Nový Peugeot 508 se zatím jeví jako jedna z nejatraktivnějších novinek ženevského autosalonu. Ještě před osobním prozkoumáním se k nám dostávají první videa. A nadšení neopadává.
Škoda je dobrých lidí.
A je smutné, když někteří jedinci mají neustále potřebu vnucovat všem okolo, co jediné je správné. A to i přes skutečnost, že to spoustě lidí vyhovuje. Sobectví nade vše, že?
Říká se tomu mít vlastní názor, a díky bohu ho zatím moct i říct.
Ale vezmu tě za slovo, a u každého tvého příspěvku budu vyžadovat uvedení větou, “podle mého názoru”, ok?
A pokud jde o správnost mého názoru, promluvme si o něm za dva roky nad čísly prodejů. Jo, a najdi si ve slovníku význam slova sobec, ať nejsi za ještě většího trumberu. ;-)
Ano, je to pohledné auto, i když “září” nebo “extravagantní” bych při hodnocení jeho exteriéru nepoužil, je hezké, moderní a dynamické. Ovšem bohužel celé zabité klasickou francouzskou manýrou, zbytečností, která nemá žádný smysl, kromě toho být za každou cenu jiný. Tím myslím samozřejmě i-cokpit s koulebrousivým volantíkem, nebo spíše berany. Škoda toho auta. :-!
vizuál pekný, o tom potom, ale všimol som si hlavne jednu vec - autobusového šoféra za volantom, ktorý musí byť okrem grotesknej malosti sploštený aj zvrchu. Fakt niekto chce šoférovať sedan strednej triedy na dlhých cestách aj s doskou za košeľou?
Hmmm... to si nejsem úplně jistý, Xantia byla ve své době zajímavé auto, ale v detailech nebyla zase tak unikátní jako Mini nebo F500, tam bys musel použít trošku jiný recept podle mě.
"Nabízí se také otázka, jak na model 508 zareagují parťáci z Citroënu. Dá se předpokládat, že nástupce modelů C5 a C6 dostane obdobně odvážné tvary."
k nové C5 sedan:
(představení udajně už koncem roku 2018, ale spíš IMHO pujde o koncept ) bude mít i- cockpit jako Peugeot 508, ale jinak upravený, hybridní verzi a HPC ,
Auto journal:
"Citroën keeps the cap of the sedan, but not necessarily classic.So the 3rd generation of C5 will play the card of originality and comfort of living room.
Who said that the classic sedan was dead? Of course, SUV outrageously dominate sales and abound on our roads in all possible forms: family, compact, cut ... All segments of the market have paid the price, and to survive, we must adapt. This is the case for the so-called classic sedan.
Some have chosen to cross it with the world of coupes to give it dynamism. Others have chosen a more iconoclastic aesthetic way. This is the case of Citroën with its future C5. Indeed, the 3rd generation, which will arrive at the end of 2018, will have nothing to do with the previous versions
Silhouettes hut, as before ...
From classic three-box, the car will be transformed into elegant hatchback. Alexandre Malval, responsible for the style of the brand, had been clear on this point when we met him at the Paris Motor Show last October: "We want to connect with the heritage of Citroën, which is made of sedan without traditional trunk. " This C5 III will be inspired by its famous seniors who, from the DS to the XM, have made the image of the family sedan chevrons.
100% digital instrumentation
On the purely style level, the concept treatment particularly neat. The vast seats resembling design armchairs for contemporary living will accommodate integral head restraints.
CXperience, presented in Paris, will serve as a base with its generously rounded wings, its simple and generous shapes, its soft and elegant lines, without forgetting its technological look. Inside, the machine will benefit from a
In terms of color and material, the designers will offer a wide range of materials that are both innovative and warm. Technology will also be available via large screens. The first will be tactile to control infotainment. Let's bet that all physical buttons will not have completely disappeared. The other screen will face the driver. It will be a 12.3-inch digital panel, incorporating Peugeot's i-cockpit technology. However, the animations and the presentation of the information will be different.
The return of the tailgate
The rear passengers will be at their ease. Based on the longest wheelbase offered by the technical base EMP2 (2.84 m), the C5 III will offer a nice space for the legs. As for the trunk, if no one, within the direction of the brand, speaks of hatchback, the hatchback silhouette of the craft clearly implies this type of opening. Alexandre Malval did not tell us more, but he told us that Citroën will not make concessions to the practical aspect. Moreover, the concave bezel is, according to designers, not a brake on this type of opening. And the cutting proposed on the CXperience concept (see page 16) gives part of the answer ...
300 hp in hybrid
For the mechanical part, the EMP2 technical base will be used for the first time on this segment by Citroën. It will contain the weight, but also integrate electrical modules to associate the gasoline engine with one or two electric motors (in the case of a full version). For the most upscale versions, the cumulative power can reach 300 hp and the autonomy in all electric exceed 50 km. Note that, to ensure a good aerodynamic support, a fin could deploy from a certain speed, as on the C6.
Citroën has always distinguished itself by an original style and a strong technical choice. The future C5 will tick well the first box. For the second, the EMP2 platform combined with Advanced Comfort could make hydropneumatic suspension forget. " It looks good all that!
Jenže zároveň světla u Xantie nejsou žádná markanta, to jsou prostě normální hranatá světla v dnes běžné velikosti. Zadní blatník... no, tam taky úplně nevím, co bys z toho chtěl převzít.
Mám trošku obavu, že kdybys to aktualizoval na dnešní poměry, tj. vyměnil světla za něco se zajímavou LED grafikou, nasadil kapotu přátelskou k chodcům, snížil prosklení na dnes běžnou míru apod... tak by v tom tu Xantii málokdo poznal.
Určitě by se dalo udělat zajímavé auto odkazující na Xantii, to neříkám že ne, ale byl by to trošku jiný příběh, než F500 nebo Mini.
A pak je tu ještě otázka, jaký má dnes Xantia prodejní potenciál... podle mě nic moc, taková legenda to zase nebyla. Když už, tak by to nutně muselo mít Hydractive, protože to bylo to hlavní, co na ní bylo zajímavé.
uzke predne svetla su dnes opat v mode.. a aj zadny blatnik a jeho tvar by v novom podani iste vyzeral stylovo ako aj celkove hranatejsie proporcie auta s kratkym zadkom a megarazvorom ... len to chce spravit nanovo xantiu ... a nevymyslat 3 farby kasne a ine gycoviny ... rovnako prinavratit k zivotu XM.... chapem ze kia z historie v tejto triede moc cerpat nemoze ani lexus ci hyundai... ale ze zrovna "legendarny" citroen na nu kasle je za mna az nepochopitelne .... ta znacka ma pritom take historicke moznosti ako maloktora dnes ale absolutne to nevedia vyuzit... a miesto legiend dnes robia farebne kinderka
508 se mi líbí, ale odvážné tvary tam moc nevidím... spíš je to taková klasika (v dobrém). Citroen by mohl ukázat trošku větší odvaz. Něco z DS9 například, nebo i té CXperience :-)
vyzera byt opat proklate nizko ;-\ .. chce to ale viac pohladov na chlapika ako v tom sedi a nie len sekunda dve na volant samotny... ale uz sa tesim na porovnanie s arteonom aj optimou s tym 1,6tgdi ... v strednej triede je zrazu pekne horuco :yes: