsem sem kdysi psal
asi jako bych ja napsal, ze nase cirkularka na chalupe po 50 letech a bez udrzby stale funguje, a hele je na elektriku >😁 ma to asi stejnou vypovidaci hodnotu jako tvuj spalovak po 30 letech 😉
Když sis v prvním kole vybral blbě, tak se nediv. 😄
obas e panove pletete >😁 ja si vybral prave dobre, autu jsem dopraval kazdorocne jen vymenu oleje a po 8 letech pretesneni, tedy naklady nebyli nijak velike na motor, ale cekal jsem vasi reakci s Barikem takovou, takze jsem zamerne cifry nenapsal >😁 no je videt jak diskutujete 😉 mimochodem auto jsem prodaval s najezdem lehce prez 760 tisic kilometru, s motor predl porad klasne a bez problemu :-!
takze reakce nakonec jen uboha ze jsem si vybral 4 kruhy a ze jsem si vybral blbe :yes:
takze reakce nakonec jen uboha ze jsem si vybral 4 kruhy a ze jsem si vybral blbe :yes:
Jen jsem reagoval na tvůj pláč, co tě stála údržba a jak sis to všechno psal. Teď jsem si to přečetl znovu a ty dva nové elektromobily tedy nestála údržba té tvé audiny ? >😁
Jo, chápu, neměl jsi jí 30 let a myslel jsi to obrazně.
Ale stejně z tvého příspěvku jaksi plynulo, že tě údržba té audi stála hodně. A nenapsal jsi kolik. Právě proto jsme reagovali zrovna takhle. (Jako my, ti pánové.)
A to nemám nic osobního vůči tobě. Někdy se dokonce přistihnu, že s tebou v něčem i souhlasím, když se mi to tedy pracně podaří přečíst. 😉 Někdy.
Jo, chápu, neměl jsi jí 30 let a myslel jsi to obrazně.
Ale stejně z tvého příspěvku jaksi plynulo, že tě údržba té audi stála hodně. A nenapsal jsi kolik. Právě proto jsme reagovali zrovna takhle. (Jako my, ti pánové.)
A to nemám nic osobního vůči tobě. Někdy se dokonce přistihnu, že s tebou v něčem i souhlasím, když se mi to tedy pracně podaří přečíst. 😉 Někdy.
Jsou baterie, které se dají nabít pod deset minut. Vyrábí se, dají se koupit. A vydrží to dlouho. Tvé auto zvládne jezdit na dva kilogramy benzínu (ani nepočítám nádrž) 500 km? Asi těžko, že. Taková baterie jen tak nebude. Příliš velká hustota energie.
A jsou vozítka co ujedou na 2 litry 100 KM. Některé dokonce i na 1 litr.
Akorát stejně jako ty tvé baterie co se daj nabít za 10 minut nejdou použít pro běžnou přepravu osob a nákladu.
Akorát stejně jako ty tvé baterie co se daj nabít za 10 minut nejdou použít pro běžnou přepravu osob a nákladu.
Ty mé baterie, co nejdou použít pro běžnou přepravu, se v elektromobilech používají. I v elektrických autobusech a jiných dopravních prostředcích. >😁
jo, ale je jich tam 500 najednou, takže to dobirít netrvá těch 10 minut vid. 10 Minut trvá tak dobití jedné, hehe
Je normální, že baterii netvoří jen jeden článek. Jinak by to ani nebyla baterie. A ne, na počtu článků skutečně nezáleží. Ať jich je deset, nebo tisíc, budou se nabíjet stejně dlouho. Protože se nabíjí najednou. Proto je nabíjecí proud funkcí kapacity. Podle zapojení pak buď zvyšuješ napětí, nebo kapacitu. A (nabíjecí) výkon je napětí * proud.
To sis ještě nevšiml, že se prakticky všechno nabíjí zhruba stejně dlouho? Ať je to telefon, notebook nebo elektromobil? Za předpokladu, že máš dostatečně výkonnou nabíječku. Nebo ti snad přijde, že se elektromobily nabíjí tisíckrát déle než notebooky?
Kdyby to fungovalo, jak si představuješ, tak by elektromobily jen těžko jezdily. Výkon té baterie by byl směšný, elektromotor by hladověl a neměl skoro na co jet. Prakticky by nefungovala rekuperace. Celé to stojí na tom, že články pracují dohromady, jako jeden "muž". Vybíjí se najednou, nabíjí se najednou. Tak jsou schopny utáhnout velkou zátěž a naopak pojmout velké množství energie v krátkém čase.
To sis ještě nevšiml, že se prakticky všechno nabíjí zhruba stejně dlouho? Ať je to telefon, notebook nebo elektromobil? Za předpokladu, že máš dostatečně výkonnou nabíječku. Nebo ti snad přijde, že se elektromobily nabíjí tisíckrát déle než notebooky?
Kdyby to fungovalo, jak si představuješ, tak by elektromobily jen těžko jezdily. Výkon té baterie by byl směšný, elektromotor by hladověl a neměl skoro na co jet. Prakticky by nefungovala rekuperace. Celé to stojí na tom, že články pracují dohromady, jako jeden "muž". Vybíjí se najednou, nabíjí se najednou. Tak jsou schopny utáhnout velkou zátěž a naopak pojmout velké množství energie v krátkém čase.
nejdřív migranti, ted zas budou křivit trh dotacema a ještě navrhujou zdanit fosilní paliva a auta se spalovacíma motorama. Všechno to zas zaplatí německý občan + zisky z montoven u nás a v číně atd.
Definitivně jim hráblo, tam bude brzy občanská válka.
Definitivně jim hráblo, tam bude brzy občanská válka.
Tak dáme takové baterkovné, až ty baterky budou zadarmo.
Pak se ty elektromobily samozřejmě vyplatí.
Pak se ty elektromobily samozřejmě vyplatí.
Zrovna tak jako se Němci na příkaz mocných diletantů zbláznili s mohutnými větrnými parky na severu Německa, bez regulací, akumulací a bez postavení páteřních přenosových vedení ze severu na jih - nejsou na to peníze atd. - a k tomu s odstavováním atomových a uhelných elektráren, což problémy vážně prohloubilo, tak teď se zblázní s elektromobilitou, jakožto mohutným odběratelem, který zvýší víc jak dvojnásobně požadavky na zmohutnění celkové energetiky.
Problémy se už nyní přenášejí na ostaní státy v Evropě - na celé propojení UCTE -, a to se příchodem mohutné elektromobility znásobí.
"Nic není nemožné."
Problémy se už nyní přenášejí na ostaní státy v Evropě - na celé propojení UCTE -, a to se příchodem mohutné elektromobility znásobí.
"Nic není nemožné."
neboj, on přijde takový blackout že se z toho po*erou a jak nepůjde elektrika víc jak 3 dny, začnou vraždy, rabování, vyřizování účtů a totální kolaps.
penize na to maj, jen to holt uspechali a stavba tech vedeni se protahuje a zdrzuje, prachy na to ale maj 😉
a nesmysl o tom ze se zvisi pozadavky na zmohutneni celkove energetiky jsou jiz ohrane a mnohokrat vyvracene, i lidma primo z energetickych spolecnosti 😉
a nesmysl o tom ze se zvisi pozadavky na zmohutneni celkove energetiky jsou jiz ohrane a mnohokrat vyvracene, i lidma primo z energetickych spolecnosti 😉
Ohrané? Ano, bohužel!
Na požadavek P(GW) při záměně elmobilů za spalmobily stačí prostinké jednoduché počty! Tak velký je násilný diletantismus tzv. ekologů - ekologistů
Pozn.:
Je potřeba se zeptat těch správných lidí v energ. společnostech - tj. denních a dlouhodobých programářů elektr.sítí apod. "Něco" o tom vím.
Na požadavek P(GW) při záměně elmobilů za spalmobily stačí prostinké jednoduché počty! Tak velký je násilný diletantismus tzv. ekologů - ekologistů
Pozn.:
Je potřeba se zeptat těch správných lidí v energ. společnostech - tj. denních a dlouhodobých programářů elektr.sítí apod. "Něco" o tom vím.
"pro predstavu, v CR je registrovano cca 5.5 milionu osobnich aut
prumerny rocni najezd dle pojistoven a ministerstva dopravy je pod 20 tisic kilometry na osobni auta (pojistovny uvadi 10 az 20 tisic km rocne)
pokud vezmeme prumer u sobniho auta rekneme 7 litru paliva na 100km (u elektromobilu rekneme 20kWh na 100km), a zaroven vezmeme maximalni hranici 20 tisic km za rok v prumeru, tak spalovaci osobni auto spotrebuje rocne priblizne 2.1MWh elektriny ktera byla potreba pro rafinaci paliva pro ujeti tech 20 tisic km, elektromobil na tech 20 tisic km spotrebuje v prumeru pak 4MWh, vsechny osobni auta jako spalovaky pak tedy rocne spotrebuji asi 11.55TW elektriny rocne, respektive tolik elektriny je potreba aby se pro ne zrafinovalo palivo, u elektromobilu by to bylo asi 22TW rocne (oproti spalovakum tedy basti elektrinyu asi dvojnasobne) kompletni elektrifikace tohoto segmentu dopravy v CR by znamenala navyseni domaciho odberu o cca 10.5TW rocne, celkova elektrifikace osobni dopravy v CR by tedy nepotrebpvala ani jednu elektrarnu navic, a porad by se z CR mohlo e😜ortovat temer 5TWh elektriny
rocni vyroba elektriny v CR je brutto cca 83TWh minus cca 6TWh vyroba pro samotnou vyrobu, netto tedy cca 77TWh, rocni prumerny e😜ort elektriny z CR je cca 15TWh v CR vyrobene elektriny, celkovy e😜ort i s e😜ortem importovane elektriny je pak prez 28TWh"
pochybuju ze v Nemecku maj jine pocty a rafinuji tam paliva nejak usporneji 😉 kde je tedy to "dvojnásobně požadavky na zmohutnění celkové energetiky"?
prumerny rocni najezd dle pojistoven a ministerstva dopravy je pod 20 tisic kilometry na osobni auta (pojistovny uvadi 10 az 20 tisic km rocne)
pokud vezmeme prumer u sobniho auta rekneme 7 litru paliva na 100km (u elektromobilu rekneme 20kWh na 100km), a zaroven vezmeme maximalni hranici 20 tisic km za rok v prumeru, tak spalovaci osobni auto spotrebuje rocne priblizne 2.1MWh elektriny ktera byla potreba pro rafinaci paliva pro ujeti tech 20 tisic km, elektromobil na tech 20 tisic km spotrebuje v prumeru pak 4MWh, vsechny osobni auta jako spalovaky pak tedy rocne spotrebuji asi 11.55TW elektriny rocne, respektive tolik elektriny je potreba aby se pro ne zrafinovalo palivo, u elektromobilu by to bylo asi 22TW rocne (oproti spalovakum tedy basti elektrinyu asi dvojnasobne) kompletni elektrifikace tohoto segmentu dopravy v CR by znamenala navyseni domaciho odberu o cca 10.5TW rocne, celkova elektrifikace osobni dopravy v CR by tedy nepotrebpvala ani jednu elektrarnu navic, a porad by se z CR mohlo e😜ortovat temer 5TWh elektriny
rocni vyroba elektriny v CR je brutto cca 83TWh minus cca 6TWh vyroba pro samotnou vyrobu, netto tedy cca 77TWh, rocni prumerny e😜ort elektriny z CR je cca 15TWh v CR vyrobene elektriny, celkovy e😜ort i s e😜ortem importovane elektriny je pak prez 28TWh"
pochybuju ze v Nemecku maj jine pocty a rafinuji tam paliva nejak usporneji 😉 kde je tedy to "dvojnásobně požadavky na zmohutnění celkové energetiky"?
Milý pane, jde jak o práci, tak také o příkon. Podívejte se😒br />
Kdyby polovina (cca 3 milony) aut večer nabíjela pouhými 3-mi kW-y, tak 3 milony x 3 kW = 9 GW.Spotřeba ČR v zimě ve dne je 10 GW, v létě ve dne 5 GW. V noci cca poloviční (5, resp. 2,5 GW).3kW není nic moc: za 6-9 h nočního „proudu“ je to 18-27kWh, a to je cca 120-200km
pokud by byly hybridy/elektromobily výhodné, zákazníci by se o ně servali za své. Nepotřebovaly by dotace, což je eusocialisty milovaný způsob, jak distribuovat oběživo od masy chudých, k hrstce potřebných, bohatých kamarádů. Každý, kdo s vážným úmyslem vysloví slovo dotace, by měl dostat 5 let natvrdo! Ostatně pak soudím, že elektromobilita je neuskutečnitelná utopie, SPD je banda k.r.e.t.e.n.ů (sorry, za divný pravopis, ale cenzura na auto.cz je vostrá) a EU, ve své současné socialisticko-ekoteroristické podobě, musí být zničena.
Toyote prodej hybridu roste celkem slusne, za lonskej rok v Evrope prodali 406 tisic (mezirocne oproti 2016 je to +38% ) hybridu Toyota a Lexus, coz je priblizne 41% jejich prodeju v Evrope, u Lexusu tvorili za 2017 prodeje hybridu dokonce cca 60%
takze hybridum se relativne dari, a to i na trzich kde zadne podpory nemaj, je to i tim ze dieselove varianty jsou jiz cenove dost nadostrel, u nekterych modelu je to okolo 20 tisic 😄 ani CR na tom neni nijak spatne , prodalo se tu necelych 2600 hybridu, lidi si zacinaj zvikat ze neco jako hybrid bude na vyber
ano dotace jsou zlo a kdyby nebyli, mame se vsichni mnohem lip
takze hybridum se relativne dari, a to i na trzich kde zadne podpory nemaj, je to i tim ze dieselove varianty jsou jiz cenove dost nadostrel, u nekterych modelu je to okolo 20 tisic 😄 ani CR na tom neni nijak spatne , prodalo se tu necelych 2600 hybridu, lidi si zacinaj zvikat ze neco jako hybrid bude na vyber
ano dotace jsou zlo a kdyby nebyli, mame se vsichni mnohem lip
Zatím jsou to paralelní hybridy, u nichž elektrický přídavek váží cca 150 kp - tedy jako dva pasažeři. Největší efekt by se očekával ve městě: více el. pohonu, více rekuparace, ale zde je potřeba navrch zrychlit i tu přídavnou hmotnost, aby se pak slavnostně rekuperovala.
Myslím, že budoucnost patří hybridům sériovým, kde zmizí i převodovka a spalovací motor se dostane minimálně z 90-i % do optimálního zátížení s minimální spotřebou. Nabíjet ze sítě nebude vlastně potřeba.
Myslím, že budoucnost patří hybridům sériovým, kde zmizí i převodovka a spalovací motor se dostane minimálně z 90-i % do optimálního zátížení s minimální spotřebou. Nabíjet ze sítě nebude vlastně potřeba.
mne zajímalo, proč ten spěch, proč ta suma ze státních peněz do soukromých rukou a komu to nejvíce finančně prospěje..
to je přeci jasné, těm co se na to přiživí, budou prodávat ty elektroverky, stavět nabíječky, větrníky, fotovoltaiiky a veškeré příslušenství k tomu a od těch zas přijdou tučné oblálky politikům, úředníkům atd.
A je jí stále méně. O to víc je omezení a mnohdy nesmyslných.
Aplikuji-li to na auta, tak do chce BEV ať jezdí BEV, kdo chce PHEV ať jezdí PHEV, kdo chce V12 ať jezdí V12.
Nic s tím nenadělám, ale státy, které mě nutí do něčeho, co nechci, nemám rád. Nejsou v pořádku ani daně a různé poplatky včetně dotací, omezující rozhodnutí jedince. Schovávají se za ekologii, která je dnes "na pořadu dne", ale ve skutečnosti jde jen o prachy. Tlaky na stálé snižování emisních limitů, které se již blíží fyzikálním možnostem, jsou opět jen prachy. Když to řeknu trošku demagogicky tak spalovací motory jezdí po zeměkouli víc jak sto let a lidstvo nevyhynulo. Přirozeným vývojem se dostal spalovací motor blízko svých limitů, tak ho nenechat také žít ?
Je až úsměvné, jak někdo pláče, že si nemůže koupit ten nový elektromobil a nejraději by s rudou vlajkou pomalu znárodňoval a přerozděloval dotace (dotace je takové malé znárodnění) a při tom už je dávno chycen do sítí hypotékou, půjčkami, reklamní masáží, rodinou a málo placenou prací.
Aplikuji-li to na auta, tak do chce BEV ať jezdí BEV, kdo chce PHEV ať jezdí PHEV, kdo chce V12 ať jezdí V12.
Nic s tím nenadělám, ale státy, které mě nutí do něčeho, co nechci, nemám rád. Nejsou v pořádku ani daně a různé poplatky včetně dotací, omezující rozhodnutí jedince. Schovávají se za ekologii, která je dnes "na pořadu dne", ale ve skutečnosti jde jen o prachy. Tlaky na stálé snižování emisních limitů, které se již blíží fyzikálním možnostem, jsou opět jen prachy. Když to řeknu trošku demagogicky tak spalovací motory jezdí po zeměkouli víc jak sto let a lidstvo nevyhynulo. Přirozeným vývojem se dostal spalovací motor blízko svých limitů, tak ho nenechat také žít ?
Je až úsměvné, jak někdo pláče, že si nemůže koupit ten nový elektromobil a nejraději by s rudou vlajkou pomalu znárodňoval a přerozděloval dotace (dotace je takové malé znárodnění) a při tom už je dávno chycen do sítí hypotékou, půjčkami, reklamní masáží, rodinou a málo placenou prací.
Naprosto dokonale sepsané.
Nejde o ekologi, jen jak vyždímat prachy, donuti si lidi koupit něco dalšho, tím neustále tahat z lidí peníze, navíc čím dál tím víc je omezovat, sledovat, kontrolovat.
EU je jen jiná forma totality >😁
Nejde o ekologi, jen jak vyždímat prachy, donuti si lidi koupit něco dalšho, tím neustále tahat z lidí peníze, navíc čím dál tím víc je omezovat, sledovat, kontrolovat.
EU je jen jiná forma totality >😁
nevím, jak tebe, ale mě do žádných technologií nikdo nenutí. Většina nových technologií přináší změny k lepšímu.
A dotace na elektromobily jsou prostě cesta, jak technologii rozšířit do širší vrstvy společnosti
A dotace na elektromobily jsou prostě cesta, jak technologii rozšířit do širší vrstvy společnosti
Napsal jsi tři věty.
1) Zákaz vjezdu do města je nucení. Emisní limity jsou nucení. Biosložka v palivu je nucení. Jen tak narychlo.
2) Nové technologie je jiná kapitola a velmi široká. Nebudu tu tvojí větu rozporovat ani napadat i když se to dá, ale není to podstatné, když napíšeš "většina" a ještě nenapíšeš jaké.
3) Dotace a cesta. Je otázka, je-li to cesta správná. Je to přerozdělování - znárodnění. Jednomu ukradneš a druhému bez zásluhy dáš. Nic víc, Ty jsi bůh, co o tom rozhodne. Tak jdi a celou svojí výplatu odevzdej bezdomovcům, každý měsíc, když je to cesta. Já to vidím tak, že oni ty peníze potřebují víc. 😉
1) Zákaz vjezdu do města je nucení. Emisní limity jsou nucení. Biosložka v palivu je nucení. Jen tak narychlo.
2) Nové technologie je jiná kapitola a velmi široká. Nebudu tu tvojí větu rozporovat ani napadat i když se to dá, ale není to podstatné, když napíšeš "většina" a ještě nenapíšeš jaké.
3) Dotace a cesta. Je otázka, je-li to cesta správná. Je to přerozdělování - znárodnění. Jednomu ukradneš a druhému bez zásluhy dáš. Nic víc, Ty jsi bůh, co o tom rozhodne. Tak jdi a celou svojí výplatu odevzdej bezdomovcům, každý měsíc, když je to cesta. Já to vidím tak, že oni ty peníze potřebují víc. 😉
Taky si myslím. Dřív všeobecně rozhodovali o odborných věcech odborníci. A výchova ve školách vedla k tomu, že většina lidí se s pokorou nemontovala do toho, nač neměla znalosti. Dneškem cloumají jenoduché polopravdy - spíš jednoduché lži. A tak je to i s elmobilitou: elmobil je přeci čistý - to je jasné jako facka - tak hurá za ním!
Pan MUDr. Fr. Koukolík:
"Jednoduchá lež je stravitelnější, než složitá pravda."
"Účinná propaganda je taková, že ti, kteří byli původně proti ní, ji schvalují a dokonce rozšiřují jako jejich vlastní názor."
Dr. Zdeněk Horský😒br /> "Jak lehko a rychle přijímáme mylné názory a jak těžce a zdlouhavě se jich zbavujeme."
Z knížky "100 astronomických omylů přivedených na pravou míru."
Pan MUDr. Fr. Koukolík:
"Jednoduchá lež je stravitelnější, než složitá pravda."
"Účinná propaganda je taková, že ti, kteří byli původně proti ní, ji schvalují a dokonce rozšiřují jako jejich vlastní názor."
Dr. Zdeněk Horský😒br /> "Jak lehko a rychle přijímáme mylné názory a jak těžce a zdlouhavě se jich zbavujeme."
Z knížky "100 astronomických omylů přivedených na pravou míru."
no, pokud to bereš takhle, pak je to tedy nucení😃 Jednoduše jsou předpisy, zákony a vyhlášky. Třeba vjezd do centra. Ono stavu, kdy tě nikdo do ničeho nenutí se říká anarchie. Hájíme zájmy většiny. Nevím co je špatného na tm, když vozidlům, která nesplňují nějakou normu se něco zakáže. Lidé jsou dnes líní jako prasata. MHD se využívá minimálně. Je potřeba lidi směrovat do ekologicky úspornějšího způsobu života.
Ohledně těch nových technologií...bavíme se o autech. Jistě jsou technologie, jejichž logiku lze rozporovat...Start/stop a podobné nesmysly. Celá šílenost kolem spoření kapky paliva je blbost, nicméne se domnívám, že elekto cesta může být. Čistší to je, technologie auta se zjednodušší, možná se automobil i zlevní...nevím...
Ano, dotace jepřerozdělení. Ale přerozdělení je prostě systém fungování státních financí. To bys mohl tvrdit, že ti stát znárodnil část výplaty a opravil proti tvé vůli chodník
Ohledně těch nových technologií...bavíme se o autech. Jistě jsou technologie, jejichž logiku lze rozporovat...Start/stop a podobné nesmysly. Celá šílenost kolem spoření kapky paliva je blbost, nicméne se domnívám, že elekto cesta může být. Čistší to je, technologie auta se zjednodušší, možná se automobil i zlevní...nevím...
Ano, dotace jepřerozdělení. Ale přerozdělení je prostě systém fungování státních financí. To bys mohl tvrdit, že ti stát znárodnil část výplaty a opravil proti tvé vůli chodník
No vidíš, že to jde, přemýšlet. 😉
Hájíme zájmy většiny. Je otázka, jak ta většina přišla k moci, kdo jí reprezentuje a jaké má cíle. Komunisté byla také většina a hájili své cíle. Fašisté to samé.
Ohledně těch nových technologií... bez připomínek.
Dotace. viz. Hájíme zájmy většiny. 😒
Hájíme zájmy většiny. Je otázka, jak ta většina přišla k moci, kdo jí reprezentuje a jaké má cíle. Komunisté byla také většina a hájili své cíle. Fašisté to samé.
Ohledně těch nových technologií... bez připomínek.
Dotace. viz. Hájíme zájmy většiny. 😒
MHD je věčně narvané, večně sou někde nějaký výluky, orpavy a objíždy a tak co ujedeš autem za 35 minut trvá mhd s výlukama 1 hodinu a 10 minut. Docela rozdíl. Já sem MHD jezdil skoro 19 let a loni v létě sem se na to vykšlal....
Na to abych čekal v -17 někde 10 minut na zastávce než něco přijede nebo se držel 35 minut u mastný tyče v přecpaný tramvaji už sem nějak starej.
Na to abych čekal v -17 někde 10 minut na zastávce než něco přijede nebo se držel 35 minut u mastný tyče v přecpaný tramvaji už sem nějak starej.
to je individuální...Třeba v Praze sice autem jezdíš hezky, ale nikde nezaparkuješ. Takže díky hledání místa je už dnes (pro mě) lepší jezdit sockou. Díky modrým zónám... Na druhou stranu chápu, že aut je moc a MHD funguje...
nutí tě do toho tím, že to ostatní zdraží tak, že se to většině přestane vyplácet....popř ti ti tím rovnou zakážou vjezd do města atd.
Nejdříve bych rád připomněl, že v článku se nehovoří o dotacích ze strany EU. Dotace na elektromobily chtějí sociální demokraté v Německu. Možná jim to projde, možná ne, nicméně jde o demokratickou politickou stranu. Její poslanci a členové mohou předkládat jakékoliv návrhy. Takže hysterie kolem regulací ze strany EU zde není na místě. Ta zlá Evropská unie a členství ČR v ní je totiž vůbec to nejlepší, co nás po pádu komunismu jako Čechy mohlo potkat.
To, že se standardní politická strana v Německu pokouší něco prosadit je legitimní. Německo není Česko, je nad slunce jasné, že v Česku budou spalováky aktuální další desítky let, protože do firemních flotil se elektromobily nehodí. A Škodovky zde nakupují převážně firmy. Teprve odtud míří ojeté k soukromým vlastníkům. No a jakmile i v Česku nastane doba elektromobilní, což je v nedohlednu, budou elektromobily cenově dostupné, tudíž dotací nebude zapotřebí.
Takže já bych se nepohoršoval. Za celou historii vývoje automobilismu se nestalo, že by nové bylo horší než staré. I když si to mnozí myslí. Za to ovšem může pouze jejich ochablý duch. >😁
To, že se standardní politická strana v Německu pokouší něco prosadit je legitimní. Německo není Česko, je nad slunce jasné, že v Česku budou spalováky aktuální další desítky let, protože do firemních flotil se elektromobily nehodí. A Škodovky zde nakupují převážně firmy. Teprve odtud míří ojeté k soukromým vlastníkům. No a jakmile i v Česku nastane doba elektromobilní, což je v nedohlednu, budou elektromobily cenově dostupné, tudíž dotací nebude zapotřebí.
Takže já bych se nepohoršoval. Za celou historii vývoje automobilismu se nestalo, že by nové bylo horší než staré. I když si to mnozí myslí. Za to ovšem může pouze jejich ochablý duch. >😁
Za celou historii vývoje automobilismu se nestalo, že by nové bylo horší než staré.
Můžeš mi vysvětlit, jak jsi myslel tuto větu ?
Můžeš mi vysvětlit, jak jsi myslel tuto větu ?
To je čistě o úhlu pohledu. Samozřejmě že tříválec ve Fabii jede líp jak 4válcový embéčko škoda 1000MB a vydrží asi tak stejně nebo i víc.
Ale rozhodně ne vše nové je lepší.
Ale rozhodně ne vše nové je lepší.
Vysvětlit? Dobrá, ale nijak obšírně. V neděli jsem se díval na aktuální Grand Tour. Hlavním tématem byla kategorie SUV. A Jeremy Clarkson si vyzkoušel Teslu Model X. Jistě si pamatujeme, jak kdysi v Top Gearu setřel Teslu Roadster. Elon Musk ho za to dokonce vláčel po soudech. I to Jeremy v Grand Touru zmínil. Nicméně teď byl nadšen. Ano, tento petrolheadový dinosaurus se s Teslou náramně bavil a protože je formát, otevřeně to přiznal. Řídit tohle auto je podle něj nepopsatelný zážitek z budoucnosti.
Vůbec teď nehodlám řešit připomínky ohledně kvality zpracování a kdesi cosi. To je podružné a snadno řešitelné. Podstatné je, že nás to posouvá dál emise neemise.
Vůbec teď nehodlám řešit připomínky ohledně kvality zpracování a kdesi cosi. To je podružné a snadno řešitelné. Podstatné je, že nás to posouvá dál emise neemise.
Zajímavý.
Zajímalo by mě v čem je ten zážitek z jízdy o tolik fenomenální než třeba s Cayenne Turbo popř. Jeepem GrandCherokee SRT8 6,4 HEMI nebo s připravovaným 6,2 Hellcatem >😁
Jinak na radost z jízdy se nekupuje SUV >😁
Zajímalo by mě v čem je ten zážitek z jízdy o tolik fenomenální než třeba s Cayenne Turbo popř. Jeepem GrandCherokee SRT8 6,4 HEMI nebo s připravovaným 6,2 Hellcatem >😁
Jinak na radost z jízdy se nekupuje SUV >😁
To by mě zajímalo také. Ovšem budu si muset pár desítek let počkat ;-\ No a Jeremy má jistě dost velký přehled, takže ví o čem mluví.
Takže myšleno obrazně, víceméně s velkým nadhledem, spíše jde o jaké lidské moudro o pokroku, chápu to správně ?
Moudro? Budiž, ale už jsem toho za svůj život řídil dost včetně zájezdových autobusů po celé Evropě a potvrzuji, že současný řidičský komfort se nedá s dobou před například deseti dvaceti lety srovnávat.
No a já zase pamatuji, kdy rozvodové řetězy vydržely....kdy motory nezarůstaly karbonem za půl roku....kdy každý ventilek v kole nemusel být napojen na centrální mozek lidstva....kdy nebyla v továrnách na auta speciální oddělení na kurvítka...... mám pokračovat ?
Souhlas, jenže já mluvím o pohodlí. Koncernové auto jsem měl, ale protože obvykle nedělám stejnou chybu dvakrát, mám teď Japonce. Nicméně ventilky s čidlem tlaku mě serou taky, proto je ani v zimních kolech nemám, kontrolka nekontrolka, zákon nezákon :-!
Počkej, takže ty jsi to myslel opravdu vážně ? To, že "Za celou historii vývoje automobilismu se nestalo, že by nové bylo horší než staré"?
Ani to pohodlí neberu. Znám auta, a některá jsem měl a nebo jen řídil, třeba z roku 1936, že pohodlí a komfort by mohly závidět mnohé současné zázraky. Pokud ti opravdu jde zejména o pohodlí, tak z Japonska přeplav oceán. Tam umí pohodlí desítky let. 😉
Ani to pohodlí neberu. Znám auta, a některá jsem měl a nebo jen řídil, třeba z roku 1936, že pohodlí a komfort by mohly závidět mnohé současné zázraky. Pokud ti opravdu jde zejména o pohodlí, tak z Japonska přeplav oceán. Tam umí pohodlí desítky let. 😉
Tak, sedni si do ameriky z 50 let a pak třeba do současného Rapidu. Srovnáme pak pohodlí jo. Nejlépe se zavázanýma očima aby to zas nebylo o předsudcích.
Jestli někdo krom vw fantaiků označí tu drncavou náhderu za pohodlnější tak ti dám litr >😁
Jestli někdo krom vw fantaiků označí tu drncavou náhderu za pohodlnější tak ti dám litr >😁
Asi jsi nechtěl tohle napsat zrovna mě. Předpokládám, že jsi jen blbě kliknul. podle obsahu soudím.
Protože tím přeplaváním oceánu jsem myslel ameriky, kde minimálně komfort byl úplně jinde než u jablek a to možná dodnes. 😉
Protože tím přeplaváním oceánu jsem myslel ameriky, kde minimálně komfort byl úplně jinde než u jablek a to možná dodnes. 😉
Tak srovnávat ameriku 50let a dnesni RAPID je trosku mimo. Ameriky byly obrovske káry, většinou s V8, s nízkým výkonem vzhledem k objemu a navíc ty auta byla spíš na jízdu rovně s menší hustotou provozu. Zkuste tedy porovnat RAPID se srovnatelně velkou amerikou 50 let...a nebo porovnejte ty velké ameriky třeba s Mercedesem S, AUDI A8, Lexus, nebo třeba s Citroen C5/C6. Dnešní požadavky jsou jiné než v 50letech. Hlavně amerika má dlouhé, široké rovné ulice, takže si můžou dovolit houpavější podvozky, které by pro Evropské použití byli až moc měkké a nestabilní v zatáčkách pro běžné použití.
O to nejde. Mě hlavně chybí tvrdá data, které ukazují, že osobní auta se nějakým velkým procentem podílí na znečišťování ovzduší. Já si naopak myslím, že se tady hraje nekalá hra v zájmu výrobců a distributorů elektřiny. A že za tím stojí jejich strach ze ztráty zisků, díky fotovoltanice, která se stává čím dál víc i pro obyčejné lidi dostupnější. [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Možná, jenže co s tím naděláš? Žijeme v plutokracii, bohatí a mocní určují, jak bude svět vypadat. Takže asi takto😒br />
Bože, dej mi KLID, abych přijímal věci, které změnit nemohu, ODVAHU, abych měnil věci, které měnit mohu, a MOUDROST, abych je uměl od sebe odlišit.
Arthur Miller
😉
Bože, dej mi KLID, abych přijímal věci, které změnit nemohu, ODVAHU, abych měnil věci, které měnit mohu, a MOUDROST, abych je uměl od sebe odlišit.
Arthur Miller
😉
Řeší se hlavně lokální emise a tam je to celkem neoddiskutovatelné. Hlavním konkurentem budou topeniště, ale třeba v Praze pochybuji, že nějak významným. Stačí si porovnat ovzduší ve městě a kousek za městem. Elektrárna je "zasmradí" prakticky stejně, přesto je to pěkný rozdíl, že. Jaký je to rozdíl jít po chodníku vedle silnice a lesíkem o sto metrů dál.
Že někde jinde dojde ke škodám na životním prostředí, to je také neoddiskutovatelné. Která z těch variant v globálu méně zatěžuje prostředí, to není jednoduchá otázka. A je to také vzdálenější problém než otázka ovzduší ve městech. Realita je, že v zátěži životního prostředí je významným faktorem velikost lidské populace. A skutečná šetrnost znamená odpírání si některých výdobytků.
Že někde jinde dojde ke škodám na životním prostředí, to je také neoddiskutovatelné. Která z těch variant v globálu méně zatěžuje prostředí, to není jednoduchá otázka. A je to také vzdálenější problém než otázka ovzduší ve městech. Realita je, že v zátěži životního prostředí je významným faktorem velikost lidské populace. A skutečná šetrnost znamená odpírání si některých výdobytků.
V tom Německu se už asi definitivně zbláznili, ještě pár let vlády zelených marxistických neolevičkáků a tato dříve skvělá země bude nenávratně ztracena. Nelegální vpuštění milionu a půl pologramotných muslimských nájezdníků, cenzura internetu, růst zločinnosti, čím dál víc zákazů a regulací a teď zvojnásobené dotace nesmyslným elektromobilům... Cíl je vždy stejný - vyvíjet stále větší tlak na své domácí obyvatelstvo a krůček po krůčku omezovat jeho svobody a zašlapávat jeho kulturně-vlastenecké kořeny. EU se z původní bohulibé myšlenky čím dál více stává nástrojem levičácké diktarury, která se pomalu, ale nezadržitelně valí i na země V4 (viz např. u nás právě zaváděná směrnice EU na omezení práva legálně vlastnit zbraně)... Máme se věru nač těšit. Se slzou v oku vzpomínám na doby, kdy pro mě byla ZÁPADNÍ Evropa vysněným vzorem svobody a hojnosti....
Kdybych dostal takovou dotaci, tak bych urcite si minimalne pordil aspon hybrid.
Danova ulava rozhodne nie je ako dotacia. Dotaciu mozem zhrabnut a nasledne danovo este optimalizovat. Danova ulava aspon predpoklada predsa len trochu ferovejsi pristup. Nehovorim, ze sa s tym vybabrat neda, ale radovy zamestnanec ma predsa len mensie paky na hladanie roznych kluciek.
Som obdobneho nazoru aj pri podpore rodin - deti su prinos pre spolocnost, ale rovnako aj zatazenie pre zakonnych zastupcov = nedavat ziadne socialne davky/pridavky atd... (dotacie), ale deti "odpisovat" z dani => viac podpory pre pracujucich rodicov a nie urcite etnikum - cim tiez odstranis ich motivaciu na mnozenie. Soc.davky by som zachoval len pre tych, ktorym sa naozaj inak pomoct neda.
Hypoteky detto, ziadne "uvery" pre mladych, kde je milion podmienok, ktore musi clovek splnat voci banke, ale mat rovnake pravidla pre vsetkych a hypoteku odpisovat z dani - tj, % p.a. ostanu rovnake, ale realne pracujuca rodina bude mat nizsie vydavky. Nie je vsetko len o absolutnych cislach.
Řekni mi třeba, jak si dítě "odepíšou z daní" lidi, kteří už dnes kvůli nízkým mzdám a různým odpisům prakticky daně neplatí? To budou něco dostávat? Zase tím jen zvýhodníš určitou skupinu lidí.
Jo, kdyby svět byl takhle jednoduchý... tak bychom žili v komunismu.
Potrebujes predsa pozitivne motitovat - aj za lepsim prijmom a ze sa to da. A nie zhrabnut od vsetkych bez rozdielu a dat par jednotlivcom. Alebo ak to vztiahneme dalej - zoberies pracujucim a ti v ramci solidarity sa poskladaju na tych, co pracovat nikdy nechceli a ani nebudu?
Kazdy si je strojcom vlastneho stastia.
mnohem vic ted davaji ale smysl hybridy, tedy auto ktere cenove konkuruje dieselum, ma prozatim povest relativne kvalitni a "jednoduche" techniky a dokaze podavat stejne spotreby na podobne jizdni styly, pro pristi desetiletku bude hybrid hrat jiste nejvetsi ulohu v prodejich novych aut, elektromobil je az ta cilova meta na kterou si lidi musi teprve zvikat, nekteri se te mety bojej, jini k ni mirej a nemaj na ni finance, coz ale neznamena ze by na to meli bejt dotace
uplne by stacilo zvedat postupne dane na paliva a zavest vyssi poplatky pro "jen" fosilni motorizace, do par let by lidi na ty hybridny, plug-in hybridni a casem i jen elektricke motorizace presli sami, neboleli by to stat na dotacich, prechod by byl pozvolnej a prirozenejsi a mozna bi to trvalo i podobne dlouho jako ted kdys se to tlaci nasilim a tak se spis spolecnost rozdeluje a radikalizuje na dva tabory ktere pak na sebe stekaj (situace pomalu varici se zaby by fungoval politicky mozna lip a bez "bolesti"), ostatne staci se podivat na vyvoj cen pohonnych hmot, cena stoupa, ale nikdo to s elektromobily nespojuje, jen vsichni nadavaj jak jsou ceny zase vetsi, ale misto aby nadavali jen na jeden typ pohonu, tak spis hledaji sami ty alternativy aby usetrili, nenasilne tedy prechazi na alternativy
😄
Zas tolik lidí kolem stavebnin ráno nechodí, když skládaj cihly >😁
Jestli tomuhle věříš -
To už musí být solidní demagogie a výplach mozku.
Na demagogii tu máme tebe, vypláchnutý jsi už zjevně kvalitně.
Měli sme z toho záchvat smíchu půl dnes, ještě doted čistím poprskaný monitor >😁 >😁 >😁
E😜erti co do doby než Musk poprvé odstartoval nečetli o vesmíru řádku.....
Nikdy sem netvrdil že do města se má jezdit Skovým Mercedesem nebo Escalade.
A tříválce v autech typu Mondeo sou bohužel totální blud - do města moc velký, mimo město nepoužitelný, spolehlivost a spotřeba velmi diskutabilní
😉
A akurat ho pouzivam aj mimo mesto - kde je napriek tvojmu nazoru a presvedceniu lepsi ako v meste, v aute o polovicu tazsom, so spotrebou do 7l (ak nie je prevadzka viac v meste). Na dialnici sa to tiez nestrati (pri 130 si to osciluje okolo tych 6,5 pri 4och ludom a plnom kufri), vie to ist relativne lahko aj cez 160 a spolahlivost nam zacinaju uz naznacovat po vzore EB na spici rebrickov. A v zaruke bude dlhsie nez ja jeho majitel. Este nieco?
Tříválec je super do města, kde jede za 5,5-6,5 místo co jede dvoulitr za 10 a V6 za 14-16 a V8 za 16-25 >😁
Mimo město je to k ničemu....
Ale ako jasne, ty zmysel nevidis, akurat, ze ten rozdiel je v nakupnej cene - zobrat vecsi motor znamena priplatit si, a ten vecsi motor bude mat len vyssiu spotrebu - priplatit si, u nas mame "ficodan" za vykon pri registracii = priplatit si. Takze z pohladu kupy noveho auta to samozrejme vyznam ma a velky.
Pre mna nie je volba vyberat si medzi novym trojvalcom a 10rocnou vrazdou a argumentovat "podobnou" spotrebou.
Provozuju jednu 18 let starou káru co má najetých 104 tis km a funguje líp jak ty nové >😁 A je je jí úplně jedno jestli je kopec nebo není a ty okresky umí jezdit za 12 >😁 Kdybys jel naprostýho klobouka tak i za 10 >😁
Proč lžete vy, že stará auta sou jen nespolehlivé vraždy, které drží strachy pohromadě. A proč lžete o ekologické zátěži?
Co zatíží méně přírodu?
Jedna kára, co jezdí za 12 a vydrží 40 let v provozu nebo výroba 5 auta co vydrží 6 let a jezdí za 6 >😁
Spočítej to.
Proč chodí na forum autech někdo, kdo fandí trolejbusu.
Že to má taky 4 kola je fajn, ale bohužel 70% to nezajímá.
A totalitní snahy vecpat to lidem naásilím v podobě restrikcí, dotací , zákazů, znevýhodnění klasických aut atd tomu fakt nepomůžou.
Proč chodí na forum o autech někdo, kdo autům vůbec nerozumí, jako ty?
[odkaz]
[odkaz]
Preco asi Toyota stale pouziva NiMh v hybridoch ?
Co takto slova ako ucinnost,termodynamika, prenosove straty, nestalost litia, vybijanie ...
Tvoje EGO to ale nepoberie ... naklikaj mi minusky, nech zaspis ...
Schvalne jsem mrknul na ty tvy odkazy.
A poskytnu ti preklad z toho tretiho (od 3:10)
"You can leave your car unpluged month or two and it's still fine."
"Muzes nechat svy auto nepripojene do zasuvky mesic nebo dva a porad je to fajn."
Jen si nejsem jisty, zda je to opravdu to, co jsi nam chtel sdelit 😄
Ale diky za videa. Jen priste brzdi s tema volama 😉
Jen pro informaci ti posilam link na plug-in hybridni prius.
Abys vedel, ze i Toyota pouziva Li-ion..
[odkaz]
Co keby si aj nieco ine vypichol - napr. vybijanie 2-5% za den ?
Toyota realne predava Li-Ion realne len v PRIUSoch+ ! Zvysok su Ni-Mh.
[odkaz]
Preco ? Postuduj.
[odkaz]
Ja vim, jake baterie se pouzivaji v Priusech 😉
A v tom tvem druhem odkazu jen vysvetluji, proc uz jsou li-ion v pohode i pro Toyotu. :yes😒br />
Muzes mne to najak vysvetlit? Ty tvrdis, ze li-ion je spatny. Ale v odkazu od tebe se pise, ze uz jsou vsechny potencialni problemy podchycene 😄
tak na tomto sa zhodneme a zostaneme v tejto rovine.
Aj slepota je dar bozi, hlavne pre fanatikov akehokolvek druhu.
a daji se najit i podobna data oficialne od vyrobcu jako Nissan nebo VW 😉
asi jako verit ze spalovaci technika da bez poradne a tedy financne nakladne udrzby milion kilometru 😉 demagog jsi tu prevazne ty 😉
Jestli pak budou na sraszy v roce 2080 jezdit současná auta. HAHA vid.
Kolega měl na servis pikap Ford, 1988, najeto 615 000 Km. Původní motor >😁
Na Kubě ty auta taky jezdí dodnes i když maj už třeba některé věci povyměnované nebo nahrazené věcma z jiných aut.
i dnes si muzes koupit nove auto s 8 nebo 12 valcem, jan na benzin tak na naftu, staci si jen vybrat a zaplatit 😉
A navíc se to chystaj jim zdražit spešl daní na paliva a na auta se spalovacím motorem.
To už je omezování a znevýhodnování jedné skupiny oproti druhé.
S tím zásadně nesouhlasím.
v CR je vice nez polovina cerpacek z doby socialismu, stavel stat, a na jejich pozdejsi modernizaci jiz soukromym vlastnikum, prispela EU az 60% z ceny projektu 😉
takze ty si nesouhlas s cim chces, ostatni si zase muzou nesouhlasit s necim s cim ty souhlasis
podle IMF se kazdy rok na podporu fosilnich paliv vynalozi celosvetove prez 5 bilionu dolaru 😉 bez techhle podpor by te litr benalu prisel mozna i 3x draz a elektrina by byla taktez az 3x drazsi 😉
Takže se investovalo do spalovacích motorů.
Pokud do toho chtějí investovat sami výrobci, at si investují. Pokud to lidi chtěj platit, at to zaplatí.
Čerpací stanice si na sebe vydělaj sami, s marží jako mají normální sítě mimo TANK ONO, to je st cca 2-3 Kč na litru + doplnkový prodej mimo paliva nemaj problém si svoje sítě čerpaček modernizovat nebo stavět nové.
Stát na to nic dávat nemusel.
Litr benzínu stojí výrobně dle lokality cca 7-9 Kč.
Zbytek sou daně.
V arbaských zemích se snadnou formou těžby pak dokonce stojí výroba 1 litru benzínu asi 4-5 Kč
>😁
Takže chceme stejné podmínky, tj spotřební dan na elektřinu pro dobjíjení aut + 5% dan na podporu obnovitelných zdrojů + 5% dan na recyklaci baterií.
jsme zvědav, kdo si to za těchto podmínek koupí >😁
hele kdys mas potrebu o necem psat, zjisti si alespon ty nejzakladnejsi udaje, a neni to nijak narocne 😉
mimochodem na elektrine dan je a za 5% zvyseni klidne jsem, klidne at ji zvysej o 100%, zdanit obnovitelne zdroje povazuju taky za dobrej napad, a na recyklaci baterii dan potreba neni, plati se recyklacni poplatek (Rema poplatek) a pocita se podle vahy nebo podle vykonu, legislativa umoznuje oboje 😉
takze je videt ze o tom vis kulove a jen pises neco co sis ani nikde nezjistoval >😁
to vis ze jo, hele Franta (omlouvam se Frantum, proste dobre pouzitelne jmeno) od vedle si doma rafinuje naftu a benzin, nechces si u nej koupit par litru >😁 no jasne ze jo, naliju to dviho zanovniho KodiaQ a budu spolehat ze to nedopadne jak methanolova kauza >😁
z ceho si doma budou ty paliva vyrabet, z cokolady? zkus si koupit barel ropy a posrav si doma rafinovaci kolonu, treba zjistis ze v domacich podminkach te litr paliva vyjde asi tak na dvojnasobek toho za co ho poridis na cerpacce a jeho kvalita bude asi takova, ze i zahradni sekacka co dokaze fungovat na spravnou vodku se bude s tim domacim benzinem skubat tak, ze ti z ni vylitaj vsechny sroubky 😉
Kromě toho plyn že. Už ted si řada lidí plní propanbutanové bomby LPG a normálně na tom vaří a topí, protože je bomba vyjde takhle naplněná na půlka, sadami na přestavbu LPG koupených v USA , anglii atd si předeělávaj benzínové elektrocentrály na LPG atd
Už za totáče se kradl ve fabrikách technický benzín a líh a pančoval se s tím normální benzín, protože to bylo zadarmo
Seš naivní, ty kolono 😄
Český národ je vynalézavý, zejména díky tomu, že půlka lidí má jednu kapsu prázdnou a druhou vysypanou >😁
mimochodem LPG povazuju za alternativu a podporuju LPG 😉
Možná někde na dálnici nebo jižní spojce >😁
Odkaz pro osvezeni pameti 😄
[odkaz]
Zkus uznat, mezi temi bludy co pises, alespon neco.
[odkaz]
Specielne pro teb citace: ,,Benzin v Česku je nejdražší v historii, stojí i přes 40 korun."
Ja jsem, narozdil od tebe, za 40 Kc tankoval. Nebo si to jen narozdil od tebe pamatuji 😉
Nejvíc sem toho načerpal u Benziny, ONO, u Globusu, za touhle trojkou pak někde s větším rozestupem Shell, Radius, Agip, Esso, OMV, Pap oil
Tam fakt netankuju, nejsem ma*or >😁
Mam schovaný všechny účtenky za posledních cca 5 let a vý jak 33 kaček na žádné není.
Dneska taky stojí benzín 29,50 ale taky se dá místy nataknkovat za 33 (N95) a za 37 (98 a 100 oktany) >😁
napsal jsi
"Zavádění daní na fosilní paliva je další křivení trhu a povede akorát k pančování, domácí výrobě paliv a dalším podvodům."
a
"Až uvalí na benzín další dan co ho zdraží o 5-10 kč na litru, budou, neboj"
ja jsem napsal postupne zvysovani dani na palivech, ale nenapsal jsem konkretni castku, ale kdyby to bylo treba 1 koruna rocne, tak si toho vetsina lidi ani nevsimne dokud jim to nevytroubej ve zpravach , a na tech tvech 5 kacek rozdilu by se to dostalo za 4 roky, opravdu porad myslis ze by si lidi doma zacali rafinovat benzin nebo naftu, a upozornuju te ze surovinove v malych domacich podminkach takova rafinace vychazi cca na 50 korun za litr 😉 takze by se vyplacela az pri cene benzinu/nafty nad 50 korunama za litr a jen v pripade ze by nepodrazili energie 😉 rafinerie maji burzovni cenu elektriny, priblizne 900 korun za MWh, ty mas doma v lepsim pripade cenu okolo 2200 korun za MWh a to v pripade ze mas elektromobil a mas tedy vyhodnejsi tarif, jinak se dostanes na ceny priblizne 2400 korun za MWh, ale spise na 3-4 tisice za MWh >😁
Na dražšími většina jen slastně vzdychá, má honimrdské kecy jak je to předražené a závidí.
Zbídačelí češi s nuznýma výplatama totiž na nic lepšího nemaj, solí 10-15 tis za pronájmy, podnájmy a byte u majitelů, nebo solí hypotéky nebo opravují letiteé rujny aby měli kde složit hlavu. Krom toho ještě musí mít něco do papuly pro sebe a děti a na běžné provozní výdaje.
Na auta nezbývá, proto tu jezdí 15 let staré káry s 400 tis km.
Nebo si to honí ego nad 10 let starým bawem a přitom doma hltaj škubánky, dluhy kam se podíváš a exekuce na krku.
Tak tady se elektromobily těžko ujmou >😁
Tady jde o to, že technologie je nová a je třeba ji rozšířit masově. Kdo si dneska koupí drahé auto s maximálním možným nájezdem cca 300km? Člověk s rodinou? To asi ne. Koupí si ho člověk, který to auto vlastně vůbec nepotřebuje. A takový člověk chce auto kategorie Fabie? Zase asi ne. Ten chce auto kategorie Tesly S.
Takže jednoduše. Kecy o masovosti jsou blbost. Nejdřív se musí vybudovat infrastruktura a přizpůsobit technologie. Nechat lidi si na technologii zvyknout. A cesta vede přez bohaté. A díky dotacím se cesta rozšíří na střední vrstvu. Socky si na elektroauto prostě budou muset počkat.
Nazdar
Tohle je, podobně jako mnoho dalších rozhodnutí, věc průmyslová, nikoli ekologická.
Člověk by možná radši žil v naivním světě že EU chce naše dobro, to samý politici a že se pro ekologii dělá maximum. Opak je pravdou, ekologie je jen záminka a věci představující největší zátěž pro přírodu se nebudou eliminovat, protože vydělávají. Teď mám na mysli hlavně krátký životní cykly celkově výrobků.