Byvali kolega z rodneho mesta Skody Mlada oleslav rok premyslal ake auto si kupy. Poziadavka bola jednoducha. Auto ktore ho dovezie do prace vzdialenej 5km. Bol som s nim pozriet Hyundai, Ford, dal som mu do ruky moju Madzu 3 benzin nech vyskusa. Vsetko bolo na *. Nakoniec po dlhom a tazkom premyslani kupil Octaviu Kombi s naftovym motorom. Asi tak premyslaju niektory ludia.
tak ja keď na cz serveri napíšem my, tak myslím aj sk aj cz (som odkojený československom) a tam už sa vojde riadna porcia nemeckých vylietaných dízlov.
Napřed fungovali na CO2 a dav kupoval malé auta v dieslu. Teď funguje boj proti dieslu a lidi kupují SUV 4x4 s tříválcem. Kdo autům rozumí si ale koupí do malého auta benzín a do velkého SUV naftu. A zákazu nových naft se nemusíme bát, politici jezdí v prémii a tam frčí nafta ve velkým.
nemyslím si, že někdo, kdo kupoval ojetej nafťák by kupoval V8. Má nějakou představu o nákladech (myšleno spotřebu)
JInak - proč je dobře, že prodej dieselů klesá? A´t si každej jezdí v čem chce.
Snad nevěříš těm ekokecům.
Teprve až vyzkoušíš jet v autě bez kabinového filtru (např. v nějakém roadsteru), pak teprve pocítíš, co jsou ty diesly za smrdutý svinstvo, když se každou chvíli za nějakým musíš táhnout.
Nebo se prostě projít pěšky po městě.
Už aby jejich počet na silnicích klesl na nutný minimum, tvrzení "ať si každej jezdí v čem chce," tu fakt není na místě.
protože splodiny z moderních dieslů sou pro lidské zdraví víc škodlivé.....nemluvě o vykuchaných dpf, čipech a sazometech co vypadaj jako když hoří.....denně vídám po Praze
to by me zajimalo u kteryho politika v premii frci nafta. A8 4,2 benzin, ted se kupujou BMW750iL taky benzin, na uradech supy stary 3,6 benzin a ted novy 2,0 TSi benzin.
policie vyhradne benzin.
Pokud mají 4,2 benzín v A8, tak to musí být minimálně šest let stará auta... a pokud by dokonce měli mít 4,2 v S6(C5), pak by musela být stará cca 13 let a víc.
Benzinové jsou pouze limuzíny ministrů a prezdientů, jinak vesměs nafta, sám jezdim naftovým Superbem od státu, jinak Oktávky nafta, v některých resortech i Fabie naftové, u nás je teď nová (nevím motorizaci, nejezdím), ale mívali jsme starou 1.4MPi, to bylo jediné benzinové auto.
Naopak u složek PČR jsou skoro všechna auta benzinová jak vozidla zásahová, tak i referentská (mají na to nějakou směrnici či co), ale už jsem jel i Transporterem od Vnitra (PČR), který byl naftový, byl to civil.
Ono totiž záleží jaká je to organizace státní správy, někde je větší volnost výběru, někde je to nařízené.
no a co ze je maji 6 let? ted proste nastupuje 750iL. S6 je z lonska a nikde jsem nepsal ze jsou to 4,2. proste statni sprava a samosprava jede v benzinu.
S nadpisem souhlasim, ale jinak... kdo autum rozumi, koupi si poradny motor a ne diesel bez ohledu na velikost a ucel auta. :-! Jinak ona uz ani v te radoby premii ta nafta nefrci. Minimalne teda u Benze vidim v praci znatelny odklon od dieselu u aut prodanych v poslednim cca. roce. Cim dal vic lidi v mem okoli tvrdi, ze si uz diesel nikdy nekoupi. Znelo by to i hezky, kdyby si misto neho koupili nejaky normalni benzinovy sesti valec, ale bohuzel vetsina dehtaru se presmerovava na hybridy a v budoucnu nejspis prejde na elektro. Zkratka, kdo chce benzin, ten o jinem palivu ani neuvazuje a ty ostatni si vzdycky najdou nejakou uchylku, ktera bude zrovna v kurzu. >:-[]
>:D zrovna dneska jsem četl rozhovor s šéfem Benzu. V absolutních číslech nafta nárůst, jinak pokles 2-3%. (Podíl nafty jim v počtu prodaných aut mírně klesl, ale celkově prodali víc, než rok před tím). Žádný konec nebo zásadní útlum se u nich nekoná.Pořád mají cca 50%
U nás už benzín tradicí, jež založil můj táta. Krom 3 náklaďáků na naftu všechno benzín. 105, favorit 136, felda 1.3, Octavia 1.6SR, Favorit 135Le, Forester 2.0i, Octavia 2.0i.
Takže ekologická rodina :P
Tak je otazka, na kde a s jakymi modely ten narust udelali. Ja samozrejme, na rozdil od Dr. Zetsche, nemam k dispozici cisla celeho Daimleru, takze to hodnotim podle konkretniho regionu, kde ziju a pracuju. A tady v Allgäu jsou diesely uz na ustupu a podle ruznych clanku z nemeckych motoristickych magazinu je jasny, ze je minimalne v Nemecku silny politicky zajem lidi od dieselu odradit. Uz jsem cetl i takove nazory ekofasistu, ze by se diesely mely ve velkych meste, jako je napr. München, uplne zakazat.
Coz o to, ja diesel vzdycky povazoval za podradne palivo pro stavebni a zemedelskou techniku... jenze mi vadi spis zpusob, jakym jsou diesely odstranovany - tedy jakesi nasilne narizeni zhora, ktere nedava lidem moznost volby. Protoze uplne stejnym zpusobem tihle ekofasisti bojuji i proti starym velkoobjemovym (resp. jakymkoliv starym) benzinum, kterych ja se nikdy nevzdam.
politikum fakt nebude delat zadnej problem si ty auta vymenit za nova benzinova a za finance z dani, a verim ze spousta z nich by sahla i po vrcholnych hybridech a tak by v ocich verejnosti byli zase vic "ekologicti" >:D ne politikama bych se faaaakt neohanel v tomto tematu :-!
Už teď když potkávám ty skvělé všemi opěvované 15 let staré O1 s 1.9 TDI a jiné staré křápy je to jak soutěž jestli stihnu přepnout klimu na vnitřní cirkulaci než mi natáhne ten dusivej smrad co z toho leze do interiéru. Jelikož češi prostě serou na údržbu, opravy a pravidelný servis, většina těchto starý dieslů je v dezolátním stavu a pro mě z nevysvětlitelného důvodu s tím náš stát nedokáže nic udělat a dostat tyhle vraky konečně ze silnic.
většina lidí když si koupí ojetinu,tak u auta opravdu běžný servis neřeší (aby měnili olej co rok,filtry,brzdovou kapalinu,doplnovali klimu..to opravdu tak 1 z 10)...většina jezdí jezdí a až je před něma velkej výdaj...tak "mámo.už je to moc pokažený,zavoláme strécovi Frantovi a pudem pro jiný auto do teho bazaru jak se menuje...AÁ"
Njn v Česku máme moc mírné STK a hlavně ME, ty limity na kouřivost a jiné chuťovky se buď neregulují vůbec nebo aby to neprošlo musí to auto už být v posledním tažení protože ten limit je prakticky nedosažitelný. Vymontované filtry taky +- nikdo neřeší, denně potkávám na ulicích vozy, pardon vraky u kterých jen žasnu jak to mohlo projít STK+ME. Spousta lidí má rozhašená světla, takže pěkně oslňují nebo si koupí čínskou žárovku s xenonovým efektem, brzdy a pneu taky tak nějak neřeší a pak když na mírné námraze nedobrzdí a ještě jsou nepříjemný. Ono kdyby tu byla vůle a všechno se velice přísně kontrolovalo bylo by po problému s přeplněnými silnicemi, protože tak 1-2 miliony aut by zmizlo.
V cechach lidi na udrzbu sice serou, ale presto je z principu spatne nekoho nutit zbavit se sveho auta. Staci obcas vyrazit do Svycarska a kouknout se, co tam jezdi po venkovech a mensich mestech za prakticky veterany a vsechny ty auta vypadaji, jak kdyby vcera sjely z linky. Ja bych nikomu neprikazoval, jakym autem ma jezdit, ale spis bych dusledne hlidal, aby to auto bylo v odpovidajicim stavu. Pro tu vetsinu, ktera ma auto jen jako dopravni prostredek z bodu A do bodu B, by bylo stejne prilis nakladne udrzovat stare auto v top kondici, takze by ti lidi prirozene presli na novejsi auta, ale zaroven by to nediskriminovalo mensinu, jako jsem ja, kteri maji youngtimery a oldtimery jako hobby a zivotni stil a chteji s nimi jezdit denne bez jakehokoliv omezeni.
Zrovna o TDI bych to asi nerekl... >:D Ale treba stare 2,5TD od Fiatu, resp. Iveca, nebo stare diesely od Benze z W123, W124 atd. plati za opravdu neznicitelne. Kdyz uz bych chtel vyzdvihnout spolehlivost nejakeho dehtu od VW, tak bych asi zminil atmosfericky petivalec 2,4D, co se daval do VW T4. To byly jeste klasicky diesely, bez vykonu, hlucny jak lokomotiva, ale prezily opravdu vsechno. Vetsinou u tehle aut driv prohnije karoserie, nez se stane neco s motorem.
keď nevedia odmerať ani koncové osvetlenie vozidiel?! Na mnohých nevidíte vzadu skoro nič ani v noci. Jedni majú kryty vyšisované, druhí vytunované a ďalší tam majú akési žebrácke žiarovky!!!
Ale to je tak, keď maník v servise príde dozadu a v štýle Vrchni prchni iba skonštatuje "žiarovky svietia". ;-\ ;-\
těch zaručených zpráv jsme už v "demokratickém" tisku evropy viděl nespočet. Pamatuji na ty zaručené zprávy o mírumilovných doktorech a vysokoškolácích hrnoucí se na Evropu od jihu, jak nám s nimi bude hezky....
Vzhledem teď k hluboké vládní cenzuře, kdy je tlak zakazovat určité zprávy špatně působí na stát, už pomalu dnes nevěřím ničemu ;-)